Toon posts:

[Gigaset / Experia Box] Problemen met draadloos aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 18.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een KPN experia box die in verbinding staat met internet. Dit werkt prima. Via een vaste kabel heb ik een PC op de box aangesloten en dit werkt ook prima.

Nu wil ik echter een tweede PC draadloos aansluiten met behulp van de Gigaset, maar dit werkt niet. Ik heb de hele installatie doorlopen en weet absoluut zeker dat ik de juiste SSID en de juiste Key heb opgegeven (paar keer opnieuw geprobeerd). De software van de gigaset is geinstalleerd en het apparaat wordt herkend door Windows (XP SP2).

Ik krijg echter steeds weer de melding dat de experia box niet wordt gevonden.

Ik heb SSID broadcasting absoluut op ON staan en het lampje wifi op de experia box brandt ook. Als ik kijk naar de andere instellingen van de experia box dan vraag ik me af of deze standaard goed zijn ingesteld. Ik kan bij het soort signaal kiezen voor 802.11b 802.11g mixed. In plaats hiervan kan ik ook Super G aanzetten en dan kiezen voor static of dynamic.
Voor de gigaset kan ik ook het soort signaal instellen. Deze stond bij mij standaard op Super G, terwijl Super G op de experia box standaard op off stond en het signaal op mixed was ingesteld. Klopt dit wel???

Ik heb wat zitten experimenteren met het gelijkstellen van de signaalsoort en ook het kanaal handmatig te kiezen, maar zonder resultaat. Ik testte tussendoor steeds de verbinding door te 'scannen' (met de knop scannen dus) in het menu van de gigaset. Twee keer kwam het voor dat er wat gevonden werd, maar als ik dan vervolgens (zonder de instellingen te veranderen) nog een keer scande kreeg ik weer geen resultaat. Geeft dit aan dat het dan wel (heel even) werkte??

Ik heb ook al geprobeerd om de gigaset en experia box vlak bij elkaar te plaatsen, maar dit loste ook helemaal niets op.

Verder heb ik ook geprobeerd om een 'reboot' van de experia box te doen maar dit hielp ook niet. Is het verstandig om een 'reset' met behulp van het knopje achterop de experia box te proberen? Of is dit misschien zelfs hetzelfde als een 'reboot' via de beheermodule van de experia box?

Het enige dat men bij KPN-support nog kon bedenken (veelvuldig aan de lijn gehad) is dat mijn USB-poorten of de configuratie hiervan niet in orde zijn op de computer die ik wil aansluiten. Dit leek mij echter nogal onlogisch, omdat het apparaat volgens Windows gewoon correct werkt. Of is het toch mogelijk dat Windows aangeeft dat het apparaat correct werkt, terwijl dit niet zo is???
In ieder geval brandt het ene lampje op de gigaset voortdurend en het lampje 'wi-fi' knippert (wat ik interpreteer als proberen om connectie te maken). Ook brandt in het menu van de gigaset het groene lampje 'radio'.

Excuses voor het nogal lange verhaal, maar ik probeer de situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Iemand met veel verstand/ervaring van de gigaset en experia box aanwezig die een mogelijke oplossing heeft?????

Alvast heel erg bedankt!!!

Verwijderd

Geen oplosing helaas, alleen het zelfde probleem.

In het tooltje van de gigaset zie ik de experia box altijd. Er wordt ook gezegt dat de signaal sterkte goed is, alleen wordt er geen ip nummer op gehaald.
En zo ver ik weet staan ook alle wpa codes en dat soort dingen goed.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "In het tooltje van de gigaset zie ik de experia box altijd."?? Bedoel je dat er bij jou verbinding wordt gemaakt of waar zie je de experia box altijd (zoals je het omschrijft)?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Heb je de WPA key op de brief ook vergeleken met de code bij MijnKPN? Ik heb t nl al een keer meegemaakt dat er 2 getallen precies omgewisseld waren. Dan kun je natuurlijk blijven proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de key op de experia box die van de brief ingevoerd. Daarnaast heb ik op de computer die ik aangesloten heb alle usb-controllers eruit gegooid en opnieuw laten detecteren. Daarna heb ik de hele installatie van de gigaset ongedaan gemaakt en vervolgens het installatieproces opnieuw doorlopen, het werkt nu perfect!

Waar het precies aan lag weet ik dus nu niet, maar in ieder geval bedankt voor alle hulp!!!! Misschien dat iemand anders nog wat aan het bovestaande heeft.

Verwijderd

je moet ook ff kijken bij channel op welk kanaal hij staat, soms staat ie op >11 en dat kunnen de meeste wifi kaarten niet aan (behalve die van KPN zelf) en als je hem dan bijvoorbeeld op 10 zet dan wordt ie wel gevonden...

ik heb het probleem dat ie geen netwerkadres kan verkrijgen, heb via KS de beveiliging helemaal laten weghalen en toen kon ik wel verbinding maken, maar met de versleuteling niet

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een gelijkwaardig probleem.

configuratie:
Experia box SX551
PC met windows XP sp2
Siemens Gigaset USB adapter 108

Alles werkt behalve de draadloze verbinding. Bedraad kan ik dus gewoon in de SX551komen.

Nu probeer ik met dezelfde PC wireless (dus via de USB adapter) een verbinding te maken met de SX551.

Wat heb ik allemaal gedaan:
1.
USB adapter geinstalleerd met KPN CD.
SSID en WPA-PSK key ingevoerd
-> geen verbinding

2. Bedraad
->wel verbinding

3. PC dichterbij de experiabox gezet.
-> signaal uitstekend
-> geen verbinding
-> blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen" en vervolgens "beperkte verbindingsmogelijkheden"

4. Eenvoudige WEP key ingevoerd op SX551en wireless adapter
-> signaal uitstekend
-> geen verbinding
-> blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen" en vervolgens "beperkte verbindingsmogelijkheden"

5. instellingen gecheckt.
-> SX551
DHCP staat aan
MAC filtering staat uit
-> PC TCP/IP instellingen van de draadloze netwerk vebinding
IP adres automatisch verkrijgen

Ik heb ook wat gespeeld met vaste IP adressen. Heeft iemand hier tips.
- Wat moet ik instellen voor de SX551? DHCP uit?
- TCP/IP instellingen voor LAN
- TCP/IP voor draadloos.

Nu een lijstje vragen:

Wat moet ik voor wireless instellingen kiezen voor zowel de SX551 als de USB adapter?
- mixed/superG
- static/dynamic
- channel number

Wat gebeurt er als ik de SX551 reset? Komt de ADSL verbinding dan toch altijd tot stand? Hoe zijn mijn login naam en password in de instellingen gekomen?

Als de SX551 en USB adapter in de toestand komen van "netwerkadres verkrijgen", kun je er dan vanuit gaan de de versleuteling goed is? En dat het moet zitten in de TCP/IP instellingen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Wat zijn jullie werkende instellingen op de SX551 en de USB adapter?

Bedankt alvast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 09:23 ]

Verwijderd

probleem opgelost. Bleek de kerio firewall te zijn. Deze moet je niet alleen uitzetten, maar helemaal de-installeren. zie:
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Zit hier nu ook met een KPN Experia box en met 4 draadloze gebruikers.

Ik krijg zonder enig probleem met m'n laptop een ip, maar alle andere gebruikers dus niet. Zij krijgen net als hierboven geen ip.

Bij m'n laptop dus eerst ook niet door Kerio, maar rest van gebruikers maakt geen gebruik van Kerio...

WPA, WPA-SKA, WEP, etc geprobeerd. Ligt niet aan wifi kaarten want voorheen werkte het ook met linksys router.

Probleem blijft zich voordoen. Iemand anders dit probleem?

Signature?

Verwijderd

Mesh schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:24:
Zit hier nu ook met een KPN Experia box en met 4 draadloze gebruikers.

Ik krijg zonder enig probleem met m'n laptop een ip, maar alle andere gebruikers dus niet. Zij krijgen net als hierboven geen ip.

Bij m'n laptop dus eerst ook niet door Kerio, maar rest van gebruikers maakt geen gebruik van Kerio...

WPA, WPA-SKA, WEP, etc geprobeerd. Ligt niet aan wifi kaarten want voorheen werkte het ook met linksys router.

Probleem blijft zich voordoen. Iemand anders dit probleem?
probleem wat ik nog ben tegengekomen is met de kanalen, meeste wifi kaarten pakken maar 11 kanalen ofzo en box heeft er 13 sommige kaarten pakken dat wel, maar andere kaarten zien hem wel, maar kunnen niet verbinden... zet in admin van box kanaal eens vast op 7 ofzo en danlukt het meestal wel...

probleem bij mijn ouders is trouwens groter dan gedacht, zit een storing in wijkcentrales waardoor bepaalde isdn nummers niet kunnen worden overgezet en daardoor kan IBP niet worden voltooid... zij zitten nu al bijna vanaf juni met wirwar van draden enzo... wel gratis internet dus dat is meegenomen

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kanaal staat al op 7 omdat merendeel van andere accesspoints op andere kanalen staan. Dit om storing te voorkomen.

Maar zal v/d week es kijken of ander kanaal wel gepakt wordt.

Signature?

Verwijderd

Hier een bedrijfs situatie met deze kpn box.. zonder problemen.. (echt waar..)

Ik wil graag helpen, en heb de volgende tips..

Probeer de volgende punten allemaal:

- In experiment boxje huidige en standaard configuratie backupen (bijvoorbeeld naar "orgineelKPNbox" en "huidigKPNbox")
(zodat je altijd kan restoren met orginele instellingen)
De volgende instellingen invoeren gelijk als in de box, als op de client adapters:
- Geen beveiliging gebruiken, (geen WEP/SPA of wachtwoord) (tijdelijk dus kwetsbaar)
- SSID op default
- Netwerk op OPEN (niet op shared)
- Snelheid op 11Mbit (802.11B)
- Afstand minimaal 5 meter, en maximaal 10 meter. (zou absolute vindbaar moeten zijn)
- Installeer niet de nieuwste drivers voor de client, maar bijvoorbeeld de 2e versie die beschikbaar is.
- gebruik de orginele Siemens Wlan adapter monitor.
- wees zeker dat "Oddesy Network Agency" WEL is geinstalleerd.. (op een of anderemanier is deze een noodzaak voor deze siemens adapter. wanneer ik deze deïnstalleer werkt het netwerk niet meer)
(edit) Oddesy kun je vinden onder de verborgen apparaten bij apparaat beheer, en onder software in het configuratie scherm (/edit)

Werkt dit?
Voer dan stap voor stap de volgende punten uit:

1 Wachtwoord invoeren op Accespoint/router
2 Beveiliging aan zetten, begin bij Wep64, en steeds beter naar gewenste beveiliging.
3 Netwerk indien gewenst op "Shared" zetten.
4 SSID indien gewenst aanpassen.
5 SSID indien gewenst verbergen.
6 Snelheid opvoeren stap voor stap. 1/2/5/11/54/SuperG naar gewenste snelheid.

Het punt waar het niet meer werkt, benadrukt de fout.. en geeft wellicht de moeite om een nieuwe firmware er op te zetten, of andere oplossing (nieuwe box/adapter) zal ni de eerste zijn.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 23:04 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
De code die in de brief genoemd wordt staat ook niet altijd in de experiabox aangegeven. Vul zelf een nieuwe WEP of WPA key in en neem die over naar de gigaset.

Dan moet het allemaal werken...

Carpe Diem

Verwijderd

hoe zet ik de WEP uit op de Siemens versie ?? kan die optie niet vinden namelijk!!!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:21

swopdark

ja doe maar...

Ik heb dus hetzelfde probleem maar ik heb in de pc een USrobotics PCI adapter zitten om draadloos te kunnen verzenden en ontvangen. Naar mijn idee moeten de experiabox en de USrobotics toch gewoon met elkaar kunnen communiceren? Of moet ik er speciaal een siemens GIGASET USB adaptertje voor kopen? http://gigaset.siemens.co...met_Gigaset_producten.pdf

Ik kan via de software van USrobotics de experiabox zien en inloggen alleen er wordt geen IP adres uitgedeeld.

Ik heb nog niet geprobeerd draadloos te internetten zonder WEP beveiliging, dat ga ik vanaaf even proberen... via draad lukt het trouwens wel gewoon.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

zit ook al drie dagen te auwe.... met dit spul nu heb ik dank zij de tip hier mijn wpa key rechtstreeks op de experiabox ingevuld en nu gaat het fantastisch.

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
weet iemand hoe ik nieuwe firmware op de Gigaset SX551 kan zetten (de firmware die ik er op wil zetten is DD-WRT (op http://www.dd-wrt.com gratis te downloaden)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ronaldhofstee schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:18:
weet iemand hoe ik nieuwe firmware op de Gigaset SX551 kan zetten (de firmware die ik er op wil zetten is DD-WRT (op http://www.dd-wrt.com gratis te downloaden)
Gewoon de handleiding van DD-WRT volgen???

maar sinds wanneer is de gigaset open-source-based en kun je er dd-wrt opzetten? Afaik is dd-wrt helemaal niet voor de gigasets

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
ja zoiets dacht ik al maar dd-wrt heeft veel meer functies
(als iemand andere firmware weet die ik er op kan zetten dan hoor ik het graag)

Verwijderd

De sx551 staat niet in het lijstje van ondersteunde produkten bij dd-wrt, toch?
Pagina: 1