Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo, ik was een beetje aan het rondkijken op het internet toen ik plots iets zag wat me wel intereseerde: de Laser TV.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een LCD-tv maar als dit echt waar is wil ik gerust een beetje wachten en een laser TV kopen.

Wat is jullie mening hierover?

Heb je net €800 bij elkaar gespaard en sta je klaar om je jas aan te trekken, naar de winkel te rennen en er een mooie LCD televisie te kopen? Als je je door deze openingszin aangesproken voelt, wacht dan nog even. Lees eerst even dit artikel. Achteraf zal het misschien wel nuttiger blijken je centjes terug in je spaarvarken te stoppen.

Iedereen kent vast en zeker de begrippen 'LCD' en 'plasma'. Het zijn 2 soorten televisietoestellen met een geavanceerde techniek en dito prijskaartje. Echter, als je in high definition met je Xbox 360 (en later PS3) wil gamen, zit er weinig anders op.

Althans, dat is zo tot het einde van dit jaar. Vanaf dan zal er immers ook een alternatief in de winkelschappen te vinden zijn. Ik heb het over Laser Television. Nu nog onbekend maar, wat mij betreft, zeker niet onbemind.

Laser tv maakt gebruik van een technologie die met lasers beelden op een scherm van gelijk welke grootte kan produceren. Van cinemascherm tot GSM-schermpje: size doesn't matter. De laser gaat razendsnel (via een systeem van chips met spiegeltjes) alle beeldlijnen af, zodat ook dode pixels verleden tijd zullen zijn.

De sympathieke jongens die deze innovatie ontwikkeld hebben zijn die van het Australisch-Amerikaanse techbedrijf Arasor. Ze beloven ons ondermeer dat het beeld scherper, helderder en veel kleurrijker is dan bij plasma of LCD. Bovendien wordt een Laser tv min of meer even diep als de huidige generatie flatscreens, weegt ze minder, is ze tweemaal energiezuiniger én is ze ook nog eens goedkoper. Immers, de prijs voor een 51 inch toestel (51 inch = 130cm diagonaal) moet minder dan €1000 gaan bedragen. Vergeleken met LCD/Plasma is dit zeker een flink stuk minder. Je spaarvarkentje zal knorren van plezier.

Naar verwachting zullen de eerste Laser tv's eind 2007 in de winkels verschijnen. Ze zullen uit de Japanse fabrieken van Mitsubishi afkomstig zijn. Ondertussen hebben een zevental andere elektronicaconcerns, waaronder bvb. Samsung, ook toegehapt. Op die manier lijkt Laser tv zich alleszins van een degelijke ondersteuning verzekerd te hebben.

bron: telenet games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

job

Hier meer info: http://www.nytimes.com/20...&partner=rssyahoo&emc=rss

Het lijkt me interessant om te zien wat hiermee bereikt kan worden. Wel bijzonder om te zien dat dit opeens zomaar ontwikkeld is zonder er ooit wat over te horen terwijl we al wel jaren doodgegooid worden met de SED televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Eerste wat bij mij opkwam was dat het verdacht veel zoals een beamer klinkt ;)

edit: Het lijkt iig wel een beetje op een beamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.nowetrendy.pl/admin/html/images/newsy/Mitsubishi%20laser%202.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door DarthPlastic op 06-03-2007 18:09 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dit verbaasd mij namelijk ook, heb veel alternatieven gehoord van tv's in de toekomst, maar dit dus nog niet. En dan wordt er ook nog eens beweerd dat eind 2007 de eerste modellen al leverbaar moeten zijn.

Ik weet iig nog niet wat ik ervan moet denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je nu een nieuwe TV nodig hebt moet je het nu kopen, want de eerst lasor tv's zullen vast niet zo geweldig zijn als ze beloven en de prijs moeten we nog maar afwachten, bovendien kan ik me niet herinneren dat de grote merken laser tv's hebben aangekondigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 15:46
Lijkt mij nou niet echt handig... Als t scherm een iets te harde schok krijgt en een spiegel dinges of wat dan ook breekt, heb je gelijk brak beeld. Veel te kwetsbaar. Verder lijkt het me wel een leuk ding. We zullen zien wat de toekomst brengt ^^

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 13:29
Een beamer kan echter ook LCD zijn, of een andere techniek (DLP). Ik zou niet wachten. Ik denk dat het te onbekend is, en daarom te weinig verkrijgbaar. Ik twijfel er sterk aan of we eind 2007 een net zo goeie laserTV kunnen kopen voor minder of evenveel geld dan een LCD of plasma scherm. Je hebt al zeer degelijke LCD tvs voor minder dan 1000 euro. Ga daarvoor. (of koop een beamer voor hetzelfde geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Een artikel van oktober 2006:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=766256/sc=2c30c8
Ondertussen hebben zeven andere elektronicaconcerns, waaronder Samsung, ook toegehapt. In januari 2007 zullen allen hun prototypen laser tv's presenteren op de elektronicabeurs CES in Las Vegas, zo beloofden Arasor en Novalux in Sydney.
Heeft iemand een artikel van de LaserTV op de CES?

Ook gevonden: video http://www.coherent.com/flash/Laser_TV_KRON/ (via http://www.i4u.com/article7504.html)

en http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_TV

[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 06-03-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

en er is niemand die zich kan heugen dat dit een aantal maanden geleden op de frontpage heeft gestaan? ;) gezien het aantal mensen hier die er nog nooit van gehoord heeft ;)

Eerlijk is eerlijk, ik ook niet meer precies, maar toen hadden ze het ook al over een introductie in het laatste halfjaar van 2007, maar zonder prijzen geloof ik. Het klinkt heel interessant, maar zal ie ook echt doen wat ze beloven?

edit @ hieronder: ja dat was het artikel! _/-\o_ voor het opzoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 191050 op 06-03-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 191050 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:22:
en er is niemand die zich kan heugen dat dit een aantal maanden geleden op de frontpage heeft gestaan? ;)
Ik heb even gezocht.. Maar nee ik was hem destijds niet tegen gekomen.
nieuws: Lcd- en plasma-tv krijgen concurrentie van laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:30
Ik was dat videotje van coherent aan het kijken, en ik was al bijna onder de indruk van de kwaliteit. Tot ik mij besefte dat ik dit allemaal via een stream zat te kijken op een iiyama TFT schermpje....
Net als toen in de tijd dat ze de dvd kwaliteit op videoband lieten zien...
Desondanks lijkt mij dit toch wel een techniek om rekening mee te houden. (ik zie er wel toekomst in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV's horen toch echt thuis in Audio, Video & HiFi ;)

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Als je lang genoeg wacht zie je alles in perfecte kwaliteit ---------> het hele leven trekt aan je ogen voorbij.

Ik kan niet wachten op de wijsneus die begint over slechtziende mensen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177893

Hier een nieuwsbericht (filmpje) op een Amerikaanse tv-zender.
Hier een meer technisch artikel.

En hier word gemeld, dat al het goede laser-nieuws allemaal teniet doet...: Mitsubishi Claims It Knows Nothing About Laser TV. Zelfde geldt voor Samsung.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 177893 op 12-03-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

Als er in dat filmpje blijkbaar een werkend prototype te vinden is, waarom duurt het dan nog 18 maanden voor ze op de markt komen? 8)7 Klinkt me niet heel betrouwbaar in de oren :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Van SED tv's zijn er volgens mij al wel langer prototypes te krijgen.
Dus het is geen uitzondering.

Zou me niets verbazen als mitsubishi eerst hun lcd tv's gaan uitmelken voordat ze iets nieuws op de markt brengen. Doen de meeste bedrijven, verdienen ze het meest mee namelijk.

Maar het blijft wel een raar verhaal dat mitsubishi stelt dat ze geen laser-tv's ontwikkelen.
Dan zou het artikel in m'n eerste post hier.. (van de new york times, een betrouwbare krant) dus ook onzin zijn.
Het blijft een raar verhaal zo. :S

[ Voor 30% gewijzigd door job op 12-03-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

job schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:48:
Van SED tv's zijn er volgens mij al wel langer prototypes te krijgen.
Dus het is geen uitzondering.

Zou me niets verbazen als mitsubishi eerst hun lcd tv's gaan uitmelken voordat ze iets nieuws op de markt brengen. Doen de meeste bedrijven, verdienen ze het meest mee namelijk.

Maar het blijft wel een raar verhaal dat mitsubishi stelt dat ze geen laser-tv's ontwikkelen.
Dan zou het artikel in m'n eerste post hier.. (van de new york times, een betrouwbare krant) dus ook onzin zijn.
Het blijft een raar verhaal zo. :S
Als Mitshibusy >:) als eerste een laser-TV op de markt kan brengen is dat voor hun, voor de lange en korte termijn veel gunstiger, dan het blijven doen van LCD-TV's (want even serieus, ze zijn nu niet een A-merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 09:07
mitsubishi is wel een A-merk. Het is japans en dus goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Niemand heeft dus maar iets gezien van Laser-TV prototypen op de CES?

"Even before arriving at the show, one of the big buzz items was about a laser based HD TV that was going to be the technology to replace both plasma and LCD screens. I put it my list and combed the show floor asking dozens of insiders what they knew. Turns out, if my sources are correct, that Mitsubushi was hiding a Laser TV behind closed doors, allowing computer dealers to take a peak, but turning press away at the door. It seems Mitsubishi showed this to the press last year and at the time said it would be available in 2007. More to come, I'm sure"

http://tech.yahoo.com/blogs/raskin/7218

[ Voor 92% gewijzigd door tHe_BiNk op 15-03-2007 14:39 ]

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Artje schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:09:
mitsubishi is wel een A-merk. Het is japans en dus goed!
Als je dat zei over auto's, was ik met je meegegaan, maar als het gaat om electronica, gaat dat verhaal niet helemaal op. Er zijn gewoon een aantal B-merken, die zich oop op die niche richten. Mitsubishi Electric is een merk waar ik feitelijk weinig van af weet. Tsja, onze airco is van dat merk, en die doet het goed. Maar TV's zijn weer een ander verhaal.
Dat Mitsubishi ontkent die Laser-TV-deal binnen te hebben is overigens logisch. De levering zou pas eind dit jaar gebeuren. Wie weet wat voor ontwikkelingen zich voortdoen in de markt of industrie die invloed op het betreffende kunnen hebben.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Laser zal nooit de nieuwe standaard worden. De tv's zijn niet plat zoals LCD en plasma. Ga jij je vrouw/vriendin maar eens wijsmaken dat je persé zo'n laser "bakbeest" wilt terwijl zij zo gecharmeerd is van die mooie platte tv die bij de buren aan de muur hangt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 12:34

dominic

will code for food

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:32:
Laser zal nooit de nieuwe standaard worden. De tv's zijn niet plat zoals LCD en plasma. Ga jij je vrouw/vriendin maar eens wijsmaken dat je persé zo'n laser "bakbeest" wilt terwijl zij zo gecharmeerd is van die mooie platte tv die bij de buren aan de muur hangt. :)
Niet helemaal, de projectorunit hoeft nl. niet per sé in het kastje te zitten. Waardoor je meer het beamer-idee gaat benaderen, alleen dan ultra-scherp.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:32:
De Nederlandse man :N dat feminisme is veel te ver doorgeslagen. Af en toe gewoon laten zien dat je de man in het huis bent, vinden de vrouwen stiekem ook wel leuk ipv zo'n watje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
dacht dat ze juist wel plat waren?

Thin, like Plasmas and LCDs

bron: http://www.aelon.net/2006/10/laser-tv/

Worden ze alleen in hele grote formaten uitgebracht(als ze er komen) of komen ze ook in wat kleinere formaten( 28 inch). Ik heb namelijk niet zo veel ruimte en dit klinkt toch erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50566

Djerique schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:51:
[...]
De Nederlandse man :N dat feminisme is veel te ver doorgeslagen. Af en toe gewoon laten zien dat je de man in het huis bent, vinden de vrouwen stiekem ook wel leuk ipv zo'n watje ;)
Wat een watjes hè, dat ze voor de dure aankoop van zo'n prominent in de woonkamer aanwezig object overleggen met hun vrouw :'). Bedoelde je geen "vrouwtje" te schrijven eigenlijk? :').

OT: Ik ben erg benieuwd wat er van dit verhaal klopt. Het zou prachtig zijn als er nog een concurrerende techniek bijkomt, persoonlijk ben ik namelijk nog steeds niet erg onder de indruk van de beeldkwaliteit van de goedkopere uitvoeringen van plasma en lcd-schermen. Anderzijds is het voor de consument wel erg ondoorzichtig en onzeker welke techniek in de nabije toekomst zal domineren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thin, like Plasmas and LCDs staat onder SED. ;)

Ik las ergens op htforum.nl dat een prototype laser tv 26cm diep was. Nou kan je dat best wel aan de muur hangen, maar fraai is anders. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
ik was ook van mening dat ze juist plat zijn. Heb het al op meerdere objectieve informatieve sites gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26cm volgens dit artikel;

"the depth of the new TV was limited to 26 centimeters -- the same as that of the company's existing mercury lamp-based rear projection TVs."

Afbeeldingslocatie: http://i.cmpnet.com/digitaltvdesignline/2005/02/MitsLaser.jpg

http://www.digitaltvdesignline.com/products/180204821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

mischien was dat een ander artikel want ik heb op meerdere sites en 1 video preview gelezen en gehoord dat die laser tv's daadwerkelijk net zo dik zijn als plasma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 157535 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:46:
mischien was dat een ander artikel want ik heb op meerdere sites en 1 video preview gelezen en gehoord dat die laser tv's daadwerkelijk net zo dik zijn als plasma's
Het moet in principe wel kunnen. Sinds de optica van een dergelijke laser TV ontzettend klein gemaakt kan worden (straaldiameter van 1 pixel, net als een CRT elektronenstraal) kan de hele projectie-unit makkelijk achter een normale schermbehuizing verstopt worden.

Voor de mensen die hopen dat hier beamers van gebouwd gaan worden: Ik ben bang van niet, omdat er strenge eisen zijn omtrent laserveiligheid, vooral in de US. Hoewel achtergrondprojectie natuurlijk geen probleem zal vormen... bovendien heb je met de lasers die in zo'n TV zitten met behoorlijk vermogen toch goed kans dat je vanaf de projectie-unit constant een waas van stralen ziet naar het scherm toe, zodat je bij wijze van spreken je TV in de lucht kan kijken :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Zanfino said the 62-inch diagonal screen will boast a depth of only about 10 inches and not require very much framing around the screen because advanced plastics will replace glass components in the rear projector"
Ook hier "About 10 inches" (= ruim 25cm), die 26cm lijkt dus aardig te kloppen.

http://www.tvtechnology.c...-n_mitsubishi_touts.shtml

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-03-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RaJitsu schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:27:
[...]

Als je dat zei over auto's, was ik met je meegegaan, maar als het gaat om electronica, gaat dat verhaal niet helemaal op. Er zijn gewoon een aantal B-merken, die zich oop op die niche richten. Mitsubishi Electric is een merk waar ik feitelijk weinig van af weet. Tsja, onze airco is van dat merk, en die doet het goed. Maar TV's zijn weer een ander verhaal.
Mitsubishi zit voornamelijk aan de achterkant of ontwikkelt producten onder een andere naam. Komt matshita je wel bekend voor? Da's ook gewoon mitsubishi. Diamondtron CRT schermen? Mitsubishi's versie van Sony's Trinitron. Nikon ken je wel neem ik aan? Nou ja ik denk dat je wel weet waar ik heen wil...

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 15-03-2007 22:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

CyBeR schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:08:
[...]

Mitsubishi zit voornamelijk aan de achterkant of ontwikkelt producten onder een andere naam. Komt matshita je wel bekend voor? Da's ook gewoon mitsubishi. Diamondtron CRT schermen? Mitsubishi's versie van Sony's Trinitron. Nikon ken je wel neem ik aan? Nou ja ik denk dat je wel weet waar ik heen wil...
Helemaal waar. Wat kort door de bocht van me om aan te nemen dat het hier gewoon om Mitsubishi Electric ging die onder eigen merk de TV ging produceren en op de markt brengen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 20:34
Wat ik me afvraag is of de winkels in het begin de prijzen van laser tv's zo hoog zullen maken dat ze even duur zijn als LCD's en plasma tv's waardoor er niks waar wordt van die mooie uitspraak '50 inch for less than 1000,-'

Waarom zouden mensen dan nog een LCD of plasma kopen als ze voor minder geld een laser tv kunnen kopen met veel betere beeld kwaliteit?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:52:
Wat ik me afvraag is of de winkels in het begin de prijzen van laser tv's zo hoog zullen maken dat ze even duur zijn als LCD's en plasma tv's waardoor er niks waar wordt van die mooie uitspraak '50 inch for less than 1000,-'

Waarom zouden mensen dan nog een LCD of plasma kopen als ze voor minder geld een laser tv kunnen kopen met veel betere beeld kwaliteit?
ben eigenlijk bang dat de winkeliers de laser tv's in het begin zelfs nog duurder gaan maken omdat 99% van de consumenten eigenlijk geen idee heeft dat deze techniek goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 157535 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:02:
ben eigenlijk bang dat de winkeliers de laser tv's in het begin zelfs nog duurder gaan maken omdat 99% van de consumenten eigenlijk geen idee heeft dat deze techniek goedkoper is...
Misschien kunnen wij daar verandering in maken door flinke mond op mond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:06:
[...]
Misschien kunnen wij daar verandering in maken door flinke mond op mond ;)
:D zie mezelf hier al posters op de ruiten hangen met de kosten van het productieproces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:17

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 157535 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:02:
[...]

ben eigenlijk bang dat de winkeliers fabrikant de laser tv's in het begin zelfs nog duurder gaan maken omdat 99% van de consumenten eigenlijk geen idee heeft dat deze techniek goedkoper is...
:Y)

Daarvoor moet je bij een fabrikant zijn, niet bij een winkelier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 157535 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:22:
:D zie mezelf hier al posters op de ruiten hangen met de kosten van het productieproces
Ach een signature + ondertitel over lasertv's in je Tweakersaccount kan toch geen kwaad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140508

Even een oud draadje nieuw leven inblazen. :)

Het laatste nieuws, is goed nieuws: Laser TV Is Coming CES 2008
After first denying it, Mitsubishi has now admitted that it will reveal a laser TV at the 2008 CES show in Las Vegas.

The move will see the company go head to head with LCD TV and plasma manufacturers. Frank DeMartin, vice president for marketing and product development at Mitsubishi has told the New York Times that the company would show a large-screen laser TV at the Consumer Electronics Show in Las Vegas next January. "It will spawn a new category for the premium end of the market," he said.
Gr. Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Anoniem: 140508 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:08:
Even een oud draadje nieuw leven inblazen. :)

Het laatste nieuws, is goed nieuws: Laser TV Is Coming CES 2008

[...]

Gr. Marco
worden dat ook 28/32 inch modellen in 2008? dan misschien ook voor mij interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
gastje13 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:11:
[...]

worden dat ook 28/32 inch modellen in 2008? dan misschien ook voor mij interessant
Ik heb liever king size :D (50+ inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
ik liever weer wat kleiner, kheb geen ruimte voor kingsize tv's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, klinkt erg interessant. Als vraag ik mij sterk af hoeveel ze van de ambitieuze planning waar kunnen maken. Dit artikel spreekt over betrouwbaarsheids problemen waardoo de planning ondertussen medio 2008 is. Daarnaast wordt in het artikel vermeld dat er eerst enkel 65" (= 156cm) schermen komen. Wachten op normaal formaat schermen (daarmee doel ik op <- 50" ) kan dus nog even duren. Tegen die tijd zullen technieken als SED ondertussen misschien al uit ontwikkeld zijn (als dat er ooit van komt) en kunnen we laser-tv overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
kingrichard47 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:01:
Hmm, klinkt erg interessant. Als vraag ik mij sterk af hoeveel ze van de ambitieuze planning waar kunnen maken. Dit artikel spreekt over betrouwbaarsheids problemen waardoo de planning ondertussen medio 2008 is. Daarnaast wordt in het artikel vermeld dat er eerst enkel 65" (= 156cm) schermen komen. Wachten op normaal formaat schermen (daarmee doel ik op <- 50" ) kan dus nog even duren. Tegen die tijd zullen technieken als SED ondertussen misschien al uit ontwikkeld zijn (als dat er ooit van komt) en kunnen we laser-tv overslaan.
Als ik mag kiezen tussen SED, OLED en LaserTV dan kies ik echt wel voor LaserTV hoor. SED en OLED hebben nog nadelen met bijvoorbeeld hun levens duur. LaserTV schijnt tot zover ik weet geen nadelen te hebben :) Verder worden ze volgens de pers ook zeer betaalbaar maar daar zullen de winkelketens wel een stokje voor steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
kingrichard47 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:01:
tja, als ze met 156cm schermen komen is niet echt slim vind ik zelf, denk dat de meeste mensen op een paar na toch liever een iets wat kleiner modelletje zoeken(met name dan door de beperkte ruimte/budget)

Zullen lasers HD-only worden of ook gewoon voor digitale tv gemaakt zoals er nu bestaat?(rgb signalen)

hebben deze tv's nog te maken met scalen? of gaat dat net als bij CRT gewoon uitzichzelf goed?

[ Voor 4% gewijzigd door gastje13 op 04-07-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

gastje13 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:53:
[...]

tja, als ze met 156cm schermen komen is niet echt slim vind ik zelf, denk dat de meeste mensen op een paar na toch liever een iets wat kleiner modelletje zoeken(met name dan door de beperkte ruimte/budget)

Zullen lasers HD-only worden of ook gewoon voor digitale tv gemaakt zoals er nu bestaat?(rgb signalen)

hebben deze tv's nog te maken met scalen? of gaat dat net als bij CRT gewoon uitzichzelf goed?
Een 65inch voor 1400 euro en evengoed als plasma, de keuze is snel gemaakt als de ruimte hebt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 22:16
Als die schermen net zo duur of goedkoper zijn dan plasma staat er bij de lancering eentje in mijn woonkamer! Dit is toch fantastisch? Goeie beeldkwaliteit (vergelijkbaar met beeldbuis?), dun, groot, goedkoop, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Beter trek je gewoon je jas aan en ga je naar de winkel.

Ik heb er een hard hoofd in dat er in 2008 een sed, oled of lasertv te koop zal zijn voor een redelijke prijs. Bovendien ben je bij de eerste modellen toch nog altijd beter uit met de oude technologie (prijs/kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229672

Op deze site vind je een lading informatie. Was ook van plan om een plasma te kopen maar toch maar ven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229672

Modbreak:spamen is niet toegestaan!

[ Voor 84% gewijzigd door voodooless op 15-08-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Het klinkt veelbelovend en eind 2007 is niet al te ver weg, dus ben benieuwd....zit nl in twijfel eind vh jaar een 50" pioneer te kopen (G8) Maar ik ben nu wel benieuwd wat laser TV gaat doen. Zeker ivm prijs/kwaliteit die ze zeggen te behalen...ik wil daar best op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien interessant: een collega van me heeft een website over laserTV gemaakt. http://www.lsrtv.com/

Hij heeft daar allerlei informatie er over samengebracht.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 17-08-2007 07:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:51

Mystikal

It never hurts to help!

We hobbelen langzaam richting einde van het jaar en toch hoor ik er nog steeds zeer weinig over? Ik ben in het proces om rond december een nieuwe plasma aan te gaan schaffen van rond de 105cm. Maar niemand lijkt te weten wat nu precies van de nieuwe lasertv is te verwachten.
Toch vreemd als het al over een maand of 2 in de schappen moet liggen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gewoon die plasma halen hoor. Ik durf bijna wel weer met 100% zekerheid te stellen dat dit weer jaren word uitgesteld net zoals het eeuwig durende debuut van sed tv enz...

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou lekker een plasma halen. Het is wel erg stil rond het hele LaserTV gebeuren en mochten er nou in de komende maanden echt nieuwe ontwikkelingen komen die LaserTV dichterbij brengen dan zal je ze nog steeds niet direct in de winkel tegenkomen. Misschien dat er dit jaar nog een echt prototype uitkomt zonder dat daar heel geheimzinnig over gedaan wordt, maar dan duurt het zeker nog wel 1 á 2 jaar (of langer !) voordat je iets in de winkel tegenkomt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

Sir_Hendro schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:52:

Ik ben bang dat dat ook de reden is waarom de grote fabrikanten (Philips/Samsung/SOny etc) er niet op inspringen, immers aan een 50 inch voor 1000 euro verdeint zowel de retail als de fabrikant niet veel meer. Die verkopen liever LCD en Plasma voor de (nu nog...) hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

We zitten nu op 6 november en ik heb nog geen nieuws gehoord over de laser tv? Zou 2008 dan toch niet gehaald worden?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Voor weinig (1200 Euri / 50"). Maar ja, alleen in de states.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31P0%2B5ZFImL._SS400_.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MrMarcie op 13-11-2007 01:11 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

MrMarcie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 01:07:
Voor weinig (1200 Euri / 50"). Maar ja, alleen in de states.
Wat heeft een DPL rear projection TV met laster TV te maken:?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:51

Mystikal

It never hurts to help!

voodooless schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:34:
[...]

Om het nou als een laster tv te betitelen gaat me ook wat ver... :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Modbreak:Overbodig

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 19-11-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:34:
[...]

Ze hebben wel overeenkomsten; het zijn beide vormen van rear projection.

In dit topic wordt meerdere malen aangenomen dat laser-tv plat zou zijn (tenminste zo plat als plasma/lcd), maar dat is dus niet zo. En daarom wordt laser-tv nooit de standaard in de toekomst. (de mensen, vooral de vrouwen, willen plat aan de muur ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 13-11-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrouwen willen plat aan de muur... en een flinke bobbel in de broek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Sorry, mijn fout. Dacht dat dat Laser was. Maar ja, blijft erg mooi voor weinig.

[ Voor 51% gewijzigd door MrMarcie op 13-11-2007 13:16 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Mannen willen ook plat aan de muur...en een flinke bobbel in de trui ;)

Ik kwam dit plaatje nog tegen:
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/2704_large_consumer.jpg

@ http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4489 (bejaard nieuwsbericht)

"You know, I have one simple request. And that is to have TVs with frickin' laser beams attached to their heads!"

rofl! Afbeeldingslocatie: http://emo.gpics.nl/rofl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Evil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: http://www.comicbloc.com/forums/images/avatars/tv/dr_evil.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Naja, het zijn dus gewoon DLP projectie TV's, maar dan met drie lasers (rood, blauw en groen) als lichtbron ipv een (min of meer) witte lamp. Plat gaat het dus nooit worden, aangezien je dan onder een hele rare hoek zou moeten projecteren, wat meestal niet echt ideaal is?

Dode pixels verleden tijd is ook bullshit. Een spiegeltje op een DLP chip kan afaik net zo goed stuk gaan.

Voor US denk ik wel interessant, aangezien daar die projectie TV's afaik best wel populair zijn? Als die lasers een beetje efficiënter zijn dan de lampen die daar nu inzitten (en die geven nogal wat warmte af, net als beamers) dan is daar wel winst te halen. Zeker als de beeldkwaliteit ook inderdaad beter is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah... OLED maar doen dan..? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik ben wel benieuwd naar OLED schermen maar gezien de investeringen in LCD/Plasma zal de industrie niet snel overschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Mitsubishi introduceert laser-hdtv...zojuist gelezen op de de voorpagina van deze site..

Zou het dan eindelijk gaan starten..ben benieuwd wat het op gaat leveren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
me2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
phemelrijk had het over dit artikel. Scheelt weer zoeken ;)

Overigens misschien tof als er een goede start post wordt geplaatst en vergelijkingen daarin worden genoemd met Plasma,LCD en OLED HDTV's.

Deze sites zijn wel noemswaardig voor onafhankelijk Laser TV info:
Laser-tv.org
en eerder genoemde Lsrtv.com
en uiteraard wikipedia pagina.

[ Voor 64% gewijzigd door funrider op 09-01-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Wat let je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diegene die halstarrig bleven geloven dat laser tv net zo plat
is als plasma en LCD, dat is het dus NIET. Laser tv is een vorm
van rear projection, geen flatscreen.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/mitsu-laser-img_0745.jpg

http://www.engadget.com/2...ubishi-laser-tv-unveiled/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 09-01-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:56:

[afbeelding]

http://www.engadget.com/2...ubishi-laser-tv-unveiled/
Ach dat wist ik al lang en ik vind het alles behalve een probleem. Hij is nog steeds plat genoeg dus over een tijdje heb ik hier maar al te graag een 60' variant van in huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35
Het scheelt alsnog enorm met een 94 cm Beelbuis ! Ook kwa gewicht waaschijnlijk, en waarschijnlijk is het met laserTV ook mogelijk om groter dan 94 cm te produceren (tegenover CRT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 09:44

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wat puntjes over de techniek, dat bespaart de volgende mensen zoeken:
Er worden met drie lasers via DLP (een plakkaat met een hele set spiegeltjes die allemaal los bewegen) op een rearprojectiescherm geschenen. Dit is vorig jaar even een hype geweest, maar men had inmiddels geconcludeerd waarschijnlijk niet meer kwam. Blijkbaar is dat niet correct.
Het is mij niet duidelijk of deze ook 3D en dualscreen heeft. Door om en om horizontaal/verticaal gepolariseerd te projecteren kan je via de juiste bril 3D zien. Bij de Efteling werkt de Pandadroom op die manier. Ook kan je met een andere bril dualscreen op een scherm hebben. De ene persoon ziet dan de even, en de ander de oneven schermen. Leuk voor spelletjes (of een combinatie van voetbal en Goede tijden/slechte tijden (nu nog gepolariseerd geluid)).
Het lijkt mij erg interessant voor TV. Ik weet niet of het ook geschikt is voor monitoren.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:56:
De dikte van de tv zou me echt een worst wezen. Het is immers geen mobiele telefoon ;)
En zo veel dikker is een laser tv niet. Hij komt qua dikte bij plasma & lcd in de beurt en niet bij crt.

En als we het over dikte gaan hebben, dan kan je zeggen dat de plasma's en lcd's dik zijn vergeleken OLED Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1199711792.jpg
;)

Het is maar net waar je op let. Voor de rest wint laser tv op alle fronten van lcd & plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

volgens mij als je bedenk dat zo'n beugel ook nog een dikte heeft en mensen hun scherm niet parrallel met de muur hangen vanwege kijkhoek \| Daarnaast lijkt het als of ze nog niet veel aan design( en dikte) hebben gedaan.

anders maken we we weer een gat in de muur O+

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:03:
[...]
De dikte van de tv zou me echt een worst wezen. Het is immers geen mobiele telefoon ;)
En zo veel dikker is een laser tv niet. Hij komt qua dikte bij plasma & lcd in de beurt en niet bij crt.
Eerder bij CRT. Plasma en LCD kun je namelijk ophangen, CRT en laser staat wat minder mooi aan de muur.
En als we het over dikte gaan hebben, dan kan je zeggen dat de plasma's en lcd's dik zijn vergeleken OLED [afbeelding]
;)
Jij hebt deze concept plasma van Pioneer niet gezien? (9mm dik)

Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2008/01/KuroThin3600.jpg

En deze plasma van Panasonic;

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/01/panny-hands-thin-1.jpg
Het is maar net waar je op let. Voor de rest wint laser tv op alle fronten van lcd & plasma.
Ik heb nog geen 'officiële' reviews gezien die dit bevestigen. Verder staat - vooral - plasma ook niet stil. Volgend jaar komen de Pioneers met "true black" oneindig contrast ratio schermen:

Links de huidige Pioneer plasma, rechts next generation. :)
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2008/01/medium_2174668392_d4a79ba3aa_o.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-01-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 09:44

Milmoor

Footsteps and pictures.

nieuws: Mitsubishi introduceert laser-hdtv
De getoonde tv van Mitsubishi bevat ook een 3d-processor van Real-D. Dit systeem kan dankzij dlp-technologie van Texas Instruments in combinatie met polarisatiebrilletjes driedimensionale beelden vertonen. De tv moet nog dit jaar op de markt komen, maar verschijningsdatum en prijs zijn nog niet bekendgemaakt. Wired weet wel te melden dat de prijs vergelijkbaar zal zijn met die van lcd-tv's.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:18:
[...]

Eerder bij CRT. Plasma en LCD kun je namelijk ophangen, CRT en laser staat wat minder mooi aan de muur.

[...]

Jij hebt deze concept plasma van Pioneer niet gezien? (9mm dik)

[afbeelding]

En deze plasma van Panasonic;

[afbeelding]

[...]

Ik heb nog geen 'officiële' reviews gezien die dit bevestigen. Verder staat - vooral - plasma ook niet stil. Volgend jaar komen de Pioneers met "true black" oneindig contrast ratio schermen:

Links de huidige Pioneer plasma, rechts next generation. :)
[afbeelding]
Het leuke van die afbeeldingen is dat ze alsnog op een LCD of CRT worden bekeken, en je dus het verschil niet ziet:P Alleen IRL kan je het veschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Apple, thanks voor de aanvullende info d:)b

Die nieuwe lcd's/plasma's zien er zeer scherp en dun uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lightning89 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:02:
[...]

Het leuke van die afbeeldingen is dat ze alsnog op een LCD of CRT worden bekeken, en je dus het verschil niet ziet:P Alleen IRL kan je het veschil zien.
Goed, maar ik neem aan dat je wel kunt zien dat het scherm links zwart niet perfect
weergeeft (je ziet donkergrijs beeld om de roos). Het rechter scherm is volledig verdwenen
in het duister, je ziet alleen nog maar de roos. Oftewel, het rechter scherm kan perfect zwart weergeven.
Tot nu toe kan geen enkel ander scherm dat, kijk maar eens naar je huidige LCD/plasma/CRT in een donkere kamer en zet een zwart scherm op. Beter dan donkergrijs kun je het niet noemen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 12-01-2008 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Maar wat ik bedoel, je zou het niet kunnen zien, aangezien ik dit nu bekijk op mijn LCDscherm en die kan geen perfect zwart weergeven. Het klopt dat die rechter perfect zwart is. Alleen dat kan je niet zien met de gebruikte scherm waarmee je dit forum kijkt. Alleen in het echt. Het plaatje moet dus een beetje gefotosoept zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Erg interessant deze techniek. Wel een nadeel is dat je weer te maken krijgt met vernieuwingsferquenties. Ik gebruik nog steeds crt en zit eigenlijk op oled te w8en maar de levensduur is geloof ik nu max iets van 8 jaar (erg kort in mijn ogen en dan doet ie 't nog maar voor de helft).

CED kunnen we met z'n alle vergeten daar komt toch niks meer van terecht. Jammer want dat is toch wel de beste optie op dit moment.

Filmpje zie:
http://www.oled-display.info/what-is-laser-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satsurfer
  • Laatst online: 09-04 00:40
LaserTV
Er is weer wat meer bekend geworden over de eerste Laser TV's van Mitsubishi. Deze komen mogenlijk al in het derde kwartaal op de markt. Dat is eerder dan verwacht.

bron: fan tv

bron: laser-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

satsurfer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:01:
LaserTV
Er is weer wat meer bekend geworden over de eerste Laser TV's van Mitsubishi. Deze komen mogenlijk al in het derde kwartaal op de markt. Dat is eerder dan verwacht.

bron: fan tv

bron: laser-tv
Kicken om te lezen, ben erg benieuwd. Las daar in de nieuws items ook dat het voor 1000 dollar te maken moet zijn, zal natuurlijk in het begin wel hoger liggen wb verkoopsprijs, maar denk wel een stuk lager dan bijv. de nieuwe philips lcd modellen /pioneer plasma's (kuros) tijdens hun introductie.

De enige vraag is idd of de beeld kwaliteit daar ook een stuk beter voor is in de praktijk. Wellicht voor het einde van dit jaar al aan te schaffen, spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

gelezen op i-net vandaag:

"Mitsubishi laser-tv’s nog deze herfst verwacht
Gepubliceerd op 29 juni 2008
Auteur: Redactie HiFi.nl

Sony en andere grote tv-makers mogen misschien geloven dat oled-technieken de toekomst zijn voor platte tv’s, Mitsubishi haalt er zijn neus voor op. Dit bedrijf zet zijn geld op lastertelevisies. Het resultaat laat niet lang meer op zich wachten.

Het mag de afgelopen maanden dan relatief stil zijn geweest rond Mitsubishi’s nieuwe televisietechniek, het bedrijf houdt voet bij stuk dat de eerste laster-tv’s voor consumenten nog dit jaar zullen verschijnen. Ergens in het derde kwartaal wil Mitsubishi’s twee van dit soort televisies lanceren voor consumenten.

De tv’s zullen op de markt komen onder de noemer LaserVue. De eerste twee modellen krijgen beelddiagonalen van maar liefst 65 en 73 inch. Deze Full HD-televisies zouden tweemaal zoveel kleuren kunnen weergeven als lcd- en plasma-tv’s, een aanzienlijk groter contrast hebben en stukken minder stroom verbruiken.

Hoe dit allemaal in praktijk zal uitpakken, valt nog te bezien, maar één ding heeft de LaserVue alvast voor op oled-tv’s: de lasertelevisies zouden namelijk een levensduur van zo’n 50 duizend uur hebben, en dat valt van oled-tv’s niet te zeggen. Een ander voordeel zou de aanzienlijk lagere prijs zijn ten opzichte van bestaande platte televisies."

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/Mitsubishi_laser_2_270608.jpg (van hifi.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gaaf design! Ik blijf een grote voorstander van de LaserTV's en ben vooral benieuwd of die prijzen echt laag zijn in vergelijking met andere soorten flatpanels. 65" LaserTV voor 1500,- ofzo lijkt me wel perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
@ phemelrijk : Je was me net voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124333

Maar worden de TVs deze herfst ook in Europa gelanceerd of gaat dat langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Djerique schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:10:
@ phemelrijk : Je was me net voor ;)
haha, kan gebeuren he,

Ja, meestal duurt het even voordat het in Europa ook komt, maar wie weet wat voor bijzonders ons te wachten staat. Misschien gaat het allemaal sneller dan we denken en kunnen we er eerder over beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Gaan niet komen hier?
"Update 27 juni 2008: Inmiddels hebben we van Mitsubishi begrepen dat het bedrijf de laser TV niet in Europa op de markt gaat brengen. Mitsubishi verkoopt namelijk geen consumenten apparatuur (met uitzondering van Home Cinema beamers) in Europa."
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/mitsubishi-laservue-20080625/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Dat is jammer, maar niet iets wat een slimme distributeur niet weet te omzeilen net zoals b.v. de Iphone. :P Hier nog een link naar de faq op de promotie site:

http://www.believingisseeing.tv/faq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het is wel jammer om te lezen dat ze de TV's dezelfde prijs geven als een LCD of plasma TV van vergelijkbare grote terwijl ze eerst nog zeiden dat de prijzen veel lager zouden zitten.

Gelukkig ligt de dollar laag waardoor importeren wel een optie kan zijn. Er kan geen heffing op komen dacht ik want dit product bestaat niet in europa dus kan het geen meerwaarde hebben toch?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

gelezen op inet:

http://laser-tv.org/2008/price-6999

"Bitstream recently broke the news that the 65-inch LaserVue laser TV, shipping later this month to select Mitsubishi Diamond retailers, will retail for $6,999. While this price does not come close to some of the early and overly-optimistic price projections by Novalux et al., this confirms Mitsubishi is targeting the high-end big screen market. Is the market ready for a 130-pound, 10-inch deep RPTV costing $7,000, while domination by cheaper flat screen alternatives is all but a forgone conclusion? A larger 73-inch LaserVue is planned to be released prior to Christmas."

youtube intro filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=0AQfdb6prrY

Al zal deze tv niet hier in NL komen, toch benieuwd wat de real life ervaringen gaan worden binnen niet al te lange tijd. Het is lang stil geweest rondom Laser tv. Toch wel erg hoge prijs nog, maar ok, het is ook een erg groot model en de 1e :)

spannend :)
Pagina: 1 2 Laatste