Wat is het hier stil!

Om de stilte te doorbreken heb ik maar even een rondje langs de Nijmeegse velden gedaan om te kijken wie wat weet over de Kaiser (P4550).
Telfort Shop
De fysieke winkels van Telfort verkopen geen HTC-telefoons; alleen de webshop doet dat. De dame bij de Telfort-winkel kon me dan ook niet vertellen of de webshop de Kaiser gaat verkopen. Mailtje naar de webshop is onderweg.
Vodafone CityPoint
Vodafone verkoopt al een aantal HTC-telefoons, en de verkoper verwachtte de P4550 in oktober. Maar hij gaf me niet het gevoel dat ie wist waar ie het over had. So discard this one.

Wel wist ie dat volgende maand de Touch eraan komt bij Vodafone. Who cares!
T-Mobile
Chick achter de balie bevestigt dat er een T-Mobile MDA Vario III onderweg is, maar wanneer weet ze niet, en ze weet ook niet welke telefoon het oorspronkelijk is, ook al weten wij wel beter met plaatjes van die lelijke gerebrande Vario. Ze was heel erg defensief; blijkbaar is dat normaal als je als vrouw in een mannenwereld achter de balie staat en je lastige vragen krijgt. Ook al was de Telfort-chick een stuk relaxter.
Hi
De leukste mensen vind je toch bij de Hi-shops, vind ik. Deze verkoper gaf aan dat Hi steeds meer HTC-telefoons in het assortiment opneemt, en verwacht bovendien eind augustus/begin september een hele zwik nieuwe HTC's, waaronder de Touch. Ik moest volgende maand maar 'ns terugkomen, dus dat zal ik doen.
BelCompany
Wat een aanfluiting. Niemand kende het toestel en dus gingen ze gauw even spieken op
www.pdadb.net. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze het toestel momenteel niet in de verkoop hebben. Verwachtingen zijn er ook niet.
The Phone House
De verkoper zei het toestel te kennen en zelfs te verkopen. Toen had ik al het idee dat ie de P4550 verwarde met de P4350. En dat klopte dan ook. De P4550 verkocht ie niet, want hij stond niet in het kassa-systeem. Yeah, go figure!
T for Telecom
De verkoper was in z'n eentje, maar dat maakte niet uit in een lege winkel. Deze verkoper wist me met zekerheid te vertellen dat de Kaiser uitkomt in Q3. Maar dat wisten wij ook.
Conclusie: het moet haast wel dat T-Mobile 'm gaat verkopen, en ook (de verkoper van) Vodafone zegt 'm te krijgen. Hi verwacht later deze maand nieuwe HTC-telefoons, maar welke weten ze niet. Telfort blijft het vaagst in deze kwestie, en de non-operatorwinkels als BelCompany, The Phone House en T for Telecom zijn ronduit waardeloos qua informatie.
Tot zover!