Hoe staat de multipyer op P3?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er zijn trouwens ook aardig wat reviewsites die een unlockte P3 hebben. Handig voor tests enzo :)

Waarom wij niet eigenlijk? :P

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Owja? Geef eens wat url's dan? Ik geloof er niks van.

Ik bedoel daarmee dat zij een unlockte p3 hebben :)

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Klopt... zei ik ook al maar daar hebben ze waarschijnlijk overheen gelezen.. ;)

Verwijderd

Hahahahahahahahahahahaha. Humor!

Dit is echt zoooooooooowwww fout!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 06 februari 2001 09:34 schreef Selachii het volgende:
Ik vind niet dat jullie hem allemaal zo uit moeten schelden...Stel dat hij gelijk heeft. Ik hoop namelijk van wel!!! Stel je voor!

Maarja, als hij ongelijk heeft is hij erg de l*l, tot die tijd, hou het ff voor je pleaze...
Op zondag 04 februari 2001 23:13 schreef VipTweak het volgende:

Stelletje rukeenden, zoek liever op waarom je de P3 niet zou kunnen unlocken !!
Hmmm, en dan moeten wij niet gaan schelden? :)

En stel dat VipTweak een engineerings-sample heeft (hoewel die kans 1/oneindigste procent is ofzo, maar toch), dan nog kan hij niet de lock van een normale P3 halen.

sigloos

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:14 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Owja? Geef eens wat url's dan? Ik geloof er niks van.

Ik bedoel daarmee dat zij een unlockte p3 hebben :)
Er wordt hier dus niet gezegd dat ze een gelockte P3 unlocked hebben hé!!! Er staat dat ze een (vanuit de fabriek) unlockte P3 hebben! Laat dat even duidelijk zijn!

• Artcore
  • Niet online
OOH! Haha, lol
Ik begreep het verkeerd, dacht dat zij zelf hun P3 unlocked hadden :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:19 schreef Artcore_Trooper het volgende:
OOH! Haha, lol
Ik begreep het verkeerd, dacht dat zij zelf hun P3 unlocked hadden :)
Dacht ik al ja :) Daarom zei ik het maar even... voordat de flamewar weer opnieuw losbarst.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat kan dus niet, tenzij je een waferstepper van ASML jat en de core zelf opnieuw gaat bouwen ofzo :P

Wederom, was het maar waar...dan hoefde ik mijn P3 733 tenminste niet op 170 MHz FSB te draaien om een beetje fatsoenlijke snelheid te halen :)

In het "grijze" circuit zwerven wel wat niet gelockte P3's rond, maar een eenmaal gelockte P2/P3/Celeron unlocken kan niet...ik herhaal...NIET :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:22 schreef Daniel Kegel het volgende:
Dat kan dus niet, tenzij je een waferstepper van ASML jat en de core zelf opnieuw gaat bouwen ofzo :P

Wederom, was het maar waar...dan hoefde ik mijn P3 733 tenminste niet op 170 MHz FSB te draaien om een beetje fatsoenlijke snelheid te halen :)

In het "grijze" circuit zwerven wel wat niet gelockte P3's rond, maar een eenmaal gelockte P2/P3/Celeron unlocken kan niet...ik herhaal...NIET :)
Dus jij denkt dat het wel kan? ;)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wel grappig!

* delyver heeft net zijn ASML vriendjes opgelbeld en gevraagd hoeveel ze voor zo'n waferstepper moeten hebben, ;)

waarom laat die VIP tweak niks meer van zich horen? ;)

heeft ie al een nieuw account?

Audi A8 W12 6.0

• LAN
  • Niet online

LAN

Afbeeldingslocatie: http://www.actionxtreme.com/ubb/cwmsmilies/cwm8.gif

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Sluit deze thread maar...iedereen praat langs elkaar en wordt boos op elkaar om 1 post terwijl ze de post daarvoor niet gelezen hebben waardoor het weer nanders op te vatten is..blablabla enz enz enz enz......laten we nou maar wachten tot vanavond

...gamen blijft leuk...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En dat bepaal jij?

We kunnen beter eerst wachten tot onze VIP weer wat te zeggen heeft :) (vanavond zou hij zijn geheim bekend maken).

• duderuud
  • Laatst online: 14-02 08:17

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik ben HEEEEEEL benieuwd wat hij gaat posten vanavond:):)|:(

Motor-Forum.nl

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Vol verwachting klopt ons hart, wie de pentium 3 unlockt en wie voor lul staat... ofzo :+

• Bigs
  • Niet online
Heeft iemand nou nog gemailed naar HardOCP en Anandtech? >:)
Das wel lullig (maar wel terecht :7). Mocht blijken dat viptweak loopt te lullen hoeft hij hier ook niet meer terug te komen (of hij moet er van houden om constant uitgelachen te worden >:))

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat VIP vanaf vanavond een nieuwe nick heeft... >:)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Niet nega.... hoor tis nog geen 10uur
hij heeft nog ff de tijd :P

Verwijderd

hoow, ik moet ook ff reageren... Ik ben er dan niet al te vroeg bij. 'Kat nml een kutcrash en ik zit nu 8er een 166 *D. Maar aangezien ik een kratje bier kan winnen wil ik best ff reageren >:) ...

Nee, ik denk niet dat het kan, ik sluit het niet uit, maar hoelang bestaan die P3's al???, 2-3-(meschien)4 jr??? Nou, dan lijkt het mij sterk dat het niet bekend is in al die jaren hoe je em dan zou moeten unlocken. "Ze" waren er al snel 8er hoe dat moest met die TB'z toch?!. En "ze"(again) hebben nu al 3-4jr met die P3z en "ze"(again again) zijn er nogsteeds niet 8er!

Conclusie: HIJ LULT!

Trouwes wel een beetje off-topic allemaal, moet je voor de gein eens naar de titel kijken van deze topic... :9

Achja... het IS nu dindsdagavond, dus is het spannont???... nou... icq me maar als je wilt weten of het spannend is!!! >:)

Aju Leon

• ezwizard
  • Laatst online: 01-12-2025
ok, alles gelezen... tsjonge jonge zeg, wat een ophef... ik hoop voor KIPTweak dat ie het kan bewijzen en geen onzin gaat uitkramen, anders gaat ie het nog moeilijk krijgen...

Maar los van alles; waarom niet gewoon meteen delen? Das toch de hele gedachte achter GoT? Beetje flauw idd om dan de patser uit te hangen en maar te blaten naar iedereen... beetje kinderachtig...

DUS: Laten zien wat je hebt of anders gewoon oprotten !

• ezwizard
Bubbeldedubbel...

Verwijderd

Dit is nou de reden waarom roddelbladen als prive enzo in zulke grote oplages gekocht worden. (Niet door tweakers natuurlijk, nou ja misschien door Kiptweak)
Iedereen weet in z'n hart wel dat het niet waar is, maar iedereen wil het toch meemaken.
Nou Kiptweak, je begint al een aardige oplage te krijgen, want dat was toch je bedoeling???

Verwijderd

Laat mijn naam hier effe buiten!:(

Verwijderd

Sorry Kip, maar de p en de v zitten ook maar 10 cm uit elkaar op het toetsenbord...

Verwijderd

Sorry Kip, maar de k en de v zitten ook maar 5 cm uit elkaar op het toetsenbord...

Verwijderd

Ik denk dat er drie dingen kunnen gebeuren:

1: VipTweak heeft gelijk en je kan door wat solderen of wat aftapen en eventueel wat in het bios instellen inderdaad de MP veranderen. Dit zou natuurlijk het mooiste zijn, maar ik ben zelf bang dat er toch iets niet klopt in zijn verhaal.

2: VipTweak heeft ons allemaal beet genomen en wij hebben met z'n allen al doodleuk 5 pagina's vol gepost en hij lacht zich helemaal rot terwijl wij discussieren. Dit lijkt mij best waarschijnlijk, maar hij heeft er volgens mij wel verstand van dus ook hieraan twijfel ik.

3: Viptweak is wat minder snugger dan wij allen dachten (?). Hij heeft in het Bios de optie manual gekozen en ziet nu een hele rij van cpu snelheden (CUSL2 bezitters weten waarover ik het heb). En hij denkt misschien dat dit met de multipier te maken heeft. Dit laatste lijkt mij niet echt waarschijnlijk omdat hij er volgens mij meer verstand van heeft dan de 'gemiddelde' tweaker.

Zelf hoop ik op optie 1, maar ik ben bang dat het 2 wordt. 3 lijkt me niet echt waarschijnlijk.

VipTweak, houdt ons niet langer in spanning en vertel op wat jij weet en wij niet. MAW welke is het? 1,2 of 3?

Thijs

Verwijderd

Hij heeft er wel verstand van??? Iemand die zich in z'n eigen posts tegenspreekt????
Ik ga voor optie 4
virtual fantasy

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 00:44
Hmm DInsdag avond, DE dag het grote mystery.... gaat onthuld worden!!!

Volgens zeggen van VIPTWEAK, aleen denk ik dat we lang kunnen wachten, want als die net zo eerlijk is als die onzin uitkraamt, nou dan zitten we hier eind 96745632 nog >:)

Ik zie nog geen antwoord van die jongen :?

het is toch echt dinsdag avond....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

als je ff goed luistert kan je nu al tromgeroffel horen :P

• flipjevandejam
  • Laatst online: 10:21
tis nu tien voor tien....en hij zou missch om 10-en komen zeidie....wij wachten..... :Z :Z

• PsYgHo
ha ik durf te wedden dat dit HITMANVWU's DE post is met zijn meeste reply's!!!

nu we toch al off topic zijn Gefeliciteerd! :)

maar we wachten nog steeds in spanning af!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• jurjen13
  • Laatst online: 12-02 13:11
tiktaktiktatiktak... bij de volgende piep is het 22.00u exact....piep! 8-)

• Bigs
  • Niet online
Wil iedereen even wat minder vaak reloaden, de GoT server is baggertraag atm :)

• Hurricane
  • Laatst online: 13-02 10:15

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens mij komt hij niet.

Verwijderd

Volgens mij heeft ie allang een ander account genomen...

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op dinsdag 06 februari 2001 21:53 schreef psygho het volgende:
ha ik durf te wedden dat dit HITMANVWU's DE post is met zijn meeste reply's!!!

nu we toch al off topic zijn Gefeliciteerd! :)

maar we wachten nog steeds in spanning af!
Bedankt he ;)

• HitmanWVU
Het leuke is dat mijn vraag nog niet 1 keer is beantwoord :))))

Verwijderd

hitman: de multiplier wordt hardware matig hoger gezet in de fabriek.

• Bigs
  • Niet online
Mwah, de eerste posts bevatten(vt) toch nog wel wat nuttige informatie? :)

• HitmanWVU
Ahh ok kijk dat wilde ik nou ff horen :) --> hardware matig.

Hopen dat Viptweak het tegendeel kan bewijzen

Verwijderd

Lache dat ik zoveel aandacht krijg, maarre:

Ik heb gezegd dat ik alleen via E-mail reageer op mensen die hier serieus waren tegen mij..en mensen die mij lopen af te kraken/zeiken zoeken het zelf maar uit, JA, er zijn al mensen die hun mailtje hebben ontvangen.

Veel plezier en vergeet niet:
Ik kijk eerst wie ik het antwoord geef, al die grote jongens die alleen maar kunnen schelden hebben nu vette pech, 1 lichtpuntje...waarschijnlijk zal iemand anders zeker de oplossing posten.

• Bigs
  • Niet online
:D

Verwijderd

hahahahahahaha bullshit

offence ment :P

• ezwizard
zwakker dan dit kan ECHT niet !!! KIPTweak kan ECHT niet ouder zijn dan 15 !!!

Dit is echt te zielig voor woorden... gewoon 5 pagina's laten vulln en dan NOG volhouden dat je de oplossing hebt, en dan alles laten aflopen met een lullig sisertje... tsssss echt ZIELIG!

• jurjen13
  • Laatst online: 12-02 13:11
Wat is je emailadres dan? Ik heb geen icq waarmee ik het kan opzoeken, maar ik heb wel een asus cusl2-c.... dus show me! :)

• PsYgHo
Hmm ik heb hem gemaild, maar ook ik heb nog geen antwoord, oh, wacht ff ff mijn mail checken.....Hmm geen mail >:), en het verbaasd me ook nix!

Dat die het nog durft om hier te komen, valt me erg mee, maar ja dan wel ff lopen zieken van "aleen degene die ik mag" , ja ja . zo kennen we er nog wel een paar!!

Ha mooie drol.. Nee post eens je gelijk en zet die zooi online!, nee dat doe je niet, wel ff lekker zieken.. dat wel.. gewoon doorgaan met zeiken, vooral doen, dat word je ooit nog wel dankbaar genomen, NOT ! :( |:(

Verwijderd

Heb het hele gebral hier ff zitten door lezen, en me af en toe wel geamuseerd idd.

nog even voor de duidelijkheid

Ik had de regel geen enkel nieuw idee te verwerpen. Maar er van uit gaande dat het hier om een p3 gaat die ik ook had etc. of iig een vergelijkbare chip, zeg ik nu al. LUL NIET GAST! p3`s zijn hardcoded locked.
Niets software matigs, maar puur in de chip gebakken. simpele electronische schakelingen die zeggen, i don`t care about what you say about the multiplier! The multiplier remains the same.

VIPTWEAK is een zeer irritant persoon die andere mensen lekker maakt met ONZIN. de meeste mensen die een fcpga nog niet van een slot a kunnen onderscheiden weten wel dat een p3 [en de latere p2`s] LOCKED zijn. Dat is helaas een HARDCORE feit. simpel. is dat zo moeilijk voor te stellen? [blijkbaar wel]

Is viptweak dom? nope integendeel, best leuk aangepakt deze thread. Is ie irritant? ZEKER WETEN. Het zou me nix verbazen als ie zich helemaal gek lacht achter z`n pc. En er bijna in gelooft dat ie een p3 kan unlocken.

Sensatie belust dus. Triest dat ie daar het forum voor misbruikt. Het inspelen op de hoop p3`s te kunnen unlocken. Iedereen weet dat het onzin is, maar men zou zoooo graag willen dat het niet zo is dat men het bijna gaat geloven. Diep triest. [het is inmiddels 11:45 en viptweak komt alleen met het verhaal dat je em moet mailen]

Het doet me een beetje aan "hitlers" salami worstje denken.
[anecdote]
In wereld oorlog twee waar hitler constant als sluw diplomaat aan het onderhandelen was deed hij constant alsof hij voor vrede was. Tevens deed hij steeds alsof hij gedowngen werd zich te verdedigen. Als hij wat belooft had, hield hij zich niet aan die belofte. ZO viel een land binnen, [naar aanleiding van een in scene gezet grens incident met verklede buitenlandse soldaten]
De rest van europa wilde kostte wat het kost geen oorlog. Hun redenatie was het is niet zo heel erg wat hitler nu doet. Wel vervelend maar niet de moeite waard om een wereld oorlog voor te beginnen.

hitlers tactiek was dus steeds een belofte breken, totdat hij alle beloftes stukje voor stukje had verbroken. Zeg maar het snijden van een salami, steeds een heel dun plakje.
[/anecdote]

viptweak belooft eerst dinsdag te zullen posten hoe je een p3 unlocked. Claimd dat z`n leven om real life draait [alsof dat voor de rest hier niet geld] en breekt z`n belofte en claimt dat we em maar moeten mailen. Leuk he? plakjes salami snijden. :(

Verwijderd

Mag er dan nu een slotje op?

• Symphony-X
  • Laatst online: 02-02 13:40
stoer verhaal.

" Play the violent strings of my symphony "

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

ok, ik stel voor dat we op de tweakers galerij ff wat polletjes neerzetten. wie is het populairst en wie is het iritantst (lekker woord)
ik weet al op wie ik stem

simpel gezegd: VIPtweak je bent een sukkel, een misselijk ventje dat hier niet hoort. we willen jou hier niet! ok, begrijp je dat? je hebt er nog HELEMAAL niets van begrepen. dus ga weg en blijf want we mogen je niet!!

This too shall pass

• PsYgHo
ja je KAN (als je het wilt) idd het zo opvatten, maar of die slim is of doem, feit blijft wel dat alle topics die deze man nu opent nooit meer serieus worden behandeld!, hij zal imho hier toch wel verstoten worden, daar heeft die het wel zelf naar gemaakt, ik denk dat ie nu ook al onder een andere naam post of gaat posten..

• Arjan A
  • Laatst online: 14-02 19:52

Arjan A

Cenosillicafoob

Tijd voor een slotje. 12 uur geweest

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Inderdaad het is 12.03

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 00:04 schreef MrK het volgende:
Inderdaad het is 12.03
Nope het is 0:06.
Wel bij de les blijven jongens.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 23:55 schreef sharkyOnline het volgende:
ok, ik stel voor dat we op de tweakers galerij ff wat polletjes neerzetten. wie is het populairst en wie is het iritantst (lekker woord)
ik weet al op wie ik stem

simpel gezegd: VIPtweak je bent een sukkel, een misselijk ventje dat hier niet hoort. we willen jou hier niet! ok, begrijp je dat? je hebt er nog HELEMAAL niets van begrepen. dus ga weg en blijf want we mogen je niet!!
[voor iemand opneem mode]

Nee, op deze manier ben JIJ een lekker mannetje |:( , jij snapt t HELEMAAL, dat zie je zo. Tering.....

[/ voor iemand opneem mode]

Verwijderd

Nee hoor, het is 0:08

lekker offtopic (sluiten ze misschien de boel)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 06 februari 2001 22:48 schreef VipTweak het volgende:
Lache dat ik zoveel aandacht krijg, maarre:

Ik heb gezegd dat ik alleen via E-mail reageer op mensen die hier serieus waren tegen mij..
Ik was vanaf het begin al serieus tégen jouw stelling. Waarom krijg ik dan geen mailtje? ;(
en mensen die mij lopen af te kraken/zeiken zoeken het zelf maar uit, JA, er zijn al mensen die hun mailtje hebben ontvangen.
Aah, en die 'mensen' zullen dan vast wel in de toekomst eens hun wereldschokkende ervaringen hier posten. Ow wacht, zo wereldschokkend zullen die ervaringen dan wel niet zijn, anders waren er vast NU wel andere (serieuze) users geweest met een verlossende mededeling.
Veel plezier en vergeet niet:
Ik kijk eerst wie ik het antwoord geef, al die grote jongens die alleen maar kunnen schelden hebben nu vette pech,
Argh! Hoe heb ik zo stom kunnen zijn? Ik smeek u om genade. Vergeef mij mijn zonde, eerwaarde VipTweak (8> , opdat mijn ziel niet brande in de hel tot in aller eeuwigheid.....
1 lichtpuntje...waarschijnlijk zal iemand anders zeker de oplossing posten.
Weinig kans, zeker niet als je alleen maar mailtjes naar Hotmail-adressen stuurt die je zelf hebt geopend......

sigloos

Verwijderd

Welterusten VipTweak, droom maar fijn vannacht van al die unlocked procs, je mobootje gaat overuren maken...
Morgen gezond weer op want daar wacht...
real life !!!!!!!

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:11 schreef VipTweak het volgende:

Met het Asus Mbord CUSL2(of de -C)kan je dit in de BIOS aanpassen, dit hebben we op het werk uitgevonden, zit idd wel verstopt.
Zal dinsdagavond posten hoe je dit moet doen.
Ik zit hier nog steeds te wachten op het antwoord,, heb een Asus CUSL2 ondersteboven gekeerd,, maar ik kan geen spannende extra achterdeur CMOS opties ontdekken...... mmmm, mischien als je ctrl+alt+shift+x+*+m+d+@ tegelijk ingedrukt houdt en dan met je voeten (ala wp5) "unlock me" intikt.... :+

edit:

Waar werk je trouwens,,,?? mischien dat je collega's wat scheutiger zijn met het antwoord

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:50

BrZ

Op woensdag 07 februari 2001 00:56 schreef ]NTT[ het volgende:

[..]

Ik zit hier nog steeds te wachten op het antwoord,, heb een Asus CUSL2 ondersteboven gekeerd,, maar ik kan geen spannende extra achterdeur CMOS opties ontdekken...... mmmm, mischien als je ctrl+alt+shift+x+*+m+d+@ tegelijk ingedrukt houdt en dan met je voeten (ala wp5) "unlock me" intikt.... :+
tss.. heb je het nog niet door? Er komt gewoon geen antwoord... :)

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 00:59 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

tss.. heb je het nog niet door? Er komt gewoon geen antwoord... :)
Ach,, er zijn ook nog steeds miljoenen mensen die er van overtuigd zijn dat god bestaat,,, het antwoord daarop, wacht ik ook nog steeds af ;)

Verwijderd

wordtdoor je proc bepaald....en je board moet het wel aankunnen..kijk even naar despecs van je mamma plank...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Dit is echt komisch, ik lig echt helemaal dubbel, die kerel blijft maar lullen. Maybe moet hij iets in de politiek gaan doen, maar wel bij zo'n niets betekenende partij, hij blaat namelijk wel veel onzin.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 01:26 schreef Gekko het volgende:
wordtdoor je proc bepaald....en je board moet het wel aankunnen..kijk even naar despecs van je mamma plank...
:? Waar heeft dit nou weer mee te maken :?

edit:

Ow, dit was nog een serieus antwoord op de originele vraag. |:(

Verwijderd

sukkels

• PsYgHo
ok, nu al weer 10 voor 3 snachts, en nog nix, ook geen email...

Nee, ik denk dat het nu wel uit is met de pret voor de viptweaker...>:)

• Bigs
  • Niet online
Ik neem nog even de gelegenheid om de :r:r:r-en op alle mensen die in deze topic 'slotje' zeiden.

En dat is PERSOONLIJK BEDOELD! :(

• Ares408
  • Niet online
Nou wie heeft er allemaal een meeltje ontvangen?

Niemand zeker

Verwijderd

Waarom reageert iedereen hier überhaupt nog op. Die l'user lult een eind uit zijn nek, en jullie gaan er nog op in ook.
Laat 'm toch .. |:(

:)

Verwijderd

Effe Pipo's denkhoofd aan het werk zetten en logisch proberen na te denken
(valt niet mee na maar 3 kopjes koffie.. :+ )

1) Intel, net als alle andere chipbakkers behalve Smith, kan niet van te voren bepalen welke snelheid een chip precies haalt, is een kwestie van testen. Het kan dus niet in de core chip zelf ingebakken worden.
(bij Smith kijken ze gewoon hoe hard de vrachtwagen naar Albert Heyn mag rijden op de snelweg.. ;) )

2) Om achteraf de multiplier e.d. te kunnen wijzigen moet je op de substraat of de keramische behuizing (zoals AMD dus..) wat verbindingen kunnen maken/verbreken met een laser.

3) Je kunt ook elektrisch programmeren.
(Zoals je in een TV de stations programmeert die erin blijven als je de stroom er af haalt, EEprom en aanverwante)

4) Als het mobo erop zou moeten reageren, moet die info dus ook over de pinnen van de CPU uit te lezen moeten zijn.

Overweeg : bij 2) en 4) zou het in theorie dus mogelijk moeten zijn de verbindingen op die pinnen met stroom/overspanning weg te branden.
!!! riskant ..
En daarna zou je dus een extra schakeling met een slot/socket converter o.i.d. moeten hebben zodat je een andere multiplier kunt instellen.

Bij 3) zou je in theorie de boel van buiten met een extra schakeling opnieuw kunnen instellen. Dan moet je dus een socket met wat electronica moeten hebben om dat uit te voeren.

De overweging bij 2) en 3) lijkt me het waarschijnlijkst ( heb ik zo iets niet eens gelezen bij b.v. Tom's Hardware ??? )

Alleen software matig lijkt me niet direct onmogelijk, maar zouden ze bij Intel niet slim genoeg zijn om dat te voorkomen :?

Intel zal in alle 3 de opties wel met een bazooka achter je aan komen als je dat op commerciele basis probeert te slijten... 8-)

Verwijderd

Hooi:

Ik zal punt voor punt jouw stellingen beantwoorden.

1) Je hebt gelijk in je stelling dat Intel niet van tevoren weet wat een chip aankan. De beperking wordt ook niet in de core gebakken, maar wel IN de chipcasing.

2) Het proces van Intel en AMD verschilt nogal. Potloodstreepjes trekken op je Coppermine heeft een esthetisch effect, maar je multiplier blijft hetzelfde :)

3) HEEL GOED! Dat is precies wat Intel gedaan heeft! Elektrisch programmeren. Er zijn voor de CuMine pak 'm beet 8 a 9 mogelijke multipliers mogelijk. Door 'elektrisch programmeren' brandt Intel alle mogelijke multipliers -1 weg.

4) klopt. Het mobo 'ziet' dat er maar 1 toegestane multiplier is omdat de rest van de pinnen die de multipliers bepalen geen resultaat meer geven.

Wat ik echter heel interessant zou vinden is te weten hoe intel precies die multipliers kortsluit.

Ik ben namelijk best benieuwd naar het gedrag van de proc als je zelf de laatste mogelijke multiplier OOK kortsluit. Ik denk dat er dan 2 mogelijke uitkomsten zijn: OF je verneukt je processor omdat er 0 multipliers zijn en hij is stuk, OF je proc/moederbord raakt in de war van het 0 multiplier gebeuren en hij unlocked alles. Ik vermoed HEEL sterk het eerste.. maar je weet maar nooit.

Hiermee beweer ik absoluut niet hetzelfde als ons aller geliefde VipTweak dat men zomaar P3's kan unlocken, maar ik lees veel over de P3 en deze methode is naar mijn inzicht nog nooit gebruikt.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 10:59 schreef CrazyMuppet het volgende:2) Het proces van Intel en AMD verschilt nogal. Potloodstreepjes trekken op je Coppermine heeft een esthetisch effect, maar je multiplier blijft hetzelfde :)

ROFL :P :P

Ik ben namelijk best benieuwd naar het gedrag van de proc als je zelf de laatste mogelijke multiplier OOK kortsluit. Ik denk dat er dan 2 mogelijke uitkomsten zijn: OF je verneukt je processor omdat er 0 multipliers zijn en hij is stuk, OF je proc/moederbord raakt in de war van het 0 multiplier gebeuren en hij unlocked alles. Ik vermoed HEEL sterk het eerste.. maar je weet maar nooit.
heheh mooie tekeningetjes zijn nooit weg... *D

Maar als de boel in de war raakt omdat er geen muliplier instellingen wordt gevonden, is dat misschien op te lossen met een converter print ertussen. Helaas zal de firma die dat probeert te verkopen door Big Intel wel een kopje kleiner worden gemaakt vrees ik :'(

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor al uw vragen over het multiplier-unlocken van P3's:
86951733

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:40
een maat van me heeft die Asus C... ook, nu ik dit hoor van die multiplyer denk ik eraan dat hij me vertelde dat er bij dat mobo een tweak util zit of die kan je krijgen en die is dus in staat om de multiplyer te veranderen.

hij maakte me duidelijk dat dat niet kon vanwege de lock erop, maar die util kwam er omheen.

flame mij niet, ik heb het van een vriend me, maar wel toevallig dat hij hetzelfde mobo heeft en dat verhaal vertelde...

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 08 februari 2001 09:14 schreef Kaap het volgende:
hij maakte me duidelijk dat dat niet kon vanwege de lock erop, maar die util kwam er omheen.
:?

sigloos

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 22:55 schreef VipTweak het volgende:

[..]

De multiplier zit in de CPU zelf gelocked, hoe het precies zit, weet ik niet..., in ieder geval heeft de pin-out hier iets mee te maken, maar ik weet wel dat een Asus CUSL2-C een P3 kan unlocken.
ik denk dat jij gewoon de multiplier lager hebt gezet (dat kan namenlijk wel) zo kan ik ook wel un-locken dan gewoon de fsb opschroeven om de zelfde snelheid te krijgen

• BrZ
  • Laatst online: 00:50

BrZ

Op donderdag 08 februari 2001 09:14 schreef Kaap het volgende:
een maat van me heeft die Asus C... ook, nu ik dit hoor van die multiplyer denk ik eraan dat hij me vertelde dat er bij dat mobo een tweak util zit of die kan je krijgen en die is dus in staat om de multiplyer te veranderen.

flame mij niet, ik heb het van een vriend me, maar wel toevallig dat hij hetzelfde mobo heeft en dat verhaal vertelde...
Ik zal niet flamen, maar als ik jou was zou ik maar es bij die vriend kijken of het echt zo is want het is gewoon simpelweg onmogelijk...

En dan niet zeuren blablabla vroeger zeiden ze ook dat blablabla niet mogelijk was en nu wel blablabla...
:)

Het kan gewoon niet.

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-11-2025
Ok deze post heeft nu lang genoeg geduurd. Het is duidelijk dat VipTweak onzin verkoopt en alleen maar zat te zeiken. Hij zei dat ie met feiten zou komen...tot op heden nog niets
Toen zei die dat ie alleen maar het antwoord naar bepaalde mensen zou sturen en tot op heden ken ik niemand die al een antwoord heeft gehad.
even een berichtje aan VipTweak: Het heeft geen zin om de oplossing aan de mensen te sturen die weten dat het kan want die weten het dan toch al dus daar bereik je niets mee.

Ik heb via de leverancier met intel en ASML gesproken en zei hebben mij verteld dat het gewoon absoluut ONMOGELIJK IS !!!!!!!!!!!!!!

Het zit voor de duizendste keer ingebakken in de chip en kan niet ongedaan worden.

Dus hou op met die onzin!

SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
Ik hoop dat ik de laatste ben

Verwijderd

Mike,

ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was. Dit is een discussie forum, en als het niet kan dan kan het niet.. of misschien toch..
Maar wie Intel gelooft in dit soort zaken is misschien wat naief. Het is bijna hetzelfde als zonder kritisch commentaar te geloven wat er in de Telegraaf staat.....

Als de P3 allang vergeten is in een paar jaar, is het "probleem" ook opgelost. En kunnen we wat anders tweaken.
Internet TV's... daar moet ook een processor inzitten die over te klokken is.. :Y)

• PsYgHo
en zo weten we allemaal dat viptweak onzin praat en het dit topic toch als maar blijft groeien...

rare gasten die tweakers >:)

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-11-2025
dus slotje

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 09:36 schreef mikevanrooijen het volgende:

Ik heb via de leverancier met intel en ASML gesproken en zei hebben mij verteld dat het gewoon absoluut ONMOGELIJK IS !!!!!!!!!!!!!!

Het zit voor de duizendste keer ingebakken in de chip en kan niet ongedaan worden.

Dus hou op met die onzin!

SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
SLOTJE,
Ik hoop dat ik de laatste ben
Ja alsof intel of asml gaan zeggen dat het wel mogelijk is ...... even nadenken.

Maar het lijkt me ook erg stug tot onmogelijk dat het wel kan aangezien al vele die hard overklokers het sinds de p1 al geprobeerd hebben maar nog nooit is gelukt.

Ik zie het wel op alle websites terug als het gelukt is. :)

Voor de rest vind ik het wel leuk dat zoveel mensen een kansloze discussie aangaan. VIPtweaker vind ik een eikel dat ie eerst iets heel erg ongeloofwaardigs post en dan nog agressief gaat lopen doen.

.......eikel.....:r|:(

Moest er ff uit.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 14-02 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik vind die dude wel kewl aangezien jullie nog steeds blijven reageren op een hersenschim, hetgene wat er niet iz......

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Erm,

Ik denk dat een slotje niet gaat helpen,

Viptweak zal hem namelijk wel op een een

of andere manier kunnen unlocken :)

Gr:):)tZZ

• HitmanWVU
JA, maar hij stuurt me geen mailtje over hoe het nou precies werkt :(

• Artcore
  • Niet online
Waarom wordt er zo'n superouwe topic omhoog gehaald?

• Arjan A
  • Laatst online: 14-02 19:52

Arjan A

Cenosillicafoob

All your multiplier are belong to us

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• HitmanWVU
Ask Smiley

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

hmz, kansloze discussie weer dit :r

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Het een unlocken van een P3 is me gelukt :)

Shit, het is nog geen 1 April :+

And The Only One

• PsYgHo
yep geweldig dit draadje!!

zoals ik al eerder stelde volstrekte onzin en het blijft groeien >:)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
vaag :?

• LeNNy
  • Laatst online: 01-01 22:30
Op maandag 19 maart 2001 09:36 schreef HitmanWVU het volgende:
JA, maar hij stuurt me geen mailtje over hoe het nou precies werkt :(
hehe had je daarop gerekend dan?

Verwijderd

sjezus,dat probleem komt me bekend voor zeg, ik heb namenlijk een
P3 933MHz en mijn multiplier staat op 7
en m'n FSB loopt op 133MHzjes dus conclusie :m'n systeem loopt op zo'n 931MHz (standaard), maar als ik m'n multiplier ga veranderen en ik switch 'm om naar 8x dan zou hij theoretisch op zo'n 1064MHz moeten lopen zou je zeggen, niet dus wat ik ook probeer het mag niet baten, alleen als ik m'n FSB naar 138 zet loopt hij 33MHz meer, vreemd toch,ik kan hem trouwens ook op 152MHz FSB zetten maar dan haakt hij om de haverklap en dat is volgens mij ook niet zo gezond voor de aanwezige hardware dus laat ik dat maar achterwegen.
mijn vraag is nu hoe unlock ik dat kl#te multiplier geneuks zodat ik m'n P3 933MHz
boven die 1GHz grens krijg

BVD *D

Verwijderd

tis hier geen ruzie paleis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! doe het ergens anders

en ook niet patsen dat je een multiplyer kan veranderen van een P3 :(

als je wilt overclocken koop een amd!!!! :r

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 23:19 schreef Straat het volgende:
vaag :?
En met deze zinvolle reply word er weer een antiek topic omhoog gehaald... :(

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:41 schreef Smokehead het volgende:
sjezus,dat probleem komt me bekend voor zeg, ik heb namenlijk een
P3 933MHz en mijn multiplier staat op 7
en m'n FSB loopt op 133MHzjes dus conclusie :m'n systeem loopt op zo'n 931MHz (standaard), maar als ik m'n multiplier ga veranderen en ik switch 'm om naar 8x dan zou hij theoretisch op zo'n 1064MHz moeten lopen zou je zeggen, niet dus wat ik ook probeer het mag niet baten, alleen als ik m'n FSB naar 138 zet loopt hij 33MHz meer, vreemd toch,ik kan hem trouwens ook op 152MHz FSB zetten maar dan haakt hij om de haverklap en dat is volgens mij ook niet zo gezond voor de aanwezige hardware dus laat ik dat maar achterwegen.
mijn vraag is nu hoe unlock ik dat kl#te multiplier geneuks zodat ik m'n P3 933MHz
boven die 1GHz grens krijg

BVD *D
IDD LEKKER OUD TOPIC :(

JE KAN DE MULTIPLYER NIET VERANDEREN OP EEN P3!!!!!!!!

Je hoeft je fsb maar op 143 te zetten om over de 1Ghz te komen................. :Z

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 14:00 schreef gve het volgende:

[..]

IDD LEKKER OUD TOPIC :(

JE KAN DE MULTIPLYER NIET VERANDEREN OP EEN P3!!!!!!!!

Je hoeft je fsb maar op 143 te zetten om over de 1Ghz te komen................. :Z
Dat gaat helaas niet met dat klote Biostar mobo, ik kan 'm namenlijk maar op 3 standen zeten

1-133MHz (default) loopt dan standaart 933MHz
2-138MHz loopt dan op zo'n 966MHz
3-152MHz loopt dan niet meer (kan dan m'n BIOS reset'n omdat hij niet meer wil booten)

})

• ReseT
  • Niet online
Ik heb wel iets gevonden voor de PII
Part1
en
Part2

Krijg ik nu ook wat? :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1 2 Laatste