Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]
Misschien wil je processor gewoon niet verder? Ik vind in ieder geval niet dat je genoeg gedaan hebt. Je dumpt even je settings en vraag wat je moet doen.. Da's niet helemaal de bedoeling.. :N

well ik vraag gewoon om tips ,zelf heb ik allerhande test's uitgevoerd qua voltages ,wil ook niet te hoog gaan .op deze settings is hij orthos stable alles erboven in mhz niet, ook niet met verhoging in vcore . ik lees dat bios f9 didt mss zou kunnen verhelpen ,maar dat terug flashen niet zo een goede optie lijkt ? timing van me geheugen hoef ik niet aan te passen want deze loopt bijna volgens spd dus nie overgeklocked. wat is wel een goede wijze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op Tweakers is het de bedoeling dat je zelf wat inzet, ipv zomaar 'om tips' vraagt. Eigenlijk is alles namelijk te vinden over het overklokken van een CPU, op wat 'rare' dingen na, zoals een te hete northbridge oid (op Ds3)
,zelf heb ik allerhande test's uitgevoerd qua voltages ,wil ook niet te hoog gaan .op deze settings is hij orthos stable alles erboven in mhz niet, ook niet met verhoging in vcore
Als 'ie het zo uren stabiel doet, en één MHz hoger na een korte periode er al uit klapt, zou er iets 'vreemds' kunnen zijn ja.
ik lees dat bios f9 didt mss zou kunnen verhelpen ,maar dat terug flashen niet zo een goede optie lijkt?
Ach, terugflashen is hetzelfde als vooruitflashen, dus een even 'goede' optie...
timing van me geheugen hoef ik niet aan te passen want deze loopt bijna volgens spd dus nie overgeklocked. wat is wel een goede wijze ?
Prima hoor. Voor de zekerheid kun je wel de timings nog iets losser zetten, maar ik denk niet dat het zal helpen.

Met deze post kunnen we meer dan 'ik wil tips' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ,dan geef ik toe dat mijn aanpak met (ik vraag tips ) niet goed was , ik vraag dan simpelweg niks meer en uit gewoon mijn mening ,ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzemutahh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 07:51
Ben een newb in dit topic ... heb gezocht, maar kon niet vinden dus sorry als dit een known issue is ...

Ik heb een nieuwe 965P-DS3 (rev3.3 met bios F12)met een E4300 en OCZ 2 GB DDR2-800 (XTC Platinum 2, OCZ2P800R22GK).
Met de door Gigabyte meegeleverde Easytune ... heb ik geprobeerd een héle lichte overklok uit te voeren, d.w.z. alléén de FSB opschroeven van 200 naar 205. Gewoon om te kijken of het overclocken überhaupt lukte. 9x205, da's een makkie voor deE4300 en ook de OCZ moet dat makkelijk kunnen (haalt 880-890 en nu dan dus op 820).

De boel wil echter hiermee niet booten, dus de in de bios alles weer op default, easytune eraf geflikkerd (vertrouwde het toch al niet met die mickey mouse interface) en het start weer.

Wat is nu de grap: Cpu-Z zegt nu dat mijn CPU op 1,2 GHz draait! 6 x 200 !
Volgens CoreTemp draait ie op 6 x 300 !!! En hij is traag ... veel trager dan mijn S939 X2 3800+ was want de CPU load is continu > 50%.
In de bios staat de multiplier op 9, als ik hem op bijv. 8 zet, draai ik volgens de BIOS op 9x200, volgens Cpu-Z op 8 x 200 en volgens CoreTemp op 8 x 300 .....
Als ik daarna de FSB in de bios verander, bijvoorbeeld van 200 naar 199, draai ik volgens de bios op 8x199, volgens Cpu-Z op 8x199 en CoreTemp zegt 8x298,5 .........

Mijn CoreTemp komt nooit boven de 38 graden.

Als ik alles in de BIOS wéér op safe default zet draait ie redelijk goed, maar volgens Cpu-Z dus op 1,2 GHZ en kan ik 0 komma nul overklokken.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn ?

Wie kan me hierbij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Geweldig :)

Hier idem dito maar met een P35-DQ6

Ik weet haast zeker dat CPU-Z chipset P35 nog niet ingegrepen heeft.
Maar bij versie 'ervoor' zal dat toch wel moeten werken?
Ik weet dat CPU-Z onderhand de '1.40.5' uit heeft en geeft hetzelfde probleem.

Via www.hwinfo.com het programma gedownload en die geeft wél de juiste waardes aan.

Gebruik die eens?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik heb een andere vraag.

De northbridge is al op stock heet.
Kunnen jullie er normaal een vinger op leggen?
Mijn pink kan het niet aan. Iedereen hetzelfde?
Het bord is nieuw en geplaatst op het mobo-doos voor de rest.

Tevens de vraag:

Als ik overclock moet ik bij het spel Call of Duty 2 altijd 'nee' kiezen dat de configuratie sinds laatste keer gewijzigd is. heeft iemand daar ervaring mee?
Zou het kunnen dat het door schommeling Mhz van CPU komt?

GA-P35-DQ6 , E6600, Corsair XMS2 DDRII - 800Mhz.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Heb wel vaker gehoord dat Cod 2 niet echt lekker overweg gaat met overgeclockte cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
X-Rayonline schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 01:15:
Ik heb een andere vraag.

De northbridge is al op stock heet.
Kunnen jullie er normaal een vinger op leggen?
Mijn pink kan het niet aan. Iedereen hetzelfde?
Het bord is nieuw en geplaatst op het mobo-doos voor de rest.
Ik heb er zelf een 40mm-fan op geschroefd, wat een stuk scheelt in stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hey

Ik wil de geheugencapaciteit van m'n overclock systeempje uitbreiden van 1 naar 2 gig door nog eens hetzelfde 2x512MB kitje bij te steken. Kan iemand me vertellen of dat enige invloed zal hebben op de stabiliteit van m'n systeem en/of ik evt. bepaalde wijzigingen zal moeten maken in de BIOS instellingen om de boel draaiende te houden?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
probeer eens de 'Load Optimized Default' in de BIOS.
Daarna de instellingen even nalopen en misschien de FSB vast te zetten op 200.

En dat cpu-z minder aangeeft, kan door de EIST/C1E komen, deze schakelen de multiplier/voltage terug. Deze kun je uitschakelen om te kijken of het hierdoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Sir_Eleet schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 07:36:
hey

Ik wil de geheugencapaciteit van m'n overclock systeempje uitbreiden van 1 naar 2 gig door nog eens hetzelfde 2x512MB kitje bij te steken. Kan iemand me vertellen of dat enige invloed zal hebben op de stabiliteit van m'n systeem en/of ik evt. bepaalde wijzigingen zal moeten maken in de BIOS instellingen om de boel draaiende te houden?

alvast bedankt :)
Ik heb vaak gelezen dat het wel uitmaakt, maar denk alleen als je tegen het maximum van je overclock aanzit.
Ik draai met een mutli 7 en fsb 420 (met een c2d 6300) en heb 2x512mb en 2x1gb erin zitten en de pc loopt stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops ik gebruikte nog een usb muis en één van men subtimings stond nog iets strakker.

396x9 >> 1.50 vcore momenteel 1 uur orthos and going up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
evolnick schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:44:
[...]

Ik heb vaak gelezen dat het wel uitmaakt, maar denk alleen als je tegen het maximum van je overclock aanzit.
Ik draai met een mutli 7 en fsb 420 (met een c2d 6300) en heb 2x512mb en 2x1gb erin zitten en de pc loopt stabiel
Hier zie je mijn oc, geheugen zit wel dicht bij zijn max capaciteit tenminste met de +0.2 overvolt.
Wat ik me af vraag is of ik met 4x512MB dan een system memory multiplier van 4.0 moet pakken of 2.0 gewoon moet blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gewoon 2 natuurlijk anders loopt je mem opeens 1333 ipv 667 :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
ok bedankt, weer wat bijgeleerd B) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb de DS3P in mijn bezit maar ik kan nergens vinden wat voor firewire erop zit. Weet iemand of dit moederbord 1394a of 1394b heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb rev 3.3 in m'n bezit en wat ik uit Sandra haal is 1394a. Sandra>Hardware>Mainboard (Mainboard, chipsets, buses.........)>FireWire/1394 Controller

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Wie weet wat dit kan zijn:
Ik heb een GA-P35DS4 bord met een E6700 cpu
tevens een 8800 vga kaart
en 4gb G.SKILL pc6-667 in een 4gb kit (2x2gb)
werkt prima.

Echter nu heb ik er hetzelfde geheugen kitje bij gezet.
Dus totaal 8gb
systeem boot dan super traag :'(
ipv ca.1 minuut duurt het 3-6 minuten.
Systeem is dan ook niet meer vooruit te branden.
Weer terug naar 4gb en het probleem is weg
Ik ben al door de bios gelopen maar zie niet echt een setting die dit probleem oplost/veroorzaakt.
Wat kan dit zijn????
Ik draai als os: Vista 64 business.

geen overclock "gewoon standaard settings

(kan ik dit hier wel plaatsen of moet dit in een apart/nieuw topic??)

[ Voor 9% gewijzigd door Ron555 op 29-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38

KhaZ

Alfa Romeo

Ron555 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:04:
Wie weet wat dit kan zijn:
Ik heb een GA-P35DS4 bord met een E6700 cpu
tevens een 8800 vga kaart
en 4gb G.SKILL pc6-667 in een 4gb kit (2x2gb)
werkt prima.

Echter nu heb ik er hetzelfde geheugen kitje bij gezet.
Dus totaal 8gb
systeem boot dan super traag :'(
ipv ca.1 minuut duurt het 3-6 minuten.
Systeem is dan ook niet meer vooruit te branden.
Weer terug naar 4gb en het probleem is weg
Ik ben al door de bios gelopen maar zie niet echt een setting die dit probleem oplost/veroorzaakt.
Wat kan dit zijn????
Ik draai als os: Vista 64 business.

geen overclock "gewoon standaard settings

(kan ik dit hier wel plaatsen of moet dit in een apart/nieuw topic??)
Moet je geen Vista x64 Ultimate hebben voor zoveel geheugen?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

KhaZ schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:18:
[...]

Moet je geen Vista x64 Ultimate hebben voor zoveel geheugen?
Nope zelfs basic ondersteunt max 8GB, Home Premium 16GB en Business / Ultimate / Enterprise allemaal 128+GB.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Juist 8gb ZOU geen probleem mogen zijn
ik heb er de laatste officiele bios inzitten (F4)

Ik snap er weinig van
Ook via google kom ik niet verder.
Er is een hotfix voor als je niet kun installeren met meer dan 3gb,
maar die staat er al op.

Het draait dus wel, krijg ook geen errors. Het is alleen rete traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk eens of je geheugen op de compatability list staat.

Controleer ook of je het dual-channel niet verkeerd gezet hebt; verkeerde dimms in verkeerde sloten. Ook is het handig om even in je BIOS te kijken hoe de timings/frequentie staat.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is even dat tweede setje los proberen, en eens memtest86+ draaien met 8GB.

- Rare hersenscheet: Kan het niet zijn dat je nu moet wachten tot 8GB volgepropt is vanaf je HDD's met prefix zooi, wat dus 2x zo lang duurt als voorheen?

[ Voor 18% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
Probleem opgelost
de nieuwe beta bios erin
vervolgens 6gb erin
daarna de 4de 2gb module
en het werkt weer....

wat het nu was...? tja ik weet het ook niet
Volgens de zeer beknopte info van de betreffende bios release zou het daar niet aan kunnenl
iggen.

Maarja het werkt dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Kan iemand mij vertellen of je ook SATA kabels bij de P35-DS3 erbij krijgt? Zo ja, hoeveel?

Bedankt _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je weet dat dit het gigabyte 965 topic is? En niet het P35 topic.

Maar om je vraag te beantwoorden: bij elk moederbord krijg je tegenwoordig kabels. En als je wilt weten hoeveel er bij de P35-DS3 zitten, kan je dit lezen in de handleiding (welke je kan downloaden van de gigabyte website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Welk mobo raden jullie me aan wanneer je puur kijkt naar OC resultaten :

De Gigabyte GA-965P-DQ6, kan ik kopen voor 110 euro.

Of voor 90 euro de Gigabyte GA-965P-DS3.

Ik ben van plan dit te gaan draaien :

BallistiX PC5300 2048MB CL3
E4300 @ 3.2 ghz ongeveer
Scythe ninja plus
en een van bovenstaande mobo`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ck2000nl schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:43:
Kan iemand mij vertellen of je ook SATA kabels bij de P35-DS3 erbij krijgt? Zo ja, hoeveel?

Bedankt _/-\o_
Moet je even naar het P35 GigaByte topic gaan?

Verder kun je uiteraard een review opzoeken, en zit sinds 199x bij elk moederbord de nodige kabels. In het geval van budget-borden twee maal s-ata en één maal IDE, en in het geval van een bord als de DS3 al gewoon kabels voor alle connectoren.

Verder zijn s-ata connectors ook maar een euro per stuk, en anders heeft een tweaker ze nog wel, dus wat is het probleem? :p
SpX schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:35:

E4300 @ 3.2 ghz ongeveer
Scythe ninja plus
Voor die €20 zou ik e DQ6 zéker niet laten schieten. Dat bord heeft gewoon betere specs, en een véél betere standaard koeler. Daarbij levert het wanneer je het ooit weer wilt verkopen gewoonweg meer op.

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 10-08-2007 20:15 ]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
ik heb onlangs speedfan gedownload, heeft er al iemand een config ontvangen? zodat je de fans op snelheid kan regelen? de cpu- en de syst-fan zijn als het goed is op snelheid te regelen

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Configure>Advanced>Juiste chip selecteren>PWM Mode: Software controlled.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

ik zou nog mn Raid 5 score hier posten

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c84c5a5a5140aa58d116cc6ee4345f39/thumb.png

vind het zelf erg netjes,

Hardware :

Core²Duo E6600
GB DS3P
2GB DDR2 PC5300
3x 80GB WD @ Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
Heeft hier iemand ervaring met een Zalman 7000B? Ik heb er nog 1 liggen en dacht dat het misschien wel wat was ipv de boxed cooler. Hij lijkt op het eerste oog alleen met de NB-koelblok in de weg te komen. Omdat je een convertertje moet kopen om hem op een 775-bord te zetten dacht ik, ik vraag het even. Kon in de search niemand vinden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuus verkeerde topic. :o

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Ik heb zelf een GA-P965-DS3P mobo en wil volgende week een Intel® PRO/1000 Dual Port Server Adapter gaan kopen maar deze hebben ze in twee varianten:
  1. PCIe variant. Deze heeft een x4 slotje nodig maar functioneerd ook op een x16. Hier heb ik er nog een van vrij dus dat zou mogelijk zijn. Het nadeel is echter zodra m'n tweede x16 slot in gebruik is worden de drie andere x1 sloten uitgeschakeld. Ik weet voor mezelf nog niet of ik op een later tijdstip nog gebruik ga maken van een x1 slot. Het voordeel is wel dat ik met PCIe de volledige 2Gbit kan volpompen.
  2. PCI variant: Ik heb nog 1 PCI slot over. Dit zou ook nog kunnen. Zover ik weet lopen de PCI sloten van mij mobo op 33Mhz. Als deze 32 bit en 33Mhz zijn dan kan weet je al vrij snel dat ik niet aan de volledige snelheid van de NIC kom. Echter, als deze 64 bit zou zijn, zou het geen probleem zijn.
Nu mijn vraag. Weet iemand toevallig hoeveel bits deze PCI sloten zijn? Ik kan het namelijk nergens vinden. En wat zouden jullie mij het beste kunnen adviseren om te doen? (Als je dan even niet kijkt naar de lees en schrijfsnelheden van de HD's. Dit is even een bijzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Standaard PCI sloten zijn 33 32-bit @ 33MHz. 64-bit PCI sloten zijn een stuk langer en vind je maar zelden op desktopmoederborden.

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-08-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

[quote]SpX schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:35:

E4300 @ 3.2 ghz ongeveer
Scythe ninja plus
[/quote]

Ik ben dus dit gaan draaien :

E6600
Scythe Infinity
Gigabyte GA-965P-DQ6

Ik heb het allemaal al vanaf vorige woensdag binnen, echter heb ik het zooitje nog steeds niet werkend gekregen.

M`n HD uit m`n vorige PC heeft heb opeens begeven, na het aansluiten op het moederbord. Ok, dat kan toeval zijn.

Ben naar een lokale PC-boer gegaan, en een nieuwe (tijdelijke) HD aangeschaft. Hij teste hem daar, en jawel, de schijf werd in de BIOS herkent.

Echter thuis, bij de installatie van Windows was de pret over. Hij kwam namelijk niet verder dan het fragmenteringsproces, dat je moet uitvoeren op een nieuwe schijf om Windows te kunnen intalleren.

Terug gegaan naar de winkel, en nog een keer met een nieuwe schijf getest, maar opnieuw deed hij het niet goed. Hij kwam na 3 keer verder dan het fragmenteringsbericht, maar kreeg daarna een blue-screen.

Weet iemand misscien raad, buiten het mobo terug te sturen, en RMA/garantie claimen ?

[ Voor 4% gewijzigd door SpX op 18-08-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Neem eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door voordat je RMA aanvraagt. Het kan natuurlijk ook aan het geheugen of de processor of de vga of weet ik niet wat liggen: de HDD hoeft niet de schuldige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

silmaril8 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:41:
Neem eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door voordat je RMA aanvraagt. Het kan natuurlijk ook aan het geheugen of de processor of de vga of weet ik niet wat liggen: de HDD hoeft niet de schuldige te zijn.
Het ligt niet aan de VGA, geheugen, voeding of de processor, want die zijn allemaal apart getest in een ander systeem, en die werkten perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Het geheugen kan oa niet compatible zijn met het moederbord... Probeer ook eens ander geheugen.
Of probeer een andere controller (sata ipv pata of andersom). Het kan ook aan de HDD kabel liggen: probeer eens een andere sata/pata kabel.
Anyway, dit staat allemaal in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Breepee schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:08:
Heeft hier iemand ervaring met een Zalman 7000B? Ik heb er nog 1 liggen en dacht dat het misschien wel wat was ipv de boxed cooler. Hij lijkt op het eerste oog alleen met de NB-koelblok in de weg te komen. Omdat je een convertertje moet kopen om hem op een 775-bord te zetten dacht ik, ik vraag het even. Kon in de search niemand vinden.
Iemand dan en 7700? Die is nog groter dus als die past, dan past de 7000 ook. Mijn bord is de DS3 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zojuist de Tuniq Tower op mijn DS4 gezet:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/168fs636691_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/168fs636844_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/168fs636919_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/168fs637044_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/168fs639440_th.jpg

Temps zijn 10 graden lager dan met de Scythe Ninja. :) Een schroefsysteem voor koelers werkt voor mij dus veel beter dan een pushpin systeem. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 19-08-2007 11:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Admiral Freebee schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:05:
Standaard PCI sloten zijn 33-bit @ 33MHz. 64-bit PCI sloten zijn een stuk langer en vind je maar zelden op desktopmoederborden.
Okee bedankt :). Weet ik even voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Admiral Freebee schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:05:
Standaard PCI sloten zijn 33-bit @ 33MHz. 64-bit PCI sloten zijn een stuk langer en vind je maar zelden op desktopmoederborden.
Je bedoelt 32bit ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
Heb een probleempje met mn 965P-DS4...

De BIOS (F9, F10) verliest steeds zijn overclockinstellingen. Mijn E4300 stel ik in op 9*266MHz en het geheugen zet ik ook "goed".

Als ik daarna meteen reboot is alles ok, maar na een cold boot zijn die instellingen verloren. Andere settings zijn wél gebleven.

Vind het maar raar. Iemand al iets dergelijks meegemaakt met zijn Gigabyte 965 bordje?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

smason schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:25:

De BIOS (F9, F10) verliest steeds zijn overclockinstellingen. Mijn E4300 stel ik in op 9*266MHz en het geheugen zet ik ook "goed".

Als ik daarna meteen reboot is alles ok, maar na een cold boot zijn die instellingen verloren. Andere settings zijn wél gebleven.

Vind het maar raar. Iemand al iets dergelijks meegemaakt met zijn Gigabyte 965 bordje?
Dit heb ik ook meegemaakt met mijn 965P-DS3 in combinatie met een Intel E6600. De instellingen voor het geheugen werden dan na een coldboot teruggezet waardoor de computer niet meer wou opstarten. Met een cmos reset werktte het daarna wel weer, maar toch vind ik het overklokken met de F10 bios niet echt stabiel. Vind mijn E6600 standaard toch al snel genoeg dus overklokken is voorlopig toch niet meer aan de orde ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
smason schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:25:

Probeer is wat voltages te verhogen. Ik had ook zoiets, meer vcore werkte bij mij. Het probleem bij jou is denk ik dat het bij een coldboot te zwaar is om op te starten met die settings. Daarom zet je mobo de oude settings terug en kan ie wel booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

bassie_ schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:02:
[...]

Probeer is wat voltages te verhogen. Ik had ook zoiets, meer vcore werkte bij mij. Het probleem bij jou is denk ik dat het bij een coldboot te zwaar is om op te starten met die settings. Daarom zet je mobo de oude settings terug en kan ie wel booten.
Ik heb precies hetzelfde :

DQ6 met Xeon 3060 ( E6600 )

Multipler 9
FSB 390 = probleemloos

Multiplier 9
FSB 400 = hard draaien van een fan, en coldboot, en tevens reset naar standaard instellingen.

Multipler 7
FSB 500 = probleemloos.

Best raar. 1 keer deed hij zich niet afsluiten na het veranderen van instellingen in de bios, en toen boote hij ook gewoon op 3.6 ghz. Alleen waren toen de timings veel en veel te hoog. Daarna wou ik ze verandere naar iets strakkere, en restarte hij zich, en tevens weer een coldboot gevolgd door een reset van de instellingen.

Verwijderd

Waterlelie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:34:
Zijn er veel mensen die problemen hebben met geheugen-modules die niet in de compatibel-list staan zoals mijn Twinmos 667/800?
Ik heb de GA-P35-DS4 gister aangeschaft, waar ik deze kocht stond aangegeven dat deze ook met 1066mhz geheugen werkt. Dus heb ik er een setje geheugen bij gehaald (Team Xtreem 2x1GB DDR2 1066 TXDD2048M1066HC5DC-D).

Na het in elkaar zetten van mijn nieuwe pc zette ik deze aan en reboote meteen na 3 seconden en ging door met rebooten. Zoveel mogelijk apparaten ontkoppelt en opnieuw geprobeerd en probleem was er nog steeds.

1 geheugen stickie eruit gehaald en het werkte hij boote en ik kon bios in. Daar zag ik staan da tie geheugen standaard op 800mhz maar met een multiplier van 4.0 kreeg ik het op 1066 mhz. Standaard voltage stond op 1.8 en geheugen heb 2.3-2.4 nodig dus die heb ik +0.6 gegeven.
(ik ben dit te weten gekomen via fora, zou iemand kunnen bevestigen dat dit wel goed is?)

Ik sluit af en stop 2e reepje erbij en weer hetzelfde systeem valt uit na 3 seconden en reboot. Dus ik dacht mischien is 1 reepje brak. Ik haal module 1 (getest zonder module2 en dat werkte eruit en plaats module 2 op plek van 1 en reboot.

Maar nu deed het systeem hetzelfde hij reboote naar 3 seconden. Terwijl met het andere reepje wel boote.

Nou is mijn vraag hebben meer mensen problemen gehad met PC8500 geheugen die niet op de support list staan van de GA-P35-DS4?

Nou kom ik net op het werk aan en zegt een collega hetzelfde te hebben gehad met zijn computer hij had PC5400 CL4 geheugen en zijn comp starte ook steeds opnieuw op net na boot. En hij probeerde 1 module en werkte en hij switchte de modules en ook bij hem deed 1 module het niet. Hij is naar de winkel gegaan en omgeruilt en weer hetzelfde. Hij ging weer terug en vroeg andere hij kreeg hetzelfde geheugen maar dan CL5 en dat werkte wel.

Als iemand een idee heeft ik hoor het graag ik ben beetje aan het stressen en begin spijt te krijgen van het aanschaffen van de GA-P35-DS4. Ik heb mijn Tuniq tower erop gemonteerd dus switchen van moederbord is het laatste wat ik wil proberen. (zon ding er al eens afgehaald? :P)

mobo GA-P35-DS4
vidkaart HD 2900XT
ram Team Xtreem 2x1GB DDR2 1066 TXDD2048M1066HC5DC-D
processor q6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte tweakers,

Ik heb problemen met de setup van windows XP, mijn seagate 7200.10 sata schijf wordt niet getedecteerd als deze aan de ICH8 is aangesloten. In de bios wordt de hdd wel herkend. Zodra ik de disk aan de Jmicron hang ziet de setup van XP de disk wel.
Op de site van Intel, heb ik drivers gevonden (voor P965 chipset) die je mbv F6 bij begin van de setup moet laden, helaas word de hdd dan nog niet herkend.

De instellingen in 965P(DS-3) rev.3.3 - bios versie F12 zijn:

SATA AHCI mode: Enabled
Onboard SATA/IDE device: Enabled
Onboard SATA/IDE Ctrl mode: IDE
SATA Port 0-3 Native Mode: default (niets aangepast)

Is dit een bekend probleem? En is hier misschien workaround voor? Misschien dat de instellingen in de BIOS niet goed staan.

Ik heb geprobeerd xp te installeren mbv. een ander inf, die op de volgende site te vinden is: http://sniping.org/2007/03/09/ichicanery8/
Door deze inf te gebruiken wordt de sata disk wel herkend en kan ik xp installeren. Alleen tijdens de setup verschijnt er een melding dat de driver niet voldoet aan het windows logo (oid)! Weet iemand van jullie drivers te vinden die wel voldoen? Of is het geen probleem?

Als jullie tips hebben om mijn hdd alsnog aan de praat te krijgen met de ICH8 graag een reply, bij voorbaat dank! Ik heb nog niet geprobeerd om na de installatie op de Jmicron, de kabel hierna om te hangen aan de ICH8 en te kijken wat er gebeurt....

Specificaties van mijn systeem:
Gigabyte 965P(DS-3) rev.3.3 - bios versie F12
4x512MB KHX6400 geheugen @stock
E6600 @ stock
ASUS 8800GTS 320MB @stock
SEAGATE 7200.10 HDD (S-ATA) jumper limt eraf
NEC DVD (IDE)
WD 160GB IDE HDD

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 09:47 . Reden: wederom herschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:57
Klopt het dat als ik een GA-965P-DS3 Rev 2.0 moederbord koop (met dus 1066MHz systeembus) ik dan nooit kan upgraden naar CPU's met een 1333MHz bus?
Als dat klopt, weet iemand dan een winkel waar ze de Rev. 3.3 verkopen? In de pricewatch staan ze allemaal door elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:29:
Klopt het dat als ik een GA-965P-DS3 Rev 2.0 moederbord koop (met dus 1066MHz systeembus) ik dan nooit kan upgraden naar CPU's met een 1333MHz bus?
Als dat klopt, weet iemand dan een winkel waar ze de Rev. 3.3 verkopen? In de pricewatch staan ze allemaal door elkaar!
Ik heb mijn rev3.3 bij megawebshop besteld. Ik heb aangegeven dat ik graag het rev3.3. bord wou hebben en dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het maakt niets uit, het gaat enkel om de support. Het nieuwe BIOS op de rev 3.3 doet weinig meer dan standaard support leveren voor 1333MHz chips, en de wijzigingen op het bord zijn hoogstens om er 100% zeker van te zijn dat het werkt.

Mijn r3.3 doet 410MHz (en toen wilde de CPU niet meer denk ik, want ik zie mensen veel hoger gaan), dus ik zie het probleem niet zo van 333 op een r2.0, al is een 3.3 natuurlijk altijd leuker om te hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update:

Ik heb XP geinstalleerd op de Jmicron controller en ben er via de chipset identifier van Intel achter gekomen dat ik een INTEL 82801/HB/HR I/O Controller hub (ICH8/ICH8R) heb.
De driver die op de site van Gigabyte staat is geschikt voor een 82801HR/HH/HO controller, ik denk dat ik hier het probleem te pakken heb waarom de setup van xp mijn harddisk niet ziet als ik de hdd op de ICH8(R) heb aangesloten.

Ik heb op de site van Giga-Byte.com een vraag gesteld of ze mij een driver willen leveren specifiek voor mijn controller. Hopelijk is hiemee het probleem opgelost. Ik zal zodra ik meer weet dit topic aanvullen.

Verwijderd

Hierbij dan het antwoord van Gigabyte, luistert en huivert... of leescht en lacht oid.

Op 9/11/2007 02:50 de volgende vraag gesteld:

My problem is that the setup for Windows XP doesnt recognize the harddrive, i tried (f6 before install) with the drivers posted on your website (http://www.giga-byte.com/...leType=Driver&FileID=3137) but they didnt find the harddrive

I downloaded a chipset identifier from the intel website. And this program tells me i have a INTEL 82801/HB/HR I/O Controller hub (ICH8/ICH8R). The driver which you posted on your website is for an 82801HR/HH/HO controller, i think thats why my hdd is not being recognized.

Can you please provide me a driver that is compatible with my INTEL 82801/HB/HR?

ps. Installing XP on the Jmicron controller is no problem at all.

Thanks in advance.

Het antwoord hierop door Gigabyte:

Please, note that there is no extra driver need to use during the installation of WinXp for single HDD.
The extra drivers only need for Raid Mode.
Please, just disable the Raid in the Bios after then install WinXp normally.

Thx!
Best Regards,

Mijn antwoord hierop:

I've tried it and this doesn't work at all.
There is an extra driver needed, without it, windows xp doesn't recognize the hdd.
You might want to check the following url's, i am not the only with this problem.

I would like to have a signed driver.

http://vip.asus.com/forum...model=P5B&page=1&count=20

http://vip.asus.com/forum...5B&page=1&SLanguage=en-us

http://sniping.org/2007/03/09/ichicanery8/

http://kerneltrap.org/node/7582

Verwijderd

jesus
Haal de drivers dan bij intel zelf
Is niet de eerste keer dat bij een fabricant de verkeerde drivers op hun web hebben gezet.
Je kan ook kijken bij anderen hardware fabricanten die de zelfde chip gebruiken .
En daar de drivers vandaan halen.

Verwijderd

Euhm suikerbuik....

Als je enigzins moeite had gedaan om de url's in mijn post te bekijken had je dit antwoord niet hoeven geven...

Ik heb alle intel drivers mbt. 965 geprobeerd, van de site van asus en intel zelf, deze werken dus allemaal niet! Ik ga er van uit dat als je als moederbordfabrikant een moederbord uitbrengt je dan ook voor de goede drivers zorgt, vandaar mijn vraag.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 13:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:53:
Euhm suikerbuik....

Als je enigzins moeite had gedaan om de url's in mijn post te bekijken had je dit antwoord niet hoeven geven...

Ik heb alle intel drivers mbt. 965 geprobeerd, van de site van asus en intel zelf, deze werken dus allemaal niet! Ik ga er van uit dat als je als moederbordfabrikant een moederbord uitbrengt je dan ook voor de goede drivers zorgt, vandaar mijn vraag.
Dat is dan zeer vreemd ?
Dan lijkt het net of dat de chip niet goed word ondersteunt in de bios.
Hierdoor zal windows niet goed kunnen werken
Nu heb ik zelf ook dat bord (ds3) en maak gewoon gebruik van allebij de s-ata aansluitingen (geen raid)
Met de driver cd die meegelevert is .
De intel s-ata drive is zelf plug end play (mag het gewoon wisselen)

even mijn driver versie gepakt
intel ich8 2ports serial ata storage controller-1825
stuurprogramma 8.0.0.1008
leverancier intel datum 10-4-2006
misschien heb je er wat aan
bij intel ich8 4ports staat de zelfde gegevens

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 14:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:39:
[...]

Dat is dan zeer vreemd ?
Dan lijkt het net of dat de chip niet goed word ondersteunt in de bios.
Hierdoor zal windows niet goed kunnen werken
Nu heb ik zelf ook dat bord (ds3) en maak gewoon gebruik van allebij de s-ata aansluitingen (geen raid)
Met de driver cd die meegelevert is .
De intel s-ata drive is zelf plug end play (mag het gewoon wisselen)

even mijn driver versie gepakt
intel ich8 2ports serial ata storage controller-1825
stuurprogramma 8.0.0.1008
leverancier intel datum 10-4-2006
misschien heb je er wat aan
bij intel ich8 4ports staat de zelfde gegevens
Het is idd vreemd. Overigens kon ik op de volgende site http://sniping.org/2007/03/09/ichicanery8/
een inf-file downloaden (die door de topicstarter was gemaakt) waarmee xp de schijf wel ziet, tijdens (F6) floppy invoeren.
Alleen loop ik dan tijdens de installatie tegen de melding aan dat de driver niet signed is. Dit is geloof ik niet zo'n groot probleem (tenminste niet dat ik weet). Maar zodra ik de Intel® Matrix Storage Manager software wil installeren loop ik r tegen een foutmelding aan dat ik niet voldoe aan de voorwaarden om deze applicatie te installeren. Hierdoor kan ik write back cache niet aanzetten. Nu las ik net dat hier óók weer een workaround voor is. Door de exe van de Intel® Matrix Storage Manager software te openen hierna de gedownloade inf-files in te kopieren.

Verder zou door gebruik te maken van bovenstaande driver NCQ niet werken. Dit zou volgens Intel wel moeten kunnen op de ICH8. http://www.intel.com/design/chipsets/specupdt/313057.htm

Maar goed om een kort verhaal lang te maken. Een werkende driver van de moederbordfabrikant zou erg fijn zijn... Dan hoef ik niet allemaal trucs uit te halen om het tóch voor elkaar te krijgen. Of stel ik me nu gewoon aan :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 15:04 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik heb de DS3 en heb gisteren even een fan op de northbridge heatsink geschroefd. maar die is nou los gaan zitten. eerst zat ie ws vastgeplakt aan de chip, nu wordt ie er alleen nog maar tegenaan gehouden door die plastic pinnetjes. zou dit problemen kunnen veroorzaken? alles lijkt nog wel stabiel te zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:00:
[...]

Het is idd vreemd. Overigens kon ik op de volgende site http://sniping.org/2007/03/09/ichicanery8/
een inf-file downloaden (die door de topicstarter was gemaakt) waarmee xp de schijf wel ziet, tijdens (F6) floppy invoeren.
Alleen loop ik dan tijdens de installatie tegen de melding aan dat de driver niet signed is. Dit is geloof ik niet zo'n groot probleem (tenminste niet dat ik weet). Maar zodra ik de Intel® Matrix Storage Manager software wil installeren loop ik r tegen een foutmelding aan dat ik niet voldoe aan de voorwaarden om deze applicatie te installeren. Hierdoor kan ik write back cache niet aanzetten. Nu las ik net dat hier óók weer een workaround voor is. Door de exe van de Intel® Matrix Storage Manager software te openen hierna de gedownloade inf-files in te kopieren.

Verder zou door gebruik te maken van bovenstaande driver NCQ niet werken. Dit zou volgens Intel wel moeten kunnen op de ICH8. http://www.intel.com/design/chipsets/specupdt/313057.htm

Maar goed om een kort verhaal lang te maken. Een werkende driver van de moederbordfabrikant zou erg fijn zijn... Dan hoef ik niet allemaal trucs uit te halen om het tóch voor elkaar te krijgen. Of stel ik me nu gewoon aan :O
Je heb helemaal gelijk alleen dan moet je intel aanklagen omdat hun niet de juiste drivers aan de fabrikant leveren.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet boot van de s-ata aansluiting.
Ik boot van een losse ide controller van highpoint 133sb (sneller dan de losse ide van intel zelf?)
Ik moest wel via een pci ide kaart doen omdat mijn bord op zijn kop zit en de ide kabels te kort zijn voor me kast.
Maar mijn drivers voor mijn s-ata controllers zijn wel geinstalleert en werkt met een samsung s-ata2 drive

• Admiral Freebee
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:33:
ik heb de DS3 en heb gisteren even een fan op de northbridge heatsink geschroefd. maar die is nou los gaan zitten. eerst zat ie ws vastgeplakt aan de chip, nu wordt ie er alleen nog maar tegenaan gehouden door die plastic pinnetjes. zou dit problemen kunnen veroorzaken? alles lijkt nog wel stabiel te zijn.
Hoe bedoel je los gaan zitten? De heatsink wordt normaal tegen de chip gedrukt door de veertjes in die plastic pinnetjes. De koelpasta wil ook nog wel eens sterk plakken als de chip koud is maar die houdt het koelblok eigenlijk niet vast.

• Byte_Me
Admiral Freebee schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:25:
[...]

Hoe bedoel je los gaan zitten? De heatsink wordt normaal tegen de chip gedrukt door de veertjes in die plastic pinnetjes. De koelpasta wil ook nog wel eens sterk plakken als de chip koud is maar die houdt het koelblok eigenlijk niet vast.
voordat ik begon zat de heatsink echt vast, dwz, er zat geen beweging in. nu kan ik de heatsink een beetje heen en weer draaien. als ik het vergelijk met een koeler voor de CPU, dan zitten die altijd veel steviger erop geklemd. maar het is dus geen probleem?

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:11:
[...]
voordat ik begon zat de heatsink echt vast, dwz, er zat geen beweging in. nu kan ik de heatsink een beetje heen en weer draaien. als ik het vergelijk met een koeler voor de CPU, dan zitten die altijd veel steviger erop geklemd. maar het is dus geen probleem?
nee dat is geen probleem
Het is de pasta die nu gesmolten is waardoor je het nu kan bewegen.
De fabricant gebruikt eerst dikke pasta zodat de heat sink op zijn plaats blijft en drukken dan de pinnen vast.
Door de warmte en enzz gaat de pasta smelten voor betere contact

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Het voelt wel heel knullig, maar ik krijg speedfan maar niet onder de knie

ik heb een systeemfan & de cpu fan op 50% draaien, dat is wel gelukt. Maar het gaat om het feit, dat de fans harder moeten gaan draaien naarmate de temperatuur stijgt. Er komt wel doodleuk een vlam voor te staan, maar ze niets harder?

Is er iemand die me dit uit kan leggen? Ik heb voor zover mogelijk is, alles doorgegekeken en op internet gezocht.. Ik kan het niet vinden :'(

Alvast bedankt! :)

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wil je het perse door Speedfan laten regelen? Want als je het toch zo wilt doen (fans afhankelijk van temp) kan je het zooitje het beste door het bios laten regelen (bij voorkeur dmv bijv. Intel QST) je moet dan wel ff in Speedfan instellen:
Configure>Advanced>PWM (1) mode ON/OFF

Je heb met die instelling dan overigens geen controlle meer over je fans met Speedfan, tenzij je het weer op software controlled zet. Als ik met mijn board alles op software controlled zet en een beetje met de fans ga kloten en daarna het weer terug zet op PWM moet ik trouwens rebooten omdat de instellingen dan op een 1 of andere manier niet gereset worden.

[ Voor 40% gewijzigd door temp00 op 13-09-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb een ds3 en kingston geheugen pc6400 (KHX6400D2LLK2/2G) wat aangegeven word in cpuz als pc 5300
zou het kunnen dat het geheugen niet door het moederbord word ondersteund dat ik dit krijg ?
in het bios staat het nog op 667 mhz, want als ik de multiplier daar verander staat het meteen op 888mhz, ik kan niet op 800 uitkomen, weet iemand hier meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
jens17 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:41:
Het voelt wel heel knullig, maar ik krijg speedfan maar niet onder de knie

ik heb een systeemfan & de cpu fan op 50% draaien, dat is wel gelukt. Maar het gaat om het feit, dat de fans harder moeten gaan draaien naarmate de temperatuur stijgt. Er komt wel doodleuk een vlam voor te staan, maar ze niets harder?

Is er iemand die me dit uit kan leggen? Ik heb voor zover mogelijk is, alles doorgegekeken en op internet gezocht.. Ik kan het niet vinden :'(

Alvast bedankt! :)
Even dat vakje 'automatic fan speed' aanvinken, en in de config de juiste temperaturen invoeren bij temps en de fans en minimumsnelheden bij fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn 965-DS3 rev 1.0.
het bord is defect geweest en is onder garantie gerepareerd. Aan het laagje stof op het bord te zien is er niet veel gebeurd /vervangen, maar ik weet niet precies wat ze hebben gedaan en wat er nou precies mis was.

Maar nu het probleem. Voor de RMA was een fsb van 500+ (zonder voltage verhogingen) geen enkel probleem (weet de max niet precies omdat mijn cheap-ass geheugen niet sneller wil), maar nu wil het bord geen MHz harder dan 440. Ik heb al met alle voltages gespeeld in de bios, maar dit brengt me helemaal niets verder. Ik draai de nieuwste bios (f12, tevens opnieuw geflashed).

Mijn systeem:
Mobo: 965-DS3 rev 1.0
CPU: E6400 (water gekoeld)
Geheugen: cheap-ass 800 mhz
HDD: 2x WD 250gb in raid0
GPU: 1950pro

Iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Weet iemand hier of de nieuwe E8xx0 lichting chips op de DS3 werkt? Zo'n E8200 ziet er wel interessant uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk dat je dit toch echt aan GigaByte moet vragen, aangezien er pas begin volgend jaar van die chips (en eind dit jaar de extreme, dus dan zou je het al moeten weten) uit komen. Als het kan, zul je wel je BIOS moeten flashen denk ik, want het is een andere maat core, en om de SSE4-instructies te ondersteunen zal ook wel het eea nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb dit board nu ook bijna een week in bezit, maar ben nog niet geheel tevreden.

Om te beginnen vind ik de NB véél te warm worden, gloeiend heet gewoon. Volgens mij komt dit het overclocken zeker niet ten goede.

Ik ben dus wel begonnen om mijn E4300 te overclocken. Ik kwam in de F10 bios niet verder dan 2880Mhz (320x9) en toen moest ik al 1.55v door mijn CPU jagen. Vandaag maar eens geupdate naar F12 en nu kom ik niet verder dan 2520Mhz (280x9) :? Bij iedere FSB wijziging valt de pc uit en start 'ie automatisch weer opnieuw op.

Als geheugen heb ik een 2gb Corsair dual-channel kitje, met de MP op 2 en de timings op 4-4-4-12. Ik kan de settings wat losser zetten, maar dat helpt niet bij het overclocken. Ik ga iig de F10 bios weer installeren en ik hoop dat ik dan weer tot de 2880Mhz kom.

Wat kan de oorzaak zijn? Gewoon een brakke E4300?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:17:
Bij iedere FSB wijziging valt de pc uit en start 'ie automatisch weer opnieuw op.
Dit is iets dat eigen is aan de moederborden gebaseerd op de 965P chipset. Ik heb een GA-965P-S3 en een Asus P5B en beiden hebben dit.

Wat me wel opvalt is dat het koelblok op het Gigabyte moederbord veel warmer aanvoelt dan die op het Asus moederbord terwijl het net hetzelfde blok is met een andere kleur en logo. Op het Gigabyte moederbord heb ik een temperatuursensor op het koelblok zitten en dit wordt ongeveer 42°C maximum. Als je weet dat de chipset over de 100°C mag hebben is dit nog wel in orde.

Het blokje op het Asus moederbord wordt ook wel warm maar opmerkelijk minder. Misschien gewoon slechte overdracht op het Asus moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Barry|IA schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:17:
Ik heb dit board nu ook bijna een week in bezit, maar ben nog niet geheel tevreden.
Probeer bios F7/F9 is, als dat mogelijk is icm je cpu. Die doen het bij mij het best.

Chipset word warm, en dat mag ook. Als je het tewarm vind, plak er een fan voor of koop een beter blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Barry, ga even hier heen, en zoek daar naar 'overclock at all' dmv Ctrl+F.

Dat het blokje op de Asus minder warm wordt kan inderdaad aan de overdracht liggen, Admiral Freebee, maar het kan ook komen door bijvoorbeeld de load van het systeem, de activiteit van je geheugen, of wat dan ook dat de chipset belast (heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bedankt voor de snelle reply's :)

Ik ben weer een stuk wijzer. Ik heb ook F10 er weer in zitten en het overclocken werkte nog niet. Toen heb ik de stock cooler er afgehaald en de oude koelpasta verwijderd. Momenteel heb ik geen koelpasta, dus ik check constant de temps. Ik kom nu echter wel weer op 2880Mhz (315x9), maar verder ook niet.

Ik ga toch maar eens een andere cooler bestellen en kijken of ik dan verder kom (met koelpasta uiteraard :P ). Het laatste wat ik wil zien is dat de E4300 gewoon brak is ;)

Edit:

Hmm, ik ben erachter dat er een klein ''FSB gat'' (of hoe noem je dat?) aanwezig is. 315x9 boot prima, maar 316x9 t/m 319x9 lukt niet. 320x9 gaat weer wel en nu post ik dit bericht onder 323x9 = 2907Mhz :) Of 'ie daadwerkelijk stabiel is ga ik straks ondervinden met superpi.

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 07-10-2007 23:28 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat zijn de temps dan precies? B)

Maar zonder koelpasta scheelt inderdaad veel; lucht geleid slecht, en tussen je CPU en koeler zitten nu microdeeltjes lucht, dus tja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TheZeroorez schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:25:
Wat zijn de temps dan precies? B)

Maar zonder koelpasta scheelt inderdaad veel; lucht geleid slecht, en tussen je CPU en koeler zitten nu microdeeltjes lucht, dus tja.. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/6175/naamlooset1.th.jpg

Ik heb gelijk maar even een bench gedraaid:

Zowel core0 als core1 werden niet warmer dan 53c, met de standaard Intel cooler, zónder coolpasta :P

Systeem blijft stabiel draaien op 2907Mhz (323x9) :)

Edit:

Orthos trekt 'ie niet. Ik krijg binnen 5 seconden een blauw scherm en dan een reboot. Nu heb ik 'm Orthos stabiel @ 2835Mhz (315x9), maar wel op 1.6v. Speedfan geeft zelfs aan dan core1 1.57v is en core2 1.98v!! Een beetje gevaarlijk lijkt mij, ook gezien de cores gedurende benchs zo'n 85c worden! Gauw een andere cooler halen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Barry|IA op 08-10-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een GA-965P-DS3 rev 1.0 moederbord. Nadat ik heb geprobeerd te starten met alle hardware geinstalleerd, lukte dit niet. Nu heb ik geprobeerd alleen mijn moederbord en processor aan te sluiten, om te kijken of de bios een piepcode geeft. Dit doet hij niet. Overigens heb ik wel de speaker aangesloten en de CPU fan draait wel.

Nu las ik op de gigabyte site dat de e4300 pas vanaf bios F8 ondersteund wordt (link). Kan het zijn dat mijn pc helemaal niet opstart vanwege de te lage bios. Of zou ik op zijn minst piepcodes moeten krijgen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
Vreemd, sinds vandaag boot m'n systeem niet meer op OC settings.

[edit] probleem lijkt op 1 of andere manier opgelost door het verlagen van de fan speeds, geen idee waarom :?

FSB op default clock (266.7x7 voor m'n E6300) hoewel in bios 430x7 staat met cpu host control aan.
Geheugen draait vreemd genoeg wel nog 1:1 en met de losse timings (5-5-5-15) die ik voor de oc ingesteld had.

Als ik nu boot begint 1 van m'n fans hard te draaien voor enkele seconden, vervolgens start het systeem normaal op, maar dan met default clock. Alle fans blijken goed te draaien na de boot en m'n cpu draait rond 30°C en stressed met TAT 40°C.

Iemand een idee naar de oorzaak van m'n probleem? Dank bij voorbaat :)

@hierboven

Lijkt me sterk dat er nog borden geleverd worden met een lagere versie dan F8 maar het kan. Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat je mss de CPU stekker vergeten inpluggen bent? Wat voor geheugen heb je op dat systeem?

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Eleet op 11-10-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
@hierboven

Lijkt me sterk dat er nog borden geleverd worden met een lagere versie dan F8 maar het kan. Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat je mss de CPU stekker vergeten inpluggen bent? Wat voor geheugen heb je op dat systeem?
CPU Fan stekker en vierpunts 12 volt atx stekker is aangesloten. Ik heb 2x 1GB ddr 6400 Gskill geheugen erbij, maar niet aangesloten op het moment. (Zonder geheugen zou de bios nog wel moeten piepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Niet online
waarom boot je niet gewoon met je geheugen dan, een cpu kan zonder onmogenlijk werken voor zover ik weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Als er geen of brak geheugen in de pc zit, geeft het moederbord een piepcode via de pc speakers. Als dit het al niet doet, is het logisch dat ik met alles aangesloten ook geen beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
ik zit met een probleempje ik heb een p35 ds3 en ik zou graag de systeemfan die aan gesloten zit op het syst-fan plugje willen controleren dat ik hem langzamer kan zetten. met speed fan gaat dit niet lukken want als ik een van de 3 fans zachter zet dan draait die fan nog steeds heel hard het een 2000rpm fan en ik zou hem graag wat zachter hebben.

alvast bedankt

edit: het is een sharkoon silenteagle 2000, hij is alleen niet echt stil.

[ Voor 9% gewijzigd door harmz op 13-10-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dit is het 965P overklok-topic, niet het P35 info-topic ;)

Verder bestaat er altijd nog iets als molex.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/07a7a101943a88afbb0222a6d48db503/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
oeps sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
bestaat er een programma waarmee ik overklok/onderklok profielen in kan stellen? ik heb nu 2 profielen in mn bios opgeslagen, eentje voor wanneer ik achter de PC zit, maximaal getweakt (FSB 458, VCore 1.375, strakke geheugen timings, Vmem 2.2), en eentje voor wanneer ik de PC aan laat staan om te downloaden, (FSB 200 en een Vcore 1.25, losse timings, Vmem 1.9). Nadeel van deze methode is dat je moet rebooten om van profiel te wisselen. aangezien ik met easytune en memset dezelfde aanpassingen kan maken, moet het in principe mogelijk zijn dit vanuit Windows (dus zonder reboot) te doen. Alleen als ik dit nu doe, met de genoemde programma's ben ik waarschijnlijk langer bezig dan een herstart duurt. Ik wil gewoon met 1 druk op de knop van profiel kunnen wisselen. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets nog niet bestaat, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
C1E/EIST?

En nee, als je on-the-fly van profiel wilt wisselen heb je toch echt een bord met EFI nodig, BIOS kan dat niet. Wel kun je de FSB en timings aanpassen met tooltjes, maar afaik kan dat niet automatisch (op C1E/EIST na, en die timings maken toch weinig uit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
TheZeroorez schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:03:
C1E/EIST?

En nee, als je on-the-fly van profiel wilt wisselen heb je toch echt een bord met EFI nodig, BIOS kan dat niet. Wel kun je de FSB en timings aanpassen met tooltjes, maar afaik kan dat niet automatisch (op C1E/EIST na, en die timings maken toch weinig uit..)
het moet ook niet automatisch, in de zin van EIST, het moet automatisch in de zin van, ipv via easytune de FSB, Vcore, Vdimm en multiplayer terugdraaien, of weer opschroeven, een tooltje dit voor mij doet. dus 1 druk op de knop en ik heb de gewenste instellingen, ipv easytune opstarten en alles afzonderlijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Byte_Me schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:24:
het moet ook niet automatisch, in de zin van EIST, het moet automatisch in de zin van, ipv via easytune de FSB, Vcore, Vdimm en multiplayer terugdraaien, of weer opschroeven, een tooltje dit voor mij doet. dus 1 druk op de knop en ik heb de gewenste instellingen, ipv easytune opstarten en alles afzonderlijk aanpassen.
Vcore en Vdimm kan je in ieder geval niet aanpassen zonder te rebooten op een GA-965P-S3. Via Easytune kan je wel een aantal presets opslaan geloof ik maar om deze toe te passen moet je rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Admiral Freebee schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 07:03:
[...]

Vcore en Vdimm kan je in ieder geval niet aanpassen zonder te rebooten op een GA-965P-S3. Via Easytune kan je wel een aantal presets opslaan geloof ik maar om deze toe te passen moet je rebooten.
nee hoor, hij vraagt om een reboot, maar dat is niet nodig, de voltages veranderen gewoon. tenminste, ik zie het veranderen in CPUz, ik neem aan dat het dan ook echt verandert. ik heb trouwens de DS3, mischien ligt het daaraan?

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 18-10-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Byte_Me schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:17:
nee hoor, hij vraagt om een reboot, maar dat is niet nodig, de voltages veranderen gewoon. tenminste, ik zie het veranderen in CPUz, ik neem aan dat het dan ook echt verandert. ik heb trouwens de DS3, mischien ligt het daaraan?
Je hebt gelijk, mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik probeer op dit bord RAID 0 te doen met 2 hitachi 250gb schijven. De bios herkent het gewoon goed maar dan wil ik RAID utility van gigabyte in en die herkent ze niet.. Dus ik kan geen array maken. Ik heb van alles al geprobeerd ik heb om raid in te stellen precies de manual gevolgd de laatste officeele bios geinstaleerd. Raid in de bios staat aan en de schijven zitten ook op GSATA0 en GSATA1 waar de Gigabyte raid controller opzit. Weet iemand wat ik nog kan doen? ik heb een DS3 Rev 3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Zenix schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:05:
Ik probeer op dit bord RAID 0 te doen met 2 hitachi 250gb schijven. De bios herkent het gewoon goed maar dan wil ik RAID utility van gigabyte in en die herkent ze niet.. Dus ik kan geen array maken. Ik heb van alles al geprobeerd ik heb om raid in te stellen precies de manual gevolgd de laatste officeele bios geinstaleerd. Raid in de bios staat aan en de schijven zitten ook op GSATA0 en GSATA1 waar de Gigabyte raid controller opzit. Weet iemand wat ik nog kan doen? ik heb een DS3 Rev 3.3
bespaar je de moeite, raid op de DS3 is toch waardeloos vanwege de jmicron controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Kan mischien iemand hier mij helpen ??

jeNno in "Overclock Begin."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Weet iemand hier mischien of mijn videokaart er voor kan zorgen dat mijn pc niet wil booten na dat ik in de bios me fsb omhoog heb gezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
jeNno schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:21:
Weet iemand hier mischien of mijn videokaart er voor kan zorgen dat mijn pc niet wil booten na dat ik in de bios me fsb omhoog heb gezet ??
Alleen verkeerde pci-e instellingen kunnen daar voor zorgen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:23:
Ik heb problemen met de setup van windows XP, mijn seagate 7200.10 sata schijf wordt niet getedecteerd als deze aan de ICH8 is aangesloten. In de bios wordt de hdd wel herkend. Zodra ik de disk aan de Jmicron hang ziet de setup van XP de disk wel.
Op de site van Intel, heb ik drivers gevonden (voor P965 chipset) die je mbv F6 bij begin van de setup moet laden, helaas word de hdd dan nog niet herkend.

De instellingen in 965P(DS-3) rev.3.3 - bios versie F12 zijn:

SATA AHCI mode: Enabled
Toch nog even replyen op deze oude reactie, misschien dat iemand via de search er wat aan heeft.

Een hardeschijf kan worden benaderd in drie verschillende modi:
  • IDE (geen drivers nodig)
  • AHCI (wél drivers nodig, biedt SATA-features zoals NCQ en hot-plug)
  • RAID (wél drivers nodig, voor onboard fakeRAID)
In geval van R1_NL zou hij AHCI kunnen disablen om zo zonder drivers te installeren. Qua performance scheelt dat niet heel veel.
Alleen tijdens de setup verschijnt er een melding dat de driver niet voldoet aan het windows logo (oid)! Weet iemand van jullie drivers te vinden die wel voldoen? Of is het geen probleem?
Dat betekent dat ze Microsoft geen geld betaald hebben en daardoor geen stempeltje krijgen. Als je die melding kunt negeren zou dat je probleem kunnen oplossen. Windows Vista is hier strenger in (vooral de 64-bits versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Even een vraagje, ik heb is geprobeerd wat de limiet van mijn FSB is, ik heb de MCH en FSB verhoogt met 0.3. Ik kom niet hoger dan 460 FSB. Ik dacht het zal wel aan mijn geheugen liggen,
Geil ultra 4-4-4-12, maar nadat ik de timings op 5-5-5-18 had gezet, blijft die 460 FSB nog steeds mijn max. Kan het ook aan het moederbord liggen? Is er nog iets anders wat ik kan veranderen zodat ik een hogere FSB kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook aan je CPU liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU is een E6600. Heb de MP naar 6x gezet dus dan zou het 2760 Mhz zijn. Aangezien ik hem al stabiel op 9x400 heb gehad lijkt mij niet dat het de CPU is? Of denk ik nu verkeerd?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste