Toon posts:

overclocking!

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JULLIE MOETEN NIETS OVERCLOCKEN!
dat maakt het systeem alleen maar onstabiel en gevoelig voor storing en beschadiging,als je al het zooitje wil optimalizeren gebruik dan alleen de dual core optimizer van amd en een goeie rambooster meer niet!
anders ga je maar een snellere cpu of grafische kaart halen,maar ga niet knoeien met fixes

zijn jullie nog steeds niets wijzer geworden :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 15:52 . Reden: waarschuwin en wijze raad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
ehm slotje ?
Modbreak:Gelieve dit soort replies voortaan achterwege laten.
Zie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

[ Voor 85% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me een verkeert klikje, en dit moest een reactie zijn in een andere topic ? 7(8)7

Anders: ROFLMAO, dat bepalen we zelf wel ja :*) _/-\o_ :Y

[ Voor 62% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat op het tweakers forum :P

[ Voor 69% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Is dit dezelfde persoon die dit topic geopend heeft ofzo?

Edit: Deze persoon is geboren in 1966, heet Karl-Heinz Laduch en als opleiding schreef hij: "None what so ever." Alsjeblieft, get a life :'(

[ Voor 93% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Tjah, gelijk heeft ie wel. Het kan inderdaad storingen geven etc.
Maar de meeste tweakers die lossen dat gewoon weer op door andere settings te proberen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
ROFL

[ Voor 94% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus niets wijzer he ,men meent toch altrijd te kunnen foetelen maar je hebt gelijk je moet het zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joep Stoffels schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:51:
nee ik ben een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je niet weet wat je doet is het niet verstandig natuurlijk. Verder is het misschien het zelfde als mensen die extreme sport beoefenen. Het gaat om de kick om op het randje te lopen.

Verder zal ik zelf wel bepalen of ik overclock of niet!

"zijn jullie nog steeds niets wijzer geworden "
of jij niet, dat jij de grensen niet goed kan vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekker last van een jeukend sterretje, nadat je je AM2 doorgefikt hebt?

anyway.. topic staat in het verkeerde subfora :')

mischien dat een modje hem even kan moven naar DHO ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Whahahaha wanneer zijn de Gathering of Tweakers verkiezingen? :D :9 :+

:')

Maar om nog even serieus te reageren :'): dat wisten we al, dat staat ook in de FAQ. Maar als je alles gewoon koel houdt is er niets aan de hand, dan gaat het echt niet eerder kapot dan normaal. Wat denk je dat fabrikanten doen (deden), zoals Intel? Die maken 1 core, die clocken ze over, tot ze een (bv) Pentium 4 3.4 GHz hebben. Oftewel een 3.0 GHz model met overclock. Die gaat toch ook niet gelijk kapot? :?

Bovendien: wat maakt het uit of je CPU binnen 15 jaar dood gaat of binnen 8 jaar, dan is het toch al zo erg verouderd dat je alweer 5 nieuwe pc's hebt gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nah zal ik het zo zeggen waarom ga je iets repareren als het niet kapot is en dan nog zonder nieuwe onderdelen maar met instellingen en dat weer instellingen om deze instellingen te corrigeren en dat weer een softwaretje om complicaties te verhelpen en dan weer een instellingkje op het softwaretje om die inb te stellen om andere oinstellingen in te stellen en ga zo maar door,klinkt dat logisch en gezond in jullie oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Joep Stoffels schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:51:

Edit: Deze persoon is geboren in 1966, heet Karl-Heinz Laduch en als opleiding schreef hij: "None what so ever." Alsjeblieft, get a life :'(
Jammer van dat topic... Komt er eindelijk een serieuze ethisch discussie langzaam op gang over de comsumptiemaatschappij van nu, gooit dion_b er zonder pardon een slotje op. :P
Een beter topicstart wensen ok, maar toch. :P

Tweaken/overclocken lijkt mij juist goed voor het hergebruik van hardware... zo kun je oude XP's of P4's nog gebruiken voor moderne doeleinden, ipv een nieuw systeem te kopen.

En sterretje typ alsjeblieft ff zonder zoveel typfouten dan, dat leest zoveel fijner...

[ Voor 18% gewijzigd door Iet op 09-03-2007 16:00 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:57:
nah zal ik het zo zeggen waarom ga je iets repareren als het niet kapot is en dan nog zonder nieuwe onderdelen maar met instellingen en dat weer instellingen om deze instellingen te corrigeren en dat weer een softwaretje om complicaties te verhelpen en dan weer een instellingkje op het softwaretje om die inb te stellen om andere oinstellingen in te stellen en ga zo maar door,klinkt dat logisch en gezond in jullie oren?
Eh nee, maar in welke zin is dit relevant voor overclocken? :?

Bij overclocken hoef je helemaal niet allemaal dingen te fixen, of steeds nieuwe instellingen te veranderen... Je overclockt 1x en je hebt een (theoretisch) snellere CPU/GPU. Meer niet. Je krijgt er niet meer errors door (als je het goed doet) en het gaat ook niet meteen kapot (als je het goed doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een god lopende s939 dual core 4200 met een super kaar geheel in x64 met allerlei dure rand aperatuur en het duurste toetsenbord met lasermouse en ga zo maar door en ook ben ik een easechte pc genie die het in het bloed heeft en niet in de kop en jaah ik had effe jeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawor! waarom ga je met 22 man op het veld proberen een bal in een netje te schoppen? Het is een sport om met goedkopere dingen de prestaties te halen van een duurdere. Je hoeft dit niet te doen, maar waarom zou je het laten? Als je het goed doet is het niet instabieler of onveiliger.

edit: Zou je misschien beter gebruik willen maken van de . en de , ?
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:59:
ik heb een god lopende s939 dual core 4200 met een super kaar geheel in x64 met allerlei dure rand aperatuur en het duurste toetsenbord met lasermouse en ga zo maar door en ook ben ik een easechte pc genie die het in het bloed heeft en niet in de kop en jaah ik had effe jeuk
Wat wil je hier mee zeggen. Behalve dat jij geloof dat hoe meer geld je er tegen aan gooid hoe beter dat het word.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:55:
Whahahaha wanneer zijn de Gathering of Tweakers verkiezingen? :D :9 :+

Maar om nog even serieus te reageren :'): dat wisten we al, dat staat ook in de FAQ. Maar als je alles gewoon koel houdt is er niets aan de hand, dan gaat het echt niet eerder kapot dan normaal. Wat denk je dat fabrikanten doen (deden), zoals Intel? Die maken 1 core, die clocken ze over, tot ze een (bv) Pentium 4 3.4 GHz hebben. Oftewel een 3.0 GHz model met overclock. Die gaat toch ook niet gelijk kapot? :?

Bovendien: wat maakt het uit of je CPU binnen 15 jaar dood gaat of binnen 8 jaar, dan is het toch al zo erg verouderd dat je alweer 5 nieuwe pc's hebt gekocht.
het gaat hier niet om kapot gaan maar om onstabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Jawor! waarom ga je met 22 man op het veld proberen een bal in een netje te schoppen? Het is een sport om met goedkopere dingen de prestaties te halen van een duurdere. Je hoeft dit niet te doen, maar waarom zou je het laten? Als je het goed doet is het niet instabieler of onveiliger.

edit: Zou je misschien beter gebruik willen maken van de . en de , ?

[...]

Wat wil je hier mee zeggen. Behalve dat jij geloof dat hoe meer geld je er tegen aan gooid hoe beter dat het word.
nah als je een kop koffie drinkt eet je dan ook het kopje op?
,is goedkoop en je verspild niets 8)7 _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Laatst online: 23-09 08:36
Ben jij wel helemaal 100%?

edit: @sterretje uiteraard

[ Voor 92% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:01:
[...]
het gaat hier niet om kapot gaan maar om instabiliteit
Eh nou ik heb hier een 3700+ van standaard 2.2 GHz overgeclockt naar 3.0 GHz en dat deed ie gewoon stabiel hoor. Pc 24/7 aan en af en toe gamen, en ook soms uren lang stressed omdat ik aan het bruteforcen/encoden/etc. ben en ik heb nog geen ene error gezien dus imho gaat je argument niet op. Als je kan overclocken dan weet je hoe je het stabiel houdt. Gewoon wat meer voltage erop, lagere timings, hoppa gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:02:
[...]
nah als je een kop koffie drink eet je dan ook het kopje op,is goedkoop en je vespild niets 8)7 _/-\o_ :)
Als het zou kunnen zou ik het doen. Helaas is mijn metabolisme niet ingesteld om dat soort stoffen te verwerken. Een computer aan de andere kant is wel ingesteld om harder te lopen dan gespecificeerd. Kijk maar es naar alle e6600's die allemaal 3,2ghz halen zonder exotische koelers. Die zijn niets instabieler dan op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
hahahha computer genie xD :P
Alleen al om de manier waarop je het typt geloof ik het al niet _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 13:03
Iemand al hem/haar, welkom op dit forum gezegd }:O :+

[ Voor 66% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga maar spacebals kijke van mel brooks dan ben je braaf

niets voor ongoed

mey the schwarz be with you

alaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
Nano2009 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:04:
[...]

hahahha computer genie xD :P
Alleen al om de manier waarop je het typt geloof ik het al niet _/-\o_
Nu is het wel vaker zo dat bijv. genieen erg slecht zijn in "people skills"

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:28
1 zin, 3 woorden: Oh My God! 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Alleen mensen die serieus niks weten van overclocken, die maken hun hardware kapot ja/maken de boel instabiel. Mensen (o.a Tweaksers) weten vaak wel wat ze doen en doen het met beleid, en niet met sprongen van 500 mhz in 1 keer :P

Ja dan sloop je een hoop,maar zolang je het met beleid doet gaat je hardware er echt niet op achteruit hoor. Broodje aap verhaal enzo :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 09-03-2007 16:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Als je het overclocken zelf allemaal niets vindt, dan kan je het beste maar snel een ander forum opzoeken. Ik bedoel, er gaan steeds meer mensen overclocken, waardoor nederland ook als actiever oc-land wordt gezien dan voorheen :) krijgen we dit 8)7

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik type sneller als het geluid
met 1 vinger
daarom race ik me welles voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Dat je een waar Genie bent bewijs je maar weer, zo te lezen heb je de ballen verstand van overclocken niet. Weet je uberhaupt hoe een CPU in elkaar zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nu echt zo moeilijk mensen. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn P IV 2.8 draait op 3.1 door gewoon de vcore op 1,6 te zetten en FSB van 800 naar 880 te brengen. Dit zijn zijn enkele simpele ingrepen en ik heb helemaal geen andere programma's nodig om de boel stabiel te houden, laat staan dan weer andere software om de eerste programma's stabiel te houden. De zalman op de laagste stand houdt de cpu op idle onder de 30 graden !!! Wat nu over de kortere levensduur? ipv 25 graden is m'n pentium nu 38 graden. Dit terwijl ik de prestatiewinst wel degelijk voel ondank dat het niks kost.

Ik snap echt niet dat je in de eerste plaats zulk een topic opent en dan ook nog eens zulke onzin gaat verkopen. Kom zeg. En dan vergeet je er ook eens bij dat voor de meeste OC'ers het juist een 'hobby' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:07:
met 1 vinger
Misschien langzamer typen en punten gebruiken. Ik weet het Nederlands is een best moeilijke taal, maar je mag wel wat meer moeite doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:01:
[...]
het gaat hier niet om kapot gaan maar om onstabiliteit
En je weet dat sommige snellere proc, precies hetzelfde zijn? P60 en P90 waren identiek.
Waarom zou een e4300 op een bus van 1066 onstabiel moeten zijn?
Waarom zou die onstabiliteit dan niet blijken uit Prime e.d.?

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 09-03-2007 16:10 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 1 vinger
_/-\o_

/me ligt dubbel

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 15:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het topic is niet slecht imo, alleen een beetje vreemd uitgewerkt. Immers; de TS geeft de stelling: Niet overclocken, want het maakt de boel instabiel en sloopt de boel.

Wij willen alleen zeggen dat het niet zo is, maar blijkbaar wil de TS daar niet echt kennis van nemen.....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
met 1 vinger
Dat je zo snel typt is te merken aan je grammatica :$ Sorry dat ik zo reageer hoor, ik weet dat het niet de bedoeling is, maar ik word kotsmisselijk van dit soort opschepperige/kansloze mensen die denken dat ze alles beter weten maar niets onderbouwen.

Kijk; zoals de post boven mij. Het topic is niet slecht, maar de TS wel. Ook de reacties van de TS vind ik bijzonder kansloos om, als iemand wat argumenten geeft, dan zo kinderachtig te gaan doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:05:
ga maar spacebals kijke van mel brooks dan ben je braaf

niets voor ongoed

mey the schwarz be with you

alaaf
Waar slaat dat nou weer op? Ik kom met argumenten, en dan heb je niets meer te zeggen dus ga je maar zo reageren en doen alsof wij een stel domme kinderen zijn. Kom gewoon met argumenten en feiten, en stop met zo kansloos te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Notna schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Het topic is niet slecht imo, alleen een beetje vreemd uitgewerkt. Immers; de TS geeft de stelling: Niet overclocken, want het maakt de boel instabiel en sloopt de boel.

Wij willen alleen zeggen dat het niet zo is, maar blijkbaar wil de TS daar niet echt kennis van nemen.....
Nou ik denk eerder dat de topicstarter,

A: Iets teveel alcohol heeft geconsumeerd.
B: Gewoon lol aan het maken is.
C: Niet helemaal 100% is.

Kijk alleen al maar naar zijn typstijl, dit is echt geen serieus topic. Ik zeg: Slotje erop!

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga maar wetenschappelijk economies en wel overdacht de cpu overbelasten dan red je het wel

ps een cpu bestaat waar alle chips uit bestaan uit een aantal(helehoop)schakelingen genoemd halfgeleiders je kunt het zioen als 1 schaleling 1 stransystor is zo zitten duizenden transistors op 1 chip in minuscule vorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn processor 60% overgeclocked, ben ik nu zwanger? :$

Een onzeker steenbokje.

Ontopic: Overclocken is zo veilig als fietsen met een helm op.

[ Voor 31% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:12:
ga maar wetenschappelijk economies en wel overdacht de cpu overbelasten dan red je het wel

ps een cpu bestaat waar alle chips uit bestaan uit een aantal(helehoop)schakelingen genoemd halfgeleiders je kunt het zioen als 1 schaleling 1 stransystor is zo zitten duizenden transistors op 1 chip in minuscule vorm
De kunst is er net onder te lopen zo dat het sneller is en dat je niets stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:12:

Ik wil niet de zoveelste zijn, maar ik doe het toch:

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Onzin sterretje,
als intel ze zelf overclockt, want dat doen ze. dan word het toch ook niet instabieler?
als je geluk hebt heb je een goede core die ze gewoon als 'E4300' hebben weg gedaan (ongetest).
terwijl die eigenlijk wel op E6700 snelheden had kunnen lopen, of zelfs hoger!
ze hebben deze ongetest (althans op snelheden boven de 1,86GHz met 800MHz FSB) gewoon bij het E4300 assortiment gegooit omdat ze hier bijvoorbeeld een tekort hadden.

En als het instabiel word, neem je een stapje terug, je verhoogt voltage, gebruikt betere koeling etc.

Om mijn reactie ook gelijk even nutteloos te maken...
* UTFS!, RTFF!, RTM!, SLOTJUH! enz.
* Waar blijven de modjes toch!
* Oooh jij bent echt dom! Lees de FAQ!
* woei, ik ben naruto episodes nu aan het downloaden met 2,3MB/sec :7
* Wat loopt dit draadje toch weer hard :+

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:22 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en aarmate te tijd verstrijkt en onder invloed van temperatuur verbranden steeds meer van die schakelingen waardoor een chip of cpu op ten duur steeds zwakker wordt,een chip of cpu gaat nooit ineens kapot maar verslijt onder stress en hoe meer stress hoe korter de levensduur van een cpu of chip is

nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Right...

Geef je ook voorstellingen ? :+

[ Voor 131% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:22 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:14:
en aarmate te tijd verstrijkt en onder invloed van temperatuur verbranden steeds meer van die schakelingen waardoor een chip of cpu op ten duur steeds zwakker wordt,een chip of cpu gaat nooit ineens kapot maar verslijt onder stress en hoe meer stress hoe korter de levensduur van een cpu of chip is

nog meer weten?
Ja ik wil graag weten wanneer jouw ban ingaat. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

hier stond iets van geen waarde

[ Voor 200% gewijzigd door ikman op 09-03-2007 16:17 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
wat nou 'slecht' topic? ik stik hier half van de lach :+ en al die aapies die nog serieus reageren ook :+

deze jongen zouden ze een medaille moeten geven, geniaal :+

ps, geenstijl kouwes? lijkt er wel op ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer weten?
GRAAG! stelling: mijn cpu zou zonder overlock er 10 jaar over doen om dood te gaan. Met overclocken 5 jaar..... ik koop om de 3 jaar een nieuwe pc..... ik zie geen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 07:33

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ok, volgens jou theorie zouden we dus ook nooit verder zijn gekomen als een abacus, als we al zover kwamen. Stlstand is achteruitgang. Of die nu thuis of in een fabriek wordt behaald. Bij de autoracerij zijn ze ook steeds bezig met performance tweaks en trucs om meer snelheid eruit te halen om het daarna standaard te maken. 1 tweak als bijvoorbeeld overklokken word ook standaard gedaan door fabrikanten. En als je oma een trui voor je breit is die toch soms zelfs beter als wanneer je hem koopt in een winkel. De liefde en tijd die erin gaat :P Net als met het tweaken van je systeempje met liefde is gedaan ipv harde euro's.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een chip bestaat uit een hoop schakelingen genaamd halfgeleiders waarvan er duizenden op 1 chip of cpu staat en 1 zo,n schakeling is verglijkbaar met 1 transistor die 1 schakeling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 1 vinger
Volgens mij hebben we weer voor de zoveelste keer iemand die denkt dat hij alles weet :O
Njah, w/e. Ik clock al sinds 2-3 jaar, en heb nog nooit een erg instabiel systeem meegemaakt,
Gewoon een kwestie van weten waar de grens voor je spullen ligt(ja voor CPU-Z boeit t nie :P )
En dat je hardware veel sneller kapot gaat is gel*l , gaat wel korter mee maar het verschil is miniem. En ik snap je verhaal over instellingen niet helemaal :? WTF ene instelling om de andere goed te laten lopen..... Yeah, dream on :+

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online

nog meer weten?
Dat weten we zelf wel, we zijn niet dom ofzo. Ik weet niet wat voor dunk jij hebt van tweakers, maar het IQ op GoT ligt over het algemeen toch wel vele malen hoger dan jouw TS. We weten heus wel dat de levensduur van een CPU wordt verkort, maar so what? Zoals ik eerder zei: 15 jaar of 8 jaar, tegen die tijd heb je toch al 5 nieuwe pc's gekocht omdat het verouderd is.

trouwens: toen ging je nog tegen me in met het argument dat je het over instabiliteit had en niet over het kapot gaan. Nu je inziet dat je dat niet meer kan winnen schakel je weer over op het kapot gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 09-03-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM

nog meer weten?
Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat de huidige cpu's een kortere economische levensduur hebben als de tijd die ze meegaan met 30 % overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:05
Wat geeft jou het recht om andere te zeggen wat ze wel en niet moeten doen? Als mensen willen overclocken, moeten ze dat toch lekker doen. De een doet het voor de lol, de andere wil de optimale prestaties halen... Doe niet zo moeilijk...

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:17:
een chip bestaat uit een hoop schakelingen genaamd halfgeleiders waarvan er duizenden op 1 chip of cpu staat en 1 zo,n schakeling is verglijkbaar met 1 transistor die 1 schakeling is
Jouw hersenen bestaan uit 2 hersencellen. :') iig minder als het aantal transistoren op een i4004. :')

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:17:
[...]

Dat weten we zelf wel, we zijn niet dom ofzo. Ik weet niet wat voor dunk jij hebt van tweakers, maar het IQ op GoT ligt over het algemeen toch wel vele malen hoger dan jouw TS. We weten heus wel dat de levensduur van een CPU wordt verkort, maar so what? Zoals ik eerder zei: 15 jaar of 8 jaar, tegen die tijd heb je toch al 5 nieuwe pc's gekocht omdat het verouderd is.

trouwens: toen ging je nog tegen me in met het argument dat je het over instabiliteit had en niet over het kapot gaan. Nu je inziet dat je dat niet meer kan winnen schakel je weer over op het kapot gaan?
Mee eensch.

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nah als joun geest niet groot genoeg is om alles te bevatten of te zien daar kan ik ook niets aan doen,maar goed ik wil niemand tekort doen ik wou alleen een raad brengen niet te overclocken

dag mensen hou je goed

ik ga anders loopt dit geheel uit de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik houd het op teveel alcohol en een kloon van een mod, aangezien het topic lang open blijft :P

(grapje natuurlijk :P )

[ Voor 37% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:18:
nah als joun geest niet groot genoeg is om alles te bevatten of te zien daar kan ik ook niets aan doen,maar goed ik wil niemand tekort doen ik wou alleen een raad brengen niet te overclocken

dag mensen hou je goed

Je moet het wel onderbouwen he! ik kan ook wel zeggen: Je moet geen melk drinken, dat is slecht! en het daar bij laten.

(p.s. http://utopia.ision.nl/us...main/artikelen/melk1.html)

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:05

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Lekker belangrijk... stuk? nieuwe halen, geld moet rollen.. :z

[ Voor 53% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:26 ]

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo

dag mensen hou je goed

Aaaaaah, het werd net leuk :)

Entertainment mensen ;) Dit topic loopt verschrikkelijk snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag mensen hou je goed

Wat je nu zegt, staat ook gewoon in de FAQ , lezen.
En uhm, dit is niet echt aardig , beetje kritiek hebben op anderen, ga je schamen :X

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Niemand die aan sterretjes kant staat? Misschien een poll starten? Deze staat al in mijn bookmarks. Kan niet wachten op deel 2, een mooi startpost en doorblazen tot deel 23 :P

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Nou thanks voor de raad dan maar. Ik raad je alleen aan om de volgende keer dat je 'raad' brengt eerst zelf even wat bronnen te raadplegen, die te posten, en je argumenten te ondersteunen met feiten. Ook raad ik je aan om gelijk offtopic te gaan praten als je geen tegenargument hebt tegen onze tegenargumenten, want die komt behoorlijk kinderachtig over imho.

Sorry als ik mensen in dit topic beledigd heb, maarja, volgende keer beter dan maar :)
makkie ;) schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:21:
Niemand die aan sterretjes kant staat? Misschien een poll starten? Deze staat al in mijn bookmarks. Kan niet wachten op deel 2, een mooi startpost en doorblazen tot deel 23 :P

Topic loopt wel snel trouwens, in een kwartier tijd 3 pagina's vol getypt :o

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 09-03-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie ;) schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:21:
_/-\o_

Mss even een mod contacteren dat we het topic 'het grote sterretje topic deel#' mogen noemen ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit het meest stomme topic dat ik gezien heb, maar dat terzijde. We weten allemaal dat overclocken de levensduur van je processor verkort. maar op de 14 jaar die je cpu meegaat, scheelt dat 4 jaar. Dus over 9 jaar is de cpu die je nu gebruikt, te langzaam voor wat dan de norm is. net zoals nu de p2. dus zolang ga je nooit met je cpu doen. En als je overclocken echt goed doet gaat je systeem daadoor niet instabiel worden, maar dan moet je het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:23:
ik vind dit het meest stomme topic dat ik gezien heb, maar dat terzijde. We weten allemaal dat overclocken de levensduur van je processor verkort. maar op de 14 jaar die je cpu meegaat, scheelt dat 4 jaar. Dus over 9 jaar is de cpu die je nu gebruikt, te langzaam voor wat dan de norm is. net zoals nu de p2. dus zolang ga je nooit met je cpu doen. En als je overclocken echt goed doet gaat je systeem daadoor niet instabiel worden, maar dan moet je het wel goed doen.
Dit was een grap. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nah ik zie nu wel dat jullie een ieder apart schakelde van 1 stransistor bent inplaats van een samenwerkings verband van duizenden schakels genaamd een brein

dagdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:25:
nah ik zie nu wel dat jullie een ieder apart schakelde van 1 stransistor bent inplaats van een samenwerkings verband van duizenden schakels genaamd een brein

dagdag
Maar ik heb de mijne wel overgelocked :D

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
:w

[ Voor 147% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online

dagdag
Waarom nou weer op de man(/vrouw) spelen? Ik heb nog steeds geen argumenten met feiten gezien van je, terwijl wij dit wel doen. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
mensennennetjes, jullie niets snappen van hardwhore... om te beginne zijn alle graphisssssche kaarthe met echte mensegeheuge uitgerustv (minstens 10 uur slaap per nachte)... enne, daaro zitten ook van die chips (vaak Lays) enne die zijn errug klein, maar lijkeh wel op huizen... met tuintjes, hekjes en vaak een scheersteen :P
in elk geval, als die scheersteen heet wordt, dus als de chips-bewoners vuur aansteken, dan wordt het weer instabiel... dan regent het, en daar kunnen die chips niet goed tegen... enne als je over clocked tje dan zet je meestal zon huisje over een klok, zoals het woord het al zegt, waardoor de tijd sneller gaat en de cpu kortere tijdeh meegaat...
simpelletje toch ?
nog vragen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

dagdag
Doei meid :w
Ga vooral ergens anders het genie uithangen met je belachelijke spelling + random geblaat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:30 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Laatst online: 16-09 17:07
makkie ;) schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:17:
Ok, volgens jou theorie zouden we dus ook nooit verder zijn gekomen als een abacus, als we al zover kwamen. Stlstand is achteruitgang. Of die nu thuis of in een fabriek wordt behaald. Bij de autoracerij zijn ze ook steeds bezig met performance tweaks en trucs om meer snelheid eruit te halen om het daarna standaard te maken. 1 tweak als bijvoorbeeld overklokken word ook standaard gedaan door fabrikanten. En als je oma een trui voor je breit is die toch soms zelfs beter als wanneer je hem koopt in een winkel. De liefde en tijd die erin gaat :P Net als met het tweaken van je systeempje met liefde is gedaan ipv harde euro's.
Dat je hierop reageert collega.. ik lach me alleen maar ziek.. Dit kan nooit serieus bedoelt zijn..
over een week LAN !!! met overclocked cpu's only..

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:30 ]

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Hahaha, dat dacht ik nu ook precies. Zovéél mensen die hier nog serieus op hebben gereageerd op zo'n debiel (eerste "scheldwoord" ooit op GoT :D ).

Ik zeg niet slotje hierop, maar userban. Lijkt me duidelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Daarom reageer ik ook. ik lach me een breuk. Ik wil dit topic naar een deel 2 helpen :p

Ik ben dan ook naarstig op zoek naar mensen die achter sterretje staan :) Helaas nog weinig succes...

Meld u allen!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 09-03-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Right :{ . Het lijkt me duidelijk dat dit op slot mag.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29

Thandor

SilverStreak

Mensen, vergeet Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics niet en laat dit topics gewoon met rust of maak een topicreport m.b.v. het handje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) dat bovenaan ieder open topic staat.

Uiteraard hulde aan diegene die wél een topicreport ingediend hebben en niet reageerden in het topic :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.