[BOINC] DNETC@home down?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wie weet wat er aan de hand is met DNETC@Home, het ATi GPU project op BOINC-basis? Ik kan al dagen niet meer connecten met de hoofdpagina op dnetc.net, het project bijwerken in BOINC zelf wil ook niet.

Heel vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Volgens boincstats zijn ze sinds de 27ste ongeveer niet meer gestegen in punten. Het project wordt vanuit een team uit Polen geregeld, wellicht dat daar ter plekke iets aan de hand is.

offtopic:
Polen en distributed.net, dat brengt weer foute herinneringen boven doen drijven...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Want?

Ik mag hopen dat ze het even snel weten te fixen, nu zit ik zonder werk :/

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 30-08-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Newsflashje: Website lijkt ondertussen nu weer up te zijn maar running... not quite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

(Off topic)Waarom zouden wij eigenlijk geïnteresseerd moeten zijn in het wel en wee van onze grootste concurrenten?
Als je iets te vragen hebt over dnetc (boinc) moet je dat volgens mij daar doen en niet hier

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Gatverdamme. Hier heb ik een hekel aan he, metéén weer desinteresse als 't niet over de holy cause gaat. Doe even normaal ofzo. Het is een project waar Hollanders aan meedoen, punt.

[ Voor 43% gewijzigd door Jejking op 30-08-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Jejking schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:42:
Gatverdamme. Hier heb ik een hekel aan he, metéén weer desinteresse als 't niet over de holy cause gaat. Doe even normaal ofzo. Het is een project waar Hollanders aan meedoen, punt.
Waarom stel je die vraag dan niet aan de andere Hollanders die eraan meedoen ipv bij de concurrent die er toch niets vanaf weet ?

Ik neem aan dat bij het concurrerende team er ook een emailadres van een aanspreekpunt of een coordinator bestaat, of is het daar allemaal niet zo goed georganiseerd als bij DPC ?

[ Voor 31% gewijzigd door ParaNoiMia op 30-08-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Waarom stel je die vraag dan niet aan de andere Hollanders die eraan meedoen ipv bij de concurrent die er toch niets vanaf weet ?

Ik neem aan dat bij het concurrerende team er ook een emailadres van een aanspreekpunt of een coordinator bestaat, of is het daar allemaal niet zo goed georganiseerd als bij DPC ?
Ooit bij je opgekomen dat ik misschien wel 'Hollanders in dit subforum' bedoelde? Raar he, dat ik het hier vraag als het om het project DNETC@Home en gaat en niet om een gelijknamig team :?

En ik kan nergens bij omdat de hoofdsite wel werkt maar praktisch geheel leeg is. What else.

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 30-08-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeking, behalve het nut van DC is het ook verworden tot een competitie.
Een beetje onderlinge wedijver, wedijver tussen sub-teams en vooral strijd tussen DC-teams.

Wat ik begrepen heb is dat dnetc@home een schil heeft gemaakt zodat de stand-alone client van distributed.net de RC5-72 WU's in BOINC kan processen.
Dat maakt dnetc@home een soort pseudo project maar iedereen die gebruikt maakt van die BOINC-applicatie werkt automatisch voor team dnetc@home.
Dat is niet helemaal eerlijk als je dan ook nog bedenkt dat dit DPC van plaats 1 heeft gestoten op RC5-72 dan kan ik me het wel voorstellen dat sommige mensen hier wat rancuneuze gevoelens hebben over dnetc@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Wat iconized hierboven zegt vat het wel aardig samen. Had het zelf niet veel beter kunnen verwoorden.

Kunnen we dan nu weer met iets langere lontjes doorgaan?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg. Leuk die competitiegevoelens maar daar kan ik niks mee. Ik verwacht gewoon dat als er een antwoord is over wat er aan de hand is, iemand een normaal antwoord geeft zonder dat er allerlei onzin en gezemel bijgehaald wordt over competitievervalsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Jejking: Dat jij niets met die competitiegevoelens kan, is je goed recht. Je moet er alleen niet raar van opkijken als dat bij anderen wat gevoeliger ligt. Je loopt al lang genoeg op /5 rond om dat te kunnen weten. Ik zie dan ook geen reden om daar gelijk zo geërgerd op te reageren.

Goed. Poging twee: kunnen we nu dan weer on-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Edit

[ Voor 100% gewijzigd door iisschots op 30-08-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja als ik kijk naar wat dnetc.net op mijn scherm tovert dan vermoed ik toch dat ze daar een zware systeem-failure hebben gehad.

Je kan ook proberen alsnog de distributed.net client aan de praat te krijgen, ColdFusion heeft mogelijk de oplossing gegeven voor de 30% GPU belasting:
ColdFusion in "[Dnet] GPU Client"

Of kom helpen op Collatz we hebben een paar zware concurrenten in de nek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Modbreak:Aan een ieder het vriendelijk toch dringende verzoek ontopic te blijven en tot 10 te tellen voordat je reageert!!

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Lol, na flink wat research (jeej, forum, waar dan?) zie ik een bericht staan ergens dat er iets mis was gegaan met de HDD's in RAID-config. Daarna een PSU gesprongen in Polen. 't Gaat nog wel effe duren dus, ding moest naar de RMA. Wel een gevalletje prutskutterij, dan zorg je toch voor een backup!

[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 31-08-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Aldus de systeembeheerder hier: "backup is voor mietjes".

Ik blijf het toch apart vinden. Heb al zo ontzettend vaak verhalen gehoord over RAID arrays die stuk gaan, of blijken te zijn, dat je je gaat afvragen waar die R naast "Redundant" nog meer voor zou kunnen staan. Risky?

Maaruhm, waar heb je dat gevonden dan? Want wellicht dat er op diezelfde plek ook nieuws komt te staan als de boel weer up gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID 4/5 is heeft in het algemeen 1 redundant disk als door een blikseminslag bijvoorbeeld 2 disks het begeven dan is alle data weg.
Ik denk dat dnetc@home een beperkt budget heeft, tapestreamers enzo wel erg kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Al meerdere malen gehoord dat in RAID 1 arrays er 1 disk stuk was gegaan, maar bleek dat de data toch corrupt was geworden aangezien het array niet gerebuild kon worden. Verder is een klein tijdje terug hier op werk een RAID 5 array geklapt.

En dan draai ik thuis 3 RAID 0 arrays, wat strikt genoemen eigenlijk de R niet zou mogen dragen, want het is niet redundant en dus wordt gezien als tijdbom. Nog nooit problemen mee gehad. Zelfs toen het moederbord waar 1 van die arrays opzat eruit klapte. Array op een nieuw moederbord gehangen met dezelfde chipset en kon gewoon verder gaan waar ik was gebleven. :D

Maargoed, genoeg offtopic gezwam. :P Jejking, geef ons meer informatie! :) Ben wel benieuwd geworden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zou dit even in de gaten houden, volgens mij is hij een van de beheerders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Dat ziet er niet best uit. HDD stuk, RAM stuk, PSU stuk. Het weer van de afgelopen week heeft daar kennelijk ook flink huisgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Zou je denken?

Anyway, sinds 0115u is 't project weer up and running. 41 WU's ingeleverd. Ben benieuw of ik daar nog krediet voor krijg.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
En het is weer zover.............................
Pagina: 1