Elkaar punten geven

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Hebben jullie er wel eens over gedacht om de mogelijkheid te scheppen dat je mensen in GoT punten kunt geven? Bijv. als iemand je goed geholpen heeft, dan geef je hem/haar een punt.

Je kunt dan mensen die alleen vragen stellen (maar nooit anderen helpen) weren, door te eisen dat iedere topicstart bijv. 1 punt kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15

Coldcat

HODL

En wat wil je hier mee bereiken?

Wat voor voordeel heeft dit dan?

Mocht het ingevoerd worden dan ben ik al mijn punten al kwijt om al dat gelach om Helpdesk en YellowCube

[ Voor 44% gewijzigd door Coldcat op 02-03-2007 15:07 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In eerste instantie lijkt dat misschien wel een leuk idee, maar dat verzand waarschijnlijk al snel in vriendjespolitiek en dergelijke zaken. Eventueel zou het punten toekennen beperkt kunnen worden tot bijvoorbeeld modjes, dat zou al wel schelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29

Thandor

SilverStreak

Rekcor schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:05:
Je kunt dan mensen die alleen vragen stellen (maar nooit anderen helpen) weren, door te eisen dat iedere topicstart bijv. 1 punt kost.
Dus als ik [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon open gaat mij dat juist punten kosten i.p.v. opleveren? ;)

Lijkt mij niet zo'n goed idee. Verder is er over het algemeen wel zichtbaar welke gebruiker uit z'n nek kletst en wie er juist verstand van zaken heeft. Ik denk dat een puntensysteem niet zozeer nodig is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hahn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:07:
In eerste instantie lijkt dat misschien wel een leuk idee, maar dat verzand waarschijnlijk al snel in vriendjespolitiek en dergelijke zaken. Eventueel zou het punten toekennen beperkt kunnen worden tot bijvoorbeeld modjes, dat zou al wel schelen.
Dat systeem is er toch al?
Maar dan in de vorm van een minpuntensysteem, namelijk de user notes? ;)

Verder lijkt me zo'n (kudos) systeem wel grappig, maar meestal eindigt dat in vriendjespolitiek inderdaad. Ik denk dat het niet veel toevoegt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 02-03-2007 15:10 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:09:
[...]

Dat systeem is er toch al?
Maar dan in de vorm van een minpuntensysteem, namelijk de user notes? ;)

Verder lijkt me zo'n (kudos) systeem wel grappig, maar meestal eindigt dat in vriendjespolitiek inderdaad. Ik denk dat het niet veel toevoegt. :)
Daar heb je gelijk in :P Alleen heeft dat vaak niet direct effect op gebruikers, als in dat ze nog wel topics kunnen openen ook al hebben ze enkele negatieve notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Mmm... zelf zit ik vooral WEB en PRG, waar mensen niet topics starten voor de leut, maar omdat ze een vraag hebben... Je hebt er gasten bijzitten die 100 vragen hebben, maar 0 reacties op anderen (kun je zien in gallery).

Ik zie niet in waarom dit per se vriendjespolitiek op zou leveren. Het zou natuurlijk kunnen, maar ik ken ook andere goedlopende forums met een dergelijk systeem. (daar hebben ze zelfs een 'prijs' voor de 'helpende hand van de maand' :)) En wie wil er nou niet de helpende hand van de maand worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rekcor op 02-03-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15

Coldcat

HODL

Hahn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Daar heb je gelijk in :P Alleen heeft dat vaak niet direct effect op gebruikers, als in dat ze nog wel topics kunnen openen ook al hebben ze enkele negatieve notes.
Dan zie ik liever die notes gepubliceerd worden dan een nieuw soort moderatiesysteem.
Mmm... zelf zit ik vooral WEB en PRG, waar mensen niet topics starten voor de leut, maar omdat ze een vraag hebben... Je hebt er gasten bijzitten die 100 vragen hebben, maar 0 reacties op anderen (kun je zien in gallery).
Daar zit ik bijna niet, heb er dus een stuk minder mee te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Coldcat op 02-03-2007 15:13 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Daar zit ik bijna niet, heb er dus een stuk minder mee te maken.
Goed, dan zou het alleen voor bepaalde fora kunnen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Rekcor schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:12:

Ik zie niet in waarom dit per se vriendjespolitiek op zou leveren. Het zou natuurlijk kunnen, maar ik ken ook andere goedlopende forums met een dergelijk systeem. (daar hebben ze zelfs een 'prijs' voor de 'helpende hand van de maand' :))
Het hoeft ook niet zo te zijn maar de kans is wel groot. :)

Een prijs voor 'de helpende hand van de maand' zorgt er voor mijn gevoel juist voor dat mensen sneller gaan helpen, ook al weten ze de oplossing eigenlijk niet. En dan loop je het risico dat het topic volslibt met halve suggesties en dat de echt goede replies onder sneeuwen.
Hahn schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Zou het dan niet handig zijn dat een gebruiker op de een of andere manier een indicatie kan krijgen van het oordeel van de mods over hem? En dan niet door eerst je notes te bestellen? ;)

Eigenlijk een soort karma, maar dan door mods ingevuld.
En het gros van de gebruikers zal dan wel gewoon op 1 staan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 02-03-2007 15:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het punt is denk ik een beetje dat GoT meer een disucssieforum wil zijn dan een vraag-en-antwoord forum :) . Overigens is hier een boel over te vinden in Lieve Adjes en React Bugs en Featurerequests.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het doet me een beetje denken aan [feat] Rating om betere zoekresultaten te krijgen en ik geloof niet dat chem's antwoord daarop nu erg zal verschillen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

moto-moi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:45:
Het doet me een beetje denken aan [feat] Rating om betere zoekresultaten te krijgen en ik geloof niet dat chem's antwoord daarop nu erg zal verschillen :P
Ik weet niet precies wat er zoal in notes staat maar als die allemaal ongeveer een gelijke 'waarde' hebben zou je een principe gemakkelijk een script kunnen maken wat aan de hand van het aantal notes een soort rating zou genereren.
Op die manier krijgen de mods geen extra werk.
De vraag blijft dan of je überhaupt wel een rating voor gebruikers wilt.
Het lijkt mij in elk geval een goed idee om een eventuele rating alleen voor de gebruiker zelf zichtbaar te laten zijn. Puur om de gebruiker bewust te laten zijn van de mening van de mods over zijn postgedrag.
De rest van het forum zou daar niets mee te maken hoeven hebben. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Gonadan op 02-03-2007 19:52 . Reden: lastig typen met de wii ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Via notes is geen optie, daar wordt alleen maar informatie neergezet en geen negatieve of positieve waarde aan gehangen wat betreft de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 08:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En wie wil er nou niet de helpende hand van de maand worden :)
* Hertog meldt zich. :P

Verder mis ik een beetje welk probleem je hiermee nu wilt oplossen. GoT is voor mijn gevoel een goed lopend forum, als ik antwoord zoek op een bepaalde vraag kan ik het vaak zat al uit de search halen, en vragen die gesteld worden zonder moeite worden al weggemod. Natuurlijk zijn er wel zaken die niet lekker lopen en zijn suggesties voor verbetering altijd leuk, maar welk probleem zie jij op GoT dat een ratingsysteem zou moeten kunnen oplossen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

moto-moi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:57:
Via notes is geen optie, daar wordt alleen maar informatie neergezet en geen negatieve of positieve waarde aan gehangen wat betreft de database.
Het is dus niet zo dat het per definitie slecht is als je notes hebt?
Dat dacht ik namelijk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Als je positief opvalt wordt dat ook in je notes opgenomen (iig, dat zeggen die rooien :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 13:29

Thandor

SilverStreak

Gonadan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:19:
[...]

Het is dus niet zo dat het per definitie slecht is als je notes hebt?
Dat dacht ik namelijk. :)
Alles wat je uitspookt komt in de notes. Dat kunnen slechte dingen zijn maar neutrale zaken zoals nickchanges. Als iemand positief opvalt dan wordt dit ook opgenomen in de notes. Overigens is iemand met 10000 posts zonder notes ook positief bezig. Er zijn immers geen negatieve dingen opgevallen :) .

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Natuurlijk zijn er wel zaken die niet lekker lopen en zijn suggesties voor verbetering altijd leuk, maar welk probleem zie jij op GoT dat een ratingsysteem zou moeten kunnen oplossen?
Ik wil stimuleren dat mensen in de 'vraag en antwoorden'-forums (zoals WEB, PRG) e.d. niet alleen vragen stellen, maar ook meedenken met andere mensen.

Je hebt nogal wat mensen die deze forums lijken te zien als persoonlijke helpdesk.

Misschien dat het voor andere mensen anders werkt, maar voor mij zou de mogelijkheid van het verdienen van punten wel een stimulans zijn om anderen te helpen. Zie het als de zegeltjes bij de kassa, die wil ook iedereen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hebben we hier de GoT verkiezingen niet voor? Zo ben ik afgelopen jaar nummer 3 geworden als behulpzame user net zoals het jaar ervoor :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is niet waar - de gallery laat alleen je frontpage reacties zijn en dat heeft niks te maken met forum posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Outerspace schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:03:
Hebben we hier de GoT verkiezingen niet voor? Zo ben ik afgelopen jaar nummer 3 geworden als behulpzame user net zoals het jaar ervoor :)
GoT verkiezingen is een populariteitsverkiezing en heeft vaak minder met de werkelijkheid te maken dan sommigen vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Hmm, das ook wel een beetje erg waar. SatCP is te behulpzaam, maar niet erg populair (bekend) bij de normale gebruikers :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
elevator schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Dat is niet waar - de gallery laat alleen je frontpage reacties zijn en dat heeft niks te maken met forum posts :)
Eh, ik bedoel het overzicht als je op iemands naam klikt, bijv http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/43807/topics voor de gebruiker Elevator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lijkt me inderdaad echt geen goed idee.
Ik vind het al klinken als een of ander warez forum waarbij je kudo's krijgt voor warez posten.
Het klinkt gewoon heel erg 'kleinforummig/kinderachtig'.
Als je hier wat langer rondloopt ga je een eigen kijk op mensen hebben. Die zal toch altijd blijven verschillen. Daarbij wordt het zekerweten vriendjespolitiek en daarbij is het ook nog eens meer werk voor modjes om fouten recht te trekken. Zie de frontpage met dat puntensysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Klinkt erg als een zelfde systeem dat op de frontpage actief is momenteel. Volgens was er ooit over gezegd dat dit voor het forum niet haalbaar/noodzakelijk is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Oke oke, men vindt het geen goed idee geloof ik.

Eh... maak ik nu wel kans op zo'n prijs in de GoT-verkiezingen 2007? Bijv. http://verkiezing.gatheri..._categorie.php?cat_id=124 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Rekcor schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:44:
Oke oke, men vindt het geen goed idee geloof ik.

Eh... maak ik nu wel kans op zo'n prijs in de GoT-verkiezingen 2007? Bijv. http://verkiezing.gatheri..._categorie.php?cat_id=124 :)
offtopic:
Nee, want die ga ik ook winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb overigens vorige week een feature in React toegevoegd die het toestaat om topics/forums/messages/users/pushmessages/whatever een 'rating' te kunnen laten geven; dus mocht Tweakers.net hier nog een keer aan willen dan hoeven ze zich door React niet te laten tegenhouden ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:58
Neeeee geen hardware.info praktijken hier :'(
Wat een beroerd systeem is dat, het veranderd mijns inziens in een "ik geef jou een punt als jij mij een punt geeft" systeem. Tevens sluit je nieuwkomers al snel buiten, want ik heb het gevoel dat oudgediende elkaar sneller een plusje geven dan aan nieuwkomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Spider.007 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:31:
Ik heb overigens vorige week een feature in React toegevoegd die het toestaat om topics/forums/messages/users/pushmessages/whatever een 'rating' te kunnen laten geven; dus mocht Tweakers.net hier nog een keer aan willen dan hoeven ze zich door React niet te laten tegenhouden ;)
Als T.net het nog eens een keer wil toevoegen, hoop ik niet dat het net als de frontpage dat berichten met een -1 score verborgen weer gegeven worden zoals nu op de frontpage het geval is. Dat zou namelijk kunnen leiden tot verwarring in een topic.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Rakkerzero schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:08:
Als T.net het nog eens een keer wil toevoegen, hoop ik niet dat het net als de frontpage dat berichten met een -1 score verborgen weer gegeven worden zoals nu op de frontpage het geval is. Dat zou namelijk kunnen leiden tot verwarring in een topic.
Ik lees ze juist altijd op het laagste niveau om dat te voorkomen.
Dan kan ik ook de ondergewaardeerden omhoogmodden. (ook al mod ik erg weinig ;) )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:54
Ik heb denk ik een betere oplossing voor het probleem dat de TS beschrijft. Ik weet niet of het al eerder is vermeld, want ik heb niet alles gelezen, maar hier komt ie dan:

Jullie zouden iets kunnen maken waardoor je pas zelf een topic hebt gemaakt als je minstens 50 posts hebt in andere topics, net zoals je 50 posts moet hebben voor toegang tot het SG subforum.

:)

Edit: ik ben het trouwens wel eens met de TS, ik zie zoveel mensen hier die allemaal maar zelf (nutteloze) topics aan lopen te maken en niemand anders helpen. Gewoon 40% van de topics die ik lees zijn gemaakt door users die in hun MyReact lijstje een hele lijst met eigen topics hebben 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 11-03-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Precies en die hebben vaak ook maar 1 post per topic wat ze hebben aangemaakt. Oftewel ze dumpen een vraag en reageren daar vervolgens niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:26:
Jullie zouden iets kunnen maken waardoor je pas zelf een topic hebt gemaakt als je minstens 50 posts hebt in andere topics, net zoals je 50 posts moet hebben voor toegang tot het SG subforum.

:)
En weg blijven alle nieuwe users, geen goed plan voor een forum. Er zijn ook users welke als 1e post wel een goed topic starten en daarna ook anderen helpen.

Dit idee is vaker langsgekomen, al dan niet met een andere eis (zelfs varianten met IQ-test), maar de nadelen blijven nog steeds gelden: het zorgt niet eens voor een gegarandeerd goede selectie, je gooit ook goede nieuwe users weg, je gooit goede/interessante topics weg, het maakt alles maar complexer, meer bureaucratie, meer gezeik en meer postcountgeilheid.

Dit is al vaker langsgekomen, dus voor toelatingseisen bestaan al geschiktere topics.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Vandread schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:58:
Neeeee geen hardware.info praktijken hier :'(
Wat een beroerd systeem is dat, het veranderd mijns inziens in een "ik geef jou een punt als jij mij een punt geeft" systeem. Tevens sluit je nieuwkomers al snel buiten, want ik heb het gevoel dat oudgediende elkaar sneller een plusje geven dan aan nieuwkomers.
Dat hoeft niet perse zo te zijn hoor. Zoals Spider.007 al zegt kan je 'overal' een rating aan hangen. De rating hoeft dus niet aan een user te hangen, maar kan ook aan een topic hangen, waarbij de user er verder dus niet 'beter' van wordt. Als er een enigzins controleerbare (door de mods) implementatie van wordt gemaakt denk ik dat dit best een nuttige feature is, zeker als je bij het zoeken ook rekening kan houden (sortering) met de rating.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Precies en als extra dingetje zou dan nog gemaakt kunnen worden dat topics met hoge rating het eerst gevonden wordt door de search en dan mindere topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Helemaal web 2.0 :+

Nee ff serieus: ik denk best dat het een aardig systeem kan zijn, maar je kunt mensen niet net als op de frontpage op -1 laten komen omdat het dan onleesbaar wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb een hele mooie oplossing bedacht voor het 'probleem' dat er elke dag weer een stuk of 10 nieuwe users komen die meteen zelf een topic openen zonder eerst te zoeken. Ik kwam op het idee toen ik deze post zat te lezen.

Voorstel:
Zou het niet mogelijk zijn om nieuwe users voor 24 uur geen topic aan te kunnen laten maken, maar als ze op de knop New topic klikken een pagina zien met het bericht dat ze pas na 24 uur een topic aan mogen maken wegens de vele 'problemen', maar daarbij een verwijzing naar de search zodat men zelf eerst een antwoord op hun probleem kunnen zoeken, en een korte duidelijke uitleg van hoe GoT werkt.

Hiermee weer je denk ik alleen dit soort mensen af die zich aanmelden om een zooi vragen te stellen die makkelijk op te zoeken zijn met google, terwijl de gewone gebruikers die zich aanmelden om te discussieren en andere mensen te helpen er geen last van zullen hebben.

Om maar enkele voorbeeldjes van dit soort (imho) drama-topics te noemen:
VideoKaart Keuze
Verwijderd in "probleem met pc"
Is men lijstje oké?past alles bij elkaar?
Hoezo heb ik altijd slome upload met msn?
http://gathering.tweakers...find/poster/210918/topics
overclocking!

Maar jullie kennen ze vast wel ;) En als je dan naar de post-history kijkt, om GLY maar even als voorbeeld te nemen, dan moet je gewoon bijna huilen. ;(

of heb ik nou (alweer) een domme opmerking gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maar hiermee weer je wel gebruikers. Veel mensen gaan zoeken, komen er niet uit, melden zich aan en openen een topic. Deze mensen zouden dus op jou manier tegengewerkt worden.

Daarbij komt ook dat er users zijn die na 2jaar terugkomen en nog eens een hele stomme post maken. Het is misschien eerder een idee om bij users met minder dan x posts een erg opvallende balk boven de reactie te zetten met: heb je dit en dit al gelezen?

[ Voor 42% gewijzigd door KappuhH op 27-03-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
KappuhH schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:36:
Maar hiermee weer je wel gebruikers. Veel mensen gaan zoeken, komen er niet uit, melden zich aan en openen een topic. Deze mensen zouden dus op jou manier tegengewerkt worden.

Daarbij komt ook dat er users zijn die na 2jaar terugkomen en nog eens een hele stomme post maken. Het is misschien eerder een idee om bij users met minder dan x posts een erg opvallende balk boven de reactie te zetten met: heb je dit en dit al gelezen?
Dat zou ook kunnen :) maar daarmee verpest je denk ik weer de lay-out :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
leonpwner1 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:23:
Ik heb een hele mooie oplossing bedacht voor het 'probleem' dat er elke dag weer een stuk of 10 nieuwe users komen die meteen zelf een topic openen zonder eerst te zoeken. Ik kwam op het idee toen ik deze post zat te lezen.

Voorstel:
Zou het niet mogelijk zijn om nieuwe users voor 24 uur geen topic aan te kunnen laten maken, maar als ze op de knop New topic klikken een pagina zien met het bericht dat ze pas na 24 uur een topic aan mogen maken wegens de vele 'problemen', maar daarbij een verwijzing naar de search zodat men zelf eerst een antwoord op hun probleem kunnen zoeken, en een korte duidelijke uitleg van hoe GoT werkt.

Hiermee weer je denk ik alleen dit soort mensen af die zich aanmelden om een zooi vragen te stellen die makkelijk op te zoeken zijn met google, terwijl de gewone gebruikers die zich aanmelden om te discussieren en andere mensen te helpen er geen last van zullen hebben.

Om maar enkele voorbeeldjes van dit soort (imho) drama-topics te noemen:
VideoKaart Keuze
Verwijderd in "probleem met pc"
Is men lijstje oké?past alles bij elkaar?
Hoezo heb ik altijd slome upload met msn?
http://gathering.tweakers...find/poster/210918/topics
overclocking!

Maar jullie kennen ze vast wel ;) En als je dan naar de post-history kijkt, om GLY maar even als voorbeeld te nemen, dan moet je gewoon bijna huilen. ;(

of heb ik nou (alweer) een domme opmerking gemaakt :+
Dat is al vaker voorgesteld in LA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

KappuhH schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:36:
(...) Daarbij komt ook dat er users zijn die na 2jaar terugkomen en nog eens een hele stomme post maken. Het is misschien eerder een idee om bij users met minder dan x posts een erg opvallende balk boven de reactie te zetten met: heb je dit en dit al gelezen?
Er staat bij het insert_topic scherm al een prachtige waarschuwing, dus ik betwijfel of het zin heeft dat nóg meer te gaan doen :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Spider.007 in "Elkaar punten geven"; verder ben ik bang dat dit topic niet de reden gaat zijn dat een dergelijk systeem in gebruik zal worden genomen alhier

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.