Hi,
Ik ben deze thread al lang aan het volgen maar heb nooit de moeite gedaan om te registreren (Tweakers aanvaardt mijn gmail account niet

) In ieder geval heb ik zelf al een tijd een Zepto 6214w en ben er behoorlijk tevreden over. Er zijn helaas wel nadelen:
1) De touchpad is niet echt schitterend (hij voelt hetzelfde aan als het materiaal van de polsondersteuning, het is niet bepaald aangenaam en vaak merk ik dat probeer ik mijn muis te besturen aan de hand deze polsondersteuning).
2) Jullie zijn al op de hoogte van de batterijduur, het is enigzins normaal dat een laptop met zo'n energieslorpende componenten een zwakke punt zal hebben in batterijduur. Maar je voelt het wel, als je in de lessen zit en merkt dat je nog voor 20% stroom hebt, kan het soms spannend worden.
3) Het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb al wel wat coasters beschreven met mijn dvdwriter. Ik heb voor de lade geopteerd omdat hij meer optische media ondersteunde, maar mijn desktop met BENQ writer doet het wel stukken beter. Ik zal eens een scan maken met mijn benq om te zien hoe een geslaagde dvd eruit ziet.
4) Mijn grootste probleem heb ik ten aanzien van de bouwkwaliteit. De onderkant van de laptop (die de toetsenbord, de moederbord, etc behuist) zit zeer degelijk in elkaar. Ik denk niet dat deze ooit problemen gaat geven. Maar de bovenkant waar het scherm inzit laat wat te wensen over. Het zit namelijk zo dat wanneer ik (als de laptop is uitgevouwd) de 2 bovenhoeken van het scherm neem, kan ik met een minimale hoeveelheid druk de hele scherm doen "twisten". Ik heb ook gemerkt dat na ik hem op en afvoer van de universiteit, de toetsen van de keyboard een impressie maken om het scherm. Dit heb ik echter verholpen door zo'n microfiber doek tussen de laptop te zetten voor ik het opvouw en die dubbelt mooi om mijn scherm proper te houden.
Oef, de slechte kanten zijn nu uit de weg. En nu kan ik eerlijk en zonder schamen zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze laptop. Ik zal even de voornaamste overlopen.
1) prijs-kwaliteit blablabla (We weten het allemaal ondertussen, je krijgt veel computer voor je euro)
2) Bouwkwaliteit van de onderkant is zeer degelijk, spijtig van het scherm want anders zou hij naar mijn gevoel uitstekend zijn.
3) Esthetisch vind ik hem zeer mooi. Maar dit is subjectief, ik heb al vrij veel positieve reacties gehad op dit vlak, maar de 2 macbook gebruikers van mijn klas appreciëren hem helemaal niet. Ik denk dat je mensen kunt indelen in 2 soorten: zij die Apple het mooist vinden en zij die IBM (met hun thinkpad reeks) het meeste apprecieren.
4) Ik ben zeer tevreden over het toetsenbord. Dit was enigszins een verassing. HIj tipt heel aangenaam. Ik mis mijn externe toetsenbord helemaal niet.
5) God was is hij stil. Toen ik met mijn laptop aankwam in de les moest een vriend van mij even lachen. "Met zo'n grafische kaart en processor ga je opvallen in deze klas (hij bedoelde dus qua geluidsoverlast." Hij was verstomd toen hij merkte dat mijn computer wel degelijk aanstond.
Nog even iets over het bestelproces. Ik had een zelfde mail gestuurd naar zowel n4all en denned. Aangezien denned snel reageerde, omvangrijk en steeds opnieuw de snelste bleek heb ik geopteerd voor Denned. Maar zoals gezegd op de forum zou het best wel kunnen dat er zowat geen echte praktisch verschil tussen de 2 bestaat. In ieder geval heb ik mijn laptop besteld op 5 februari en werd hij geleverd op 22 februari. Normaal zou ik het vroeger krijgen maar storten naar het buitenland gaat ontzettend traag (ben zelf in België). Dus over het algemeen nog vrij pijnloos verlopen, persoonlijk lijken me wel de ETA op de site niet overeen te komen met een haalbare werkelijkheid. Dat is dus aan verbetering toe lijkt me.
Zo, nu heb ik lang genoeg doorgefoord.