Toon posts:

[IPB] Router achter EB hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet bij mensen die we kennen een KPN IPB verbinding instellen.
over LAN krijgen we verbinding. maar die mensen willen liever draadloos, dus hebben ze een netgear stickje + router gekocht.
nu wil ik die router dus achter die experia box hangen.
maar hoe doe ik dit? (heb het nog nooit gedaan)
welke instellingen moet ik instellen op de experia box en welke dan op die router.
ik vind het in nederland nogal ingewikkeld daarom dat ik het vraag.

BVD Marco

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Gewoon die router aan een EB poort hangen. EB op wan poort van router. Zou met DHCP gewoon moeten werken. EB krijg IP van "internet", router een IP van de EB en pc gewoon een IP van de router.Uhm, de EB heeft toch al wireless. Haha. Mijne tenminste.

Waarom is het in Nederland ingewikkeld?

[ Voor 21% gewijzigd door Ascathon op 10-03-2007 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:45:
Gewoon die router aan een EB poort hangen. EB op wan poort van router. Zou met DHCP gewoon moeten werken. EB krijg IP van "internet", router een IP van de EB en pc gewoon een IP van de router.Uhm, de EB heeft toch al wireless. Haha. Mijne tenminste.

Waarom is het in Nederland ingewikkeld?
dat weet ik nu ook wel, maar die is niet compatibel met netgear alleen die stomme siemens rommel. je zou die stickjes bij kpn kunnen halen maar daar hebben ze die mensen wijsgemaakt dat ze die niet hebben.
in nederland is het ingewikkelder omdat je daar vanalles moet activeren. hier in belgie koopk je je eigen installatie, je geeft pass en gebruikersnaam in en klaar is kees.
edit: heb ik geloof ik al geprobeerd, maar met dhcp uit.
als ik de verbinding manueel draadloos instel, krijg ik verbinding met de EB, maar dan kloppen de dns enz niet zegt hij, naar kpn gebeld, nieuw gekregen, nog niet. dat bedoel ik dus met nie compatibel..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 21:53 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Ik heb een Experia Box. Op mn laptop gebruiik ik gewoon mn ASUS wlan kaartje en op mn pc gewoon een PCI wlan kaart. Je hebt dus GEEN Siemens wireless kaartjes nodig.
En anders...proberen wat ik in mn vorige post hebt doorgestreept. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 10-03-2007 21:53 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:41
wij hadden ook geen siemens kaartjes nodig die van belkin doen het perfec (3 jaar oud)
Netgear router in stellen als accespoint

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
the squaler1 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:57:
wij hadden ook geen siemens kaartjes nodig die van belkin doen het perfec (3 jaar oud)
Netgear router in stellen als accespoint
ik kan er ook niets aan doen.
ik weet alleen dat het in nederland onhandig is.. :(
edit: dit is hetzelfde probleem eigenlijk: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1146780

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 22:15 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:41
Experia Box verbinden met andere draadloze router

Mijn topic ik probeer ook nog een router er tussen te zetten om bij mij 2 pc te splitten en 1 pc draadloos op aan te sluiten om dat de verbinding bij experia steeds wegvalt :(

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
the squaler1 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:19:
Experia Box verbinden met andere draadloze router

Mijn topic ik probeer ook nog een router er tussen te zetten om bij mij 2 pc te splitten en 1 pc draadloos op aan te sluiten om dat de verbinding bij experia steeds wegvalt :(
die experiaboxes trekken echt op niets.
en als je belt naar KPN voor hulp ben je nog niets verder omdat ze daar echt dom zijn. :o

Verwijderd

@Varco
En jij bent een dikke lul

En waarom nou deze uitspraak? Deze snijdt net zoveel hout als jou opmerking.
De Experiaboxen (met een N in het meervoud ipv S) werken prima met andere "rommel" samen (om in jouw jargon te blijven) mits je de kanalen tussen 1 en 11 houdt, de EB ondersteunt tot kanaal 13 wat niet iedere wifikaart aan kan. Desnoods zet je het beveiligingsnivo op WEP als je brakke software bij je adapter hebt.

Er zijn stapels mensen die met andere spullen als de Siemens adapters een prima werkende draadloze verbinding hebben via hun EB (zie hier op GoT in IPB topic, zie ook www.ipbforum.nl) .
KPN heeft de keuze voor ondersteuning gemaakt voor de Siemens en Alcatel hardware omdat ze daar contracten mee hebben wat ondersteuning aangaat. Andere fabrikanten worden dus niet ondersteunt omdat het zelfs voor een KPN ondoenlijk is ieder yakkietakkie merk adapter uit te pluizen en te gaan ondersteunen.

Dat jij dat niet met je rotte hasses (want op dat nivo communiceer je nu en dat krijg je nu van mij terug) wilt begrijpen geeft je dus absoluut niet het recht om een helpdesk dom te noemen.

* way offtopic. Zie dat je van de Breezah generatie bent, schijnbaar is er ergens in je (op)voeding iets niet helemaal duidelijk geworden. Met een normale, respectvolle manier van communiceren krijg je meer gedaan als met het volslagen idiote geblaat wat je nu uit je toetsenbord peutert. Zelfs mijn kinderen van 2 en 4 jaar vragen netjes als ze wat willen weten... *

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 10:22 . Reden: WEP tip toegevoegd. ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:17:
@Varco
En jij bent een dikke lul

En waarom nou deze uitspraak? Deze snijdt net zoveel hout als jou opmerking.
De Experiaboxen (met een N in het meervoud ipv S) werken prima met andere "rommel" samen (om in jouw jargon te blijven) mits je de kanalen tussen 1 en 11 houdt, de EB ondersteunt tot kanaal 13 wat niet iedere wifikaart aan kan. Desnoods zet je het beveiligingsnivo op WEP als je brakke software bij je adapter hebt.

Er zijn stapels mensen die met andere spullen als de Siemens adapters een prima werkende draadloze verbinding hebben via hun EB (zie hier op GoT in IPB topic, zie ook www.ipbforum.nl) .
KPN heeft de keuze voor ondersteuning gemaakt voor de Siemens en Alcatel hardware omdat ze daar contracten mee hebben wat ondersteuning aangaat. Andere fabrikanten worden dus niet ondersteunt omdat het zelfs voor een KPN ondoenlijk is ieder yakkietakkie merk adapter uit te pluizen en te gaan ondersteunen.

Dat jij dat niet met je rotte hasses (want op dat nivo communiceer je nu en dat krijg je nu van mij terug) wilt begrijpen geeft je dus absoluut niet het recht om een helpdesk dom te noemen.

* way offtopic. Zie dat je van de Breezah generatie bent, schijnbaar is er ergens in je (op)voeding iets niet helemaal duidelijk geworden. Met een normale, respectvolle manier van communiceren krijg je meer gedaan als met het volslagen idiote geblaat wat je nu uit je toetsenbord peutert. Zelfs mijn kinderen van 2 en 4 jaar vragen netjes als ze wat willen weten... *
ik krijg WEL verbinding met die experiabox, maar geen goede, dat is mijn probleem. ik hoop voor jou dat je kinderen van 2 en 4 beter kunnen lezen.
en als ze bij KPN Helpdesk niet dom zijn:
- we krijgen voorrang in de wachtrij (we hebben een kwartier gewacht)
- ze verstaan je niet eens
slimme mensen zijn dat daar :o

Verwijderd

Je krijgt nergens voorrang in een wachtrij, samen met jou zijn er namelijk meer mensen die de helpdesk nodig zijn.
Dat ze je niet verstaan kan ook aan jezelf liggen, heb je daar al eens over nagedacht?
En aangaande je wegvallende verbinding : LEES WAT IK TYP ! Kanaal tussen 1 en 11 instellen, desnoods terug naar WEP en dat werkt voor vrijwel iedere nederlander die een brakke adapter op de EB wil gebruiken.

Als je dit dan niet wilt aannemen, prima, zoek het dan verder maar uit, als laatste tip: kijk eens in de 12 delen van het IPB Topic dat hier in I+H al een tijdje loopt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zullen we ophouden maar met z'n allen?

Er constructief was het niet. Dit topic had maar 1 reactie nodig en dat was de verwijzing naar het centrale topic of google.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.