Hoe image maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hallo, ik wil een bootable CD maken met allemaal makkelijke progjes (ghost, partmagic, firmawares etc) in de bootable partitie. Nou kan je de bootable partitie zo groot maken als je zelf wil mbv hd-emulatie dus dat is geen probleem. Mijn probleem is dat je onder Nero niet zomaar kan bepalen wat er op de bootpartitie komt. Dat moet :
1) van een flop (te klein)
2) van een HD partitie <640 MB (heb ik niet)
3) van een image (wil ik doen!!)

Hoe moet ik deze image maken; het lukt niet door een CD te 'branden' via de image recorder. Ook het maken van een image met winimage werkt niet; ik krijg dan een non-system disc error bij booten van CD.

Iemand iedeen ????

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 17:14

Valium

- rustig maar -

Ik kan je niet adviseren hoe je een image moet maken (onder windows in ieder geval).

Maar je kunt toch ook een kleine partitie aanmaken?? (Hint: gebruik partition-magic)

Waarom is een floppy te klein eigenlijk??
Het enige wat daar op hoeft te staan in toch:
io.sys
msdos.sys
command.com
cdrom-driver.sys
mscdex.exe
Da's nog geen halve diskette.

Daarna laad je je CDROM et voila, 650 Meg aan ruimte waar je je spulletjes op kunt zetten. :)
Suc6

• Chemist
Ja dat weet ik ook wel dat het zo kan, maar ik wilde eigenlijk alles op het bootgedeelte zetten (gewoon om te proberen) omdat dit ook moet kunnen.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

he chemist,

weet niet precie swat je nu graag wil, maar wij gebruiken op het werk PowerQuestDiskImage.
hebben een image gemaakt voor een bepaald type pc. Met ezcd cd cd bootable gemaakt. Daarna de zooi die we eerst op een floppie hadden erop gezet ( maakt ramdisk aan enzo) en draaien maar.

Als je helemaal lui wilt worden , bouw je voo rPQDI een sciptje en dan hoef je enkel de cd erin te schuiven , de boel aan te zetten en later terug te komen. Alles helemaal reddie...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Chemist, gebruik het progje winimage om van je flop een image file te maken. M.b.v. nero kun je dan deze image-file gebruiken voor het boot-gedeelte van de CD-ROM. Reuze gemakkelijk!

Suc6

RAiMaN

• Chemist
Rainman> dat heb ik vannacht ook ontdekt; werkt idd prima. Jammer alleen dat ik onder winimage max. een 2.88MB image kan maken. Ik wil dus iets van 20 MB in de boot partitie dumpen zodat ik geen mscdex hoef te laden, zodat ik meer geheugen overhoud in DOS.

Pagina: 1