Toon posts:

Speedtouch DHCP spoofing naar Cisco PIX

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem (soortgelijk probleem is al eerder aanbod gekomen)
Met de huidge firmware versies van de Speedtouch werkt DHCP-spoof niet goed.

Ik zal hieronder wat extra info geven.

Volgende situatie heb ik hier werkend:

ADSL (xs4all) ----> Speedtouch 510i (4.0.2) ----> CiscoPIX 501(6.3)

De speedtouch staat in DHCP-spoof mode waardoor ik mijn publieke IPadres op de Cisco PIX krijg. Belangrijk hierbij is dat de Speedtouch firmware 4.0.2 is. Met een hogere versie krijg je geen IPadres op de Cisco PIX.

Tot voor kort kon ik dit probleem omzeilen door de firmware van de speedtouch modem te downgraden naar 4.0.2. Echter bij de laatste modellen gaat dit niet meer.
Inmiddels heb ik al diverse INI-files en Templates getest om met de huidge speedtouch firmware DHCP-spoofing werkend te krijgen, allen zonder resultaat.

Iemand een tip en/of werkende oplossing.

Verwijderd

Move PNS > NT

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 06:15
Wij hebben zelf netscreen icm een alcatel modem. Hierbij maken wij gebruik van DHCP spoofing. De alcatels hebben de 4.2.3 firmware. Van de site speedtouchsupport.nl kan je het configbestand downloaden. Hiermee zet je DHCP spoof aan voor modems met de 4.2.3 firmware. Werkt als een trein....

Suc6

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, DHCP spoofing aangezet, geen DHCP adres op PIX..
Wel weer op m'n laptop.
Hiervan de gegevens overgenomen; IP adres/mask en DG.

Vervolgens heb ik het IP adres hard op de interface gezet en twee routes aangemaakt.

route 1: route outside 0 0 <DG>
route 2: route outside <DG>/32 <outside interface IP>

Waarschijnlijk heb je route 2 niet echt nodig maar heb die er voor de zekerheid bijgezet.

Werkt nu als een speer.

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 21:35
Zal inmiddels wel werken gezien het tijdstip van de vraag ;)

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ