Toon posts:

Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

108886

creëer dan snel een nieuwe taalinstelling en switch als het nodig is hé... 1 seconde tijd per switch nodig ;)

(kan zelfs met sneltoets als de taalbalk aanstaat)
ik duw nu ctrl-shift-1 voor azerty en ctrls-shift-2 voor qwerty

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 16:33
switchen als een gek dan bij html. Als ik elke keer dat er een haakje moet komen moet veranderen ^^.
Maar wel geen slechte tip..

• hmmmz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 00:00
Hi,

Ik ben deze thread al lang aan het volgen maar heb nooit de moeite gedaan om te registreren (Tweakers aanvaardt mijn gmail account niet :( ) In ieder geval heb ik zelf al een tijd een Zepto 6214w en ben er behoorlijk tevreden over. Er zijn helaas wel nadelen:
1) De touchpad is niet echt schitterend (hij voelt hetzelfde aan als het materiaal van de polsondersteuning, het is niet bepaald aangenaam en vaak merk ik dat probeer ik mijn muis te besturen aan de hand deze polsondersteuning).
2) Jullie zijn al op de hoogte van de batterijduur, het is enigzins normaal dat een laptop met zo'n energieslorpende componenten een zwakke punt zal hebben in batterijduur. Maar je voelt het wel, als je in de lessen zit en merkt dat je nog voor 20% stroom hebt, kan het soms spannend worden.
3) Het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb al wel wat coasters beschreven met mijn dvdwriter. Ik heb voor de lade geopteerd omdat hij meer optische media ondersteunde, maar mijn desktop met BENQ writer doet het wel stukken beter. Ik zal eens een scan maken met mijn benq om te zien hoe een geslaagde dvd eruit ziet.
4) Mijn grootste probleem heb ik ten aanzien van de bouwkwaliteit. De onderkant van de laptop (die de toetsenbord, de moederbord, etc behuist) zit zeer degelijk in elkaar. Ik denk niet dat deze ooit problemen gaat geven. Maar de bovenkant waar het scherm inzit laat wat te wensen over. Het zit namelijk zo dat wanneer ik (als de laptop is uitgevouwd) de 2 bovenhoeken van het scherm neem, kan ik met een minimale hoeveelheid druk de hele scherm doen "twisten". Ik heb ook gemerkt dat na ik hem op en afvoer van de universiteit, de toetsen van de keyboard een impressie maken om het scherm. Dit heb ik echter verholpen door zo'n microfiber doek tussen de laptop te zetten voor ik het opvouw en die dubbelt mooi om mijn scherm proper te houden.

Oef, de slechte kanten zijn nu uit de weg. En nu kan ik eerlijk en zonder schamen zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze laptop. Ik zal even de voornaamste overlopen.
1) prijs-kwaliteit blablabla (We weten het allemaal ondertussen, je krijgt veel computer voor je euro)
2) Bouwkwaliteit van de onderkant is zeer degelijk, spijtig van het scherm want anders zou hij naar mijn gevoel uitstekend zijn.
3) Esthetisch vind ik hem zeer mooi. Maar dit is subjectief, ik heb al vrij veel positieve reacties gehad op dit vlak, maar de 2 macbook gebruikers van mijn klas appreciëren hem helemaal niet. Ik denk dat je mensen kunt indelen in 2 soorten: zij die Apple het mooist vinden en zij die IBM (met hun thinkpad reeks) het meeste apprecieren.
4) Ik ben zeer tevreden over het toetsenbord. Dit was enigszins een verassing. HIj tipt heel aangenaam. Ik mis mijn externe toetsenbord helemaal niet.
5) God was is hij stil. Toen ik met mijn laptop aankwam in de les moest een vriend van mij even lachen. "Met zo'n grafische kaart en processor ga je opvallen in deze klas (hij bedoelde dus qua geluidsoverlast." Hij was verstomd toen hij merkte dat mijn computer wel degelijk aanstond.

Nog even iets over het bestelproces. Ik had een zelfde mail gestuurd naar zowel n4all en denned. Aangezien denned snel reageerde, omvangrijk en steeds opnieuw de snelste bleek heb ik geopteerd voor Denned. Maar zoals gezegd op de forum zou het best wel kunnen dat er zowat geen echte praktisch verschil tussen de 2 bestaat. In ieder geval heb ik mijn laptop besteld op 5 februari en werd hij geleverd op 22 februari. Normaal zou ik het vroeger krijgen maar storten naar het buitenland gaat ontzettend traag (ben zelf in België). Dus over het algemeen nog vrij pijnloos verlopen, persoonlijk lijken me wel de ETA op de site niet overeen te komen met een haalbare werkelijkheid. Dat is dus aan verbetering toe lijkt me.

Zo, nu heb ik lang genoeg doorgefoord.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-05 11:35
hmmmz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:33:

Nog even iets over het bestelproces. Ik had een zelfde mail gestuurd naar zowel n4all en denned. Aangezien denned snel reageerde, omvangrijk en steeds opnieuw de snelste bleek heb ik geopteerd voor Denned. Maar zoals gezegd op de forum zou het best wel kunnen dat er zowat geen echte praktisch verschil tussen de 2 bestaat. In ieder geval heb ik mijn laptop besteld op 5 februari en werd hij geleverd op 22 februari. Normaal zou ik het vroeger krijgen maar storten naar het buitenland gaat ontzettend traag (ben zelf in België). Dus over het algemeen nog vrij pijnloos verlopen, persoonlijk lijken me wel de ETA op de site niet overeen te komen met een haalbare werkelijkheid. Dat is dus aan verbetering toe lijkt me.

Zo, nu heb ik lang genoeg doorgefoord.
MM lekker dan, ik heb 6 februari besteld en heb hem nog steeds niet door het toetsenborddrama.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Toetsenbord drama lijk ik nu voorbij te zijn.

Nu blijkt het administratie achterstand drama te beginnen.

Zoals sommige mensen ook in de mail hebben mogen lezen.

Dus nu hebben ze een complete laptop alleen weten ze niet wat ze er mee moeten.

Beetje jammer.

Ik dacht Yes ze hebben het voor elkaar om die mensen met het toetsenbord probleem op te lossen.
Maar gaan ze over op een ander probleem.

En daar heb ik al een pittig mail over gestuurd naar RJ.

• ajampaniki
vDorst schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:58:
Toetsenbord drama lijk ik nu voorbij te zijn.

Nu blijkt het administratie achterstand drama te beginnen.

Zoals sommige mensen ook in de mail hebben mogen lezen.

Dus nu hebben ze een complete laptop alleen weten ze niet wat ze er mee moeten.

Beetje jammer.

Ik dacht Yes ze hebben het voor elkaar om die mensen met het toetsenbord probleem op te lossen.
Maar gaan ze over op een ander probleem.

En daar heb ik al een pittig mail over gestuurd naar RJ.
Ja ik heb ook nog even naar RJ gemaild, maar aangezien ze nog gezellig in duitsland zitten zal het even wachten worden. Denk dat je iig niet eerder dan vrijdag je laptop kan verwachten. Ikzelf zou daar al "blij" mee zijn.
Gewoon blijven mailen, zou ik zeggen!

Ga nu even de demo van ''Command and Conquer III - Tiberium Wars'' installeren :9

[Voor 53% gewijzigd door CLB op 17-03-2007 13:51]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• vDorst
  • Niet online
als ik hem volgende week heb ben ik heel blij

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Wat is er in vredesnaam met zepto.nl gebeurd :/
Wou vandaag mijn laptopje bestellen.

[Voor 28% gewijzigd door michieldg op 17-03-2007 12:19]

Anoniem: 209441

het is nl.zepto.com
zepto.nl is misschien een oude franchise die is overgestapt of iemand die mee wil varen op het succes van zepto. Ik zat ook te denken aan een zepto maar omdat vista er niet uitzag ben ik overgestapt op apple.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 209441 op 17-03-2007 12:34]

Anoniem: 209441 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:
het is nl.zepto.com
zepto.nl is misschien een oude franchise die is overgestapt of iemand die mee wil varen op het succes van zepto.
Zepto.nl is van N4ALL :) De distributeur van Zepto's in Nederland :)
Dus je hebt nu 'n Apple? Maar daar heb je geen (leuke) games voor??

Daarnet de demo van Command and Conquer III - Tiberium Wars, gedraaid, echt meisterlijk!
1280 x 800 met alles op high en werkt gewoon perfect! Lekker smooth en ziet er echt retegeil uit!
Geen framedrops ofzo bij grote legers/ aanvallen en shit! Loopt echt onwijs goed! Ga 't spel ook zeker kopen vandeweek (of er moet ergens een goede illegale versie te downloaden zijn O-) )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• michieldg
Ah bedankt :)

Dit wordt hem dan:

900230 1GB RAM extra en passende sleeve gratis; plus gratis verzenden!
100285 14.1" WXGA Crystal Clear 1280x800 (6214W)
120622 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
130108 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260025 Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
270010 Ingebouwde bluetooth (6214W/6314W/6x15WD)
170077 US (United States) 6014/6214 Zwart
250324 6 Cell Standaard Batterij
300200 24 maanden pick up & return (6 maanden op batterij)

Mocht de batterijduur echt tegen vallen koop ik er later nog een 12 cells batterij bij, of nog een extra 6 cells :)
Ja wat is daar op aan te merken.. NIKS haha... Heb deze config zelf ook! Supertjes :*)

• michieldg
:*) Nu hopen dat hij snel gelevert kan worden.
En nog even kijken hoe ik moet betalen enzo :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zag gister ook ineens dat zepto.nl ineens een totaal andere site is.
Terwijl dat voorheen dezelfde site was als nl.zepto.com
Ook vaag, dat je op de NL site bij het zelf samenstellen bepaalde dingen niet kan selecteren, die op de .com wel kunnen, maar ook andersom.
Zo kan je op .com geen Vista selecteren, en geen slot-in dvd brander als je die zou willen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Je krijgt een mailtje met je zogenaamde 'ProForma Invoice' rekening! Hierop staat het te betalen bedrag en ook een rekeningnnummer! Geld overmaken en hopsakee klaar :)
Kan nu wel even duren voordat je die ProForma krijgt aangezien ze op de Cebit zitten!
Nakebod schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Zag gister ook ineens dat zepto.nl ineens een totaal andere site is.
Terwijl dat voorheen dezelfde site was als nl.zepto.com
Is geen andere site ;) Is gewoon www.bto.eu waar nu naartoe wordt gelinkt!
Zoals ik al zei is www.zepto.nl 'in handen van' N4ALL, die oa ook BTO-notebooks verkoopt!
Aangezien er nu wat meningsverschillen zijn tussen N4ALL en Zepto is 't tijdelijk www.bto.eu!

[Voor 33% gewijzigd door CLB op 17-03-2007 15:44]

• ajampaniki
CLB schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Je krijgt een mailtje met je zogenaamde 'ProForma Invoice' rekening! Hierop staat het te betalen bedrag en ook een rekeningnnummer! Geld overmaken en hopsakee klaar :)
Kan nu wel even duren voordat je die ProForma krijgt aangezien ze op de Cebit zitten!

[...]

Is geen andere site ;) Is gewoon www.bto.eu waar nu naartoe wordt gelinkt!
Zoals ik al zei is www.zepto.nl 'in handen van' N4ALL, die oa ook BTO-notebooks verkoopt!
Aangezien er nu wat meningsverschillen zijn tussen N4ALL en Zepto denemarken is 't tijdelijk www.bto.eu!
Denk zet het er maar even achter om het wat minder verwarrend te maken

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 20:10
michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Nou, volgens mij moet je niet denken dat ie binnen een week geleverd wordt. Ze hebben een flinke achterstand. Ik wacht ook al een maand op mijn laptop.

• michieldg
Westmania schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Nou, volgens mij moet je niet denken dat ie binnen een week geleverd wordt. Ze hebben een flinke achterstand. Ik wacht ook al een maand op mijn laptop.
Nee dat weet ik, daarom poste ik het ook :) De leverdatum staat op 3 april, maar ik denk dat dat niet haalbaar is als die toetsenborden pas 30 maart verwacht worden.

• ajampaniki
michieldg schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:47:
[...]

Nee dat weet ik, daarom poste ik het ook :) De leverdatum staat op 3 april, maar ik denk dat dat niet haalbaar is als die toetsenborden pas 30 maart verwacht worden.
30 maart was volgens mij een richtdatum zodat ze een beetje speling hadden en niet steeds hoeften te melden dat de toetsenborden er nog niet waren. Maar ik denk idd niet dat je hem op 3 april hebt.

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
zo te zien is de nieuwe site duurder geworden.. want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(

hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding.. ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?
spawnkamikaze schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:51:
zo te zien is de nieuwe site duurder geworden..
want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(
Weet niet wat voor site je bekijkt :?
www.zepto.nl is tijdelijk gelinkt naar www.bto.eu
nl.zepto.com enzo, zijn precies dezelfde prijzen als al 'n hele tijd dus!
hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding..
ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?
Beetje zoeken kan geen kwaad denk ik? Waarom kiest men vaak voor Zepto?
Omdat er weinig 14 inchers zijn met zo'n goede videokaart en voor de prijs/hardware-verhouding!

• michieldg
spawnkamikaze schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:51:
zo te zien is de nieuwe site duurder geworden.. want als ik zit al boven de prijs van de Extreme variant als ik slechts 1 GB derin stop :(
Je loopt waarschijnlijk te stoeien met het knopje Met/Zonder btw links onderin. Die had ik ook over het hoofd gezien in het begin :p
hoe zit het hier met de prijs/kwaliteit verhouding.. ook meeste bang-for-your-bucks ivm tot andere 14 inchers in deze prijsklasse?
Zoals CLB zei, er zijn bijna geen 14 inchers met dezelfde specs voor dit geld. En met de kwaliteit zit het geloof ik wel goed, aangezien nog niemand een serieus probleem gehad heeft voor zover ik dit topic gelezen heb.

[Voor 44% gewijzigd door michieldg op 18-03-2007 10:46]

• ajampaniki
michieldg schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Je loopt waarschijnlijk te stoeien met het knopje Met/Zonder btw links onderin. Die had ik ook over het hoofd gezien in het begin :p

[...]

Zoals CLB zei, er zijn bijna geen 14 inchers met dezelfde specs voor dit geld. En met de kwaliteit zit het geloof ik wel goed, aangezien nog niemand een serieus probleem gehad heeft voor zover ik dit topic gelezen heb.
Ik heb afgelopen week en voordat ik de zepto ging bestellen gezocht naar een alternatief, ook omdat het me allemaal een beetje te lang duurde, maar kon echt niks vinden wat een beetje in de buurt kwam, met dezelfde specs.

• michieldg
ajampaniki schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:18:
[...]

Ik heb afgelopen week en voordat ik de zepto ging bestellen gezocht naar een alternatief, ook omdat het me allemaal een beetje te lang duurde, maar kon echt niks vinden wat een beetje in de buurt kwam, met dezelfde specs.
Ik heb inderdaad ook niks gevonden na een tijdje zoeken, maar ik wou het niet helemaal uitsluiten natuurlijk ;)
Ik weet niet of BTO wat kan leveren qua zelfde specs en zelfde prijs..?

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 18-03-2007 12:35]

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat zouden jullie kiezen als je deze twee opties naast elkaar ziet?
Gamen doe ik niet. Wel gebruik ik regelmatig 3D tekenprogramma's zoals AutoCAD, SketchUp en 3DStudioMax.

Dell Latitude D620Zepto Znote 6214W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 1.024 MB)2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 1.024 MB)
nVidia Quadro NVS 110M 256 MBnVidia Geforce Go 7600 512MB
14,1-inch WXGA LCD-scherm (resolutie van 1.280 x 800 pixels)14.1" WXGA Crystal Clear 1280x800
120 GB harde schijf (5.400 rpm)120 GB 5400omdr. SATA Hitachi
8x DVD+/-RW-station met Software Decode SolutionDVD-RW Dual Layer Brander
Gewicht: vanaf 2,00 kg (zonder grafische kaart en met 4cell batterij) Breedte: 337 mm, Diepte: 238 mm, Hoogte: 32 mm341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg m/bat.
€ 1.314,75 excl BTW en verzending (€75)€ 1.281,00 excl BTW

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Die Dell kan je, als je telefonisch gaat bestellen, nog goedkoper krijgen ook :)
En waarschijnlijk gratis verzendkosten ook.

Ik ken verder de Quadro niet zo goed, het is iig geen game kaart, maar dat deed je al niet.
Ik zou als enige aanpassing een 7200 RPM hdd doen, desnoods 80 GB als de ruimte niet al te veel uitmaakt.
Denk dat die Cad programma's dat wel liever vinden, een wat snellere hdd.

En dan blijft er 1 ding over: Zepto heeft standaard 2 jaar garantie.
Dell standaard 1, tenzij je extra garantie selecteerd. Heb je die ook op 2, 3 of zelfs 4 jaar gezet?
Want garantie is toch wel iets wat je graag hebt, ookal scheelt het misschien 200 euro.

Maar welke je moet kiezen, blijft een persoonlijke keuze.
Ze zullen beide niet slecht zijn.

• willem7q
  • Niet online
Bij Dell staat er:
"Standard Warranty: 3 jaar internationale on-site service op de volgende werkdag (incl. E-learningpakket)"

• ajampaniki
wvbesien schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:31:
Wat zouden jullie kiezen als je deze twee opties naast elkaar ziet?
Gamen doe ik niet. Wel gebruik ik regelmatig 3D tekenprogramma's zoals AutoCAD, SketchUp en 3DStudioMax.
De programma's die je wilt gebruiken hebben toch niet zoveel grafische kracht nodig of wel? Want dan zou je gewoon een goedkopere laptop kunnen kopen waar wel dezelfde proc en geheugen in zit maar niet zo'n krachtige graka.

108886

ik zou dan juist wel voor een patserkaart kiezen omdat er niks frustrerender is in 3dmax dan dat je polycount te hoog wordt voor je graka en dat alles hakkelig begint te lopen en je productiviteit 50% daalt

maar of het de meerwaarde waard is om een quadro te kopen... ik weet het niet... ben je echt professioneel bezig?

een GO7600 geeft ook al heel wat pats hoor :o ook in CAD software

[Voor 31% gewijzigd door 108886 op 18-03-2007 17:56]

• crazyheinz
wat voor een kaart heb je dan nodig?
Zou een 7400 GO genoeg zijn om dat beetje deftig te draaien?
Zou voor de Zepto gaan! Is goedkoper en je hebt langere garantie!

Anoniem: 181666

@CLB: C&C Tiberium Wars draait bij jou op de hoogste settings? Of bedoel je met high gewoon letterlijk 'high' instellingen :9 Hoe warm wordt je laptop trouwens na n half uur spelen van die demo?

• HammerT
  • Laatst online: 12:38
20 fps hoor op de hoogste settings

En wat bedoel je met war, hij wordt gewoon lekker warm :P niets extreem hoor

Met warm bedoel ik 92 graden ofzo, dat heb ik vaak na een potje BF2 :P
Nee ik bedoel idd gewoon met alle instellingen op 'high' (dus niet op 'ultrahigh' of met AA en shit)
Ik zet die shit nooit aan, maar altijd m'n details op 'high' en vind 't er dan al best uitzien en lekker spelen!
Waarom zou ik nog hogere instellingen willen, als ik hier al genoeg mee neem, denk k altijd!
Ik wil wel ff wat instellingen veranderen zodat ik kan kijken wanneer 't echt niet meer 'playable' is ofzo?

Hoe heet die wordt? Uhm geen idee :)
Volgens mij is die na 10 minuten spelen even warm als na een uur spelen?
Heet wordt die niet btw, gewoon lekker warm (heb 't nu over de linkerzijkant van de laptop)

Ik heb ook de demo van Stalker en de demo van Supreme Commander gedownload!
Supreme Commander moet echt fucking hoge systeemeisen hebben heb ik gehoord!
Vandeweek (of vanavond) even kijken hoe dat spel loopt op m'n Zepto Znote'tje!

Ik had vandaag wel 2x een soort van 'artifacts' op m'n scherm!
1 keer na het opstarten uit slaapstand en 1x tijdens MSN....
Weet niet wat het precies is, maar als 't nog 'n x voorkomt ga ik even bellen, want houd er niet van :|

[Voor 13% gewijzigd door CLB op 18-03-2007 21:15]

Kan je niet even met Everest of NHC checken hoe heet ie wordt. Ik wil even weten of het hoort dat ie soms pieken heeft van +90 graden :P Idle (office/internet) istie op Dynamic Switching gewoon rond de 65-70 graden...

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 18-03-2007 21:17]

Zal Everest even installen! NHC werkt volgens mij nog niet icm Vista!?

Nog even terugkomend op die 'artifacts' ?
Als je videokaart brak is, heb je dan altijd 'artifacts' of is dat soms?
Heb 't dus vandaag opeens 2x gezien, maar daarna weer gegamed --> ging weer super!!

Naja als 't vandeweek maar niet meer terugkomt, hoop ik dan maar :o

EDIT: Net weer 'n x gehad, gewoon tijdens 't surfen op internet...
Zou dat maybe kunnen komen omdat m'n C-schijf bijna vol zit ofzo? Iets met swap-file ofzo?
Ik heb echt werkelijk geen idee hoor, maar wil niet hele tijd 'n gaar scherm voor me zien en bij zo'n
dure aankoop wil ik wel dat het voor 100% werkt! Doet het nu voor 99,9% (omdat ik m'n email-media-button niet aan Gmail gelinkt krijg haha) en wil dat graag zo houden, dus iemand suggesties ofzo?

[Voor 43% gewijzigd door CLB op 18-03-2007 23:02]

• HammerT
  • Laatst online: 12:38
NHC is ook niet heilig hoor ;)

Ik zie nu met speedfan dat m'n proc 44 graden is. Zal nog wel eens kijken met een spelletje

• willem7q
  • Niet online
108886 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:16:
ik zou dan juist wel voor een patserkaart kiezen omdat er niks frustrerender is in 3dmax dan dat je polycount te hoog wordt voor je graka en dat alles hakkelig begint te lopen en je productiviteit 50% daalt

maar of het de meerwaarde waard is om een quadro te kopen... ik weet het niet... ben je echt professioneel bezig?

een GO7600 geeft ook al heel wat pats hoor :o ook in CAD software
Ik ben laatstejaarsstudent ingenieur-architect, dus ik neem aan dat dat wel onder professioneel gebruik valt. Nu heb ik een desktop computer met een ATi Radeon 9600 pro atlantis. De genoemde programma's draaien daar vrij goed op. Maar als de modellen complex worden, gaat de snelheid uiteraard sterk achteruit. Wat ik verlang van een goeie 3D kaart is dat alles probleemloos werkt, en dat er nog vlot te "orbitten" valt met complexe 3D modellen.
Wat betreft pure kracht staat de 3D kaart van de Zepto een paar trapjes boven die van de Dell veronderstel ik. Omdat bijna alle benchmarks op games gebaseerd zijn kan ik maar moeilijk inschatten welk voordeel een professionele 3D kaart voor mij zou hebben.
Met mijn computer met de Radeon kaart merk ik bijvoorbeeld wel dat er in SketchUp soms rare dingen op het scherm verschijnen (een soort oneindig doorlopende vlakken en dergelijke), die dan even snel weer verdwijnen als ik eventjes inzoom bijvoorbeeld. Is dat misschien het verschil met de professionele kaarten? Dat alles altijd correct wordt weergegeven?
Als ik in ruil daarvoor veel moet inleveren op de prestaties (frames per seconde bij zoomen en orbitten), dan kies ik toch voor de prestaties. Of gaat de Quadro kaart toch betere prestaties leveren (ondanks zijn slechtere specificaties) door de betere optimalisatie voor 3D programma's?

108886

ik werk vaak in sketchup en Bruce 6 en moet zeggen dat de Znote me écht niet teleurstelt! ik heb echt geen idee hoe de quadro presteert jammer genoeg...

maar de GO7600 _IS_ een zeer goede kaart vind ik. en je zal er geen spijt van krijgen me dunkt :)
want uiteindelijk zijn de nVidia-kaarten, en dan bedoel ik de non-professionele kaarten, een zeer grote hap uit de grafische-kaartenmarkt, dus alle grote softwarebedrijven (zoals discreet, google, DAZ en dergelijke) die 3d apps schrijven houden érg rekening met deze markt om hun applicaties er optimaal op te kunnen draaien lijkt me.. en dat merk je wel vind ik. op m'n fx5700 vond ik al dat bryce echt goed werkte... :) en die kaart was eigenlijk best bagger

overigens denk ik niet dat die foutjes in sketchup liggen aan de radeonkaart, maar eerder bij de developers van sketchup... want dit programma vertoont hier eigenlijk nooit foutjes zal ik maar zeggen...

je moet ook bedenken: als je een spel speelt worden er 60 of meer fps op je scherm getoverd van prachtige kwaliteit en supercomplexe scenes... zonder fouten! dus de kaarten KUNNEN het :) die foutjes in sketchup zijn slordigheden die wss met een patch/update te verhelpen zijn of nieuwe drivers van je radeon mocht de bug bekend zjn. denk dus niet dat een professionele kaart hier een oplossing zal bieden... (i could be wrong zoveel ken ik er niet van :))

hopelijk help ik je bij je keuze...

[Voor 32% gewijzigd door 108886 op 19-03-2007 01:08]

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:51
is het normaal dat een proc rond de 90 graden worden.

ik heb altijd geleerd dat een cpu niet boven de 65 graden mag uit komen ivm de levensduur.

iemand al proberen te overklocken zowel de cpu als de gpu ? heb gehoord dat je 7600 go nog wel gaan unlocken zodat je meer pipelines hebt enzo.

iemand daar al ervaring mee.

p.s. ik ga vanmiddag ff bellen wordt nu echt moe van het wachten.
Gaming_Ares schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:30:
is het normaal dat een proc rond de 90 graden worden.
Uhm voor zover ik weet wel ja, hoor/ lees 't namelijk best vaak
iemand al proberen te overklocken zowel de cpu als de gpu ?
Nog niet! Ben ik ook niet van plan! een paar frames in 'n game meer, lijkt me nou ook niet echt super
heb gehoord dat je 7600 go nog wel gaan unlocken zodat je meer pipelines hebt enzo.
Ik ook, dus ben opzich wel benieuwd

en kun je aub een beetje op je taalgebruik letten... 't stikt van de spelfouten :/

• le_chiel
CLB schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:22:

Doet het nu voor 99,9% (omdat ik m'n email-media-button niet aan Gmail gelinkt krijg haha) en wil dat graag zo houden, dus iemand suggesties ofzo?
Die email-media-buttun zit die doorgelinkt naar de snelkoppeling van outlook?

zo ja dan weet ik hoe je die doorgelinkt krijgt naar Gmail heb het ook op mijn logitech tobo gedaan

Je maakt een snelkoppeling van je gmail account op internet vervolgs rename je die naar de snelkoppeling die naar de email-media-button staat gelinkt, en overschrijf je hem, wat ook kan helpen is het pad veranderen in de snelkoppeling van outloop je zet daar dan gewoon de URL van je Gmail.

Ik kan het helaas niet testen want hem mijn laptop nog niet binnen.
Gaming_Ares schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Die email-media-buttun zit die doorgelinkt naar de snelkoppeling van outlook?
Dat weet ik juist niet :/ Er is nergens 'n progje voor die 2 buttons, qua instellingen enzo >:)

• le_chiel
dan zou ik gewoon de snelkoppling van outlook aanpassen en kijken wat hij doet.

• hmmmz
De mail knop reageert op de standaard ingegeven emailclient. Om deze te veranderen moet je naar internet properties en het "programs" tabblad wijzigen. Het probleem is dat daar niet zomaar gmail zal bijstaan. Wat je dus moet doen is in de registry van windows wat wijzigingen aanbrengen. Ga naar kladblok en kopieer/paste de volgende code:
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail]
@="WebMail"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\WebMail]
@="GMail"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\WebMail\shell\open\command]
@="iexplore.exe http://www.gmail.com/mail"

Klik vervolgens op bestand en slaag het op als "webmail.reg".
Ga hierna naar de locatie waar je dit hebt opgeslagen en rechterklik op het bestand en klik op 'merge'.
Als je nu terug naar internetopties gaat zou er een optie Gmail moeten staan bij het tabblad 'Programs'.

Sorry voor eventuele fouten, ik moet zo meteen vertrekken naar de les. Laat me iets weten als het problemen geeft.

EDIT: negeer het laatste ; in de code

• vDorst
  • Niet online
Heeft iemand als eens naar de BTO 14w23 gekeken?

Die gelijk te zijn aan de zepto w6214.

Hij heeft wel meer opties.

De als je de basic configureerd als een zepto kom ik op een prijs van 1533 uit.

Alleen is er maar weinig over te vinden.

Ik heb zelf wel een zepto besteld maar als dat nog lang ga duren zeg ik hem wel af.
En misschien is dit toch een leuk alternatief.

• vDorst
  • Niet online
Ik heb goed nieuws gehad van Joep.
Nog maar 2 weken wachten.

• ajampaniki
vDorst schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:25:
Ik heb goed nieuws gehad van Joep.
Nog maar 2 weken wachten.
Ik heb met roelof gemailed van zepto.dk gemailed, en die zei dat er deze week nog een lading binnenkomt met mogelijk toetsenborden erin (want dat is blijkbaar nog steeds het probleem). Als ze er niet bijzitten kon ik ervoor kiezen om er tijdelijk een azerty in te zetten.

Er was hier toch ook nog iemand die een UK had al een tijdje op zijn azerty wachtte? Kunnen me misschien ruilen :P

108886

@ Ajampiki

ikke ikke ikke :-) ik zit met UK, en zou eigenlijk liever azerty hebben :-)
voor mijn part ruilen we...?

• vDorst
  • Niet online
ajampaniki:

Ik ben ook gevraagd voor een tijdelijke be toetsenbord. Dat was vorige week al.
En die zou ik ook krijgen.
En toen kreeg ik het mailtje over administatie achterstand.

Dus kan dat ik hem nog sneller kan hebben.

Ik hoop het wel.

• ajampaniki
vDorst schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:59:
ajampaniki:

Ik ben ook gevraagd voor een tijdelijke be toetsenbord. Dat was vorige week al.
En die zou ik ook krijgen.
En toen kreeg ik het mailtje over administatie achterstand.

Dus kan dat ik hem nog sneller kan hebben.

Ik hoop het wel.
Ik zou nog even mailen dan naar roelof/joep om er zeker van te zijn dat hij ook echt nu verzonden wordt met azerty keyboard, of je moet willen wachten op een us toetsenbord

@musback: ik wil best ruilen, moeten we alleen allebei naar zepto.nl. Die zat toch in utrecht? Scheelt hun ook weer een toetsenbord. Maar dan heb jij wel een toetsenbord waar iets van 10 aanslagen op gemaakt is. Kwil dan namelijk wel ff windows installeren :P

• hmmmz
vDorst schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:13:
Heeft iemand als eens naar de BTO 14w23 gekeken?

Die gelijk te zijn aan de zepto w6214.
Het is een Compal HGL 30. Er zijn een aantal reviews te vinden op het internet.

Ik heb een tijd getwijfeld tussen de 2 maar ben toch voor 6214 gegaan.

De grootste verschillen:
+Betere trackpad
+vingerafdrukscanner
+Betere batterij uithouding. Ook reeds verkrijgbaar met een 9cell.
-Heeft wat last van keyboardflex
-Slechts 256MB gfx
-Heeft de reputatie wat lawaaierig te zijn.

Het is idd zeer vergelijkbaar met de 6214w. Voor mij waren het: het toetsenbord en geluid die de HGL30 de das omdeden. Ik gebruik hem te vaak in de les om te noteren vandaar...

Maar zeker een waardig alternatief...

[Voor 51% gewijzigd door hmmmz op 19-03-2007 19:31]

• crazyheinz
Ik wil die azerty :/
Snap niet dat ze geen uk kunnen leveren en azerty wel.
Waarom zit ik dan nog te wachten op een azerty tobo??? :'(

[Voor 73% gewijzigd door crazyheinz op 19-03-2007 20:08]

• ajampaniki
crazyheinz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:07:
Ik wil die azerty :/
Snap niet dat ze geen uk kunnen leveren en azerty wel.
Waarom zit ik dan nog te wachten op een azerty tobo??? :'(
Ja dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik denk dat ze wachten tot ze weer een voorraadje UK en US hebben zodat ze iig een toetsenbord in de laptops kunnen doen die al besteld zijn. Anders heb jij straks 2 toetsenborden en een ander niks.

• crazyheinz
Idd logisch, maar toch. :+
Ik ben hier alle wacht-records aan het verbreken denk ik :D

• vDorst
  • Niet online
jaaaaaah wees er blij mee.

• michieldg
Net mijn Zepto betaald :*) Nu ben ik blut :'(

Crazyheinz, hoe lang wacht je al?

[Voor 28% gewijzigd door michieldg op 20-03-2007 14:49]

• ajampaniki
michieldg schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:26:
Net mijn Zepto betaald :*) Nu ben ik blut :'(

Crazyheinz, hoe lang wacht je al?
Hij heeft zijn laptop al, maar wacht nog op een vervanged toetsenbord. Hij heeft nu UK en had azerty besteld.

Ik wacht zelf al vanaf 6 februari en deze week zal hij ook nog niet binnenkomen denk ik.

• crazyheinz
Ik heb een goede maand en een half gewacht op mn laptop, reden was omdat er heeeeel binnenkort een azerty tobo ging uitkomen (die er na 6 maanden nog altijd niet is), hebben ze maar een qwerty tobo in gestoken omdat ik de lap nodig had om op vankantie te gaan.
En op mn 12-cells zit ik ook al even lang te wachten.

• ajampaniki
crazyheinz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:40:
Ik heb een goede maand en een half gewacht op mn laptop, reden was omdat er heeeeel binnenkort een azerty tobo ging uitkomen (die er na 6 maanden nog altijd niet is), hebben ze maar een qwerty tobo in gestoken omdat ik de lap nodig had om op vankantie te gaan.
En op mn 12-cells zit ik ook al even lang te wachten.
heb je al een mail gestuurd naar Joep en Reloef? Het is natuurlijk niet jouw werk om dit te doen, maar ik zou er toch maar even achteraan gaan.

108886

http://rapidshare.com/files/21982796/Zepto_Znote_6214w.wmv

zohier een filmpje van m'n zepto!!
2e scherm is op 1920*1200 @ 75 hz, Winamp speelt en photoshop start supersnel op!
enjoy! ook laat ik de cd tray even zien...

hopelijk is het wat

• crazyheinz
nice mushback.
Zeg hoe noemt da liedje? Ik zoek dat al een tijdje :p

108886

haha zalig, ik dacht nog een goed nummer op te zetten ;)
het nummer dat je hoorde was:

Paul Oakenfold - Eisbaer

(kan lichtjes verkeerd geschreven zijn aangezien de originele versie Grauzone - Eisbär heet. In deze versie is meer Duitse mambojambo :) )

• ajampaniki
108886 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:16:
http://rapidshare.com/files/21982796/Zepto_Znote_6214w.wmv

zohier een filmpje van m'n zepto!!
2e scherm is op 1920*1200 @ 75 hz, Winamp speelt en photoshop start supersnel op!
enjoy! ook laat ik de cd tray even zien...

hopelijk is het wat
Mooi filmpje man. Zou je als je zin hebt nog een filmpje kunnen maken van een wat grotere kijkhoek en misschien nog in het donker? Het scherm ziet er op dit schermpje erg goed uit moet ik zeggen.
Zeker mooi filmpje Musback! Misschien kun je hem YouTuben ofzo? Kan ik 'm verwerken in de TS!

108886

awel, kzal vanavond nog een filmpje maken als ik kan, anders héél spoedig, en dan zal ik ze beide op youtube plaatsen...!
ben blij dat jullie het leuk vinden

maar op youtube zal de kwaliteit toch sowieso wat minder zijn, niet? of valt dat mee?
en dan zal ik ook wat minder shakycam proberen te zijn :)
misschien ook wat Quake 4 op ultra, motogp3, Nfsu2 maxxed out

... ik heb er al zin in :)

edit: trouwens, zeg maar Matthias :)
kan het dat jij Colin heet? Joep zei het me ooit aan de telefoon :)

[Voor 12% gewijzigd door 108886 op 20-03-2007 22:27]

Mwah valt mee hoor! Ik vind YouTube wel redelijk converteren!
Zelf kan ik wel op goede kwaliteit filmen, maar helaas zonder geluid, dus ja niet zinvol :9
Alhoewel het natuurlijk wel erg cool is om het scherm goed te laten zien! Ga ook eens filmen :9

Yes ik heet idd Colin, doe is gek :9

[Voor 7% gewijzigd door CLB op 21-03-2007 13:39]

Anoniem: 158471

De mijne is maandag verstuurd :-)

Had vrijdag een mail gekregen dat de harde schijven en keyboards terug uit stock gegaan waren, geantwoord dat ik dan mss best een andere leverancier zoek. Maandag een mail met het DPD tracking nummer en een mail van zepto.dk dat hij verstuurd was

hehe, je moet er wel achter zitten blijkbaar :P
Anoniem: 158471 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:15:
Had vrijdag een mail gekregen dat de harde schijven en keyboards terug uit stock gegaan waren,
Wat bedoel je daar precies mee? :)

Dat ze niet meer in stock waren...
Ajaa ok, dan heb je als HD zeker de 100GB 7200rpm versie gekozen? :)

Inderdaad :-)

Lijkt nu opeens toch wel in orde te zijn

108886

Nieuw filmpje, deze nacht gemaakt --> een volledige showcase:
http://www.youtube.com/watch?v=UpCG-ec5S50

oude filmpje is nu ook geüplad:
http://www.youtube.com/watch?v=75iVxhq_M8o

enjoy

• ajampaniki
Anoniem: 158471 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:15:
De mijne is maandag verstuurd :-)

Had vrijdag een mail gekregen dat de harde schijven en keyboards terug uit stock gegaan waren, geantwoord dat ik dan mss best een andere leverancier zoek. Maandag een mail met het DPD tracking nummer en een mail van zepto.dk dat hij verstuurd was

hehe, je moet er wel achter zitten blijkbaar :P
heb je wat meer info? Waar heb je precies besteld, wat voor toetsenbord krijg je nu?

edit: mm zie het al, je hebt een be toetsenbord. Ik had dus ook die keuze maar heb besloten om toch maar even te wachten.

[Voor 10% gewijzigd door ajampaniki op 21-03-2007 17:03]

1 Znote 6214W - Mobile gamer - Extreme 1.229,00 €
900230 1GB RAM extra en passende sleeve gratis; plus gratis verzenden!
100285 14.1" WXGA Crystal Clear 1280x800 (6214W)
120622 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
130108 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260025 Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
270010 Ingebouwde bluetooth (6214W/6314W/6x15WD)
170106 BE (België) 6x14W-zwart
250324 6 Cell Standaard Batterij
300200 24 maanden pick up & return (6 maanden op batterij)
1 280000 PC -> TV Out kabel 5m 10,00 €
1 230042 AM Campus bag 15,00 €
Gratis verzenden. Alleen in combinatie met extreme configuraties (6214W/6314W/6615WD) 0,00

• ajampaniki
Nou goed nieuws, voor mij iig. Ik zat even op de zepto site te kijken en zag dat de witte US keyboards wel gewoon op voorraad zijn. Even met Joep en roelof gemailed, en er wordt nu een wit keyboard in mijn laptop gezet. Als het goed is wordt ie vandaag of morgen verzonden!

Als iemand dus nog wacht zou ik even een mailtje sturen om te vragen of je hetzelfde kan laten inbouwen.

• Westmania
ajampaniki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:20:
Nou goed nieuws, voor mij iig. Ik zat even op de zepto site te kijken en zag dat de witte US keyboards wel gewoon op voorraad zijn. Even met Joep en roelof gemailed, en er wordt nu een wit keyboard in mijn laptop gezet. Als het goed is wordt ie vandaag of morgen verzonden!

Als iemand dus nog wacht zou ik even een mailtje sturen om te vragen of je hetzelfde kan laten inbouwen.
Dus dan krijg je zoiets?
http://img134.imageshack.us/img134/4361/zeptometwittoetsenbordys7.jpg

• ajampaniki
Ja denk het. Maar als het goed is wordt het keyboard vervangen voor een zwarte, als deze ooit binnenkomen :P

Kvind het er eigenlijk wel grappig uitzien.

Godver 8)7

Maandag sturen ze mij dus een mail van bij Zepto, "has been shipped today", had zo'n DPD tracking-code gekregen. Blijkt nu dat hij zelfs nog niet verstuurd is, staat gewoon nog bij Zepto volgens DPD.

Wat een kutservice :?

• ajampaniki
Anoniem: 158471 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:44:
Godver 8)7

Maandag sturen ze mij dus een mail van bij Zepto, "has been shipped today", had zo'n DPD tracking-code gekregen. Blijkt nu dat hij zelfs nog niet verstuurd is, staat gewoon nog bij Zepto volgens DPD.

Wat een kutservice :?
DPD schijnt nou niet je van het te zijn. Kan ook zijn dat de code nog niet goed verwerkt is. Maar als ie maandag verzonden is zou ie toch wel binnnekort aan moeten komen. Anders ff een mailtje sturen naar roelof (rj@zepto.dk). Die weet er vast meer over.

[Voor 7% gewijzigd door ajampaniki op 22-03-2007 11:52]

Nee, heb naar DPD gemaild. Ze zeggen dat het pakket met mijn code nog niet afgehaald is wegens overmacht. Heb gemaild naar zepto.dk hoe het komt. Begint wel serieus mn keel uit te hangen...

• ajampaniki
Anoniem: 158471 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:52:
Nee, heb naar DPD gemaild. Ze zeggen dat het pakket met mijn code nog niet afgehaald is wegens overmacht. Heb gemaild naar zepto.dk hoe het komt. Begint wel serieus mn keel uit te hangen...
Mja dan ligt het dus aan DPD waarschijnlijk. Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet op TNT overstappen. De laptops die daarmee waren verzonden waren binnen een week in nederland.

• Westmania
Mij zouden ze m nu ook gaan opsturen met een wit keyboard. Ben benieuwd of de vaart er nu een beetje in wordt gezet...
Ja van wie? Zepto of DPD :)
ajampaniki schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:49:
[...]
DPD schijnt nou niet je van het te zijn. Kan ook zijn dat de code nog niet goed verwerkt is. Maar als ie maandag verzonden is zou ie toch wel binnnekort aan moeten komen. Anders ff een mailtje sturen naar roelof (rj@zepto.dk). Die weet er vast meer over.
DPD is perfect hoor! Al dat stomme gekloot met die leveringen enzo, kwamen door Zepto DK!
En dus niet door DPD :) Zelf al 3x DPD aan de deur gehad, retesnel, supergoed en werkt _/-\o_
Mja meningen verschillen meningen zullen altijd verschillen dus ik houd erover op :)

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
DPD is perfect hoor! Al dat stomme gekloot met die leveringen enzo, kwamen door Zepto DK!
En dus niet door DPD :) Zelf al 3x DPD aan de deur gehad, retesnel, supergoed en werkt _/-\o_
Mja meningen verschillen meningen zullen altijd verschillen dus ik houd erover op :)
@CLB: 'Perfect' is een overdreven optimistische omschrijving van DPD. (Overigens wel weer een typische CLB eigenschap)
Kom op CLB, als TS kan juist jij weten uit de verschillende posts dat je bij DPD afhankelijk bent van hun inschatting van de drukte.
Zoals ik eerder heb geschreven maakt DPD alleen gebruik van onderaannemers. Ze hebben geen eigen chauffeurs. Bij een grotere drukte dan verwacht ontstaan er dus meteen capaciteits/logistieke problemen. Mij is door een DPD-dame vertelt dat ze vnl. van- en aan bedrijven leveren en dat particulieren (bij grote drukte) altijd onderaan de afleverlijst komen te staan.

CLB, je doet mooi werk op GoT (hulde! :) ) maar als TS is het wel een beetje raar dat je alleen je eigen ervaringen opschrijft en niet die van anderen in je oordeel meeneemt. DPD is verre van perfect.
Als je wat minder overdreven optimistisch schrijft, zal ik je bijdragen nog meer waarderen. (En! het! hoeft! niet! altijd! in! YAHOO! stijl! ;) )

@dcdent: Dpd-overmacht is meestal drukte, zie boven. Bij mij was het trouwens zo dat Zepto DK aan DPD had doorgegeven dat mijn 6615 klaar was en kon worden opgehaald. Hij was inderdaad klaar maar nog niet verpakt en kon dus niet worden meegenomen. Dat was dus wel overmacht voor DPD!
Het lijkt erop dat DPD van Zepto DK-afdeling productie bericht krijgt ipv van de afdeling logistiek.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Baserk schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:07:
[...]

@CLB: 'Perfect' is een overdreven optimistische omschrijving van DPD.
Mwahja 'perfect' is het idd niet, laat ik 't dan omschrijven als 'gewoon goed' :)
Heb dus 'n aantal keer 'n pakketje gekregen via DPD (niks met Zepto te maken) en daar is niks op aan te merken hoor! Dat het hier nu met Zepto niet relaxed loopt... begrijp ook niet waarom ze geen TNT ofzo inschakelen als standaard-koerier als DPD het al vele keren heeft af laten weten
(wat imho dus niet aan DPD ligt maar aan Zepto DK)
(Overigens wel weer een typische CLB eigenschap)
Ja ach dat zeggen ze :)
Kom op CLB, als TS kan juist jij weten uit de verschillende posts dat je bij DPD afhankelijk bent van hun inschatting van de drukte.
Daarom is het ook de vraag waarom Zepto nog steeds met DPD blijft werken...
CLB, je doet mooi werk op GoT (hulde! :) )
:D
maar als TS is het wel een beetje raar dat je alleen je eigen ervaringen opschrijft en niet die van anderen in je oordeel meeneemt. DPD is verre van perfect.
DPD icm Zepto loopt idd niet vlot! Hier heb ik zelf geen ervaring mee, dus heb hier ook geen oordeel over! Lees uiteraard wel 'pff ja dit met levering en dat met levering' 'DPD is kut' 'DPD is blaaaa'
Mijn Zepto'tje is gebracht met TNT, omdat Zepto DK liep te klootviolen, heeft dus niks met DPD of wat te maken... Die 'perfect' was dus niet als 'DPD icm Zepto', maar okee neem het terug :)
Als je wat minder overdreven optimistisch schrijft, zal ik je bijdragen nog meer waarderen.
Uhm tsjaa...
(En! het! hoeft! niet! altijd! in! YAHOO! stijl! ;) )
Weet ik! Maar zo ben ik O-)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ben blij dat de mijne in ieder geval met TNT verzonden was. Die was op maandag verzonden (vanuit Denemarken dus!) en dinsdag stonden ze al aan m'n deurbel te hengsten. :|
Dat is snelle levering!

Overigens heb ik m'n laptop nu al een aantal weken en heb ik absoluut nog geen spijt van m'n aankoop. Het is echt een werkpaard. :) Overigens wist ik dat al van de specs natuurlijk, maar hij komt nog steeds erg degelijk en stabiel over.

[Voor 38% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-03-2007 18:29]

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
hadden ze niet eerst MET btw staan? ik vind het beetje misleidend zo opeens excl btw.. dacht even dat het goedkoper was geworden :(

*edit:
raar als ik rechtstreeks erheen ga staat er incl btw als ik via "tot 189 euro korting!" erheen ga is het exclusief btw.. ik snap het niet meer

en ik had nog een vraag.. iets wat je op internet veel leest zijn de lawaaige hardeschijven.. is daar last van bij zowel 5400 als 7200 rpm?

[Voor 57% gewijzigd door spawnkamikaze op 22-03-2007 19:02]

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

code:
1
2
3
Laat alle prijzen zien
Inclusief BTW
Exclusief BTW

:Y)

En wat is lawaai? Als je in een stille ruimte zit heb je snel last van "lawaai".
Zal dus wel mee vallen.

Sprak een paar weken terug een verkoper uit een pc winkel, en die vertelde mij dat je beter een 5400 rpm schijf kan nemen ipv 7200.
Dit zou zijn ivm warmte productie, dat een laptop daar niet geschikt voor is.
Juischt... En een 7600/7900 Go is geen probleem voor de warmte? :)
Tuurlijk, een 7200 zal iets meer warmte produceren dan een 5400, en verbruikt iets meer, maar ik denk dat dat kleine prijsverschil de prestaties wel goed zal doen.

Anoniem: 167921

CLB schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:22:
begrijp ook niet waarom ze geen TNT ofzo inschakelen als standaard-koerier als DPD het al vele keren heeft af laten weten
(wat imho dus niet aan DPD ligt maar aan Zepto DK)
Mijn oom rijdt voor DPD en er gaat wel degelijk vaak wat mis. Te lui om wat op te halen zegt ie altijd.
TNT is vele malen duurder dan DPD. TNT rekent voor een pakket ophalen uit DK ruim 45 euro. Dat wil je toch niet betalen dacht ik zo. ;). Liever 1 dag langer, dan 20 eurotjes meer.

108886

ga zéker voor de 7200 !!! echt niet om twijfelen, de snelheidswinst is ongelooflijk, je hoort die hd amper/niet + warmte ?? ik denk dat het echt misschien 1°c zal schelen... maar je pc start veel sneller op, programma's starten sneller, spellen laden sneller... echt een énorm verschil.

onthoud dat je hd de traagste component is in je computer. Hij is erg vaak de bottleneck van performance.
waarom denk je dat mensen ram bijprikken, juist om je hd zo weinig mogelijk werk te geven...
dus elke kans die je krijgt om goedkoop een snellere schijf te nemen, neem ze!
wat is nu 20 gb extra? dan brand je toch gewoon een dvd'tje iets sneller?

@ hierboven, idd een werkpaard :o man man, het is verbluffend om te zien hoe die tegen 30x mp3's kan converten, en al die games @ full speed... photoshop swapped haast nooit en draait als een gék
enkel jammer dat het scherm soms niet aanspringt als ik'm uit standby haal! da's tot hiertoe het enige kleine minpuntje

[Voor 19% gewijzigd door 108886 op 23-03-2007 02:04]

• ajampaniki
Anoniem: 167921 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:40:
[...]

Mijn oom rijdt voor DPD en er gaat wel degelijk vaak wat mis. Te lui om wat op te halen zegt ie altijd.
TNT is vele malen duurder dan DPD. TNT rekent voor een pakket ophalen uit DK ruim 45 euro. Dat wil je toch niet betalen dacht ik zo. ;). Liever 1 dag langer, dan 20 eurotjes meer.
Aangezien ik geen bezorgkosten hoefte te betalen heb ik dus liever TNT. Mijn laptop is dus gisteren opgehaald bij zepto.dk en is nu al out for delivery. Dat is pas snelle bezorging. Ik las van iemand anders dat ie maandag al een track and trace had gekregen maar zijn laptop stond nog mooi in denemarken.

Nou hoop ik alleen dat hij pas bezorgd word als ik thuis ben. Anders moet ik weer tot maandag wachten.

• Westmania
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom staat Zepto eigenlijk niet in de pricewatch of shopsurvey (www.zepto.nl of www.denned.nl dan)?
Omdat ze geen 'standaard' hardware leveren ;)
Zodoende staat bijvoorbeeld Dell er ook niet in (kun je ook je laptop 'samenstellen')

Als ik zo vrij mag zijn om iemand hierover te quoten:
de Shopsurvey is voor winkels die losse hardware en dergelijke verkopen zoals processoren/ beeldschermen en dat soort crap! Zepto wordt dus niet toegelaten omdat het kant en klare systemen aanbiedt!

[Voor 50% gewijzigd door CLB op 23-03-2007 14:00]

• ajampaniki
CLB schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:41:
Omdat ze geen 'standaard' hardware leveren ;)
Zodoende staat bijvoorbeeld Dell er ook niet in (kun je ook je laptop 'samenstellen')

Als ik zo vrij mag zijn om iemand hierover te quoten:

[...]
Is best wel bs vindt ik. Andere laptops staan er toch ook in?

Nou ik heb eindelijk mijn laptoppie ook binnen. Me ma kon nog net de bezorger terugroepen andes was ie al weggeweest. Ik heb alleen mijn sleeve nog niet meegeleverd gekregen, maar dat komt dan wel.
/me ajampaniki is blij

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Mijn laptop is deze week teruggestuurd met de DPD :( . Maandag 12 maart hebben ze bij N4ALL al doorgegeven aan DPD dat ze hem mochten komen ophalen, dinsdag 20 maart stonden ze er eindelijk. Hoop dat mijn scherm rap vervangen is zodat ik eindelijk in volle glorie van mijn laptopje kan genieten!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

@ Ajam: Zwarte notebook, wit toetsenbord?

@ Jegapia: Wat had jij precies voor problemen met je scherm dan?

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee