Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb een redelijk betaalde baan als .Net ontwikkelaar en daarna rij ik prive een oude auto. Je kent het wel, een oude bak waar nog weleens iets mis aan is. Daar staat tegenover dat de vaste lasten van de oude auto relatief laag zijn (20 euro belasting, 50 euro verzekering, gem. 70 euro benzine).

Nu vraag ik mij af hoe het zit met een auto van de zaak. Hoeveel geld zou mij dat precies netto gaan kosten als ik bijv. een kleine maar wel nieuwe auto zou rijden (Hyundai Getz bijv). Hoeveel merk je eigenlijk van de bijtelling en hoeveel salaris lever je gemiddeld in?

Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat? :)

Alvast bedankt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op directlease.nl kan je het perfect uitreken, kies een auto, kies links voor bereken netto maandlasten en vul een en ander in en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:54:
op directlease.nl kan je het perfect uitreken, kies een auto, kies links voor bereken netto maandlasten en vul een en ander in en klaar is kees
Okee, stel dat je een netto lease bedrag van 300 per maand hebt.

Moet je dit dan van je bruto salaris aftrekken? En hoe zit het met de verzekering en belasting?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een auto van de zaak heeft voordelen en nadelen. Om er maar een paar te noemen:
Voordelen:
- altijd een nieuwe auto
- geen gezeur met reparaties, verzekeringen, wegenbelasting enz enz
- werkgever betaald brandstof
- geen kosten, ongeacht hoeveel je rijd
- vaak goedkoper dan zelf een zelfde auto prive financieren

Nadelen:
- zelf bijleggen indien de auto meer kost dan het leasetarief van je werkgever
- bijtelling op je inkomen (behalve als je minder dan 500km prive rijdt)

Zelf rij ik een 307sw van 31K van de zaak. Kost me netto nog geen 400 euro per maand. Privé zou ik zo'n auto niet voor 400 euro per maand kunnen rijden, zeker niet als je nagaat dat ik 45.000 per jaar wegwerk. Denk aan belasting, brandstof, verzekering enz. Rijd je daarentegen heel weinig, dan kan een privé auto weer handig zijn. Alles is afhankelijk van de situatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 25-02-2007 21:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Lethalis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:58:
[...]

Okee, stel dat je een netto lease bedrag van 300 per maand hebt.

Moet je dit dan van je bruto salaris aftrekken? En hoe zit het met de verzekering en belasting?
Je moet 22% van de nieuwwaarde van de auto bij je jaarsalaris optellen, daarover betaal je dan de inkomstenbelasting. Stel de auto kost zo'n € 15000,- dan heb je € 3300.- bijtelling per jaar. Hier trek je eventuele eigen bijdrage die je aan je werkgever betaald van af. Betaal je geen eigen bijdrage en stel je zit in 42% tarief, dan betaal je € 1386,- per jaar. Dat komt dus op € 115,50 per maand.
Betaal je bijvoorbeeld € 50,- per maand eigen bijdrage, trek je € 600,- af van die € 3300,- en betaal je dus belasting over € 2700,-, x 42% is € 1134,-, delen door 12 is € 94,50 per maand aan de belasting + € 50,- aan de werkgever is € 144,50.

De verzekering en houderschapsbelasting zit normaal gesproken bij de lease in. Net zoals je een brandstofpas krijgt. Buiten wat parkeergeld en wasbeurten heb ik verder nooit kosten aan m'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09

FaceDown

Storende factor.

Microkid schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:59:
Een auto van de zaak heeft voordelen en nadelen. Om er maar een paar te noemen:
Voordelen:
- altijd een nieuwe auto
- geen gezeur met reparaties, verzekeringen, wegenbelasting enz enz
- werkgever betaald brandstof
- geen kosten, ongeacht hoeveel je rijd
- vaak goedkoper dan zelf een zelfde auto prive financieren

Nadelen:
- zelf bijleggen indien de auto meer kost dan het leasetarief van je werkgever
- bijtelling op je inkomen (behalve als je minder dan 500km prive rijdt)

Zelf rij ik een 307sw van 31K van de zaak. Kost me netto nog geen 400 euro per maand. Privé zou ik zo'n auto niet voor 400 euro per maand kunnen rijden, zeker niet als je nagaat dat ik 45.000 per jaar wegwerk. Denk aan belasting, brandstof, verzekering enz. Rijd je daarentegen heel weinig, dan kan een privé auto weer handig zijn. Alles is afhankelijk van de situatie.
Zoveel?? Hoe kan dat? Ik heb een 307 (geen sw) van net onder de 30K en mij kost ie netto zo'n 200 euro/maand.
Voor 400 euro/maand kun je ZEKER wel prive een auto rijden, hou je nog flink veel geld over. Je moet niet vergeten dat je wel km-vergoeding van je werkgever krijgt. Veel mensen vergeten dat uit hun berekening wanneer ze lease / koop vergelijken.

@TS: Een oude bak rijden is bijna altijd goedkoper. Lease heeft echter wel een aantal belangrijke voordelen die hierboven al genoemd zijn; altijd een nieuwe auto (prettiger/ veiliger rijden), met het kleinste defect ga je naar de garage zonder je druk te maken om de kosten, brandstofkosten zijn geen issue meer; je maakt sneller langere ritjes.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 26-02-2007 08:57 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
en een lease auto is nooit echt je eigen auto :)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:11
Zandor schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:03:
en een lease auto is nooit echt je eigen auto :)
Dat zie ik niet als een nadeel, integendeel zelfs :)

Verder behandel ik hem wel als een eigen auto. Let op waar ik parkeer en rijd hem eerst warm. Je moet er toch 4 jaar mee verder en dat doe ik graag met een auto die goed werkt en er ook zo uit ziet. (elke keer dat je naar de dealer/schade hersteller moet kost je immers ook veel tijd).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
FaceDown schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:56:
[...]

Zoveel?? Hoe kan dat? Ik heb een 307 (geen sw) van net onder de 30K en mij kost ie netto zo'n 200 euro/maand.
Voor 400 euro/maand kun je ZEKER wel prive een auto rijden, hou je nog flink veel geld over. Je moet niet vergeten dat je wel km-vergoeding van je werkgever krijgt. Veel mensen vergeten dat uit hun berekening wanneer ze lease / koop vergelijken.

@TS: Een oude bak rijden is bijna altijd goedkoper. Lease heeft echter wel een aantal belangrijke voordelen die hierboven al genoemd zijn; altijd een nieuwe auto (prettiger/ veiliger rijden), met het kleinste defect ga je naar de garage zonder je druk te maken om de kosten, brandstofkosten zijn geen issue meer; je maakt sneller langere ritjes.
Als je uitgaat van een auto van dezelfde prijs (30K dus), geraak je volgens mij niet onder die 400€.
Ik rij een Nissan Pickup van 31K en heb daarvoor een lening op 4 jaar, die kost me al 460€/maand. (Als je geen lening neemt om je auto te betalen, moet je sowieso toch met het aankoopbedrag rekening houden)
Diesel (en ik rij maar 15K/jaar) kost me 75€ per maand. Onderhoud, banden, verzekering, ...
Ik wil eigenlijk zelfs niet weten wat die auto me per maand kost :X

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 26-02-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:55:
[...]

Als je uitgaat van een auto van dezelfde prijs (30K dus), geraak je volgens mij niet onder die 400€.
Ik rij een Nissan Pickup van 31K en heb daarvoor een lening op 4 jaar, die kost me al 460€/maand. (Als je geen lening neemt om je auto te betalen, moet je sowieso toch met het aankoopbedrag rekening houden)
Diesel (en ik rij maar 15K/jaar) kost me 75€ per maand. Onderhoud, banden, verzekering, ...
Ik wil eigenlijk zelfs niet weten wat die auto me per maand kost :X
22% van 30.000 = 6600 euro bijtelling per jaar. 6600 / 12 = 550 euro bijtelling per maand.

42% * 550 euro = 231 euro netto per maand (ervan uitgaande dat je in de 42% schaal zit, en geen eigen bijdrage hebt).

Van dat geld kun je inderdaad geen nieuwe eigen auto rijden, dat is duidelijk. Maar een oudere wagen van een paar duizend euro is zeker wel mogelijk, mits je km-vergoeding krijgt van je baas.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 26-02-2007 10:23 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:18:
[...]

Je moet 22% van de nieuwwaarde van de auto bij je jaarsalaris optellen, daarover betaal je dan de inkomstenbelasting. Stel de auto kost zo'n € 15000,- dan heb je € 3300.- bijtelling per jaar. Hier trek je eventuele eigen bijdrage die je aan je werkgever betaald van af. Betaal je geen eigen bijdrage en stel je zit in 42% tarief, dan betaal je € 1386,- per jaar. Dat komt dus op € 115,50 per maand.
Betaal je bijvoorbeeld € 50,- per maand eigen bijdrage, trek je € 600,- af van die € 3300,- en betaal je dus belasting over € 2700,-, x 42% is € 1134,-, delen door 12 is € 94,50 per maand aan de belasting + € 50,- aan de werkgever is € 144,50.

De verzekering en houderschapsbelasting zit normaal gesproken bij de lease in. Net zoals je een brandstofpas krijgt. Buiten wat parkeergeld en wasbeurten heb ik verder nooit kosten aan m'n auto.
De eerste duidelijke uitleg die ik begrijp.
Dan is het voor een goedkoop autootje van zegmaar tot 17.000 euro zeker voordelig. Die bijtelling is dan zo laag dat het niet meer opweegt tegenover gratis reparaties en brandstof en afschrijving :)

nouja, mits je wel redelijk wat privé-kilometers maakt natuurlijk.
Bij duurdere auto's kun je je misschien wat meer gaan afvragen of het opweegt, maar als je een duurdere auto wil leasen wil je privé waarschijnlijk ook een duurdere auto rijden en dure auto's schrijven vaak meer af en zijn meestal duurder in reparaties.

Als je zeer weinig privé-kilometers maakt dan is het hebben van een eigen auto wellicht voordeliger.

Eens rekenen, een hyundai getz kost nieuwprijs 14.000 euro (iets duurder of goedkoper kan ook) .
Stel je eigen bijdrage is 70 euro in de maand. Belasting is 42%.
14.000/100 * 22 = 3 080. 12 maanden eigen bijdrage is 840. Je extra inkomsten voor de belasting wordt dus: 2240 euro. Daar betaal je 42 procent belasting over, dat is 940.80 euro.
Dat is per maand 80 euro wat je netto betaald aan de belasting.

80 euro + 70 eigen bijdrage is 150 euro per maand netto voor je lease-auto.

Eigen kosten: 20+50+70 = 140 euro. Dat is exclusief afschrijving en reparaties.

Conclusie, een Hyundai Getz van 14.000 euro leasen is goedkoper. Als je eigen bijdrage en belastingtarief iets anders is moet je het zelf even narekenen. En als je zelf voor meer of minder dan 70 euro privé tankt en wanneer je denkt dat je aan de kilometervergoeding voor je zakelijke kilometers geld overhoudt dan moet je het ook opnieuw narekenen :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 27-07 22:20
Precies, voor een niet te grote auto is het zeker voordelig. De bijtelling weegt dan op tegen de brandstof, het onderhoud, de verzekering en het gemak.

Rij zelf een Opel Corsa 1.3CDTI van 21~22K. En max 50.000km/jaar. (kom wel aan de 45k).

Kost mij netto 155 euro ongeveer, en geen eigen bijdrage.

Eigen auto:
21 belasting, 47 verzekering, 1 tank brandstof/maand prive is 65 euro. 65+21+47=133,-.

En voor de 22 euro die ik meer betaal nu, kan ik de eigen auto écht niet onderhouden! Ik rij een oude auto, bij nieuw auto's krijg je er maandelijks ook nog de afschrijving bij!

Voordeliger, veiliger en heel belangrijk, heeel veel gemak. Je leeft maar 1x, en gemak is daarbij gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar het ligt inderdaad aan de situatie.

Ik rijd per maand ca. 1000 km voor de zaak voor € 0.28 NETTO per kilometer, dus ik krijg per maand € 280,00 netto vergoeding.
de kosten die ik maak zijn 1000 km / 18 = 55.55 liter diesel, dus zeg maar 55 EUR.
Belasting = 72 EUR
Verzekering = 40 EUR

Dus de auto kost mij in dit geval € 167,00 per maand dus € 113,00 hou ik "over", wat per jaar zo'n € 1356,00 is.
Per jaar houd ik rekening met zo'n € 1000,00 onderhoud dus hou ik nog 356 € netto over.

Nu rijdt ik prive natuurlijk ook met die auto, zeg ook zo'n 12000 km, dus ook zo'n 55 EUR in de maand * 12 = 660,00

Dus de auto kost mij op jaar basis 660 - 356 = € 304,00

Stel dat ik een auto van de zaak had gehad dan moest ik € 250,00 per maand netto inleveren.

dat is dus € 3000 op jaar basis.
1 ding heb ik niet meegerekend en dat is afschrijving van de auto, en hier komt de grap.
Ik ben dus € 2696,00 per jaar goedkoper uit met m'n eigen auto, maar hier heb ik wel de afschrijving voor.

Nu ben ik zelf tevreden met een auto van een paar jaar oud (ik rijdt nu een opel astra G uit eind 1998, en ik heb dus nooit geen 2696 € afschrijving per jaar.
Wil ik een nieuwe auto rijden, dan is het "goedkoper" om een auto van de zaak te rijden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een lease auto in elk geval geen voordeel tenzij je een kakelverse nieuwe auto wilt rijden.
Een mooi voorbeeld vond ik de leaseregeling van m'n vader toen hij uit Brussel weg ging om weer in Nederland te gaan werken. Voor 800 gulden in de maand kon hij eigenlijk nét een kale Mondeo rijden. Als hij er 100 gulden in de maand aan bij wilde betalen kon hij hem dan nog wat aankleden. Maar om hem "leuk" (voor zover mogelijk met een Mondeo als je uit een Opel Omega MV6 met alle haalbare opties komt) te maken ging hij 1200 gulden per maand kosten, oftewel 400 gulden bijlappen. per maand.

Dus, z'n nieuwe manager gebeld, geregeld dat de werkgever gewoon de toen geldende maximale kilometer vergoeding uitbetaalde en het leasebedrag aan z'n salaris toevoegde, en een 4 jaar oude Cadillac gekocht. Met van dat hele dikke leer, 300 pk slappe V8 voorin en alles wat Amerikanen vinden dat een luxe auto hebben moet.
Parkeert lekker, zo tussen de Mondeo's :D

Dus tenzij je moet or persé nieuw wilt rijden zou ik een lease auto aanbod eigenlijk altijd afslaan of proberen als geld te krijgen en dan zelf wat te kopen. Je draagt zelf het risico als de auto kapot gaat, maar als je wat redelijks koopt kun je wel veel netter óf veel goedkoper dan je collega's rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je een eigen auto hebt, dat ding kent altijd afschrijvingen, of die nu rijd of niet. Een lagere kilometerstand betekent weliswaar een hogere waarde maar een goed onderhoudsboekje zegt ook veel.

Wanneer je voor de keus wordt gezet voor een hogere netto-kilometer vergoeding, zou ik daar ook voor gaan.
Een aantal bedrijven kennen een vergoeding van 35 cent per kilometer, omgerekend krijg je daar 19 cent belastingvrij,
16 is loon, bij een percentage van 42% ben je ruwweg de helft kwijt, kom je uit op 27 p/km. Een optie die je toch open moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Grolsch schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:05:

Ik rijd per maand ca. 1000 km voor de zaak voor € 0.28 NETTO per kilometer, dus ik krijg per maand € 280,00 netto vergoeding.
Die € 0.28 is wel erg veel, vziw is de maximale belastingvrije vergoeding in nederland € 0.19. Uiteraard mag een werkgever daar boven gaan zitten, maar dan is dat extra deel wel loon.

Maar je haalt wel een goed punt aan, de vergelijking wordt namelijk een stuk moeilijker. Je moet natuurlijk de kilometervergoeding die je krijgt als je geen lease-bak neemt wel afhalen van de totale kosten die je per maand zou hebben. Dus als je na aftrek van brandstof 100 euro/mnd over houdt, moet je dat nog wel aftrekken van de maandelijkse kosten.

Zelf zou ik met mijn ruwweg 3000km/mnd zakelijk dan bij € 0,19 op een vergoeding van zo'n € 570 uitkomen, waar na aftrek van de kosten van de brandstof (1:18, 167 liter, € 1 per liter) dan dus aardig wat overblijft voor onderhoud/afschrijving/etc...

Bovendien hangt het nog van je werkgever af wat je wel aan loon krijgt als je geen auto kiest. Als je het totale lease-bedrag dan bij je brutoloon mag optellen wordt het plaatje weer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 27-07 22:20
Grolsch schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:05:

de kosten die ik maak zijn 1000 km / 18 = 55.55 liter diesel, dus zeg maar 55 EUR.
Belasting = 72 EUR
Verzekering = 40 EUR

Dus de auto kost mij in dit geval € 167,00 per maand dus € 113,00 hou ik "over", wat per jaar zo'n € 1356,00 is.
Per jaar houd ik rekening met zo'n € 1000,00 onderhoud dus hou ik nog 356 € netto over.

Nu rijdt ik prive natuurlijk ook met die auto, zeg ook zo'n 12000 km, dus ook zo'n 55 EUR in de maand * 12 = 660,00

Dus de auto kost mij op jaar basis 660 - 356 = € 304,00

Stel dat ik een auto van de zaak had gehad dan moest ik € 250,00 per maand netto inleveren.

dat is dus € 3000 op jaar basis.
1 ding heb ik niet meegerekend en dat is afschrijving van de auto, en hier komt de grap.
Ik ben dus € 2696,00 per jaar goedkoper uit met m'n eigen auto, maar hier heb ik wel de afschrijving voor.

Nu ben ik zelf tevreden met een auto van een paar jaar oud (ik rijdt nu een opel astra G uit eind 1998, en ik heb dus nooit geen 2696 € afschrijving per jaar.
Wil ik een nieuwe auto rijden, dan is het "goedkoper" om een auto van de zaak te rijden.
Het kan netto per jaar voordeliger zijn om prive te rijden. Maar, dan rij je een relatief oude auto.

Neem mijn oude auto, een Opel Astra G uit 1995. Als ik daar een ongeluk mee heb mag ik blij zijn als de airbag het nog doet en ik niet de motor op mijn schoot heb liggen.

In een nieuwe lease auto heb je perfect onderhoud, veiligheid (ABS, en tig anderen) degelijke kooicontructie, tig airbags..

Dat is ook wat waard, daarnaast het enorme gemak van het rijden in een nieuwe auto.

Wat je enkel nog vergeet is het aankoopbedrag, in mijn geval, veel km's.. slijt mijn oude auto binnen 1-2 jaar weg. Prijs was 2000,- dus komt toch op een afschrijving van 1000/jaar. En het kost mij 1560,- / jaar.

Het is echt per geval bekijken, en afwegen. Ik vind veiligheid belangrijk, maar hoef geen grote auto en bij blij met deze Opel Corsa uit 2007 :)

Het scheelt zoveel kopzorgen over je eigen oude autotje.. oh dit kapot, oh dat kapot.. oh dat nakijken etc etc.

Ik rij overigens 1100 per week zakelijk en nog makkelijk 100 prive. Dat wil je niet doen in een oude auto.. heb ik 3 maanden gedaan, het arme beestje kraakte aan alle kanten.

Ander discussie onderwerp:
Lease auto als 2e auto wel voordelig? Heb nu een leaseauto, en onze auto is nu in gebruik van mijn vriendin. In -dit- geval rij je dus een 2e auto, voor 156 euro per maand. Dat ga je echt niet anders halen, al helemaal geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:31:
Dus tenzij je moet or persé nieuw wilt rijden zou ik een lease auto aanbod eigenlijk altijd afslaan of proberen als geld te krijgen en dan zelf wat te kopen. Je draagt zelf het risico als de auto kapot gaat, maar als je wat redelijks koopt kun je wel veel netter óf veel goedkoper dan je collega's rijden.
Ja en mijn baas ziet me al aankomen met een oude mustang ofzo waar ik dan mee naar klanten moet. 8)7 Netter zal het dus sowieso niet zijn en veel goedkoper al helemaal niet. Als je veel onkostenvergoeding krijgt en daarnaast veel kilometers maakt kán het goedkoper zijn maar dan zijn er nog tal van voordelen te noemen die het kleine financiele voordeel weer teniet doen.
Als je ook maar enigzins waarde hecht aan een auto (looks en/of veiligheid) en niet met variabele lasten wil zitten, is een leaseauto volgens mij altijd te prefereren.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Hoe je het ook went of keert, hoe meer je zelf doet en regelt hoe meer je bespaart. Het zal er vanaf hangen hoe veel je zelf privé rijdt en wat je "smaak" is. Je kan een natuurlijk een mooie exotische oudere wagen rijden met veel opties voor dezelfde kosten als een nieuwe en kale Polo diesel.

De leasemaatschappij moet een hoop regelen en doen, daar betaalt jouw baas flink voor, als je baas dit bedrag aan jouw wil geven ipv een lease auto kan je echt een leuke auto rijden (verreken loonbelasting en bijtelling).

Wat de afschrijving op een auto betreft (het duurste aan een auto bij max 25.000 km per jaar); ANWB en NIPO hebben wel eens berekend dat je het goedkoopst een auto rijdt als je een 2 jaar oude koopt en deze na 2 jaar weer verkoopt.

Ik heb zelf jaren lease en prive gereden, ik rij nu weer een anderhalf jaar prive. Mijn plus en minpunten staan hieronder.

Voordelen van een leaseauto:

- Geen onverwachte kosten
- Geen no-claim verlies en dergelijke bij schade
- Nieuwe auto die je zelf kan uitzoeken
- Vast tarief, hoeveel kilometers je ook maakt (hangt af van je werkgever)
- Geen persoonlijke investering of lening.

Nadelen:

- Beperkte 'saaie' keus, verplicht "nieuw & klein",
- Soms zelfs verplicht diesel (duurder in aanschaf dan benzine)
- De auto is van je baas, kan wel eens lastig zijn.
- Je bent wel je persoonlijke schadevrije jaren kwijt bij schade
- Opties betaal je volledig maar ben je naar 3 of 4 jaar gewoon kwijt.

Er is hier geen kant en klaar antwoord. Veel werkgevers hebben ook allerlei regels die de echt voordelen weer teniet doen. Bijvoorbeeld tanken op vakantie in het buitenland, eigen bijdrage, je eerste auto is een bestaande leaseauto e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnr24 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:39:
Wat de afschrijving op een auto betreft (het duurste aan een auto bij max 25.000 km per jaar); ANWB en NIPO hebben wel eens berekend dat je het goedkoopst een auto rijdt als je een 2 jaar oude koopt en deze na 2 jaar weer verkoopt.
Die gaan er dan natuurlijk wel van uit dat je al je reparaties bij erkende dealers laat doen en je je auto elk half jaar een grote beurt geeft bij een erkende dealer. Iets wat je met een auto met meer dan 180.000 kilometer op de teller natuurlijk niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ACM schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Bovendien hangt het nog van je werkgever af wat je wel aan loon krijgt als je geen auto kiest. Als je het totale lease-bedrag dan bij je brutoloon mag optellen wordt het plaatje weer heel anders.
Dat kan ik dus wel, 800 euro bij het salaris ipv lease auto.
Dat scheelt bij een auto van 25.000 toch meer als 600euro netto. Maarja, moet dan toch eerst een auto aanschaffen, en aangezien ik nogal wat kilometers zal maken in een jaar, moet dat ook een diesel worden. Met een beetje normale kilometerstand ben je voor een middenklasser al gauw 15000 euro kwijt.
Zeker omdat ik dan veel kilometers maak, zal ie aan het einde van de looptijd ook wel compleet afgeschreven zijn.
Blijft een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:42:
Iets wat je met een auto met meer dan 180.000 kilometer op de teller natuurlijk niet gaat doen.
Niet? Oh. Mocht m'n Golf TDI uit 2002 nog in m'n bezit zijn bij 180K (which I highly doubt) gaat ie echt nog wel naar de dealer hoor.

Meer ontopic; zelf rijdt ik zakelijk een Golf 5 TDI alleen zakelijk, dus incl ritten registratie. Privé dus een Golf 4 TDI uit 2002, dit omdat ik het niet aan kan doen om m'n vrouw zonder vervoer te laten zitten anders hebben we ruzie :>

Ik weet zeker dat ik nu goedkoper uit ben per maand dan die 5 ook privé te gaan rijden (nieuw waarde 35K), er zullen ongetwijfeld mensen hier zijn die daar anders over denken, maar ik heb daar in het verleden al genoeg over gediscussierd hier dat ik daar nu geen zin meer in heb.

De meesten die het niet snappen zijn volgens mij single zonder verplichtingen aan iemand waar ze een langdurige relatie mee hebben. En bovendien voelt het goed om iets te hebben 'wat van jezelf' is en niet van je baas cq lease maatschappij.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 26-02-2007 13:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga per 1 juni beginnen in een nieuwe baan en daar krijg ik ook een leasebak. Zal mijn eerste eigen auto worden, en aangezien ik voor dat geld netto in de maand geen nieuwe auto kan rijden en ook nog eens 15K prive mag toeren, zitten er voor mij alleen maar voordelen aan. Kosten heb ik wegonderhandeld bij de salarisonderhandelingen ;)
Enige nadeel: aangezien het niet mijn eigen auto en dus ook niet mijn eigen verzekering is, bouw ik dus volgens mij geen no-claim op. Mocht ik ooit een eigen auto kopen moet ik dus vanaf scratch beginnen vziw. Of iemand moet dat tegen kunnen spreken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

The Eagle schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:50:
Ik ga per 1 juni beginnen in een nieuwe baan en daar krijg ik ook een leasebak. Zal mijn eerste eigen auto worden, en aangezien ik voor dat geld netto in de maand geen nieuwe auto kan rijden en ook nog eens 15K prive mag toeren, zitten er voor mij alleen maar voordelen aan. Kosten heb ik wegonderhandeld bij de salarisonderhandelingen ;)
Enige nadeel: aangezien het niet mijn eigen auto en dus ook niet mijn eigen verzekering is, bouw ik dus volgens mij geen no-claim op. Mocht ik ooit een eigen auto kopen moet ik dus vanaf scratch beginnen vziw. Of iemand moet dat tegen kunnen spreken?
Ja, als je aantoonbaar schadevrij hebt gereden dan krijg je die no-claim gewoon. En als ze 'm niet willen geven ga je naar een ander die het wel doet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Gunner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:48:
[...]
Ik weet zeker dat ik nu goedkoper uit ben per maand dan die 5 ook privé te gaan rijden (nieuw waarde 35K), er zullen ongetwijfeld mensen hier zijn die daar anders over denken, maar ik heb daar in het verleden al genoeg over gediscussierd hier dat ik daar nu geen zin meer in heb.
óók is wat anders dan of/of. En als je niet wilt discussieren, moet je hier niet posten ;)
De meesten die het niet snappen zijn volgens mij single zonder verplichtingen aan iemand waar ze een langdurige relatie mee hebben. En bovendien voelt het goed om iets te hebben 'wat van jezelf' is en niet van je baas cq lease maatschappij.
Ik ben getrouwd en woon al 7 jaar samen. Mijn vrouw rijdt een daihatsu cuore maar als we eens een dagje weg willen, verkies ik toch liever mijn nieuwe audi dan die cuore. En ja die cuore zou theoretisch misschien goedkoper kunnen zijn maar dan vergelijk je appels met peren en moet je zoals gezegd er geen problemen mee hebben om in zon klein wagentje bijna van de weg geblazen te worden.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WooK schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:06:
óók is wat anders dan of/of. En als je niet wilt discussieren, moet je hier niet posten ;)
Nou vooruit dan :P

Ik heb daar bewust voor gekozen destijds omdat ik niet die bijtelling van die Golf 5 wilde dokken en m'n vrouw ook mobiel moest wezen. Mocht ik single zijn zou ik daar natuurlijk nooit voor kiezen ;)
En ik kwam toen een mooie Golf TDI tegen en ik kon het ondangs m'n aanstaande ^) toen financieel veroorloven (nu trouwens nog) en achteraf gezien is het een goede keus geweest. Gewoon een fijne degelijke auto zonder problemen. M'n vierde type 4 inmiddels O+
Ik ben getrouwd en woon al 7 jaar samen. Mijn vrouw rijdt een daihatsu cuore maar als we eens een dagje weg willen, verkies ik toch liever mijn nieuwe audi dan die cuore.
With all do respect. Jouw privé Cuore met mijn privé Golf vergelijken gaat niet helemaal op natuurlijk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 26-02-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mijn Astra heeft nu 265.000 op de klok staan, dus veel minder wordt de auto niet waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Een Astra met 265k is natuurlijk geen vergelijk met een nieuwe leasewagen natuurlijk :P (*mompelt iets over appels en peren*).

Enige nadeel wat mij zo te binnen schoot is dat ik hem niet zo maar mag uitlenen aan jan en alleman (en ik mag er niet mee op Zandvoort :P). Dat de auto niet van je zelf is wat hier boven meerdere keren staat zou daar op terug slaan, maar voor de rest maakt het toch niet uit? Ik laat niet meer of minder omdat het een leasewagen is.

Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig te klagen heb (zit niet met een beperkte merkenkeuze, rijd een benzine, onbeperkt prive km's ook in het buitenland). Als je baas er andere regels op na houdt zoals ReVeL al aanhaalt kan de situatie heel anders zijn inderdaad.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:55:
Een Astra met 265k is natuurlijk geen vergelijk met een nieuwe leasewagen natuurlijk :P (*mompelt iets over appels en peren).

Enige nadeel wat mij zo te binnen schoot is dat ik hem niet zo maar mag uitlenen aan jan en alleman (en ik mag er niet mee op Zandvoort :P).
Met een eigen wagen mag je van je verzekering ook niet op Zandvoort hoor, ja op eigen risico. En je lease auto mag je in veel gevallen wel uitlenen aan familie in de eerste graad of je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Juist, maar dat eigen risico heb ik niet met de leasewagen, het mag gewoon niet.
En van familie klopt, maar uitlenen aan vrienden kan ook wel eens handig zijn. Al is het begrijpelijk dat ze dat niet toestaan, dan wordt het echt een taxi ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:58:
Juist, maar dat eigen risico heb ik niet met de leasewagen, het mag gewoon niet.
Het lijkt me dat de lease maatschappij wel de schade op jou gaat verhalen mocht je hun eigendom op een circuit in de prak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:55:
Een Astra met 265k is natuurlijk geen vergelijk met een nieuwe leasewagen natuurlijk :P (*mompelt iets over appels en peren*).

Enige nadeel wat mij zo te binnen schoot is dat ik hem niet zo maar mag uitlenen aan jan en alleman (en ik mag er niet mee op Zandvoort :P). Dat de auto niet van je zelf is wat hier boven meerdere keren staat zou daar op terug slaan, maar voor de rest maakt het toch niet uit? Ik laat niet meer of minder omdat het een leasewagen is.

Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig te klagen heb (zit niet met een beperkte merkenkeuze, rijd een benzine, onbeperkt prive km's ook in het buitenland). Als je baas er andere regels op na houdt zoals ReVeL al aanhaalt kan de situatie heel anders zijn inderdaad.
natuurlijk is dat appels met peren vergelijk, maar het astra'tje van mij loopt lekker rustig, zuinig, maakt geen lawaai en ik kan er prinsheerlijk inzitten.

Als ik kan kiezen tussen een nieuwe wat me 200 EUR in de maand meer kost, dan hoef ik geen nieuwe, laat mij dan maar lekker in m'n astra'tje zitten ;) Kmoet zeggen dat auto's me ook niet zo heel erg veel interesseren, als ik maar droog zit :+

OK, om eerlijk te zijn hij is niet snel, maar auto's welke snel zijn krijg je ook niet als leasebak :P m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:56

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Er is ook een mogelijkheid om goedkoop te leasen - mits je dat geregeld krijgt bij je werkgever/leasemaatschappij: bij een auto van 15 jaar of ouder wordt i.p.v. 22% van de nieuwwaarde 22% van de dagwaarde gerekend. Dan kun je een behoorlijke sloep rijden voor heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gunner schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:48:
[...]
De meesten die het niet snappen zijn volgens mij single zonder verplichtingen aan iemand waar ze een langdurige relatie mee hebben.
Of je hebt een vriendin die zelf ook een karretje van zichzelf of van de zaak heeft, natuurlijk ;)
En bovendien voelt het goed om iets te hebben 'wat van jezelf' is en niet van je baas cq lease maatschappij.
Bij ons in de wijk (luxe woonwijk +/- 25 jaar oud, in een boerengehucht in het zuiden) zijn de afgelopen 2 jaar +/- 20 autos gestolen (door polen btw, die boeven zijn zo onbeschoft om overdag door de wijk te rijden en te kijken welke ze s'avonds weg moeten halen).

Dan toch beter auto van de zaak dan een prive auto die ze weghalen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

sopsop schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:13:
Er is ook een mogelijkheid om goedkoop te leasen - mits je dat geregeld krijgt bij je werkgever/leasemaatschappij: bij een auto van 15 jaar of ouder wordt i.p.v. 22% van de nieuwwaarde 22% van de dagwaarde gerekend. Dan kun je een behoorlijke sloep rijden voor heel weinig.
Wie leased er uberhaupt een wagen ouder dan 4-5 jaar, laat staan 15 jaar? Meestal zet de leasemaatschappij ze na 5 (?) jaar op de handel, onderhoud wordt dan gewoon te duur - uitval te groot.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_DH schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:46:Of je hebt een vriendin die zelf ook een karretje van zichzelf of van de zaak heeft, natuurlijk ;)
Die had ik al verkocht :D
Dan toch beter auto van de zaak dan een prive auto die ze weghalen.
Das wel een hele erge drog reden. en daar ben je voor verzekerd. Als dat DE reden moet zijn om maar een lease auto te hebben?
Qwerty-273 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:52:
Wie leased er uberhaupt een wagen ouder dan 4-5 jaar, laat staan 15 jaar? Meestal zet de leasemaatschappij ze na 5 (?) jaar op de handel, onderhoud wordt dan gewoon te duur - uitval te groot.
Gangbaar is 4 jaar of 160K in KM, wat maar eerder komt, dan zijn ze voor hun ook afgeschreven.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 26-02-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36
Waar ik werk kan ik m'n brutolease bedrag uitbetaald krijgen, en dan geen leasebak.

dat zou dus in mijn geval 230 euro netto per maand schelen (bijtelling) en 435 netto (750 - 42%) dus totaal 655 euro netto.

Maar daar komen de eerst kosten: 2700 KM zakelijk per maand:+/- 200 euro diesel

belasting: iets van 50e?

verzekering:170?

dus dan zit ik al op 420 euro. dan moet er nog afchrijving en onderhoud af, en eventuele rente voor een lening (of renteverlies op een investering)

Prive kom ik duurder uit. stukken duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 10:13

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Qwerty-273 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:52:
Tja, de jochies die als vers bloed bij de ICT-pimps worden binnengehaald rijden natuurlijk in een Aygo'tje of iets dergelijks, maar buiten het grijzemuizencircuit zijn er ook mensen die zakelijk wel een klassieker willen rijden. Denk eens aan een klassieke Mercedes. Die dingen gaan motorisch ongeveer eeuwig mee (ik ken iemand met een ouwe 300D wiens kilometerteller bij 1.4 miljoen km kapot is gegaan, en er daarna nog zeker 250000 mee gereden heeft en welke nog steeds rijdt). En in zo'n klassieke bak rijden heeft ook wel weer wat. Als kleine ondernemer is dat best tof, en als je daar wat liefhebberij uit haalt, dan kun je zo'n auto ook gewoon bij een leasemaatschappij onderbrengen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets hangt gewoon van je persoonlijkheid en je situatie af?
Ik persoonlijk heb geen enkele interesse in auto's.
De "doorsnee man" zal misschien kwijlen bij een stoere BMW of Audi of wat dan ook, ik lig er niet wakker van.
Geef mij maar liever een fiets of een abonnement van het openbaar vervoer.
Dan neem ik liever enkele honderd euro's extra salaris per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Niet alleen van smaak, maar vooral ook van situatie. Je kunt nog zo'n fan van de fiets en het OV zijn, er zijn zat banen waar je niet zonder auto kunt.

Overigens zou ik liever zo'n enigszins foutige oudere Mercedes leasen dan zo'n 13-in-een-dozijn autootje waar iedereen al in rijdt. ;) Maar goed, ik kan straks een auto tot ongeveer €40K leasen met het leasebudget. Oh ja, da's ex. BPM, omdat ze dat in Zweden niet kennen. :+

Nu nog iets uitzoeken wat mij aanstaat, de opties heeft die ik wil (automaat, parkeersensoren (ja, noem me maar een wijf 8)7)) en die dan ook binnen het beleid valt. Ik geloof dat een van de weinige vervelende eisen 4 deuren waren, maar ja.

edit: Om op de TS terug te komen: Voor mij is dit straks een goeie optie om voor weinig geld een fatsoenlijke, veilige en nieuwe wagen te rijden, zonder alle bijkomende problemen en probleempjes. Wat die Zweden-opmerking betreft: Ik ga die kant op verhuizen voor een nieuwe baan.

[ Voor 17% gewijzigd door Hillie op 27-02-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 23-07 22:53

Paladin

Play Ball!

Ik denk dat je bij lease heel ged moet kijken naar hoeveel rijd ik per maand prive en woon werk. Hoe oud ben je bent en hoeveel schade vrije jaren je al hebt.

In mijn geval was ik 22 toen ik ging werken geen eigen auto in bezit, maar mocht voor mijn werk wel elke dag naar Den Haag op een neer (woon zelf in Alkmaar) oftewel een 180 km per dag en je zit al snel op 900 km in de week. Veel snelweg kilometers en file dus je wilt wel een beetje veilig en goed zitten (alle oude auto's vallen voor mij dus af) je komt dus in een wat nieuwere klasse is al snel een afschrijving van 800 euro per jaar, dan de kosten met ongeveer 40k km per jaar moet er regelmatig onderhoud gebeuren nieuwe bandjes enz. Dan kwam bij mij de grooste kostenpost namelijk een verzekering. Zonder schade vrije jaren en nog onder de 24 ben je een godsvermogen kwijt. Oftewel na alle voors en tegens naast elkaar gelegt te hebben werd het Lease voor mij.

En ik ben er wat blij mee, gezeur met auto hop naar dealer en voila dag later auto weer gefixed, ongelukje? geen probleem aanmelden afspraak maken en auto weer gemaakt. Groter ongelukje (vriendin reed auto total loss) direct een tijdelijke auto (wel zo handig als consultant).

imho zijn dat dingen die bij de afweging horen van hoe afhanklijk ben je van die heilige koe en dan is het gemak van Lease toch wel heel erg groot. Misschien kost het iets meer ik weet het niet maar vind de voordelen zwaarder wegen dan de eventuele extra kosten.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen de kostenkant besproken hier. Ik heb een keertje een "manager" gehad die toen ik 4 uur reizen per dag in mijn eigen tijd aanbracht als reden om een klus niet te aanvaarden, mij vertelde dat ik niet moest zeuren want ik had een lease-auto.

Dus, tenzij je reizen leuk vind, maak van te voren afspraken over reistijden die jij acceptabel vind, anders kan je wel is behoorlijk genaaid worden met je fantastische lease corsa.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 10:02 . Reden: typoos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed argument darx.
Ikzelf zou het ook nooit overwegen om 4u per dag in een auto te zitten.
Dan verhuis ik nog liever dichter naar mijn job toe, ofwel zoek ik iets anders.
Het leven is veel te kort om 3u of meer per dag in de file te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk bij een grote detacheerder, en heb laatste berekend dat het nieuw kopen van een seat leon 1.9tdi waarschijnlijk goedkoper is dan het leasen via de baas. Dit gaat dan dmv een persoonlijke lening. Hierin heb ik meegenomen wat de gevolgen zijn als ik de auto total loss rijd, onderhoud, verzekering, wegenbelasting brandstof en waardevermindering.
Als ik deze auto prive kocht dan kom ik op 300 euro per maand netto uit, als ik hem zakelijk lease dan komt ik met bijtelling en eigen bijdrage uit op 330 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:51:
Ik werk bij een grote detacheerder, en heb laatste berekend dat het nieuw kopen van een seat leon 1.9tdi waarschijnlijk goedkoper is dan het leasen via de baas. Dit gaat dan dmv een persoonlijke lening. Hierin heb ik meegenomen wat de gevolgen zijn als ik de auto total loss rijd, onderhoud, verzekering, wegenbelasting brandstof en waardevermindering.
Als ik deze auto prive kocht dan kom ik op 300 euro per maand netto uit, als ik hem zakelijk lease dan komt ik met bijtelling en eigen bijdrage uit op 330 euro.
Probleem is alleen dat als je van werkgever wisseld en je komt dichterbij te zitten en je hebt geen auto meer nodig.. dat je dan toch nog met de auto zit.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:55:
[...]

Probleem is alleen dat als je van werkgever wisseld en je komt dichterbij te zitten en je hebt geen auto meer nodig.. dat je dan toch nog met de auto zit.
die dingen zijn prima te verkopen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:55:
[...]

Probleem? Dan verkoop ik de auto toch gewoon? Weet je wat pas een probleem is, als je van werkgever wilt wisselen en je moet het bedrag dat je auto duurder is dan de leasenorm ineens aan je werkgever betalen voor de resterende looptijd van de auto... dat komt zo op enkele duizende euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

overhyped schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:48:
Waar ik werk kan ik m'n brutolease bedrag uitbetaald krijgen, en dan geen leasebak.

dat zou dus in mijn geval 230 euro netto per maand schelen (bijtelling) en 435 netto (750 - 42%) dus totaal 655 euro netto.

Maar daar komen de eerst kosten: 2700 KM zakelijk per maand:+/- 200 euro diesel

belasting: iets van 50e?

verzekering:170?

dus dan zit ik al op 420 euro. dan moet er nog afchrijving en onderhoud af, en eventuele rente voor een lening (of renteverlies op een investering)

Prive kom ik duurder uit. stukken duurder..
Dan vergeet je je kilometervergoeding van 0,19 x 2700 = 513 euro per maand.
Daarnaast praat je over rente ? Denk je dat je nu geen rente betaald over die geleende auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

Croga

The Unreasonable Man

als ik hem zakelijk lease dan komt ik met bijtelling en eigen bijdrage uit op 330 euro.
Als je voor een Seat Leon 1.9 diesel een eigen bijdrage hebt moet je een andere baas zoeken ;)

Overigens moet je wel even goed kijken naar het aantal kilometers wat je gaat rijden.... Iedere kilometer in de lease auto is gratis. Kilometers in je prive auto kun je weliswaar declareren maar de vergoeding wordt lager naarmate je meer kilometers maakt.... Als je dus een beetje ver weg gedetacheerd wordt ben je goed genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Croga schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:01:
Als je voor een Seat Leon 1.9 diesel een eigen bijdrage hebt moet je een andere baas zoeken ;)
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn zat goede redenen te verzinnen waarom een werkgever een eigen bijdrage van z'n werknemers eist in het geval van een lease auto. Het hoeft echt niet altijd een luxe bijdrage te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 09:47
Het feit dat je constant een relatief nieuwe auto rijd en het gemak wat je hebt van leasen is mij het extra geld (tov een 2e hands auto van enkele jaren oud) meer dan waard.
Ik geloof overigens niet dat wanneer je alles telt (verzekering, belasting, slijtage, waardevermindering, brandstof, etc), het goedkoper is om zelf een nieuwe auto aan te schaffen ipv te leasen. Sowieso betwijfel ik dat elke werkgever je 19 euro cent gaat geven per km, wanneer je er 25k-30k per jaar rijdt. KM registratie lijkt me overigens echt klote werk :) niets voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Abom schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:07:
KM registratie lijkt me overigens echt klote werk :) niets voor mij...
Valt best wel mee. In mijn geval is het juist simpel. Ik ga elke dag naar dezelfde klant via dezelfde route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Dit is echt aperte onzin!

Ik zal het even voor je uitrekenen, voordat je andere mensen op vergelijkbare vreemde gedachten brengt. De allergoedkoopste Leon 1.9 TDI kost 24K nieuw. De kosten en baten per jaar, uitgaande van 10.000 prive en 15.000 zakelijk:

- Lening: 24K tegen 7.0% maakt €1680 rente.
- Afschrijving: Laten we zeggen €2500 (en dan mats ik je!).
- Onderhoud: €500 (Nieuwe bandjes, beurtje, vervangend vervoer, verder geen uitschieters).
- Verzekering: €70 per maand (all-risk), maakt €840 per jaar.
- Wegenbelasting: €950 per jaar.
- Brandstof: 1300l tegen €1, maakt €1300 per jaar.
- Zakelijke vergoeding: €0.19 per km maakt €2850.

Totale netto kosten zijn dus €4920 per jaar, dat is ruim €400 per maand. En dan heb ik nog alle kosten aan de voorzichtige kant ingeschat. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jij in godsnaam denkt voor netto €300 per maand klaar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Abom schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:07:[...]

Ik geloof overigens niet dat wanneer je alles telt (verzekering, belasting, slijtage, waardevermindering, brandstof, etc), het goedkoper is om zelf een nieuwe auto aan te schaffen ipv te leasen.

[...]
Nogal logisch, anders zou een leasemaatschappij nooit wint kunnen maken :P

De grote winst voor de particulier die zakelijk leased zit in de mismatch tussen bijtelling, leaseprijs, inkomstenbelasting en werkgeverslasten op loon. Het is nog steeds (veel) gunstiger voor zowel werknemer als werkgever om een leasebak te geven dan een loonsverhoging die er voor zorgt dat hij/zij die bak privé zou kunnen leasen/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een nieuwe auto leasen via je werkgever lijkt me eigenlijk bijna altijd goedkoper dan zelf kopen/leasen.

Rekening mee gehouden dat je hem ook privé gebruikt en ongeveer 10.000 privé per jaar rijdt (wintersport, efteling etc)

Ik ben op dit moment ook weer aan het oriënteren voor een lease auto.
Mijn lijstje: Volvo C30 1.6d, Honda civic 2,2 cdi, opel corsa 1,7 cdi, alfa romeo 147 1,9 tdi

Je kan blijven discussieren, uiteindelijk blijft altijd de keuze aan jezelf.
Ik kan een Golf2 tdi kopen voor 1000 euro en lekker goedkoop rijden. Zoals al vaker langskomen is, waar hecht je zelf meer waarde aan.
Ik vind het gemak, geen onkosten, vervangend vervoer, problemen met de auto = problemen voor de werkgever etc. veel waard. Dan kan een leaseauto duurder zijn dan een privé auto, maar dat heb ik er dan graag voor over.
Ik kan een C2 1.6 hdi kiezen, maar dan betaal ik liever persoonlijk wat meer voor een wat luxere auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepP schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Dit is echt aperte onzin!

Ik zal het even voor je uitrekenen, voordat je andere mensen op vergelijkbare vreemde gedachten brengt. De allergoedkoopste Leon 1.9 TDI kost 24K nieuw. De kosten en baten per jaar, uitgaande van 10.000 prive en 15.000 zakelijk:

- Lening: 24K tegen 7.0% maakt €1680 rente.
- Afschrijving: Laten we zeggen €2500 (en dan mats ik je!).
- Onderhoud: €500 (Nieuwe bandjes, beurtje, vervangend vervoer, verder geen uitschieters).
- Verzekering: €70 per maand (all-risk), maakt €840 per jaar.
- Wegenbelasting: €950 per jaar.
- Brandstof: 1300l tegen €1, maakt €1300 per jaar.
- Zakelijke vergoeding: €0.19 per km maakt €2850.

Totale netto kosten zijn dus €4920 per jaar, dat is ruim €400 per maand. En dan heb ik nog alle kosten aan de voorzichtige kant ingeschat. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jij in godsnaam denkt voor netto €300 per maand klaar te zijn...

Gaan we:

Ik ben hier uitgegaan van 4,5 jaar bezit met elk 24.000km werk en 12.000 km prive.
En een verbruik van 1:15.

Situatie zelf kopen:
De kosten die hierbij komen kijken:
- Lening van 26.000 euro 1820,-
- Wegenbelasting 900,-
- Verzekering (volledig) 700,-
- Brandstof 2400,-
- Waardenvermindering 2500, -
- Onderhoud 600

Dat kost per Maand ongeveer 743 euro netto.

Van mijn baas krijg je voor die auto krijg ik qua vergoedingen:
2.000km * 0,19 cent vergoeding netto = 380 euro netto.
En daarna 489 - 380 euro bruto uitbetaald = 63 euro netto

Tottaal Netto: 443 euro netto

Kortom deze auto kost je werkelijk 300 euro netto in de maand.

In de lease kost dezelfde auto me 335 euro in bijtelling en eigen bijdrage.

Dan kun je ook nog bij de dealer leuke extra's erbij praten want die word niet enorm gekort door de leasemaatschappij en je kunt de auto laten chiptunen en doen wat je ermee wilt.
En mischien nog wel het belangrijkste, als je en duurdere auto wilt zit je niet vast aan je werkgever vanwege het terugbetalen van de eigen bijdrage.

Wat ik duidelijk wil maken is dat zon leaseauto inderdaad lekker makkelijk is, maar dat veel mensen zich blind staren op dit makkelijke, terwijl ze eigenlijk natuurlijk flink getild worden.
Want als jij als particulier goedkoper een eigen auto kunt hebben dan een bedrijf met leasemaatschappij en 5000 auto's, dan weet jij wel dat je getild word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hoe kan een auto van 24K nou 335 euro kosten per maand in de lease? Ik heb een 307 van bijna 30K en die kost me rond de 200 euro netto.

Lease van een auto van 24K kost:

24.000 * 22% = 5280 p/j = 440 p/m

440 * 42% belasing = 184,80 netto per maand!

[ Voor 34% gewijzigd door FaceDown op 27-02-2007 12:45 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt er gewoon op neer dat er enorm veel winst uit de kilometervergoeding valt te halen.

Het komt er dus op neer hoe de verhouding privé-zakelijk ligt.

Als je meer privé dan zakelijk rijdt kun je beter leasen en als je (veel) meer zakelijk dan privé rijdt dan kun je overwegen zelf iets te kopen/lenen/leasen. Bij dat laatste kun je dus prima privé 12.000 kilometer rijden, maar dan moet je zakelijk veel meer rijden (24.000 bijvoorbeeld).

Het lastige is dat het soms moeilijk vooraf in te schatten is hoeveel je zakelijk en hoeveel je privé gaat rijden. Daarbij is het ook de vraag of je minstens een auto van 24.000 euro wil of dat je de helft van dat bedrag ook prima vindt.

@facedown, het kan natuurlijk dat je van je baas helemaal geen auto mag leasen van 24.000 euro, maar bijvb. maar eentje van 18.000 euro. Dan moet je dus zelf het verschil bijbetalen. Dan wordt het dus duurder. Daarnaast kan er ook nog een eigen bijdrage van je verlangt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@ Griffen, en toen schoof je tegen een boom. Kost je of je no-claim of je moet zelf flink gaan bijbetalen. Feit is dat je met een eigen auto altijd met onvoorziene kosten kunt blijven zitten.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

De verhouding prive - zakelijk maakt niks uit. Het gaat erom dat je voor zakelijke km's vergoeding krijgt, die meer is dan alleen brandstofkosten en privekm's moet je helemaal zelf betalen.

Bij lease betaal je een vast bedrag (bijtelling + evt eigen bijdrage) en die betaal je PUUR voor de privekm's.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:
@ Griffen, en toen schoof je tegen een boom. Kost je of je no-claim of je moet zelf flink gaan bijbetalen. Feit is dat je met een eigen auto altijd met onvoorziene kosten kunt blijven zitten.
Tzja, dat is een risico die je vaker geld oplevert dan geld kost. Gewoon een potje voor apart houden. Ontvang je nog rente over ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:47:
@facedown, het kan natuurlijk dat je van je baas helemaal geen auto mag leasen van 24.000 euro, maar bijvb. maar eentje van 18.000 euro. Dan moet je dus zelf het verschil bijbetalen. Dan wordt het dus duurder. Daarnaast kan er ook nog een eigen bijdrage van je verlangt worden.
Dat verschil is toch juist die eigen bijdrage? Anyway; met zo'n gare leaseconstructie zou ik er geen seconde over denken om die auto ook prive te gaan rijden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:50:
De verhouding prive - zakelijk maakt niks uit. Het gaat erom dat je voor zakelijke km's vergoeding krijgt, die meer is dan alleen brandstofkosten en privekm's moet je helemaal zelf betalen.

Bij lease betaal je een vast bedrag (bijtelling + evt eigen bijdrage) en die betaal je PUUR voor de privekm's.
dan maakt dat toch uit. Als je prive 30.000 rijdt en zakelijk 5.000 dan dek je met je 19 cent per kilometer natuurlijk nooit al je kosten en als je 30.000 zakelijk rijdt en 5.000 privé dan is al dat extra wat je voor je bedrijfsleaseauto betaald gelijk best veel geld per kilometer.
FaceDown schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:52:
[...]

Dat verschil is toch juist die eigen bijdrage? Anyway; met zo'n gare leaseconstructie zou ik er geen seconde over denken om die auto ook prive te gaan rijden.
Je eigen bijdrage is een vast bedrag per maand wat je moet betalen om privékilometers te mogen maken (althans, meer dan 500 kilometer). Daarnaast kun je nog een extra bedrag moeten betalen omdat je een te dure auto kiest, bijvoorbeeld een auto van 600 euro in de maand terwijl je maar voor 500 euro in de maand mag leasen van je baas. Dan moet je zelf dat verschil van 100 euro betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:52:
en als je 30.000 zakelijk rijdt en 5.000 privé dan is al dat extra wat je voor je bedrijfsleaseauto betaald gelijk best veel geld per kilometer.
Dat is mijn reden geweest om een tweedehands te kopen in plaats van een leasebak te nemen. Voor minder geld dan waarvoor ik de kleinste leasebak (Lupo, Kadet categorie) kan rijden, rijd ik nu een Renault Megane. Een wat zwaardere auto is bij een botsing ook veiliger.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:25:
[...]
Dat kost per Maand ongeveer 743 euro netto.

Van mijn baas krijg je voor die auto krijg ik qua vergoedingen:
2.000km * 0,19 cent vergoeding netto = 380 euro netto.
En daarna 489 - 380 euro bruto uitbetaald = 63 euro netto

Tottaal Netto: 443 euro netto

Kortom deze auto kost je werkelijk 300 euro netto in de maand.

In de lease kost dezelfde auto me 335 euro in bijtelling en eigen bijdrage.

Dan kun je ook nog bij de dealer leuke extra's erbij praten want die word niet enorm gekort door de leasemaatschappij en je kunt de auto laten chiptunen en doen wat je ermee wilt.
En mischien nog wel het belangrijkste, als je en duurdere auto wilt zit je niet vast aan je werkgever vanwege het terugbetalen van de eigen bijdrage.
Allereerst is je baas dom bezig, want die betaalt blijkbaar het verschil in leaseprijs en vergoeding nog eens extra aan jouw uit. Dat kost hem alleen wel 40% extra loonkosten, waardoor hij er bij in schiet. Maar als je dat zo hebt kunnen regelen is dat natuurlijk wel handig voor jou.

Verder vermoed ik dat je geen vervangend vervoer hebt geregeld, wat inhoudt dat als je een keertje onderhoud nodig hebt je zonder vervoer zit. Dat zal je baas niet accepteren, dus moet je toch iets regelen. En dat is over het algemeen niet goedkoop. Ook is je afschrijving aan de lage kant, evenals je onderhoud, als je uitgaat van 36.000km per jaar. Vergeet ook niet dat je dat ding als particulier niet voor dealerprijzen verkocht krijgt, zeker niet over 3 jaar als de fabrieksgarantie er vanaf is en al het onderhoud voor de deur staat. Tot slot vraag ik me af of je de lening kosteloos versneld mag aflossen als je voor 7.0% gaat lenen. Ik vermoed van niet namelijk.

Verder ben je nogal aan je werkgever verbonden, want hij betaalt feitelijk de halve auto. Als je van baan wisselt moet de volgende werkgever dat ook gaan doen, en je bent ook verplicht om flink wat zakelijke kilometers tegen €0.19 te rijden, anders kost die auto ineens meer dan €600 per maand. Tot slot zit je met een "fijne" persoonlijke lening van 26K in je maag, waardoor je in de problemen kan komen bij het kopen van een huis.
Wat ik duidelijk wil maken is dat zon leaseauto inderdaad lekker makkelijk is, maar dat veel mensen zich blind staren op dit makkelijke, terwijl ze eigenlijk natuurlijk flink getild worden.
Want als jij als particulier goedkoper een eigen auto kunt hebben dan een bedrijf met leasemaatschappij en 5000 auto's, dan weet jij wel dat je getild word.
Je wordt helemaal niet getild door leasemaatschappijen, de marges zijn minimaal en zoveel overhead hebben ze ook niet. Als je echt denkt dat het zo'n prachtige markt is stel ik voor dat je zelf een leasemaatschappij gaat beginnen. Kan je ook lekker mensen gaan tillen :P

Begrijp me niet verkeerd, er zitten ook wel wat nadelen aan een auto van de zaak, maar voor 99% van de mensen wegen die nadelen absoluut niet op tegen de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepP schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:56:
[...]

Allereerst is je baas dom bezig, want die betaalt blijkbaar het verschil in leaseprijs en vergoeding nog eens extra aan jouw uit. Dat kost hem alleen wel 40% extra loonkosten, waardoor hij er bij in schiet. Maar als je dat zo hebt kunnen regelen is dat natuurlijk wel handig voor jou.

Verder vermoed ik dat je geen vervangend vervoer hebt geregeld, wat inhoudt dat als je een keertje onderhoud nodig hebt je zonder vervoer zit. Dat zal je baas niet accepteren, dus moet je toch iets regelen. En dat is over het algemeen niet goedkoop. Ook is je afschrijving aan de lage kant, evenals je onderhoud, als je uitgaat van 36.000km per jaar. Vergeet ook niet dat je dat ding als particulier niet voor dealerprijzen verkocht krijgt, zeker niet over 3 jaar als de fabrieksgarantie er vanaf is en al het onderhoud voor de deur staat. Tot slot vraag ik me af of je de lening kosteloos versneld mag aflossen als je voor 7.0% gaat lenen. Ik vermoed van niet namelijk.

Verder ben je nogal aan je werkgever verbonden, want hij betaalt feitelijk de halve auto. Als je van baan wisselt moet de volgende werkgever dat ook gaan doen, en je bent ook verplicht om flink wat zakelijke kilometers tegen €0.19 te rijden, anders kost die auto ineens meer dan €600 per maand. Tot slot zit je met een "fijne" persoonlijke lening van 26K in je maag, waardoor je in de problemen kan komen bij het kopen van een huis.

[...]

Je wordt helemaal niet getild door leasemaatschappijen, de marges zijn minimaal en zoveel overhead hebben ze ook niet. Als je echt denkt dat het zo'n prachtige markt is stel ik voor dat je zelf een leasemaatschappij gaat beginnen. Kan je ook lekker mensen gaan tillen :P

Begrijp me niet verkeerd, er zitten ook wel wat nadelen aan een auto van de zaak, maar voor 99% van de mensen wegen die nadelen absoluut niet op tegen de voordelen.
Als je vrouw ook een auto heeft die je in geval van nood mag lenen en je ipv 24000 euro leent voor een nieuwe auto net zo lief in een 2dehands van 3000 euro rijdt is leasen natuurlijk wel duurder wanneer je veel zakelijke kilometers maakt in verhouding met je privé-kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:52:
[...]

Je eigen bijdrage is een vast bedrag per maand wat je moet betalen om privékilometers te mogen maken (althans, meer dan 500 kilometer). Daarnaast kun je nog een extra bedrag moeten betalen omdat je een te dure auto kiest, bijvoorbeeld een auto van 600 euro in de maand terwijl je maar voor 500 euro in de maand mag leasen van je baas. Dan moet je zelf dat verschil van 100 euro betalen.
Wat jij hier 'eigen bijdage' noemt is bijtelling. Het bedrag wat je moet betalen omdat je een te dure auto kiest is eigen bijdrage.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Leuk winst halen uit de kilometer vergoeding.

Maar met een leaseauto kun je continue flink doortrappen, niks geen nieuwe bandjes betalen of brandstof.
Mocht de benzine weer eens richting de 2 euro gaan, tja niet jouw probleem toch.

Je koopt gewoon veel problemen en eventuele knelpunten af met een leaseauto.

ik denk als je niet veel privé rijdt dan kun je zorgen dat een privé auto altijd goedkoper rijdt.

Pak een Daihatsu cuore of een suzuki alto, dat versla je niet met je leaseauto (of je moet zo'n bak in de lease halen dan)

Ik wil niet 40dkm per jaar rijden in een suzuki alto, als ik in een kopstaart botsing kom ben ik hardstikke dood en boeit me die paar honderd euro besparing ook geen reet meer.

Als je trouwens meer dan 10000 km privé rijdt wordt een privé auto alleen maar duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:11:
[...]

Wat jij hier 'eigen bijdage' noemt is bijtelling. Het bedrag wat je moet betalen omdat je een te dure auto kiest is eigen bijdrage.
Je hebt drie kostenposten:

Bijtelling voor de belasting. 22% van de cataloguswaarde wordt voor de belasting bij je jaarloon opgeteld zodra je meer dan 500 kilometer privé rijdt en daar betaal je belasting over.

Eigen bijdrage, een vast bedrag per maand wat je aan je werkgever moet betalen om ook privé met de auto te mogen rijden. Dit bedrag wordt afgetrokken van de bijtelling. Datgene waar je zelf voor betaald kan immers niet gezien worden als extra inkomen.

Boven norm is het bedrag wat je per maand betaald omdat je een té dure lease auto neemt. Als je van je werkgever een lease auto van 500 euro per maand mag leasen en je neemt een lease-auto van 2000 euro per maand, zit je 1500 euro boven norm. Dat moet je zelf betalen en als je weg gaat bij je werkgever moet je of iemand anders vinden die je auto wil overnemen, of je auto meenemen naar je nieuwe werkgever, of iets regelen met je oude werkgever, of dat boven-norm bedrag voor de rest van het leasecontract betalen als soort van boete. Boven Norm wordt ook afgetrokken van de belasting want dat is wederom geld wat je niet als inkomen kunt zien omdat je er zelf voor betaald :)

De Eigen Bijdrage wordt niet door elke werkgever gevraagd en Boven Norm heb je zelf in de hand. Bijtelling kom je niet onder uit. Tenzij je de auto niet privé gaat gebruiken natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
FaceDown schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:11:
[...]

Nee. Wat hij bedoeld is zeker wel eigen bijdrage. Mijn werkgever vraagt ook een vaste vergoeding van, ik geloof 65 euro per maand voor de privekilometers. Daarnaast wordt een eventuele overschrijding van de leasenorm bij de eigen bijdrage geteld. De eigen bijdrage mag weer van de bijtelling worden afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowgirl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Nee. Wat hij bedoeld is zeker wel eigen bijdrage. Mijn werkgever vraagt ook een vaste vergoeding van, ik geloof 65 euro per maand voor de privekilometers. Daarnaast wordt een eventuele overschrijding van de leasenorm bij de eigen bijdrage geteld. De eigen bijdrage mag weer van de bijtelling worden afgetrokken.
En daar buigt de belastinginspecteur zich nog over. Dit accepteren ze nu nog wel, maar in de toekomst misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:06:
[...]

Als je vrouw ook een auto heeft die je in geval van nood mag lenen en je ipv 24000 euro leent voor een nieuwe auto net zo lief in een 2dehands van 3000 euro rijdt is leasen natuurlijk wel duurder wanneer je veel zakelijke kilometers maakt in verhouding met je privé-kilometers.
Maar dan krijg je weer het appels met peren verhaal. Zie mij zelf nog niet 40.000km per jaar in een 3000 euro Golf III rijden met alle respect, nu ik eenmaal verwend ben met al die luxe die ik nu heb. Ondanks dat ik daar geld aan over zou houden (wat ik nog betwijfel).

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 27-02-2007 14:46 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:37:
[...]

En daar buigt de belastinginspecteur zich nog over. Dit accepteren ze nu nog wel, maar in de toekomst misschien niet meer.
Net zoals de afschaffing van de bpm en het rekeningrijden zal dit, mocht het ooit gebeuren, langzaam ingevoerd worden.
Anders stort de hele leasemarkt in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:44:
[...]

Maar dan krijg je weer het appels met peren verhaal. Zie mij zelf nog niet 40.000km per jaar in een 3000 euro Golf III rijden met alle respect, nu ik eenmaal verwend ben met al die luxe die ik nu heb. Ondanks dat ik daar geld aan over zou houden (wat ik nog betwijfel).
Tzja, wat voor de één een peer is, is voor de ander een appel. Ik vind een Golf III ook al aardig wat luxe en met wat ik straks (straks duurt nog wel even :) ) mag leasen is echt niet veel luxer :)
[...]

Op welke gronden zouden ze dat willen doen? Ik snap wel dat wanneer je een auto "krijgt" dit als loon gezien kan worden en over loon dien je belasting te betalen. Maar alles wat je zelf betaald, daar kan de belasting toch nooit loonbelasting over gaan heffen :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
joepP schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:56:
[...]
..

[...]
.
uhh, als je een lease auto vd zaak hebt ben je helemaal aan je werkgever gebonden, want hij betaald je hele auto, als je van baan wisselt en je baas geeft je niet de mogelijkheid tot een auto van de zaak heb je helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Viper® schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:49:
[...]

Net zoals de afschaffing van de bpm en het rekeningrijden zal dit, mocht het ooit gebeuren, langzaam ingevoerd worden.
Anders stort de hele leasemarkt in
Waarom? Misschien gaan mensen dan eens bewuster kijken naar wat voor auto ze gaan rijden. Het is gewoon een pure luxe.

Ik kan nu niet eens m'n eigen bijdrage aftrekken van de belasting omdat een negatieve bijtelling niet mogelijk is. Dat is toch pas zuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:54:
[...]

uhh, als je een lease auto vd zaak hebt ben je helemaal aan je werkgever gebonden, want hij betaald je hele auto, als je van baan wisselt en je baas geeft je niet de mogelijkheid tot een auto van de zaak heb je helemaal niets.
niets is beter dan een schuld van 24000 euro en een hoge maandelijkse vaste lastenpost waar je misschien niet aan kunt voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-07 21:05

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Dat is niet waar. In 2006 is er nog een uitspraak geweest van de rechter die heeft bepaald dat een boven norm bedrag net zoals een eigen bijdrage gewoon van de bijtelling mag worden afgetrokken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:57:
[...]

niets is beter dan een schuld van 24000 euro en een hoge maandelijkse vaste lastenpost waar je misschien niet aan kunt voldoen.
persoonlijk zou ik nooit geen geld lenen voor een auto of een ander luxe artikel.

Maar als je beweerd dat je afhankelijk bent van je baas als je km's declareert is natuurlijk gedeeltelijk onzin.

Je ben veel afhankelijker van je baas als je een lease auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:
Dat kost me inderdaad no-claim... maar de verzekeringstariven gaan echt niet meer dan 3-4 tientjes omhoog per maand dan, dus ben ik nogsteeds goedkoper uit.
Ook denk ik dat mijn berekende tarieven en begrootte bedragen heel erg realistisch zijn zeker omdat ik dit ook voorgelegd heb aan een officiele Seat dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Dat kost me inderdaad no-claim... maar de verzekeringstariven gaan echt niet meer dan 3-4 tientjes omhoog per maand dan, dus ben ik nogsteeds goedkoper uit.
Ook denk ik dat mijn berekende tarieven en begrootte bedragen heel erg realistisch zijn zeker omdat ik dit ook voorgelegd heb aan een officiele Seat dealer.
Het is heel makkelijker. Je bent goedkoper uit als je zelf een auto koopt. Simpelweg omdat je bij een lease-constructie extra service en risico beperking krijgt. En dit kost geld.

De vraag is, wil je dat risico lopen of niet. Jij dus wel, anderen niet. Misschien dat je naar dit punt de discussie eens moet verleggen ipv. halve voorbeelden met 10tjes verschillen met elkaar uit te wisselen.

EDIT: idd. janoz.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Jij staat wel apart in het leven.

Aan de ene kant ben je extreem kritisch riching leasemaatschappijen, die je zelfs van oplichteritus beticht. Dan ga je bij een dealer van Seat navragen of je eigen (lage) prijsinschattingen kloppen. Alsof hij er ook maar enig belang bij heeft om daar 'nee' op te zeggen. Waar is je kritische houding daar ineens gebleven?

Als ik trouwens een beetje rondzoek op een Leon van 24K voor 36.000km per jaar in de lease, dan kom ik niet lager dan €700 per maand uit, brandstof meegerekend. Hoe denk jij dat ding dan voor €740 aan kosten dan per maand te kunnen rijden inclusief afschrijving? Dat betekent dat de marge van de leasemaatschappij op dat contract €8.000 is (10k restwaarde - 48*€40 prijsverschil). Dat is absurd, want die €700 van mij is al een bodemprijs. Aannemende dat de leasemaatschappij ongeveer €2.500 verdient op dat contract schat ik de werkelijke kosten van die Leon eerder op €800 - €850 euro.

Maar nogmaals, als je echt overtuigt bent van je eigen €740 per maand, dan moet je een leasemaatschappij gaan beginnen voor Seats. Kijken hoelang het duurt voor je failliet bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:31:
[...]

Dat zie ik niet als een nadeel, integendeel zelfs :)

Verder behandel ik hem wel als een eigen auto. Let op waar ik parkeer en rijd hem eerst warm. Je moet er toch 4 jaar mee verder en dat doe ik graag met een auto die goed werkt en er ook zo uit ziet. (elke keer dat je naar de dealer/schade hersteller moet kost je immers ook veel tijd).
Geen baan meer is geen auto meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

_DH schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:25:
[...]
De vraag is, wil je dat risico lopen of niet. Jij dus niet, anderen wel. Misschien dat je naar dit punt de discussie eens moet verleggen ipv. halve voorbeelden met 10tjes verschillen met elkaar uit te wisselen.
Hij wil het risico juist wel lopen.

* Janoz heeft gewoon zijn lease auto. Mijn vriendin ook. En beiden rijden we er prive mee. Ja, natuurlijk kan het veel goedkoper, maar hier kiezen wij voor. Dat extra stukje luxe, mobiliteit en zekerheid is ook wat waard. Rijd mijn vriendin morgen haar Ford in de prak dan ben ik blij dat ze in een 1 jaar oude met airbags gevulde auto rijd en niet in een Suzuki Alto. Daarnaast wordt er de volgende dag een andere auto afgeleverd. Kost ons geen enkele cent extra.

Ik had ook een huis zonder tuin kunnen kopen. Was ook een stuk goedkoper geweest, maar ik zie mijn kennissen mij niet voor gek verklaren omdat ik geld verbras aan iets waar ik maar 1/3 van het jaar in kan zitten.....

Owh, binnenkort wissel ik van werkgever. Mijn auto kon ik gewoon meenemen. Dat was geen enkel probleem. Dit kun je natuurlijk gewoon in de onderhandelingen meenemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 27-02-2007 17:12 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:56:
[...]

Alsof een gemiddelde Nederlander om de haverklap ontslagen wordt. Bovendien heb je vaak ook niet echt een auto nodig als je geen baan hebt. Een eigen auto brengt veel kosten met zich mee. Dit geld kun je in tijden van werkeloosheid vaak beter anders gebruiken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:56:
[...]

Buiten dat een eigen auto een vrij groot deel van je budget wegneemt als je werkloos bent (ook als je dat niet bent trouwens :P) heb je vrij snel iets van Marktplaats oid om mobiel te blijven.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepP schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:52:
[...]

Jij staat wel apart in het leven.

Aan de ene kant ben je extreem kritisch riching leasemaatschappijen, die je zelfs van oplichteritus beticht. Dan ga je bij een dealer van Seat navragen of je eigen (lage) prijsinschattingen kloppen. Alsof hij er ook maar enig belang bij heeft om daar 'nee' op te zeggen. Waar is je kritische houding daar ineens gebleven?

Als ik trouwens een beetje rondzoek op een Leon van 24K voor 36.000km per jaar in de lease, dan kom ik niet lager dan €700 per maand uit, brandstof meegerekend. Hoe denk jij dat ding dan voor €740 aan kosten dan per maand te kunnen rijden inclusief afschrijving? Dat betekent dat de marge van de leasemaatschappij op dat contract €8.000 is (10k restwaarde - 48*€40 prijsverschil). Dat is absurd, want die €700 van mij is al een bodemprijs. Aannemende dat de leasemaatschappij ongeveer €2.500 verdient op dat contract schat ik de werkelijke kosten van die Leon eerder op €800 - €850 euro.

Maar nogmaals, als je echt overtuigt bent van je eigen €740 per maand, dan moet je een leasemaatschappij gaan beginnen voor Seats. Kijken hoelang het duurt voor je failliet bent ;)
Je zou bijna zeggen dat je bij een leasemaatschappij werkt ;)

Ik denk dat jij nogsteeds niet hebt begrepen wat het woord quantumkorting o.a. inhoud.
Ik weet gewoon dat een leasemaatschappij bij de dealer er standaard enkele procenten(3-6%) al vanaf onderhandeld. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze evenveel betalen voor brandstof en banden want daarvoor lopen ook allerlei contracten. Ze zullen zeker weten ook contracten hebben met verzekeraars, dus waar bazeer je in godsnaam je idee op dat er maar kleine marge zit op leaseauto's.

Je vergelijkt appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Als er een kleine marge zou zitten op leaseauto's, dan zouden banken (ING lease bijvoorbeeld) en andere grote financiële instellingen (GE Capital bijvoorbeeld) daar niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 miljoen keer een kleine marge is toch aardig wat geld.

en een auto kun je best voor 700 euro per maand rijden. Kwestie van genoeg zakelijke kilometers rijden waar je na je kilometerdeclaratie "winst" aan over houdt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feca
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 09:25
Lease-auto vs prive-auto? Tja, ik vind het allebei te duur eigenlijk. Het hangt natuurlijk van je persoonlijke situatie/voorkeuren af, maar in mijn geval:
- Ik werk op een vaste plaats op vaste tijden. Carpoolen is dus geen probleem. Ik betaal mijn collega 50 euro per maand voor de brandstof (ongeveer hetzelfde als ik aan OV-kosten kwijt zou zijn, alleen is dat wel wat langzamer).
- Voor de keren dat ik niet mee kan rijden of voor prive moet reizen ben ik zo'n 25 euro aan OV-kosten kwijt.

75 euro per maand dus. Of laten we er (voor uitzonderingen zoals bijv. een taxi moeten nemen) 100 euro per maand van maken.

Iemand enig idee hoe ik voor 100 euro per maand (aanschaf vs afschrijving, brandstof, belasting, verzekering voor 20-jarige) auto kan rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die auto brengt mij ook op kantorenparken in de middle-of-nowhere, parkeerplaats van de bouwmarkt en s'nachts bij de discotheek op een industrieterrein. Heb daar nog niet zo'n geel/blauw ding gezien (en dan heb ik het nog niet eens gehad over comfort en reistijden). OV is goedkoper, maar je krijgt er natuurlijk ook een stuk minder voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 28-02-2007 08:31 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat jij nogsteeds niet hebt begrepen wat het woord quantumkorting o.a. inhoud.
Ik weet gewoon dat een leasemaatschappij bij de dealer er standaard enkele procenten (3-6%) al vanaf onderhandeld.
maak dat maar 10-12%. Athlon als lease maatschappij eist minimaal 11% (soms 12%) korting bij de dealer anders kopen ze hem ergens anders in. bij je bestelling kan je een voorkeursdealer opgegeven, maar die hoeft athlon niet te volgen. soms krijgen ze te weinig korting en gaan ze naar een ander. (is me 1 keer overkomen)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

stappel_ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:43:
[...]
bij je bestelling kan je een voorkeursdealer opgegeven, maar die hoeft athlon niet te volgen. soms krijgen ze te weinig korting en gaan ze naar een ander.
Ik mocht bij de bestelling van mijn nieuwe auto kiezen. Of dealerkeus door Athlon, of zelf een dealer uitzoeken en een leaseprijs die 20 euro in de maand hoger lag... Dus Athlon de dealer maar uit laten zoeken... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feca schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:36:
Lease-auto vs prive-auto? Tja, ik vind het allebei te duur eigenlijk. Het hangt natuurlijk van je persoonlijke situatie/voorkeuren af, maar in mijn geval:
- Ik werk op een vaste plaats op vaste tijden. Carpoolen is dus geen probleem. Ik betaal mijn collega 50 euro per maand voor de brandstof (ongeveer hetzelfde als ik aan OV-kosten kwijt zou zijn, alleen is dat wel wat langzamer).
- Voor de keren dat ik niet mee kan rijden of voor prive moet reizen ben ik zo'n 25 euro aan OV-kosten kwijt.

75 euro per maand dus. Of laten we er (voor uitzonderingen zoals bijv. een taxi moeten nemen) 100 euro per maand van maken.

Iemand enig idee hoe ik voor 100 euro per maand (aanschaf vs afschrijving, brandstof, belasting, verzekering voor 20-jarige) auto kan rijden? :P
Ik meen dat je bij de Bart Smit wel wat kunt kopen... je hoeft er niet in te zitten, hij accellereert als een gek en als hij stil valt moet je de accu ene uurtje aan de lader gooien. Zit ook een kastje bij met spriet.
Maar even serieus, jou gependel heen en weer naar je werk is leuk gevonden maar als je op jezelf woont en een gezin hebt wordt alleen met het OV reizen al heel wat onrealistischer. Bovendien woont niet iedereen in een flinke stad en is het voor veel mensen essentieel om een auto te hebben. Dat zou ik dus niet vergelijken.
Een treinkaartje van de zaak zou wel leuk zijn misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stappel_ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:43:
[...]
maak dat maar 10-12%. Athlon als lease maatschappij eist minimaal 11% (soms 12%) korting bij de dealer anders kopen ze hem ergens anders in. bij je bestelling kan je een voorkeursdealer opgegeven, maar die hoeft athlon niet te volgen. soms krijgen ze te weinig korting en gaan ze naar een ander. (is me 1 keer overkomen)
Houd daarmee in dat als ik die auto prive koop er makkelijk voor 2000 euro aan accesoires bij kan.
En dat ik TEVEEL bijtelling betaal, want die auto heeft 11-12% minder gekost dan de catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, als jij je auto prive koopt, dan krijg je die korting niet omdat je niet zoveel auto's tegelijk afneemt.

En ja, als je het zo bekijkt betaal je misschien teveel bijtelling, maar de leasemij rekent wel een lager maandbedrag. Het voordeel komt uiteindelijk wel bij je terecht (leasemij's concureren ook onderling). Is het niet linksom (bijtelling) dan is het wel rechtsom (door minder privebijdrage omdat de maandlasten lager zijn).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:23:
Nee, als jij je auto prive koopt, dan krijg je die korting niet omdat je niet zoveel auto's tegelijk afneemt.

En ja, als je het zo bekijkt betaal je misschien teveel bijtelling, maar de leasemij rekent wel een lager maandbedrag. Het voordeel komt uiteindelijk wel bij je terecht (leasemij's concureren ook onderling). Is het niet linksom (bijtelling) dan is het wel rechtsom (door minder privebijdrage omdat de maandlasten lager zijn).
Met de 2000 euro doelde ik op 5-6% korting. Dus de helft van een leasemaatschappij.
En dat ik de korting rechtsom krijg doet niks af aan het feit dat ik gewoon linksom te veel bijtelling betaal. Ik krijg dus gewoon maar de helft van het voordeel van de goedkopere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feca schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:36:

Je vergelijkt hier appels met peren.
Omdat jijn geen waarde hecht aan de luxe van een auto voor de deur, die je kan pakken wanneer je maar wilt, waar je lekker mee op vakantie kunt etc, is een auto duur?
Weet je wat ik me afvraag, hoe ver woon jij van je werk af?
Want ik vermoed dat jij gewoon flink gematst word met die 50 euro die je betaalt voor het carpoolen.
Want als je 10 cent de kilometer betaald wat heel erg goedkoop is, dan reis je maximaal 25km heen en terug naar je werk? (nromaal is trouwens 17-19 cent de kilometer)

Ik denk dus dat je heel trots kunt zijn op je contructie want je draait je carpoolmaatje netjes een poot uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat toch niet aan je carpooler 19 cent per kilometer vragen? Al helemaal niet als je bedrijf ook een dergelijk bedrag betaald :) Je reist als bestuurder immers zelf ook nog naar je werk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:26:
Je gaat toch niet aan je carpooler 19 cent per kilometer vragen? Al helemaal niet als je bedrijf ook een dergelijk bedrag betaald :) Je reist als bestuurder immers zelf ook nog naar je werk.
Precies, je geeft een vergoeding voor de moeite en het stukje extra rijden om jou op te halen (en misschien het extra gewicht, waardoor je meer verbruikt ;) )
Pagina: 1 2 Laatste