Om nog even terug te komen op
pven in "Het Samsung D900(i) Topic Deel 2" en
pven in "Het Samsung D900(i) Topic Deel 2" ...
Nadat de telefoon was verzonden, kreeg ik bericht dat het niet onder de garantie viel omdat 'de gebruiker het zelf heeft veroorzaakt'. Men wilde het toestel wel repareren, maar dat zou dan ongeveer 100 euro gaan kosten. De wet zegt dat binnen de eerste zes maanden na de aankoop de bewijslast bij de fabrikant ligt en dat er moet worden bewezen dat er een deugdelijk toestel is geleverd, maar daar wilde het reparatiecentrum (SolidVision) niet aan meewerken. Hierna heb ik Samsung gebeld om te klagen en die adviseerden me om mijn klacht op papier te zetten en naar Samsung te verzenden. Dat heb ik uiteraard meteen gedaan, na enkele dagen wachten kreeg ik (via mail) een heel uitgebreid rapport van Samsung met foto's van de schade. Deze uitleg was zo overduidelijk, dat ik geen poot had om op te staan. We hebben geen idee hoe de schade is veroorzaakt, maar het was duidelijk dat dat dit door ons toedoen was veroorzaakt. De laadconnector (dat is waar je de adapter inplugt) was beschadigd en uit de foto's bleek dat vervangen de enige echte optie was. Omdat we 100 euro te veel vonden (in de winkel liggen ze tegenwoordig nieuw voor 149 euro), besloten we om het toestel ongerepareerd rertour te laten komen.
Hierna begon het volgende gevecht. Het reparatiecentrum had voor de verzending namelijk niet gemeld dat het 42,50 euro kost als het toestel ongerepareerd retour wordt gezonden. Hier heb ik Samsung op aangesproken (door een reply op het uitgebreide rapport

). De medewerker begreep me en heeft er voor gezorgd dat het toestel kosteloos retour werd gezonden. De eerste keer dat het aan werd geboden, vroeg de postbode 42,50 euro. Dat heb ik uiteraard geweigerd en ik heb meteen een boos mailtje naar Samsung verzonden dat dit niet de afspraak was. Een half uur na dat mailtje kreeg ik een excuus-mail van Samsung en een excuus-telefoontje van het reparatiecentrum. Twee dagen later werd de defecte telefoon alsnog afgeleverd, deze keer hoefde ik niet af te rekenen.
Nu zaten we dus met een defecte telefoon opgescheept. Na wat rondvragen in de buurt, kwamen we bij een reparateur uit die hem voor 55 euro heeft gerepareerd. Het toestel was een week 'in reparatie', waarna het keurig gerepareerd terug is gekomen. Dat soort reparateurs zit volgens mij in alle steden, er moet er vast eentje in je omgeving te vinden zijn.
Het lijkt er sterk op dat de laadconnector van deze toestellen zeer teer spul is. Als je de adapter er met iets te veel kracht in steekt, dan is er kans op schade.