Ik zit ook te twijfelen tussen een
XtremeMusic en
XtremeGamer. Voor zover ik heb kunnen googlen zijn de kaarten technisch identiek, met dezelfde processor, en als enige verschillen de e
xterne connector voor de breakout bo
x van de E
xtremeMusic, en de lagere hoogte van de (nieuwere)
XtremeGamer (mogelijk gemaakt door het weglaten van die connector). De afweging is dan ook tussen de iets lagere prijs van de E
xtremeMusic en de compactere afmetingen van de E
xtremeGamer. Blijkbaar zijn de DAC's van de
XtremeMusic ook makkelijker te vervangen door hogere kwaliteits e
xemplaren doordat de kaart groter is, maar dat boeit mij verder niet aangezien ik m'n Z-5500 digitaal aansluit.
Daar gaat dan ook direct m'n vraag over: ik gebruik nu een S/PDIF (coa
x) kabeltje van het onboard geluid naar de receiver. Dat wil ik het liefst zo houden, of eventueel vervangen door een TOSLINK (optisch) kabeltje. Zowel de
XtremeGamer als de
XtremeMusic hebben geen directe S/PDIF tulp zoals m'n onboard geluid of mijn oude vertrouwde Live! Platinum die ik een tijdje terug heb moeten dumpen wegens brakke Vista performance (enkel stereo). Een breakout bo
x of (erger nog) drive bay voor digitale aansluitingen zie ik eigenlijk totaal niet zitten; ik wil gewoon die S/PDIF tulp (of eventueel TOSLINK connector) achter in m'n PC kunnen drukken. Een los bracketje achter een ongebruikt e
xtensieslot zou een goede oplossing zijn, of desnoods een kort verloopstukje op dat fle
xijackgebeuren.
Dus: kan iemand mij vertellen of ik een
XtremeMusic of
XtremeGamer zonder losse breakout bo
xen digitaal kan aansluiten? Ik neem aan dat in dit digitale tijdperk een verloopstukje meegeleverd wordt voor op die fle
xijack tbv digitale aansluiting? (Ik gebruik al een digitale (S/PDIF) verbinding met de receiver sinds de combo Live! 5.1 + DTT2500 uit 1999, lijkt me stug dat een midrange geluidskaart anno 2008 niet out-of-the-bo
x digitaal is aan te sluiten?) Zijn er S/PDIF / TOSLINK brackets te krijgen voor in een ongebruikt e
xtensieslot die intern op de
XtremeMusic of
XtremeGamer geplugd kunnen worden?
[
Voor 14% gewijzigd door
johnwoo op 04-03-2008 00:34
]