SpeedTouch 510i icm Linksys WRT54GL - Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn broer heeft laatst een laptop gekocht en meteen een Linksys WRT54GL erbij (die ik hem aangeraden heb). Ik ging ervan uit dat hij dezelfde modem had als wij hier thuis hebben, aangezien hij ook Planet internet heeft enzo. Ik was alleen vergeten dat hij later ADSL kreeg dan wij, en dus een nieuwer modem heeft.

Hij heeft de SpeedTouch 510i terwijl wij de eerste versie van de SpeedTouch hebben, zonder ingebouwde router dus. Het probleem is het volgende: ik wil de Linksys op de SpeedTouch aansluiten zodat er draadloos op internet gesurft kan worden. Hij heeft ook nog een desktop waarbij gewoon gebruik wordt gemaakt van UTP kabel. Het maakt me niet uit of alles via de Linksys geregeld wordt of dat de Linksys alleen als accesspoint functioneert en de SpeedTouch verder al het routingwerk doet.

Ik heb al vannalles geprobeerd wat hier en op andere fora staat, maar het wil niet lukken.

De configuratie van de SpeedTouch staat op spoofing mode. Als ik de netwerkkabel van de SpeedTouch naar de Linksys doe, en de Linksys staat geconfigureerd op ip krijgen via DHCP, gebeurd er niks. In de switch poorten dus. Als ik hem in de WAN poort doe, krijgt de Linksys wel het juiste IP, DNS etc. Echter kan ik op deze manier nogsteeds niet op internet komen, en ook niet pingen. Het netwerk werkt wél (ik kan de desktop zien vanaf laptop).

Ik weet dat ik beter een accesspoint had kunnen kiezen voor zijn situatie maar ik ging er dus vanuit dat hij dezelfde modem had waarbij het allemaal koek en ei zou zijn.

Heeft iemand een oplossing? Want ik weet wel dat het kan maar de manieren die bij andere mensen wel heeft geholpen werken bij mij niet, erg frustrerend :(

Op de Linksys staat trouwens de nieuwste Tomato firmware, mocht dat nog wat uitmaken :P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je beginnen om alle relevante informatie te posten ?

Dus uitgaande van spoof icm WAN aansluiting:

- IPCONFIG /ALL (van een client)
- ping obv IP (bijvoorbeeld ping 62.69.184.130)
- ping obv naam (bijvoorbeeld ping www.nu.nl)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sOid
  • Niet online
lier schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:53:
Misschien kan je beginnen om alle relevante informatie te posten ?

Dus uitgaande van spoof icm WAN aansluiting:

- IPCONFIG /ALL (van een client)
- ping obv IP (bijvoorbeeld ping 62.69.184.130)
- ping obv naam (bijvoorbeeld ping www.nu.nl)
Er staat in m'n post dat ik geen reacties kreeg op m'n pings wanneer ik via de Linksys was verbonden (zowel met kabel als draadloos niet). Gewoon timeout, zowel van naam als ip.

Helaas heb ik de ipconfig /all informatie niet beschikbaar aangezien m'n broer ergens anders woont ;)

Een kleine greep van de dingen die ik al heb geprobeerd:
Speedtouch DHCP spoofing naar Cisco PIX
http://www.adsl2forum.nl/...ms&file=viewtopic&p=15153
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14040
Probleem connectie Linksys Router en Speedtouch 510
sip_spoof / dhcp_spoof met Linksys WRT54G

[ Voor 23% gewijzigd door sOid op 28-02-2007 10:58 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

sOid schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:56:Er staat in m'n post dat ik geen reacties kreeg op m'n pings wanneer ik via de Linksys was verbonden (zowel met kabel als draadloos niet). Gewoon timeout, zowel van naam als ip.

Helaas heb ik de ipconfig /all informatie niet beschikbaar aangezien m'n broer ergens anders woont ;)
Inderdaad heb je gezegd dat een ping geen reactie geeft, maar niet of dat obv naam/IP was. Dat is nogal van belang om een eventueel DNS probleem uit te kunnen sluiten.

Zorg dat je in ieder geval achter de ipconfig /all informatie komt, dat is de basis voor een verdere troubleshoot.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sOid
  • Niet online
lier schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Inderdaad heb je gezegd dat een ping geen reactie geeft, maar niet of dat obv naam/IP was. Dat is nogal van belang om een eventueel DNS probleem uit te kunnen sluiten.

Zorg dat je in ieder geval achter de ipconfig /all informatie komt, dat is de basis voor een verdere troubleshoot.
Hmm nu ik er even dieper over nadenk, ik weet niet zeker of ik wel ip ping heb gedaan. Wat is het verschil dan eigenlijk?

Ik zal asap die ipconfig /all info posten (waarschijnlijk morgen).

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

Probeer eens de DNS te flushen op de clients (of gewoon verbinding herstellen)...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• sOid
  • Niet online
flexje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:03:
Probeer eens de DNS te flushen op de clients (of gewoon verbinding herstellen)...
Dat heb ik ook al gedaan, zonder effect. Ook de router & modem gereboot en de clients ook.

Wat ik ook heb geprobeerd is om met een statisch IP te werken op de clients, met als DNS & gateway het IP van de Linksys (192.168.1.1).

Sorry dat er ineens nog zoveel informatie komt maar het is al een tijdje geleden en nu komt alles bovenborrelen :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is er geen conflict tussen de DHCP range van je linksys en het IP dat je linksys van de SpeedTouch krijgt?
Als de speedtouch 192.168.1.1 uitgeeft moet je de range van je router op een ander subnet zetten. :)

Ik heb trouwens ook nog wel een vraag over de WRT54GL.
Accepteerd hij wel LAN-ip adressen op zijn WAN poort? (192.168.* 172.16-31.* en 10.*)
Ik neem aan van wel anders zou je geen IP kunnen krijgen van je Speedtouch, maar ik wil het even zeker weten voordat ik hem koop. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1