[MMORPG] Space-Pioneers

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

@ hierboven: je moet ergens beginnen, zo begon ik ook :)

me eerste kolo scheepje is onderweg *O* eindelijk. naar de coordinaten 201:201:11 meteen maar wat grondstoffen mee gestuurd.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@tony, ik zit in g1 en heb nog nooit zoveel te pakken gehad, ik heb nog geen eens genoeg transport schepen om het mee te nemen op 1 planeet.

Ondertussen wordt ik voor tweede keer aangevallen, deze keer wel serieus, maar alleen maar mijn kolonie. Heb me nog geprobeerd eruit te bluffen, maar zijn spie level was te hoog, en heb hem nog uitgelegd dat mij aanvallen totaal zinloos was, maar hij weigert terug te trekken.
Ik heb nog 1 kans, vlak voordat hij aanvalt is een kleine shield generator klaar, volgens simulatie kan ik daarmee 6 zware gevechtsschepen tegen houden, maar zijn fleet score is bijna 1000. Dus is het hopen dat niet zijn complete vloot naar een onbeveiligde planeet komt. (zijn totale score is nagenoeg niet hoger dan mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Heb een inactieve planeet gevonden met 584629 metal, 113512 crystal en 29455 tritium. Alleen als ik bij zijn rank kijk heeft ie 100 defense/fleet score. Had een probe gestuurd, waarbij ik een melding kreeg dat de defence 0,40% was. Voor de rest had ie lvl 1 shipyard, lvl 1 research en lvl 2 production. research score is maar 3.
Zouden al die 100 punten defence kunnen zijn?

Als ik 1 fighter stuur, krijg ik dan bij het battle report te zien wat hij allemaal exact heeft aan fleet en defence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Waarschijnlijk niet wanneer hij in de eerste ronde wordt vernietigd.

Ondertussen zegt mijn lieve aanvaller dat ie met:
"2 destroyers 30 light fighters 12 heavy fighters 10 crago ships" komt. Hij zegt dat ie zo belachelijk veel voor onverdedigde planeet gebruikt om te fleetsaven. Wie gaat fleetsaven als je online bent :? .

Nou ja, dat wordt niet tegengehouden door een klein schild, dus heb ik maar mijn cargo schepen teruggeroepen en vind hij geen resources als hij komt op mijn planeet

EDIT: grrr, verkeerde schepen teruggeroepen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 26-03-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

JoetjeF schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:44:
Geen idee waar je het over hebt, heb nog nooit problemen gehad met aanvallen. Krijg je ook berichtjes als iets niet lukt?
Geen berichtjes of foutmelding, de vloot wordt gewoon niet gelanceerd. Denk aan een speciale vorm van no-fire-bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Apocalyptus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:37:
Heb een inactieve planeet gevonden met 584629 metal, 113512 crystal en 29455 tritium. Alleen als ik bij zijn rank kijk heeft ie 100 defense/fleet score. Had een probe gestuurd, waarbij ik een melding kreeg dat de defence 0,40% was. Voor de rest had ie lvl 1 shipyard, lvl 1 research en lvl 2 production. research score is maar 3.
Zouden al die 100 punten defence kunnen zijn?

Als ik 1 fighter stuur, krijg ik dan bij het battle report te zien wat hij allemaal exact heeft aan fleet en defence?
How about 'meer planeten waar wel een grote defence op staat ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

:X

hier stond onzin...

[ Voor 91% gewijzigd door JoetjeF op 28-03-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Hey wat ik nog steeds niet begrijp. Wat is het nut van Navigation nou eigenlijk? Ik kan er niet wijs uit worden als ik de description lees.

Each level of the Navigation research increases the number of simultaneous fleet movements (slots) by one.

Wil dat zeggen dat reistijd voor attacking ships verkort worden? Nu duurt het 1.5 uur heen en 1.5 uur terug als ik aanval :/.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De navigation tech heeft 2 doelen:
1) je kan <navigation>+1 vloot tegelijkertijd sturen
2) je kan <navigation> aantal kolonies bouwen

Dus als je navigation 5 hebt, kan je 6 vloten tegelijkertijd versturen, en 5 kolonies hebben (dus 6 planeten, je hoofdplaneet en 5 kolonies).

Als je wilt dat je cargo schepen sneller gaan moet je aan je Propulsion Drive werken, elke verhoging geeft je 10% extra snelheid ten opzichte van je basis snelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door JoetjeF op 26-03-2007 23:48 . Reden: Ouderwetse spellingchecker :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 11:30
Tony L schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:02:
Hey wat ik nog steeds niet begrijp. Wat is het nut van Navigation nou eigenlijk? Ik kan er niet wijs uit worden als ik de description lees.

Each level of the Navigation research increases the number of simultaneous fleet movements (slots) by one.

Wil dat zeggen dat reistijd voor attacking ships verkort worden? Nu duurt het 1.5 uur heen en 1.5 uur terug als ik aanval :/.
Nee navigation heeft te maken met het aantal vloten die je los van elkaar op pad kunt sturen voor attack/transport etc. Dus als je bijvoorbeeld navigation level 1 heb, dan kun je dus bv 5 transport schepen op een raid missie sturen (wel als groep). En het laatste slot gebruiken voor een transport missie.

Dus het aantal vloot sloten die je tot je beschikking heb is dus je navigation tech level plus 1.

Schepen kun je sneller laten vliegen als je het desbetreffende tech level opwaardeerd. Zo is dat voor een cargo vessel sl-5 de propulsion drive tech. Elke level daarvan laat het scheepje 10% sneller vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Ik heb dus die in-actieve planeet aangevallen met 1 fighter en kreeg als battlereport:

...brrrzz... Commander! Mayday Mayday! We are under heavy attack!! We are being ambushed! brrrzz.... We can`t hold the position.
The contact to the fleet was lost.

Blijkbaar heeft die gast zoveel defense dat ik met 1 heavy fighter toaal geen kans maakte. Balen. Hij heeft maar 3 research punten. Na wat onderzoek blijkt dat je met 3 researchpunten alleen x320 ken bouwen. Voor de rest alleen flak of gatling. En aangezien deze gozer veel resources heeft en in verhouding weinig crystal mines heeft (zijn structuur van bouwen klopte niet echt 14 metal mines en 5 crystal mines) heb ik het vermoeden dat ik geen x320 heeft, maar zijn planeet vol geplant heeft met flaks en/of gatling.

Ik stuur er nog wel eens wat zwaarders heen. Ik wil weten wat ie heeft en of ik het aan kan. Van zo'n planeet moet je profiteren als dat mogelijk is >:) Heb ook geen keus. Het is de enige niet actieve in mijn omgeving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50

beany

Meeheheheheh

gewoon meerdere spio's naar toe sturen... stuk of 8 of zo... dan zie je meer wat er op die planeet zit :)

Of je spio research omhoog gooien, maar dat duurt langer en is duurder!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Zo ik heb me in de bootcamp toch een vette melk koe gevonden }:O.

The attacker has won the battle due to surrender of the opponent.
20050 Metal, 12359 Crystal, 3190 Tritium were looted.

En dan te bedenken dat mijn vloot over 25 min daar weer aankomt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Met wat simmen uitgevogelt hoe ik het beste aanvallers tegen kan houden. Zet een stel schilden neer, die houden flink wat tegen.

Bij SP kan je voor elke 2 lvls schildtechnologie een klein schild neer zetten, en voor elke 3 lvls een grote. Dus bij lvl 6 kan je 3 kleine en 2 grote hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook maar eens proberen :P

zit op 202.202.10

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Zo, nog 1 colo en dan kan ik de galaxy rulen :P

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7681/galaxyou5.gif

Dan kan ik nog twee colos in drukkere gebieden plaatsen en dan heb ik ook nog twee raid colos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Hoe krijg je je spy defense omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Prolly door spy technologie te upgraden :? (was bij Ogame tenminste zo ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Als ik de uitleg lees dan kan ik dat er niet uit afleiden iig.

Espionage is the practice of obtaining secrets (spying) from rivals or enemies for military, political, or economic advantage. The Information is collected by a small transmitter and communicated back to a planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Volgens mij gewoon spy lvl idd hoger maken.

@joetje, gezellig, je laatste planeetje komt dicht naast mijn hoofdplaneet te zitten. En je rechter planeet had ik net al gezien toen ik rond mijn kolonie eens wat aan het kijken was. Moet zeggen dat je erg ambitieus bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Nou jongens, heb nog een keer die vette planeet gescant, maar dit keer met 5 probes. Inmiddels heeft de planeet: 615475 metal, 118190 crystal en 30527 tritium.
Ben er ook achter gekomen dat ie 49 flaks op zijn planeet heeft staan. Dit vermoedde ik ook al gisteravond. Wordt een lastige klus om daar nog het 1 en ander weg te kunnen snoepen. Moet ik wel een stevige floot voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The attacker has won the battle due to surrender of the opponent.
2612 Metal, 1987 Crystal, 500 Tritium were looted.

:) mijn eerste aanval is een overwining :)

jaja ik weet het, steelt nix voor maar toch voor de eerste keer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

furby-killer schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:01:
Volgens mij gewoon spy lvl idd hoger maken.

@joetje, gezellig, je laatste planeetje komt dicht naast mijn hoofdplaneet te zitten. En je rechter planeet had ik net al gezien toen ik rond mijn kolonie eens wat aan het kijken was. Moet zeggen dat je erg ambitieus bezig bent.
Ambitieus zou ik het niet willen noemen, maar het voordeel van een 'plan' is dat je later meer flexibel bent in wat je wel of niet kan gaan doen. Maar ik ben wel vrij veel online (online<>actief ;)) en kan af en toe eens kijken of ik weer een gebouwtje kan bouwen en af en toe een keer raiden heb ik ook nog wel tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

yeey mijn colo scheepje is ge-ariveerd en wat heb ik toch een geweldige planeet:
Size: 225 Fields
Ø Temperature: -1 °C

Ben tevens ge spio'd. Hoop dat ik niet aangevallen word, voor de zekerheid meteen maar even wat defence gebouwd.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JoetjeF schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:01:
[...]

Ambitieus zou ik het niet willen noemen, maar het voordeel van een 'plan' is dat je later meer flexibel bent in wat je wel of niet kan gaan doen. Maar ik ben wel vrij veel online (online<>actief ;)) en kan af en toe eens kijken of ik weer een gebouwtje kan bouwen en af en toe een keer raiden heb ik ook nog wel tijd voor.
Ik heb hoofdplaneet en grootste kolonie tussen jouw rechter en rechsonder planeet zitten, en ik vind het ambitieus genoeg om al mijn kolonien in dat gebied to stoppen, en dan hopen zo veel mogelijk gebied later te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Heb net weer een planeet gekoloniseerd en dit keer is het weer geen grote geworden. Heb ook maar besloten om deze ook maar te houden. ;) Ik doe al genoeg moeite om zo'n kolonisatieding te bouwen dus accepteer ik ook wat ik krijg :P
Maar goed. Planeet heeft 196 fields en het is er -4°C/-11°C graden. Lekker frisjes in verhouding met mijn andere planeet (38°C/69°C) Maar goed. Veel groter als dit maakt eigenlijk niet veel uit denk ik. Ik zal al grote moeite krijgen om een planeet van 196 compleet vol te krijgen. Ben dan nog wel even bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Apocalyptus op 27-03-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

JoetjeF schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:08:
Zo, nog 1 colo en dan kan ik de galaxy rulen :P

[afbeelding]

Dan kan ik nog twee colos in drukkere gebieden plaatsen en dan heb ik ook nog twee raid colos over.
Wat doe jij met mijn plan?
Resistor schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:10:
[...]

Ik blijf voorlopig nog even in BC.

Lekker kolonies bouwen, en als ik naar G1 mag alles lekker gelijkmatig over de galaxy verdelen.
Iedere kolonie is 1 punt, namelijk van de Solar-4, voor de rest de metaal- en kristalmijn op 3, en de tritium op 1 zodat ik daar 0 punten voor krijg.

Je mag toch wel 100% kiezen waar je gaat zitten? Dan reserveer ik hier bij plekken op 50.50 ; 50.100 ; 50.150 ; 100.50 ; 100.100 ; 100.150 ; 150.50 ; 150.100 en 150.150 :P
(met nog 4 extra handelskolonies (ik kan nog geen Voyagers maken ;) ) in 75.75 ; 75.125 ; 125.75 en 125.125)
;)

Oftewel: hallo toekomstige buurman :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/9451/1903ej0.gif

Ik was eerder :P

G1 is trouwens 1:1-99:99, een kwart van bc dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Wohooo ik zit nu in Galaxy 1. Ik heb een alliance request gestuurd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
Apocalyptus schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:16:
Heb net weer een planeet gekoloniseerd en dit keer is het weer geen grote geworden. Heb ook maar besloten om deze ook maar te houden. ;) Ik doe al genoeg moeite om zo'n kolonisatieding te bouwen dus accepteer ik ook wat ik krijg :P
Maar goed. Planeet heeft 196 fields en het is er -4°C/-11°C graden. Lekker frisjes in verhouding met mijn andere planeet (38°C/69°C) Maar goed. Veel groter als dit maakt eigenlijk niet veel uit denk ik. Ik zal al grote moeite krijgen om een planeet van 196 compleet vol te krijgen. Ben dan nog wel even bezig.
Zelfs 196 velden dump ik nog, enkel en alleen boven de 200 velden. Ik heb enkel de 1e kolonie behouden die 196 velden werd. De resterende 7 kolonies zijn 4x225 en 3x256 velden. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Ik zit ondertussen ook in Galaxy 1 op 60:54:05

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zodra jij aan de 196 velden zit, dan kan jij ook makkelijke terravorming doen. Ik zou zon kolonie echt niet dumpen.

Heb nu:
2x225
289 (schip is daar net aangekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik had een vette skin toen ik nog in basecamp zat maar ik weet 100% zeker dat het een bestaande skin was die ze er tussen hadden gezet. Alleen nu in in Galaxy 1 zit kan ik hem nergens meer vinden ;(. Weet iemand wat ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Ik dump ook geen kolonies. Op mijn hoofd planeet heb ik al flink wat gebouwd, maar zit nog lang niet op die 196. Als ik die vol wil krijgen, moet ik echt mijn best doen.
IK merk nu wel, dat een warme planeten mij wat meer aanspreken. Hoef je niet steeds zoveel van die ellendige solars te bouwen. Bij de koude planeten merk ik meteen al dat ik flink wat meer solars moet bouwen. Maar de extra tritium op koude planeten, maakt weer het 1 en ander goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar warme planeten zijn over het algemeen kleiner, dus neem ik gewoon steeds rond positie 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Nog 13:35:39 en dan kan ik eindelijk Geology naar lvl 6 brengen :z . Hopelijk zijn dan al mijn stroom problemen over *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
furby-killer schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:05:
Zodra jij aan de 196 velden zit, dan kan jij ook makkelijke terravorming doen. Ik zou zon kolonie echt niet dumpen.
Wacht maar totdat je een jaar verder bent. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak binnen kort de 1000 punten grens en dan wordt het ook tijd om me account over te zetten naar galaxy 1 of 2.

nu is mijn de vraag waar zitten de meeste Gotters¿? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:43:
Ik raak binnen kort de 1000 punten grens en dan wordt het ook tijd om me account over te zetten naar galaxy 1 of 2.

nu is mijn de vraag waar zitten de meeste Gotters¿? O+
Dat is ineens het meest oninteressante regio om te gaan zitten.
Tony L schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:31:
Nog 13:35:39 en dan kan ik eindelijk Geology naar lvl 6 brengen :z . Hopelijk zijn dan al mijn stroom problemen over *O*.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Solar Power Plant Level 18       X 

Requires    99.758  39.903  0   (0)
Production  0   0   0   322
Time to wait: 18:18:05

Geo Power Plant Level 0

Requires    68  27  0   (0)
Geology 06
Production  0   0   0   26

Wind Power Plant Level 9         X 

Requires    2.595   1.038   0   (0)
Production  0   0   0   103
00:12:27 Upgrade
2 soorten powerplants om de upgradekosten voor stroom te beperken.

[ Voor 49% gewijzigd door rapture op 28-03-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu naar galaxy1 gegaan en op de valreep een kolo van 225 fields gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 21:35
Ik ben sinds gistere actief op Space-Pioneers. Mijn naam bij S-P is taarmen en screen naam is [GoT]taarmen. Mijn planeet Cobidib 200:200:01.

[ Voor 59% gewijzigd door Taarmen op 28-03-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik krijg steeds kolonien met 169 velden, daar kan ik toch helemaal niets mee -O-
Dit is reeds de vierde kolonie die ik opgeef.....bezigheids therapie :Y

offtopic:
* Cardinal wacht op de eerste die mij, mijzelf en ik gek verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
Cardinal: als je een planeet dump, ben je dan ook je kolonistatie scheepje kwijt?? Zo ja, dan vind ik jou wel gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Apocalyptus schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:59:
Cardinal: als je een planeet dump, ben je dan ook je kolonistatie scheepje kwijt?? Zo ja, dan vind ik jou wel gek :P
Nog altijd beter om het nu te dumpen (kost per keer een kolonisatieschip), dan later tienduizenden punten wegsmijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
ok. Maar als ik strax ooit 13 planeten heb dan maakt het mij niet uit als er een paar planeten tussen zitten die wat kleiner zijn. Kijk mijn eerste 2 zijn niet de grootste planeten. Ik zal er nu wel voor zorgen dat ik wat grotere krijg. Dus ik zal zeker nog wel wat planeetjes/kolonisatiescheepjes moeten opofferen om goede planeten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 21:10
Ok ik sta nu op 999 punten in bootcamp. Nog even een mine upgraden en ik zit vet over de 1000 heen. Dan eens zien waar in Galaxy 1 ik mijn planeetje ga planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Apocalyptus schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:05:
ok. Maar als ik strax ooit 13 planeten heb dan maakt het mij niet uit als er een paar planeten tussen zitten die wat kleiner zijn. Kijk mijn eerste 2 zijn niet de grootste planeten. Ik zal er nu wel voor zorgen dat ik wat grotere krijg. Dus ik zal zeker nog wel wat planeetjes/kolonisatiescheepjes moeten opofferen om goede planeten te krijgen.
Dat snap ik, echter zijn de laatste vier allemaal met 169 plaatsen, dat is weinig en terraforming is DUUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
ow ok. Dat van die laatste 4 wist ik niet. Dan zou ik uiteindelijk met 7 (2 kolonies + 4 + startplaneet) mindere planeten uitkomen en 6 grote. Niet de ideale situatie, maar ken er dan nog steeds mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Terravorming is veel efficienter in sp dan ogame, en dus best wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
idd. Heb net even opgezocht wat het kost om te terravormen. Prijzen vallen inderdaad nog reuze mee. Dus zorgen hoef ik me er niet om te maken.
Om een 196 planeet naar 225 te brengen kost dat 2.515.810 metal, 104.510 crystal en 261.275 tritium.
Dit is heel goed te doen moet ik zeggen. Terravormen tot een capaciteit van 324 is het goed te doen. Daarna word het al een stuk duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door Apocalyptus op 28-03-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je een farmplaneetje maakt, is 169 toch wel genoeg?
Alle velden opmaken aan solar, kristal en metaal en misschien 2 shipyard voor defence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Hou er rekening mee dat je met de Industrial Complex meerdere metaal/kristal/tritium mijnen op een planeet kan hebben. Als je bijvoorbeeld Industrial Complex lvl2 hebt, kan je 2 metaal/kristal/tritium mijnen op een planeet bouwen. Een IK kost wel wat (lvl1=1000k/250k/500l, lvl2=2.639k/707k/1.414k), maar na een tijdje spelen is dat nog wel redelijk betaalbaar.

Ik heb maar 1 planeet dat kleiner is dan 256 velden, en ik denk dat ik het ook wel nodig ga hebben, naja, misschien nog niet de komende 12 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Laatst online: 06-01-2023
Ben ook naar Galaxy 1 :D

Wat me opvalt me skin kan ik niet meer gebruiken. Default skin TNG ofzo.
Lekkere boost gekregen en aanvraag ingediend voor de alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft toch niet alle R&D op elke planeet over te doen?

zou een beetje :| zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:37:

Nee hoor, research hoef je maar 1 keer te doen en geldt voor alle planeten. Als je bijvoorbeeld Geology hebt geresearched (2% extra mijn inkomsten) dan geldt dat voor alle planeten, ook al heb je er nog geen Research Lab staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik vraag me af of er ook zoiets bestaat als gekoppeld onderzoek?

Zoals IGON als in Ogame?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
En ik ben nu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 10:02
ben ongeveer rank 200 in bootcamp, 2 planeten
gaat wel oké

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P nog een keer de vraag in welke galaxy zitten de meester Gotters 1 of 2¿?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:37:

Die had ik ook nog een keer willen vragen :P Maar dat is natuurlijk wel handig, op m'n main planeet ben ik nu vooral aan het researchen :) Ik doe het meestal per lvl, dus eerst alles lvl 1, dan lvl 2 etc. Maar een paar zitten er al boven (voor bepaalde def en ships ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat was mijn plan ook, op main gewoon veel R&D doen en shipyarde, en andere planeten leeg delven en opsturen naar mijn main :)

btw wat doet die solar satelite? wekt die ook stroom op? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:59
Zo, ben nu eindelijk ook naar galaxy 1 :)

Door al die building upgrades die je krijgt, staat nu overal mijn energy in het rood.

Ik zal ook gelijk even applyen voor de GoT Alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:23:
:P nog een keer de vraag in welke galaxy zitten de meester Gotters 1 of 2¿?
Galaxy 1 is verplicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@piot, denk dat ik de enige ben die daar geen last van hebben. Nadeel is wel dat zon en metaal nu voor mij meer dan 500k alleen al aan metaal kosten
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:13:
ja dat was mijn plan ook, op main gewoon veel R&D doen en shipyarde, en andere planeten leeg delven en opsturen naar mijn main :)

btw wat doet die solar satelite? wekt die ook stroom op? :P
Solar satelite wekt stroom op, en belangrijker hij zorgt voor meer doelen als je wordt aangevallen, en dat is niet positief. Eén aanval en je bent ze allemaal kwijt en je energie staat in het rood.
en moet zeggen dat toen ik een planeet scande met 50 zonnesatelietjes die rondjes draaiden ik wel de neiging kreeg om aan te vallen, gewoon om hem te pesten. Maar ik ben veel te aardig en heb hem met rust gelaten. Mijn favoriete doelwitten zijn hoog gerankede inactieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 11:45
Ik ben nu ook over naar gal 1, met 2 colonies.
Wat is de naam van de alliantie? [GoT], heb verzoek tot joinen gestuurd

[ Voor 19% gewijzigd door blackhawk180 op 29-03-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solar satelite wekt stroom op, en belangrijker hij zorgt voor meer doelen als je wordt aangevallen, en dat is niet positief. Eén aanval en je bent ze allemaal kwijt en je energie staat in het rood.
en moet zeggen dat toen ik een planeet scande met 50 zonnesatelietjes die rondjes draaiden ik wel de neiging kreeg om aan te vallen, gewoon om hem te pesten. Maar ik ben veel te aardig en heb hem met rust gelaten. Mijn favoriete doelwitten zijn hoog gerankede inactieven
Haha is inderdaad sneu als je dan wordt aangevallen :+

Lijkt me leuk als de TS een poll maakt met de vraag wat iedereen is, warrior of merchant.
Kunnen we zien wat voor vlees we in de kuip hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 10:02
krijg je de aantal colonies die je gemaakt hebt in bootcamp mee naar galaxy1 ??

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die krijg je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sats zijn naar mijn ervaringen, vooral duur in het begin. Je kan beter voor ecology of geology op 6 gaan en extra powerplants bijbouwen. Als je powerplants in latere stadium 5000 punten per stuk waard zijn, dan beginnen de sats een betaalbare oplossing te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 11:30
Sorry, maar dit forum is tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.

Dit is wat ik krijg als ik probeer in te loggen op het forum. Is dit tijdelijk of zijn we weer verhuist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Eindelijk iemand die voor rede vatbaar is die mij aanvalt. Eerste keer dat iemand mijn main als doelwit zag. (oké, bijna 400k metaal en 60k kristal dat beschermd is door een klein schild en 13 gatlings is misschien een erg aantrekkelijk doelwit), maar toen ik hem een bericht stuurde dat ik online was, en het nogal zonde vond om mijn resources die voor solar plant bedoeld waren allemaal in defense te gooien zodat hij niks zou hebben als hij aankomt, trok hij zicht terug binnen een minuut. Alleen vraag ik me nu af wat ik snachts moet doen. Ik heb lang niet de transport capaciteit om dat allemaal weg te brengen (eerst maar eens zorgen dat ik grote transport schepen kan maken), en ik moet nog 3 dagen wachten voordat ik solar kan upgraden. (zal door raiden wel iets sneller gaan, maar niet heel veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Resources saven kan je door dure (en urenlang durende) bouwsels/researches aan te zetten. Wat er nog overblijft, saven met vrachtscheepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat weet ik ook, maar die dure en urenlang durende bouwwerkjes waar ik voor aan het sparen ben, zijn een beetje duur, en het duurt nog even voor ik genoeg heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:58:
Dat weet ik ook, maar die dure en urenlang durende bouwwerkjes waar ik voor aan het sparen ben, zijn een beetje duur, en het duurt nog even voor ik genoeg heb
Dan heb je te weinig resources in huis om aanvallers aan te trekken. Met 50 gatling kanonnen komen ze niet snel bij mij langs met vrachtscheepjes en de groten vinden onze kleine resourceshoeveelheden niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar het probleem is dat ik ruim 500k metaal nodig heb voor volgend lvl zonne-energie. (en 200k kristal ofzo). Dus ik moet zoveel in huis hebben dat ik wel intressant ben.

Ik vind dat hele surrender gedoe slecht geimplementeerd. Het kijkt alleen naar vuurkracht, totaal niet naar schilden.
Ik was wat aan het kloten met warsim. Resultaat bij een simulatie was 6 van 10 aanvallende destroyers vernietigd, enige verliezen bij verdediger was 1 klein schild. En dan staat er boven dat surrender mogelijk is :?

EDIT: uit simulaties blijkt ook dat planetaire schilden ook echt planetaire schilden zijn.

Als je een groot schild hebt, dan kunnen de defenses op je planeet niet geraakt worden totdat het schild kapot is. Bij een klein schild geld dit maar gedeeltelijk. Volgens mij kan een klein schild een gedeelte beschermen, en een groot schild alles.

Hierdoor komen ook grote verschillen. Val je met 13 destroyers een planeet aan met een groot planetair schild, dan kan je schieten wat je wilt, maar je komt er nooit doorheen. (ervan uitgaand dat upgrade lvls gelijk zijn). Als er bijvoorbeeld 40 flaks onder staan dan vernietig je nog verscheidene destroyers. Als je nu 14 destroyers pakt, dan komt hij inees wel door dat schild heen, en verliest de verdediger alles, terwijl bij 13 destroyers hij geen enkele verliezen had

[ Voor 44% gewijzigd door Sissors op 29-03-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die production plant nog voordelen of hebben alleen de shipyard enz. er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

bonfie

Hier een nieuwe speler in bootcamp op coords: 200:200:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

bonfie

bonfie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:13:
Hier een nieuwe speler in bootcamp op coords: 200:200:14
Oh ik ben trouwens ook bonfie in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 08:24
Hier nog een nieuwe speler.
Ik ben kaleBrink in het spel met als planeet GoT-Vulcan

Zit nog in Bootcamp

[ Voor 12% gewijzigd door KaleBrink op 29-03-2007 15:23 ]

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@bemel, gebouwen worden sneller gemaakt. Op zich niet zo heel belangrijk behalve als je resources sneller binnen komen dan dat je gebouwen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk, bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 08:24
Oja ik zit op 200:200:13

Hee Bonfie buurman alles goed? :)

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Hey ik begrijp dit niet echt goed. Ik heb net ook wat lopen spelen met de simulatie en nu bleek het volgende. Een groot schild kan 36 heavy fighters tegen houden en dan blijft het een draw. Als ik nu 1 EMP canon toevoeg dan heb ik gelijk verloren :s. Wat is dat nu voor onzin dan? Als het eerst een draw is dan verlies ik opeens als ik een canon toevoeg. Ik zou dan toch moeten kunnen door blijven knallen tot ze allemaal kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vreemd ja, denk dat het een bug is in de simulator. Maar dan weet je nog niet welke nou klopt :S

EDIT: gebeurd ook bij andere dingen dan heavy fighters en emp, begrijp er geen ruk van

[ Voor 32% gewijzigd door Sissors op 29-03-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:52:
Vreemd ja, denk dat het een bug is in de simulator. Maar dan weet je nog niet welke nou klopt :S
Er zit ook een behoorlijke random foutenmarge om exact simuleren te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet ik waar ik in gal 1 moet zijn gaan zitten

iemand die me erbij kan helpen of even msn-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Colonization of a planet at xx:xx:11
Planet data Live-Webcam
Full of pride and joy, the settlers welcome their new home! The settling celebration having left him already somewhat drunk, the commander of the Colonization Ship baptizes the planet with the name Ymeguhetr.

Size: 324 Fields
Ø Temperature: -4 °C

/me vermoord de Commander
Wat is dat nou voor een naam

@Semmy: Kies een lokatie, en begin maar zo rond 60:54 vind je nog andere GOT spelers ( ikke bij voorbeeld )

[ Voor 12% gewijzigd door Sir Guinhill op 29-03-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bij elkaar zitten heeft niet heel veel nut op zich. In de buurt van elkaar kan handig zijn, maar zowiezo zitten er GOT'ers door heel galaxy 1 verspreid.

Waar ik vooral op lette was dat in mijn stelsel er geen high ranked zaten. Zelfde voor mijn kolonien. Bij mijn main zitten wel sterkere dan mij, maar ze scannen mij nog geen eens, en ze zitten ook met al hun kolonien in mijn stelsel, die kunnen ze nooit allemaal verdedigen.
En al zouden ze aanvallen, dan nog zouden ze waarschijnlijk niet winnen als ik alles wat nu op mijn planeet ligt in defense steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Dat is meer dan waar, en tegen de tijd dat je Trade Posts hebt is het verplaatsen van Resources met het gebruik van de "Jetstream" een stuk makkelijker. ( niet dat ik dat al heb kunnen testen natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:17:
Bij elkaar zitten heeft niet heel veel nut op zich. In de buurt van elkaar kan handig zijn, maar zowiezo zitten er GOT'ers door heel galaxy 1 verspreid.

Waar ik vooral op lette was dat in mijn stelsel er geen high ranked zaten. Zelfde voor mijn kolonien. Bij mijn main zitten wel sterkere dan mij, maar ze scannen mij nog geen eens, en ze zitten ook met al hun kolonien in mijn stelsel, die kunnen ze nooit allemaal verdedigen.
En al zouden ze aanvallen, dan nog zouden ze waarschijnlijk niet winnen als ik alles wat nu op mijn planeet ligt in defense steek.
Juist bij elkaar heeft veel nut.

want je kan altijd nog ergens anders een planeet koloniseren ;)

*O* Ace zit ook nu in galaxy 1, maar weet nog niet welke coordinaten hij moet pakken..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Waarom is dat heel nuttig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft 1 altijd al 1 hoofdplaneet( je start planeet)
en meestal is die het meeste gevorderd dus nogal logish als je die planeet bij je maatjes zet zo dat die kan verdedigd worden.

Ook sprak ik vroeger in Ogame af, waren van te voren zouden koloniseren zo okon elkaar prefect helpen :)

@Demofreak je hebt echt te veel planeten in een galaxy, de naam is Krysiss kan je me invite accepteren. _/-\o_ En zou ik 330K metal/ Kristal 134K kunnen krijgen :| energie probleem _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zorg dat je een niet al te leuk doelwit bent helpt meer.

Tegen de meeste kunnen je mede GoT'ers ook niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:38:
Zorg dat je een niet al te leuk doelwit bent helpt meer.

Tegen de meeste kunnen je mede GoT'ers ook niks doen.
wel defence sturen :)
en een irc channel zou wel handig zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dit is zoals in uni2 bij ogame, geen ack (of hoe gezamenlijk aanvallen/verdedigen ook heette). Niemand kan jouw helpen verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een nieuwe speler hier (en nieuw op GoT als poster dan :) )
Wel eerder ff Ogame gespeeld en lang planterarion in een grijs verleden maar dit zag er wel leuk uit en wou het ook maar even proberen.

Bootcamp
200:200:10
Utsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
ZIt nu op 810 punten en mijn 4e planeetje ken ik over een maar minuten bezichtigen. Duurt niet lang meer of ik promoveer naar galaxy 1. 1 ding is zeker, ik zorg ervoor dat ik op alle planeten een overschotje aan energie heb. Als ik naar galaxy 1 ga, heb ik geen problemen met energie en zullen alle mijnen op volle toeren draaien. :)
Thans, dat is wat ik graag wil.
Ik las ook ergens dat als je 1000 of meer punten hebt, nog wel mijnen ken bouwen voordat je naar galaxy 1 gaat. Als je 1200+ hebt, dan moet je erheen. Zo ken je nog snel wat kleinere mijnen upgraden todat je tegen de 1200 aan zit. Wel lekker, omdat je daarna nog die boost krijgt als je echt vertrekt.

[edit] Potverdeverottepotvis, heb net mijn 4e planeetje erbij gekregen en weer is het zo'n ellendig klein planeetje met 169 field met temeraturen van -4/7. Deze ga ik denk ik toch maar dumpen. Moet toch ooit wel eens een grotere kennen krijgen :?

[ Voor 15% gewijzigd door Apocalyptus op 30-03-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 11:45
Toen ik de 1000 punten had bereikt kon ik niks meer doen, behalve overstappen.
Of ik moet een linkje gemist hebben.
Wat betreft die energie overschot..... Dat dacht ik ook....maar had direct een negatieve waarde na overstap. Mijn advies ia bouw de gebouwen, die je nu kan betalen (met resources). Na overstap heb je ineens veel meer nodig voor de volgende lvl update. Het scheelt als je er een paar krijgt door de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Laatst online: 29-10 22:46
Apocalyptus schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:28:
ZIt nu op 810 punten en mijn 4e planeetje ken ik over een maar minuten bezichtigen. Duurt niet lang meer of ik promoveer naar galaxy 1. 1 ding is zeker, ik zorg ervoor dat ik op alle planeten een overschotje aan energie heb. Als ik naar galaxy 1 ga, heb ik geen problemen met energie en zullen alle mijnen op volle toeren draaien. :)
Thans, dat is wat ik graag wil.
Ik las ook ergens dat als je 1000 of meer punten hebt, nog wel mijnen ken bouwen voordat je naar galaxy 1 gaat. Als je 1200+ hebt, dan moet je erheen. Zo ken je nog snel wat kleinere mijnen upgraden todat je tegen de 1200 aan zit. Wel lekker, omdat je daarna nog die boost krijgt als je echt vertrekt.
Alle gebouwen en onderzoek die zijn gebouwt/onderzocht krijgen een upgrade.
Het is dus onzinnig om je solar plant extreem hoog te maken, je heb meer aan een paar stevig mijntjes.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste