Dat zeg ik ook niet.SandStar schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:56:
Ik denk niet dat de cpu belasting van de gpu client ooit een bottleneck zal vormen. Max wat ie kan pakken is 1 core en daar heb ik er 4 van...
Sommige cores geven problemen in windows (schokkende beeldopbouw, trage reacties).. Als je wilt weten welke core er geen probleem geeft dan moet je kijken welke core je cpu het minst belast.
De cores die je cpu niet belasten zijn degene die onder windows geen problemen geven met de beeldopbouw.
Het enige nadeel van die core is dat ze iets langzamer zijn dan de overigen.
core 11 bijvoorbeeld werkt probleemloos, geen trage beeldopbouw.
Maar deze cores leveren wel beduidend minder output.
Core 6 is bij mij het snelst, maar deze zorgt voor een trage beeldopbouw.
De gemene deler bij de trage en snelle core is:
snelle cores hebben als effect een traag systeem, trage cores hebben geen effect op je systeem.
Die cores met problemen kan je er eenvoudig uithalen door tijdens de bench je cpu belasting in de gaten te houden. En dat was alles wat ik zei. Kijk welke cores een lage cpu belasting hebben. Die hebben geen invloed op de respons van je pc.
Als jij snelheid het belangrijkste vind, dan kies je mooi de snelste core uit.job schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:48:
Dan moet je even testen welke core de minste cpu belasting heeft. Dan blijft je pc even rap.
Enige nadeel van die cores (met minder cpu belasting) is dat ze ook beduidend langzamer zijn.
Wil je ook nog een soepel reagerend systeem, kan kies je bijvoorbeeld core 11.
[ Voor 72% gewijzigd door job op 28-01-2009 17:59 ]