[LCD] Welke LCD televisie?

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nee, dit is niet een simpele zoekvraag omdat ik te lui ben te zoeken! Ik heb veel gezocht en had eigenlijk al besloten dat de PHILIPS 32PF5331 het ging worden... Echter is er eventueel wat meer budget beschikbaar - dus ging ik kijken naar hetzelfde model, maar dan een maatje groter. Maar die bestaat niet! (toch?).

Ik wil een LCD televisie van Philips of Samsung (al sta ik wel open voor suggesties van andere merken). Beeldiagonaal moet ten minste 32" zijn, voorkeur gaat naar 37" (of meer, maar dat zal er gezien het budget denk ik niet inzitten!).

Prijs moet onder de pakweg 1100 euro liggen (incl. BTW). Belangrijk is beeldkwaliteit (kijkhoek, helderheid, contrast, resolutie), iets minder belangrijk is het uiterlijk (mooi design heeft voorkeur, ronduit lelijk design komt mijn huis niet in - ongeacht hoe goed de specs zijn!), geluid moet via een homecinema beluisterd kunnen worden (Philips HTS9800W) - geluid vanuit de TV zelf is dan ook niet doorslaggevend.

WIe heeft er tips in welke richting ik moet zoeken of ervaringen met een dergelijk toestel die je met mij wilt delen? Ik hoef niet hapklaar een bepaald model aangeraden te krijgen (mag natuurlijk wel), zoek enkel hulp bij het zoeken omdat ik simpelweg niet erg into de LCD-televisies zit!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verkeerd forum...
Modbreak:Bedankt voor deze zinnige bijdrage aan dit topic. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 06-03-2007 16:03 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
huh? Nee toch?... hmz... je hebt gelijk... verkeerd geklikt. Mijn fout...
Euhm.. kan een mod dit even verplaatsen naar AVH?

[ Voor 28% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 11:31 ]

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

Dat kan je doen door Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif te klikken en daar te vermelden (heb ik al voor je gedaan)

Persoonlijk ben ik ook aan het kijken naar een vergelijkbare optie, 1100 euro en liefst 37" en kwam ook deze JVC tegen

[ Voor 45% gewijzigd door vinnie1908 op 06-03-2007 11:35 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
vinnie1908 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:33:
Dat kan je doen door [afbeelding] te klikken en daar te vermelden (heb ik al voor je gedaan)

Persoonlijk ben ik ook aan het kijken naar een vergelijkbare optie, 1100 euro en liefst 37" en kwam ook deze JVC tegen
hm... ik zie niet wat deze JVC meer biedt dan de bovengenoemde 32"Philips... En is wel dik 300 euro duurder...

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 17:01
Ik kijk nu ook voor een tv voor mijn ouders. Ik ben nu in 5 verschillende winkels geweest en er is steeds 1 tv die er naar mijn mening steeds het mooiste beeld heeft nl. de: JVC LT-32X70b.

Nu las ik alleen dat JCV de koop wordt gezet. Maar dit maakt volgens mij niks uit qua garantie. Ik ga zo naar de MediaMarkt voor een laatste "test" en morgen bestellen we hem.

ps. de keuze was tussen de JVC en de Sharp LC-32RA1E. Volgens de specs zou de Sharp beter zijn maar heb ze naast elkaar gezien bij de MM en de JVC heel veel mooiere/heldere kleuren. Het zwart (contrast?) is bij de Sharp iets beter. Maar teveel contrast kan ook weer lelijk worden naar mijn gevoel.

pps. mijn ouders willen geen Philips meer want daar hebben we slechte ervaringen mee qua duurzaamheid. Onze "oude" tv is de beeldbuis van kapot gegaan. Bijna zelfde tv ook al tijdje eerder kapot gegaan bij een vriend van mij. Dus daar hebben ze geen vertrouwen meer in.

[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 06-03-2007 11:43 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
bsmpower schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:42:
pps. mijn ouders willen geen Philips meer want daar hebben we slechte ervaringen mee qua duurzaamheid. Onze "oude" tv is de beeldbuis van kapot gegaan. Bijna zelfde tv ook al tijdje eerder kapot gegaan bij een vriend van mij. Dus daar hebben ze geen vertrouwen meer in.
Philips is juist een heel betrouwbaar merk... uiteraard gaat er wel eens iets kapot - maar dat is bij ieder merk... bovendien valt CRT niet te vergelijken met LCD!

Ik blijf dus bij mijn punt: waarom zou ik 300 euro meer betalen voor een JVC met zo'n beetje dezelfde specs als de eerder genoemde Philips?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom eigenlijk meteen plasma uitsluiten? Voor kijkhoek, helderheid en contrast zit je bij plasma volgens mij beter dan bij LCD. Voor 1050 heb je bijvoorbeeld een 42 inch LG.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:45:
Waarom eigenlijk meteen plasma uitsluiten? Voor kijkhoek, helderheid en contrast zit je bij plasma volgens mij beter dan bij LCD. Voor 1050 heb je bijvoorbeeld een 42 inch LG.
Ik sluit plasma niet geheel uit... maar mijn ervaring tot dusver is dat je binnen deze prijsklasse met plasma toch vaak bij de simpele instapmodellen komt met niet de beste kwaliteit en weinig aansluitingen/extra's e.d.... Zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Voor 1100 euro heb je ook een hele mooie plasma televisie. Panasonic 37PV45 bijvoorbeeld. Verkrijgbaar vanaf 911 euro.

• bsmpower
Philips is natuurlijk een goed merk maar mijn pa heeft er geen vertrouwen meer in. Hij baald er van dat ze nu een nieuwe tv moeten kopen omdat de 4 jaar oude philips tv onlangs kapot is gegaan terwijl die dingen veel langer moeten meegaan. Naja nu is het een principe kwestie geworden. Ik zeg dus niet dat je geen Philips moet halen.

Echter kijk ik nu al een tijdje naar alle 32inch tv's en telkens komt de JVC er goed uit de bus. Op kieskeurig komt hij er ook positief uit en al 2x achter elkaar is een JVC de beste beoordeelde tv van de maand. Maar je moet het gewoon zien in de winkels. Specs zeggen niet altijd alles.

Plasma is wel interessant maar dan moet je minimaal wel een 102cm willen? En hoe zit het inmiddels met de energieverbruik? Was eerst 200% meer verbruik dan lcd tv?!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:47:
Voor 1100 euro heb je ook een hele mooie plasma televisie. Panasonic 37PV45 bijvoorbeeld. Verkrijgbaar vanaf 911 euro.
hmz... wordt de keus nog moeilijker :P
Waarom neemt niet iedereen met een dergelijk budget dan plasma? moeten dan toch ook nadelen aan zitten denk ik zo...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
bsmpower schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:49:
...omdat de 4 jaar oude philips tv onlangs kapot is gegaan terwijl die dingen veel langer moeten meegaan.
4 jaar is te kort, maar niet extreem hoor... electronica gaat tegenwoordig geen eeuwigheid meer mee...dan verkopen ze niks meer... dus dit zal bij de meeste grote merken precies zo zijn!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:50:
[...]

hmz... wordt de keus nog moeilijker :P
Waarom neemt niet iedereen met een dergelijk budget dan plasma? moeten dan toch ook nadelen aan zitten denk ik zo...
levensduur van plasma is geloof ik veel minder als lcd of zeg ik nu iets stoms ?
kan iemand dat trouwens toelichten of een linkje posten over hoe en wat ?

• bsmpower
True. Maar goed nu we het er toch over hebben. Is de panasonic th-37pv45 echt zo'n goede tv? Prijs is mooi en het is een 94cm. Iets aan de grote kant maar dan kan ik mijn pa nog wel van overtuigen :-).

Alleen de resolutie is anders dan LCD tv's. Is de resolutie genoeg voor zo'n grote tv (1024x720)?

Qua contrast en helderheid heeft Plasma een streepje voor. Hoorde ook dat Plasma tv's 2ms refresh beeld hebben? Dat is ook erg goed.

Verwijderd

Philips 32" 599 bij MM en nieuwe Samsung 32" voor 589 (zie PW). Lijken me 2 goede deals.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
de refresh rate is bij plasma absoluut beter! De helderheid veelal niet! Ook levensduur is bij plasma een stuk korter (al snel de helft tov een vergelijkbare LCD).

http://www.eadhome.nl/eng...nd/plasma_versus_lcd.html (is al wel een iets ouder bericht - dus klopt niet helemaal meer)

• bsmpower
Vond de kwaliteit van de LCD tv van de MM aktie niet goed. Heb er ook even naar gekeken. Ze hadden er een dvd op maar zag continue kartels en gewoon slecht beeld. Mss hebben ze hem daar niet goed ingesteld? Dus ik zou zeggen gewoon even langs de MM en bekijk het voor jezelf!

• TF
  • Laatst online: 23:36

TF

bla bla

en de sony bravia's dan? Daat zit ik over na te denken

de 32 blabla 2500 ofzo. Die is nu rond de 1400euro, maar zakt nog wel....

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Levensduur hoef je niet naar te kijken. Een plasma is na 10 jaar (bij 4 uur per dag gebruik) de helft van z´n helderheid kwijt, een LCD bijvoorbeeld na 15 jaar. Na 10 jaar ga je toch wel je tv vervangen, als je dat nog niet hebt gedaan.

Verder is 1024x768 voor een 37 inch goed zat. Heb zelf sinds gisteren een 42 inch plasma met dezelfde resolutie en 720P materiaal ziet er gewoon haarscherp uit (ik zit er 2 meter vanaf).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
voor beeldkwaliteit moet je niet bij de MM kijken...
Die sluiten 1 DVD-speler aan op 100 TV's... met zoveel splitters is de beeldkwaliteit bij vrijwel ieder model beroerd... behalve bij de modellen die beeldkwaliteit corrigeren, en dat is iets dat bij normaal gebruik vaak eerder storend is dan prettig (omdat het vaak zichtbaar is tijdens het TV kijken dat er correctie plaats vindt).

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
TF schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:58:
en de sony bravia's dan? Daat zit ik over na te denken
de 32 blabla 2500 ofzo. Die is nu rond de 1400euro, maar zakt nog wel....
Schijnen idd ook erg goed te zijn... maar voorlopig buiten budget.

• bsmpower
Naja ik ga nu naar de mediamarkt voor mijn laatste test. Zal gelijk de Plasma tv;s een meepakken want daar had ik dus nog niet naar gekeken. Ik zal mijn "ervaringen" hier over een uurtje ofzo even neerzetten.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
bsmpower schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:01:
Naja ik ga nu naar de mediamarkt voor mijn laatste test. Zal gelijk de Plasma tv;s een meepakken want daar had ik dus nog niet naar gekeken. Ik zal mijn "ervaringen" hier over een uurtje ofzo even neerzetten.
ok! als je echt goed wil kijken moet je even een verkoper aanschieten of er een DVD afgespeeld kan worden op 1 toestel, en niet via splitters op vele toestellen...

Verwijderd

Kijk zeker naar plasma. Het energieverbruik is misschien wel lager dan lcd omdat bij donker beeld ook minder energie verbruikt wordt. Als je het beeld echt wil vergelijken, ga je naar een speciaalzaak want mediamarkt is niet goedkoop en de service belabberd. Ze zuchten al als je wil weten hoe de afstandsbediening eruit ziet...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@tinoz, mij hoef je niet te overtuigen van de nadelen bij de MM ;)

Ik zit nu te kijken naar de Samsung PS-42 E 7 H... (op internet... uiteraard kun je neits definitef beslissen vanaf internet) iemand ervaringen me dit toestel?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik kom overigens regelmatig tegen dat de combinatie digitale TV, plasma en homecinema leidt tot een vertraging in het geluid... Het geluid is een fractie later dan het beeld... iemand hier ervaringen mee? Is dit een groot probleem? Is dit op te lossen?

Verwijderd

ik heb een Samsung 40 inch lcd tv met de digitale HD decoder van samsung en mijn beeld is echt haar en haarscherp. Ik heb veel tv's bekeken voordat ik deze kocht en ik vond de Philips en LG's toch vaak de minste tv's die er waren..

• bsmpower
He mensen! Net terug van de Mediamarkt. Dit keer beter geholpen dan vorige keren. Ik twijfelde eerst dus tussen de JVC LT-32X70b en Sharp LC-32RA1E. De JVC was weer de betere van de 2. het valt me op dat de scherpe lijnen bij de Sharp kartelig worden. De JVC heeft meer "smooth" lijnen zodat het beeld er naar mijn idee beter uit ziet.

Echter kwam de mediamarkt man aanzetten met de Sony KDL-V2000. Naja ik had nog niet naar deze tv gekeken maar toen ik er voor stond was ik positief verrast. Net zo helder als de JVC en maar wel met een beter contrast. Ik vroeg gelijk of hij op beide tv's een analoog tv signaal kon krijgen. Toen viel de JVC door de mand. Veel kartels rondom de kleine zenderlogo's en veel minder heldere kleuren. Ook veel beeldlijnen die een door je beeld schieten in een milliseconde (wat je ook ziet op oud filmmateriaal). De Sony kon hier goed mee om gaan en alles bleef helder en scherp. Ook de kleine logo's. De kleuren waren ook mooier (lees: warme, diepere kleuren) dan de meeste andere tv's in de winkel. Verder is hij uitgeroepen tot tv van het jaar 2006. Tot slot spreekt het design mij ook erg aan. Lijkt op de JVC maar dan net iets minder zilver.

Dus in 1 dag is mijn keuze helemaal veranderd. Het loont toch om de tv even op een analoog signaal te zetten omdat (in mijn geval mijn ouders) 95% van de tijd tv kijken en 5% dvd. Tevens hebben mijn ouders dititale tv dus het wordt nog beter dan het analoog wat ik heb gezien.

Sony is alleen 200,- duurder dan de JVC maar naar mijn mening zeker waard als je het geld hebt...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:38:
ik heb een Samsung 40 inch lcd tv met de digitale HD decoder van samsung en mijn beeld is echt haar en haarscherp. Ik heb veel tv's bekeken voordat ik deze kocht en ik vond de Philips en LG's toch vaak de minste tv's die er waren..
en samsung heeft ook een streepje voor mbt design... Neig toch ook sterk naar de samsung. enkel nu nog de vraag of het LCD of plasma wordt....?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@bsmpower, dank voor het verslag. Ben blij dat je even gevraagd hebt om de TV's afzonderlijk te bekijken en niet middels DVD met tig splitters... Dat kan inderdaad veel veranderen!

Sony is inderdaad een top-TV! Maar vaak wat duurder dan de concurrentie... misschien toch nog even meenemen in het vergelijk!

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:46:
[...]

en samsung heeft ook een streepje voor mbt design... Neig toch ook sterk naar de samsung. enkel nu nog de vraag of het LCD of plasma wordt....?
ja natuurlijk wordt het LCD ;-)
Als je een fatsoenlijke reactie tijd wilt en een hoge resolutie neem je lcd.
ok er zijn ook hd ready plasma's maar die zijn duurder en kosten meer stroom.. En Samsung heeft een goede de-interlacer Dus 1080i signaal is scherper dan 720p. Ik raad wel aan om echt voor tv de digitale hd decoder te nemen. op 1080i via hdmi een wereld van verschil.. En die decoder werkt ook bijna altijd zonder problemen op een Samsung tv. Op andere merken heeft ie vaak problemen (die overigens wel opgelost worden door Samsung)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:51:
[...]
ja natuurlijk wordt het LCD ;-)
Als je een fatsoenlijke reactie tijd wilt en een hoge resolutie neem je lcd.
de snelle reactietijd is nu juist 1 van de pluspunten van plasma :|
resolutie is weinig verschil meer tussen plasma en LCD.

• bsmpower
Ik zie nu op de Sony site dat de Sony KDL-32V2000 verouderd model is. De Sony KDL-32V2500 is de recentste. Twijfel nu om mss het nieuwere model te nemen? Zit iets prijsverschil in.

Verschillen:

Sony KDL-32V2000
500 cd/m² (450cd/m² volgens Sony site)
1300 : 1
1x HDMI

Sony KDL-32V2500
450 cd/m²
1700 : 1
2x HDMI

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 06-03-2007 13:04 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
bsmpower schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:01:
Verschillen:

Sony KDL-32V2000
500 cd/m²
1300 : 1
1x HDMI
Sony KDL-32V2500
450 cd/m²
1700 : 1
2x HDMI
In specs is de tweede wel wat beter. Iets minder helder (maar zo weinig dat je dat amper zult merken), maar wel beter contrast...
HDMI is enkel interessant als je andere zaken op de TV aan wilt sluiten.

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:59:
[...]

de snelle reactietijd is nu juist 1 van de pluspunten van plasma :|
resolutie is weinig verschil meer tussen plasma en LCD.
kan wel zijn maar een hd-ready (met 1366x768 resolutie en niet 1024x768) plasma is toch duurder dan een lcd hoor..

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:08:
[...]
kan wel zijn maar een hd-ready (met 1366x768 resolutie en niet 1024x768) plasma is toch duurder dan een lcd hoor..
Jeps. rond de 1000 euri is het bij plasma HD ready 1024 x 768...
Maar bij plasma heb je dan wel meer helderheid en stuk beter contrast en 42" ipv 37"....

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:10:
[...]

Jeps. rond de 1000 euri is het bij plasma HD ready 1024 x 768...
Maar bij plasma heb je dan wel meer helderheid en stuk beter contrast....
Ja dat zijn jouw woorden.. Mijn lcd heeft ook een contrast van 6000:1.
Het is persoonlijke smaak maar ik vind plasma persoonlijk vies.
Zeker als je er op moet xboxen (360)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:12:
[...]
Ja dat zijn jouw woorden.. Mijn lcd heeft ook een contrast van 6000:1.
Het is persoonlijke smaak maar ik vind plasma persoonlijk vies.
Zeker als je er op moet xboxen (360)
De samsung plasma (PS 42E7H ) is 10.000:1 bij een helderheid van 1300 cd/m²
versus samsung LCD (LE 37S71B ) 3000:1 bij een helderheid van 500 cd/m²

Nogal een verschillen... Ik heb mij persoonlijk nog nooit echt verdiept in plasma... maar de getallen spreken toch flink voor de plasma, muv de horizontale resolutie.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
dubbelpost...

[ Voor 96% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 13:17 ]

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:16:
[...]

De samsung plasma (PS 42E7H ) is 10.000:1 bij een helderheid van 1300 cd/m²
versus samsung LCD (LE 37S71B ) 3000:1 bij een helderheid van 500 cd/m²

Nogal een verschillen... Ik heb mij persoonlijk nog nooit echt verdiept in plasma... maar de getallen spreken toch flink voor de plasma, muv de horizontale resolutie.
Ik zou sowieso niet de LE37s nemen. Want de LE40s van samsung is bijna evenduur en heeft 5000:1
Maar je moet maar eens kijken in de winkel. Het verschil tussen plasma en LCD..

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:20:
[...]
Ik zou sowieso niet de LE37s nemen. Want de LE40s van samsung is bijna evenduur en heeft 5000:1
Maar je moet maar eens kijken in de winkel. Het verschil tussen plasma en LCD..
de 40S is 100 euro duurder en heeft 3000:1 volgens vergelijk.nl

[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 13:25 ]

• bsmpower
Ik heb ook naar Plasma gekeken. Op zich niet denderend verschil tussen LCD en Plasma. Ik blijf er bij dat het pas interessant wordt als je minimaal 102cm tv wil. Bij de MM hadden ze alleen de Panasonic 92cm plasma. Prima scherm alleen vind de vormgeving niet zo mooi (persoonlijk). Zag niet veel verschil tussen deze plasma en een evengrote LCD. Prijs is dan in voordeel van de Plasma. Echter zag ik in vorige comments dat een Plasma zijn helderheid verliest na een paar jaar? En dat je in de eerste 200 branduren moet oppassen voor inbranding?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
bsmpower schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:25:
Ik heb ook naar Plasma gekeken. Op zich niet denderend verschil tussen LCD en Plasma. Ik blijf er bij dat het pas interessant wordt als je minimaal 102cm tv wil. Bij de MM hadden ze alleen de Panasonic 92cm plasma. Prima scherm alleen vind de vormgeving niet zo mooi (persoonlijk). Zag niet veel verschil tussen deze plasma en een evengrote LCD. Prijs is dan in voordeel van de Plasma. Echter zag ik in vorige comments dat een Plasma zijn helderheid verliest na een paar jaar? En dat je in de eerste 200 branduren moet oppassen voor inbranding?
dat van helderheid verliezen en inbranden is bij nieuwe modellen niet meer het geval.
Bij de samsung is design van de plasma vergelijkbaar met de LCD (allebei mooi). Maar de plasma is gewoon goedkoper... Dan heb je 42" voor vergelijkbaar geld als 37" LCD. De plasma is dan ook nog helderder en beter contrast...
Eigenlijk zie ik op horizontale resolutie na geen nadelen aan plasma... maar heb het sterke gevoel dat ik iets over het hoofd zie - waarom zouden er anders nog zoveel LCD's in die prijsklasse verkocht/gekocht worden!

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 13:32 ]

Verwijderd

De levensduur van een plasmatv is echt niet kort. Fabrikant geeft aan dat de televisie zeker 30000 uur mee moet gaan. Wat neer komt op 12-15 jaar.

Daarnaast is het stroomverbruik van de alweer 9de generatie plasma's niet schrikbarend. Sterker nog, het scheelt haast niets.
Kijk bijvoorbeeld hier:
http://www.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf

of op http://www.hetbesteproduc...k_plasma_en_lcd_tv_s.html

Het beeld van een LCD kan me nog steeds niet overtuigen. CRT vind ik een stuk mooier, maar een plasma overtreft beide! Gisteren die Pana gekocht en in de winkel op analoog gezien. Prachtig beeld en superscherpe ondertiteling. Ik was verkocht iig.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
tja... mijn indruk bij plasma is toch ook dat het echt scherper en helderder is dan LCD...
Maar ik blijf het vreemd vinden dat er dan nog altijd meer LCD verkocht wordt dan plasma in de prijsklasse rond de 1000 euro... Ik vrees dus nog altijd een addertje ergens onder het gras bij plasma!

Verwijderd

Ach joh, 2 jaar aan huis garantie ;) En gewoon terugbrengen als het niets is.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:42:
tja... mijn indruk bij plasma is toch ook dat het echt scherper en helderder is dan LCD...
Maar ik blijf het vreemd vinden dat er dan nog altijd meer LCD verkocht wordt dan plasma in de prijsklasse rond de 1000 euro... Ik vrees dus nog altijd een addertje ergens onder het gras bij plasma!
De Panasonic plasma serie heeft zo veel prijzen gewonnen dat de keuze voor mij niet zo moeilijk lijkt, voor 50 euro meer dan je budget heb je een 37" maar ik zou er nog 70 euro bij doen en voor de 42" gaan. LCD is eigenlijk geen optie. Dat de horror verhalen over inbranden, energie en levensduur gewerkt hebben is te zien aan de verkopen. En let trouwens even op dat niet naar dynamische contrast waardes kijkt, maar naar het echte contrast.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2007 13:57 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Dat is niet helemaal waar swords:

kieskeurig klikje

De 37PV45 is nog nieuwer dan de PV60 ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 13:58 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:57:
Dat is niet helemaal waar swords:

kieskeurig klikje

De 37PV45 is nog nieuwer dan de PV60 ook.
Ik zie nu dat de 45 de opvolger van de 60 serie zou moeten zijn, maar met identieke specs. 990 voor de 37" en 1145 voor de 42".

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb mijn blik nu op de Samsung PS-42 E 7 H
Die komt toch net wat beter naar voren in reviews... geen kwaaltjes. en design is stuk mooier! (maar das uiteraard iets persoonlijks).

Voor 42" zit je dan ook onder de 1000 euro.

Enkel de lipsynchronisatie zit me nog dwars... kom regelmatig tegen dat dit een probleem is bij plasma met homecinema...

[ Voor 81% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 14:14 ]

Verwijderd

Wil jullie dit niet onthouden:
Plasma X: Oke mensen zal bij deze ook mijn mening geven over dit product omdat dit bij mij ook veel heeft geholpen om een toestel aan te schaffen.
Als eerste kwam de vraag bij ons wat zullen we nemen plasma of lcd.
Na die was niet zo lastig plasma natuurlijk veel mooier dieper warmer en sneller beeld.(vaak wel persoonlijk)
Toen nog een goed merk zoeken pioneer schijnt het beste te zijn maarja daar betaal je dan ook naar.Na veel reviews te lezen kwamen we op panasonic.
Geld/Kwaliteit verhouding het beste.
Het enige wat erg jammer was dat ie niet geheel zwart te leveren zijn maarja een kleinigheidje houd je :)
Eerst gekeken voor de pv60 maar op de side zagen we dat ie identiek was aan de 45 alleen de prijs niet dus die keuze was easy(omdat het vaag was panasonic gebeld en gevraagd hoe of wat omdat op andere sites die 2 modellen wel verschillen,maar hun verzekerde dat ze identiek waren,dat de pv60 eruit ging en dat de 45 hier voor in de plaats kwam)
Eenmaal het toestel aangesloten te hebben wat erg snel ging wist ik niet wat me overkwam eerst land en plaats instellen en binnen een paar sec alle zenders op de juiste plaats en klaar :)
Toen de waardes terug gedraaid naar 40% wat aangeraden word de eerste 200 brand uren ivm plakken/inbranden van stilstaanden beelden (waarvan ik overgens nog nix van gehoord heb bij dit toestel).
Maar wat een beeld toen, we hebben gewoon analoog kabel en echt zeer mooi scherp etc
Sommige zenders wel iets minder zoals ned3 maar dat komt door de kabel en analoog en bijna niet te zien .
Dvd/Computer helemaal mooi beeld zelfs van dicht bij echt bruut!
Geluid voldoet prima wat mij betreft voor tv ,bedoel voor films doe je toch reciever aan.
De groote van het scherm is prima zitten op ongeveer 3m kon nog wel de 42 nemen, voor films is dat nog mooier ,maar voor gewoon tv heb ik dan het gevoel dat je op de bank gedrukt word dus 37 prima.
Aansluitingen meer dan genoeg zoals je bij de specs kan zien.
En de AB is simpel maar wel goed enige nadeel is dat je op de tv moet richten maarja dan maar wat minder lui:).
De scherm formaten zijn prima en ook de autoaspect doet et prima.
Tot slot het design zoals ik al zei vond ik geheel zwart mooier ,maar moet zeggen nu ie er staat is er helemaal nix mis mee en past ie prima.
Dus voor een zeer goede prijs een zeer goed scherm met bijna alles erop en eraan hoop dat jullie hier wat aan hebben en hoop dat het toestel goed ze werk blijft doen:) (een paar dagen in bezit)
joop2005: Mensen, mensen...wat een schitterend apparaat deze Panasonic TH-37PA45EH!. Enne....inderdaad geheel identiek aan de PV60. Toestel was binnen een paar minuten aangesloten en alle kanalen opgezocht. Wowww....hier moet echt een goeie tuner op zitten zeg! Ik heb slechts analoge ontvangst maar wat een prachtig beeld. Gweldige mooie en natuurlijke kleuren. Daar kan geen enkele LCD tv tegen op. Ook het geluid valt me niet tegen. Endat gezeuroverdie zilveren of zwarte randen. Het is gewoon een prachtig strak toestel dat in geen enkele huiskamer zou misstaan.
Het toestel is mooi zilvergrijs en om het scherm zit een bescheiden zwarte rand. Ik moet nog even spelen met de kleuren en contrasten maar dat gaat helemaal goed komen. Ik ben al benieuwd hoe het gaat worden als er hier eindelijke digitale tv beschikbaar komt. Het kan al haast niet beter met nu alleen de analoge ontvangst. Dit is een absolute aanrader mede ook door de super prijs van rond de € 900 (internet). TOPPERTJE!!!! (een paar dagen in bezit)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
tja... grootste pluspunt is in die reviews het zoeken van kanalen... bij digitale TV heb je daarvoor een aparte receiver - dus die functie gebruik je helemaal niet! (of zit een digitale decoder ingebouwd bij dit scherm?)

Zie de voordelen t.o.v. de samsung nog niet... en die heeft bij mij toch een streepje voor door design.. eens goed vergelijk gaan doen ;)

De Samsung PS42C7H is ook :9~

[ Voor 4% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 14:59 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:04:
Ik heb mijn blik nu op de Samsung PS-42 E 7 H
Die komt toch net wat beter naar voren in reviews... geen kwaaltjes. en design is stuk mooier! (maar das uiteraard iets persoonlijks).

Voor 42" zit je dan ook onder de 1000 euro.

Enkel de lipsynchronisatie zit me nog dwars... kom regelmatig tegen dat dit een probleem is bij plasma met homecinema...
Lip sync problemen heb je altijd zolang HDMI 1.3 er nog niet is, je moet alleen zorgen dat je homecinema audio delay ondersteuning heeft, nog lastig om in te stellen, maar na lang schuiven vind je vanzelf de juiste instelling.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
|sWORDs| schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Lip sync problemen heb je altijd zolang HDMI 1.3 er nog niet is, je moet alleen zorgen dat je homecinema audio delay ondersteuning heeft, nog lastig om in te stellen, maar na lang schuiven vind je vanzelf de juiste instelling.
Bij home cinema sets zie ik in de specs nooit iets staan over delay... of kijk ik niet goed? (heb overigens mn oog laten vallen op de Philips 9800W)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:53:
tja... grootste pluspunt is in die reviews het zoeken van kanalen... bij digitale TV heb je daarvoor een aparte receiver - dus die functie gebruik je helemaal niet! (of zit een digitale decoder ingebouwd bij dit scherm?)

Zie de voordelen t.o.v. de samsung nog niet... en die heeft bij mij toch een streepje voor door design.. eens goed vergelijk gaan doen ;)

Ik weet niet wat de verschillen tussen de PS42C7H en PS42Q7H zijn, maar over de PS42Q7H in een test waar ook de Panasonic 42PV60, Pioneer 436RXE en een LG 42PX5R in staan: Mooiste uiterlijk, mooiste afstandsbediening, slechte tuner, te veel rood, weinig aansluitingen.
kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Bij home cinema sets zie ik in de specs nooit iets staan over delay... of kijk ik niet goed? (heb overigens mn oog laten vallen op de Philips 9800W)
Alle huidige tv's hebben beeld optimalisatie engines, deze bewerkingen kosten een aantal ms. Als je het geluid via je tv naar de versterker laat gaan, heb je geen enkel probleem, maar dit kan meestal alleen met stereobronnen. Als je vanaf een dvdspeler het beeld naar je tv laat gaan en je geluid naar de versterker krijg je verschillen. Je kunt kijken of je een delay kunt instellen door in de manual te kijken, die staan meestal wel online.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2007 15:29 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@swords, tuner maakt volgens mij niet uit aangezien er een externe receiver tbv digitale TV gebruikt wordt (toch? of zeg ik nu iets stoms?) Meer rood is denk ik iets persoonlijks - hoop een keer de panasonic en de samsung in een winkel te kunnen bekijken... en weinig aansluitingen - wat heb je meer nodig dan HDMI en Scart??

Ik ga voor een home cinemaset - dus met DVD ingebouwd... ik zal eens een manual gaan opzoeken als ik tijd heb!

[ Voor 32% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 15:27 ]

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:53:

Behalve dan het flikkeren door de "dynamic dimming". Hoor je toch veel mensen over klagen.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:27:
[...]
Behalve dan het flikkeren door de "dynamic dimming". Hoor je toch veel mensen over klagen.
wat is dynamic dimming? :| Ben er nog niets over tegen gekomen!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kazz1980 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:26:
@swords, tuner maakt volgens mij niet uit aangezien er een externe receiver tbv digitale TV gebruikt wordt (toch? of zeg ik nu iets stoms?) Meer rood is denk ik iets persoonlijks - hoop een keer de panasonic en de samsung in een winkel te kunnen bekijken... en weinig aansluitingen - wat heb je meer nodig dan HDMI en Scart??

Ik ga voor een home cinemaset - dus met DVD ingebouwd... ik zal eens een manual gaan opzoeken als ik tijd heb!
Meer rood is niet iets persoonlijks, maar een meting naar standaarden, wel iets wat je bij kunt stellen. Tevens waren de punten uit die test niet als positief/ negatief oordeel, maar gewoon zodat je iets meer info had. http://www.p4c.philips.co...2/hts9800w_12_dfu_nld.pdf is je manual, die had ik ook al in de vorige post ge-edit, en lip sync aanpassen kan met die set, zie pagina 240.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2007 15:36 ]

Verwijderd

"Dit is onderdeel van DNIe, een door de fabrikant geprezen techniek die het contrast en de kleurechtheid zou moeten verbeteren. In de praktijk komt het er op neer dat je binnen bepaalde scenes met wisselende donkere/lichtere beelden naar een flipperkast zit te kijken: het toestel maakt het beeld dan weer licht, dan weer donker dan weer licht. Een soort van flits-effect, met daarbij in donkere scenes een soort van blokkerigheid die door het lichter maken nog extra zichtbaar wordt."

Las wel dat dit vaak voorkomt en op 2 manieren op te lossen is:
- Door "full bypass" te activeren in het service menu. Met als nadeel dat er weinig instellingen meer instelbaar zijn. Waaronder kleurwarmte en ruisfilter.

- Door het moederbord te laten vervangen. Degene die eindigen op "D" schijnen niet goed te werken met dynamic dimming. Degene die eindeigen op "B" wel.

Trouwens info van kieskeurig.nl

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
thx. Snappie - zat net ook al op ieskeurig te bladeren...

en thx Swords voor de info!

Volgens mij is de keuze een beetj als volgt: Samsung voor de mooie looks, of Panasonic voor iets betere kwaliteit... Nu ben ik persoonlijk erg kieskeurig wat design betreft - en daar heeft de panasonic een flink minpunt... de samsung is echt MOOI om te zien. de Panasonic in mijn ogen ronduit lelijk! en tja - het staat wel heel prominent in de woonkamer!

Het dynamic Dimming bij de samsung is alleen wel een issue... niet handig van samsung om een dergelijke functie in te bouwen en niet de mogelijkheid te bieden deze uit te zetten...

[ Voor 105% gewijzigd door kazz1980 op 06-03-2007 15:50 ]

Verwijderd

Lastig hé :D

Persoonlijk vind ik die Pana's weer niet lelijk. De Samsung wel wat mooier. Maar denk dat die van mij heel mooi zal staan aan de muur.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:55:
Lastig hé :D

Persoonlijk vind ik die Pana's weer niet lelijk. De Samsung wel wat mooier. Maar denk dat die van mij heel mooi zal staan aan de muur.
uiterlijk is uiteraard een heel persoonlijk iets he! ;)
Ik begrijp overigens wel uit het verhaal over moederborden met een andere letter dat het probleem inmiddels verholpen is bij samsung. Als ik dit toetstel pas over een paar maandjes aanschaf is het dus wellicht geen probleem meer... iets om in de gaten te houden dus....

En de panasonic - die ga ik niet meteen helemaal afschrijven omdat ie wat minder mooi is! Maar ja - een flink minpunt is het wel voor mij...

Verwijderd

Maakt mij niet uit hoor. Moet kopen waar je je zelf goed bij voelt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

EL>>AVH

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 06-03-2007 16:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:03:
Maakt mij niet uit hoor. Moet kopen waar je je zelf goed bij voelt.
uiteraard :P ik zeg het ook niet om jou gelukkig te maken ;) Het zou enkel nogal rot zijn als ik voor de samsung ga vanwege de looks en er vervolgens achter kom dat ik toch beter een panasonic had kunnen nemen omdat de samsung gewoon niet goed functioneert in vergelijk met de panasonic oid!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
heb even een mailtje gestuurd naar Samsung over dat dynamic dimming... of er al een oplossing is enzo.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Als je dat automatisch contrast aanpassen bedoeld, dit is bij mijn LE26R71 uitschakelbaar in het service menu (zeer aan te raden).

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
AvanCade schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:22:
Als je dat automatisch contrast aanpassen bedoeld, dit is bij mijn LE26R71 uitschakelbaar in het service menu (zeer aan te raden).
klopt... maar bij genoemde plasma is het dus niet meer uit te schakelen - dat is nu net het probleem met dat toetstel....

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk anders naar de Tatung 32 MCGI, loopt een heel topic over op dit forum.... En gezien je budget zou ik dan voor de 37MCGI gaan....
[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur.

www.dollarshop.nl (een van de winkels die hem verkoopt..)
_Richie_ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:26:
Verkeerd forum...
[modbreak]Bedankt voor deze zinnige bijdrage aan dit topic. ;)[/]
Off Topic:
Ik heb ook gelijk op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif geklikt hoor. Begrijp me niet verkeerd.....

Verwijderd

Heb gisteren mn plasma opgehaald: screw LCD :)
Heb je al wat gehoord van Samsung?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:51:
Heb gisteren mn plasma opgehaald: screw LCD :)
Heb je al wat gehoord van Samsung?
nope... nog niks gehoord.

overigens zit ik no ook weer naar de 37"panasonic plasma te kijken... mn vrouw wil liever niet zo'n grote TV in huis :| en samsung heeft niet kleiner dan 42" plasma!

Overigens hoorde ik laatst wel ergens dat plasma alleen rechtop vervoerd mag worden en nogal kwetsbaar is... dus lijkt me wel aan te raden om het dan te laten bezorgen?

[ Voor 43% gewijzigd door kazz1980 op 07-03-2007 10:18 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
_Richie_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:50:
Kijk anders naar de Tatung 32 MCGI, loopt een heel topic over op dit forum.... En gezien je budget zou ik dan voor de 37MCGI gaan....
[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur.
www.dollarshop.nl (een van de winkels die hem verkoopt..)
Tatung?? Nooit van gehoord... ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom ik voor een onbekend merk zou moeten gaan als er voor hetzelfde geld bekende merken beschikbaar zijn waarvan bekend is dat de kwaliteit goed is (Samsung, panasonic, philips, sony)

Verwijderd

kazz1980 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:08:
Overigens hoorde ik laatst wel ergens dat plasma alleen rechtop vervoerd mag worden en nogal kwetsbaar is... dus lijkt me wel aan te raden om het dan te laten bezorgen?
Ik heb em in de achterbak van m'n Clio gegooid..zit goed genoeg verpakt haha.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:48:
[...]
Ik heb em in de achterbak van m'n Clio gegooid..zit goed genoeg verpakt haha.
Ja - maar het rechtop vervoeren dan? Of is dat een fabeltje?

En nog iets, hoe zit het met inbranden? Ik sluit er nl. een spelcomputer op aan (en de meeste spellen hebben toch stilstaande symbolen e.d.) en mogelijk een PC (indien de aansluiting het toelaat)... moet ik dan erg uitkijken voor inbranden? Of valt het allemaal wel mee...

Verwijderd

Ik heb er nog nooit van gehoord. Die van mij is iig goed aangekomen haha.

Over het inbranden, de Panasonic plasma's zijn zo goed als inbrandingsvrij verklaard (:P). Toch wordt er nog altijd aangeraden om de eerste 200 uur je beeldinstellingen niet te optimaliseren en vooral je contrast even niet hoger dan 50% te zetten.

Puur uit voorzorg. De Panasonic plasma's hebben namelijke de Veira (?) technologie die dit tegengaat.
Komt nauwelijks tot nooit meer voor iig.
Weet niet hoe het met andere merken zit. Weet wel dat de goede plasma's gemaakt worden door: Pioneer en Fujitsu (niet de Siemens lijn) en Panasonic. Samsung is meer into LCD's.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit in dezelfde positie als de TS. Ik weet niet of het al besproken is (snel dit topic doorgebladerd), maar die plasma's ondersteunen geen 720p. Persoonlijk wil ik een 37+ lcd of plasma, maar wel eentje die minstens 720p ondersteund (voor de xbox 360 en hd filmpjes). Misschien dat het voor een ander niet belangrijk is, maar ik dacht ik wijs je er maar even op.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kazz1980 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:01:
[...]

Ja - maar het rechtop vervoeren dan? Of is dat een fabeltje?
Het is geen fabeltje, maar je moet er ook niet te zwaar aan tillen. De glasplaat kan makkelijker breken als het scherm plat ligt (de krachten werken dan loodrecht op je plaat, in plaats van in de sterke richting van de plaat). Zolang je niet te hard over drempels gaat zal het erg meevallen.

* Gizz heeft maandag zijn plasma ook plat vervoerd. Kwam nog een slecht stuk snelweg tegen waar je met 70 km/u bijna uit elkaar trilde, maar de plasma is heel gebleven :P

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tatung maakt displays voor o.a. JVC.
StephaN900 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:28:
Ik zit in dezelfde positie als de TS. Ik weet niet of het al besproken is (snel dit topic doorgebladerd), maar die plasma's ondersteunen geen 720p. Persoonlijk wil ik een 37+ lcd of plasma, maar wel eentje die minstens 720p ondersteund (voor de xbox 360 en hd filmpjes). Misschien dat het voor een ander niet belangrijk is, maar ik dacht ik wijs je er maar even op.
Ze ondersteunen wel 720p, ze geven het alleen met iets minder horizontale pixels weer.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:29:
[...]
Het is geen fabeltje, maar je moet er ook niet te zwaar aan tillen.
offtopic:
Hoezo niet? Die dingen zijn wel zwaar! :P

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:14:
Weet wel dat de goede plasma's gemaakt worden door: Pioneer en Fujitsu (niet de Siemens lijn) en Panasonic. Samsung is meer into LCD's.
Zoiets begrijp ik inderdaad ook uit de verhalen/reviews her en der... Weer een pluspuntje voor de Panasonic dus ;) moet toch echt eens gaan uitzoeken waar ik die in Groningen kan bekijken! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 07-03-2007 12:43 ]

Verwijderd

We zijn een aantal dagen verder...
Al een keuze kunnen maken?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204451
Pagina: 1