Toon posts:

Geheugen macbook 1GB + 256 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben sinds een half jaartje de trotse bezitter van een MacBook Core Duo, maar nu is mijn vraag de volgende:

Bij de aanschaf heb ik er meteen 1GB geheugen in laten zetten hetgeen overigens echt wel voldoende is. Nu heb ik alleen nog de oorspronkelijke reepjes 256MB die er al in zaten nog steeds liggen. Is het verstandig/handig om een van die reepjes er nog bij te plaatsen teneinde dus meer geheugen beschikbaar te hebben? Of maak ik daar de boel alleen maar langzamer mee? }:O Mij is namelijk verteld dat die dingen dezelfde grootte moeten hebben wil het een beetje snel werken...

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Dit kan in principe gewoon, alleen heb je dan je geheugen als het goed is niet in dual channel werken. Maar de performance verschillen schijnen vrij klein te zijn. Probeer het gewoon uit, merk je dat de boel langzamer werkt dan je zou willen, haal je hem er weer uit.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die 1 GB, is dat 1 latje of 2?

Als het 1 is, kan je zeker die 256 bijplaatsten, dan draait het even snel, en je hebt meer geheugen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
Dat is alleen als je dual channel wilt draaien. Ik weet echter niet of mac dit ondersteund. 256 bij prikken is natuurlijk nooit slechter. Maar wat ik dan niet snap, waarom hebben ze er 1024 in gedaan en de 256 eruit gehaald?
Dit geeft mij het idee dat:
je of maar 1 slot hebt,
of 2 sloten die nu allebei 512 erin hebben.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stouten schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:38:
Dit kan in principe gewoon, alleen heb je dan je geheugen als het goed is niet in dual channel werken. Maar de performance verschillen schijnen vrij klein te zijn. Probeer het gewoon uit, merk je dat de boel langzamer werkt dan je zou willen, haal je hem er weer uit.
Als hij nu 1 latje heeft, heeft hij zowiezo (hoe je het ook schrijft :X ) maar single channel

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:39:
Die 1 GB, is dat 1 latje of 2?

Als het 1 is, kan je zeker die 256 bijplaatsten, dan draait het even snel, en je hebt meer geheugen :)
Het is één plankje van 1GB. Er is dus nog ruimte voor één ander plankje 8)

• Stouten
Snakiej schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Als hij nu 1 latje heeft, heeft hij zowiezo (hoe je het ook schrijft :X ) maar single channel
Ja heb je gelijk in, helemaal niet over nagedacht! :) Dus hij gaat er in principe alleen maar op vooruit!

Verwijderd

Ik neem aan dat je 2 x 512mb erin hebt zitten hoor, waar heb je dat geheugen erin laten zetten?

Verwijderd

Topicstarter
TMon schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:39:
Dat is alleen als je dual channel wilt draaien. Ik weet echter niet of mac dit ondersteund. 256 bij prikken is natuurlijk nooit slechter. Maar wat ik dan niet snap, waarom hebben ze er 1024 in gedaan en de 256 eruit gehaald?
Dit geeft mij het idee dat:
je of maar 1 slot hebt,
of 2 sloten die nu allebei 512 erin hebben.
Nee ik heb het zelf gedaan (werkte ook in een Apple Center overigens...)

Verwijderd

Topicstarter
Stouten schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Ja heb je gelijk in, helemaal niet over nagedacht! :) Dus hij gaat er in principe alleen maar op vooruit!
Dat dacht ik dus ook, maar verschillende lui zeiden dus dat je erop achteruit zou gaan in performance...

Denk dat ik er straks even 256 bij prik. 1GB ernaast is natuurlijk nog beter maar een beetje duurder :P

• Stouten
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:44:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar verschillende lui zeiden dus dat je erop achteruit zou gaan in performance...

Denk dat ik er straks even 256 bij prik. 1GB ernaast is natuurlijk nog beter maar een beetje duurder :P
Als je er nu maar 1 reepje in hebt zitten draai je sowieso in single channel mode en zal je er niet op achteruit gaan als je er wat bij stopt. Waarschijnlijk bedoelen zij, dat je van dual channel naar single channel gaat dat je performance verliest...

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks!

Verwijderd

Waarom heb je er eigenlijk 1 x 1GB in gezet? Het is dus sneller als je had gekozen voor 2 x 512mb. Het slimste is om er gewoon 1GB bij te zetten, OSX met veel geheugen = :):):):)

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:36
zowiezo (hoe je het ook schrijft :X )
sowieso

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic gaat op slot, want deze informatie was ook makkelijk te vinden in [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 7 en in \[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro / Mac mini. Zou je volgende keer gebruik willen maken van de zoekfunctie op dit forum :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.