Instabiel systeem. Moederbord/Ram defect?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor mij was dat dus ook de oplossing . Zie mijn antwoord op Fretzie's vraag in een ander topic.
http://gathering.tweakers...nd/poster/220736/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woppie1979 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:26:
Hm, nog een heel topic met narigheid over de Striker die ik trouwens over het hoofd heb gezien. Ik zit nog gruwelijk te kampen met mijn I/O problemen op dit bord! Ik had deze bsod`s continue in het begin. Dit heb ik gelukkig weten op te lossen. Ik heb 2x 1 gigh Buffelo firestix pc8000 nu op 950 mhz lopen. Ik had ze uiteraard gekocht om op de volle 1000mhz te laten lopen, doe ik dat dan krijg ik continue memory management bsod`s en of page_fault bsod`s. Die 50 mhz underclocken was dus voor mij de oplossing.
I/O problemen ? Toch niet dat als je wat wilt kopieren van de ene naar de andere hardeschijf dat dit dan een eeuwigheid duurt ? Zo ja... Disable dan je command queuing onder apparaatbeheer \ opslagcontrollers \ Nvidia nForce serial ata controller, tablad port 1 of 2. ( maar net op welke je hd zit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:16
Wel ik zal eens kijken wat dat linked/unlinked betreft. Zoals ik al zei in dit topic:
http://gathering.tweakers...message/28114289#28114289

Momenteel draai ik stabiel met het geheugen op 4 4 4 12 2T @ 1,925v. Hoewel ik er geen vertrouwen in heb. Volgende stap wordt linked/unlinked.
En laatste stap is RMA. Alhoewel ik dan mss gewoon een ander moederbord aanschaf.

Begin het een beetje beu te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 04:28:
[...]

I/O problemen ? Toch niet dat als je wat wilt kopieren van de ene naar de andere hardeschijf dat dit dan een eeuwigheid duurt ? Zo ja... Disable dan je command queuing onder apparaatbeheer \ opslagcontrollers \ Nvidia nForce serial ata controller, tablad port 1 of 2. ( maar net op welke je hd zit )
Omg!!! Ongelovelijk dude :D Door jou kan ik na 1.5 maand eindelijk weer 4.5 gigh repareren binnen 10 minuten in quickpar :P In plaats van 40 minuten. EINDELIJK. Mijn systeem is wel nog een beetje vertraagd tijdens het parren maar dat vind ik minder belangrijk. Hoe kwam jij aan deze oplossing? Bedankt he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woppie1979 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:31:
[...]

Omg!!! Ongelovelijk dude :D Door jou kan ik na 1.5 maand eindelijk weer 4.5 gigh repareren binnen 10 minuten in quickpar :P In plaats van 40 minuten. EINDELIJK. Mijn systeem is wel nog een beetje vertraagd tijdens het parren maar dat vind ik minder belangrijk. Hoe kwam jij aan deze oplossing? Bedankt he _/-\o_
Ik ondekte het nadat ik nieuwe nvidia drivers had geinstaleerd voor de Nforce 680i chipset, en vrij snel daarna even wat zou uitpakken met winrar ( duurde ineens een eeeeeuwigheid ). Ik dacht dus dat dit aan de nieuwe drivers lag. Dan ga je zoeken en experimenteren, en zo ben ik er per toeval achter gekomen, en zag dat onder opslagcontrollers het 1 en ander was veranderd in " Nvidia nForce serial ata controller " . Door hier eens doorheen te bladeren dacht ik dus, " laat me dat eens proberen " . Ook een beetje geluk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Wel lang is de crash niet uitgebleven. Weer een BSOD gehad. Geheugen is nu linked met FSB en draait aan 711Mhz. Wederom afwachten geblazen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:16
Mijn systeem loopt goed voor een paar uur en dan crasht hij, een of andere driver van de videokaart geeft hij aan op een BSOE. De temp van de videokaart is ong 60-70 graden. Ook kan ik niet mijn 3de HD aansluiten want als ik er iets mee probeer te doen valt de schijf gewoon weg. En toen ik probeerde om een HD-TV film te kijken viel hij elke 5 min uit. Ik neem aan dat dit eerder een stroom probleem is als hij uitvalt zonder BSOE. Mijn 700W voeding heb ik al besteld maar ik dacht tog wel dat 580W 480W Genoeg was.

Pc specs:
Asus Striker Extreme. nForce 680i SLI ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394
Intel Core 2 Duo E6600 Processor, 2.40 GHz
Kingston 4GB 800MHz DDR2 (4X1GB)
XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 | PV-T80G-TH
2X Raptor 36GB (Raid 0)
1X Seagate 500GB
En een voeding van coolermaster 580W 480W

EDIT:
Na nog een keer goed kijken bleek dat ik een 480W inplaats van 580W. Nadat ik mijn nieuwe voeding binnen heb neem ik aan dat mijn prbleem is opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door eth0stack op 29-05-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb ook af en toe met gamen (vooral met STALKER), na een paar uur soms minder, een spontane reboot met even eerst een kort oplichtend blauw scherm. Denk dat het bij mij een combinatie is van overklocken met geheugen incompabiliteit, vooral het laatste.
CPU draait 1680x8 @ 3.36mhz linked met geheugen (Corsair XMS 6400c4 twinx 2x1gb) @ 840mhz, 4-4-4-12, 2T
Ga nog verder testen zonder overklock.
Komend weekend ga ik testen met OCZ 2N900, 4-4-3-15 2x1gb (pc7200), eens kijken wat dat oplevert. :/ Mmmh...hoop dat het niet aan het bord ligt
Misschien het bios flashen, heb nu versie 1002.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 04:28:
[...]

Hmm, ik heb nu ook die nvidia mediashield drivers erop gezet. Wanneer ik echter naar apparaatbeheer\opslagcontrollers ga, staan die nvidia nforce serial ata controllers er niet bij. Ik vind ze wel terug bij IDE/ATAPI-controllers? Maar daar zie ik nergens die optie om command queing uit te schakelen. Eveneens de opties voor write en read cache zijn daar niet terug te vinden.
DIt is op een Vista x64 installatie.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Als het goed is moet dat daar wel staan. Kijk anders eens bij de eigenschappen van je HDD's. Maar even een vraag: waarom ga je uberhaupt die drivers installeren? Gebruik je RAID? Zo niet, dan zou ik ze nooit en te nimmer installeren, aangezien die drivers al jarenlang (ja echt ernstig :X) oorzaak zijn van problemen. Ik zou dus niet meer dan het noodzakelijke installeren en die drivers zijn zonder RAID zeker niet noodzakelijk.

Bekende probleemdrivers van NVidia:
- IDE-SW/drivers (voor opslag)
- Hardware firewall van NVidia (heb um zelf ook, maar weet de naam niet meer omdat ik hem nog nooit gebruikt heb :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Had gisteravond na een kwartier een BSOD in STALKER met de settings zoals beschreven in mijn vorige reply.Een verlaging van de FSB naar 825mhz hield het langer vol: 1H20'.
FSB wederom verlaagt naar 800mhz: 2h30 zonder probs. Wel elke keer met gelinkt geheugen.
Lijkt erop dat dit geheugen, op zijn zachts gezegd, geen "uitblinker" is. :O
@ Fretzie: Heb jij ook de mogelijkheid om ander (lees beter) geheugen uit te proberen?
Draait trouwens alles nog goed bij jouw op die 711mhz geheugensnelheid?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Momenteel draai ik nog steeds heel stabiel op 711mhz. Intussen al wat gegamed en nog steeds geen blauwtje gelopen.
Dit geheugen in combinatie deugd inderdaad niet, moet je maar eens naar de Corsair fora gaan zien. :P Volgende week komen er 2*2gig G. Skills binnen. Deze zouden stabiel moeten draaien met de Striker. Toch volgens enkele ervaringen op het [H]ardforum. Hopelijk blijkt dit geen fabel te zijn. En indien wel, tja, dan mag je ebay de volgende dagen in de gaten houden en uitzien naar een 2e hands Striker. En dat meen ik!

@The_Virus, normaal laat ik die drivers ook met rust. Maar aangezien ik nu in een 'knoei-versie' van Vista bezig ben, wilde ik dit even checken. En die drivers staan dus echt niet onder opslagcontrollers, maar wel bij IDE/ATAPI-controllers. Heel vaag. Bij de schijven zelf zie ik niks bijzonders. Geen mogelijkheid tot het disablen van command queing ofzo. Juist het typsiche optimaliseren voor prestaties etc.

Hoe kan dit nu?

Zou dit eigenlijk echt graag te weten komen, aangezien ik een 2e raptor heb gekocht, die ik in RAID wil zetten met de huidige. Dus willen of niet, ik heb een oplossing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Blijkt dat mijn BSOD's werden veroorzaakt door STALKER-trainer +12. Trainer weg, BSOD's weg...Dus, settings teruggezet op mijn voormalige snelste waarden: CPU 3360mhz met gelinkt geheugen op 840mhz, 4-4-4-12, 2T met 2.27V. Ben deze morgen 2h30' aan het STALKEN geweest zonder één centje pijn.
En ik maar moeilijk doen over mijn geheugen.... }:O Stom stuk software, grtver... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fretzie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:59:
[...]

Hmm, ik heb nu ook die nvidia mediashield drivers erop gezet. Wanneer ik echter naar apparaatbeheer\opslagcontrollers ga, staan die nvidia nforce serial ata controllers er niet bij. Ik vind ze wel terug bij IDE/ATAPI-controllers? Maar daar zie ik nergens die optie om command queing uit te schakelen. Eveneens de opties voor write en read cache zijn daar niet terug te vinden.
DIt is op een Vista x64 installatie.

Enige suggesties?
Mischien dat deze opties niet meer aanwezig zijn met deze drivers. Ik draai zelf ook raid0 met 3 raptors, en gebruik de laatste chipsetdrivers van Nvidia voor de 680i. Deze werken voor mij het beste.
http://www.nvidia.com/obj...sli_winvista64_15.00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:11:
Blijkt dat mijn BSOD's werden veroorzaakt door STALKER-trainer +12. Trainer weg, BSOD's weg...Dus, settings teruggezet op mijn voormalige snelste waarden: CPU 3360mhz met gelinkt geheugen op 840mhz, 4-4-4-12, 2T met 2.27V. Ben deze morgen 2h30' aan het STALKEN geweest zonder één centje pijn.
En ik maar moeilijk doen over mijn geheugen.... }:O Stom stuk software, grtver... :(
Voor jou is het dan mischien tijdens het gamen, maar als ik mijn geheugen standaard klok op 800 MHZ dan krijg ik meestal tijdens het opstarten al een BSOD of een spontane restart.
Voor mij was de simpelste oplossing het geheugen een 50 MHZ lager te clocken. Sind ik zo draai is mijn systeem super stabiel. Ik draai nu op 3400 MHZ. Bios setting: FSB 1512 memory linked is 755 MHZ @ 2.1V ). Processor Vcore staat op auto en de bios geeft 1.4V aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, ik heb inderdaad, naderhand gezien, wel een beetje mazzel (ook) met mijn geheugen. Mijn broertje heeft dit geheugen ook en draait stabiel (tot hiertoe) op 800 mhz, 4-4-4-12, 2T @ 2.25v. Maar doe je er bij wijze van, 1 mhz meer bij en het gaat fout. Toch geen echte uitblinker, dit geheugen van Corsair, in ieder geval toch niet in de Striker.
Je zou ook kunnen stellen dat het mobo de schuldige is maar dat is niet zo volgens mij, althans bij de onze niet, omdat de beide geheugens hetzelfde resultaat opleveren op beide mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net op zoek naar een oplossing voor dezelfde problemen als hier beschreven

ASUS Striker Extreme MB
ASUS EN8800 GTX
4 Gb Ram
E6600 Dual Core

Crashing, rebooting, gewoon een nachtmerrie.
Drivers zijn volledig up to date, bios ook (drivershq ook op losgelaten).

Het werkt gewoon niet stabiel.
Als ik hier zo alles lees lijkt het wel de kaart te zijn.

Ik volg de thread hier verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Is wel handig om te weten welk merk en soort geheugen je hebt en op welke snelheid, timings en voltage je het hebt ingesteld. Want, zoals van oudsher, blijkt Asus problemen te veroorzaken met sommige soorten geheugens en de instellingen ervan. En laat ik aannemen dat de PCI, Ide en Sata- lock problemen van weleer absoluut niets meer te maken hebben met de huidige generatie Asus mobo's want die gooiden het meeste roet in het eten door o.a. de HD te corrupten na OC'en en het hele zaakje naar de kl...te helpen.
Maar, ik denk dat met de Striker en misschien ook andere merk mobo's, ervan uitgaande dat de geheugencontroller stabiel is, het soort geheugen de grootste boosdoener is, wat alles al een stuk eenvoudiger maakt om een eventuele oplossing te vinden.
Komt er nog bij dat 4Mb geheugen het zaakje nog gevoeliger maakt voor instabiliteit.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het puur en enkel de EN8800, niet de Mobo.
Alles werkt prima, enkel games crashen.

Klotespul :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:51:
Volgens mij is het puur en enkel de EN8800, niet de Mobo.
Alles werkt prima, enkel games crashen.

Klotespul :(
mmm, misschien iets te snel geweest.
Probleem gevonden ... werkt prima met 1 Gb, niet met 4 Gb van dat type.

Op de ASUS site merkte ik dan ook snel dat mijn geheugens NIET op hun lijst stonden, en zeker niet met de optie "C", wat nodig is om met 4 Gb te draaien.

Wat me verder nog opviel is dat er HEEL weinig zijn die dit blijkbaar kunnen.
Crap ... nu kan ik andere mem gaan kopen ....

Anyway, the end of a nightmare in tweaking for me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ah, herkenbaar. Had het zelf ook met mijn oude systeem. Sempron 2600, onboard VGA, socket A. Inclusief de BSOD meldingen en het gezeur van de Nvidia drivers (n4dsp.dll ofzo?). Heb toen ook vanalles geprobeerd. Drivers van cd, drivers van internet, alternatieve drivers. Niets hielp. Had het probleem vanaf het begin. Later een ander reepje geheugen gekocht en die erin gezet ipv de oorspronkelijke: de BSOD's bleven komen. Niets hielp. Uiteindelijk hield het moederbord er helemaal mee op maar aangezien ik alle andere onderdelen destijds had vervangen gok ik toch dat het probleem hem ofwel zit in compatibiliteit (tussen mobo en VGA? kan een conflict veroorzaken), danwel in je moederbord. Tenminste, dat bleek bij mij het probleem te zijn. Maar ik had dan wel de GPU onboard, en het zou dus ook in je GPU kunnen zitten. Je 8000GTX misschien eens vervangen voor een andere, om uit te proberen? En dan niet een andere 8000GTX maar het liefst een totaal andere kaart, uit de Geforce 7 serie ofzo. Mits alles dan goed werkt weet je dat 't 'm in de GPU of compatibiliteit ervan zit.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Wel, tot nog toe draai ik nog steeds stabiel. Heb nog nooit zolang geen problemen gehad. Dus ik betwijfel of het de GPU is. Mijn ram staat nu aan 711mhz te draaien. 3:2 divider (stock jaja) en alles lijkt goed te lopen.
Zoals ik al zei, volgende week verwacht ik nieuw geheugen, eens kijken of ik het dan wel aan 800mhz kan laten lopen. Ik gok dus op een combinatie van Striker en geheugencompabiliteit. Zeker met de Corsair's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, volledig met je eens Fretzie, een typisch geheugenprobleem, zo blijkt.
Verwacht deze week ook ander geheugen: OCZ 2N900SR 2GK, 900mhz @ 4-4-3-15. Welke heb jij besteld?

@Atami: welk merk geheugen heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik heb deze van G. Skill besteld: F2-6400CL5D-4GBPQ (2GB x 2), draait aan 5-5-5-15 @1.8v-1.9v.
Ben benieuwd :) Ik hoop tegen het weekend de eerste resultaten te kunnen neer pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb mijn OCZ 900 latjes anderhalf uurtje geleden ingebouwd. Blijken ruimer te klokken dan de Corsair's. >:) Heb reeds verschillende snelheden uitgeprobeerd tot aan 1012 mhz 5-5-5-12 op 1T unlinked, CPU @3400mhz, iedere keer zonder opstartproblemen.
Maar het ik heb de meeste bandbreedte met gelinkt en gesynchroniseert geheugen.
Gebruik nu voorlopig deze settings: CPU 420 x 8 is @ 3360mhz. geheugen 840 mhz 4-4-4-12, 1T @ 2.22V. Bandbreedte Sandra: Int Alu 8264mb/s Float FPU 8279mb/s. Boven de 420 mhz FSB treed de strap in werking en wordt de geheugensnelheid behoorlijk verlaagd. Nu nog ff afwachten of dit stabiel loopt.....hoop het wel... :9

Edit: Na 2 1/2H houd één lat er mee op......Vanaf test 4 in memtest gelijk duizenden errors. Terug de Corsair's erin.
Heb ik ff mazzel zeg....grtvrr..... :(

[ Voor 11% gewijzigd door hosee op 06-06-2007 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Fretzie...? Hoe zit het met de nieuwe geheugenresultaten?? Toch geen slecht nieuws eh... ;)
Zelf ben ik nu in blijde verwachting van dit geheugen: G.Skill F2-8000PHU2-2GBHZ 2048 MB Kit, 1000 mhz, CL 4-4-4-5.
Misschien komend weekend al..... :P

[ Voor 11% gewijzigd door hosee op 13-06-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Wel, het is natuurlijk typisch, maar het geheugen is nog niet binnen gekomen. Probleempje bij de leverancier. Hartstikke fijn dus :p
Momenteel heb ik overigens geen last van BSOD's, crashes, lockups of wat dan ook. Het geheugen onderklokken was dus de boodschap. Ik laat zeker iets weten wanneer ik het geheugen heb. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja ken dat, in voorraad maar toch niet echt ..... Steeds meer internetwinkels zetten de voorraad van hun leveranciers op hun website terwijl ze absoluut niet weten of dat wel correct is.

Ff ter info: Afgelopen weekend bij mijn broertje 4x "ons" geheugen gestoken en het is afgelopen in een fiasco. Op standaard snelheid en tijden wat eerst goed werkte, resulteerde het na een tijdje in een blauw scherm gevolgd door een corrupte HD....
Windows terug geïnstalleerd met al de benodigde drivers (met de 4 latten onderklockt op 700mhz!!!) en alles bleek terug in orde. 's Anderendaags True Image geïnstalleerd, image gemaakt en image daarna gebruikt om te testen......
Ging finaal fout.....Image terug op C\: maar windows starte niet op, tot zelfs blokeren van heel de computer, inclusief het bios. Reset op het resetknopje op het mobo bracht geen soelaas. Uiteindelijk terug 2 latten eruit en we konden terug windows installeren en ermee werken tot nu toe.
Tja, lijkt wel of Asus voor de zoveelste keer het niet voor mekaar krijgt om geheugen 100% stabiel te krijgen op hun mobo's, uitzonderingen daar gelaten. Mobo kan wel " picky" zijn met soorten geheugen maar voor 300 € verwacht men wel "top" en geen flauwekull zoals bij mijn broer en vele anderen.

Ben zelf benieuwd en tegelijkertijd wantrouwig met de resultaten van mijn nieuw besteld geheugen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Treurig verhaal, helaas één dat ik al vele malen heb gehoord. Nieuwe datum die ik heb ontvangen in verband met mijn geheugen is 20 juni. Nogmaals, afwachten geblazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Bij mijn boertje bleek de geluidskaart die bij het bord wordt geleverd, en vooral de drivers natuurlijk, de grote boosdoener te zijn voor de instabiliteit van zijn computer. :?
Fresh Win install, el cheapo soundblasterkaartje erin en tot hiertoe lijkt alles goed te werken. En last but not least: terug met 4 x 1gb Corsairs 6400C4 @ 750mhz, 4-4-4-12, 2T op 2.14V
Es kijke hoe lang dat gaat duren. Hopelijk voor hem heel lang.

Ter info: Dit geheugen staat op de QVL lijst van Asus en is zelfs goed bevonden om met 4 latten te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door hosee op 17-06-2007 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ja, ik weet het, die QVL beweert dat het zelfs met 4 latten prima werkt. Ik mag er niet aan denken dat ik dit zou moeten proberen. Wat overigens ook gek is, nu mijn geheugen aan 711mhz draait, krijg ik een vista index score van 5.4, terwijl ik slechts 4.8 kreeg toen ik het aan de volle 800mhz liet draaien. Echt bijzonder vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Fretzie schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:53:
Ja, ik weet het, die QVL beweert dat het zelfs met 4 latten prima werkt. Ik mag er niet aan denken dat ik dit zou moeten proberen. Wat overigens ook gek is, nu mijn geheugen aan 711mhz draait, krijg ik een vista index score van 5.4, terwijl ik slechts 4.8 kreeg toen ik het aan de volle 800mhz liet draaien. Echt bijzonder vaag allemaal.
Dat is niet vaag, je geheugen kan fouten geven op die snelheid maar wel nog net blijven draaien. Gebeurd ook als je je cpu net op het randje laat lopen. Ook bij videokaarten is dat het geval als je net iets te vergaat krijg je een lagere score dan als je iets lager gaat zitten maar blijft wel gewoon draaien.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lopen nu misschien al 10 topics allemaal met asus mobo's. Allemaal BSOD's en allemaal PAGE_FAULTS etc. of IRQL_NOT EQAL etc. of iets dergelijks. Iedereen heeft last met dual channel?!?! Misschien komt dit probleem van de kant van asus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fretzie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:26:
Ik heb memtest nog eens een hele nacht laten draaien, met beide stick erin. Geen fouten weergegeven.
Heb intussen een oudere nvidia driver gedownload en geïnstalleerd. Zal vanavond 3Dmark laten draaien en zien wat er gebeurt.
De omega drivers van nvidia bestaan blijkbaar niet meer. Recentste link is ergens van 2005. :P

Indien dit allemaal niet lukt, best eens het OS op een andere schijf installeren?
En toch blijf ik zeiken over je geheugen. Dat is niet goed en daar ben ik haast zeker van. De fouten, een voor een die jij opnoemt zijn geheugenproblemen. Wie zegt dat Memtest86+ daadwerkelijk een fout zal vinden als jhet je geheugen aanspreekt. Bij jouw zal er geen celletje kapot zijn, maar een beschadigde SPD kan ook heel lastig te vinden zijn en die vind Memtest dus mooi niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Wel als het toch het geheugen blijkt te zijn zal dit binnen een goeie week duidelijk worden. Dan komen er namelijk nieuwe onderdelen binnen voor de PC van mijn vriendin. Gezien het ook om een DDR2 systeem gaat was ik van plan die Corsair latten daar eens in te plaasten. En zien wat dat geeft.
Het behoeft denk ik geen uitleg, dat haar moederbord GEEN Striker Extreme wordt. :p

Zal hier dan wel vermelden wat de resulaten zijn. ;)

EDIT: @mad_max234, ik zou verwachten dat geheugen dat gespec'ed is aan 800mhz met 4 4 4 12 timings en niets OC'ed is toch werkelijk de juiste waarde zou weergeven. Het zou maw niet mogen dat het fouten geeft op die instellingen, wat het toch doet.
Hopelijk wordt het binnenkort duidelijk of het om foutief geheugen gaat, dan wel om de combo Striker-geheugen.

[ Voor 29% gewijzigd door Fretzie op 18-06-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fretzie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:21:
Wel als het toch het geheugen blijkt te zijn zal dit binnen een goeie week duidelijk worden. Dan komen er namelijk nieuwe onderdelen binnen voor de PC van mijn vriendin. Gezien het ook om een DDR2 systeem gaat was ik van plan die Corsair latten daar eens in te plaasten. En zien wat dat geeft.
Het behoeft denk ik geen uitleg, dat haar moederbord GEEN Striker Extreme wordt. :p

Zal hier dan wel vermelden wat de resulaten zijn. ;)

EDIT: @mad_max234, ik zou verwachten dat geheugen dat gespec'ed is aan 800mhz met 4 4 4 12 timings en niets OC'ed is toch werkelijk de juiste waarde zou weergeven. Het zou maw niet mogen dat het fouten geeft op die instellingen, wat het toch doet.
Hopelijk wordt het binnenkort duidelijk of het om foutief geheugen gaat, dan wel om de combo Striker-geheugen.
Goede oplossing met intelligentie. Even je zus lief aankijken en haar broer uit de onzekerheid helpen schept een band.

Ik denk het namelijk serieus en waarom laat je het geheugen niet simpel even doormeten. Ik zou geen week met die stress willen zitten dat ik een BSOD krijg. De laatste keer dat ik een foutmelding zag was een uur geleden, maar dat was mijn eigen schuld. Ik zat weer te kloten met software (ik pas zelf games aan en als je een fout maakt) O-) Ben een mensch.

BSOD's heb ik op mijn Vista machine nog niet gezien en hoe je het ook wend en/of keert; Als je een blauw scherm krijgt is er iets goed fout en vaker hardwarematig dan softwarematig (dat kan ook nog).

ik zou dus gewoon het systeem gaan doormeten en of je dat nu thuis kan doen of je moet naar een zaak. Ik zou er gek van worden. (ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'doormeten'. :?
Ben Belg, dus misschien is het een typische Nederlandse term? O-)

BSOD's heb ik niet meer gehad sinds ik het geheugen onderklokt heb. Natuurlijk allesbehalve een ideale oplossing, maar momenteel prefereerbaar boven voortdurende crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Exuimtum bedoelt de spanning van verschillende vitale onderdelen van je PC (door)meten met een multimeter en natuurlijk het liefst tijdens stressen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ah zo, wel ik heb hier geen multimeter thuis. En als ik zo eens rondkijk zijn er tig verschillende modellen. Als ik een eenvoudig modelletje koop, is dat voldoende, of moet het wat meer zijn?

Heb het nog nooit gebruikt, welke informatie zou ik er kunnen uithalen die nuttig is voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
mad_max234 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:55:
[...]

Dat is niet vaag, je geheugen kan fouten geven op die snelheid maar wel nog net blijven draaien. Gebeurd ook als je je cpu net op het randje laat lopen. Ook bij videokaarten is dat het geval als je net iets te vergaat krijg je een lagere score dan als je iets lager gaat zitten maar blijft wel gewoon draaien.
Je bedoelt het goed maar je snapt het niet helemaal...Standaard 800 mhz geheugen hoort zonder enig probleem op die snelheid te draaien en als deze pas bij 711 mhz foutloos draait, zoals bijv. bij Fretzie, dan kun je dat wel degelijk VAAG noemen. En weet je waarom? Wel kijk.. TOPgeheugen dat in de QVL lijst staat van een TOPmoederbord en niet naar behoren werkt is mijn inziens absoluut niet acceptabel.
Het klopt wel wat je uitlegt maar heeft verder niets te maken met het beschreven probleem. ;)

PS: Voor degenen die de wanhoop nabij zijn i.v.m. B.S.O.D.'s en corrupte data, nogmaals: Probeer de Striker Extreme zonder de bijgeleverde geluidskaart. Bij mijn broer is deze eruitgehaald en vervangen door een el cheapo Soundblaster, afgelopen zaterdag. Tot nu toe werkt alles perfect met 4x1gb Corsair 6400c4 @ 750mhz met 4-4-4-12 timings, 2T, wat eerst niet lukte met 4 latten! En ik weet het, het hoeft niet de oplossing te zijn voor andere mensen maar het is het proberen waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb mijn Gskill latjes (pc8000 BHZ 4-4-4-5) eergisteravond ingebouwd en gisteren ruim getest met windows memtest gedurende ongeveer een dikke 3 uur zonder errors, met deze settings: CPU E6600, 421,25 x 8 is @ 3370mhz, gelinkt geheugen: 842,5 mhz 4-4-4-5, 1T @ 2.22V. Bandbreedte Sandra (+/-): Int Alu 8179mb/s Float FPU 8199mb/s. Boven de 421.25 mhz FSB begint bij mijn mobo de NB te strappen en wordt de geheugensnelheid verlaagd.
Latjes geven voorlopig geen krimp. Snap eigenlijk niet waarom deze ook niet op de QVL-lijst staan van Asus.

Edit: Vandaag met voorzichtig succes getest (Half uur win.memtest): CPU 490 x 7 is @ 3430 met gelinkt geheugen: 980 mhz 4-4-4-5, 2T @ 2.22V. Resultaat bandbreedte in Sandra (+/-): Int Alu 8382 mb/s, Float FPU 8379mb/s. >:)
Blijkt dus dat vanaf hogere bussnelheden de geheugensnelheid terug flink opgetrokken wordt.
Hoop alleen niet dat deze hoge bussnelheid corruptie veroorzaakt in mijn HD.

@Fretzie: Je zou kunnen concluderen dat die Corsairs op niks trekken, denk je niet..? Kwestie van je een beetje hoop te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Mijn bestelling is wederom naar onbepaalde datum verschoven. Heb intussen de Corsair's op een P35 bordje gezet en daar werken die prima aan 800mhz met 4 4 4 12 timings. Mooie windows prestatie index van 5.6 ook. Dus dat ze op niks trekken zou ik niet durven zeggen. Maar dat ze op niks trekken i.c.m de Striker, absoluut. ;)

Heb hier nu zelf 2gig no-name geheugen zitten, ter vervanging van de Corsairs. Ook 800mhz latten, met timings van 5 5 5 18@1.9v CPU heb ik terug op stock gezet even. Lekker onbijzonder, maar ze doen hun job naar behoren. Eigenlijk ongelooflijk, deze latten kosten nauwelijks geld, zien er niet uit, hebben niet eens een heatspreader, maar lopen wel stabieler dan deftig Corsair geheugen dat op de QVL van ASUS staat. En hun windows prestatie score is 5.5, beter dan de Corsairs.
Uiteraard zegt dat niks, maar heb momenteel geen tijd om alles uitgebreid te benchen, mijn laatste examen komt er aan, snap je. :)
Heb nu wel last van het bootprobleem van de Striker. Als ik herstart valt hij uit en moet ik weer de powerknop indrukken. Idem met de koude boot. Ligt dus duidelijk aan dit geheugen en het mobo. Maar lig er niet wakker van, is toch tijdelijk.

Best mooie score overigens bij jou, ik hoop dat ze echt stabiel blijven. Ben erg benieuwd naar mijn G. Skills, maar ze zijn wel minder snel dan de jouwe. Heb voor volume gekozen, ipv snelheid. Maar toch ben ik benieuw naar hun prestatie. Zeker in dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, bedoelde ook met de Striker. Hoop voor je dat je met de Gskill's meer mazzel hebt zoals ik. (twijfel er eigenlijk niet aan. ;) )
En succes met je examens.

Update:
FSB verhoogd naar 495 x 7 = CPU 3465mhz, TRc geheugen verlaagd naar 20 = Sandra bandbreedte omhoog naar 8504mb/s :9
De combinatie Striker- Gskill-BHZ is bij mij echt.. TOP

En nog steeds stabiel. Dit is echt.. dag en nacht.. verschil met die Corsairs!
Nou ben ik nog benieuwder naar jouw resultaten met je Gskill's, Fretzie.

[ Voor 51% gewijzigd door hosee op 25-06-2007 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty Giesso
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 13:40

Mighty Giesso

Me is Mighty I hope :P

Hmmm als ik dit zo allemaal lees, zijn er toch best veel mensen die problemen hebben met de Asus Stiker Extreme. Ik zit zelf ook te twijfelen om een Striker Extreme aan te schaffen met 4GB RAM, maar begin zo te twijfelen.

Ik hoop dat bij Fretzie G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400 gaat werken, want dat is het geheugen wat ik zelf in gedachten heb. Wat mij wel opvalt is dat ontzettend veel mensen problemen hebben met Corsair geheugen..... Toch geheugen waar ook vaak een stevig prijskaartje aanhangt, dat is wel jammer....

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb hier een link met de soorten gebruikte geheugenchips door verschillende fabrikanten. De BPQ-code van Gskill staat niet mee in de lijst, vreemd.
Link: http://ramlist.infinityx.nl/ddr2/
Mijn Gskill werkt, volgens de info op die link, met Micron-chips en dat vind de Striker Extreme blijkbaar wel lekker. :)
En zo te zien gebruikt Corsair een hele waaier van verschillende chips, alleen al met hun 6400 c4 modules. Mijn persoonlijke mening...slaat nergens op. Betekent dat de één wel goed zal werken met een bepaalde mobo en de andere niet, lekker handig van Corsair zou ik zeggen. |:(
En als je goed oplet hebben de meeste OC latten Micron chips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Hmmmm, in die lijst staat G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400 dus niet......

Ik wil het liefst ook 4GB en dan als het ff kan, ook nog betaalbaar en verdeeld over 2 banken.....

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb er vandaag twee dezelfde geheugenlatjes van Gskill bijgeprikt....zonder mijn eerdere geheugensettings te veranderen, dus nu nog steeds op: 990 mhz, 4-4-4-5, 2T....en nog geen problemen tot nu toe, super. 8)

Heb jij al iets te melden over je Gskill's Fretzie?

[ Voor 6% gewijzigd door hosee op 06-07-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, inderdaad lijken asus moederborden vrij veel heibel met corsair geheugen te hebben als je zo wat rond googled.

Ik wil er toch maar vast 4Gb voor hebben zodat de computer vista 'compatible' is, alhoewel ik er best wel eens 2 gig uit kan laten en eerst gewoon bij 32 bit XP blijf, aangezien vista een enorme performance drop is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik heb iintussen de G. Skills ontvangen. Op het eerste zicht leek alles in orde, spelletjes, een vlugge benchmark, herinstallen van Windows.
Jammer genoeg, nadat ik zowat het laatste programma installeerde, begonnen de problemen.
Deze keer waren het geen BSOD's, maar vastlopers. Zowel in windows als in spellen.

Ik heb daarna opnieuw windows erover gegooid, zonder iets te installeren, behalve drivers voor geluid, graka en mobo. Zo basic mogelijk. Maar ik bleef vastlopers krijgen. Soms na 5 minuten, soms direct na opstarten. Games of windows, het maakte niet uit. Bij het afsluiten van één game kreeg ik ook een BSOD.
Ik heb nu de geheugenlatten op 711 MHz lopen, via een 3/2 divider en dit blijft momenteel stabiel. Van zodra ik wat meer tijd heb ga ik wat verder testen, maar eerlijk gezegd, de zin om nog verder te doen met dit bord is ver te zoeken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Triest... en je geheugen staat ook niet op deze lijst, http://ramlist.ath.cx/ddr2/ zodat je weet welke chips er worden gebruikt. Bij de mijne zijn het de Microns en die doen het goed.

Iets anders, jij hebt toevallig toch niet de bijgeleverde geluidskaart van Asus erop zitten?

[ Voor 51% gewijzigd door hosee op 06-07-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Zet de features van je CPU eens uit in je BIOS.. onder vista veroorzaakt dat in elk geval storingen.. try it.. zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Gebruiken doe ik die kaart niet, maar ze staat wel enabled, zowel in Bios als in Windows.
Bij het tijdelijke geheugen stond ze er ook en dat gaf geen problemen. Zal ze als test eens verwijderen.

En over welke features hebben we het hier? Ik heb thermal control, eist etc reeds uitgezet.

Wat ik me wel bedenk is dat ik memtest nog niet gebruikt hebt. Misschien heb ik geluk en is het slechts een defecte lat.
Strx eens probereN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Het zijn vooral de drivers van deze geluidskaart die behoorlijke problemen kunnen veroorzaken.
Bij mijn broertje zijn Extreme ging het zelfs tot HD corruptie. Kaart eruit, drivers weg, Simpele soundblaster erin (met veel zuiverder geluid :Y) ) en......geen problemen meer met.....4 x 1gb (probleem) Corsair.. :+ .. 6400c4 @ 750mhz, 4-4-4-12, 2.2V.
Hoeft voor jouw niet de oplossing te zijn maar probeer het toch, om zeker te zijn. Ook al heb je geen andere geluidskaart dan maar proberen zonder geluid....en kijken of je systeem stabieler wordt, wel testen met je geheugen @ 800mhz, anders weet je nog niks. Gewoon doen, kost maar een kleine inspanning. Voor de zekerheid het geluid in de bios ook disabelen.

[ Voor 5% gewijzigd door hosee op 07-07-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Net geprobeerd, geluid uitgezet, driver weggedaan en disabled in bios. Maar ik geraak niet meer in vista met het geheugen op 800MHz. Verschillende malen geprobeerd; werkt gewoon niet. Nu terug de divider op 3/2 gezet en alles draait weer als een zonnetje.

Heb intussen ook weer een vaag usb probleem, waar in apparaatbeheer één van de usb's niet wenst te starten. Als ik trouwens de usb's van mijn scherm aansluit krijg ik de bios niet voorbij de post. USB INIT krijg ik dan als fout op het lcd schermpje. Als ik de kabel uittrek loopt ie verder. Erg vreemd, want dat heeft allemaal al gewerkt, maar nu plots niet meer.

Had trouwens wel een andere geluidskaart, een X-Fi, maar wou toch eens horen hoe goed (slecht?) dat onboard dingetje werkte. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Oké, ik zou ook ten einde raad zijn, in jouw plaats.
Hoop dat je er toch nog uit komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Nieuwe bios al geprobeerd, Fretzie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Nu inhuis: De Asus Striker Extreme en!!!

Voila.. memory problemen!

Ik word er echt modeloos van en hopelijk word hij gecrediteerd.
(Eerlijk) Antwoord van Cool Prices :

"Beste Ray,

Ik heb uw rma goedgekeurd, alleen durf ik zo geen antwoord op je vragen te
geven. Wij lopen hier tegenwoordig regelmatig tegen problemen aan met striker moederborden.

Met vriendelijke groet,

[Naam weggehaald)

Afdeling Support"

En ik gebruik de : Corsair "CM2X1024-6400C4 G"

Zowel de timings gebruikt: 5 en 4 en 6 en memory op diverse voltages van 1,8 tot en met 2,1Volt.
Morgen even bellen voor retouren en advies welk moederbord wel juiste is.
Ik wil gewoon een goed bord en natuurlijk memory.

Mensen,
Welk memory is nou uiteindelijk in orde?
Gaarne met type nummer en beschrijving en of Micron D9 erop is gezet.
(BIOS laatste geen Beta)

De ICH8 word inderdaad te heet en ik overclock nog niet eens.
Met of zonder geluidsprikkaartje maakt niet uit.

Misschien is de Commando beter??

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord Intel, of een board, met zelfde specs, en ook een te hete ICH8.

Moeten er genoeg klachten komen. Kijk maar eens mijn treadje.

Koop/leen eens een kleine fan, die op het koelblok past aan je ICH8(R). Zet dat ding vast, met b.v. kleine tyreps.

Voila, mijn vastlopers waren stukken minder, en de temperatuur in het algemeen een heel stuk beter.

Ik had dit geescaleerd bij Intel, maar die zeggen dat 80 graden, of zelfs 92 graden een normale zaak is voor dat ding. Zelfs als je een 120mm fan er voor hebt, en 2 fans out (de PSU, en ReaR out.)

Ook extra cooling op mijn cpu, dmv een duct...

Hoop dat dit meer ellende voorkomt, ook al gebruik je niet hetzelfde MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Ik ben even uitgespeeld.
Cooler erop gezet en zelfs (later) via mijn kast extra cooler erop.
Nu kon ik hem makkelijk aanvoelen als iets warme ICH8.

Standaard stock settings en gespeeld met geheugen waardes/timings.
Nieuwe XP erop (clone gaat sneller) en zelfs het bijgeleverde AI Booster en Probe start niet eens op.
Deze blijven hangen of blijft steken in systemtray als icoontje en XP hangt ervan.
Al vanaf het begin niet gewerkt dus nog nooit gezien :) )

Zelfs CMOS knop lijkt geen invloed te hebben en defaults uiteindelijk geladen.
Voor de 'gein' mijn nieuwe 8600GTS in ander (blauwe) slot gezet en BIOS laadt niet eens door.
(loopt halverwege vast)

Welk 2x 1Gb DDR2 werkt wel?

Gaarne jullie ervaring.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben totaal anders met een AMD-ATi systeem, maar ik heb exact hetzelfde probleem gehad en ik heb het weten op te lossen, dus ik heb iets nuttigs te melden:

1. Het BIOS kan een bug bevatten. Zet het overvolten ven de Northbridge op uit
2. Stel alle snelheden zelf handmatig in en negeer heel het SPD van het geheugen. Ik werk met alternatieve timings überstabiel, al maanden.
3. WD Raptor en de 8800GTX hebben in combinatie een probleem in Vista vernam ik laatst van tweakers.net.
4. Geducht je dat de drivers van Nvidia nog niet goed zijn voor Vista en dat het heel spijtig misschien een optie is om een dualboot te maken. Hoe werken DX10 games? Crashen die ook?
5. Check alle temperaturen en 80 graden is heel erg veel voor een NB. Leeft ie hooguit een jaartje. De hitte komt er overmorgen aan dus we weten het vlug genoeg. Het wordt 30 graden hier.

Mijn systeem is goed gekoeld, maar toen laatst de 12cm casfan uitviel was de CPU fan helemaal over zijn toeren, dus daar kwam ik vlug achter, maar geen crash gehad.

Vraag: Vergeet je moederbord soms zijn instellingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
1. BIOS vanaf 09xx getest maar lijkt goed te werken.
2. Waarschijnlijk zit het probleem bij mij om het bord en combi geheugen en ik denk dat ik nu alle waardes wel gehad heb.
3. Dat heb ik gezien en gelezen en daarom ander config genomen :) XFX 8600GTS Triple X
4. Ik werk met XP en weet dat men vanuit moet gaan dat wanneer XP/Vista crashed merendeels 80% uit hardware problemen zijn.
5. Volgens NVidia en Asus (forum Asus) dat zelf 90graden geen probleem moet zijn, maar een standaard clock moederbord enz. moet normaal kunnen draaien zonder hitte af te geven.

Ik ga nu even nieuwste BIOS proberen de 1202 ineens verwijderd en nu 1301 beschikbaar !?!
Anders booten en terug naar de standaard 09xx

Het moederbord uithoudt alles prima. Echter.. geeft CPU-Z het juiste waarde maar uit ander programma's behoorlijk 100Mhz kan schelen. (o.a. Core Temp beta 0.94).

Het probleem is juist bij spellen.
Voorbeeld: Call of Duty 2 ; Vast lopen bij laden ander map.
Lukt het me in taakbeheer te starten "Reageer niet"

[ Voor 7% gewijzigd door XRayXI op 13-07-2007 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Vandaag voor zekerheid gebeld en word gecrediteerd.

Ik heb nog even 'fijn' kunnen kletsen met Cool Prices en uiteindelijk was 1 van de technische dienst bezig met een Striker Extreme bord en hij vertelde dat hij de north-bridge een cooler had geplaatst en wat stabieler kon krijgen.

Over Commando borden kon hij geen oordeel geven dit omdat de Strikers meer besteld worden.
Ik denk dat Asus zich goed vergist heeft in de layout van de ICH8/North-bridge en zeker onderschat heeft. Onbegrijpelijk voor een Mega Concern als Asus.

Ik ga eens flink nadenken wat ik ga doen na creditering.

Groet en bedankt mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@X-Rayonline:

Zo, mijn broertje zijn slepend probleem met systeem instabiliteit (sinds aanschaf, 2 maanden terug) is sinds gisteren avond opgelost. Hoe eenvoudig dat was? Gewoon..., zijn Corsair Twinx 6400C4 eruit en 2 van mijn Gskills F2-8000PHU2-2GBHZ erin en hopla, 2 maanden constante ergernis in één klap verholpen.

Zelf vermoed ik (bijna zeker) dat geheugenlatten met Micronchips erop de beste resultaten leveren met de Asus Striker Extreme.
Op deze ramlijst: http://ramlist.ath.cx/ddr2/, kun je zien dat er bij de Corsair 6400C4 series verschillende revisies zijn en verschillende merken chips worden gebruikt.
Conclusie is dat niet iedere van deze ogenschijnlijk dezelfde geheugenrepen dezelfde resultaten zullen geven en is dus de Asus QVL lijst in mijn ogen absoluut niet betrouwbaar, door ontbrekende info aangaande de gebruikte chipmerken.

Wat denk je daarvan? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hosee op 14-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
hosee schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:31:
@X-Rayonline:

Zo, mijn broertje zijn slepend probleem met systeem instabiliteit (sinds aanschaf, 2 maanden terug) is sinds gisteren avond opgelost. Hoe eenvoudig dat was? Gewoon..., zijn Corsair Twinx 6400C4 eruit en 2 van mijn Gskills F2-8000PHU2-2GBHZ erin en hopla, 2 maanden constante ergernis in één klap verholpen.

Zelf vermoed ik (bijna zeker) dat geheugenlatten met Micronchips erop de beste resultaten leveren met de Asus Striker Extreme.
Op deze ramlijst: http://ramlist.ath.cx/ddr2/, kun je zien dat er bij de Corsair 6400C4 series verschillende revisies zijn en verschillende merken chips worden gebruikt.
Conclusie is dat niet iedere van deze ogenschijnlijk dezelfde geheugenrepen dezelfde resultaten zullen geven en is dus de Asus QVL lijst in mijn ogen absoluut niet betrouwbaar, door ontbrekende info aangaande de gebruikte chipmerken.

Wat denk je daarvan? ;)
Vaker gelezen en gehoord , ik heb ook corsair geheugen op me Asus Mobo , die geweigeren op de timers te lopen zoals ze horen... waarom het bordje weigerd het doe ik er G.E.I.L geheugen in en pas ik de timers aan werkt het meteen..

Maar heb geen last van BSOD met standaard timers alleen jmmr je snel en duur geheugen hebt en je bordje het niet wil

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 14-07-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik heb intussen memtest+ eens laten lopen om het geheugen te checken en moet je raden, memtest blijft hangen. :? Dit met de timings 5 5 5 15 op 800MHz en verder alles op auto. Het gaat hier om de G. Skills, niet om de Corsairs. Na een minuut of acht liep de test vast, gebeurde gewoon niets.
Mijn tweede poging liep ook op niets uit, mijn hele scherm werd gewoon geel, met strepen erdoor. Echt bijzonder vreemd. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Let wel, mijn systeem draait dus 100% op stock.
Na een reset kreeg ik weer gewoon beeld, maar memtest krijg ik gewoon niet stabiel draaiend.

En @X-Rayonline, dat geheugen deugt niet met de Striker vrees ik. De Striker deugd eigenlijk op zich niet, het geheugen zelf is waarschijnlijk prima.

Ongelooflijk hoor, wat een bord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg niets over mijn Asus A8R-MVP bij welke ik het geheugen moest forceren. Dit moederbord heeft ook moeite om normaal de timings uit te lezen, dus ook met DDR1 hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorticon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-07 19:57
Hallo,

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Ik ben er nu een beetje achter wat het ongeveer is. Eerst even mijn specs:

ASUS a8n-sli deluxe
AMD Athlon XP 64 3500+
ASUS EN7600GT PCI-E
Op het moment heb ik er 2x 256 mb CL3 (mijn oude geheugen) in zitten van infeneon
windows xp x64
400 W (waarschijnlijk niet RMS) voeding van huntkey (denk dat het hier aan ligt)
1x DVD brander
1x CD/RW brander
2 IDE HD's van maxtor

Ik heb na een tijdje nieuw geheugen gekocht. 2x 1 Gb twinmos pc3200 cl3.
een van deze twee sticks was kapot toen ik em al kreeg, die RMA duurde eeuwen dus ik zat de hele tijd op het ene stickje wat ik nog over had te draaien.

Dit verliep redelijk vlekkeloos, totdat ik eindelijk mijn 2e stick terug kreeg.
Ik stopte de stick erin (+ nog 2 van die 256 mb sticks voor een totaal van 4 sticks met 2,5gB ram)
Ik kon een tijdje lekker gamen en alles verliep goed maar plotseling begon mijn PC opeens zomaar te rebooten. Ik dacht, naja dat kan wel eens gebeuren, ff rebooten...
Het probleem bleef echter voortzetten, elke keer kreeg ik instant reboots en na een tijdje het BSOD met die IRQ melding enzo die mensen hierboven ook al beschreven.
Vervolgens kreeg ik niet eens windows xp x64 meer geboot en daarna bleef de BIOS zelfs hangen bij het laadscherm!!
Ik had het vermoeden dan dit met het geheugen te maken had dus ik heb die ene stick van 1024 MB die het voorheen deed er eventjes in gezet, maar nog steeds deed m'n PC raar.
Hij draait nu weer (ik zit snel backups te maken op dit moment) maar dan wel op mijn 2 oude sticks van 256 mb :(

Ik heb het vermoeden dat mijn voeding een beetje gaar is zodat ie niet meer het vermogen kan leveren voor die twee zwaardere (neem ik aan) sticks, of dat die nieuwe geheugensticks dus niet goed zijn (kan ik ze straks weer terugsturen) maar ik denk het eerste. Heeft iemand een tip? Het is lang geleden dat mijn PC het niet meer goed gedaan heeft en dit is wel heel spookachtig allemaal :( Het rare is dat ik het overal om me heen hoor met die instant reboots en BSOD's tegenwoordig. Mijn vader's PC had er ook al last van en een vriend z'n laptop deed het ook al de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@ Fretzie: Vreemd, jouw soort Gskill komt niet in die ramlist voor.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 15:58
Ik heb ook last van random opstarten.

Ik heb een e6600 @ 3,3 op een P5N-E draaien met een scythe infinity erop. Als ik orthos draai wordt mijn CPU 59 graden :?

Ik heb de koelpasta gisteren vervangen en de draden weggewerkt om de airflow te bevorderen. Het is toch niet normaal om een e6600 op 59 graden te draaien met een scythe infinity?

En dat random opstarten, heeft de CPU te weinig volt of zou het een windows error kunnen zijn?

Iemand een suggestie? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
59gr. valt nog mee als je stressed met Small FFTs in Orthos. Veel meer mag het echter niet zijn.
Dat random opstarten zal spijtig genoeg inderdaad te maken hebben met toch nog te weinig CPU voltage met je gegeven CPU snelheid. Denk dat je beter richting 3.2gig kunt gaan of op waterkoeling moet overschakelen voor een hogere, stabiele overklock.
De mijne gaat tot 3465 mhz met 1.44V (bios 1.4625). Wil ik richting 3500mhz dan moet ik met mijn V. veel te hoog gaan, resulterend in veel te hoge temps.
Tja laten wij het zo stellen: jij hebt minder mazzel als ik maar eigenlijk hebben we allebei pech omdat we de 3600 mhz niet eens kunnen bereiken..... }:|
Maar langs de andere kant, een OC van +/- een kleine 1000 mhz is niet slecht....ja toch?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
Ik heb idd gestressed met Small FFTs in Orthos en vond 59 graden toch aan de kritische kant.
(Bios versie 0505, P5N-E SLI)
Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is om hoge resultaten te behalen maar ik had toch iets meer verwacht van de scythe infinity. :/

Ik had net de voltage`s nog 1 x verhoogd en de CPU bleef 59 graden maar het systeem starten overwacht na 18 min vanzelf weer op 8)7
Ik denk dat ik maar naar de 3.2 zak mits hij door nog 1 x meer voltage warmer wordt.

Denk je dat dit geen windows error kan zijn? En ja, we mogen niet echt klagen hoewel we het het beter hadden kunnen treffen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
Bedankt voor de goede raad _/-\o_

[ Voor 106% gewijzigd door Fast-Forward op 16-07-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Hehe...NP.. ;) En nog veel plezier met je rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Op het (of via) support forum van Corsair kun je vinden welke geheugen revisies welke chips hebben.
Heb zelf de Corsair Twin 2X2048-6400C4 (2x 1GB matched pair) revisie 1.1, helaas niet de Micron chips, die zitten alleen op de 1.0. Dit icm een Asus P5B Deluxe WiFI en een E6600 @3464MHz super stabiel.

Wel hebben ze voor de 4-4-4-12 timings bij > 400MHz FSB flink spanning nodig; draai nu 433*8 en m'n Vram is 2.15v, lager niet is 't niet stabiel. 385 * 9 kan ik echter makkelijk op 1.90v met 4-4-4-12 timings draaien. Beetje tricky dus.

Bestaat er misschien ook iets als Vdroop voor de Vram ? Misschien dat de Vram-droop pas in kickt als het mobo het zwaar krijgt; lees: GPU + CPU full load en is dat het probleem ?

PS: Heb zelf een tijdje geleden de potlood mod voor de Vdroop gedaan, 2 minuten werk, veilig en weg Vdroop :) Echt een aanrader; BIOS voltage is dan gewoon Windows 100% load voltage ... Als je het aandikt, krijg je zelfs lichte (0.0125v) omgekeerde Vdroop.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Voor zover ik het op mijn mobo kan aflezen, geen Vdroop met het geheugen maar uiteraard wel met de CPU, 0.02V tijdens stressen.
Moet toch een reden zijn dat de fabrikant die CPU Vdroop toelaat. Neem aan dat degenen die een mobo ontwerpen zich daavan bewust zijn, denkje niet?
Wat de Corsairs van mijn broer betreft, heb niet gelet op de revisie maar kan wel melden dat verhoging van de voltage tot zelfs 2,35V geen soelaas bood, ze bleven het hele boeltje verzieken. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik weet inderdaad dat mijn G. Skills niet in de lijst voorkomen, erg raar. Maar bon, heeft iemand enig idee hoe het komt dat memtest vast loopt of zo'n vage gele strepen vertoonde? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Nee daar klopt echt niks van. Memtest heeft absoluut niks te maken met verkleuringen van je beeld, of het werkt of het werkt niet.
Mmmhh...d'r is toch niets aan de hand met je videokaart of eventueel je voeding....?
Zult het misschien niet weten maar had problemen met mijn BFG Ultra OC en na het in gebruik nemen van een nieuwe 850W voeding loopt alles als twee treinen...
Dus....tja wat zal ik zeggen, denk je dat je voeding voldoende sterk is en is je videokaart in orde? Want...gele strepen tijdens memtest in DOS lijkt mij heel bizzar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Waarom zulke zware voedingen, draaien jullie 20+ HDD of sli ? Ik vraag me dat echt af?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:37:
Waarom zulke zware voedingen, draaien jullie 20+ HDD of sli ? Ik vraag me dat echt af?
lol dat denk ik ook altijd als ik mensen en hun spec's voorbij zie komen , zo van 20 raptors en 4 kaarten of zo , en nog houden ze 300 watt over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Vdroop heeft ook een wel een plausibele reden - valt hier op GoT in de OC topics veel over te lezen - maar het is vanuit het oogpunt van een OCer natuurlijk onwenselijk (onnodig veel spanning & hitte ontwikkeling tijdens idle'n om je OC stressed toch stabiel te kunnen houden).

Een Vdroop van 0.02v is trouwens erg netjes hoor, pas als het b.v. 0.04~0.05v of meer wordt, wordt het irritant. En als zelfs 2.35v je RAM niet stabiel maakt, dan is er toch echt iets aan de hand zijn.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Ik heb een OCZ 850watt voeding, dus sterk is ze zeker. :P
Er komt een corsair aan van 620watt, dus ik zal die nog even inbouwen en kijken hoe alles er dan uitziet. Die OCZ was trouwens een impulsieve koop, vandaar dat ik hem weer weg doe. Zoals al opgemerkt, 850watt was een 'beetje' overkill. 8)7

De videokaart werkt denk ik prima. Nog geen enkel probleem mee tegen gekomen, draait verschillende games prima en heeft normale temps. Lijkt mij sterk dat daar dus de oorzaak is.
Afwachten op de nieuwe voeding dus.

[ Voor 1% gewijzigd door Fretzie op 17-07-2007 20:40 . Reden: Spelling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@ Mad_max234: In mijn geval is 850Watt toekomstgericht i.v.m. sli maar vergis je niet, een topgraka die ook nog eens af fabriek overklockt is mag blijkbaar geen stroom te kort komen want dan gaat het fout.
Je kunt je afvragen wat je wilt maar tegenwoordig stelt 500W niks meer voor met de snelste graka's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@SKiLLa: Nee hoor niks aan de hand zoals eerder vermeld door mij in mijn broertje zijn geval, gewoon de Gskills 8000BHZ erin geprikt en probleem opgelost, zo simpel was het.

@Mektheb: Naargelang je commentaar lijkt het of je totaal geen notie hebt betreffende de huidige eisen van een high end systeem... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door hosee op 18-07-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@Fretzie: Als het kon zou ik mijn latjes bij jouw willen uitproberen want je probleem lijkt mij echt bizar. Lijkt toch dat je mobo niet 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hosee schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:02:
@SKiLLa: Nee hoor niks aan de hand zoals eerder vermeld door mij in mijn broertje zijn geval, gewoon de Gskills 8000BHZ erin geprikt en probleem opgelost, zo simpel was het.

@Mektheb: Naargelang je commentaar lijkt het of je totaal geen notie hebt betreffende de huidige eisen van een high end systeem... ;)
En inderdaad perspectief van een high end systeem is misschien anders ik zou een Q6600 nemen inplaats van een E6600, of een P5WDG2 WS Professional met intel 975x chipset dan een striker met Nvidia chipset :)

En liever G.E.I.L geheugen heb als Bv Kingston / Corsair
En liever Leadtek 8800 heb dan een Asus :)

Maar als voorbeeld.

je kan natuurlijk 800 watt gebruiken maar denk niet je dat volledig benut maar rede ik dat zo zeg is omdat je tegenwoordig voor paar tientjes meer gewoon meer krijgt , zelfde als bv het geheugen op het moment..

600 Watt zalman : 99 euro
850 Watt Thermaltake : 159

Zo iedereen weer ze ding en ligt er ook aan waarvoor je het gaat gebruiken uiteraard

P.s niet als flame bedoeld de posting van nu of paar posts terug

[ Voor 72% gewijzigd door Mektheb op 18-07-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Ik was overtuigd, ik MOEST en ZOU een Striker Extreme moederbord hebben. Echter wat ben ik blij dat ik dit NIET gedaan heb. Wat een ellende lees je overal. Ik heb nou gekozen voor een Asus P5K DeLuxe.

Hier heb ik OCZ HPC Edition 2GB op laten zetten. Wat eigenlijk wel een must is bij die High End moederborden van Asus is dat je duur geheugen neemt, met Micron chips. Al die andere 'modules' worden gewoon ontzettend slecht ondersteund.

Ik neem aan dat je voor je Striker Extreme ook Micron chips op je modules MOET hebben. Is dat nog een optie voor jouw Fretzie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
@ hosee, moest het kunnen zou dat een prima idee zijn, maar gezien ik in België leef is dit net iets minder praktisch. ;) Verdenk toch ook echt het moederbord hoor, maar zal zien of de andere voeding er iets aan veranderd.

En inderdaad, Micron chips lijken over het algemeen genomen betere compabiliteit te geven. Maar eerlijk gezegd, om nu weer nieuw geheugen te kopen... En dan nog een 4 gigabyte set liefst ook. Een PC mag best wat geld kosten, maar zomaar geld wegsmijten vind ik toch niet kunnen. En als het dan echt moet, smijt ik het moederbord er nog liever uit denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Zeg Fretzie, ik woon heel dicht tegen de belgische grens, in de buurt van Putte-Kapellen.
Maar ja, wie weet woon jij in Hoegaarden, zeg maar, ook een eind uit mijn buurt. ;)
Ik zou in jouw plaats het toch niet zo laten met dat geheugen. Zelf zou ik de gok wagen en een paar andere latten gaan halen, zeker nu, gezien de lage prijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door hosee op 18-07-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
Ik heb mijn CPU nu op 3.3 Ghz lopen en heb bijna 2 uur gestressed met orthos. Dit verliep zonder problemen en mijn CPU werd nu maximaal 57 graden. :P

Ik heb wel 2 x een reboot gehad: Als ik mijn PC aanzet en windows is geladen dan start het systeem zomaar opnieuw op. :/

Als na de reboot windows weer opnieuw is opgestart, geeft hij geen problemen meer. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Kan zijn dat je een pitsie meer voltage aan de CPU moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
Ja dat zou ik kunnen doen maar ik ben bang dat de CPU weer warmer wordt als ik zou gaan stressen.

Ik heb in de BIOS ook enkele opties aanstaan die het energieverbruik e.d. reduceren zoals C1E en Intel speedstep. Zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:33
Bekende probleemdrivers van NVidia:
- IDE-SW/drivers (voor opslag)
- Hardware firewall van NVidia (heb um zelf ook, maar weet de naam niet meer omdat ik hem nog nooit gebruikt heb :P).
[/quote]

inderdaad de nvidia drivers zijn een bekende oorzaak van random crasches
Hardware firewall van Nvidia heet active armor, zoek de map en gooi hem er eens in zijn geheel uit? deed bij mij ( asus p5n32 sli premium) echt wonderen. daarna gaan BSOD's meer gezien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@Fast: Ja, zet die allemaal op disabeled want dat kan inderdaad voor problemen zorgen. Bij mij staan ze ook uit.
Als je OC'ed is energiebesparing niet meer van toepassing en kunnen sommige features in het bios die daarmee te maken hebben, roet in het eten gooien.

@udybees: Waar kan ik die Nvidia Firewall vinden? Een specifieke map?

[ Voor 12% gewijzigd door hosee op 18-07-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-Forward
@ udybees

Bedankt voor de tip, die nvidia firewall zuigt volgens mij behoorlijk! Laatst ging ik met mn roomies een potje CoH op het netwerk spelen, het spel liep bij het createn van een game (met mij als host) enkele keren vast.. Ik heb vervolgens de Nvidia firewall op antihacking gezet (i.p.v. medium) en de problemen waren weg! :9

Ik heb voorafgaand altijd sygate gebruikt, echt een top firewall. Ik zal die nvidia eraf gooien en hopen op beter resultaat _/-\o_ (heb trouwens geen IDE)

@hosee

Energiebesparing is toch wel nuttig ook wanneer je overclocked? Ik lees verschillende `OC guides` en daarin vertellen ze dat wanneer je CPU stabiel loopt, je de energie besparende functies moet toepassen. Mij leek het handig omdat je waarschijnlijk de levensduur van je CPU verlengt door er bvb minder volt of hertz door heen te jagen (wanneer mogelijk).

Ik wil gewoon een zo hoog mogelijke en vooral veilige clock om mijn hardware niet te slijten. Zijn die opties (C1E & Intel speedstep) niet meer nodig als je overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Je kunt in ieder geval proberen wat het resultaat is als je de energiebesparende features uitschakelt.
Baadt het niet dan schaadt het niet, simpel toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu wel duidelijk dat de striker slecht overweg kan met bepaalde types geheugen. Zo lees ik hier dat b.v. geheugen met micron chips wel goede resultaten geven. Maar is er nu ook iemand die met 100 procent zekerheid kan zegen, of uit betrouwbare bron heeft vernomen... dat of dat geheugen moet je hebben!! Ik loop nu met mijn corsair geheugen op 750 Mhz i.p.v 800 Mhz om het systeem stabiel te krijgen. Een paar 1066 Mhz reepjes is ook goed! Geeft het ook wat meer ruimte voor het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Tja, of je waagt het of niet. Maar kost wel een paar duiten.
Mijn boertje heeft geluk gehad dat ik hem kon helpen maar ik heb wel de research gedaan... :)

[ Voor 6% gewijzigd door hosee op 21-07-2007 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt niet aan de striker extreme denk ik , ik heb namenlijk precies dezelfde problemen met mijn P5W DH Deluxe en exact het zelfde geheugen ook een E6600 en een X1900XT. Ik ga dit topic even volgen. Ik heb er overigens alleen last van als ik met 2GB werk, je zou denken dat het dan aan 1 van de modules ligt maar het maakt niet uit welk van de 2 modules ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Inderdaad je hebt gelijk, dit probleem (bij velen!) ligt niet specifiek aan de Striker maar aan Asus en naargelang hun "geheugenproblemen" in het verleden hebben ze nog niet bijster veel bijgeleerd.
Mijn 2 vorige Asus soc. 939 mobo's en die van mijn broer (4 in totaal dus) waren echt een hoop ellende bijeen terwijl bij anderen alles perfect werkte. Met deze Striker heb ik tot nu toe ook geen enkel probleem gehad. Lijkt wel of je mazzel moet hebben met dit merk. Tja...... heb er nog steeds geen hoge pet van op. :/

[ Voor 14% gewijzigd door hosee op 09-08-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
Intussen ben ik bij machte geweest om memtest succesvol te laten lopen. Blijkt dat één latje corrupt was, kreeg verschillende ECC Errors, het andere latje is na eens 13 passes en eens 24 passes duidelijk in orde.
Toch, en dit is vreemd, kreeg ik gisteren een lockup in het spel Titan Quest. Dit terwijl er maar één latje actief was op het moderbord. Aangezien ik defect geheugen in dit geval kan uitsluiten, rest mij nog maar één ding te concluderen en dat is dat de Striker dus niet stabiel loopt in samenwerking met dit geheugen. In Windows loopt alles stabiel en dit terwijl ik aan de volle 800Mhz draai.

Jammer, maar zou niet weten wat ik nu nog verder kan nazien.
Pagina: 1 2 Laatste