Toon posts:

[Nero 6] Image van harddisk maken op externe harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb Nero 6 en wil hiermee een image van mijn harddisk op mijn externe harddisk zetten.
Kan dit?
Ik heb uitgebreid gezocht, maar de manual van Nero is erg onduidelijk en ik kon op Tweakers alleen maar draadjes vinden over het maken van een image van CD en/of DVD, oa deze draadjes:
Hoe maak je een image met nero?
Hoe image maken?
Hoe maak ik een image met nero??

Ik heb enkele problemen waarvoor ik geen oplossing kan vinden:
1) In burning ROM selecteer ik recorder -> image recorder, maar als ik dan met File -> New een nieuwe compilatie wil maken, kan ik in de linker bovenhoek alleen kiezen uit CD/DVD, maar ik wil dat het image op mijn externe HD komt.
2) Hoe voorkom ik dat bestanden in gebruik zijn (oa door Windows en door Nero zelf)? Bij het branden van een image van CD of DVD heb je dit probleem niet.

Of moet ik hier andere software voor hebben?

Alle hulp welkom, alvast bedankt!

Groetjes, Bou

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 25-02-2007 22:29 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06

job

De image recorder houdt in dat je een isotje bakt en die op je HD zet, en niet een image van je complete systeem.
Wil je een image maken van je complete systeem, dan moet je daar andere software voor hebben.
Bijv. symantec Ghost, of Acronis true image (aanrader).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan even achter dat Acronis aan.
Thx voor de ultra-snelle reply!

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:54
Nee hoor, in Nero6 zit ook een programma genaamd BackItUp. Hiermee kun je een complete back-up van je HDD maken.

• job

job

Guust Flater schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:16:
Nee hoor, in Nero6 zit ook een programma genaamd BackItUp. Hiermee kun je een complete back-up van je HDD maken.
Hmm, nooit geweten.
En die backup is dus een echte image... Dus dat je een lege HD kan pakken.. die backup eropzetten HD in je pc en het werkt? (ala ghost, acronis?) Of is het een backup-programma om je bestanden te bewaren.

• Guust Flater
Ik weet zo niet of je er een image mee op je hdd zelf kan maken. Ik heb me er niet zo heel erg in verdiept, maar als ik weer eens een pc voor iemand moet bouwen, of opnieuw moet installeren, maak ik altijd een back-up van de c:\ schijf. Mocht het systeem later opnieuw geïnstalleerd moeten worden, DVD erin 20 minuten wachten en je OS is weer hartstikke fris met alle programma's die je voor de back-up al had geïnstalleerd.

• Guust Flater
job schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:19:
[...]
Hmm, nooit geweten.
En die backup is dus een echte image... Dus dat je een lege HD kan pakken.. die backup eropzetten HD in je pc en het werkt? (ala ghost, acronis?) Of is het een backup-programma om je bestanden te bewaren.
Beter leren lezen Guust!

Ja, dit kan. Gewoon een back-up van de ene schijf maken en dan terug zetten op een andere schijf kan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe voorkom ik het probleem dat bestanden in gebruik zijn bv systeembestanden?
Want als ik "Create New Drive Backup" selecteer in Nero BackItUp, krijg ik de melding bij Local Disk (C:) "File system may be currently in use!". Bovendien kan ik in het volgende dialoogvenster bij "select target" alleen maar kiezen uit CD of DVD, en ik wil 'm weliswaar niet op de harddisk zelf zetten maar wel op de externe harddisk.

• Guust Flater
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:49:
Hoe voorkom ik het probleem dat bestanden in gebruik zijn bv systeembestanden?
Want als ik "Create New Drive Backup" selecteer in Nero BackItUp, krijg ik de melding bij Local Disk (C:) "File system may be currently in use!".
Dit is enkel een waarschuwing, de back-up loopt dan wel gewoon goed. Tijdens de back-up gewoon je pc met rust laten. Zoals ik al eerder zei, heb ik alleen ervaring met het wegzetten op cd/dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probeer ik dat.
bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb je openingspost even aangepast; als je gewoon URL's in je bericht plaatst hoef je eigenlijk nooit '[url]' tags te gebruiken; die worden namelijk automatisch herkend en daarnaast zorgt het ervoor dat links naar andere topics worden omgezet naar nettere links :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Guust Flater schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:31:
[...]

Dit is enkel een waarschuwing, de back-up loopt dan wel gewoon goed. Tijdens de back-up gewoon je pc met rust laten. Zoals ik al eerder zei, heb ik alleen ervaring met het wegzetten op cd/dvd.
Hoi Guust

Ik heb Nero 6 BackItUp (ver 1.2.0.25) opgestart. Ik klik dan links op "Drive Backup" en in het dialoogvenster kies ik Local Disk (C:) en "Start Drive Backup". Dan kan ik bij "Select Target" slechts kiezen uit mijn ingebouwde CD-rewriter en mijn externe DVD-rewriter. De externe harddisk staat er niet bij, maar deze is wel aangesloten (ik kan 'm browsen in mijn verkenner).

Kan het dan toch niet??

• job

job

nero is een brandprogramma, dus het zal me niets verbazen als het inderdaad niet kan.
Pagina: 1