Toon posts:

Probleem connectie Linksys Router en Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: speedtouch, linksys, 510
Ik heb een netwerkje met daarin een aantal pc's met vaste IP adressen. Deze zijn allen verbonden aan een switch, waaraan een Linksys BEFVP41 router zit die via een Speedtouch 510 de pc's toegang geeft tot het netwerk. Nu gaat het internetten prima op alle pc's, alleen van buitenaf naar binnen komen via een VPN tunnel is niet mogelijk. Nu heb ik Linksys gebeld voor support, maar zij schijnen met ook niet echt verder te kunnen helpen aangezien niemand er daar echt het fijne weet van VPN. Naar mening ligt het probleem in de Speedtouch waar ik waarschijnlijk een aantal poorten moet openstellen om VPN mogelijk te maken. Volgens Linksys kan dit echter niet het probleem zijn omdat ik immers van internet gebruik kan maken. Ik dacht echter altijd dat de NAT in de Speedtouch inkomende onbekenden weert??? Iemand een idee wat ik moet aanpassen om VPN mogelijk te maken binnen mijn configuratie?? :'(

Wie kan mij helpen??

Verwijderd

Matched: speedtouch, linksys
Als je de standaard configuratie hebt draaien van de speedtouch wordt al het inkomend verkeer geweigerd. Wat je kan doen is om al het inkomend verkeer te routereren naar je Linksys router. Op de linksys router dien je dan wel verder je complete beveiliging te realiseren.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Matched: speedtouch, linksys, 510
Je hebt een router achter een router hangen, das vervelend, moet je twee keer alle poorten door gaan mappen. Op de 510 alles naar je linksys router (door het ip van die router als "default server" in te stellen, zie handleiding van de 510) en op je linksys router weer de goede poorten voor VPN doormappen naar de PC waar het nodig is.

Doe OF een switch achter je speedtouch510 hangen (dat werkt ook prima) of configureer die 510 dusdanig, dat hij niet meer een router is, en dus al het binnenkomende verkeer naar je andere router doorstuurt, kan je hier iets over lezen;
Thomson speedtouch 510 v4 VRAAGJE

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 24-06-2003 08:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp