Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwah, persoonlijk haat ik van die mensen die (op vaste basis dan) zeggen van ja je gaat toch naar het werk.
een vergoeding om mee te rijden vind ik niet gek, uiteraard hoeft dit geen uizonderlijk hoog bedrag te zijn.
Maar anders ga je maar lekker met de fiets/ov, ik zit wel lekker in me eentje in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:26:
Je gaat toch niet aan je carpooler 19 cent per kilometer vragen? Al helemaal niet als je bedrijf ook een dergelijk bedrag betaald :) Je reist als bestuurder immers zelf ook nog naar je werk.
nee maar de helft van de kosten lijken me toch het minste wat je kunt betalen, dus de helft van de brandstof/slijtage etc. Maar mischien wijk ik daarin af wat geldend is inde maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:53:
[...]

nee maar de helft van de kosten lijken me toch het minste wat je kunt betalen, dus de helft van de brandstof/slijtage etc. Maar mischien wijk ik daarin af wat geldend is inde maatschappij.
Als je auto 1 op 14 rijdt en 1 liter brandstof kost 1,4 euro, dan rijd je dus 1 cent per kilometer aan brandstof weg. Dan is 10 cent per kilometer toch zeer schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Plus het feit dat brandstof vaak maar de helft van de totale kosten bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:53:
[...]

Ligt er ook een beetje aan hoeveel de werkgever bijdraagt aan de reiskosten. Bottom-line: samen eruit komen. En dat doen ze blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:56:
Als je auto 1 op 14 rijdt en 1 liter brandstof kost 1,4 euro, dan rijd je dus 1 cent per kilometer aan brandstof weg. Dan is 10 cent per kilometer toch zeer schappelijk.
Dat is dan dus 10 cent per kilometer (1.4/14=0.1 euro ;)).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:08:
[...]

Dat is dan dus 10 cent per kilometer (1.4/14=0.1 euro ;)).
eh oeps :D nouja, punt is duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Janoz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:23:
En ja, als je het zo bekijkt betaal je misschien teveel bijtelling, maar de leasemij rekent wel een lager maandbedrag. Het voordeel komt uiteindelijk wel bij je terecht (leasemij's concureren ook onderling). Is het niet linksom (bijtelling) dan is het wel rechtsom (door minder privebijdrage omdat de maandlasten lager zijn).
Daar heb ik ook last van, teveel bijtelling.. en bij mij wordt die niet gecompenseerd, want de baas betaald de leasekosten. Ik heb alleen de bijtelling te betalen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:27:
[...]

Daar heb ik ook last van, teveel bijtelling.. en bij mij wordt die niet gecompenseerd
Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:05:
Een treinkaartje van de zaak zou wel leuk zijn misschien ;)
Mijn werkgever heeft een contract met de NS. Voor €35 per maand krijg je een OV-jaarkaart (trein, bus, metro etc). Maarja, daar heb je geen reet aan als je in the middle of nowhere wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ff opletten dat voor bus- en trein "in the middle of nowhere" zeg maar alles behalve steden met meer dan 10000 inwoners is, hele lappen Nederland worden bediend met één bus per uur, van plusminus zeven in de morgen tot plus minus zeven in de avond.
Dat is nét voldoende voor ambtenaren. Mensen met een serieuze baan (nofi :P) hebben er niets aan want overuren moet je gelijk gebruiken om je taxi van te betalen: met het OV kun jehet al sjeeken dan.

Dat is wel effe vervelend, en iets waar mensen in stedelijke gebieden niet over nadenken meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow, sinds deze week is mijn enkele reis woon-werk ruim 90km. Nu ben ik wel weer blij dat ik een lease-auto heb. Zelf de brandstof betalen is dan geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26
Lethalis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:51:
Ik heb een redelijk betaalde baan als .Net ontwikkelaar en daarna rij ik prive een oude auto. Je kent het wel, een oude bak waar nog weleens iets mis aan is. Daar staat tegenover dat de vaste lasten van de oude auto relatief laag zijn (20 euro belasting, 50 euro verzekering, gem. 70 euro benzine).

Nu vraag ik mij af hoe het zit met een auto van de zaak. Hoeveel geld zou mij dat precies netto gaan kosten als ik bijv. een kleine maar wel nieuwe auto zou rijden (Hyundai Getz bijv). Hoeveel merk je eigenlijk van de bijtelling en hoeveel salaris lever je gemiddeld in?

Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat? :)
De kosten van een leasewagen voor privégebruik zijn eenvoudig uit te rekenen, ik ga ervanuit dat je in de schijf van 42% inkomstenbelasting zit:
((fiscale waarde auto)*0,22 - eigen bijdrage)*0,42 + eigen bijdrage.
Wat je aan salaris inlevert, als het goed is niet veel (je bent iig dingen als reiskostenvergoeding kwijt uiteraard ;) ), want de consequentie van een leasewagen is dat je overal naartoe wordt gestuurd, het is een stuk gereedschap, geen primaire arbeidsvoorwaarde.

Ik zou wel eens willen weten wat ik andersom kan verwachten. Ik heb nu een redelijk betaalde baan als medior/senior softwaretester bij een grote ICT dienstverlener en rijd daar een eenvoudige Renault Mégane van als leaseauto (past precies op de leasenorm). Consequentie is, dat ik er veel mee moet rijden en helaas ook veel stilstaan (file). Ik kan nu een baan krijgen op 15 minuten fietsen, maar die werkgever doet ongelofelijk moeilijk over salaris. Hun eerste bod lag bijna 150 euro onder mijn huidige salaris, nu heb ik ze met behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal ervan weten te overtuigen dat je voor dat bedrag geen goede mensen krijgt en mij in ieder geval niet O-)

Ze zouden nu met een beter bod komen. Mijn uitgangspunt is, dat ik weliswaar een hoop win qua reistijd (die 2 uur vrije tijd extra per dag is best veel waard), maar er qua netto inkomen niet op achteruit wil gaan, zeker niet omdat het een nieuwe functie bij dat bedrijf betreft, met verantwoordelijkheden die ik nu (nog) niet heb. Wat mag ik aan extra brutosalaris verwachten bij een nieuwe werkgever als je een leasewagen inlevert?

[ Voor 4% gewijzigd door matramurena op 12-03-2007 09:27 ]

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

@matramurena
Zo simpel is het niet denk ik. Je kunt er niet vanuit gaan dat als je geen leaseauto hebt, dat je dan helemaal geen auto of ander vervoermiddel hebt.
Je zou dus eigenlijk je netto salaris moeten vergelijken NADAT je je vervoerskosten betaald hebt.
Bijvoorbeeld, nu betaal je zoveel netto voor die Megane. Dat hoef je straks niet meer te betalen, maar je hebt dan geen auto. Je moet dus zelf een auto, fiets of OV kaart financieren.
Een ander aspect wat je nog niet meegenomen hebt, is dat een bedrijf je ook netto reiskostenvergoeding mag geven, dus ook voor je woon-werkverkeer. Die is dacht ik 0,18 E/km. Bij 20 werkdagen * 30 km is dat toch ook weer 108 Euro, gewoon netto in de hand. Misschien dat je potentiele werkgever daar ook wat aan wil doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ids Lupo op 12-03-2007 09:39 ]

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Viper® schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:33:
Mwah, persoonlijk haat ik van die mensen die (op vaste basis dan) zeggen van ja je gaat toch naar het werk.
een vergoeding om mee te rijden vind ik niet gek, uiteraard hoeft dit geen uizonderlijk hoog bedrag te zijn.
Maar anders ga je maar lekker met de fiets/ov, ik zit wel lekker in me eentje in de auto.
Haten is een groot woord, maar alleen in m'n auto van en naar werk rijden is voor mij een luxe, een moment van ontspanning. Een van de grote nadelen van het OV vond ik namelijk dat je (vrijwel) nooit alleen was of rust had na een lange werkdag.
Ik geniet ervan om ongestoord mijn eigen muziek te luisteren in de auto, eventueel te bellen en letterlijk afstand te nemen van het werk op de terugweg.
Volgens contract kan mijn werkgever echter aanspraak maken op de lege zitplaatsen in de auto, ten behoeve van collega's zonder auto, wat ik eerlijk gezegd een redelijke eis vind (maar niet minder jammer daardoor).
Daarom noem ik het nu een luxe, bovendien betaal ik ook geen eigen bijdrage voor privegebruik van de auto.

Als iemand anders dan een collega op regelmatige basis zou willen meerijden, dan zou ik daar best bezwaar tegen hebben. Zelfs indien er sprake is van een vergoeding van 19 cent per kilometer. De luxe van het alleen reizen is me meer waard dan dat. Klinkt misschien egoistisch en milieu-onvriendelijk, maar in dat geval reis ik zelfs nog bijna liever per openbaar vervoer :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Canaria schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:41:
Haten is een groot woord, maar alleen in m'n auto van en naar werk rijden is voor mij een luxe, een moment van ontspanning. Een van de grote nadelen van het OV vond ik namelijk dat je (vrijwel) nooit alleen was of rust had na een lange werkdag.
Ik geniet ervan om ongestoord mijn eigen muziek te luisteren in de auto, eventueel te bellen en letterlijk afstand te nemen van het werk op de terugweg.
Interessante redenatie, ik heb min of meer dezelfde argumentatie voor het OV. Wat mij betreft mag de huidige treintrend, tenminste, zo ervaar ik het, van kleinere en oudere treintjes in de spits omgekeerd worden, zodat het OV een fatsoenlijk alternatief vormt. Autorijden is voor mij toch iets waar je je aandacht bij moet houden, en in de trein kan ik rustig uitzakken met m'n hersens op nul en m'n mp3-speler op het hoofd. Of even een boekje lezen ofzo, iets ontspannends. Daar laat de trein zich m.i. ook goed voor lenen.

Maar ja, iedere gek z'n gebrek, dus wat voor jou, in dit geval, grote pluspunten van de auto zijn vind ik wel aardige pluspunten van het OV. ;)

Overigens ga ik over een paar maanden ook aan de leasebak. Nieuwe baan met een leuk budget voor leasen. Da's wel in Zweden, waar de brandstof die je van de baas krijgt belast wordt op je inkomstenbelasting, dus daar moet ik nog eens even goed naar kijken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eigen auto en ga een leasevergoeding krijgen. Omdat ik graag mijn eigen auto wil houden wil ik die leasevergoeding (700 euro per maand) bovenop mijn salaris laten uitbetalen. Weet iemand hoeveel je daarvan netto overhoudt als je het laat uitbetalen (dus hoeveel % belasting). Ik kan het namelijk niet terugvinden in mijn papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Afhankelijk van hoeveel je verdient. Bij de belastingdienst zijn de schalen zo op te vragen. Waarschijnlijk wordt er 42% achter gehouden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Ids Lupo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:37:
Zo simpel is het niet denk ik. Je kunt er niet vanuit gaan dat als je geen leaseauto hebt, dat je dan helemaal geen auto of ander vervoermiddel hebt.
Je zou dus eigenlijk je netto salaris moeten vergelijken NADAT je je vervoerskosten betaald hebt.
Bijvoorbeeld, nu betaal je zoveel netto voor die Megane. Dat hoef je straks niet meer te betalen, maar je hebt dan geen auto. Je moet dus zelf een auto, fiets of OV kaart financieren.
Die Mégane kost mij ongeveer 210 euro netto per maand. Ik mag daarvoor net zoveel privé rijden als ik wil (ook in het buitenland), dus rijd ik rustig 1 à 2x per jaar naar zuid Frankrijk op en neer. Ook familiebezoek e.d. kost geen cent. Dat alles voor zo'n slordige 2500 euro per jaar, om 12.000 privékilometers te maken, zeg zo'n 20 cent per kilometer. Ik heb nog een oldtimer, maar die is niet echt geschikt voor "dagelijks" gebruik. Los van dat de verzekering dat niet toestaat, zijn er nog wat, ehm, betrouwbaarheidsaspecten en echt praktisch is 'ie ook niet 8)7
Een ander aspect wat je nog niet meegenomen hebt, is dat een bedrijf je ook netto reiskostenvergoeding mag geven, dus ook voor je woon-werkverkeer. Die is dacht ik 0,18 E/km. Bij 20 werkdagen * 30 km is dat toch ook weer 108 Euro, gewoon netto in de hand. Misschien dat je potentiele werkgever daar ook wat aan wil doen.
Goede tip, maar helaas, netto reiskostenvergoeding mag van de fiscus niet binnen de 10 km woon-werkafstand. Het bedrijf zit geloof ik op 4 km, gelukkig hebben ze daar wel een fietsenplan :)

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Voor 2007:
http://www.belastingdiens...veranderingen2007-02.html

Ofwel met de volgende jaarinkomens:
1
Niet meer dan € 17.319
33,65 %
Voor 65+
15,75 %

2
€ 17.320 t/m € 31.122
41,40 %
Voor 65+
23,50 %

3
€ 31.123 t/m € 53.064
42,00 %
Voor 65+
42,00 %

4
Meer dan € 53.064
52,00 %
Voor 65+
52,00 %

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:01:
Ik heb een eigen auto en ga een leasevergoeding krijgen. Omdat ik graag mijn eigen auto wil houden wil ik die leasevergoeding (700 euro per maand) bovenop mijn salaris laten uitbetalen. Weet iemand hoeveel je daarvan netto overhoudt als je het laat uitbetalen (dus hoeveel % belasting). Ik kan het namelijk niet terugvinden in mijn papieren.
Je hoogste belastingschaal, meestal 42%, gaat daar vanaf. Overigens heeft mijn werkgever een dergelijke regeling gecombineerd met het netto uitbetalen van de daadwerkelijk gemaakte kilometers. Je krijgt dan € 545 bruto (de standaard leasevergoeding ex. brandstof en BTW) en daarvan wordt € 0,18 (of 0,19, daar wil ik vanaf zijn) per kilometer netto uitbetaald. Het restant wordt bij je brutosalaris opgeteld en daar wordt belasting over betaald.

Pagina: 1 2 Laatste