[Pre-contest] GoT Fair Play Contest #3 discussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ben ik het niet mee eens want niet iedereen kent de software tweaks dus dan benadeel je mensen vind ik persoonlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor cpu zijn er al stuk minder software tweaks dan voor grafka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:07:
voor cpu zijn er al stuk minder software tweaks dan voor grafka
ik bedoel kwa getweakte windows versies etc hier heb ik persoonlijk totaal geen ervaring mee.

maar er is een maar!

zoals gezegt dan kan ik het mooi leren maar toch de mensen die het kunnen hebben een voordeel.

en nu ik zie dat t.net maybe wel een prijs heeft >:) ga ik zeker mijn best doen

[ Voor 26% gewijzigd door Xcist op 02-03-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

framaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Ben ik het niet mee eens want niet iedereen kent de software tweaks dus dan benadeel je mensen vind ik persoonlijk :>
Dan moeten die mensen maar moeite doen om ze te weten te komen. Het internet staat vol met SuperPI tweaks. Zo'n argument als dat van jouw komt altijd af van mensen die zelf te lui zijn om moeite te doen maar toch alles willen kunnen/winnen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
tijdens het eten dacht ik ineens als we nu gewoon goedkoop ddr 2 ram kopen en dan allemaal 512 MB/1024 MB dan houden we het betaalbaar en kunnen we redelijk makkelijk hoge resultaten halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Dus dan moeten we procs, mobo's en geheugen gaan kopen voor een contest? :?

Ik vind persoonlijk het idee van 'koop maar een CPU in die en die prijsklasse" het leukst :) en dan kun je alsnog een AMD en Intel topic maken, denk niet dat er erg veel mensen zijn buiten $939 en 775, dus dan sluiten we al een stuk minder uit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Syngrow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:14:
[...]

Dan moeten die mensen maar moeite doen om ze te weten te komen. Het internet staat vol met SuperPI tweaks. Zo'n argument als dat van jouw komt altijd af van mensen die zelf te lui zijn om moeite te doen maar toch alles willen kunnen/winnen.
you got a point there .... ik ben best lui ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
framaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:10:
[...]

ik bedoel kwa getweakte windows versies etc hier heb ik persoonlijk totaal geen ervaring mee.
Dat is altijd een belangrijke factor. Ook met de videokaarten (wel minder, that is), dat gaat dus niet op.

Er is genoeg te vinden over het strippen en tweaken van XP, en er staan vast wel ergens complete OC-OS'en in de nieuwsgroepen oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
of je doet alleen eisen aan de cpu thats it.. want met hardware ben je er nog niet als je een beetje goed nadenkt kom je er altijd wel (zie de lego/waterkoeing combo in vga contest) want niet iedereen heeft hetzelfde geheugen (merken/types verschillen ook soms enorm is mijn ervaring)

nu even op de intel site gekeken naar de celeron D serie mij lijkt het wel logisch om een 65nm cpu te pakken ze worden immers minder warm= hogere overclock met water/lucht koeling :D

[ Voor 24% gewijzigd door Bliz op 02-03-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
We zitten toch net te kijken of we de invloed van andere hardware kunnen tegengaan?
Op die manier kunnen we met verschillende setups allemaal eerlijk meedoen.

Ik stel voor om eerst dat probleem op te lossen, dan kunnen we daarna kijken of we 2 losse contests kunnen doen, AMD en intel (775 & 939 en misschien AM2???)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:58:
We zitten toch net te kijken of we de invloed van andere hardware kunnen tegengaan?
Op die manier kunnen we met verschillende setups allemaal eerlijk meedoen.

Ik stel voor om eerst dat probleem op te lossen, dan kunnen we daarna kijken of we 2 losse contests kunnen doen, AMD en intel (775 & 939 en misschien AM2???)
Lijkt me het beste ja :)
Net als toendertijd met AGP en PCIx apart, maar dan in aparte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
of iedereen 256/512 mb van hetzelfde geheugen is cheap en meestal heb je het toch nog liggen (snelheden dan) ben je al uitgepraat over het geheugen..

btw kunnen sommige mobo's niet alleen bepaalde onderdelen overclocken (bijv. de cpu alleen) of zit in helemaal verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Bliz op 02-03-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Best lastig omdat er maar weinig benchmarks zo afhankelijk zijn van 1 onderdeel, in dit geval cpu, als in de 3D contest de Nature test van gpu. Los van deze contest zijn er op diverse fora topics zoals 32M low clock challenge of snelste superpi 1M onder 4Ghz, erg leuk en leerzaam, wellicht ook een idee voor GoT... Max screenshot/validatie lijkt mij in ieder geval het minst interessante, beetje kunnen klooien is wel leuk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
probleem zit erin dat we hier bij DOC zitten en hier gaan we toch wat verder dan 4 ghz record met celeron halen (door pi heen racen :P) lijkt me wel gaver als zo snel mogelijk met 4 ghz door een pi.. en btw de AMD's zijn veel sneller als ze op 4 ghz zitten dan bijv. een pentium 4/celeron meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard2005 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:54:
probleem zit erin dat we hier bij DOC zitten en hier gaan we toch wat verder dan 4 ghz record met celeron halen (door pi heen racen :P) lijkt me wel gaver als zo snel mogelijk met 4 ghz door een pi.. en btw de AMD's zijn veel sneller als ze op 4 ghz zitten dan bijv. een pentium 4/celeron meen ik
ja, maar probeer jij maar eens een AMD op 4ghz te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:08:
[...]

bijna alles is mogelijk.. dus waarom niet je amd op 4 ghz? (leuk id voor contest ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Bliz op 02-03-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Dit is wel heel intressant, Kep me hier nog nooit gemeld maar zo'n wedstrijd is natuurlijk erg leuk _/-\o_

Alleen heb ik dus geen socket 775 mobo hier liggen. (Heb ik ook bar weinig aan als ik er geen proc voor heb :+ )

Waarom niet Een Cpu/Gpu wedstrijd Men neemt dan een mobo met een onboard Gpu, dit zorgt er denk ik ook voor dat je wat meer skills nodig hebt het is natuurlijk een tikeltje moelijker om je onbord gpu over te clokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
lasharor schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:17:
Dit is wel heel intressant, Kep me hier nog nooit gemeld maar zo'n wedstrijd is natuurlijk erg leuk _/-\o_

Alleen heb ik dus geen socket 775 mobo hier liggen. (Heb ik ook bar weinig aan als ik er geen proc voor heb :+ )

Waarom niet Een Cpu/Gpu wedstrijd Men neemt dan een mobo met een onboard Gpu, dit zorgt er denk ik ook voor dat je wat meer skills nodig hebt het is natuurlijk een tikeltje moelijker om je onbord gpu over te clokken..
Phase change op je chipset >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Misschien een id..

Als het contest gestart word in de ts een poll plaatsen met de namen van de mensen die meedoen, diegene die de meeste prestatie neerzet of een woow effect genereerd krijgt dan automatisch de meeste stemmen.....en wint.

Nadeel is dat iemand zijn hele familie kan laten stemmen, dus het moet eigenlijk wel zo zijn dat de mensen die stemmen meer als een half jaar geregistreerd zijn op got, ik weet niet of dat technisch kan.

of ..... ja of ..... :)

de players in de contest krijgen een aantal stempunten die ze weg moeten geven, bijv 10 punten
doe je ernorm je best of bouw je je de setup met lego (reg-edit :+ ) dan krijg je meer punten/credits van de anderen......uiteraard hoogste aantal punten is de winnaar.

tijdsbestek van een 2-3 maanden , en iedereen mag natuurlijk zelf weten wat voor benchmark /koeling/ zelfbouwsetup/plaats hij benched.

iemand kan een 4,5ghz air setup die 32m stabiel is mooier vinden als een 6ghz validatie, zoals nu al gebleken is in de reacties hier.

welke s775 cpu we nemen is niet zo belangrijk hoge multi en een mogelijk WR cpu wel natuurlijk :Y)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:08:
[...]

ik kwam in de buurt....... ;)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=57664

[ Voor 10% gewijzigd door Rol-Co op 02-03-2007 19:32 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob, opzich leuk plan maar ik ben toch voor dat de echte winnaar de gene is die de beste prestatie heeft neer gezet. en dan jouw idee als een soort van "publieksprijs" ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Je kunt geen fairplay CPU contest nemen zonder dat je afhankelijk bent van mobo en mem.
Iig bestaan er geen goede benches die totaal in het L2 passen en die betrouwbaar zijn. Je zult dan al snel erg korte benches krijgen en dat is gewoon kut, een bench moet minstens 30s duren imo. Dan zit je direct al met je mem.....

En één dezelfde memspeed en timings is ook onmogelijk, dat is namelijk afhankelijk van je FSB en aangezien iedereen dezelfde FSB draait..... NOT...

Als je het echt fair play wilt maken moet je mobo en mem en cpu nemen.....

Btw, dat plan van Rob vindt ik wel strak opzich :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaWaN op 02-03-2007 19:51 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DaWaN schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:50:
Je kunt geen fairplay CPU contest nemen zonder dat je afhankelijk bent van mobo en mem.
Iig bestaan er geen goede benches die totaal in het L2 passen en die betrouwbaar zijn. Je zult dan al snel erg korte benches krijgen en dat is gewoon kut, een bench moet minstens 30s duren imo. Dan zit je direct al met je mem.....

En één dezelfde memspeed en timings is ook onmogelijk, dat is namelijk afhankelijk van je FSB en aangezien iedereen dezelfde FSB draait..... NOT...

Dat is inderdaad zo, maar is iedereen bereid zoveel te spenderen? Zelfde moederbord, geheugen en CPU -> niet onder de 50,-.

Ik ben best bereid mee te doen en er een duit voor neer te leggen, maar niet iedereen zal dit doen. Deze contest is gestart om iedereen een kans te geven hoge scores te halen voor een leuk bedrag.

Edit: Rob, mooi plan. Wie is origineler dan Reg-Edit met zijn Lego? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 02-03-2007 19:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:50:

het idee is dan ook om een cpu te nemen met hoge multi zodat niemand aan de limiet van het mobo komt, als de cpu maar een flinke bottleneck is zijn andere onderdelen minder van belang voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:44:
rob, opzich leuk plan maar ik ben toch voor dat de echte winnaar de gene is die de beste prestatie heeft neer gezet. en dan jouw idee als een soort van "publieksprijs" ernaast.
ja maar je bent toch met me eens dat als je goede koeling hebt hier dat je het makkelijker hebt, dus jij / koen/mark/ik/lex en de andere die ik een tube gestuurt heb de meeste kans hebben op een goede cpu score .

dit ontmoedigt de anderen, en de regel die ik hierboven aangeef is hard werken=punten, lui=weinig punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon onmogelijk is om alles uit te sluiten.
FairPlay is hier wel héél belangrijk, want er zit nogal een verschil tussen bijv. 266mhz 1:1 5-5-5-15 (de regels bijvoorbeeld) en 400mhz 2:3 3-4-2-4 ..

Daarom denk ik gewoon dat we het RAM-probleem moeten laten wat het is en gewoon iedereen single channel, hoeveelheid maakt NIET uit (zie dit topic dus, krijg je zo veel gezeur over) en 1:1 5-5-5-15 laten lopen.

Ik denk dat elk S775 bord, zeker de nieuwe C2D serie, geen limiter zal zijn dus eenzelfde moederbord lijkt me voorlopig nog geen struikelpunt.

Misschien een idee (net zoals ze op XS allemaal willen zien bij extreme resultaten) allemaal een filmpje maken als je ook echt een goede score neerzet. Zou voor de meesten wel mogelijk moeten zijn, toch?

misschien toch maar eens meedoen dan, ben bijna 15 maar ervaring opdoen lijkt me toch erg leuk

Dan over het soort benchmark, SuperPI is misschien nogal vervelend, misschien de 3DMark CPU test ofzo? Of speelt RAM daar ook een grote rol? In ieder geval vind ik dat 'suicide' gedoe waardeloos (in de zin van contest dan he ;) ).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Rol-Co schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:00:
[...]

ja maar je bent toch met me eens dat als je goede koeling hebt hier dat je het makkelijker hebt, dus jij / koen/mark/ik/lex en de andere die ik een tube gestuurt heb de meeste kans hebben op een goede cpu score .

dit ontmoedigt de anderen, en de regel die ik hierboven aangeef is hard werken=punten, lui=weinig punten :)
Even voor de non-LN2'ers die graag willen beginnen aan LN2: dit is natuurlijk een van de betere kansen om te beginnen met LN2. Unknown_road heeft al aangegeven voor een paar tientjes tubes te bouwen. Goed, je komt wel boven de 50,- uit, maar de tube is natuurlijk vaker te gebruiken :+

Zelf ben ik ook nog non-LN2, maar ik zie dit als een goede kans om ervaring op te doen met LN2. Het is natuurlijk wel op eigen risico, maar dat hoort bij DHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
DaMarcus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:07:
[...]

Even voor de non-LN2'ers die graag willen beginnen aan LN2: dit is natuurlijk een van de betere kansen om te beginnen met LN2. Unknown_road heeft al aangegeven voor een paar tientjes tubes te bouwen. Goed, je komt wel boven de 50,- uit, maar de tube is natuurlijk vaker te gebruiken :+

Zelf ben ik ook nog non-LN2, maar ik zie dit als een goede kans om ervaring op te doen met LN2. Het is natuurlijk wel op eigen risico, maar dat hoort bij DHO.
Voor een paar tientjes :) klinkt goed, ik kan dit zelf niet.
Ik zou hier wel meer over willen weten eigenlijk :) Ik kan altijd nog leuke experimentjes mee doen... ijswater e.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Rol-Co schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:00:
[...]

Inderdaad, en het moeten van mij niet perse scores (superpi ed) zijn..
Suicide shots kan natuurlijk altijd nog...
En als we nu met de cpu contest wél catagorien maken, zoals:
-Boxed air
-Air
-Water
-Chilled water
-SS phase
-DICE
-Cascade
-LN2

Of zoiets, dan zit er al gelijk wat meer concurentie in..
Aangezien iedereen zijn cpu eerst op air test en daarna pas overgaat op DICE/Casc/LN2 etc..
Met een punten systeem zou je iets van een jury moeten hebben, anders heb je al snel dat vrienden elkaar gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Een contest met Cellies lijkt me wel wat. Cellies kunnen flink hard gaan en het is een reden voor mij om eindelijk eens een bordje met socket 775 en een PCI-e slot te kopen. :9

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Wat is er nu leuk aan een cpu overklokken zonder je RAM te tweaken, bovendien zijn niet alle niet instelbare subtimings bij sommige mobo's strakker waardoor je met het ene mobo voordeel kan pakken tov het andere

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
DaMarcus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:07:
[...]

Zie ook een eerdere post van mij en extera, ln2 halen doe je niet zomaar. Zo'n tubetje van Unknown_road is natuurlijk leuk om mee te spelen, maar is zon ding wel goed genoeg voor ln2?

Bij ln2 komt meer kijken dan alleen overklokken. Om aan ln2 te komen heb je een dewar nodig, of je moet er eentje huren. Je moet de temps. goed in de gaten houden, je kan je tube niet even vol gooien want dan zit je waarschijnlijk met een coldboot. Een goede thermometer is dus nodig, en die dingen die kosten ook al snel €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

bassie_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:16:
[...]

Zie ook een eerdere post van mij en extera, ln2 halen doe je niet zomaar. Zo'n tubetje van Unknown_road is natuurlijk leuk om mee te spelen, maar is zon ding wel goed genoeg voor ln2?

Bij ln2 komt meer kijken dan alleen overklokken. Om aan ln2 te komen heb je een dewar nodig, of je moet er eentje huren. Je moet de temps. goed in de gaten houden, je kan je tube niet even vol gooien want dan zit je waarschijnlijk met een coldboot. Een goede thermometer is dus nodig, en die dingen die kosten ook al snel €150.
In een opwelling postte ik te snel en dacht daar niet aan. Ik geef je wel gelijk natuurlijk dat je niet zomaar LN2 kan gebruiken

Maar laat ik wel vooropstellen (het is vaker gemeld in de contestopics) dat kennis naast goede koeling voorop staat. Kijk naar Reg-Edit met zijn H20-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Rol-Co schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:25:

welke s775 cpu we nemen is niet zo belangrijk hoge multi en een mogelijk WR cpu wel natuurlijk :Y)
Nou, dat vind ik wel belangrijk...

ik wil dit keer misschien namelijk ook wel meedoen, alleen ik zit hier met een P5GDC Deluxe, nu met een P4 er in. deze doet max 244MHz FSB (wat ik er met de P4 heb uitgekregen), dus een CPU met een hoge multiplier zou wel liev zijn O+

offtopic:
of je moet me ff een bordje willen lenen :9

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je lui bent krijg je geen goede prestaties natuurlijk en met categorieen voorkom je dat mensen zonder goede koeling kansloos zijn. Van mij mogen het wel wat minder categorieen worden. boven 0, onder 0 en flink ver onder 0 bijvoorbeeld.

Het is denk ook niet altijd duidelijk om te zien hoeveel moeite iemand doet om een score te halen.

dawan, ik snap wat je bedoelt maar er doet natuurlijk niemand mee als de kosten hoger zijn dan 100e.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
Of:

- Air (boxed en aftermarket)
- water (Chilled, normaal)
- Phase (Phase :p )
- Extreme (Droogijs en LN2)

Dat je die catagorieen neemt.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:28:
als je lui bent krijg je geen goede prestaties natuurlijk en met categorieen voorkom je dat mensen zonder goede koeling kansloos zijn. Van mij mogen het wel wat minder categorieen worden. boven 0, onder 0 en flink ver onder 0 bijvoorbeeld.

Het is denk ook niet altijd duidelijk om te zien hoeveel moeite iemand doet om een score te halen.

dawan, ik snap wat je bedoelt maar er doet natuurlijk niemand mee als de kosten hoger zijn dan 100e.
Ik vind rond de €50 zonder verzenden wel zat voor zoiets.

3 categorieen maken?

Boven 0
-0 tot -50
-51 tot -200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MexxT schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:37:
Of:

- Air (boxed en aftermarket)
- water (Chilled, normaal)
- Phase (Phase :p )
- Extreme (Droogijs en LN2)

Dat je die catagorieen neemt.
Ik quote mezelf werderom (3e post van deze thread, wel aub hele thread lezen voor te replien, we hebben nu al zovee dubbele replies)

Ik quote mezelf even:
Inderdaad, en het moeten van mij niet perse scores (superpi ed) zijn..
Suicide shots kan natuurlijk altijd nog...
En als we nu met de cpu contest wél catagorien maken, zoals:
-Boxed air
-Air
-Water
-Chilled water
-SS phase
-DICE
-Cascade
-LN2

Of zoiets, dan zit er al gelijk wat meer concurentie in..
Aangezien iedereen zijn cpu eerst op air test en daarna pas overgaat op DICE/Casc/LN2 etc..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijs, we hebben je post gelezen, ik vond het alleen wat teveel categorieen. In dat lijstje van Mexxt mogen water en air wat mij betreft ook nog gecombineerd worden, high end luchtkoelers doen niet meer onder voor water tegenwoordig.

als cascade een categorie is strijden alleen koen en ik in die categorie :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als cascade een categorie is strijden alleen koen en ik in die categorie
offtopic:
Dan wil ik ook wel wat competitie bieden met een cascade/auto-c

Categorieen is naar mijn idee niet echt leuk. Zoals Unknown_road al aangeeft kom je in de categorie cascade's bij 3a 4 mensen uit. Bij LN2 zal dat ook zoiets worden (rol-co/extera/ ?)

Categorie op temperatuur is ook helemaal niks naar mijn idee. Als ik met mijn auto-c -60 haal, val ik in de catergorie cascade's of onder de -50 categorie. Dan kan ik er donder opzeggen dat de rest in die categorie veel verder dan mij komt.

Geen categorieen lijkt mij persoonlijk veel leuker. Als je de contest 3 maanden de tijd geeft heeft iedereen genoeg kans gehad
offtopic:
dice kan iedereen gebruiken/aankomen en containers kunnen eventueel wel geleend worden lijkt mij

Verder vind ik het idee van Rol-co een prima idee. Stel een onafhankelijke jury samen en laat die de beste prestatie/creatiefste/hardst werkende eruit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een autocascade hebt wil ik foto's zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
maar iedereen die over ln2 en dice praat ik kan volgens mij hier in de buurt dat nergens halen :( al gezocht niks gevonden.

woon in overijssel holten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

framaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:47:
maar iedereen die over ln2 en dice praat ik kan volgens mij hier in de buurt dat nergens halen :( al gezocht niks gevonden.

woon in overijssel holten
Ik zal het ook ergens van veraf moeten halen. Daarbij komende dat een dewar niet gratis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Klopt die moet je ook nog huren/kopen dat doe ik dus niet ik ga dus denk ik gewoon met droog ijs beginnen hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

framaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:28:
Klopt die moet je ook nog huren/kopen dat doe ik dus niet ik ga dus denk ik gewoon met droog ijs beginnen hoop ik
Lijkt me een goed plan :+

Bij nader inzien vind ik LN2 toch nog te risicovol om daarmee te beginnen. Dus voor mij DICE en anders de H20-cooling erbij.

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 02-03-2007 22:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Hallo Tweakerts,

is het nu al zeker dat dit een CPU contest worden zal? Nu ik er wat beter over nadenk; best leuk eigenlijk ;)

(waarom deze vraag? Dan kan ik webshops gaan afspeuren naar een leuk mobo'tje...)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Trouwens H2O lijkt me ook leuk maar ik kijk wel weet niet eens welke cpu we gaan gebruiken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

framaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:45:
Trouwens H2O lijkt me ook leuk maar ik kijk wel weet niet eens welke cpu we gaan gebruiken :z
Als je topic hebt doorgelezen, kun je daaruit opmaken dat het waarschijnlijk een Intel Cellie 347 gaat worden. Met 512 kb cache 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja heb ik gelezen maar niks is nog zeker. correct me if im wrong O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een beetje meegekeken op de vorige Fair Play en ik wil misschien ook wel mee gaan doen. Maar ik denk dat een cpu test gebaseerd op superpi niet zo handig is. Het dichtst bij Fair is dat je eerst een non overklock doet en daarna zoveel mogelijk procent verhoging in superpi probeerd te halen. Aangezien een Striker op 400mhz natuurlijk beter presteerd dan een begintijd S775 mobo. Een cpu contest kun je nooit helemaal eerlijk maken eigenlijk.

Qua categorieén kunnen we het best:
Air
Water
Xtreme
of misschien Xtreme indelen in nog 2 ?

(ik hoop dat mijn tuniq+p5w dh deluxe ook wat kan presteren ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Dit lijkt mij ook het beste idee. Rest 1 probleem en wel hoe we in de gaten houden dat de stock runs niet vertraagd worden... Misschien een gemiddelde nemen voor zowel de AMD-groep als de Intel groep, en dat als stock nemen?

Trouwens waarom niet gewoon

< 0
> 0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OConnor schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:15:
Dit lijkt mij ook het beste idee. Rest 1 probleem en wel hoe we in de gaten houden dat de stock runs niet vertraagd worden... Misschien een gemiddelde nemen voor zowel de AMD-groep als de Intel groep, en dat als stock nemen?

Trouwens waarom niet gewoon

< 0
> 0 ?
er zit nogal een verschil tussen -20 en -100

uiteraard moet het eerlijk verlopen en dat gaat heus wel gebeuren mensen. wees niet bang dat er oneerlijke tests gekozen worden. Het is niet voor niks fair play contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
OConnor schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:15:
Dit lijkt mij ook het beste idee. Rest 1 probleem en wel hoe we in de gaten houden dat de stock runs niet vertraagd worden...
Als er 10 mensen in de contest zitten en 9 doen stock x secs en iemand anders doet daar x+10 secs over dan valt dat best op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
SH4D3H schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:39:
[...]

Als er 10 mensen in de contest zitten en 9 doen stock x secs en iemand anders doet daar x+10 secs over dan valt dat best op :+
Maar dat is nog geen bewijs dat hij het niet eerlijk doet. Als hij op een trage windows spi draait en onder tussen nog even orthos draait doet hij de test wel eerlijk maar toch zijn zijn tijden langzamer.

Daarvoor zullen dan ook regels gemaakt moeten worden.

Is hier niet iemand met een beetje kennis die een soort cpu-z met ingebouwde spi kan schrijven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

s-pi is niet bruikbaar , teveel afhankelijk van mhz , dus op dezelfde snelheid ook nagenoeg dezelfde scores,.....zeker 1m......32m iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
bassie_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:44:
[...]
Als hij op een trage windows spi draait en onder tussen nog even orthos draait doet hij de test wel eerlijk maar toch zijn zijn tijden langzamer.
Dat noem je eerlijk?
Je weet dat een niet verse windows de boel al vertraagd en dan draai je ook nog even orthos?
Dat klopt gewoon niet in zo'n contest en is dus gewoon vals spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

er moet gewoon een scheidsrechter zijn die zelf die cpu heeft en de standaardtijden bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

yasinhm schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:07:
er moet gewoon een scheidsrechter zijn die zelf die cpu heeft en de standaardtijden bepaald.
Dan krijg je ook niet echt standaard tijden lijkt me.
Elke PC is anders ingericht. Zowel qua hardware als software, maar denk nu ook aan de instellingen, denk aan timings van geheugen, gebruikte chipset en dergelijke... ;)

Dan kan je het beste een aantal tests doen op verschillende systemen, daar het gemiddelde van nemen en die laten gelden als 'de standaard'... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Zelfde CPU + Zelfde mem en dan kijken hoever je komt in sPI

voorbeeld:
iemand heeft een asus commando + zelfde geheugen en cpu als de rest deze draait standaard zowieso als harder dan een crappy mobo meet je de standaard scores (spi uitslag) en dan mag je aan de slag met wat jij wilt, modden, koeling ed zolang je maar meld wat voor een koeling je gebruikt kun je catagoriën maken en wie dan het hoogste percentage winst behaald wint gewoon

dit voorstel werdt in het begin ook gemaakt en dat is nog steeds het beste wat in dit hele topic is langsgekomen alleen het geheugen en nog niet bij.

een cpu is teveel van het geheugen afhankelijk en daarom jammer als je daar niet aan mag zitten..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
offtopic; ik heb te weinig geld, en baal hier flink van anders zou dit de eerste ervaring onder 0 voor me worden, nu kan ik niet eens meedoen....

het idee is hier al eerder langsgekomen, maar is het niet een idee om de procentuele verbetering vanaf stock speeds als maatstaaf te nemen? ik weet het, het idee werd eerder afgewimpeld, ik weet alleen ff niet meer waarom maar dit lijkt MIJ gewoon de meest "veilige" manier van meten. het cheaten met de stock runs dat houd je toch, en als iedereen die stock run laat zien vallen grote veranderingen op. nu ik erover nadenk..... kun je niet alle stock runs middelen en dat als startpunt voor iedereen nemen? (duidelijk wat ik bedoel?)

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Het klinkt allemaal erg leuk, en ik denk dat er (veel) meer mensen mee zullen doen dan de vorige keren. :)

Mijn mening nog even,

Ik denk dat je niet moet zeiken over de performance verschillen tussen de mobo's, want die zijn verwaarloosbaar (zeker met een celeron). Ik ben daarom erg voor SuperPi als bench, ook omdat iedereen daar de meeste ervaring mee heeft.

Het geheugen scheelt ook bijna niks, omdat je memory bandwidth genoeg hebt voor de kleine prestaties van een celeron. Het zal wel wat schelen, maar zeker niet meer dan een halve seconde (bij een tijd van 40 sec), en die tijd kun je er ook vanaf tweaken.

Ik ben er wel voor om het geheugen te houden tussen de 300MHz (DDR600) en 400MHz (DDR800) op 5-5-5. Dat maakt het toch wat eerlijker.

De categorieën vind ik eigenlijk ook niet zo'n goed idee. De een heeft een betere SS (Single stage phasechange) dan een ander, en kan dat zo 20 0MHz schelen. Misschien maar gewoon 2 categorieën? Dus Sub 20 CPU temp (niet haalbaar met water/air) en >20 C CPU temp (wel haalbaar met water/air). De mensen met een SS (zoals ik) zullen daar weinig in zien, maar die mensen durven het wel aan om extremer te gaan, dus DICE/LN2. Ook zul je water/air setup goed moeten tweaken, wat ook al best fun kan zijn.

Ik ben alleen wel een beetje bang voor het VCore voltage, aangezien de bugdet moederboarden vaak niet meer dan 1,6v vcore kunnen geven, en dat de meeste mensen geen VCore mod durven te solderen op hun 24/7 moederboarden. Daardoor laten aardig wat mensen zich afschrikken van zo'n contest.

[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 03-03-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Tja je wilt winnen of niet, ik heb ook 2 borden verziekt in het verleden (niet eens door het modden, maar door het nameten terwijl hij aanstond |:( )

Het is een feit dat vaste DOC-ers een voordeel hebben, maar dat mag toch? We hebben toch niet voor niets hardware gesloopt in het verleden, goede koeling gekocht, enz enz.

Met het geheugen 1:1 draait dit met de bussnelheid van de celleron dus op 266mhz. Een erg lage snelheid, 533mhz is het laagste ddr2 mem om 1:1 met een conroe te draaien, veel mensen hebben dus minimaal 533mhz geheugen. 553mhz 1:1 (uitgaande van de cellie 360) kom je op een verdubbeling (100% overclock) 3,46 ==> 7,92 Ghz zonder het geheugen over te klokken. Als we dan uitgaan van 5-5-5-15 timings (met mem test ernaast kan je dus ook de subtimings aanpassen naar vooraf bepaalde waarden)

De snelheidsverschillen van chipset tov elkaar moeten we inderdaad maar verwaarlozen.

Naar mijn mening zijn 2 catergorieen genoeg, boven 0*C en onder 0*C
op die manier krijg je dat mensen graag naar de 2e categorie willen denk ik.

Dan nog even over het LN2 halen voor deze wedstrijd. Doe dat niet en probeer een paar keer droogijs.
Ik heb zelf ook alle soorten koeling gehad (op cascade en tecs na) voordat ik er aan begon. Die ervaring heb je nodig.

Dan nog het bepalen van de benchmark. Het percentage verhaal lijkt mij een goed plan. Als we allemaal VOOR de contest van start gaat een stockrun posten, tellen we die allemaal bij elkaar op en deze wie die door het aantal inzendingen, als we er 50 hebben ofzo, hebben we een prima gemiddelde. We kunnen dan bepalen dat we een maagdelijk schone Windows XP SP2 installatie gebruiken met de bepaalde hardware waardes natuurlijk. Op die manier is cheaten op de stockrun uitgesloten.

Ik heb trouwens nog niet veel topics gezien hier die zo hard gingen :)
het frontpage effect :9 ik hoop dat we lekker veel deelnemers krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 03-03-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

SH4D3H schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:03:
[...]

Dat noem je eerlijk?
Je weet dat een niet verse windows de boel al vertraagd en dan draai je ook nog even orthos?
Dat klopt gewoon niet in zo'n contest en is dus gewoon vals spelen :P
Prima als iermand zijn stock bench op een trage windows doet, als hij zijn/haar overclock ook maar op diezelfde windows uitvoerd. Probeer gewoon de condities hetzelfde te houden. Bench altijd met hetzelfde aantal programma's open, en iig met dezelfde windows install. En of iemand dat doet, tja, dat komt op een beetje vertrouwen aan denk ik.
Daar komt nog bij dat je de benches direct achter elkaar kan maken, zodra je je oc-bench hebt gedraait, draai je er meteen een stock bench achteraan. En dus een stoch bench op ln2 of wat dan ook :). Zo lijkt het me best eerlijk. Meeste prestatie winst in %.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Als ik me niet vergis is een cpu @ stock onder LN2 ook gewoon sneller.

Als iedereen de eerste bench stock draait @ windows XP SP2 kan je daarna gewoon andere windows versie's pakken, tweaken enz enz om betere tijden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is dus wel bijna zeker dat het geen S939 contest wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:56:
[...]

Zeker een leuk prijsje, maar 2.53mhz op 133fsb is maar een multi van 19. Ik denk dat dat niet iets te weinig is. Is het niet mogelijk voor jou om aan 360's te komen?
er zijn verschillende cpu's waar ik in grote oplage relatief goedkoop kan aanraken (via de pc shop van een vriend van me, hij regelt dan dat ik aan inkoopprijs koop)

die 360's kosten ongeveer 62 EUR

nog enkele andere cpu's:

CPU INTEL BOX PD 820 2.8GHZ 800MHZ 2MB LGA775 = +- 82.5 EUR
CPU INTEL BOX P4 650 3.4GHZ 800MHZ 2MB LGA775 = +- 74 EUR
CPU INTEL BOX CELERON 351 3.2GHZ 533MHZ 256K LGA775 EM64T = +-49 EUR
CPU AMD BOX AM2 SEMPRON 3200 64 BIT = 52 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:26:
Het is dus wel bijna zeker dat het geen S939 contest wordt?
er hebben wel 30 mensen gestemd op 939 op de poll maar mijn ervaring bij vorige contest is dat er flink veel meer mensen op zo'n poll antwoorden dan er daadwerkelijk interesse hebben om mee te doen. Als er genoeg animo is kan er misschien ook wel een 939 contest ernaast worden gehouden maar misschien is dat meer een TCA contest vanwege die enorme cold bugs.

wat we vooral niet uit het oog moeten verliezen hier mensen is dat de contest voor de lol is en eventueel om te leren! winnen is bij deze contest bijzaak (beetje :D) !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
onder het werk vanmorgen was ik ook wer eens even aan het bedenken ^^. als we nu gewoon 3/meer catogorieën maken bijvoorbeeld: Air cooled, liquid cooled, extreme andere koeling ofzo en allemaal hetzelfde cpu'tje (celeron D 360/365 zijn lekker snel @ stock) en dan zoeken we de winnaar per cato uit. daarna een poll met het WOW effect.. Knipje , ja dit is al eerder gezegt.. maar deze manier maakt het mogelijk voor veel mensen om mee te doen, lucht koeling is veel goedkoper dan al die chillers..

Of we maken iets waar je de GPU en CPU snelheid moet meten (budget pci kaart bijv. x300 icm celeron)

Wat vinden jullie?

[ Voor 2% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-03-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik zie net dat er ook 775 mobo's zijn die nog ddr1 en AGP hebben (en die ook nog coreduo ondersteunen)Dat zou een leuk mobootje voor mij zijn aangezien ik anders ook nog es ddr2 moet kopen... Alleen vraag ik me dan af of ik die celly wel op zijn staart kan trappen op een asrock mobo.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

DaOverclocker schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:59:
Ik zie net dat er ook 775 mobo's zijn die nog ddr1 en AGP hebben (en die ook nog coreduo ondersteunen)Dat zou een leuk mobootje voor mij zijn aangezien ik anders ook nog es ddr2 moet kopen... Alleen vraag ik me dan af of ik die celly wel op zijn staart kan trappen op een asrock mobo.
De celly's hebben een multi van 20+ dus je hebt maar 270fsb nodig voor 5ghz, en dat zullen ze iig doen (aangezien ze ook 1066fsb cpu's ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
DaOverclocker schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:59:
100% overklok moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Die 360 vind ik wel een leuk idee :)

http://www.nordichardware.com/news,5493.html

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ook mooie hoge multiplier :) maar wel aan de dure kant voor een contest.

Die cedar mill celly's zijn echt leuke dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ben 100% voor de 360, aan de prijs is misschien nog wel wat te doen...

Ik ben met jurgen even aan het kijken welke benchmark alleen de cpu test door wat met het geheugen enzo te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Extera schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:39:
Ik ben 100% voor de 360, aan de prijs is misschien nog wel wat te doen...

Ik ben met jurgen even aan het kijken welke benchmark alleen de cpu test door wat met het geheugen enzo te spelen.
€58 per stuk vind ik ook wel wat hoog, maar misschien dat als we er veel kopen we korting krijgen? Groot handel misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook voor de 360. Hier en daar results van 5.0 - 5.5 ghz op air en 7+ ghz met LN2 belooft toch veel leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Wat we inderdaad kunnen doen is het volgende:
-Degene die mee doen aan de contest kopen een blokjelijkt me wel zo handig :P
-En een inkoopactie op inkoopacties.nl, misschien worden daar ook laat maar zeggen een stuk of 10 mensen door aangetrokken, ze bestellen de CPU, en dan gaat er misschien weer iets van de prijs af :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is die 360 ook wel niet boxed te krijgen, zou wel mooi zijn als we ook zonder garantie konden krijgen maar dat kan denk niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
360 is inderdaad lekker fijn voor overklokken (en goedkoop 60 euro voor boxed is niet duur) maar ik weet niet of de 365 veel duurder is want deze loopt stock weer net iets sneller en als hij ongeveer 5 euro duurder is heb ik het er wel voor over (moet ook nog mobo enz. waterkoeling (simpel spul) kopen)..

365 zijn nog amper te koop :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bliz op 03-03-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:56:
misschien is die 360 ook wel niet boxed te krijgen, zou wel mooi zijn als we ook zonder garantie konden krijgen maar dat kan denk niet. :D
Het maakt toch niet uit of je een cpu met of zonder garantie hebt?
Of bedoel je het zo, dat er niemand zijn cpu terug kan brengen, en dat het misschien nog wel iets goedkoper is?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Blizzard2005 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:01:
360 is inderdaad lekker fijn voor overklokken (en goedkoop 60 euro voor boxed is niet duur) maar ik weet niet of de 365 veel duurder is want deze loopt stock weer net iets sneller en als hij ongeveer 5 euro duurder is heb ik het er wel voor over (moet ook nog mobo enz. waterkoeling (simpel spul) kopen)..
Ja, en in de prijs/performance ratio is een E6600 van 280e nog beter. Waarom zullen we die niet doen dan? 8)7

Steeds blijven stijgen in prijs heeft geen zin, dan jaag je heel veel mensen weg. Imo moet de grens gewoon bij 50e blijven liggen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard2005 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:01:

365 zijn nog amper te koop :(
ja en nog 10euro hoger is weer wat beters te koop. en zo blijven we aan de gang..

Duurder dan zo'n 360 moeten we niet gaan vind ik :)

Edit: snellre tpyen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:07:
[...]

ja en nog 10euro hoger is weer wat beters te koop. en zo blijven we aan de gang..

Duurder dan zo'n 360 moeten we niet gaan vind ik :)
ik bedoelde de celeron D serie.. maar idd je hebt gelijk laten we het maar op de 360 houden :) alleen nu dit zo'n beetje positief bevalt bij veel mensen hoe gaan we het met de rest van de hardware doen?

Edit dan moeten we wel tray cpu's (met garantie e.d.?) hebben want de 360 heb je voor ongeveer 60 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Bliz op 03-03-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal is een deel van het aankoop bedrag gereserveerd voor de garantie, soms kan je bijvoorbeeld ook garantie bij kopen (langere tijd garantie). maar je bent waarschijnlijk wettelijk verplicht garantie te nemen.

maar we kunnen vast wel wat van het bedrag af krijgen als we voor tray cpu's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:19:

maar we kunnen vast wel wat van het bedrag af krijgen als we voor tray cpu's gaan.
Precies :)
Iemand groothandel contacten? :?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Een netburst proc is in alles (zelfs max clock) te beperkt door mobo/geheugen en heeft dus totaal geen zin op deze manier lijkt me.

Ik, en waarschijnlijk vele met mij, kunnen op hun mobo niet alle geheugeninstellingen aanpassen (ik kan geen single channel instellen, dividers zijn beperkt, timings nog beperkter).

Voorbeeldje: Celeron D i.c.m. DDR2 mobo met als laagste instelling voor mem PC3200. Nu heb ik met een 100% OC PC6400 ram nodig en krijg bij voorbaat brakke timings (als mijn mobo al 800MHz op het mem aankan!). Aangezien een 100% OC alles behalve onhaalbaar zal zijn voor sommige deelnemers, maak ik al geen kans meer.

Een mobo + proc lijkt me dan ook de enige optie. Een celly + mobo is "al" te krijgen voor minder dan 70 euro. Aanzienlijk meer dan de geraamde 50 euro, maar dan weet je zeker dat de chipset & BIOS geen verschil gaan veroorzaken en het dus "fair play" blijft.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
El Snorro schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Dat is inderdaad het beste. Dan heb je ook 100% zeker dezelfde :P

Maarehh.. Valt Makro onder een groothandel? :+

Anders kan ik wel Sun CPU's regelen, maar daar zul je weinig aan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
Cio schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:29:
Een mobo + proc lijkt me dan ook de enige optie. Een celly + mobo is "al" te krijgen voor minder dan 70 euro. Aanzienlijk meer dan de geraamde 50 euro, maar dan weet je zeker dat de chipset & BIOS geen verschil gaan veroorzaken en het dus "fair play" blijft.
Een mobo van 20 euro? Zal dan iig wel niet uitblinken in OC prestaties/mogelijkheden. Ok, een beetje modden om zon ding aan het overclocken te krijgen is leuk, maar als een bios niets ondersteunt en met software ook niets te beginnen is, is dat wel erg jammer.

Ik ben het er wel mee eens dat bij een cpu contest mem en mobo veel invloed heeft. Voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dat anderen dat vervelender vinden. CPU contest lijkt me wel erg leuk en misschien moet dan toch maar die "drempel" opgeworpen worden. Meer dan €50 wil ik er iig niet aan kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door Comp-Freak op 03-03-2007 16:54 . Reden: quote er bij in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
El Snorro schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Misschien intel even bellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bassie_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:09:
[...]

Misschien intel even bellen? :+
Ik denk dat je het dan beter bij Salland/Azerty/Informatique/<andere grote winkels> kunt proberen. Die hebben goede contacten met de leveranciers, welke weer goede contacten met de fabrikanten hebben. Die fabrikanten hebben toch geen interesse om <50 CPU'tjes te leveren, en die leveranciers waarschijnlijk ook niet (omdat het eenmalig is).

Je zou dus een leverancier kunnen proberen, maar iemand die werkt bij/contacten heeft met iemand die bij een grote winkel(keten) geeft meer succes, die kan wss zo een tray bestellen :P

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 03-03-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik en mark hebben al verschillende test gedaan, tot dusver lijken bijvoorbeeld test 1 en test 3 van CPUmark 2.1 onafhankelijk te zijn van geheugensnelheid/timings. we moeten nog wel even kijken of ze ook chipset onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Cio schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:29:
een mobo + proc lijkt me dan ook de enige optie. Een celly + mobo is "al" te krijgen voor minder dan 70 euro. Aanzienlijk meer dan de geraamde 50 euro, maar dan weet je zeker dat de chipset & BIOS geen verschil gaan veroorzaken en het dus "fair play" blijft.
moet er ook meteen een voeding grafische kaart enz. enz. bij? :P

maar wat betreft geheugen enzo zou ik niet teveel rommelen het gaat immers om hoe ver je met je hardware komt haal je 30% overclock op een brakke config. dan is dat een betere prestatie als 40% met betere systeempjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben in onderhandeling om de 360 aan een gereduceerde prijs te krijgen, maar 58 is al enorm scherp.

enig idee over hoeveel stuks we spreken?

ik houd jullie alvast op de hoogte

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:31:
ik ben in onderhandeling om de 360 aan een gereduceerde prijs te krijgen, maar 58 is al enorm scherp. ik houd jullie op de hoogte
gaat het hier om een boxed of tray want een boxed kost maar 60 euro dus 58 is dan niet zo'n super groot verschil.. gaat iemand het bij azerty/digitique/andere webshop proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard2005 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:33:
[...]

gaat het hier om een boxed of tray want een boxed kost maar 60 euro dus 58 is dan niet zo'n super groot verschil.. gaat iemand het bij azerty/digitique/andere webshop proberen?
obispoil bedoelt dat de laagste prijs in de pricewatch al 58euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:23:
ik en mark hebben al verschillende test gedaan, tot dusver lijken bijvoorbeeld test 1 en test 3 van CPUmark 2.1 onafhankelijk te zijn van geheugensnelheid/timings. we moeten nog wel even kijken of ze ook chipset onafhankelijk zijn.
Ik kan hier 975x testen (DFI 975x) als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Testen op 7x 343Fsb en Ram 1:1 4-5-5-12 a.u.b :)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
El Snorro schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:36:
[...]

Ik kan hier 975x testen (DFI 975x) als dat nodig is.
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg-Edit schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:45:
Testen op 7x 343Fsb en Ram 1:1 4-5-5-12 a.u.b :)
en met dit proggie http://www.softpedia.com/...UMark-Download-10213.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Wil een e6400 met ds3 wel even testen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit is zoals bassie_ al aangeeft een discussie topic. Vragen over overklokken horen hier niet thuis!