Toon posts:

Barebone/ mini PC/ Thin Client system gezocht/ zelfbouw ?

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar het volgende:

Barebone systeem/ mini PC/ Thin Client

Minimale eisenpakket:

* kleine afmeting ala of dik boek of encyclopedie formaat of zo'n vierkant systeem.
* behuizing kleur: mooi wit (ala Apple) of mooi licht zilveren/metalic look

* min. 80 GB (of meer) HD
* min. I GB ( of meer) RAM geheugen.
* 1,8 Ghz ( of meer) snelheid/processor
* min. 1 x FireWire ( e1394 - 800 mps?)
* 2 - 4 x usb (?)

Maximale / Voorkeur eisen pakket:

* 120 GB HD
* 1,5/2 GB RAM
* 2,2 a 3 Ghz processor
* 2 x FireWire
* 2-4 x usb

Budget 300- 700 euro's ( indien erg goede specificaties evtnueel meer...)

Helemaal te gek zou zijn:

* Mogelijkheid voor digitale aanluitingen middels eventuele pci/standaard bouw ( AES/EBU,spdiff e.a.)

Bestaat zoiets dergelijks of anders...

Is zoiets eventueel zelf te maken? ( wordt dan uitbesteed in dat geval..)

PS1: Heb weinig kennis van computers/systemen.
PS2: Begrijp dat er andere soorten termen wat betreft: GB,RAM, Ghz gehanteerd worden, alhoewel: Acer Apire L100 heeft ook dergelijke specificaties in GB, RAM en Ghz weergegeven.

Bvd,

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het nodig dat hij ook als showmodel gaat dienen? Dus in de HK neergezet wordt met de mededeling: kijk eens wat ik heb!

==
hoi

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
De Asus Pundit is verkrijgbaar in zilver. Heeft de grootte van een telefoonboek 8)7 en beschikt ook over spdiff aan de voorkant als ik het goed herriner.

Verwijderd

Silverstone LC09 + mini-itx S479Y bordje (merk weet ik zo niet) + Yonah/Merom cpu lijkt me erg gaaf om te hebben! Core 2 duo op mini-itx formaat :9 Valt wel in jouw omschrijving, misschien iets minder in de prijsklasse (maar dat zou je even na moeten rekenen!)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik ben nu een voeding aan het inbouwen die de shuttle in leven kan houden...

Shuttle SB51G met 2x 512DDR1, 3.06HT en 120GB Maxtor.
Cardreader, slot-in DVD-rom, TV kaart (analoog) en ATI 9800SE.
CPU gekoeld met Zalman 7000CU en Zalman 80mm om de boel koeltjes te houden.

Vanaf volgende week mag deze weg (eerst 100% zeker zijn dat hij stabiel etc. is)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:17

Nitai

Live the life you love.

Je noemt het zelf al, maar heb je gedacht aan een Mac Mini? Alle eisen die jij wilt binnen het gestelde budget.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:31
Mac Mini?

Te laat :O

[ Voor 62% gewijzigd door hello_moto op 11-03-2007 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een een musicstudio en aangezien ik daar 6 - 11 uur , 7 dagen per week bivakeer. De rest wit/zilver is en ik van orde en een rustig ogende setup ( gedeeltelijke uiterlijke franje dus :) )
wil ik dit graag in (mac) wit hebben of indien niet (goed) mogelijk is licht zilver.

Voor de duidelijk hoef GEEN: scherm, toetsenbord, muis bij.

Cpec: Nu beschrijf je de chips/compenenten die mijn eventuele Mini PC/barbeboon zou moeten hebben? Heb je nu ook een systeem genoemd of.....

Vierkant228: Je hebt een eigen mini pc/barbone gebouwd ? Of het zijn dingen die in een bareboon systeem passen?

Nitai/hello moto: Mac mini,Nee, dat is niet de bedoeling.

Kan het RAM geheugen ook grotere dan 1024 Mb ?

Verwijderd

Ik heb even een pricewatch compilatie gemaakt: http://tweakers.net/ext/p...2C143924%2F1%2C142308%2F1

Componenten: Fraai, klein kastje van Silverstone met bijbehorende voeding, met externe USB en FireWire aansluitingen, bovendien 1 uitbreidingsslot. Link is naar zwarte versie, bestaat ook in zilver. Moederbord dat in het kastje past met behalve de processor alles onboard (video + dvi, geluid, netwerk, firewire etc), 1 pci-express x1 uitbreidingsslot. Core 2 Duo processor die uiteraard compatible is met het moederbord. 1 GB geheugen. Harde schijf van 160 GB.
De processor, harde schijf en het geheugen zijn naar wens natuurlijk te vervangen door meer/sneller/groter etc.

Je moet dit dan nog wel even zelf in elkaar zetten, maar je moet wel heel erg twee linkerhanden hebben wil dat je niet lukken!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

Zoals gezegd: een Mac mini...
Of anders een shuttle ofzo, heb ik ook. 2x usb achter, 1x firewire achter, 2x usb front, 1x firewire front, maar dat verschilt per model. HDD en Proc naar keuze...

edit: Kijk eens hier voor modellen bij Alternate

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 12-03-2007 15:51 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in een PC winkel geweest en heb en heb wat informatie vergaard over Bareboons/mini pc's/thin clients:

Er zijn dus vrijwel de zelfde mogelijkheden mogelijk als bij een ''normale'' desktop, ook wat betreft zelfbouw en degelijkere. Soms iets minder ivm andere lees: kleinere componenten. Alleen in een wat kleinere samenstelling/behuizing.

Wat betreft m'n eisen heb ik begrepen dat dit gewoon mogelijk is. Dit is waar ik aan zit te denken om te laten bouwen:

*160 GB (7200 rpm) (was mogelijk) mag eigelijk best wat minder naar een minimaal 100 GB
* 2 GB RAM
* 3 Ghz ( dual core: op ADVIES ontvangen ivm: Grafische gebruik)
* Dvd/cd lezer/brander in 1. ( schijnt 25 euro uit te maken tav: alleen dvd lezer?)
* 2 x uitbouw/inbouw FireWire optie ( 800 mbps, wat klote dat 400 mbps nog steeds standaard is)
* STANDAARD moederbordkaart/gelluidskaart/videokaart ( hoef ik geen gekke uitbreiding op ivm ALLEEN audio gerelateerd)
* Toetsenbord niet nodig muis ook niet.
* 2-3 uitbreiddingsmogelijkheden middels PCI 9kaart/sleuven.
* WITTE behuizing ala ( Aopen Mini PC)
* Besturingsysteem niet nodig
* Uitegebreid software pakket (niet nodig)
* budget zou tussen de 550 a 700 euro's worden.
De man van PC advies: zei dat een barebone systeem prima kon gezien mijn situatie omdat:

A: Ik geen (dure,grote) spellen ging doen, geen zware eisen had aan videokaart.
B: geluidskaart toch wordt uitbesteed aan externe (muziekgerelateerde) randapparatuur.
C: geen internet erop komt.

Ook heb ik verteld wat de plannen zijn, dat het een musicstudio gerelateerde functie gaat krijgen en dat er toch een aantal behoorlijk zware programma's op komen. dat maakte volgens hem nagenoeg niets uit.

Wanneer ik iets niet juist heb vermeld, dit gaarne vermeld zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:49 ]

• hello_moto
  • Laatst online: 16:31
* 3 Ghz ( dual core: op ADVIES ontvangen ivm: Grafische gebruik)
Kijk niet te veel naar de GHz'en hè ;) . Een Core 2 Duo op 1.83 GHz is bijvoorbeeld al sneller dan de vermoedelijke Pentium D die jij er in hebt zitten.
* Dvd/cd lezer/brander in 1. ( schijnt 25 euro uit te maken tav: alleen dvd lezer?)
Elke DVD-brander kan ook DVD's lezen natuurlijk, en als het 25 euro scheelt met een DVD speler vraag ik me af waar jij besteld :P .
Mijn DSP kracht uitspaarde aan (voledig) opzichzelf staande DSP processor.
DSP?

[ Voor 5% gewijzigd door hello_moto op 12-03-2007 16:10 ]

Verwijderd

Besef wel dat je er nu een Pentium D in gaat zetten. Die dingen zijn ten eerste inferieur aan bijvoorbeeld een Core (2) Duo processor, en ten tweede (belangrijker!) verbruiken ze een hoop stroom. Zodoende Moet er een hoop gekoeld worden, wat waarschijnlijk met een hoop lawaai gepaard gaat. Als je een laptop-processor neemt (bij voorkeur een core 2 duo), zoals mijn voorstel of een mac mini, heb je een cpu die 4 x zo weinig stroom verbruikt (en dus stiller te koelen is) én sneller is!

• 3mph
  • Laatst online: 17-08-2024
Leuke discussie, ben ook al enige tijd aan het kijken naar een Barebone/mATX maar dan wel met een wat hoger budget aangezien ik onder de €1000,- niet aan mijn wensen kan voldoen. (beetje gamen e.d.)
Shuttle heeft erg mooie kasten, maar deze zijn ook erg duur :S de Shuttle SD37P2 komt op €450,- en dan komt daar nog een C2D proc bij, HDD's, Graka e.d. kom je al gauw op de €1800,-

Ik hou dit topic in de gaten..

Verwijderd

3mph schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:40:
Leuke discussie, ben ook al enige tijd aan het kijken naar een Barebone/mATX maar dan wel met een wat hoger budget aangezien ik onder de €1000,- niet aan mijn wensen kan voldoen. (beetje gamen e.d.)
Shuttle heeft erg mooie kasten, maar deze zijn ook erg duur :S de Shuttle SD37P2 komt op €450,- en dan komt daar nog een C2D proc bij, HDD's, Graka e.d. kom je al gauw op de €1800,-

Ik hou dit topic in de gaten..
Silverstone heeft de Sugo SG01 in huis: iets groter dan een Shuttle, maar volledig mATX/fullsize VGA/ATX PSU compatible. Zie ook mijn specs voor een idee :)

• SeatRider
  • Laatst online: 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Valt mij op dat TS de mac mini al gauw afdoet als "niet de bedoeling". Voor 719 euro heb je dan ook een dikke core duo 1.83Ghz op een systeem dat er super uitziet en bovendien gewoon linux of xp kan draaien desgewenst :).

Denk dat je met die Aopen miniPC duurder uit bent?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:44
Misschien zo een pc?

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/0/R/27/3/27.jpg

Je hebt hier vele verschillende variante van. Zo heb je ze bij de Dynabyte compleet uitgerust met Intel Core Duo CPU, 250GB HDD enzo. MyCom verkoopt ze ook maar dan met andere inhoud.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat laaste ziet er goed uit! welk merk is het? zal eens gaan kijken rond google.

Maar die 3 Ghz is dus niet nodig, wanneer ik een dual core pak? mag dus best 2 Ghz worden? Dat is toch ook gunstiger (lees: goedkoper) voor m'n budget? Hoeveel gaat dat schelen ongeveer? Van een 3 ghz dual core naar een 2 ghz dual core, hoeveel goedkoper ben ik dan uit?

• 3mph
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:21:
Dat laaste ziet er goed uit! welk merk is het? zal eens gaan kijken rond google.

Maar die 3 Ghz is dus niet nodig, wanneer ik een dual core pak? mag dus best 2 Ghz worden? Dat is toch ook gunstiger (lees: goedkoper) voor m'n budget? Hoeveel gaat dat schelen ongeveer? Van een 3 ghz dual core naar een 2 ghz dual core, hoeveel goedkoper ben ik dan uit?
Pricewatch is your best friend

• SeatRider
  • Laatst online: 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Ja, en dit is nou dus een Aopen miniPC :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Staar je niet blind op GHz'en! Deze zijn alleen binnen dezelfde architectuur vergelijkbaar. Met de Core architectuur (toegepast in Core Duo/Solo en Core 2 Duo cpu's) heeft Intel een erg goed ontwerp, dat per MHz veel meer berekeningen kan doen dan een Pentium [wat-dan-ook]. Daarnaast verbruiken ze minder energie, wat je merkt in de stroomrekening en in de hoeveelheid benodigde koeling.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Zelf ben ik wel gecharmeerd van deze HP http://h10010.www1.hp.com...25-12927300-78112887.html
Kan goedkoper en beter als je hem zelf samenstelt (laat zetten), maar deze koop je out of the box.

Verwijderd

Topicstarter
Sjezus, wat een heerlijk snelle replays, dat ben ik op m'n forum (muziekproductie-gerelateerd) niet gewent. Dank je wel !!

Ik had de opties van Silverstoon,wat betreft kastje nog niet gezien, sjezus wat een zilvere mogelijkheden hiervoor.

Kan ik deze Silverstoon kastjes mijn eisen wel kwijt? Kan er dan nog eventueel uitgebreid worden?

Ik kan het zelf niet in elkaar zetten, want daar heb ik veel te weinig verstand van. Dat wordt dan uitbesteed aan een vriend van me, als ie dat wil doen (vermoed van wel)

Even voor de duidelijkheid. Welke processor bevelen jullie me dan wel aan? Gezien de Grafische (audio) doeleinden die ik met het totale systeem heb? En dat ie toch niet teveel energie verbruikt/lawaai maakt? Toch zou ik het liefst wel in duo core protocol hebben. Dat is me gezien de grote programma's ( van een paar 100 mb's tot wel 30,40,50 GB) toch wel aanbevolen.

Kan ik op de silverstone ook 800 mbps FireWire aansluitingen zetten, zodat ik het rechtstreeks kan verpluggen?

Verwijderd

Tja, ik zou zeggen kijk gewoon eens goed rond op de site van Silverstone. Je kunt dan alle hardware inbouwen die je zelf nodig denkt te hebben.
Wat processorkeuze betreft is de Core 2 Duo van Intel redelijk onomstreden. Die is erg zuinig, en de laptopvarianten (T-versies) zijn nog zuiniger.
Deze eerder geposte link bevat een configuratie zoals die door jou genoemd werd, al je eisen kun je dus in dat kastje kwijt.

• wimjongil
  • Niet online
Al naar de BBG van deze 2 maanden gekeken? Daar staat er namelijk eentje in, voor (uit m'n hoofd) circa 750 euro. Lijkt me goed voor jouw eisen etc.
klik

Verwijderd

Wat heeft een htpc nou weer met een pc voor muziekproductie te maken :?
Videokaart? TV tuner? Kom op zeg...
Bovendien geeft de TS toch duidelijk aan dat het een erg compacte pc moet zijn, wat met de Fusion niet het geval is.

• yok
  • Laatst online: 21:47

yok

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 12:44
Die van Dynabyte zijn van Headstart. Die zijn zilverkleurig. De Mycom heeft ook van deze pctjes met dezelfde kast alleen dan een ander merk. Ze hebben ze dan ook in het zwart. De specs verschillen nogal dus je moet maar is even hun sites bekijken. Er zitten iig zeer goede systeempjes tussen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:55:
Sjezus, wat een heerlijk snelle replayies, dat ben ik op m'n forum (muziekproductie-gerelateerd) niet gewent. Dank je wel !!
Een uitgebreider antwoord op een suggestie (meer dan 5 overigens die Mac Mini opperde) zijn we hier ook gewend :P

Ik reageer omdat ik benieuwd ben waarom een Mac 'niet de bedoeling is'. Je wilt nauwelijks spellen spelen, je wilt het voor grafische en audio doeleinden gebruiken, het moet binnen een bepaald budget blijven, het moet mooi, stil, krachtig en tot op zekere hoogte uitbreidbaar zijn. Het grootste punt, je wilt het niet zelf in elkaar zetten omdat je daar te weinig verstand van hebt.

Koop een kant en klare Mac Mini, dan heb je uitstekende garantie en een schitterend besturingssysteem (Mac OS X) die je dan nog zelfs kunt inwisselen voor één van de vele linux smaken en/of Windows XP/Vista.

Is het angst voor het onbekende? Persoonlijke voorkeur (of vooroordeel)? Just curious. 8)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Hij wil geen Mac Mini hebben omdat ie bang is dat zijn 'illegale progjes' niet meer zullen draaien.

Zie ook zijn andere topics, die over hetzelfde gaan:
Aspire L100 alternatieve?
Aopen miniPC advies/ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met m'n eisenlijssie naar een maat van me gaan. ( het eisenlijssie wat hier in dit topic is genoemd) maar ik wil graag weten waar ik op kan bezuinigen en waarop niet, gezien mijn muzikale doeleinden wat betreft: music PRODUCTIE ( dus geen hifi,video kijken genre) Kun jullie samen met mij m'n lijssie zo goed en duidelijk mogelijk maken? En dat ik samen met jullie kijk wat kan waarschijnlijk gaat kosten?

Waar op bezuinigd kan worden is: videokaart en geluidskaart, toetsenbord,muis,software pakket. Dat mag allemaal standaard ( en goedkoop) wat wel leuk zou zijn is dat ik makkelijk via een VGA kabel naar mijn laptop in kan, zodat ik eigelijk 2 schermen heb? Kan dit ?

Is Silverstone een duur merk wat nehuizing voor barebone's betreft? Is zo'n XG cube (Aopen) goedkoper bijvoorbeeld?

Wat processor betreft is het volgende graag gewild: snel, goe snel en een DUAL CORE versie, maar ook weer niet zo snel dat er met lawaai en koeling er niewe problemen voordoen. Is het raadzaam er een kleine koeling in te zetten, goedkope versie?
Verder moet de processor geschikt zijn voor grafische (audio - doeleinde, GEEN audio-visuele doeleinde dus!)

Hier m'n eisen lijssie nog eens wat aangepast:

160 GB (7200 rpm) (was mogelijk) mag eigelijk best wat minder naar een minimaal 100 GB
* 2 GB RAM
* 2 Ghz ( dual core: op ADVIES ontvangen ivm: Grafische gebruik, maar wat Intel toch geen laptop intel?)
* 2 x uitbouw/inbouw FireWire optie ( 800 mbps)
* STANDAARD moederbordkaart/gelluidskaart/videokaart ( hoef ik geen gekke uitbreiding op ivm ALLEEN audio gerelateerd)
* Toetsenbord niet nodig muis ook niet.
* 2-3 uitbreiddingsmogelijkheden middels PCI kaart/sleuven.
* WITTE behuizing ala ( Aopen Mini PC/ XC cube of iets Silverstone, budget v. behuizing onder 150 euro's)
* koeling ? Nodig ? mogelijkheden in een Barebone?
* Besturingsysteem niet nodig
* modem niet nodig ,komt geen internet op.
* Uitegebreid software pakket (niet nodig)
* budget zou tussen de 550 a 700 euro's worden.
De man van PC advies: zei dat een barebone systeem prima kon gezien mijn situatie omdat:

A: Ik geen (dure,grote) spellen ging doen, geen zware eisen had aan videokaart en interne geluidskaart aplicaties.
B: Geen dure INTERNE geluidskaart nodig had, omdat dit ook wordt uitgespaard aan een externe geluidsinterface/kaart

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 15:47 ]

Verwijderd

Als je per se 2 pci uitbredingsslots wilt, moet je denk ik al naar Micro ATX kijken. ITX heeft er maximaal 1, en een Shuttle bijv ook maar 1. Zo'n AOpen mini pc helemaal niet.
Voordeel van mATX is natuurlijk dat er veel meer keus is, en dat de prijs wat lager ligt. Maar, zo klein als ITX formaat krijg je het natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
sorry wilde iets dubbel plaatsen.
Komt ook GEEN internet op, modem kaart hoeft dus niet.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:33 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alex3305 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:09:
Hij wil geen Mac Mini hebben omdat ie bang is dat zijn 'illegale progjes' niet meer zullen draaien.

Zie ook zijn andere topics, die over hetzelfde gaan:
Aspire L100 alternatieve?
Aopen miniPC advies/ervaringen
Dank je wel Alex3305, als ik dat eerder had gezien :X Succes verder TS! :P

Verwijderd

Hier ook een linkje voor alle shuttle designs > klik.

Heb er zelf ook pas 1 aangschaft en zijn toffe dingen :9.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij merken als: shutlle en Silverstone ook zelf kiezen of ik FW,Usb etc.. op de voorzijde of achterzijde wil?

das wel makkelijk.

verder kan er wat betreft zelfbouw aangaande op een hoop dingen bezuinigd worde nwat mij betreft:

- Videokaart ( goedkoopste oplossing)
- Geluidskaart (goedkoopste olossing)
- Geen Modem, geen internet
- Geen toetsenbord/muis
- Geen scherm
- Geen software
- Geen besturingsysteem

Ik moet inderdaad wel de mogelijkheid hebben op min. 2 PCI sleuven. Waar moet ik wat betreft dit laaste rekening mee houden? Wanneer die er in komen zullen ze warschijlijk een eventuele geluidskaartfunctie krijgen, of een Digitale connectie moeten mogelijk maken ( bijv. Spdiff)

Ook moet er dus eigelijk indien mogelijk 2 x FW ( 800 mbps) in komen ,dit is al 1 PCI sleuf? OF kan dit er al op komen, zonder dat dit sleuf ruimte in beslag neemt?

-

Verwijderd

Topicstarter
ben nog op het volgende geattendeerd:

'' Videokaart met passieve koeling nemen, is lekker stil '' Trouwens video kaart met koeling?? bdeoeld ie niet de processor of moederbord?

Heb eens gekeken naar diverse barebone/mini systeem kasten.

Veel verschil in prijs van 50- ruim 300 euro's ( krijg alleen geen heldere prijslijst van bijv. Silverstone of de Aopen XC-cube kastjes)

Zeg dat dit budget (voor de mini pc behuizing) onder de 150 e. moet blijven liever nog 120-130 euries.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
De eisen voor m'n barebone systeem KAST opzich zijn eigelijk behoorlijk streng:

- Witte behuizing ( ala Apple color) Opzich mag het ook wel licht zilver worden.
- aanlsuitingen (usb,firewire,toesenbord,vga etc...) op de achterkant zoveel mogelijk
- Voorkeur voor : vierkant/kubus versie.
- 2 pci sleuf mogelijkheden
- budget onder de 150 euro voor de kast.

is dit wel te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote;

''Als je per se 2 pci uitbredingsslots wilt, moet je denk ik al naar Micro ATX kijken. ITX heeft er maximaal 1, en een Shuttle bijv ook maar 1. Zo'n AOpen mini pc helemaal niet.
Voordeel van mATX is natuurlijk dat er veel meer keus is, en dat de prijs wat lager ligt. Maar, zo klein als ITX formaat krijg je het natuurlijk niet.''

Dit is inderdaad de bedoeling 2 sleuven, misschien wel 3 als het formaat ( viekant/kubus vorm ) het toelaat.

Ik krijg ( via google) alleen maar moederbord kaarten wanneer ik : Micro ATX intyp. Had graag de modellen barebone's die hun aanbieden.

Verwijderd

Om toch bij Silverstone te blijven (tja, ze hebben gewoon een fantastisch aanbod ;) ), kun je kijken naar de SG01. Kubusachtig, Micro-ATX, en heel erg mooi! pricewatch: Silverstone SST-SG01S (mATX, Geen PSU, Zilver) : Iets meer dan € 100. Ik heb deze zelf en ben er erg tevreden mee, zie ook: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3183

Hij is weliswaar iets groter dan het genoemde 'boekformaat', maar veel kleiner gaat het niet worden in Micro-ATX formaat.

Enne, als je meerdere berichten achter elkaar wilt plaatsen, gebruik dan liever de Edit-knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

600e post >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Quote:

''Als je per se 2 pci uitbredingsslots wilt, moet je denk ik al naar Micro ATX kijken. ITX heeft er maximaal 1, en een Shuttle bijv ook maar 1. Zo'n AOpen mini pc helemaal niet.
Voordeel van mATX is natuurlijk dat er veel meer keus is, en dat de prijs wat lager ligt. Maar, zo klein als ITX formaat krijg je het natuurlijk niet.''

Antwoord:

Was net in een PCzaak ( weer een ander) en daar stond volgens mij een witte XGcube van Aopen. En daar zaten 2 pci sloten in. Het kan dus wel. Verkoper zei eerst ook van niet en ik wees hem erop en hij bevestigde het. Eigelijk zou ik liever 3 pci slots totaal willen. voor de zekerheid: mocht ik bijv. nog een 1 of 2GB bijzetten. Een adatkaart optie en een nog iets uitbreiding willen.

Ik krijg dadelijk een vrijblijvende offerte opgestuurd met tips, aanmerkingen en prijsrange.

CPEC: hoeveel PCI sloten heb je? En hoe en hoeveel,wat kun je in de toekomst uitbreidde met jouw systeem?

Ik wil geen hele kleine ( ala externe cd/dvd drive model) dat vertrouw ik niet tav. koeling, uitbreidingen,componenten etc... Maar gewoon inderdaad zo'n kubus vorm.

Verwijderd

De XCcube is ook wel een leuk dingetje, ja. Let er wel op dat niet één van die twee sloten pci-express is, voornamelijk bedoeld voor videokaarten.

Het voordeel van een M-ATX kast is natuurlijk dat je zelf een moederbord kunt kiezen, én dat je kunt upgraden naar een nieuw moederbord. Ik heb 2 pci sloten, 1 pci-express x16 en 1 pci-express x1 slot, maar er zijn ook moederborden (worden wel wat zeldzamer) die 3 x pci en 1 x pci-e x16 hebben.

Je zult voor jezelf duidelijk moeten stellen welke eisen je hebt (processor, geheugen, uitbreidbaarheid, kosten, etc). Vervolgens ga je pas kijken welke oplossingen aan je voorwaarden voldoen!

Verwijderd

Topicstarter
Quote:

De XCcube is ook wel een leuk dingetje, ja. Let er wel op dat niet één van die twee sloten pci-express is, voornamelijk bedoeld voor videokaarten.

O, dat weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van.

Quote:

Je zult voor jezelf duidelijk moeten stellen welke eisen je hebt (processor, geheugen, uitbreidbaarheid, kosten, etc). Vervolgens ga je pas kijken welke oplossingen aan je voorwaarden voldoen!

Dat heb/had ik.

Ik heb alleen nog niet helder welk systeem de mogelijkheid heeft om 3 pci sloten erin te zetten.
En ik wist niet dat je bij sommige barebone systemen, van moederbord gewisseld kan worden.

Ik moet gewoon bijv. kunnen uitbreidden met 2 digitale protocollen. Bijv. 1 x adat en 1x digitale geluidskaart ( bijvoorbeeld).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:33:
De eisen voor m'n barebone systeem KAST opzich zijn eigelijk behoorlijk streng:

- Witte behuizing ( ala Apple color) Opzich mag het ook wel licht zilver worden.
- aanlsuitingen (usb,firewire,toesenbord,vga etc...) op de achterkant zoveel mogelijk
- Voorkeur voor : vierkant/kubus versie.
- 2 pci sleuf mogelijkheden
- budget onder de 150 euro voor de kast.

is dit wel te doen?
Deze barebone had ik een tijdje geleden. http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SB86i.asp
Echt mooi Apple wit.

Hij is nu niet meer leverbaar maar misschien hergebruiken ze de case nog een keertje bij Shuttle. 150 euro voor een barebone vind ik wel weinig. Ik was meer dan het dubbele kwijt voor die SB86i.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:46:
Quote:

O, dat weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van.

Quote:

Dat heb/had ik.

Ik heb alleen nog niet helder welk systeem de mogelijkheid heeft om 3 pci sloten erin te zetten.
En ik wist niet dat je bij sommige barebone systemen, van moederbord gewisseld kan worden.

Ik moet gewoon bijv. kunnen uitbreidden met 2 digitale protocollen. Bijv. 1 x adat en 1x digitale geluidskaart ( bijvoorbeeld).
Wat is precies de bedoeling met die PCI sleuven,
als het niet extern kan en ook niet low-profile dan is je keus heel beperkt en kun je beter kiezen voor een miditower.

Verwijderd

Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil tussen barebones en een gewone kast.
Een barebone (Shuttle bijv.) is een kast met op maat gemaakt moederbord en voeding. Een gewone kast (bijv Silverstone) is puur de kast zelf, hierbij moet je zelf nog een moederbord en voeding aanschaffen.
Beide hebben voordelen: omdat het moederbord van een barebone speciaal gemaakt wordt, kan het precies op maat gemaakt worden, zodat het erg klein kan zijn. Bij een gewone kast ben je gebonden aan standaardafmetingen, maar dat betekent ook weer dat je zelf precies je moederbord kunt uitzoeken.

Ik denk dat er ondertussen toch wel genoeg info is gegeven dat je zelf een goede keuze kunt maken, op een bepaald moment moet je gewoon zelf de knoop doorhakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zaterdag (hopelijk) wat meer tav. toekomst gerichte pci uitbreidding. Die PCI sleuven zou ik eigelijk willen hebben toekomst gericht. Ik heb begrepen dat wanneer ik 2 x FireWire uitbreidding wil (800mbps) dit ook al 1 pci sleuf in gaat nemen? Nou misschien wil ik wel een geheugenuitbreidding wat betreft RAM geheugen. En misschien wel een (digitale) adatkaart. Wie zal het zeggen.

Kan ik evetueel ook een ''externe pci-sleuf'' optie of iets erop aansluiten ( in een behuizingkje of zo)? Bestaat hier iets in ?

En is het toekomst gericht mogelijk om een processor te vervangen?

Dit is wat ik terug heb gekregen van een behoorlijk gedaileerde offerte-aanvraag:

Goedemorgen,

Het volgende kunnen we aanbieden:

AOpen XC Cube EZ661-T (witte barebone)
2 GB intern geheugen
160 GB SATA HDD
Intel Pentium 4 3.0 GHz S775 CPU
S775 cooler
Firewirekaart 2x 800 Mbps & 1x 400 Mbps PCI

€ 695,00 inclusief 19% BTW

Een Core 2 Duo processor is niet mogelijk op dit bord.
Als je kiest voor een ASUS barebone (in het wit) kan er wel een C2D processor op
worden geplaatst maar heb je geen PCI sloten (kan er dus geen firewirekaart met 800 Mbps in -> max. 400 Mbps on board).
De ASUS barebone zou dan ook boven het budget uitkomen.

In de hoop je hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en
met vriendelijke groet,

Rick van der Vleuten

PC Advies Asten B.V.
Molenakkers 7A
5721 WR ASTEN
( Verkoop: 0493 - 69 83 23
2 0493 - 69 83 80
* verkoop@pcadvies.nl
þ www.pcadvies.nl

----- Original Message -----
From: ANNIE JORIS
To: Verkoop@pcadvies.nl
Sent: Thursday, March 15, 2007 2:40 PM
Subject: Vrijblijvende offerte gevraagd:

Beste PC advies, hier nog eens wat SPECIFIEKERE eisen aan m'n systeem, er zijn toch wel een aantal dingetjes veranderd. Vandaar een vriendelijk verzoek even alles goed te bekijken:

Vrijblijvende offerte vraag: wat gaat het volgende systeem me kosten

Het is voor Grafische: lees: music productie gerelateerde doeleinde.

* 160 GB (7200 rpm) (was mogelijk) mag eigelijk best wat minder naar een minimaal 100 GB

* 2 GB RAM werkgeheugen ( met eventuele uitbreidmogelijkheden met voorkeur naar 4 GB RAM)

* 2 Ghz/ 2,3 GHZ( dual core: op ADVIES ontvangen ivm: Grafische gebruik. Eerst zat ik te denken aan 3 Ghz, dit is me afgeraden ivm: oververhitting,koeling, lawaai. Een Intel Dual core 2 ghz ? De Koeling moet er in ieder gaval niet (te) veel werk mee hebben, het systeem moet rustig blijvenEen dual core 3 is me afgeraden ivm. Verscheiddende redenen.)

* 2 x uitbouw/inbouw FireWire optie ( 800 mbps, !!!!!!)

* STANDAARD moederbordkaart/gelluidskaart/videokaart ( hoef ik geen gekke uitbreiding op ivm is ALLEEN maar audio gerelateerd)

* Toetsenbord niet nodig muis ook niet.( aanlsuit mogelijkheden uiteraard wel)

* 2-3 uitbreiddingsmogelijkheden middels PCI kaart/sleuven. Is er dan tevens mogelijkheid om eventueel digitale pci uitbreiddingen te nemen?

* WITTE behuizing, nader overeen te komen een licht ZILVEREN kleur. In ieder geval een mooi, fraai barebone behuizingkje ala ( Aopen Mini PC - of Silverstone barebone behuizingen dit alles nader over een te komen. De kubus vormige/vierkante gevormde behuizingen zeg maar)

* Usb 3-4 ingangen .

* Koelingkje? ( is dit nodig ? bij een ja; een goedkope versie aub.)

* Besturingsysteem niet nodig ( WEL XP)

* Uitgebreid software pakket (niet nodig)

* budget zou tussen de 500 a 700 euro's worden incl btw. Liest nog onder de 600/ 650 euries !

Op de volgende onderdelen,chips,compenenten kan worden bezuinigd:

- Videokaart (goedkoopste oplossing. Standaard moederbord?)

- Geluidskaart ( goedkoopste oplossing. Standaard moederbord ?)

- Geen modem, geen internet

- Geen toetsenbord/muis ( wel mogelijkheden voor aanlsuiting van, natuurlijk

- Geen scherm

- Geen Softare (pakket)

- Geen besturingsysteem ( tenzij ik deze gratis of een hele kleine prijs 20 euro’s erbij kan krijgen: windows XP)

Prijs incl. BTW graag.

Eenventuele op/aanmerkingen altijd welkom.

Uiteraad wel een verzoek op controle van de werking van het gehele systeem,compenenten etc…

De prijs incl. BTW graag. Wat het me vermoedelijk

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je misschien ziet, wordt er vermeld dat het niet mogelijk is een om een core duo 2 processor erin te plaatsen. terwijl velen van jullie me adviseerde dit wel te doen. ivm. stroom trekken, lawaai,oververhittting.

Kanttekening: Er komt wel een ( goedkopere) koeler in (S775 cooler)

wat vinden jullie hiervan ?

Ik ben nog even naar een PC zaak geweest en heb het nog eens nagevraagd wat betreft processorkracht/ welke core duo.

Er werd inderdaad bevestigd dat een duo core 3 teveel kon zijn voor zo'n klein kasje en snel heet kon worden. ook werd er gezegd dat dit best wel eens kon meevallen. Wanneer er een ''goede'' koeling in kwam. (een koeling van 20 euries, zou al behoorlijk goed zijn werk doen en was zekers niet lawaaierig)
Maar het kon ook goed zijn dat ie bij een duocore 3 de hele tijd bezog was met draaien? maar dat kon ook zijn bij een duo core 2, omdat ie dan de'' programma's -kracht'' niet aankon en alsnog veel most draaien.
Wat nog meer een probleem zou zijn de pci sleuven. Dat zijn er vaak max. 3 (?) maar dan is het inderdaad nog zo: voor : geheugenuitbreidding of voor bijv. een digital PCI protocol(?)

Daar komt bij dat wanneer ik inderdaad een FireWire kaartje ( met op 1 kaartje 2 FW 800 mbps) zou nemen, er 1 pci-sleuf al bezet is dus.

Moeilijk, moelijk ( morgen weet ik meer tav. '' muziek-gerelateerde uitbreidding middels eventueel PCI)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 16:43 ]

Verwijderd

Effe een ander puntje: Het zou wel zo netjes zijn om minstens de namen en e-mailadressen (voor spambots) van die mensen weg te editten. Weet wel dat het niet zomaar geoorloofd is om e-mails openbaar te maken...

Verwijderd

Tja, als je steeds dingen aan winkels gaat vragen, en ondertussen vragen van hier niet beantwoordt/adviezen niet opvolgt, kunnen wij je ook erg moelijk helpen.
Je hebt nu je eisen voor de computer zo'n beetje compleet, dus nu moet je (zelf!) gaan beslissen wat je koopt. Benchmarks van bijv processors (te vinden via GoT/Google) geven veel info, bovendien zijn er al heel veel reacties hier geweest waar veel info in staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu zeker aan uit dat de barebone een helemaal opgebouwd iets moet worden, van een kale barebone uitgaande. Ik wil er dus een core duo 2 processor in hebben. En dan kan ik dus niet bij Aopen blijven. Ik moet dus naar een merk (silverstone) waarbij ik een eigen moederbord en dergelijke kan in plaatsen. of een ander merk waarbij zelf eigelijk alles gekozen kan worden.

Ik moet gewoon kunnen veranderen, wanneer het systeem niet bevalt. Ik zou er gewoon eventueel een ander moederbord kunnen laten inzetten.

het zal dan verdomme duurder worden dan 700 euro's !!!

Verwijderd

Waarom moet het duurder worden dan 700 euro?
Hier een pricewatch linkje. Zit alles bij wat je nodig hebt, kun je nog het een en ander aan aanpassen. Laat het door de winkel waar je het bestelt in elkaar zetten, en je bent voor € 700 klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad erg verleidelijk Cpec, maar ik er komen nog veel meer kosten bij. Ik moet er 2 pci sleuven hebben voor elk een FW 800 mps ingang. En ik denk dat ik de 3 ghz duo core maar gewoon, waag. Ik ben nu genoodzaakt sinds een jaar of 4-5 met een budget te werken. Ik weet het niet meer. Nogmaals ik heb veel te weinig specifieke compenenten en pc verstand om op deze manier de barebone in te vullen.

Er zal best wel weer wat gaan botsen of niet gaat kloppen uiteidnelijk. dat valt zo goed als niet te plannen.

Verwijderd

De Core 2 Extreme X6800 (2,93 GHz) is sowieso veeel te duur. Een paar procent langzamer, maar ongeveer de helft goedkoper is de Core 2 Duo E6700 (2,66 GHz).

Een FW 800 kaart hoeft ook helemaal niet zoveel te kosten. Deze bijvoorbeeld heeft 3 FW 800 poorten en kost nog geen € 60.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu het vervelende het moeten 2 aparte FW worden ( 1p er sleuf, 2 sleuven totaal: en dan per FW 800 mbps)

Je beveelt me dus een De Core 2 Duo Extreme X6700 aan?

Verwijderd

Nee, ik raad je geen processor van 1000 euro aan als je een budget hebt van 700 euro :?

Je hebt nu een basis, en je zult nu zelf moeten beslissen wat de details zijn.
Dat is
1) afhankelijk van je budget
2) afhankelijk van wat je nodig hebt. Je weet welke programma's je gaat gebruiken op de computer? Zoek daar dan van op waar het baat bij heeft: veel geheugen, een snelle processor? Ook belangrijk om te weten is of de door jou gebruikte programma's nut hebben van meerdere cores.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga bij diverse barebone merken, eens wat navragen van dit wil ik, wat hebben jullie erin. Dat houdt in:

- kleur wit (appel ook)
- zoveel mogelijk alles op rear panel ( usb, FW)
- min. 2 liever nog 3,4 sleuven om uit te breidden, mogelijkheid om 2 FW (800mbps) kaarten erin te zetten.
- Mogelijkheid om zelf moederbord,processor enzo in te vullen (?)
- Mogelijkheid om een duo core 2 ( 2 GHz) processor in te bouwen
- Mogelijkheid om RAM en HD (gb's) uit te breidden.
- Budget voor kast max. 150 euro ( misschien dat ik er 175 euro van maak)

Nu zou ik graag van jullie zoveel mogelijk barebone merken hebben:

- Silverstone
- Aopen
- XGCube

En welke merken zijn er hier in?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 20:54 ]

Verwijderd

Je vergeet steeds het belangrijke verschil tussen een kast en een barebone.
Een kast is alleen de kast, je moet zelf moederbord + voeding en al het andere kopen, terwijl een barebone een speciaal op maat gemaakt moederbord en voeding heeft.

De XCCube is een model van AOpen.

En zoeken kun je toch prima zelf doen bijv mbv de Pricewatch? Er zijn speciale overzichten voor zowel kasten als barebones.

Kleine hint voor kasten: Silverstone, Lian-Li. Voor barebones: Shuttle, Asus.

De rest mag je zelf opzoeken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Er schijnen toch bepaalde merken barebone te zijn, waarbij je zelf de gehele invulling kunt geven? Dus ook moederbord ed?

Ik zoek dus merken die een barebone formaat hebben. ( om nog eens lekker zeikerig te gaan doen : wit :P) EN waarbij ik zelf moederbord kan kiezen ( zodat er een Duo core 2 Ghz in kan en kan spelen tav. FireWire PCI sleuven.)

Een andere offerte die ik had laten maken, wees me erop een Duo core 2 ( 1,83 Ghz) te verkiezen boven een duo core 2(?) met 2,23 ghz. Dit scheelde 195 euro's !!!!!!!

Alles leek er goed uit te zien! ( een nadeel) Kon maar 1 pci sleuf vullen voor FW kaart (800mbps) de andere was voor uitbreiding van: geheugens.

Het totaalplaatje zou dan op iets van 550 uitkomen of zo ( met 1,86 ghz en 1 fw optie,800 mbps)

En zo is het elke keer wat, jammer genoeg.

Ik wilde nu eigelijk diverse barbeone merken gaan mailen , met mijn eisenlijssie. In de hoop dat ik zo uiteindelijk een:

Witte barbone kast heb, met min.100 GB harde schijf, 2 gb RAM geheugen ( liefst uitbreidbaar tot een gig of 3-4) en een duo core 2 ghz (1,86 ? wanneer dit zo genaadeloos scheelt met een duo core 2,23 ghz) en zeker 2 pci sleuven met elke 1 x FW (800 mbps) En alles zoveel mogelijk op het rear panel. Dat is eigelijk het belangrijkste van de barbone.

Ik geef toe, het valt ook een beetje buiten de normale eisen.

Verwijderd

Ik vrees dat er helemaal geen glossy witte barebone kast met 2 PCI sleuven bestaat...

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-01 12:37
Er zijn toch Shuttle barebones? Een vriend van me heeft zo'n glimmend plexiglas-achtige Shuttle, waar hij zelf de items mocht invullen. Volgens mij met de PC-builder van www.alternate.nl :)

Verwijderd

Die zijn toch helemaal niet glossy wit?

De enige met een glossy wit front was de SB86i (ik had hem zelf), maar die had maar 1 PCI sleuf en is niet meer leverbaar. De rest is allemaal zilver.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-01 12:37
Ah... ik zie nu dat hij dezelfde had die je hierboven beschreef; De Aopen XCcube :)
Foutje van mij, maar wel een mooie shuttle. Geen idee of er 2 PCI-sleuven in zaten overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je dat eens willen navragen joramoudenaarde?

Dus we hebben als barebones:

Shuttle
Aopen
Silverstone
mATX

welke nog meer?

Verwijderd

De search, Google en de PriceWatch
We hoeven je toch niet alles aan te reiken? Je hebt nu zoveel antwoorden op je vragen, tijd dat je er zelf iets mee gaat doen!

Verwijderd

Djeez, ik begrijp sowieso niet dat dit topic niet al lang dicht is gegaan... Moet ik eens doen, hangt er meteen een slot op (maar ik heb dan ook waarschijnlijk mijn naam niet mee) :)

Verwijderd

Topicstarter
kan verdomme niet op de site van Silverstone komen:( ben er pas nog geweest?

Allemaal mooie gave barebone kasten. Ik heb vanalles geprobeerd, google : silverstone, silverstone barebones, silverstone systems, silverstone computers. kan er niet komen?

Verwijderd

http://silverstonetek.com/

mag ik vragen hoe oud je bent? :)

//edit//
laat maar

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 17:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:33:
Zou je dat eens willen navragen joramoudenaarde?

Dus we hebben als barebones:

Shuttle
Aopen
Silverstone
mATX

welke nog meer?
Om je lijstje af te werken:

Shuttle: valt af, zoals ik al 3 keer zei, want ze hebben geen witte behalve de SB86i maar die heeft maar 1 PCI sleuf en hij is niet meer leverbaar. Kijk dan eens 1 keer zelf alsjeblieft, dit zijn alle modellen Shuttle barebones: http://global.shuttle.com/Product/Barebone/brb_default.asp

Aopen: wat daaraan voorbij kwam kon ook niet echt je goedkeuring krijgen :)

Silverstone: I don't know

mATX: LOL is geen merk

Er bestaan gewoon geen witte glossy barebones/kasten met meer dan 1 PCI sleuf.

Het enige dat in de buurt komt en dat zal niet misstaan in de studio is de zilveren Antec Fusion: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15738
Daar kan je dus wel zelf een moederbord in doen en die goedkope Core 2 Duo. Dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 15:27 ]

• 3mph
Dit werkt niet, is dit een slowchat? Lock it up, google is your friend..

Verwijderd

Topicstarter
Das een hele mooie optie opzich die Antec, tante prutje.
4 pci sleuven !!!! ( weet alleen niet of ik nu 2 x FW ( 1 FW per sleuf) 800 mps erop kan zetten?
Mooi dat ik daar alles kan laten inbouwen. Zie bij specs alleen geen mogelijkheid tot hoeveel gb RAM er in kan etc..

Denk dat ie ook wel (ver) buiten m'n budget valt.

Zijn er meerdere merken die zich in dit segment bewegen? Dit is toch geen ''officiele barebones'' ?

En wat weten van de opvolger van FW 800 mbps? namelijk FW NG ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 19:48 ]

Verwijderd

Dit is alleen een kast. Maar een erg mooie kast met stille fans en een goede voeding. Kost € 150,-.

Ja, 4 expansion slots staat er, dat is de plek in de kast. De PCI sleuven voor je FW's zitten op je moederbord wat je erbij moet kopen. Pak ik er de onderdelen bij die iemand anders al opgaf (zie lijstje hier ergens boven). Op dat moederbord zitten 2 PCI sleuven voor je FW en snel genoeg ja (en 2 PCI Express sleuven). Met dit moederbord heb je echt genoeg voor wat jij wilt.

Moederbord: Asus P5B-VM, G965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA) € 100,42
Geheugen: 1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Twinmos 8D23MK2TT) € 112,-
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) € 151,-
Harddisk: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 62,03

Ben je voor € 575,42 klaar totaal! Erg leuk setje, ga ik denk ik zelf ook kopen voor onder de TV :)

Verwijderd

Topicstarter
Neem aan dat er gewoon vga en aansluit mogelijkheden net als rest van computer op zit ?
Ik zou graag meerdere merken ala dit concept hebben.

Silverstone doet hier ook dingen mee. Welke andere merken nog meer? Hoe heet deze soort pc?
Moet Silverstone toch nog even mailen met wat hun kunnen gezien m'n eisenlissie. Ik pak antec er ook even bij.

Verwijderd

Ja, dat heb ik er toch bijgezet in mijn post hierboven? De specs van het moederbord staan o.a. hier: http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=75511243 . Alles zit er dus op.

Je weet nog steeds niet het verschil tussen een losse kast + moederbord (is hier Antec Fusion + Asus) en een barebone (= kast met een ingebouwd moederbord).

Maar goed, ik ga je nu niet meer helpen, meerdere mensen hebben al soortgelijke dingen gemaild en dit voldoet allemaal aan je eisen. Dus succes!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het lijkt me verstandig als je eerst eens wat gaat lezen over wat wat is. Een moederbordformaat in de war halen met merken van kasten :? Er is geen perfecte computer maar er zijn zat die érg dicht in de buurt komen. Je komt over als iemand die rondloopt als een kip zonder kop. Je zoekt wel dingen op maar de verkeerde. Ga eerst de basics leren en kijk dan eens verder. Beste in dit geval lijkt me: Formaten van moederborden.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zie ook de nieuwe Shuttle auto-pc op de FP. Die is dan wel zwart en de prijs is onbekend, maar hij's vast ook in silver leverbaar en voldoet aan je specs ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gekeken en de antec fusion en die andere ( goedkopere) ook van Antec en deze komen inderdaad behoorlijk goed dichtbij hetgeen wat ik zoek.

Beste SKilla, ik heb van shuttle net een mailtje ontvangen dat ze niet hebben wat ik zoek, max. inderdaad 1 pci sleuf.

Ik hoop dat Silverstone met een aantal opties komt ( die zijn er een hoop in zilverkelurig) want dat formaat bevalt me net wat beter ( is nog wat compacter) daar wacht ik nog op, op hen antwoord.

Dan zal ik het verder anders formuleren: Ik zou graag wat meer kleine formaat behuizingkasten hebben, waar inbouw mogelijk is.
Merken met soortgelijke behuizingen als: Antec en Silverstone.

Verwijderd

Ik ga het nog één keer zeggen: zoek zelf het een en ander op. Met tweakers.net, GoT en google kom je ontzettend ver. Zodra je dan een complete samenstelling hebt die aan je wensen voldoet, kun je eventueel hier nog eens vragen of alles samenwerkt, maar tot die tijd moet je het helemaal zelf doen!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu zie !!!!!! met een beetje goed kijken kom je een heel eind...

Ik zit bij de Silverstone

Lascala serie
Grandia serie
Crown serie

te kijken en zie daar als ik het juist heb redelijk vaak 7 pci sleuven slots??? !!!!

Kan ik hier dus FW uitbreidding op kwijt en eventueel nog: geheugenuitbreiddingen etc?

Ziet er vet uit :) Alleen iets zegt me dat hethele dure kassies zijn. Ik kan hier dus een zo goed als complete eigen invulling aangeven wat betreft: processor/moederbord ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:32:
Ik ga het nog één keer zeggen: zoek zelf het een en ander op. Met tweakers.net, GoT en google kom je ontzettend ver. Zodra je dan een complete samenstelling hebt die aan je wensen voldoet, kun je eventueel hier nog eens vragen of alles samenwerkt, maar tot die tijd moet je het helemaal zelf doen!
Hier kan ik niet veel aan toevoegen :). Verzamel informatie op de sites van de fabrikanten. Neem eventueel contact men de fabrikanten (of winkels) op en verdiep je in reviews van de hardware. Daarmee kom je een heel eind.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.