[MMORPG] Space-Pioneers

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
Mijn 3e kolonie is ook een aardige : 225 velden :)

Hoe staan jullie er voor met de punten? Is er al iemand met bijna 1000 punten?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Snowwie schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:41:
Mijn 3e kolonie is ook een aardige : 225 velden :)

Hoe staan jullie er voor met de punten? Is er al iemand met bijna 1000 punten?
Heb nu 518 punten, dus de 1000 haal ik wel voor volgend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ruim 200 punten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
pas 71 punten ......dus dat duurt nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
JoetjeF schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:10:
Wat me trouwens opvalt is dat sommige (i) automatisch overgeven (waardoor je dus 60% van de res krijgt) and andere weer niet (waardoor ik dus 4 sl-5 kwijt ben :X). Weet iemand hoe dat kan en/of werkt?
ik vondt deze korte uitleg erover:
SP: +allows the attacker to choose whether he will allow his opponent to surrender or not. Example: If attacker aims for ships only for debris he prevents defender to surrender.He will crash the ships and take 50 % of resource if he succeeds. If he allows surrender, the defender can save his ships (means his ships will not be attacked) but will lose 60 % of his resource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
What the fuck?
Creation of a planet at 199:200:12 gone wrong
The conditions were not given to populate a new planet here. Disapponted the settlers return back to 200:200:01.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeShooter op 17-03-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
als ik het goed heb kun je maar een planeet koloniseren naar de hoogte van je navigatie onderzoek......dus bij navtech 1 =1kolo....navtech2 =2kolo's enzenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zit nu met metaaloverschotten, dus nog wat kristal/tritium mijnen bijbouwen. De eerste sats hangen er ook, overbodige metaal in armour tech en gatling kanonnen dumpen. Voor de rest vrachtscheepjes bouwen, ik kan niet hard genoeg de buurt uitzuigen, zowel vlootsloten als vrachtschepen tekort. En onderzoeken opjagen.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 18-03-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
je vloot raak je allemaal kwijt als je de duizend punten bereikt hebt ......en zo te horen ben je al redelijk ver. dus ik zou nou ook weer niet te ijverig vloot gaan bouwen. gebouwen en techs heb je in bootcamp het meeste aan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

The mindkiller schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:00:
je vloot raak je allemaal kwijt als je de duizend punten bereikt hebt ......en zo te horen ben je al redelijk ver. dus ik zou nou ook weer niet te ijverig vloot gaan bouwen. gebouwen en techs heb je in bootcamp het meeste aan imho.
Vloot raak je zeker niet kwijt als je over gaat, je moet er alleen voor zorgen dat je ze niet aan het bouwen bent als je de 1000 punten bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
Zo, ben nu een shipyard aan het bouwen zodat ik kan gaan raiden _/-\o_ over 10 min is die klaar :o

[ Voor 19% gewijzigd door Game Error op 18-03-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
JoetjeF schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:08:
[...]

Vloot raak je zeker niet kwijt als je over gaat, je moet er alleen voor zorgen dat je ze niet aan het bouwen bent als je de 1000 punten bereikt.
hmmm, je hebt gelijk.

dacht toch echt dat ik dat ergens gelezen had, maar kan het nu niet meer vinden.

maargoed dat verandert voor mij toch nix, heb in mijn gezichts veld maar 4/5 potentiele targets waarvan er 1 op vak mode is en de rest is net begonnen. dus heb op dit moment heb ik weinig aan een vlootje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

The mindkiller schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:35:
hmmm, je hebt gelijk.

dacht toch echt dat ik dat ergens gelezen had, maar kan het nu niet meer vinden.

maargoed dat verandert voor mij toch nix, heb in mijn gezichts veld maar 4/5 potentiele targets waarvan er 1 op vak mode is en de rest is net begonnen. dus heb op dit moment heb ik weinig aan een vlootje. :(
Misschien had je gelezen dat je alle schepen kwijt bent die nog in de bouw queue zitten als je de 1000 punten haalt?

Ik heb ook m'n navigation moeten verhogen en toch wel wat lekkers gevonden (5 planeten met meer dan 400k resources). Dat is ook de reden dat ik niet bij GoT in de buurt ben gaan zitten en nu bij een redelijk druk gebied zit:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4185/galave3.gif

[ Voor 49% gewijzigd door JoetjeF op 18-03-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je zit dicht bij mij, lekker de regio uitzuigen. Alleen zie ik meer aanbod, dan dat ik kan verwerken. De oGame-oplossing, 10+ vlootsloten en multi-threaded-uitzuig-technologie.

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 18-03-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Voor mensen die straks naar Galaxy 1 overgaan, schijnbaar verlies je al je resources op je planeten en krijg je de standaard 20k/15k/10k op elke planeet:
Buildings, fleets and research remain intact through the transfer process; resources are reduced to a standard value (at the moment 20k Metal, 10k Crystal and 5k Tritium per planet). If you have less resources they are not stocked up to that value.
Dus niet oppotten ;)

Lijkt me handig dit in de TS te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JoetjeF schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:46:
Voor mensen die straks naar Galaxy 1 overgaan, schijnbaar verlies je al je resources op je planeten en krijg je de standaard 20k/15k/10k op elke planeet:

[...]

Dus niet oppotten ;)

Lijkt me handig dit in de TS te zetten.
Daar is dus niets van waar, ik ben naar Galaxy 1 gegaan en ik had mijn stuff nog gewoon. :)
Je krijgt wat updates her en der er bij en je gaat zo van 1000 naar +/- 3500 punten.

Het aantal onderzoeken dat je kunt doen is gewoon enorm :) Je weet niet waar je moet klikken.

Vinden jullie ook dat het forum nogal traag is? phpbbserver is niet de snelste host, als iemand een alternatief wil maken is mij prima.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Snowwie schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:57:
[...]

Daar is dus niets van waar, ik ben naar Galaxy 1 gegaan en ik had mijn stuff nog gewoon. :)
Je krijgt wat updates her en der er bij en je gaat zo van 1000 naar +/- 3500 punten.
Dat is raar, ook op het forum zie je vaak dat ze hiervoor waarschuwen, zoals hier van Benjamin, de teamleader:
Once you reached 1000 points you must move. Don't save resources, because they will be cut down anyway to metal 30000, crystal 15000, tritium 15000 when you move into UK1.

But you get a Bonus on your construction and research when you move to UK1.
http://spacepedia.space-p...ge=2&highlight=move#22691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb nu tegen de 60 punten... Heb al 1 planeet aangevallen maar ik zie het verslag niet :( Ben nu bezig met een andere planeet aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Nu online
JoetjeF schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:18:
[...]

Dat is raar, ook op het forum zie je vaak dat ze hiervoor waarschuwen, zoals hier van Benjamin, de teamleader:

[...]

http://spacepedia.space-p...ge=2&highlight=move#22691
Er staat "They will be cut down" je kan maximaal die aantallen meenemen, maar heb jij minder dan neem je ook minder mee.

Specs. Punten - Rank
Fleet 66 - 274
Research: 60 - 463
Buildings: 134 - 479
Total: 260 - 476

[ Voor 10% gewijzigd door FreeShooter op 18-03-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Omdat er toch geen doelwitten bij mij in de buurt zitten en 1 doelwit zonodig stel flaks neer moest zetten waardoor mijn transportjes niet als puin rond zijn planeet zweven ben ik maar gekapt met het maken van schepen, houd het wel op mijnen, maar omdat het nu toch wel erg lang wachten wordt ga ik nu voor kolonisatie maar beginnen:

Fleet: 4 621
Research: 12 694
Buildings: 245 271
Total: 261 473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 26-10 21:10
Ik heb me ook aangemeld, ik zit op 200:202:11 in Bootcamp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... ook aangemeld.

Zit in bootcamp op 200:201:1
In speedgalaxy op 45:34:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

The attacker has won the battle due to surrender of the opponent.
36667 Metal, 18809 Crystal, 4523 Tritium were looted.
Goeie fleetsave gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

JoetjeF schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Heb nu 518 punten, dus de 1000 haal ik wel voor volgend weekend.
Het ging iets sneller dan gedacht en zal vanavond waarschijnlijk al over moeten stappen. Met de punten die ik momenteel heb en de resources die ik nog heb kom ik al boven de 1000 punten uit.

Heb in het weekend nog wel een derde kolonie gesticht, en ook de recycler en destroyer unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik zit te twijfelen tussen warrior en merchant. ik ben er een beetje moe van dat ik bij elk spel wel het verkeerde ras kies. merchant is voornamelijk ruilen, en warrior is vooral vechten. ik ben een beginner en wil niet meteen in het diepe verdrinken met warrior. maar met merchant denk ik dat ik de komende maanden nogsteeds niks heb berijkt. iemand tips hints?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ontbijt:
23187 Metal, 6033 Crystal, 778 Tritium were looted.
6474 Metal, 4912 Crystal, 2054 Tritium were looted.
9166 Metal, 4702 Crystal, 1131 Tritium were looted.
Borgoth schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:30:
ik zit te twijfelen tussen warrior en merchant. ik ben er een beetje moe van dahttp://gathering.tweakers.net/forum
GoT - Spielerij - Games & Discussies - Reageer - Powered by Reactt ik bij elk spel wel het verkeerde ras kies. merchant is voornamelijk ruilen, en warrior is vooral vechten. ik ben een beginner en wil niet meteen in het diepe verdrinken met warrior. maar met merchant denk ik dat ik de komende maanden nogsteeds niks heb berijkt. iemand tips hints?
Ik heb voor warrior gekozen om ongestoord mijn buren plat te slaan, zolang deze capability belangrijk is, dan kies je voor warrior. Warriors gaan indien nodig zelfs 's nachts aanvallen en de wekker zetten voor interessante slagen, IRC-communicatie is ook gebruikelijk. Indien je weinig tijd hebt en met mijnen & turtlen bezig houdt, dan kan je beter voor merchant kiezen.

In het GoT-imperium is gestructureerd handelen een belangrijke backbone tussen onze warriors. In oGame.nl universum II was de hoofdbankier/handelaar zodanig groot uitgegroeid, dat de admins het proberen in te dammen. De vergunning om verzekeringen te organiseren werd niet afgeleverd.

Het GoT-imperium kan je beter met een staat, dan met een leger vergelijken en we hadden idd alles om op strategisch niveau te kunnen werken. In dit opzicht hadden we in oGame.nl universum II superiority tov de rest van het universum behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

ok warior dus >:)

ik heb nu mijnen metaal 12, kristal 11 en trit 7 en heb pas 70 punten. wat doe ik fout? ik ben al een dikke week bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Borgoth schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:30:
ik zit te twijfelen tussen warrior en merchant. ik ben er een beetje moe van dat ik bij elk spel wel het verkeerde ras kies. merchant is voornamelijk ruilen, en warrior is vooral vechten. ik ben een beginner en wil niet meteen in het diepe verdrinken met warrior. maar met merchant denk ik dat ik de komende maanden nogsteeds niks heb berijkt. iemand tips hints?
Je kan er voor kiezen om voorlopig niet te kiezen :P

Maar het ligt er helemaal aan wat je wilt. Ik heb voor Merchant gekozen omdat deze wat voordelen heeft (soort rip van de TS, kijk daar ook even voor het hele verhaal):
  • [PRO] Can build Voyagers & Colonize up to 13 planets
  • [PRO] Can enlarge planets (Own and others)
  • [PRO] Can move fleets very fast between own planets via Jetstream
  • [PRO] Can build SL-250 Cargo vessels
  • [NEU] Can easly use planets as raid colonies
De voordelen van een Warrior zouden deze zijn (met mijn commentaar waarom ik het geen nadeel voor de Merchant vindt):
  • [PRO] Can build Motherships and fly through Wormholes
  • [PRO] Can build Recycling Facility and recycle old ships (waarom zou je dat willen als je vloot goed opgebouqwd is?)
  • [PRO] Can build huge Megarecyclers (in ogame ben ik ook gewend met 20k recs te werken :P)
  • [PRO] Can establish Mobile Raid Colonies (kan de Merchant ook, maar dan met echte colonies)
Deze pagina (Duits) vind ik zelf ook een goede referentie over de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

nu telaat maar zal ik zeker in me achterhoofd houden voor als ik een ander acc ga maken (ooit, en ja ik weet dat ik dan naar de andere Galax moet) voor nu ga ik gewoon proberen een sterk vlootje neer te zetten.

edit: als ik nu eens op me school mail nog een acc maak :) maar mischien moet ik eerst eens wat beter met me huidige account gaan werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Borgoth op 19-03-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan toch ook gewoon een vloot opbouwen als merchant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:34:
je kan toch ook gewoon een vloot opbouwen als merchant.
Precies, dat was mijn gedachte ook. Het enige echte voordeel van de Warrior is de wormhole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

JoetjeF schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:09:
De voordelen van een Warrior zouden deze zijn (met mijn commentaar waarom ik het geen nadeel voor de Merchant vindt):
  • [PRO] Can build Motherships and fly through Wormholes
  • [PRO] Can build Recycling Facility and recycle old ships (waarom zou je dat willen als je vloot goed opgebouqwd is?)
  • [PRO] Can build huge Megarecyclers (in ogame ben ik ook gewend met 20k recs te werken :P)
  • [PRO] Can establish Mobile Raid Colonies (kan de Merchant ook, maar dan met echte colonies)
Deze pagina (Duits) vind ik zelf ook een goede referentie over de keuze.
  • [PRO]Megarecyclers vliegen dubbel zo snel zodat anderen van je puin afblijven.
  • [PRO]Recycling is voor als de schepen veranderen (zie oGame) of als de toestand van een galaxy veranderd (wanneer de vloten op zijn en er blijven wat turtles over, zie oGame uni II).
  • [CON]13 kolonies is een krachtig voordeel voor de merchant om over een stabiele inkomstenbron te voorzien.
  • [PRO]Aparte vlootsloten voor sondes zodat geen vlootsloten voor sondes moet reserveren.
http://spacepedia.space-p.../index.php/Specialization

Merchants kunnen idd ook vloten opbouwen en snel door de jetstream jagen om naar andere kolonies te gaan. Voor mij is de snellere tactische mogelijkheden belangrijk om de slag toe te slaan, indien nodig. Merchants zijn ideaal voor oGame uni II omstandigheden, veel kolonies voor inkomen en tactische traagheid is geen probleem voor het zware turtlebashing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
ik heb dus net mn eerst sl-5 schip gebouwd, maar waarom duurt vliegen zo oneindig lang? ik ben 1 uur en 47 minuten op weg naar iemand die in mijn eigen coords zit? (ik zit op 200,199,3 hij op 200,199,5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Och, ik ben momenteel iemand aan het aanvallen en het duurt nog 12 uur voor mijn vloot weer terug is. Dus 2 uur is niets, misschien warrior worden en wormhole technologie ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
hmm als het echt zo lang duurt is dat idd een goed idee. maar is je vloot dan altijd binnen 2 uur weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAllIV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik doe ook mee! Heb maar voor Merchant gekozen en ik zit in 200.202.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

14120 Metal, 5102 Crystal, 776 Tritium were looted.
20064 Metal, 6747 Crystal, 38188 Tritium were looted.
ff mijn vloot vergokken aan grondstoffen, door bij een top 50 speler met 800 punten aan vloot voorbij te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Game Error schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:48:
hmm als het echt zo lang duurt is dat idd een goed idee. maar is je vloot dan altijd binnen 2 uur weer terug?
Wormhole technology zou ik voorlopig nog maar even niet op rekenen, die tech zelf alleen al kost 500k crystal en 1m tritium :P

Maar dan duurt een enkeltje ongeveer 1 uur ja. Als je de sl-25 kan ontwikkelen gaat het ook een stuk sneller, deze is 50% sneller als een sl-5.
Total: 996 10
Dus over een uur ben ik op weg naar G1 8)

[ Voor 7% gewijzigd door JoetjeF op 19-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stuur mij dan nog maar wat kristal op :9

(maak je niet ongerust, ik weet dat dat nogal onhandig zou zijn)

[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 19-03-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Laatst online: 06-01-2023
Op he SP-forum staat dit:
As soon you get your colonies do not build like crazy. Focus only on the second one the rest leave them empty. Try to make it as good as your main in terms of mines.
Wat bedoelen ze hiermee?
1. Maak zoveel mogelijk kolonies steeds?(denk het niet want in de 3e zin staat maak het zo goed als je main (in mijnen)
2. Focus op je 2e kolonie en laat de 3e kolonie e.v. leeg.
3. een andere betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Zo, ben net overgestapt. Toch even #1 van de bootcamp geweest :P
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/2994/joetftwyf5.gif

Daarna kreeg je de melding dat je de 1000 punten had gehaald, waarna ik voor G1 of G2 kon kiezen. De volgende stap is om je planeten te plaatsen, hier het plaatje van de gehele galaxy:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/351/g1ic1.gif

Ik heb m'n (momenteel 3) planeten zo geplaatst dat ik bij 9 planeten de gehele galaxy kan zien met Astronomy8. Als je eenmaal bent ingelogd zie je duidelijk dat je gebouwen en techs zijn geupgrade:
Metal Mine +4
Crystal Mine +4
Tritium Synthesizer +4
Solar Power Plant +4
Shipyard +2
Research Lab +2
Production Plant +2
Navigation +3
Weapon Systems +4
Shield Systems +3
Armour Technology +3
Astronomy +3

Dus een tip voor als je kolonies hebt, zorg er altijd voor dat je minimaal 1 van elk gebouw op elk planeet hebt staan. Ik had op een planeet geen Shipyard en Research en kreeg daarvoor dus ook geen bonus. Op een andere planeet had ik deze wel, beide lvl1, en kreeg voor beide gebouwen een +2 bonus.
FreeShooter schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:19:
Er staat "They will be cut down" je kan maximaal die aantallen meenemen, maar heb jij minder dan neem je ook minder mee.
Ik had op 1 planeet 48k metaal, en daar is niets aan veranderd, denk dat het gewoon fout in de documentatie staat.

[ Voor 13% gewijzigd door JoetjeF op 19-03-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
JoetjeF schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:52:
[...]

Wormhole technology zou ik voorlopig nog maar even niet op rekenen, die tech zelf alleen al kost 500k crystal en 1m tritium :P

Maar dan duurt een enkeltje ongeveer 1 uur ja. Als je de sl-25 kan ontwikkelen gaat het ook een stuk sneller, deze is 50% sneller als een sl-5.

[...]

Dus over een uur ben ik op weg naar G1 8)
ja want dit slaat nergens op :P 3 uur vliegen om 1 vakje naar het zuiden te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

rapture schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:44:
ff mijn vloot vergokken aan grondstoffen, door bij een top 50 speler met 800 punten aan vloot voorbij te vliegen.
Vlootje was idd vergokt, 2de aanval werd geninja't en de top 50 speler heeft mijn planeetje geraid. Maar het belangrijkste, is dat ik 30k tritium van hem gepakt had en mijn eerste kolonisatieschip staat klaar voor expansie. En ik kan aan een 2de generatie vlootje beginnen met snellere vrachtschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Damn zou willen dat ik bij jouw had gezeten, ik moet nog tijd sparen voor kolonisatie schepen. Straks impuls lvl 2 doen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JoetjeF is de 1e die bij de GoT alliantie komt in Galaxy 1.. :)
Werd hoog tijd, begon me zowat eenzaam te voelen daar :P

Krijg je deze melding als je vergeet aan te geven wat je wil:
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/droog.png
Best wel droog imo.... :P :P
rapture schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:51:
[...]
Vlootje was idd vergokt, 2de aanval werd geninja't....
Ik vraag me nog steeds af hoe je iemand kunt ninja-en "phalanxen", voor zover ik weet is er geen phalanx in Space-Pioneers. :?

Uitgedokkert: Je moet het echt hebben van rekenwerk. Je zult dus je potentiele slachtoffer in de gaten moeten houden en proberen uit te moeten rekenen wanneer z'n vloot ongeveer terug komt.

Nog wat zinvolle informatie:
Als je optie "Save fleet" selecteert en je doet dat naar 1 van je andere kolonies dan zal je vloot de meegenomen grondstoffen niet droppen op de planeet, maar gewoon weer mee retour nemen.

[ Voor 100% gewijzigd door Snowwie op 19-03-2007 23:34 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Snowwie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:47:
Ik vraag me nog steeds af hoe je iemand kunt ninja-en, voor zover ik weet is er geen phalanx in Space-Pioneers. :?
Ik viel iemand voor de 2de keer aan en mijn slachtoffer haalde zijn vloot tevoorschijn.
furby-killer schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:28:
Damn zou willen dat ik bij jouw had gezeten, ik moet nog tijd sparen voor kolonisatie schepen. Straks impuls lvl 2 doen maar.
Je ziet waarom sommigen, lekker eigenwijs in een andere regio rondhangen. En vooral, omdat we Section5-spelers ("warriors" afdeling van het GoT-imperium) zijn.

Nu er spelers naar Galaxy 1 beginnen over te stappen, moeten we snel aan het werelddominantieplan beginnen. Op een gestructureerde manier koloniseren zodat we goede dekking hebben om over de gehele Galaxy te kunnen heersen. Uiteraard moet de logistiek/inlichtingenvergaring van de alliantie goed tussen de kolonies doorstromen, maar dat zijn dingen voor in het forum (zal eens een accountje moeten maken).

[ Voor 56% gewijzigd door rapture op 19-03-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
rapture schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:39:
[...]
Ik viel iemand voor de 2de keer aan en mijn slachtoffer haalde zijn vloot tevoorschijn.

[...]
Je ziet waarom sommigen, lekker eigenwijs in een andere regio rondhangen. En vooral, omdat we Section5-spelers ("warriors" afdeling van het GoT-imperium) zijn.

Nu er spelers naar Galaxy 1 beginnen over te stappen, moeten we snel aan het werelddominantieplan beginnen. Op een gestructureerde manier koloniseren zodat we goede dekking hebben om over de gehele Galaxy te kunnen heersen. Uiteraard moet de logistiek/inlichtingenvergaring van de alliantie goed tussen de kolonies doorstromen, maar dat zijn dingen voor in het forum (zal eens een accountje moeten maken).
hmm, heb daar ook al over zitten nadenken ...maar op dit moment lijkt het mij niet verstandig om helemaal uitgezwermt in de galaxy te gaan zitten. aan gezien niemand de beschikking nog heeft over jetstreamen en wormgaten. Met korte "supply lines" heb je als alliantie in dit stadium meer voordeel naar mijn mening. Maar idd een "plan van kolonisatie" zou wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

The mindkiller schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:08:
hmm, heb daar ook al over zitten nadenken ...maar op dit moment lijkt het mij niet verstandig om helemaal uitgezwermt in de galaxy te gaan zitten. aan gezien niemand de beschikking nog heeft over jetstreamen en wormgaten. Met korte "supply lines" heb je als alliantie in dit stadium meer voordeel naar mijn mening. Maar idd een "plan van kolonisatie" zou wel makkelijk zijn.
Momenteel zitten we in een andere uiterste, iedereen op een hoopje in de Bootcamp zodat we voor elkaars voeten lopen. Terwijl er 2 Section5-spelers in een drukke regio bezig is met de buurt te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zo dicht op elkaar als in bootcamp is natuurlijk nutteloos. En het lijkt mij ook niet nodig om verspreid over de hele galaxy te gaan zitten, kunnen we altijd nog later doen met kolonien. Dus lijkt mij dat je gewoon zorgt dat je op een redelijke afstand van elkaar zit, stuk of 10 stelsels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Lunch:
The attacker has won the battle.
45040 Metal, 25671 Crystal, 5830 Tritium were looted.
The attacker has won the battle by surrender of the opponent.
21853 Metal, 9166 Crystal, 1848 Tritium were looted.
25930 Metal, 14779 Crystal, 3356 Tritium were looted.
10252 Metal, 4300 Crystal, 867 Tritium were looted.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Hoe ken ik lui bespioneren??? Heb nu spy technology geresearched maar ken nog niks doen. Heb zeker een android factory nodig??

[edit] Laat maar. Heb het al gevonden. Moet nog een keer spy researchen, shipyard en propulsion ding op lvl 3 zien te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Apocalyptus op 20-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sondes heb je nodig, ga in de techtree kijken naar wat je nog moet onderzoeken/bouwen. En uiteindelijk kan je sondes bouwen om te spioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Laatst online: 21-07-2023
Nog bedankt voor snelle reply. Had ff de optie aangezet waarbij je kan zien wat je allemaal ken bouwen en kwam er toen al snel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Pffffff. tsja, ik speel nu 1,5 jaar Ogame. En om nu te stoppen, dat doet wel pijn denk ik.

Dus ik wacht daar nog even mee. En 1 zo'n spel is al wel genoeg om er gek van te worden.

Maar ik houd dit topic wel in de gaten. Misschien dat ik ooit nog eens overstap. Eerst maar eens 1ste staan bij Ogame.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 20-03-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Avond-diner: :)
Veel inactieven in de buurt, maar met relatief weinig vloot...dus dat is verdelen geblazen..
12683 Metal, 6286 Crystal, 2289 Tritium were looted.
30324 Metal, 15029 Crystal, 4646 Tritium were looted.
29158 Metal, 14451 Crystal, 5123 Tritium were looted.
11459 Metal, 6532 Crystal, 2196 Tritium were looted.
16706 Metal, 8280 Crystal, 2863 Tritium were looted.
6010 Metal, 2979 Crystal, 1085 Tritium were looted.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Alles geresearched voor kolonisatie schepen, nu nog wachten tot morgen avond voordat ik genoeg kristal en tritium heb voor een kolonisatie schip.

En daarna gaat het vooral wachten worden totdat ik weer genoeg tritium heb voor een volgende schip,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

beany

Meeheheheheh

inactives zijn idd erg leuk ja :P

tekort aan tritium is idd erg irritant, maar dat los ik op door metaal te ruilen(trade optie in het menu). Metaal is makkelijk en goedkoop te verkijgen... en dat ruil ik dan om zodat ik weer meer kan vliegen en onderzoekjes kan doen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mijn 1e kolonieschip is ook onderweg.

Plekken 10, 11 en 12 zijn volgens http://spacepedia.space-pioneers.net/us/index.php/Planet de plekken met de grootste kans op een grote planeet, dus daar ben ik naar onderweg :)

-edit-
Woei!
Full of pride and joy, the settlers welcome their new home! Already somewhat drunk from the settling celebration, the commander of the Colonization Ship baptizes the planet with the name Wawodonomo.

Size: 256 Fields
Ø Temperature: -8 °C

[ Voor 37% gewijzigd door Resistor op 20-03-2007 22:58 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Wat is trouwens het nut van Merchant zijn terwijl er ook een trade venster zit in het spel. Volgens mij kan iedereen en dus ook warrior dat gebruiken. Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

beany

Meeheheheheh

Volgens mij is het zo dat je alleen een trade station kan bouwen als je merchant bent. En er zit volgens mij een aardige marge op het wisselen van grondstoffen. Dus je kan als merchant verdienen aan je trade station en op die manier kan je weer meer bouwen = meer punten etc.

Tenminste, zo heb ik het begrepen :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Raiden is leuk! :) Ik doe het altijd bij mensen met minder dan 50 punten, dan weet je dat die geen def hebben, en dan hoop je dat ze inactief zijn :9 Ben nu weer iemand aan het raiden (heb 4 light fighters (1 in aanbouw) en 2 cargo sl-5's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Resistor schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:25:
Mijn 1e kolonieschip is ook onderweg.

-edit-
Woei!
[...]
Lol, mijn kolonies zijn tot dusver ook aardig:
- Main : 196 velden
- Kolonie 1 : 196 velden
- Kolonie 2 : 225 velden
- Kolonie 3 : 225 velden
- Kolonie 4 : 225 velden
- Kolonie 5 : 256 velden
- Kolonie 6 : 256 velden

* Snowwie heeft inderdaad al 6 kolonies :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Tering en ik maar lopen klooien op bootcamp. :P

Nu maar wachten op mijn eerste kolonisatieschip en dan is de eerste kolonie een feit. Nog 300 punten om bootcamp uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Nu online
Main - 196
Kolonie 1 - 169
Kolonie 2 - 196
Kolonie 3 - 169
Kolonie 4 - 225

Mwah. :z

540 punten, maar het zal niet lang meer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Meh, bij mij gaat het punten behalen helaas niet zo snel. Atm 24 punten :( maar heb ook niet zo veel tijd ervoor.
Alleen ik wordt wel constant aangevallen door mensen van GoT, niet dat dat erg is aangezien we nog maar in bootcamp zitten.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Nu online
Edit / Laat maar.

[ Voor 75% gewijzigd door FreeShooter op 21-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Rye schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:56:
Alleen ik wordt wel constant aangevallen door mensen van GoT, niet dat dat erg is aangezien we nog maar in bootcamp zitten.
Zet even de tag [GoT] voor je planeetnaam, dat scheelt je een hoop grondstoffen. ;)

@ freeshooter, ga je die kolonies van 169 velden behouden?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Nu online
Yup, die Colo scheepjes zijn atm voor mij nog te duur om op te geven. Waarschijnlijk ga ik er ooit nog wel is spijt van krijgen, maar goed.

Kan je trouwens ook gebouwen afbreken, zoals in ogame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb een kolonietje opgegeven om verder doen, terug beetje raidingcapaciteit aanmaken en multi-threaded-uitzuigen kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Heb nu 120 punten :z besteed er denk ik te weinig tijd aan O-) Heb solar 9 metal, crystal en tritium 6, shipyard 3, production plant 4 en r&d lab 3. Heb ook 5 lasers en 1 flak :+ en verder een heleboel onderzoek :)
Ga zometeen weer m'n vlootje de opdracht geven om wat planeten te vernietigen >:) en dan zonder surrender! everyone must die! kill! kill! :D

HAHAHA die gaat dood :) met 29k metal en geen def!! ga lekker niet zeggen waar ie zit :9

[ Voor 11% gewijzigd door wimjongil op 21-03-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het ook maar eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Laatst online: 06-01-2023
FreeShooter schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:54:
Main - 196
Kolonie 1 - 169
Kolonie 2 - 196
Kolonie 3 - 169
Kolonie 4 - 225

Mwah. :z

540 punten, maar het zal niet lang meer duren :)
Ik heb 512 punten en heb nog geen enkele kolonie. Over 10 minuten krijg ik mijn 1e.
Mijn mijnen op mijn main zijn: Metal 16 - Crystal 14 - Tritium 7.
Wel een groot verschil jij 5 planeten ik 1 en ongeveer even aantal punten.

Welke methode is volgens jullie beter? (ik denk die van Freeshooter aangezien wanneer je naar Galaxy 1 gaat, je een boost krijgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel geinig uit, vind het wel jammer dat je de constructie niet kan ''que-e''.
zit trouwens op 200.00.16 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

cardinal808 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:42:
Tering en ik maar lopen klooien op bootcamp. :P

Nu maar wachten op mijn eerste kolonisatieschip en dan is de eerste kolonie een feit. Nog 300 punten om bootcamp uit te komen.
Ik blijf voorlopig nog even in BC.

Lekker kolonies bouwen, en als ik naar G1 mag alles lekker gelijkmatig over de galaxy verdelen.
Iedere kolonie is 1 punt, namelijk van de Solar-4, voor de rest de metaal- en kristalmijn op 3, en de tritium op 1 zodat ik daar 0 punten voor krijg.

Je mag toch wel 100% kiezen waar je gaat zitten? Dan reserveer ik hier bij plekken op 50.50 ; 50.100 ; 50.150 ; 100.50 ; 100.100 ; 100.150 ; 150.50 ; 150.100 en 150.150 :P
(met nog 4 extra handelskolonies (ik kan nog geen Voyagers maken ;) ) in 75.75 ; 75.125 ; 125.75 en 125.125)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAllIV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:35
Hey StressKip nok er een mee wil je... Een beetje je teamgenoten aanvallen... Waar slaat dat op?

An alien fleet from StresssKip GoT-StresssKip (200:201:01)
reaches your planet GoT - Raudupu (200:202:09). Task is: Attack

[ Voor 42% gewijzigd door TakeAllIV op 21-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat GOTers elkaar niet aanvielen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een keer een gotter geraid met (i), dan mag het :P
Al bijna 500 puntjes hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Laatst online: 07-11-2015
Wat is jullie tactiek? Ik probeer een goede economie neer te zetten hier maar het gaat maar traag. Ik denk dat ik beter kan gaan investeren in colonization ships en dan op elke planeet weer een economie op gang brengen O-). Ik heb tot nu toe nog maar 1 planeet terwijl ik sommige al zie met weet ik hoeveel planeten en dat in bootcamp :?. Hopelijk gaat dit werken maar dan moet ik eerst nog 2 research dingen doen dus ik gok dat ik over 2 a 3 dagen kan beginnen met het maken van een colonization ship *O*.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je in een drukke regio zit, raidingcapability behalen en multi-threaded de regio leegzuigen. Bij mij ging het goed, totdat ik mijn vlootje vergokte aan 38k tritium in 1x te raiden, bovendien levert elke aanval meer op, dan dat de scheepjes waard zijn. Zelfs als verlies je vrachtscheepjes, dan heb je nog altijd winst gemaakt.

Ik kan niet meer zo actief/scherp zijn als oGame Universum II in de goeie ouwe tijden, maar kan wel 3x per dag (bijna op doktersrecept) mijn regio leeg trekken. (morgenvroeg zal er 75k verse grondstoffen op mijn planeetje liggen, 3x per dag en je kan gemakkelijk paar honderd punten per dag stijgen)

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 21-03-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Even pimpen met m'n Destroyer :P
The following fleets fought a battle on 21.03.2007 at 21:22:06:
Attacker: JoetjeF [Shields: 06 - Weapons: 06 - Field: 08]
VS
Defender: Lukasz [Shields: 00 - Weapons: 00 - Field: 03]

[ATTACKER]:
Cargo Vessel SL-25: 10
Heavy Fighter X832: 4
Destroyer: 1

[DEFENDER]:
Cargo Vessel SL-5: 3
Light Fighter X320: 1
Heavy Fighter X832: 1
Espionage Probe: 2
Gatling Cannon: 1

JoetjeF has won the battle!
96390 Metal, 73078 Crystal, 25132 Tritium were looted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
Mogguh... Gister account gestart... zit in BC in de buurt van 201.200... Hoop dat ik er genoeg tijd voor vrij kan maken :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

UdiBenLudi schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:07:
Mogguh... Gister account gestart... zit in BC in de buurt van 201.200... Hoop dat ik er genoeg tijd voor vrij kan maken :)...
Gewoon 's ochtends als je de computer aanzet even kijken, en 's avonds na het eten als je even rustig gaat internetten.
Zo groei je niet hard, maar ben je wel lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 10:02
200.201.08 mad_max234 Madmax234 Bootcamp -/-

haal deze maar uit de SP... dit is (Rawiui (200:201:08) ) en heeft mij aangevallen dus ja...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet met alle GOTers een grote corporation vormen. :7

GOT melkweg stelsel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:47:
Kunnen we niet met alle GOTers een grote corporation vormen. :7

GOT melkweg stelsel. :Y)
Ja, voor een GoT-imperium. Maar niet samenhokken zodat we continue voor elkaars voeten lopen. Zorg voor een goede dekking van de gehele galaxy en voldoende plaats voor elke gotter zodat we ook wat te "eten" hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 22-03-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Size: 225 Fields
Ø Temperature: -4 °C
Mijn eerste kolonie, wel redelijk.

Die kolo schepen zijn best duur, en ze verbruiken ook nog eens een enorme hoeveelheid tritium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
JoetjeF schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:48:
Even pimpen met m'n Destroyer :P
[...]
Tijd om berekeningen erop los te laten. Mijn conclusie had ik al eerder bemerkt, alleen nog niet uitgerekend. Welke schepen kan je het beste bouwen. Ik vind de conclusies een beetje schokkend.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Metal           Weapons             Shields
Schip           metaal vuurkracht eff   metaal schild eff

Light Fighter   2500    1000    2.5 2500    100 25
Heavy fighter   5500    2475    2.2 5500    260 21
Destroyer       18000   3250    5.5 18000   300 60
Battleship     35000   4400 7.9 35000   900 38
Imperial Cruiser 75000   6200   12   75000   2000   38

Crystal
Schip           crystal vuurkracht eff  crystal schild eff

Light Fighter   1500    1000    1,5 1500    100 15
Heavy fighter   3500    2475    1.4 3500    260 13
Destroyer       8000    3250    2.4 8000    300 26
Battleship     25000   4400 5.6 25000   900    27
Imperial Cruiser 35000   6200   5.6 35000   2000   17

Dit is dus een schema waarbij de kosten van metal en crystal tegen de wapens en shields worden afegemeten. Waarbij lager is beter (efficienter per grondstof). Het komt er in mijn huidige berekening op neer (fouten voorbehouden) dat Heavy Fighters het meest effiecient zijn. Ze kosten het minst in verhouding tot zowel vuurkracht als shields.

WTF heb je dan aan de andere schepen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 22-03-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

cardinal808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:56:
WTF heb je dan aan de andere schepen :?
Wanneer ik meer tijd heb, dan schrijf ik een stukje over schepen en mijn analyses. Efficiëntie bereken je anders, je vergeet de SI, schilden worden anders bekeken dan wat de meesten denken,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
De SI. Ik heb geen idee waar je het over hebt, daarnaast is het de vraag of structure ook meeteld, echter weet ik alleen dat structure is voor de punten telling en de groote van een schip bepaald.

Net mij eerste planeet gecoloniseerd met 324 velden B)

[ Voor 13% gewijzigd door Cardinal op 22-03-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Was in ogame ook zo als je het op deze manier berekende, heavy fighters waren best efficient, maar in praktijk waren ze niet zo goed.

Ben ook geintereseerd welke defense beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

cardinal808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:59:
De SI. Ik heb geen idee waar je het over hebt, daarnaast is het de vraag of structure ook meeteld, echter weet ik alleen dat structure is voor de punten telling en de groote van een schip bepaald.

Net mij eerste planeet gecoloniseerd met 324 velden B)
SI is de oGame-term voor structure. Details zou ik best intern houden: tactische, inlichtingen, field manuals, opleidingen,... en andere kennis of know-how wordt binnen allianties gehouden. Het GoT-imperium had op alle vlakken superiority tov de rest van oGame.nl universum II behaald.
47487 Metal, 24620 Crystal, 2892 Tritium were looted.
33036 Metal, 14197 Crystal, 2766 Tritium were looted.
16215 Metal, 6931 Crystal, 1852 Tritium were looted.
19455 Metal, 5544 Crystal, 0 Tritium were looted.
22704 Metal, 13918 Crystal, 4602 Tritium were looted.
Multi-threaded-raiding in de voormiddag.

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 22-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was in ogame ook zo als je het op deze manier berekende, heavy fighters waren best efficient, maar in praktijk waren ze niet zo goed.

Ben ook geintereseerd welke defense beste is
Inderdaad, in ogame is veel fodder nog steeds het beste

Stel je vecht enkel tegen plasmakanonnen in ogame, elke plasma kan per gevechtsronde 1x schieten, en of deze nou een slagschip, licht gevechtschip of zwaar gevechtschip raakt, allemaal zijn ze in 1 schot kapot. Maar met de lichte gevechtschepen kost het je dus de minste verliezen (in metaal/kristal)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:59:
Inderdaad, in ogame is veel fodder nog steeds het beste

Stel je vecht enkel tegen plasmakanonnen in ogame, elke plasma kan per gevechtsronde 1x schieten, en of deze nou een slagschip, licht gevechtschip of zwaar gevechtschip raakt, allemaal zijn ze in 1 schot kapot. Maar met de lichte gevechtschepen kost het je dus de minste verliezen (in metaal/kristal)
Lichte gevechtschepen als standaardfodder, maar ze worden door kruisers opgevreten, dan heb je zware gevechtsschepen om kruisers lastig te vallen.

Het battlesysteem werkt anders in SP, volledige details worden niet vrijgegeven zodat we zelf moeten analyseren en reverse-engineeren.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 22-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
rapture schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:58:
[...]
SI is de oGame-term voor structure. Details zou ik best intern houden: tactische, inlichtingen, field manuals, opleidingen,... en andere kennis of know-how wordt binnen allianties gehouden. Het GoT-imperium had op alle vlakken superiority tov de rest van oGame.nl universum II behaald.
Das leuk dat we dat intern moeten houden, maar op het forum van de clan gebeurt ook geen donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ach ja, ik ook dan maar. :P

coords: 211:193, in 't bootcamp.

sommigen kennen me nog wel van ogame.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Korras op 22-03-2007 13:48 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

cardinal808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:26:
Das leuk dat we dat intern moeten houden, maar op het forum van de clan gebeurt ook geen donder.
Weeral een accountje registreren, zal eens eraan moeten beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:26:
[...]

Dat komt heus wel op gang als er eenmaal genoeg GoTters in galaxy 1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:30:
Dat komt heus wel op gang als er eenmaal genoeg GoTters in galaxy 1 zitten.
Met een serieus potje oorlog, zal het heus wel op gang komen.

Eerst kolonie dat ik in gebruik neem: 289 velden.
47859 Metal, 14 Crystal, 2125 Tritium were looted.

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 22-03-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mayday Mayday, we are under attack.

Nou ja bijna, de nummer 45 komt eraan:
An alien fleet from Kronson Wogakero (169:240:01) [N][S]
reaches your planet GoT-Vixen (200:210:12). Task is: Attack
Ik heb nog bijna 5 uur voor hij er is. Alleen ik vraag me af waarom hij het doet. Fleetsaven kan gewoon met fleetsave instellingen, en daar hoeft hij niet voor te spy'en. Hij heeft mijn beide planeten gespied, en komt op mijn hoofdplaneet af. Enige wat daar voor intresants was toen hij scande was 40k metaal. Tritium en kristal was te verwaarlozen. Metaal gaat nu op in defenses tot hij terugtrekt. Heb ook nog 2 vrachtschepen er liggen, dus als hij aan komt heeft hij echt niks van belang, en om nou de resten van 10 gatlings als buit mee te nemen (met recyclers), lijkt mij ook niet als je van zover komt (169:240:01).

Iemand enig idee welk lvl van spy technologie je nodig hebt om te kunnen zien wat eraan komt?
Nou ja, heb hem bericht gestuurd, en dit kost hem alleen hoop tritium.

EDIT: zie het al, minimaal spy lvl 3, dat wordt klein probleempje om dat op tijd te hebben

EDIT2: en heb reactie, hij wil zijn oude cargo schepen vernietigd hebben (vraag me niet waarom), en ik was de enige die hij kon vinden met genoeg defense om ze allemaal te vernietigen

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 22-03-2007 15:57 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste