Hoe staat de multipyer op P3?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Bij mij staat ie op 5.
Mijn FSB draait 150
dus 5*150=750 MHz
Nu vraag ik me af hoe die fucking P3's op de 1000 MHz komen. Word dan hardware matig die multiplyer verhoogd of word de FSB nog hoger gezet? Het 2e lijkt me errug sterk

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een P3 700 heeft een multiplier van 7 (7*100=700mhz), om die op 100 te krijgen hoeft er maar zo'n 30-40 mhz bij de FSB bij, makkelijk dus.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 00:44
simpel. men dele de aantal mhzjes door de bus. zie daar die multiplier!

1000:100=10
1000:133=7,5

wat is your problem mister ?..... :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• HitmanWVU
Ok, maar hoe zet ik dan de multiplyer hoger. KAN NIET HOOR IK SCHREEUWEN :) Maar er moet een manier zijn anders kunnen andere processoren ook niet hogere multiplyer hebben.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 22:53 schreef HitmanWVU het volgende:
Ok, maar hoe zet ik dan de multiplyer hoger. KAN NIET HOOR IK SCHREEUWEN :) Maar er moet een manier zijn anders kunnen andere processoren ook niet hogere multiplyer hebben.
De multiplier zit in de CPU zelf gelocked, hoe het precies zit, weet ik niet..., in ieder geval heeft de pin-out hier iets mee te maken, maar ik weet wel dat een Asus CUSL2-C een P3 kan unlocken.

• PsYgHo
Op zondag 04 februari 2001 22:55 schreef VipTweak het volgende:

[..]

De multiplier zit in de CPU zelf gelocked, hoe het precies zit, weet ik niet..., in ieder geval heeft de pin-out hier iets mee te maken, maar ik weet wel dat een Asus CUSL2-C een P3 kan unlocken.
hmm waarom geloof ik dit niet ??? >:)
waar staat dat dan ??

/edit
typos

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• HitmanWVU
Ik heb een ASUS CUSL2. Tell me baby

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-11-2025
euh werkt dit ook bij een CUSL2 (dus niet C)
ik heb een CUSL2 met een PIIIEB-600@720
wil graag weten hoe multiplier te unlocken
share us your knowledge
Thanks

Mike

• _mARCO_
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Op zondag 04 februari 2001 22:55 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Die multiplier wordt er door Intel opgezet, in de fabriek. En nee, er is ABSOLUUT NO WAY HELEMAAL GEEN manier om de multiplier van een P3 zelf te veranderen.

Ik ben benieuwd hoe je erbij komt dat een moederbord de multiplier van een P3 kan veranderen. Als er zo'n revolutionair mobo zou bestaan, waarom weet de rest van tweak community daar dan niets van.......?

sigloos

• shardphoenix
of te wel
VipTweak

praat uit zijn nek (ik denk ik houdt het netjes :))
dacht ik al
zou wel heel revelutionair zijn

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:04 schreef mikevanrooijen het volgende:
of te wel
VipTweak

praat uit zijn nek (ik denk ik houdt het netjes :))
dacht ik al
zou wel heel revelutionair zijn
Misschien dat de halve tweakcommunity gewoon geen verstand van zaken heeft.

Vorig jaar is in Japan de P3 al eens geunlocked, door de pinout aan te passen, toen kwamen er Slot1-S370 converters waarmee je de multiplier kon aanpassen op de markt, maar nooit in de particuliere verkoop, dit doordat Intel een rechtzaak heeft aangespannen.

Met het Asus Mbord CUSL2(of de -C)kan je dit in de BIOS aanpassen, dit hebben we op het werk uitgevonden, zit idd wel verstopt.
Zal dinsdagavond posten hoe je dit moet doen.

Oh ja, en voor diegene : zeggen dat iemand uit zn nek lult, getuigd niet van enige kennis. Zoek liever je tegenargumenten op.

Of jullie zijn eikels en weten niet beter, of jullie moeten zich als Tweaker schamen, omdat jullie deze feiten niet wisten !!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
VipTweak heeft de bekende klok horen luiden....
Okee we wachten totdat jij, dinsdag het tegen deel bewezen hebt.

• HitmanWVU
Nix van waar dus
Zit er nix anders op een FCPGA-PPGA converter kopen zodat ik een amd op mijn FC-PGA kan drukken.
PPGA is toch AMD TBird?

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:11 schreef hetnet het volgende:
VipTweak heeft de bekende klok horen luiden....
Oh ja....zeg het maar

Stelletje rukeenden, zoek liever op waarom je de P3 niet zou kunnen unlocken !!

Geloof me maar, het is wel degelijk mogelijk, Tom (van tomshardware) heeft een tijdje geleden een slot processor geunlocked !!!
Maar goed, ik vergeef jullie gebrek aan kennis.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:12 schreef HitmanWVU het volgende:
Nix van waar dus
Zit er nix anders op een FCPGA-PPGA converter kopen zodat ik een amd op mijn FC-PGA kan drukken.
PPGA is toch AMD TBird?
WHAHAHAAHAHA loser !!!
FCPGA en PPGA zijn beide Intel termen

Wie is hier nu een eikel??

• HitmanWVU
Ik heb nix tegen jou dus chill

• HitmanWVU
Als ik het voor elkaar krijg mijn multiplier hoger te krijgen door jouw verhaal (dinsdag) dan ben jij voor mij tweaker van het jaar.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:37 schreef HitmanWVU het volgende:
Ik heb nix tegen jou dus chill
Op actie volgt reactie

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:39 schreef HitmanWVU het volgende:
Als ik het voor elkaar krijg mijn multiplier hoger te krijgen door jouw verhaal (dinsdag) dan ben jij voor mij tweaker van het jaar.
WHAHAHA, geloof me, er zijn meer tweakers die dit weten hoor. Ik zit net een paar stukjes terug te zoeken over het overclocken van Pentium III's en heb al heel wat gevonden, een of ander Soyo moederbord schijnt het ook te kunnen, maar ik weet (nog) niet welke...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
Ik heb de verhaaltjes meer gehoord, ik ben dan ook erg benieuwd naar dinsdagavond;) Ik zal me waarschijnlijk geen CUSL2 (-C) aan hoeven schaffen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op zondag 04 februari 2001 23:13 schreef VipTweak het volgende:

Oh ja....zeg het maar

Beetje verkeerde vorm van de omgekeerde bewijsvorm die jij toepast. Iedereen zegt dat een P3 niet te unlocken is, jij zegt in je eentje van wel. Wie wil nu wat bewijzen aan wie?
Geloof me maar, het is wel degelijk mogelijk, Tom (van tomshardware) heeft een tijdje geleden een slot processor geunlocked !!!
Nogmaals: Als er een manier zou zijn om die multiplier te veranderen, waarom weet niemand dat dan?

Zou je misschien een link kunnen geven naar dat artikel op tomshardware waarin dus de multiplier van een P3 veranderd wordt? Ze laten alle artikelen daar staan. Zelfs dat artikel uit mei 98 over het afplakken van de B21 pin op 66 Mhz FSB Intel procs, zodat ze op alle mobo's op 100 Mhz FSB kunnen lopen......
Maar goed, ik vergeef jullie gebrek aan kennis.
Ik vergeef jou je gebrek aan kennis ook hoor. Hoewel ik nog nooit iemand die iets zó ontiegelijk fout heeft, zó op zijn bek heb zien gaan......

sigloos

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:56 schreef _mARCO_ het volgende:

[..]

Beetje verkeerde vorm van de omgekeerde bewijsvorm die jij toepast. Iedereen zegt dat een P3 niet te unlocken is, jij zegt in je eentje van wel. Wie wil nu wat bewijzen aan wie?
[..]

Nogmaals: Als er een manier zou zijn om die multiplier te veranderen, waarom weet niemand dat dan?

Zou je misschien een link kunnen geven naar dat artikel op tomshardware waarin dus de multiplier van een P3 veranderd wordt? Ze laten alle artikelen daar staan. Zelfs dat artikel uit mei 98 over het afplakken van de B21 pin op 66 Mhz FSB Intel procs, zodat ze op alle mobo's op 100 Mhz FSB kunnen lopen......
[..]

Ik vergeef jou je gebrek aan kennis ook hoor. Hoewel ik nog nooit iemand die iets zó ontiegelijk fout heeft, zó op zijn bek heb zien gaan......
Ah, dus omdat er veel mensen zijn die het NIET weten, heb ik het fout??

Waarom ga je er vanuit dat ik het fout heb?? Misschien ga jij nu wel ongelooflijk op je bek.
Dinsdag ga ik weer werken, dan krijg ik een CUSL2 onder mn handen en dan schrijf ik het op, hopelijk ben ik voor 10 uur thuis en kan ik het hier plaatsen.
Ik ga nu lekker van de TV genieten, dus verwacht niet dat ik nog op jullie onzin ga lopen reageren.

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 22:53

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Waarom sta je zo stom te schreeuwen en geef je niet gewoon de link waar het volgens jou staat op toms hardware ?

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Sja, lekker makkelijk. Jij plaatst gewoon dinsdag een post van "Halleluja, het is mij gelukt!" En als mensen met ook een CUSL2 het ook gaan proberen en het lukt hun (uiteraard) dan niet, ga je roepen "Hee, dan heb ik vast mazzel gehad....."

Je zei in je posting van 23.43 dat je al een paar stukjes gevonden had die jouw theorie zouden onderbouwen. Zou je eens een paar links naar die artikelen kunnen posten, waarin beschreven zou worden hoe de multiplier van een Intel Pentium III microchip aangepast zou worden?

Je zult toch wel met me eens zijn dat aan een welles-nietes 'discussie' alle partijen niets hebben.

sigloos

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 19:52

Arjan A

Cenosillicafoob

En kom a.u.b. niet aan met het A14 verhaal, want dat heeft niets met die multiplier te maken :(

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 00:17 schreef VipTweak het volgende:
Ik ga nu lekker van de TV genieten, dus verwacht niet dat ik nog op jullie onzin ga lopen reageren.
dit schrijf ik tijdens de reclame, man, zit toch niet zo te douwen, sommige mensen hebben naast hun computer ook een echt leven. doe nou es normaal aub.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

He he, hoe moeilijk is een paar linkjes copy-and-pasten nou?

sigloos

Verwijderd

Stel nou dat je gelijk hebt, dan hoor ik t wel grrraaaagggg :9~ , kan t me alleen niet voorstellen sorry.... :?

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op maandag 05 februari 2001 01:01 schreef VipTweak het volgende:

[..]

dit schrijf ik tijdens de reclame, man, zit toch niet zo te douwen, sommige mensen hebben naast hun computer ook een echt leven. doe nou es normaal aub.
Dus het echte leven is tv kijken???

Zou wel een wereld revolutie zijn als je dit voor mekaar krijgt, frontpagina op alle tweak en oc pagina's, kortom je wordt wereld beroemd in de tweakers scene, de eerste die een p!!! weet te unlocken...

succes...

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 01:03 schreef _mARCO_ het volgende:
He he, hoe moeilijk is een paar linkjes copy-and-pasten nou?
Het is moeilijk om betrouwbare info te krijgen, ja die heb ik, maar ik check ze nog eerst na. Waarom doe je zo gebrand??

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 01:19 schreef Speedy_J het volgende:

[..]

Dus het echte leven is tv kijken???

Zou wel een wereld revolutie zijn als je dit voor mekaar krijgt, frontpagina op alle tweak en oc pagina's, kortom je wordt wereld beroemd in de tweakers scene, de eerste die een p!!! weet te unlocken...

succes...
TVkijken met mn vrienden vindt ik nog meer RL dan dit, ja.

Waarom vinden jullie het eigenlijk zo vreemd dat het mogelijk is?? Het verschil zit in de pin-out en dat is aan te passen, zeker als je de socket kan aanpassen.
Er heeft nog een programmaatje rondgezworven waarmee je gelockte processoren van Intel kon unlocken, maar het werkte niet betrouwbaar. Intel plaatst de lock pas aan het einde van het proces.

Komen jullie ook maar es met argumenten waarom het zo onmogelijk zou zijn, daarna post ik de oplossing wel.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 01:41 schreef VipTweak het volgende:

[..]

TVkijken met mn vrienden vindt ik nog meer RL dan dit, ja.

Waarom vinden jullie het eigenlijk zo vreemd dat het mogelijk is?? Het verschil zit in de pin-out en dat is aan te passen, zeker als je de socket kan aanpassen.
Er heeft nog een programmaatje rondgezworven waarmee je gelockte processoren van Intel kon unlocken, maar het werkte niet betrouwbaar. Intel plaatst de lock pas aan het einde van het proces.

Komen jullie ook maar es met argumenten waarom het zo onmogelijk zou zijn, daarna post ik de oplossing wel.
En de mensen die niet negatief op je reageerden dan? Ik zou wel graag zoiets weten hoor :P. En je hebt gelijk, met je girl tv kijken is VET beter dan achter dat scherm staren (ikke is jaloers :P) :)

edit: ik las vriendIn :P

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 01:48 schreef AirHead het volgende:

[..]

En de mensen die niet negatief op je reageerden dan? Ik zou wel graag zoiets weten hoor :P. En je hebt gelijk, met je girl tv kijken is VET beter dan achter dat scherm staren (ikke is jaloers :P) :)

edit: ik las vriendIn :P
Ja kijk, ik gun het iedereen van harte hoor en ik vindt het vreemd dat er niemand mij bijvalt, want zo ongewoon is het niet hoor. Blijft natuurlijk wel dat de IP3 al ver tegen het maximum zit, dus overclocken niet zoveel zin heeft, maar het kan zeker wel.

Het probleem is, is dat er mensen zijn die zonder argumenten hier lopen te schreeuwen : "Ik heb gelijk en niemand anders". Daar pas ik dus echt voor.

Stuur je E-mail adres maar naar mn ICQ, dan stuur ik je het antwoord wel, voor de andere : wachten....(eigen schuld, dikke bult).
En JA, RL is voor mij belangrijker dan die stomme grijze kast, welke ik voor mn werk al meer dan genoeg zie.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-02 14:30
Op maandag 05 februari 2001 01:41 schreef VipTweak het volgende:
Omdat Intel de multiplyer hardwarematig vaststelt in de cpu zelf. Stel je zelf nou es voor dat het ZOU KUNNEN door het veranderen van de pinout, dan weet ik nog niet hoe de bios van m'n CUSL2 dat wil gaan doen, voor zover ik weet heeft dat ding geen morphing socket oid.
Trouwens, heel fijn voor jou dat je een echt leven hebt met je vrienden op de bank voor de tv, doe niet zo triest zeg, ik heb ook vrienden waarmee ik wel es bij een tv of en glaasje bier zit, ik heb ook een vriendin waarmee ik dat doe en nog wat dingen die ik liever niet met m'n vrienden doen :), no big deal, dat hebben HEEEEL VEEEEEL mensen en dat bewijst nog steeds niet dat je gelijk hebt, tenzij je natuurlijk een op tv een documnetaire gaat kijken over het unlocken van een p3 dat aan ons door geeft. :o

Verwijderd

Slotje

Aaah dat was lekker

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-02 14:30
Op maandag 05 februari 2001 02:00 schreef VipTweak het volgende:
Het probleem is, is dat er mensen zijn die zonder argumenten hier lopen te schreeuwen : "Ik heb gelijk en niemand anders". Daar pas ik dus echt voor.
Euh... heb je het hier over jezelf ofzo? |:(

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 02:03 schreef Ritch het volgende:

[..]

Omdat Intel de multiplyer hardwarematig vaststelt in de cpu zelf.
Via de pin-out ja.
Stel je zelf nou es voor dat het ZOU KUNNEN door het veranderen van de pinout, dan weet ik nog niet hoe de bios van m'n CUSL2 dat wil gaan doen, voor zover ik weet heeft dat ding geen morphing socket oid.
Het BIOS heeft hier nx mee te maken.
Trouwens, heel fijn voor jou dat je een echt leven hebt met je vrienden op de bank voor de tv, doe niet zo triest zeg, ik heb ook vrienden waarmee ik wel es bij een tv of en glaasje bier zit, ik heb ook een vriendin waarmee ik dat doe en nog wat dingen die ik liever niet met m'n vrienden doen :), no big deal, dat hebben HEEEEL VEEEEEL mensen en dat bewijst nog steeds niet dat je gelijk hebt, tenzij je natuurlijk een op tv een documnetaire gaat kijken over het unlocken van een p3 dat aan ons door geeft. :o
Nope, maar lees eerst de postings eens door, mensen vinden het vreemd dat ik het RL leven leuker vindt dan het VR leven. Ook voor jou geldt de wijze les : BETER LEZEN.
Dat van die documontaire geeft alweer aan dat jij alleen maar aan computers loopt te denken.

[flame]
Wat voor leuke dingen doe jij met een vriendin?? Koelertjes demonteren??
[/flame

Verwijderd

ikke heb geen iseeku.........

Oh ja bloemetje, stom he, nog nooit gebruikt..........
Toch de goeie NIC gekozen.......:P

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 02:07 schreef Ritch het volgende:

[..]

Euh... heb je het hier over jezelf ofzo? |:(
Onderbouw dat dan !!!! Je geeft alleen maar aan dat jij ook tot deze groep hoort.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 02:09 schreef AirHead het volgende:
ikke heb geen iseeku.........
Klik op het bloemetje naast mn postingicoontjes.

• aaihetapie
  • Laatst online: 06-02 10:50
[quote]Op maandag 05 februari 2001 02:00 schreef VipTweak het volgende:

Ja kijk, ik gun het iedereen van harte hoor en ik vindt het vreemd dat er niemand mij bijvalt, want zo ongewoon is het niet hoor. Blijft natuurlijk wel dat de IP3 al ver tegen het maximum zit, dus overclocken niet zoveel zin heeft, maar het kan zeker wel.
[quote]
Waarom zoveel drukte ik heb een ungelockte
P3 :P

Verwijderd

Gezellie hier ;)
Op maandag 05 februari 2001 02:06 schreef Ptah het volgende:
Slotje

Aaah dat was lekker
Nee!! geen slotje,,, dit wordt nog interessant (hoop ik)

• shardphoenix
IK CITEER VipTweak uit een eerdere post:

Met het Asus Mbord CUSL2(of de -C)kan je dit in de BIOS aanpassen, dit hebben we op het werk uitgevonden, zit idd wel verstopt.
Zal dinsdagavond posten hoe je dit moet doen.

IK CITEER VipTweak uit een latere post:
Het BIOS heeft hier nx mee te maken.

Ja euh jongen mensen die liegen of onzin vertellen gaan zichzelf vast lullen dat zie je maar weer. Red je hier maar eens uit.

Nee aub geen slotje we willen denk ik met zijn allen zien hoe dit afloopt!

En wat een onzin om het antwoord :+
alleen te mailen naar bepaalde mensen. de rest die je niet geloven zullen dan nooit iets te weten komen. Die link had je allang kunnen posten, je had immers ook tijd om enekele keren te reageren.

WAT EEN ONZIN ! FAKE-Tweaker.
Oh ja trouwens nog iets voor je werk de hele dag alleen maar naar computers kijken wat ben je iemand die de hele dag door pc's in elkaar zet voor je werk.....NEE DAN HEB JE EEN LEVEN !!! SUKKEL (Mij een beetje vertellen dat ik geen leven heb :9)

We wachten met spanning af allemaal wat je dinsdag te vertellen hebt

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Dat jullie allemaal nog uberhapt reageren op die VipTweak gast .. en een aantal zich ook nog verlagen naar zijn niveau :r .

Die VipTweak is gewoon een soort van dwangmatig-leugenaar-wannabe-tweaker-achtig-figuur. (ofzoiets)
Als je zn post history ns bekijkt zul je zien dat ie gewoon aan de lopende band uit zn nek loopt te lullen en eigenlijk nooit precies weet waar ie over praat.
slotje dr op dus .. liefst zelfs een slotje op de account van viptweak 8-)

Overigens : Je kan met dat moederbord (en een boel anderen trouwens) een aantal parameters van de PIII processor veranderen, waaronder een aantal prestatie-beinvloedende factoren (en ook een paar processor-verneukende), maar NIET de multiplier. Die is namelijk hardwarematig binnenin de processor gelocked en is via geen enkele instructie of pin-verandering aan te passen. Dit gaat echter niet via de BIOS of jumpers, maar dmv. een Linux utility. Je kan daar ook je processor serial enzo mee checken en evt zelfs veranderen. Alle instellingen zijn na een koude reboot weer teruggezet naar standaard. Best cool dus.
Ik heb dit bij een kennis zien draaien, maar ik weet helaas even niet de naam van dat programmatje (ik heb em niet omdat ik geen Intel maar AMD TB heb.... Ik zal de persoon in kwestie eens de naam ervan vragen met een link . Dan kan iemand die er in geinteresseerd is em downloaden.. of voor als jullie (goh, hoe kan ik dat nou van jullie denken ;) )mij niet geloven.

Ik post em nog wel es. Maar zet die droom van het multiplier unlocken maar uit je hoofd. Als dat zo is eet ik mijn schoen op.8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 05 februari 2001 01:38 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Het is moeilijk om betrouwbare info te krijgen, ja die heb ik, maar ik check ze nog eerst na. Waarom doe je zo gebrand??
Sja, als jij met wereldschokkend nieuws kunt komen waar duizenden mensen in de tweakers-scene reikhalzend naar uit kijken, dan wil ik wel redelijk enthousiast reageren......

Laat alsjeblieft dit topic open blijven, en aub ook geen userban op VipTweak. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit iemand zo hard op de bek zien gaan. Dit kan nog wel eens nog leuker worden (en ik vind het nou al grappig). :)

sigloos

• hetnet
FF gezocht op toms page!!!
niks nope nada .
Alleen deze http://www6.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/celeron100-01.html
Dat gaat over van 66 naar 100 Mhz.
dat wisten we toch al ;)
Maar ik ga nog ff verder met zoeken....

Verwijderd

Leuke post dit! >:)

Vooral het niveau spreekt me erg aan! |:(

• HitmanWVU
Waarom zoveel drukte ik heb een ungelockte
P3 :P
Vertel maar HOE!!!!

Verwijderd

Dit is echt een kewl topic hoor :P
-
Zover mijn kennis van cpu's is... is er op dit moment nog eigenlijk geen manier om de multiplier van een P3 (of P2) te unlocken (heb trouwens wel gehoord over microcode updates).

Verwijderd

Mischien hebben jullie hier wat aan :?
Nee het gaat niet over Unlocken van de multiplier, dit is iets wat ik ook nog nooit ben tegen gekomen na aug98.
Op intel enginering sample's na dan.
Maar over het overcachen van een celeron II.

http://pub4.ezboard.com/focshootoverclocking.showMessage?topicID=1166.topic

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

PIII's zijn niet mulipl. te unlocken !!!!

En als iemand zegt dat in Japan blablabla of ik heb er 1 thuis, dan gaat ie maar met viptweak naar Japan ofzo. (nintendootjes tweaken)

• RTBravo
  • Laatst online: 13-02 22:53

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ze bestaan wel maar dat zijn van die fabrikaten voor de testfase. Ze mogen in principe niet op de markt terecht komen, maar sommige testers hebben ze doorverkocht.
Dus als iemand zegt dat ie thuis en unlocked PIII heeft zou dat kunnen (als ie speciale contacten heeft), maar dat ie een gelockte PIII zelf unlocked heeft kan ie alleen maar gedaan hebben met een toverstafje :P

ow en omdat ik wel in staat ben mijn post te onderbouwen, hier een link naar een forum waar iemand post met zelf zo'n unlocked PIII
http://www.overclockers.com.au/ubb/Forum7/HTML/003793.html
(ff doorscrollen naar beneden, want daar komt ie er pas achter :D)

• PsYgHo
Mhaa, ik heb hem een mailtje verstuurd, en >:) zodra ik antwoord heb post ik het meteen hier neer...

/spam mode
we zouden allemaal wel ff een icq berichtje kunnen sturen... (puur uit nieuwschierigheid)
/spam mode

• mvds
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Ik heb ooit eens een bericht gelezen over hoe intel hun CPU's locked. En ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar ongedaan kan maken.

Ze doen het namelijk door op het laatste moment een verbinding van de core naar de pinnen te verbreken. Dus als jij geen virtuoos bent met de soldeerbout kan ik me niet voorstellen dat je dit voor elkaar krijgt.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Laten we maar met z'n allen afwachten tot dinsdagavond, als meneer VipTweak hier zijn revolutionaire bevindingen plaatst, die alle Pentium III bezitters ter wereld versteld zullen doen staan.......

sigloos

Verwijderd

Ik wacht met smart op het verlossende antwoord *D

• Bigs
  • Niet online
Ach.. VipTweak lult lekker uit z'n nek.. multiplier-free P3's zouden een kleine revolutie zijn en dan zou echt wel iedereen het weten (zie het Athlon/Duron/TBird, het ouwe Celeron verhaal en alle andere grote OC-verhalen).

Dat overcachen van die Celerons is idd wel een leuk idee, ware het niet dat Celerons meestal afgekeurde P3's zijn waar de cache rot van is (heb ik teminste gehoord).

Verwijderd

Ik heb een aantal dingen te melden :)

Ten eerste, VipTweak: Bestudeer eens heel goed de site [url="http://www.cusl2.com."]www.cusl2.com.[/url] Hier staat een forum waarop duizenden mensen de cusl2 tot de laatste transistor ontleedt hebben. Als het mogelijk was de multiplier te veranderen had het daar wel op de frontpage gestaan met een artikel van x pagina's en was er ook allang een link daarheen geweest van een nieuwsposting hier.

Bovendien, VipTweak (en dit is geen kritiek op jou): zou ik eens mogen weten hoe oud jij bent? Als ik namelijk jouw postings bekijk en de manier zie waarop je je fellow-tweakers probeert af te kraken gok ik dat je niet veel ouder kan zijn dan 13 a 14. Zelfs al heb je gelijk in je P3 verhaal heeft het geen zin tegen de benen van tweakers te schoppen.. ze schoppen net zo hard -zo niet harder- terug!

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 14:35 schreef CrazyMuppet het volgende:
Ik heb een aantal dingen te melden :)

Ten eerste, VipTweak: Bestudeer eens heel goed de site [url="http://www.cusl2.com."]www.cusl2.com.[/url] Hier staat een forum waarop duizenden mensen de cusl2 tot de laatste transistor ontleedt hebben. Als het mogelijk was de multiplier te veranderen had het daar wel op de frontpage gestaan met een artikel van x pagina's en was er ook allang een link daarheen geweest van een nieuwsposting hier.

Bovendien, VipTweak (en dit is geen kritiek op jou): zou ik eens mogen weten hoe oud jij bent? Als ik namelijk jouw postings bekijk en de manier zie waarop je je fellow-tweakers probeert af te kraken gok ik dat je niet veel ouder kan zijn dan 13 a 14. Zelfs al heb je gelijk in je P3 verhaal heeft het geen zin tegen de benen van tweakers te schoppen.. ze schoppen net zo hard -zo niet harder- terug!
Ja, jij hebt wel wat te melden....... :?

:P

Verwijderd

ik ramde een athlon en een p3 tesamen in me asus dual mobo

loopt als een speer echt waar maar ga jullie echt niet vertellen hoe :o

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:01

BrZ

OK, VipTweak... Jij beweert dus dat het kan...

Dan durf je vast wel mijn weddenschap aan :)

Als het dus wel kan krijg je van mij een krat bier, als het niet kan krijg ik van jou een krat bier...

>:)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Beter nog:

Als het WEL lukt, krijgt VipTweak van iedereen die op deze topic heeft gereageerd en hem voor gek heeft verklaard een krat bier.

Als het hem NIET lukt, moet VipTweak iedereen die op deze topic gereageerd heeft, een krat bier doen.

Alhoewel, we moeten hem natuurlijk niet te veel op kosten jagen....... >:)

sigloos

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-02 03:52
Jullie staan trouwens wel voor lul als hij het wel kan.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kadoendra/smile04.gif

• BrZ
  • Laatst online: 15:01

BrZ

Op dinsdag 06 februari 2001 01:12 schreef Sir_Killalot het volgende:
Jullie staan trouwens wel voor lul als hij het wel kan.

[afbeelding]
Hij staat nu al voor lul want het kan gewoon niet :)

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 21:42 schreef Babutski het volgende:
ik ramde een athlon en een p3 tesamen in me asus dual mobo
Je vergeet voor 't gemak erbij te vermelden dat je 66 FSB gebruikt. Maar IK weet nu waar je de fout in ging. ICQ me maar. Stakker.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 01:23 schreef Ptah het volgende:

[..]

ICQ me maar. Stakker.
jou lozerige icq bloempje doet het niet

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik hoop in heel mijn hart(uhhh cpucore) dat VipTweak gelijk heeft...ookal reageerd hij nogal aggressief op normale posts(of hij leest niet goed -> "op actie volgt reactie" jammer dat de 'tegenpartij' nog geen actie had ondernomen ;) )
In iedergeval hoop ik dat hij ons dinsdagavond kan verlichten. Dan kunnen we het nieuws gelijk naar [H]ard OCP en Tom stuuren...die zullen het allemaal ook retegraag willen weten :)

...gamen blijft leuk...

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Je kan ook nu alvast het bericht naar alle grote tweak sites sturen dat er iemand op een revolutionaire wijze p!!!'s kan unlocken, met vermelding van de tijd van bekendmaking, e-mail van viptweak, misschien wat perfecte photshop afbeeldingen en nog wat van dat soort spul. kijken hoever we het nieuws kunnen krijgen...

Verwijderd

Cool, kan je met die Cus-l ook mijn celeron opwaarderen naar een p3 :). Maar hier geloof ik dus helemaal niks van. De P3's zien er aan de onderkant bijna hetzelfde uit. Het zit dus of in de verbindingen of in de weerstandjes en niet in het bios.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 06 februari 2001 01:19 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

Hij staat nu al voor lul want het kan gewoon niet :)
Precies, hij staat al anderhalve dag voor lul. :+ Is het jullie ook opgevallen dat VipTweak al hier ook al anderhalve dag niets van zig heeft laten horen? ;)

sigloos

• Selachii

Selachii

gamedev

Ik vind niet dat jullie hem allemaal zo uit moeten schelden...Stel dat hij gelijk heeft. Ik hoop namelijk van wel!!! Stel je voor!

Maarja, als hij ongelijk heeft is hij erg de l*l, tot die tijd, hou het ff voor je pleaze...

...gamen blijft leuk...

• PsYgHo
hmm, eingelijk word het tijd voor een "VIPTWEAK WERELD TWEAKER of WANNEBEE ?" Topic...
zodat we daar verder kunnen discusieren...
Dan word het allemaal wat bekender, en hoewel ik er geen snars van geloof, heb ik het idee dat die aan komt zetten met een productie enginerings sampel.

annyway als hij gelijk heeft word hij WERELD TWEAKER!!! anny way, ik ga dit topic gewoon openen en kijken wat er gebeurt! >:)

/edit
topic geplaatst!
/edit

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Laat voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat het FYSIEK ONMOGELIJK is om een Pentium 3 te unlocken.

De multiplier van een P3 (sowieso van elke gelockte Intel processor) wordt vastgelegd door in de processorcore zelf een aantal verbindingen door te branden. AMD doet dat aan de buitenkant (de bekende L1 bruggen)

Tenzij je een manier weet om de core van een P3 open te leggen, met een elektronenmicroscoop de desbetreffende verbindingen te vinden, ze weer te verbinden (leen wat apparatuur van ASML ofzo) en dan de boel weer dicht te maken (en dat het dan nog gaat werken ook) is het gewoon onmogelijk.

Duizenden mensen over de hele wereld zijn al sinds de release van de eerste gelockte Intels (jaartje of 7 geleden ofzo) bezig om een manier te vinden om het te omzeilen...en dan zou het nu ineens met een Linux progje kunnen?? Was het maar waar...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je kan WEL een p-3 unlocken alleen met een special laser uit de intel fabriek en de blueprints van een p-3 :)

en aangezien daar onmogelijk aan te komen is kan het DUS niet....
wat een triest mannetje die VIPloser :r :r :r
ga toch lekker de multiplier van je moeder unlocken ofzo :r

• Floor-is
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Daniel: Dat neemt niet weg dat dit een erg interessante thread is, ik heb op hetzelfde austalische forum als hier al eens langs kwam dit gelezen:
Could be, but I've verified other speeds (where it was stable) with Sandra, and so far everything matches the speed displayed at POST. Even if it wasn't 1066, the point is, the processor is unlocked, and I can change the multiplier AND the FSB as desired.
Maar dat kwam hierdoor:
However, I did grab the serial # from the top, and it looks something like this...

Intel Confidential QUO1ES
90088029-0020 MALAY
I()()'00 80526PZ866256

I don't know what other processors of this type normally have on the top. Does the above look like a prototype? The confidential bit says to me: "maybe".

..

QUO1ES= Qualifier Unit 01 Engineering Sample. First batch on the production line. It's not suppose to be sold.
Wanna sell it????
Deze doed heeft dus van iemand een 2e hands proc gekocht, die later een engeneering sample bleek te zijn, de eerste batch die van de productielijn komt is nooit gelocked, helaas komen deze processoren (als het goed is) nooit buiten de plant, tenzij ze geshipped worden naar een andere afdeling van het bedrijf. In dit geval is het dus hoogstwaarschijnlijk iemand geweest die eenvoudigweg een proc heeft gejat.

Ik wacht met spanning af met wat voor verklaring meneer VipTweak komt, met zijn geweldige RL leven >:)

Bericht hierboven

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er zijn trouwens ook aardig wat reviewsites die een unlockte P3 hebben. Handig voor tests enzo :)

Waarom wij niet eigenlijk? :P

• Artcore
  • Niet online
Owja? Geef eens wat url's dan? Ik geloof er niks van.

Ik bedoel daarmee dat zij een unlockte p3 hebben :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Klopt... zei ik ook al maar daar hebben ze waarschijnlijk overheen gelezen.. ;)

Verwijderd

Hahahahahahahahahahahaha. Humor!

Dit is echt zoooooooooowwww fout!

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op dinsdag 06 februari 2001 09:34 schreef Selachii het volgende:
Ik vind niet dat jullie hem allemaal zo uit moeten schelden...Stel dat hij gelijk heeft. Ik hoop namelijk van wel!!! Stel je voor!

Maarja, als hij ongelijk heeft is hij erg de l*l, tot die tijd, hou het ff voor je pleaze...
Op zondag 04 februari 2001 23:13 schreef VipTweak het volgende:

Hmmm, en dan moeten wij niet gaan schelden? :)

En stel dat VipTweak een engineerings-sample heeft (hoewel die kans 1/oneindigste procent is ofzo, maar toch), dan nog kan hij niet de lock van een normale P3 halen.

sigloos

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:14 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Owja? Geef eens wat url's dan? Ik geloof er niks van.

Ik bedoel daarmee dat zij een unlockte p3 hebben :)
Er wordt hier dus niet gezegd dat ze een gelockte P3 unlocked hebben hé!!! Er staat dat ze een (vanuit de fabriek) unlockte P3 hebben! Laat dat even duidelijk zijn!

• Artcore
  • Niet online
OOH! Haha, lol
Ik begreep het verkeerd, dacht dat zij zelf hun P3 unlocked hadden :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:19 schreef Artcore_Trooper het volgende:
OOH! Haha, lol
Ik begreep het verkeerd, dacht dat zij zelf hun P3 unlocked hadden :)
Dacht ik al ja :) Daarom zei ik het maar even... voordat de flamewar weer opnieuw losbarst.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat kan dus niet, tenzij je een waferstepper van ASML jat en de core zelf opnieuw gaat bouwen ofzo :P

Wederom, was het maar waar...dan hoefde ik mijn P3 733 tenminste niet op 170 MHz FSB te draaien om een beetje fatsoenlijke snelheid te halen :)

In het "grijze" circuit zwerven wel wat niet gelockte P3's rond, maar een eenmaal gelockte P2/P3/Celeron unlocken kan niet...ik herhaal...NIET :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 februari 2001 12:22 schreef Daniel Kegel het volgende:
Dat kan dus niet, tenzij je een waferstepper van ASML jat en de core zelf opnieuw gaat bouwen ofzo :P

Wederom, was het maar waar...dan hoefde ik mijn P3 733 tenminste niet op 170 MHz FSB te draaien om een beetje fatsoenlijke snelheid te halen :)

In het "grijze" circuit zwerven wel wat niet gelockte P3's rond, maar een eenmaal gelockte P2/P3/Celeron unlocken kan niet...ik herhaal...NIET :)
Dus jij denkt dat het wel kan? ;)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wel grappig!

* delyver heeft net zijn ASML vriendjes opgelbeld en gevraagd hoeveel ze voor zo'n waferstepper moeten hebben, ;)

waarom laat die VIP tweak niks meer van zich horen? ;)

heeft ie al een nieuw account?

Audi A8 W12 6.0

• LAN
  • Niet online

LAN

Afbeeldingslocatie: http://www.actionxtreme.com/ubb/cwmsmilies/cwm8.gif

• Selachii

Selachii

gamedev

Sluit deze thread maar...iedereen praat langs elkaar en wordt boos op elkaar om 1 post terwijl ze de post daarvoor niet gelezen hebben waardoor het weer nanders op te vatten is..blablabla enz enz enz enz......laten we nou maar wachten tot vanavond

...gamen blijft leuk...

• Bigs
  • Niet online
En dat bepaal jij?

We kunnen beter eerst wachten tot onze VIP weer wat te zeggen heeft :) (vanavond zou hij zijn geheim bekend maken).

• duderuud
  • Laatst online: 13:16

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik ben HEEEEEEL benieuwd wat hij gaat posten vanavond:):)|:(

Motor-Forum.nl

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Vol verwachting klopt ons hart, wie de pentium 3 unlockt en wie voor lul staat... ofzo :+

• Bigs
  • Niet online
Heeft iemand nou nog gemailed naar HardOCP en Anandtech? >:)
Das wel lullig (maar wel terecht :7). Mocht blijken dat viptweak loopt te lullen hoeft hij hier ook niet meer terug te komen (of hij moet er van houden om constant uitgelachen te worden >:))

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat VIP vanaf vanavond een nieuwe nick heeft... >:)

• hetnet
Niet nega.... hoor tis nog geen 10uur
hij heeft nog ff de tijd :P

Verwijderd

hoow, ik moet ook ff reageren... Ik ben er dan niet al te vroeg bij. 'Kat nml een kutcrash en ik zit nu 8er een 166 *D. Maar aangezien ik een kratje bier kan winnen wil ik best ff reageren >:) ...

Nee, ik denk niet dat het kan, ik sluit het niet uit, maar hoelang bestaan die P3's al???, 2-3-(meschien)4 jr??? Nou, dan lijkt het mij sterk dat het niet bekend is in al die jaren hoe je em dan zou moeten unlocken. "Ze" waren er al snel 8er hoe dat moest met die TB'z toch?!. En "ze"(again) hebben nu al 3-4jr met die P3z en "ze"(again again) zijn er nogsteeds niet 8er!

Conclusie: HIJ LULT!

Trouwes wel een beetje off-topic allemaal, moet je voor de gein eens naar de titel kijken van deze topic... :9

Achja... het IS nu dindsdagavond, dus is het spannont???... nou... icq me maar als je wilt weten of het spannend is!!! >:)

Aju Leon

• ezwizard
  • Laatst online: 01-12-2025
ok, alles gelezen... tsjonge jonge zeg, wat een ophef... ik hoop voor KIPTweak dat ie het kan bewijzen en geen onzin gaat uitkramen, anders gaat ie het nog moeilijk krijgen...

Maar los van alles; waarom niet gewoon meteen delen? Das toch de hele gedachte achter GoT? Beetje flauw idd om dan de patser uit te hangen en maar te blaten naar iedereen... beetje kinderachtig...

DUS: Laten zien wat je hebt of anders gewoon oprotten !

• ezwizard
  • Laatst online: 01-12-2025
Bubbeldedubbel...

Verwijderd

Dit is nou de reden waarom roddelbladen als prive enzo in zulke grote oplages gekocht worden. (Niet door tweakers natuurlijk, nou ja misschien door Kiptweak)
Iedereen weet in z'n hart wel dat het niet waar is, maar iedereen wil het toch meemaken.
Nou Kiptweak, je begint al een aardige oplage te krijgen, want dat was toch je bedoeling???

Verwijderd

Laat mijn naam hier effe buiten!:(

Verwijderd

Sorry Kip, maar de p en de v zitten ook maar 10 cm uit elkaar op het toetsenbord...
Pagina: 1 2 Laatste