HTC Wings (S730) (voorheen TyTN II topic) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Inderdaad een aardige review.
In het filmpje laat hij ook duidelijk zien dat het tilt / slide mechanisme toch redelijk sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Crusader schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:30:
Ik ga sowieso voor de non-branded Kaiser, maar hij komt steeds dichterbij :)
BramBo schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:42:
Daar zit ik zelf ook aan te denken, moet die keuze nog maken. Ben benieuwd wat de kosten voor beide varianten zijn, en vooral of deze verschillen.
Waarom gaan jullie voor de non branded versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister nog even bij de T-mobile shop in Amersfoort om een nieuwe telefoon uit te zoeken voor mn vriendin en uiteraard nog even gevraagd of er nieuws was omtrent de Kaiser. Beide verkoopsters daar hebben er iig wel van gehoord, maar wisten (helaas) geen datum te vermelden wanneer 'ie uit komt. Wel hebben ze mijn naam+nr genoteerd, dus ik word gebeld als er meer nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Djerique schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:39:
[...]

Waarom gaan jullie voor de non branded versie?
Voor mij zal de reden zijn dat ik de onbranded versie mooier vind: donkergrijs, en glimmende knoppen voorop. De Vario 3 heeft dat niet, en dat vind ik erg jammer.

Voor veel anderen zullen de softwareaanvulling van t-mobile (opstartscherm, dialer, etc.) een reden zijn om een unbranded te nemen, maar mij persoonlijk kan dat me niet zoveel interesseren.

echter gaat de prijs bij mij de doorslag geven. Wanneer het verschil bij het zelfde abo meer dan 100 euro zal zijn, kies ik toch voor de goedkoopste :)

Qua functionaliteit en gebruiksgemak zal er overigens weinig tot geen verschil zijn tussen een branden en een unbranded versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

DaSaN schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:27:
[...]

Voor mij zal de reden zijn dat ik de onbranded versie mooier vind: donkergrijs, en glimmende knoppen voorop. De Vario 3 heeft dat niet, en dat vind ik erg jammer.

Voor veel anderen zullen de softwareaanvulling van t-mobile (opstartscherm, dialer, etc.) een reden zijn om een unbranded te nemen, maar mij persoonlijk kan dat me niet zoveel interesseren.
Precies dit.

Plus het feit dat ik nog wel eens wil switchen van telco, dan wil ik bijvoorbeeld als Telfort abonnee niet met een T-Mobile toestel rondlopen :)
Sim-lockvrij is ook belangrijk voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 09-07-2007 10:58 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40
Crusader schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Precies dit.

Plus het feit dat ik nog wel eens wil switchen van telco, dan wil ik bijvoorbeeld als Telfort abonnee niet met een T-Mobile toestel rondlopen :)
hier heb ik niets aan toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Crusader schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Precies dit.

Simlockvrij, die reden was ik nog even vergeten inderdaad... alleen speelt dit in mijn geval ook geen rol, aangezien ik niet voornemens ben om tijdens de looptijd van mijn abo van telco te wisselen...

maar die glimmende knoppen.... die vind ik wel erg stoer... als die ontbreken op de vario 3, dan wordt de keus voor mij heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een mailtje teruggekregen van de mensen van CoolBlue (pdashop.be, pdashop.nl,...)
Ik had daar de vraag gesteld of ze iets meer wisten van de Kaiser, maar het antwoor is maar vaag.

Vraagje:
Ik ben aan het uitlijken naar een nieuwe PDA, en heb een aantal geruchten ontvangen over een nieuw model van HTC dat (hopelijk) binnekort uitgebracht zou worden.
De HTC Kaiser (P4550)
Het zou een krachtigere versie van de 4350 worden met Windows Mobile 6 en builtin GPS.
Kan u mij vertellen of deze info klopt?
En indien ja, hebt u enig nieuws over een mogelijke releasedate, want dit lijkt mij echt wel het toestel waarnaar ik op zoek ben.
Alvast bedankt.
Antwoord:
Het klopt inderdaad dat dit toestel op vrij korte termijn geleverd gaat worden, al is het moeilijk te zeggen wanneer het precies zal zijn, ik verwacht dat het wel even zal duren.

Rene Smeijers
PDAshop.be
Blijft afwachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:42:
Ik heb vandaag een mailtje teruggekregen van de mensen van CoolBlue (pdashop.be, pdashop.nl,...)
Ik had daar de vraag gesteld of ze iets meer wisten van de Kaiser, maar het antwoor is maar vaag.

Vraagje:
[...]

Antwoord:
[...]

Blijft afwachten dus....
"Het toestel komt op korte termijn, alleen duurt het nog wel een tijd."

Gelukkig weten we nu wanneer ie gereleased gaat worden, en hoeven we alleen nog maar te weten wanneer ie gereleased gaat worden |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Ik 8)7 baal 8)7 echt van het uiterlijk van de vario 3 vergeleken met de unbranded HTC variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
DaSaN schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:18:
[...]

Ik 8)7 baal 8)7 echt van het uiterlijk van de vario 3 vergeleken met de unbranded HTC variant
Inderdaad. Als je ziet hoe HTC hem gedesigned heeft is deze mda gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ik ben niet zo bekend met PDA, in tegenstelling tot Windows Smartphones. Maar voor Smartphones zijn voor vele modellen onderdelen, waaronder frontjes te verkrijgen. Vervangende onderdelen t.b.v. reparatie, o.a. uit china en soms zelf origineel HTC. Een origineel HTC front op de MDA maakt 'm misschien dragelijker. Kan een idee zijn...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Sinds gister ben ik de eten glofish x500+ tegen gekomen en heb ik deze vergeleken met de Kaiser.
Zie hier
En dan vraag ik me af, in hoeverre de info van PDAdb.net kloppen. Op de volgende punten.
GPS chip (inclusief tmc), FM radio ontvanger, USB snelheid en de accu capiciteit.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
klaasbram schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:57:
Sinds gister ben ik de eten glofish x500+ tegen gekomen en heb ik deze vergeleken met de Kaiser.
Zie hier
En dan vraag ik me af, in hoeverre de info van PDAdb.net kloppen. Op de volgende punten.
GPS chip (inclusief tmc), FM radio ontvanger, USB snelheid en de accu capiciteit.
De gegevens kloppen, ik weet alleen de batterij capaciteit niet zeker.

De Eten x500+ heeft een VGA scherm. Het verbuik hiervan ligt een stuk hoger. Een zwaardere accu is niet zo vreemd. Daarnaast heeft de HTC Kaiser een sigle chip solution (telefoon, grafisch unit en processor in één). Een enkele chip met power managment kan het geheel erg zuinig maken. Zelf verwacht ik dat de HTC Kaiser erg batterij vriendelijk is (vergelijkbaar met een HTC Wizard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Begin te twijfelen of ik niet beter op de Omni kan wachten. Wat een schatje is dat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:54

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Groter plaatje en mini-artikel!
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1203070/t-mobilemdavarioiii-lg.jpg

Overigens kan ik het niet met jullie eens zijn over de gepolijste knoppen op de voorkant, juist die vind ik op de foto's best lelijk, en ik zou eerder gaan voor zo'n T-Mobile-versie, ware het niet dat je daar weer een roze Web 'n Walk-knop voor krijgt en hun software. Bovendien zit ik voorlopig bij KPN...

[ Voor 25% gewijzigd door DUX op 09-07-2007 22:37 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
roma0803 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:38:
Ik ben niet zo bekend met PDA, in tegenstelling tot Windows Smartphones. Maar voor Smartphones zijn voor vele modellen onderdelen, waaronder frontjes te verkrijgen. Vervangende onderdelen t.b.v. reparatie, o.a. uit china en soms zelf origineel HTC. Een origineel HTC front op de MDA maakt 'm misschien dragelijker. Kan een idee zijn...
Helaas gaat jouw oplossing wel ten koste van de fabrieksgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramBo schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:34:
[...]

hier heb ik niets aan toe te voegen :)
Voeg het dan ook niet toe! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:10:
[...]

Voeg het dan ook niet toe! |:(
BramBo gaf op deze wijze enkel antwoord op deze post:
Djerique in "HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P..."

Beetje vriendelijker reageren mag best hoor, jouw post voegt al helemaal niets toe aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

DaSaN schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Helaas gaat jouw oplossing wel ten koste van de fabrieksgarantie...
Hoeft niet denk ik. Je hoeft geen zegels te verbreken wanneer je een front wisselt. Dus wanneer het toestel defect raakt zou je het originele frontje terug kunnen zetten t.b.v. reparatie en je aanspraak op garantie blijft in orde.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
De casing zit vast met schroeven. En over 1 schroef (achter het batterijklepje) zit een klein stickertje met "VOID" erop => wanneer dit stickertje is beschadigd is je garantie weg. En laat achter dit stickertje nou net de belangrijkste schroef zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
zijn er fotos waarbij de dikte van de kaiser wordt vergeleken met de p4350?
p4550: 1,8 cm
p4350: 1,3 cm
tytn: 2,1 cm
ik vindt de dikte van mijn p4350 erg fijn en ben benieuwd hoeveel het scheelt in dikte. ook ben ik nog een beetje sckeptisch over het gewicht. ik hoor verschillende berichten tussen de 160 - 190 gram en das toch best veel.
Hopelijk komt er snel een goeie review die deze 3 vergelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Crusader schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:12:
Begin te twijfelen of ik niet beter op de Omni kan wachten. Wat een schatje is dat O+
Same here. Stond op tweakers frontpage. Was direct verkocht. De t-mobile versie van de kaiser is gewoon lelijk :(. Omni was echt een compleet ander toestel qua design. Ik kijk nog wel even :)

[ Voor 15% gewijzigd door DarkShadow op 10-07-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
DarkShadow schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Same here. Stond op tweakers frontpage. Was direct verkocht. De t-mobile versie van de kaiser is gewoon lelijk :(. Omni was echt een compleet ander toestel qua design. Ik kijk nog wel even :)
Waarom neem je dan niet de HTC versie van de Kaiser?

En de Omni, is dat niet die Nintendo DS look-a-like? Lijkt mij te groot om in je broekzak mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
DaSaN schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:56:
[...]
Waarom neem je dan niet de HTC versie van de Kaiser?

En de Omni, is dat niet die Nintendo DS look-a-like? Lijkt mij te groot om in je broekzak mee te nemen.
Ik denk omdat de HTC versie stukken duurder gaat worden. De T-mobile versie vind ik zelf ook erg oerlelijk. Waarschijnlijk zit er een pruts vormgever bij T-mobile.

Als de Omni de afmetingen van de DS krijgt, dan ben ik zeker verkocht. De Ds past namelijk gemakkelijk in en broekzak. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze bij de Omni niet het gehele scherm gaan gebruiken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Djerique schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:16:
[...]
Ik denk omdat de HTC versie stukken duurder gaat worden. De T-mobile versie vind ik zelf ook erg oerlelijk. Waarschijnlijk zit er een pruts vormgever bij T-mobile.

Als de Omni de afmetingen van de DS krijgt, dan ben ik zeker verkocht. De Ds past namelijk gemakkelijk in en broekzak. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze bij de Omni niet het gehele scherm gaan gebruiken :o
Zoals die T-Mobile versie eruit ziet op de enige foto die op internet staat, is ie inderdaad oerlelijk. Maar volgens mij is die hele voorkant wel van aluminium, zo te zien. Wellicht dat dat er in het echt wel wat beter uit ziet. Maar die knoppen blijf ik lelijk vinden: ik wil die glanzende van de Kaiser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Begrijp ik het nou goed dat T-Mobile DE de Kaiser als eerste uitbrengt in de vorm van Vario III, in augustus en dat HTC zelf met de unbranded versie een paar weken later volgt.. maar dat zal dan wel niet meer in augustus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
dat was ook het geval met de vario 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik denk dat ik maar afzie van de Kaiser, gezien de HTC Omni veel betere specs heefts.

Voordelen Omni t.o.v. de Kaiser:
  • betere resolutie
  • (naar mijn mening) duidelijkere en handigere keyboard
  • 18 bits kleuren i.p.v. 16bits
  • dunner
  • iets meer megapixels als camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Djerique schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:33:
Ik denk dat ik maar afzie van de Kaiser, gezien de HTC Omni veel betere specs heefts.

• betere resolutie
  • (naar mijn mening) duidelijkere en handigere keyboard
  • 18 bits kleuren i.p.v. 16bits
  • dunner
  • iets meer megapixels als camera
Specs zeggen nog niks over de bruikbaarheid van het apparaat. Ik vind 'm zelf ook erg mooi, maar als het zo'n ding is wat snel krast of een stylus steeds verliest, dan haak ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:33:
...
...
dunner
...
Kaiser: 59 x 112 x 19 millimetres
Omni: 81 x 130 x 16 millimetres

Vergelijk via SizEasy.com

Ok, dunner maar 2cm breder en bija 2 cm groter !!!
Dan mag hij nog een grotere resolutie hebben.
dat vind ik toch echt veel te groot, dan mag hij nog zo dun zijn als hij wil...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Belt dat handig, zo'n laptop aan je oor? Ziet er in ieder geval niet erg charmant uit.

Volgens mij zijn we nu twee totaal verschillende formats aan het vergelijken. De Omni valt in mijn optiek niet meer in de categorie broekzakformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 23:22
DUX schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:35:
[...]

Groter plaatje en mini-artikel!
[afbeelding]

Overigens kan ik het niet met jullie eens zijn over de gepolijste knoppen op de voorkant, juist die vind ik op de foto's best lelijk, en ik zou eerder gaan voor zo'n T-Mobile-versie, ware het niet dat je daar weer een roze Web 'n Walk-knop voor krijgt en hun software. Bovendien zit ik voorlopig bij KPN...
Al het roze kun je met een suikerklontje er zo afpoetsen en een hard-reset doen waarbij je de EXTrom niet installeert doet ook wonderen ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
<knip>
</knip>

[ Voor 94% gewijzigd door DaSaN op 10-07-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

FlowDesign schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:52:
Al het roze kun je met een suikerklontje er zo afpoetsen
Hm ja, maar dan heb ik óf een lege knop, óf een knop met "W W" (al kan ik natuurlijk hopen dat er nog een W onder dat roze verstopt zit ;)). Het is niet dat ik iets tegen roze heb maar het is zo'n loze tekening als je geen T-Mobile hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 05:58:
[...]

BramBo gaf op deze wijze enkel antwoord op deze post:
Djerique in "HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P..."

Beetje vriendelijker reageren mag best hoor, jouw post voegt al helemaal niets toe aan dit topic.
Ok sorry "my bad". Reageer normaal gesproken ook niet zo. Maar ik had al meerdere gelijke posts gezien die dag en ik had me er een beetje teveel eraan geïrriteerd. Vind die zin op een quote echt niet kunnen op een forum. Als iedereen het zou doen dan kunnen we heel wat quotes gaan aflezen. ;)

Ik was ook al aan het vergelijken geslagen tussen de Omni en de Kaiser. Maar de Omni is mijn inziens net even te groot om ook handig als telefoon te gebruiken. Hoe gaat dat in de praktijk werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:03:
[...]

Ok sorry "my bad". Reageer normaal gesproken ook niet zo. Maar ik had al meerdere gelijke posts gezien die dag en ik had me er een beetje teveel eraan geïrriteerd. Vind die zin op een quote echt niet kunnen op een forum. Als iedereen het zou doen dan kunnen we heel wat quotes gaan aflezen. ;)

Ik was ook al aan het vergelijken geslagen tussen de Omni en de Kaiser. Maar de Omni is mijn inziens net even te groot om ook handig als telefoon te gebruiken. Hoe gaat dat in de praktijk werken?
offtopic:
Apologies accepted :) (niet dat ik altijd even netjes kan reageren, we blijven mensen)

Het is jammer dat we het tot nu toe met die tekeningen moeten doen van de Omni. Vind 'm in elk geval niet zo'n 13-in-een-dozijn apparaat. Mij spreekt de hoge resolutie van het scherm erg aan.

Zit me nu opeens te bedenken dat die Omni met bijvoorbeeld TomTom helemaal niet zo handig is, als je er opengeklapt mee moet autorijden. Ik lees wel iets over een secondary display, maar dat zal geen 320x200 of hoger zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:03:
[...]

Ergens heb je wel gelijk, zal in het vervolg dit soort opmerkingen achterwege laten :)

Maar nu weer ff ontoppic. Als ik moet kiezen tussen de Omni en de Kaiser ga ik voor de Kaiser. Zelf heb ik minder hinder van de dikte van een telefoon als van de lengte en breedte. Ook het feit dat de Omni opgengeklapt moet worden voordat hij kan worden gebruikt vind ik persoonlijk minder. Ik heb het niet zo op klap telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Iedereen gaat hier hard voor de Kaiser of de Omni, maar de Polaris doet ook hard mee aan deze race imho. Niemand naar de specs van de Polaris gekeken? Enige wat mist (bij behoefte) is een toetsenbord. Voor mij is dit echter geen must!

Ik wacht dus met smart op de Polaris, gezien het gewicht van 0,2KG van de Kaiser dat mij niet aanspreekt.

Op de HowardsForums loopt er inmiddels een thread.

[ Voor 15% gewijzigd door Chutney op 10-07-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:24:
[...]

offtopic:
Apologies accepted :) (niet dat ik altijd even netjes kan reageren, we blijven mensen)

Het is jammer dat we het tot nu toe met die tekeningen moeten doen van de Omni. Vind 'm in elk geval niet zo'n 13-in-een-dozijn apparaat. Mij spreekt de hoge resolutie van het scherm erg aan.

Zit me nu opeens te bedenken dat die Omni met bijvoorbeeld TomTom helemaal niet zo handig is, als je er opengeklapt mee moet autorijden. Ik lees wel iets over een secondary display, maar dat zal geen 320x200 of hoger zijn denk ik.
Met de Omni navigeren in de auto zie ik inderdaad niet zo heel erg makkelijk gaan, of je moet het scherm helemaal om kunnen klappen en draaien.

Wat ik trouwens nog zag op PDAbd is dat de Kaiser niet de Sirfstar III krijgt maar de Qualcomm MSM7200 gpsOne als chip voor de GPS. Klopt dit? En zijn er al ervaringen met die laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Klopt, het is een zg. assisted GPS. Voorzover ik begreep gebruikt het ook de GSM masten op de één of andere manier voor een nóg nauwkeuriger plaatsbepaling. Vraag me niet hoe dat werkt, want ik vraag me dan meteen af hoe die Kaiser dan zo nauwkeurig de GPS posities weet waar de GSM masten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Crusader schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:27:
Klopt, het is een zg. assisted GPS. Voorzover ik begreep gebruikt het ook de GSM masten op de één of andere manier voor een nóg nauwkeuriger plaatsbepaling. Vraag me niet hoe dat werkt, want ik vraag me dan meteen af hoe die Kaiser dan zo nauwkeurig de GPS posities weet waar de GSM masten staan.
Toch jammer dat er steeds weer over de eerdere postings wordt gelezen O-)

Chutney in "HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P..."

Op bladzijde drie van deze datasheet, staat precies uitgelegd hoe AGPS werkt. De GPS module werkt normaal zoals elke andere GPS module, door ontvangst en contact met de satelliet. Om de fix te versnellen kan er dmv. de "A"GPS contact gemaakt worden met een server in het netwerk van de provider die data verschaft over jou locatie en waarschijnlijk met de locaties van de satellieten in jou omgeving. Zo doende maakt je GPS module een snellere fix dan gebruikelijk.
How gpsOne Works
The gpsOne technology functions in four different modes of operation. Chosen automatically or specified by software, the four modes are Standalone GPS, Mobile Station (MS)-based, MS-assisted and MS-assisted/Hybrid. In the A-GPS modes,gpsOne technology utilizes assistance data from a location server in the wireless network in combination with A-GPS circuitry and software in the wireless device.
  • Standalone GPS: The GPS receiver calculates a position without using any assistance data and without a connection to
    the wireless network.
  • MS-Based: The GPS receiver calculates the position using assistance data from a location server to increase cold-start sensitivity and reduce the start time for an initial position calculation.
  • MS-Assisted: The GPS receiver uses assistance data from a location server to make measurements related to its distance from the GPS satellites, then sends this information to the location server where the position is calculated. This mode also increases cold start sensitivity and reduces the start time for an initial position calculation.
  • MS-Assisted/Hybrid: Wireless network information is added to GPS measurements as part of the position calculation by the location server, integrating the relative strengths of GPS information and available wireless network location information for increased positioning reliability in difficult GPS environments.

[ Voor 40% gewijzigd door Chutney op 10-07-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:17:
Iedereen gaat hier hard voor de Kaiser of de Omni, maar de Polaris doet ook hard mee aan deze race imho. Niemand naar de specs van de Polaris gekeken? Enige wat mist (bij behoefte) is een toetsenbord. Voor mij is dit echter geen must!

Ik wacht dus met smart op de Polaris, gezien het gewicht van 0,2KG van de Kaiser dat mij niet aanspreekt.

Op de HowardsForums loopt er inmiddels een thread.
Wat ik uit het draadje begreep, is dat het scherm net als de Kaiser ook 2,8inch wordt en geen 3,5 inch zoals op veel sites vermeld staat. Is een hogere resolutie dan zo heel veel beter? En trekt het vga scherm niet (veel) meer van de batterij?

Je hebt geen Toetsenbord en er zit geen tiltfunctie op. Zit er op de Polaris een scrollwheel? Ik denk dat de Polaris het minder gaat doen op het gebied van invoer. Het toestel is natuurlijk wel lichter en er zit een FM radio op. Maar goed dat laatste zegt mij niet zo veel. (Luister ik onderweg alleen reclame :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:58:
[...]

Wat ik uit het draadje begreep, is dat het scherm net als de Kaiser ook 2,8inch wordt en geen 3,5 inch zoals op veel sites vermeld staat. Is een hogere resolutie dan zo heel veel beter? En trekt het vga scherm niet (veel) meer van de batterij?

Je hebt geen Toetsenbord en er zit geen tiltfunctie op. Zit er op de Polaris een scrollwheel? Ik denk dat de Polaris het minder gaat doen op het gebied van invoer. Het toestel is natuurlijk wel lichter en er zit een FM radio op. Maar goed dat laatste zegt mij niet zo veel. (Luister ik onderweg alleen reclame :/ )
Zit er geen trilfunctie op? Waar heb je deze informatie vandaan? Er zit wel een scrollwheel op ja, de Polaris is eigenlijk een opgevoerde Artemis (P3300).

Het scherm formaat blijkt inderdaad een typfout te zijn, deze is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://imageigloo.com/images/6499Polaris.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Chutney op 10-07-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Chutney schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:55:
[...]

Toch jammer dat er steeds weer over de eerdere postings wordt gelezen O-)

Chutney in "HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P..."
Bedankt voor je geheugensteuntje. Nuttige info, mag zeker in de startpost wat mij betreft (waar nu trouwens nog gesproken wordt over de SiRF Star III chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Chutney schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:04:
[...]

Zit er geen trilfunctie op? Waar heb je deze informatie vandaan? Er zit wel een scrollwheel op ja, de Polaris is eigenlijk een opgevoerde Artemis (P3300).
Lees toch eens, mensen... TILTfunctie, geen trilfunctie! Het scherm kan dus niet gekanteld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Dat spreekt voorzich dan imho, zeker met de gedachte dat de Polaris de zelfde behuizing heeft als de P3300. Het scherm hoef je bij de Polaris ook niet te kunnen tilten omdat je geen keyboard hebt! :X

[ Voor 55% gewijzigd door Chutney op 11-07-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:58:
Ja, maar met een VGA scherm kan je eindelijk fatsoenlijk internetten, zonder steeds elke seconde te scrollen. Helemaal met 800*480 resolutie hoef je alleen maar verticaal te scrollen, omdat de meeste content van website niet meer dan 800pixels heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:33:
[...]
Ja, maar met een VGA scherm kan je eindelijk fatsoenlijk internetten, zonder steeds elke seconde te scrollen. Helemaal met 800*480 resolutie hoef je alleen maar verticaal te scrollen, omdat de meeste content van website niet meer dan 800pixels heeft
Ha ok die resolutie is dus relaxt om een beetje normaal te kunnen internetten. En de Kaiser heeft, zover ik uit de recenties heb kunnen opmaken een relaxt scrollwheel dus volgens mij vlieg je over het scherm met gemak.

En inderdaad de Polaris heeft geen tiltfunctie nodig met zo'n ontwerp. Ik doelde meer op de combinatie van toetsenbord en die functie die het invoeren een stuk makkelijker maakt.

Toch blijft dan de vraag of dat vga scherm je batterij niet snel leeg trekt? En als je gaat navigeren wordt dan niet alles te klein om te lezen? Lees steeds van reso wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm formaat blijkt inderdaad een typfout te zijn, deze is als volgt:
[afbeelding]
Dus de Polaris krijgt net als de Kaiser een scherm resolutie van 240x320? Steeds minder reden om voor de Polaris te gaan. Ok buiten het gewicht en het formaat dan. (Ok fm radio :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:22:
Ha ok die resolutie is dus relaxt om een beetje normaal te kunnen internetten. En de Kaiser heeft, zover ik uit de recenties heb kunnen opmaken een relaxt scrollwheel dus volgens mij vlieg je over het scherm met gemak.
Als mensen steeds zo bang zijn dat hun batterij snel leegraakt, dan moeten ze zo'n usb zonnelader kopen. Helemaal op vakantie is die in de zon binnen no time opgeladen. Aangezien alle HTC modellen een usb aansluiting hebben, lijkt me de oplossing niet moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:27:
Dus de Polaris krijgt net als de Kaiser een scherm resolutie van 240x320? Steeds minder reden om voor de Polaris te gaan. Ok buiten het gewicht en het formaat dan. (Ok fm radio :P )
De Polaris krijgt wel een VGA resolutie hoor
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Dames, zullen we de Polaris in het Polaristopic laten en hier gewoon de Kaiser/Wings bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
DUX schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:15:
Dames, zullen we de Polaris in het Polaristopic laten en hier gewoon de Kaiser/Wings bespreken?
Tjah... de Kaiser breng zo weinig nieuws steeds, dat je op een gegeven moment maar over andere HTC modellen gaat hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

aerofreak

Steve Jobs

we zitten al slecht op 455 posts :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Laatst online: 27-03-2024
Hier zijn foto's van de mda vario III

en ik moet zeggen, zo lelijk vind ik hem niet hoor

http://www.theunwired.net/?itemid=3989

Afbeeldingslocatie: http://www.theunwired.net/media/column/t-mobile_mda_vario_3/hands-on/t-mobile_mda_vario_3_hand_open1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die was al voorbij gekomen. Lelijk is ie niet maar ik vind de HTC retail versie mooier. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Djerique schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Als mensen steeds zo bang zijn dat hun batterij snel leegraakt, dan moeten ze zo'n usb zonnelader kopen. Helemaal op vakantie is die in de zon binnen no time opgeladen. Aangezien alle HTC modellen een usb aansluiting hebben, lijkt me de oplossing niet moeilijk ;)
Ik heb zo'n zonnelader voor mn M500 (qtek nogwat van orange) en dat werkt alleen goed als je fel in de zon zit.. Vind die pocket laders niet echt goed.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:44:
[...]

Die was al voorbij gekomen. Lelijk is ie niet maar ik vind de HTC retail versie mooier. :*)
Nou wat je zegt.. vind de retail veeeel mooier - maare, ik dacht die ie pas met de herfst uitkwam (sept/okt) of heb ik het nou mis ?

[ Voor 24% gewijzigd door shades op 11-07-2007 23:32 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Djerique schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:10:
[...]
De Polaris krijgt wel een VGA resolutie hoor
bron
Als je de thread op HowardsForums had door genomen dan had je kunnen lezen dat er iemand die bij HTC werkt, de melding gemaakt heeft van een 2,8 inch QVGA display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Chutney schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:06:
[...]

Als je de thread op HowardsForums had door genomen dan had je kunnen lezen dat er iemand die bij HTC werkt, de melding gemaakt heeft van een 2,8 inch QVGA display.
Hoe betrouwbaar is die bron?
Ik kan ook zeggen dat ik bij HTC werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
jasperv525 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:38:
Hier zijn foto's van de mda vario III

en ik moet zeggen, zo lelijk vind ik hem niet hoor

http://www.theunwired.net/?itemid=3989

[afbeelding]
Desnoods gooi je er bij die T-mobile versie een laag pianolak op en voila... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wel een hele hoop pianolak dan... :S

Echt, dit lijkt net of ze een stuk metaal onderuit uit de metaal afval bak hebben gepakt voor dat frontje... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.theunwired.net/media/column/t-mobile_mda_vario_3/hands-on/t-mobile_mda_vario_3_hand_open2.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-07-2007 11:14 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... Is er nu defenitief eigenlijk een release datum van het ding bekend? Ik ben er nooit zo gecharmeerd van als een leverancier je zo aan het lijntje houdt.. Het is een erg mooi ding, ze moeten ophouden ons zo lekker te maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Rowdy.nl schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:58:
Wel een hele hoop pianolak dan... :S

Echt, dit lijkt net of ze een stuk metaal onderuit uit de metaal afval bak hebben gepakt voor dat frontje... :/
Volgens mij heet dat geborsteld metaal. Dit is moeilijk vast te leggen met flits omdat de "sporen" van het borstelen in het metaal het licht weerkaatsen, met gevolg dat de "sporen" benadrukt worden op de foto.

Ik denk dat het in echt best strak er uit kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Chutney schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Volgens mij heet dat geborsteld metaal. Dit is moeilijk vast te leggen met flits omdat de "sporen" van het borstelen in het metaal het licht weerkaatsen, met gevolg dat de "sporen" benadrukt worden op de foto.

Ik denk dat het in echt best strak er uit kan zien :)
I know, mijn Wizard (in de SPV M3000 vorm) heeft ook geborsteld metaal. Maar die ziet d'r op foto niet zo ruw uit als deze foto. Dat lijkt niet meer geborsteld, maar gekrast metaal... :/

Mja, idd eerst ff in 't echt zien, kan ook een mafkees zijn die niet met een camera om kan gaan... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-07-2007 11:40 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Mij zitten vooral die knoppen dwars. Die vind ik gewoon veel mooier op de HTC versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:39:
[...]

I know, mijn Wizard (in de SPV M3000 vorm) heeft ook geborsteld metaal. Maar die ziet d'r op foto niet zo ruw uit als deze foto. Dat lijkt niet meer geborsteld, maar gekrast metaal... :/

Mja, idd eerst ff in 't echt zien, kan ook een mafkees zijn die niet met een camera om kan gaan... :P
denk dat laatste, lijkt wel of er gerommeld is met colormanagement (photoshop of zo). De hele foto heeft geen natuurlijke kleur, als je de kleurwarmte aanpast wordt geborsteld staal donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

GePhotoshopt is ie zowieso, d'r is een andere achtergrond in gezet... Zou dus goed kunnen dat ze een beetje met de kleuren hebben gerommeld...

@DaSan; de knoppen zijn indeed niet alleen lelijk, maar lijken me ook onhandiger; je voelt weinig relief omdat het zo plat is, lijkt me dat je makkelijker andere toetsen indrukt...? Vind sowieso de hele HTC versie mooier; knoppen, kleur...

Agja, we'll see...

[ Voor 9% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-07-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

de menuknoppen van de vario2 op het toetsenbordje zaten ook meer naar de zijkant - handiger voor je duimen dus. Je gaat nu waarschijnlijk ook andere toetsen raken..

[ Voor 10% gewijzigd door shades op 13-07-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
shades schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:54:
de menuknoppen van de vario2 op het toetsenbordje zaten ook meer naar de zijkant - handiger voor je duimen dus. Je gaat nu waarschijnlijk ook andere toetsen raken..
Dat komt doordat hij nu aan de andere kant uitschuift. Die menuknoppen moeten natuurlijk recht onder de tekst op het scherm komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om zonder radio, (Kaiser heeft er geen) gebruik te kunnen maken van TMC? Dit is handig bij het navigeren. Zo kun je (Gratis) file info en mits op de juiste zender ook moblile flits info krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:31

itarix

404 soul not found

ik heb nu een HTC P3300 (voorloper van de polaris) en daar zit ook een radio in... maar je kunt er niet mee TMCen. je moet je usb koptelefoon aansluiten om naar de radio te luisteren, en in de praktijk doe ik dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
ianz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:25:
ik heb nu een HTC P3300 (voorloper van de polaris) en daar zit ook een radio in... maar je kunt er niet mee TMCen. je moet je usb koptelefoon aansluiten om naar de radio te luisteren, en in de praktijk doe ik dat nooit.
usbkoptelefoonuitgang op een gsm??? nog nooit van gehoord.

Wat is TMCen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:05:
[...]
usbkoptelefoonuitgang op een gsm??? nog nooit van gehoord. ;)

Wat is TMCen?
Ik heb gelezen dat sommige GPS software voor PDA's de mogelijkheid bestaat om TMC gratis fileontwijking (van hardwareondersteuning afhankelijk) te ontvangen.

"TMC is de naam van de Europese standaard voor digitale verkeersinformatie. Deze wordt door radiostations onhoorbaar, samen met het gewone RDS-signaal uitgezonden en kan door het navigatiesysteem worden ontvangen. De routingmodule gebruikt deze informatie dan weer bij de berekening van de optimale route."

Maar heb je hier op je PDA een radio voor nodig? (Op de Polaris zit er eentje) Of kan die niet omgaan met TMC? Zoals boven beschreven door "ianz".

Edit: Heb via deze zoekopdracht TMC op GoT wat meer info gevonden. Ik lees over TMC over gprs.

Dus stel ik koop een GPS softwarepakket die TMC ondersteunt. Zou dit dan op de Kaiser werken? Of moet je een TMC ontvanger aanschaffen? (TMC Ontvanger)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:28:
[...]

Dus stel ik koop een GPS softwarepakket die TMC ondersteunt. Zou dit dan op de Kaiser werken? Of moet je een TMC ontvanger aanschaffen?
Als ik mij niet vergis kan dat met TomTom (via abonnement). Via GPRS kun je dan inderdaad file informatie ontvangen, maar of dat de TMC techniek is, dat lijkt me niet. Al is het resultaat wel hetzelfde (als de ontvangen informatie natuurlijk klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Waarschijnlijk is dat dan niet dezelfde info, nee. Hoogstwaarschijnlijk is het wel gefilterd door TomTom zelf en kwam het oorspronkelijk wel via de TMC binnen. Reden waarom ik dit denk is omdat TomTom recentelijk een bedrijf opgekocht heeft dat een technologie aan het ontwikkelen was dat verkeersdrukte zou meten aan de hand van de hoeveelheids mobiele telefoons die zich in een enkel gebied zouden bevinden. TomTom zou dan zonder dat je het merkt over kunnen stappen van de ene naar de andere bron.

Mag ik de lezers er nog even op wijzen dat het gebruik van GPRS extra geld kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUX schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:33:
Waarschijnlijk is dat dan niet dezelfde info, nee. Hoogstwaarschijnlijk is het wel gefilterd door TomTom zelf en kwam het oorspronkelijk wel via de TMC binnen. Reden waarom ik dit denk is omdat TomTom recentelijk een bedrijf opgekocht heeft dat een technologie aan het ontwikkelen was dat verkeersdrukte zou meten aan de hand van de hoeveelheids mobiele telefoons die zich in een enkel gebied zouden bevinden. TomTom zou dan zonder dat je het merkt over kunnen stappen van de ene naar de andere bron.

Mag ik de lezers er nog even op wijzen dat het gebruik van GPRS extra geld kost ;)
Ik heb nog deze links gevonden.

TMC
TMC Ontvanger

Dat komt er dus op neer dat je voor de Kaiser nog zo'n ontvanger van tussen de 50 a 100 euro moet kopen.

Vraag mij dan af of je via de FM radio in de Polaris of andere HTC modellen wel gratis TMC kan ontvangen. Maar hier is in dit draadje al (kort) op geantwoord. Niet dus. ;(

Stel dat je je Kaiser met een Flat fee internet abbo neemt. Zijn er dan wel (Gratis) alternatieven via gprs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Tomtom 6 op een htc p3600 en verkeersinfo via gprs. En met die tegenwoordige abonnementen van onbeperkt internet voor een tientje is dat ook geen belemmering meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik kan met mijn e-ten x500 met ingebouwde fm-radio wel tmc ontvangen, maar dan moet ik de oordopjes erin doen, want die heeft ie nodig als antenne en dat vind ik geen porum. Bovendien kunnen (voor zover ik weet) alleen Destinator 6 en 7 met mijn TMC ontvanger praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 07:32:
ik heb Tomtom 6 op een htc p3600 en verkeersinfo via gprs. En met die tegenwoordige abonnementen van onbeperkt internet voor een tientje is dat ook geen belemmering meer.
Kan ik daaruit afleiden dat je ook een abbo bij TomTom hebt?
FlowDesign schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:14:
Ik kan met mijn e-ten x500 met ingebouwde fm-radio wel tmc ontvangen, maar dan moet ik de oordopjes erin doen, want die heeft ie nodig als antenne en dat vind ik geen porum. Bovendien kunnen (voor zover ik weet) alleen Destinator 6 en 7 met mijn TMC ontvanger praten.
Ik heb wel gelezen over een Open TMC protocol en een Gesloten GNS protocol voor TMC waar verschillende fabrikanten mee werken. Navigon werkt bijvoorbeeld met GNS.

Maar ik merk alweer dat (Gratis) TMC op de Kaiser lastig wordt zonder extra hardware. Toch wel jammer.

Edit: Ik heb vernomen dat ondere andere Route 66 gratis TMC levert via GPRS. Dus dat is wel mooi. Als je dit combineert met een flat fee abbo voor je Internet merk je er weinig van. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Zo, net terug van een vakantie Italië. Stiekem had ik gehoopt dat er hier op tweakers het verlossende bericht had gestaan dat de Kaiser al gereleased was! Een hoop nieuwe info en reviews, maar als ik het goed heb is ie nog nergens uitgebracht, onder welke vorm dan ook...

-O-

Persoonlijk vind ik de unbranded versie ook stukken mooier, maar moet het allemaal maar even in het echt zien. Ik heb zelf nog een Telfort abbo, dus ga zowiezo voor de unbranded. Wat ik wel raar vind is dat nog geneens NL verkoopsite ze in de pre-order hebben staan. Of zie ik dat verkeerd? Ik ben wel eens benieuwd naar wat meer info over de prijs en zo... Iemand verder info daarover? Thanks!

:w

ps. er komt geen tmc op de kaiser, dus helaas geen (gratis) file info op de kaiser. Wellicht dat iemand een gratis server adres weet waar je via GPRS o.i.d. de file info kan grabben zoals het bericht hier boven, maar hoe dan in te bouwen in TomTom? Goed te zien trouwens dat verschillende mensen nu TomTom hebben werken op de Kaiser!!

[ Voor 3% gewijzigd door Troxel op 17-07-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
WTF???

Ik belde net met een miep van de T-Mobile Klantenservice om te informeren naar een releasedatum voor de MDA Vario 3, vertelde zij mij doodleuk dat het toestel pas begin 2008 (!) op de markt zal komen!

Hmm, als dat zo doorgaat vrees ik dat T-Mobile mij als klant gaat verliezen, zeker wanneer de HTC Kaiser zelf veel eerder gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:30:
WTF???

Ik belde net met een miep van de T-Mobile Klantenservice om te informeren naar een releasedatum voor de MDA Vario 3, vertelde zij mij doodleuk dat het toestel pas begin 2008 (!) op de markt zal komen!

Hmm, als dat zo doorgaat vrees ik dat T-Mobile mij als klant gaat verliezen, zeker wanneer de HTC Kaiser zelf veel eerder gaat komen...
em zelfs dat laatste is nog maar de vraag. Eerst komt de Tytn met een WM6 versie. Denk dat die eerst op moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:44:
[...]

em zelfs dat laatste is nog maar de vraag. Eerst komt de Tytn met een WM6 versie. Denk dat die eerst op moeten
Nou dan is de kans dat ik voor de e-ten 500x ga een heel stuk groter. Mits hij bv niet a.s. maand uit komt.

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 17-07-2007 23:06 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Geloof ik niet zo in, denk niet dat ze eerst een "nieuwe" TyTN gaan introduceren met WM6. Als ze hem al standaard met WM6 gaan uitbrengen denk ik niet dat de Kaiser daar veel vertraging van gaat ondervinden. Een Wm6 upgrade zal niet al te veel mensen nu nog een TyTN laten kopen als ze weten dat de kaiser al klaar staat in de coulissen. Op de productsheets van T-Mobile Germany was al september te zien, denk dat ze zich daar gewoon aan houden.

Ook Q1 2008 doe ik als onzin af, KS dame weet niet waar ze het over heeft. Ik werd nl afgelopen week gebeld met het verzoek te verlengen, ik gaf aan nog even op de Vario III te wachten. De dame wist van het bestaan af maar kon nog geen termijn geven. gezien het normale (lage) kennis niveau van standaard KS mensen hebben ze echt geen inzicht in dit soort zaken en zouden ze, als de Vario III pas in 2008 komt, totaal niet weten waar ik het over had.

Ik houd me liever aan de voorspellingen van Daanno, weet niet waar ie nu op staat en week 31 lijkt me erg snel (nl volgende week al), maar hij is denk ik beter op de hoogte dan KS dames. edit: ik realiseer me net dat Vario III en kaiser natuurlijk niet hetzelfde zijn, Daanno verwacht de Kaiser in week 31, niet de Vario III, maar goed.

PS Daanno, nog een update van je voorspelling omtrent de ETA van de Vario III?

[ Voor 50% gewijzigd door koksie op 18-07-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:23:
Geloof ik niet zo in, denk niet dat ze eerst een "nieuwe" TyTN gaan introduceren met WM6. Als ze hem al standaard met WM6 gaan uitbrengen denk ik niet dat de Kaiser daar veel vertraging van gaat ondervinden. Een Wm6 upgrade zal niet al te veel mensen nu nog een TyTN laten kopen als ze weten dat de kaiser al klaar staat in de coulissen. Op de productsheets van T-Mobile Germany was al september te zien, denk dat ze zich daar gewoon aan houden.
ik hoop het mt je mee, maar weet uit de praktijk hoe het gaat met produkten waar al een opvolger voor beschikbaar is, maar waarvan er nog oude op voorraad liggen. Temeer daar HTC ook heeft aangekondigd dat de huidige Tytn-bezitters gratis een upgrade krijgen naar WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:29:
[...]

ik hoop het mt je mee, maar weet uit de praktijk hoe het gaat met produkten waar al een opvolger voor beschikbaar is, maar waarvan er nog oude op voorraad liggen. Temeer daar HTC ook heeft aangekondigd dat de huidige Tytn-bezitters gratis een upgrade krijgen naar WM6
Daar zou ik ook maar niet te veel hoop op vestigen, want voor de Trinity komt die waarschijnlijk ook niet.
(Uiteraard kun je de Dopod WM6 wel installeren, maar dat is weer een ander verhaal ;) )

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze de Kaiser langer uit zullen gaan stellen om op die manier eerst meer TyTN's met WM6 te kunnen verkopen. De verschillen tussen dit soort modellen zijn dusdanig marginaal dat er ook niet geweldig veel ontwikkelingskosten aan vooraf gaan dus zo snel mogelijk nieuwe modellen op de markt brengen levert meer geld op dan uitstellen. Waarschijnlijk zullen ze de TyTN gewoon iets goedkoper gaan leveren en de introductieprijs van de Kaiser minimaal op de introductieprijs van de TyTN zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Nou dan is de kans dat ik voor de e-ten 500x ga een heel stuk groter. Mits hij bv niet a.s. maand uit komt.
Dan kan je beter voor de e-ten 800x gaan denk ik :)

http://msmobiles.com/news.php/6175.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Ik geloof ook niet in die Q1 2008. Ik denk dat voor de unbranded versie het nu niet meer lang gaat duren (aangezien de Vario III in Duitsland al echt snel komt, en de unbranded zou toch eerder moeten komen lijkt mij), maar ik wordt zolangzamerhand wel GEK GEK GEK van het wachten...

8)7 |:(

Die policy van HTC om het één dag van te voren aan te geven is inderdaad KILLING

;(

EDIT: weer 'n nieuwe review van Expansys gevonden op YouTUBE: http://www.youtube.com/watch?v=P41hoK-jX3I. Hij is nu ook al te pre-orderen op http://www.expansys.com/p.aspx?i=151713 voor 505 pond (=746 euro).... en hier is ook een ERG mooie fotocollage te vinden: http://www.expansys.com/zoompic.aspx?type=item&i=151713

Weer 'n klein beetje vordering in de zaak O-)

EDIT2: ook op de NL expansys site te vinden: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=151796 voor (helaas wat meer) een goeie 785 euro!! Niet te weinig zou ik zo zeggen.... Maar zal denk ik snel dalen als de units echt worden verkocht (hoop ik dan).....

_/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Troxel op 18-07-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Oef... mooie foto's van een mooi apparaat zeg! Hey Troxel, volgens mij komen wij elkaar vaker tegen ;)

Ik overweeg al een tijdje of ik van het Smartphone concept over ga stappen naar dit soort apparaten. Deze Kaiser maakt het wel heel moeilijk. Ik heb een telefoon met PDA functie nodig, de nadruk dus op telefoon. Maar gezien de multi mogelijkheden van de Kaiser, en de reviews her en der die 'm de hemel in prijzen..... Heb nog wat moeite met een dikker en vooral zwaarder apparaat dan wat ik gewend ben.

Edit:
Nog iets voor de geurchtenstroom: een kennis in Amerika wist me te vertellen dat de Kaiser oorspronkelijk gepland was om in augustus gereleased te worden. Tenminste 1 netwerk heeft 'm al goedgekeurd. Door de iPhone hype daar, zal de release worden uitgesteld naar alle waarschijnlijkheid en zal het toestel op korte termijn eerst in Europa worden gereleased. Naar zijn zeggen toch uiterlijk in augustus om de europese iPhone hype híer voor te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door roma0803 op 18-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Daano leuk die verwachting ;)

Maar waar blijft de HTC Polaris in het lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmm... I like Orange O+

Was aan het zoeken op Google over de Kaiser, en tikte eens Orange en SPV in samen met HTC en Kaiser. En toen kwam ik bij dit bericht op PocketInfo dat Orange stopt met het SPV merk en gewoon de HTC versies van de phones gaat leveren... Dus als ze de Kaiser gaan leveren is het dus de unbranded mooie versie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:54:

ik hecht steeds minder waarde aan zulke verwachtingen. Iedereen praat iedereen na op basis van geruchten. Een werknemer van een telecomwinkel ergens in Nederland hoort een datum en dat wordt dan weer de volgende verwachtingsdatum: de conclusie is steeds weer: niemand weet het. Dan geldt voor de Kaiser, de Nokia E90 en zo voor nagenoeg alle mobiele toestellen. Als we de "echte ingewijden" moeten geloven waren die 2 toestellen al lang op de markt: de E90 lag 3 weken geleden al bij de distributie: mooi niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Chutney schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:54:

Ga ik even achteraan voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Rowdy.nl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:18:
Hmm... I like Orange O+

Was aan het zoeken op Google over de Kaiser, en tikte eens Orange en SPV in samen met HTC en Kaiser. En toen kwam ik bij dit bericht op PocketInfo dat Orange stopt met het SPV merk en gewoon de HTC versies van de phones gaat leveren... Dus als ze de Kaiser gaan leveren is het dus de unbranded mooie versie... :)
Je kan sowieso altijd de unbranded versie nemen met een abo. Loop de belcompany/phonehouse/t for telecom binnen en verleng/sluit een abo af van welke provider dan ook en je hebt vrije keuze in je toestel...

Dus ook mensen die via t-mobile bellen en liever de unbranded hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

DaSaN schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Je kan sowieso altijd de unbranded versie nemen met een abo. Loop de belcompany/phonehouse/t for telecom binnen en verleng/sluit een abo af van welke provider dan ook en je hebt vrije keuze in je toestel...

Dus ook mensen die via t-mobile bellen en liever de unbranded hebben!
I know, dat kan zelfs via veel websites. Maar tis makkelijker (vind ik) om 'm gewoon direct zo bij Orange te bestellen. En ze doen wel eens vaak extra acties, zoiets heb je dan niet bij een andere winkel...

Je krijgt bij Orange bijvoorbeeld een verlenging zonder toestel 6 maanden 50% korting op je bundel. Leuk. Bij een abbo van 50 euro is dat dus 150 euro. Met een verwachtte extra prijs van 600 euro minimaal voor de Kaiser moet ik er een 450 bij lappen.

Als ik dus even een simpel voorbeeld bekijk, de N95 kost bij een eenjarige verlenging van een 50 euro abbo (of nieuw abbo) meer als 525 euro bij Typhone, en 439 bij BelCompany. Bij Orange direct betaal ik voor hetzelfde abbo 279 euro voor die telefoon.

Ik vermoed dus dat als ik de Kaiser direct via Orange kan kopen dat ie goedkoper zal zijn dan dat ik alleen het abbonement verleng bij een andere willekeurige winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

DaSaN schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:16:
[...]

Dat komt doordat hij nu aan de andere kant uitschuift. Die menuknoppen moeten natuurlijk recht onder de tekst op het scherm komen ;)
Ik bedoel dat die linker menutoets op het toestenbordje te veel naar het midden zit. Dat is niet handig. Moet je duim helemaal naar het midden toe terwijl je dat bereik niet hebt (dan heb je het toestel namelijk niet meer goed vast. Had dat probleem ook toen ik bij vodafone de htc710 aan het proberen was. Iets waar ik me direct aan ging ergeren. Wellicht dat de kaiser hier iets beter te hanteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

shades schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:37:
[...]

Ik bedoel dat die linker menutoets op het toestenbordje te veel naar het midden zit. Dat is niet handig. Moet je duim helemaal naar het midden toe terwijl je dat bereik niet hebt (dan heb je het toestel namelijk niet meer goed vast. Had dat probleem ook toen ik bij vodafone de htc710 aan het proberen was. Iets waar ik me direct aan ging ergeren. Wellicht dat de kaiser hier iets beter te hanteren is.
Bij bijvoorbeeld de QTek 9100 zitten beide knoppen inderdaad op gelijke afstand, niet mooi onder het scherm: (bij de orange versie zitten wel mooie streepjes naar die knopjes toe overigens)

Afbeeldingslocatie: http://www.hollandexport.net/loja/images/product_images/original_images/2940_0.jpg

Bij de Kaiser hebben ze die inderdaad netjes onder het scherm geplaatst waar de softbuttons op het scherm zitten. En dat resulteert in een ietwat naar het midden liggende plek voor de linker knop.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrpalm.com/content/picdata/685_01_13.jpg

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een kwestie van wennen is. Als je die plek van die knop lastig vind omdat het toestel dan niet goed in je hand ligt moet je jezelf afvragen of je uberhaupt wel een toestel met tobo moet nemen? D'r liggen namelijk een hele hoop toetsen rond die softbutton... Lijkt me vervelend voor je als je je constant aan het ergeren bent elke keer dat je een smsje moet tikken... :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-Pol
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2018
Rowdy.nl schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:01:
[...]

Bij bijvoorbeeld de QTek 9100 zitten beide knoppen inderdaad op gelijke afstand, niet mooi onder het scherm: (bij de orange versie zitten wel mooie streepjes naar die knopjes toe overigens)

[afbeelding]

Bij de Kaiser hebben ze die inderdaad netjes onder het scherm geplaatst waar de softbuttons op het scherm zitten. En dat resulteert in een ietwat naar het midden liggende plek voor de linker knop.

[afbeelding]

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een kwestie van wennen is. Als je die plek van die knop lastig vind omdat het toestel dan niet goed in je hand ligt moet je jezelf afvragen of je uberhaupt wel een toestel met tobo moet nemen? D'r liggen namelijk een hele hoop toetsen rond die softbutton... Lijkt me vervelend voor je als je je constant aan het ergeren bent elke keer dat je een smsje moet tikken... :/ :P
Een belangrijk ander verschil is, dat je de Kaiser de andere kant op moet schuiven om het toetsenboard te openen.

De Kaiser schuift naar rechts open de Qtek links.

Rob
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.