Europese Playstation 3 minder backwards compatible*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:15:
[...]
Werkelijk? Dat ding is nog steeds bijna niet verkrijgbaar in Nederland. HD-resolutie heeft de Wii niet. Onlineplay is nog steeds afwezig op de Wii. De eerste versies braken de koordjes van de controller te snel. Echte games die gebruik daadwerkelijk innovatief gebruik maken (en niet als leuke gimmick) van de Wiimote moeten nog komen. Ik vermoed juist dat de Xbox360 de beste launch console is geweest van alle drie de nieuwe consoles.
Dat zijn toch allemaal subjectieve dingen (waar ik nu even niet op in ga, dat is erg offtopic). Als je puur kijkt naar de verkopen van games, accessoires en consoles zelf, dan doet de Wii het beter in de eerste paar maanden dan de Xbox 360 en de PS3.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:15:
[...]

Werkelijk? Dat ding is nog steeds bijna niet verkrijgbaar in Nederland. HD-resolutie heeft de Wii niet. Onlineplay is nog steeds afwezig op de Wii. De eerste versies braken de koordjes van de controller te snel. Echte games die gebruik daadwerkelijk innovatief gebruik maken (en niet als leuke gimmick) van de Wiimote moeten nog komen. Ik vermoed juist dat de Xbox360 de beste launch console is geweest van alle drie de nieuwe consoles.
Én ze maken als enige winst op hun consoles vanaf dag 1. Briljant hoe je oude technologie voor een hoge prijs kunt verkopen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de folder van Bart Smit stond de Ps3 alle Ps2 spellen zou afspelen als verkoop argument. Op de site van bart smit zie ik weer staan 'een groot aantal'.

Klein foutje van de Bart Smit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die folders zijn waarschijnlijk al gemaakt voordat Sony het nieuws bekend had gemaakt dat de EU PS3 een meer software matige PS2 emu krijgt. Daarnaast neemt de gemiddelde speelgoedwinkel het vaak niet zo heel nauw met specs e.d.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Sony zal de lijst met ondersteunde PS2 games echt wel gaan uitbreiden met meer en meer titels. De BC me de PS2 is nog steeds een groot sellingpoint. JAPAN en de VS krijgen trouwens nu ook gewoon de PS3 zonder EE maar met GS.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:01:
[...]

Lijkt erop dat ik straks of mag uitleggen waarom er niet genoeg beschikbaar is, of waarom er nog beschikbaar is. Ow, Curry, bedankt voor de strip, maar van mij mag je de afbeelding gewoon linken in plaats van er het forum mee behangen. Linken doe je trouwens zo ;)
Ik heb liever dat je uitlegd waarom we in Europa 4 maand moeten wachten op een afgeslankte versie.
Al dan geen tekorten in Amerika zal me eerlijk gezegd een worst wezen, wel zou ik het tamelijk ****#!$^ vinden als zij wel CoolBoarders 3 op de PS3 kunnen spelen en ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
.kernel. schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Ik heb liever dat je uitlegd waarom we in Europa 4 maand moeten wachten op een afgeslankte versie.
Al dan geen tekorten in Amerika zal me eerlijk gezegd een worst wezen, wel zou ik het tamelijk ****#!$^ vinden als zij wel CoolBoarders 3 op de PS3 kunnen spelen en ik niet :(
De VS en Japan krijgen binnenkort dezelfde versie als die wij hier ook gaan krijgen, dus dan is er geen sprake meer van een afgeslankte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Kotaku:

The Inquirer just got their PAL PS3, and like all European and Australian journalists probably should have done, the first thing they did was test out the software backwards compatability. They tried out:

God of War
MGS 2: Sons of Liberty
MGS 3: Snake Eater
Shadow of the Colossus
Guitar Hero 2
Prince of Persia: The Two Thrones
Okami
GTA: Liberty City Stories
Eragon
Final Fantasy X-2
Ratchet & Clank 3
Lumines Plus

Success rate? One game out of twelve ran. Eragon. Heh.

Now, before you all go getting your knickers in a twist, there's a good chance that the actual units sold next week will either have an updated firmware version (1.6) installed, or at worst it will be waiting for customers when they get home.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38191

Kan me het bijna niet voorstellen. Het zal ongetwijfeld wel gefixt zijn in de 1.6 versie.
En als ik the inquirer ergens bij zie staan wordt het toch al minder geloofwaardig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nu geloof ik TheInquirer sowieso nooit, maar de tijd zal het leren.

Gisteren heeft Meneer Harisson op een event in London het volgende gezegd:
* Phil did confirm that the PAL/Euro version of the Playstation 3 currently has over 1200 compatible PS2 titles, with more to be added to the list by the time the console launches. This will be via a necessary firmware upgrade to 1.6 (the consoles were shipped over 4 weeks ago.)
Dat is natuurlijk al een dik aantal. Maar ja, als alle toptitels niet werken heb je er nog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:27:
Kan me het bijna niet voorstellen. Het zal ongetwijfeld wel gefixt zijn in de 1.6 versie.
En als ik the inquirer ergens bij zie staan wordt het toch al minder geloofwaardig.
ja want als the inquirer het eigenhandig test en de resultaten onder ogen krijgt is het plots niet meer waar. Eingelijk werkten alle games probleemloos, maar the inquirer gaat nu eenmaal steenhard liegen...

good show, minipolopikoler.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquirer staat algemeen bekend om hun bullshit berichten, maar zoals hierboven al gezegd de Europeese ps3 word pas backwards compatible met de 1.6 patch die pas 23maart uitkomt.
Dit resultaat is eigenlijk vrij logisch en geen reden tot klagen. De Europese PS3 is namelijk nog niet voorzien van de nieuwste firmware. Phil Harrison heeft gisteren nog maar weer eens bevestigd dat er 1.200 PS2-games speelbaar zullen zijn op 23 maart. Dit is mogelijk doordat er op de launchdag een uitgebreide firmware-update (versie 1.6) vrijgegeven wordt die de backwards compatabilitymogelijkheden flink zal uitbreiden.
insidegamer.nl

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Boeboe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:26:
[...]

ja want als the inquirer het eigenhandig test en de resultaten onder ogen krijgt is het plots niet meer waar. Eingelijk werkten alle games probleemloos, maar the inquirer gaat nu eenmaal steenhard liegen...

good show, minipolopikoler.
ja ALS ze de het zelf getest hadden.
A REPORT FROM German site Cynamite has given us our first glimpse of the new backwards compatibility software emulation within the European Playstation 3.
Het kwam blijkbaar ook niet bij de testers op dat versie 1.6 van de firmware nog niet uit was?

[ Voor 36% gewijzigd door zerokill op 14-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

als je zo wanhopig je ogen en oren wil dichtdoen, mij niet gelaten. Maar kom achteraf dan ook niet klagen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
Boeboe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:04:
als je zo wanhopig je ogen en oren wil dichtdoen, mij niet gelaten. Maar kom achteraf dan ook niet klagen.
Kom op :'( boe boe :'( niet zo pessimistisch. Phil heeft al een aantal keren beloofd dat er meer dan 1000 games speelbaar zijn op 23 maart. The inquirer wil gewoon weer een goedkope headline halen over de rug van Sony.
Het is logisch dat die games nog niet werken als die nog niet geëmuleerd zijn dat komt echt wel goed met de patch hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Kotaku kan niet lezen... The Inquirer heeft die test niet uitgevoerd, het Duitse Cynamite heeft dat gedaan en The Inq bericht daar slechts over. Of die firmwareupgrade idd de beloftes waar gaat maken zullen we zien. De PS3's op Spac3 draaiden ook versie 1.50 overigens :).

Edit: die update komt dus pas op de launchdag zelf uit? Lullig voor de niet zo hardcore gamers die dat ding niet zo snel aan het net hangen (ja, ze bestaan, ook niet iedere 360 bezitter heeft Live) en out of the box verwachten dat dat ding net zoals voorgaande keer gewoon de oude spelletjes speelt.

[ Voor 26% gewijzigd door Rafe op 15-03-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Is lastig dat out-of-the-box niet direct de laatste versie erop staat. Maar die dingen zijn per schip ook wel een paar weekjes onderweg. Dus wel begrijpelijk.
Ik verwacht wel dat nieuwe games ook deze firmware op schijf hebben (net als bij de PSP) voor de mensen zonder internet (bestaan die nog?). Hoewel ik daar eigenlijk nog niets over gehoord heb.

Wat Sony naar mijn idee beter kan doen is de lijst continue updaten met compatible titels. Lijkt me dat ze er druk mee bezig zijn. Op deze manier is het gewoon afwachten wat werkt.
Momenteel werkt de site van BC ook niet meer. Ik heb stiekem de hoop dat ze aan het updaten zijn om de informatie eerder de deur uit te doen en de nieuwsberichten te parreren. (En dat wij ook weten waar we aan toen zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 15-03-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop alleen dat games die ondersteund worden vlot lopen en geen last hebben van bv lelijk beeld op hdtv (zoals in usa voor 1.5 update)

biedt software emulatie eigenlijk een voordeel voor ons consumenten tav de amerikaanse versie met ps2 chip ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:07:
[...]
biedt software emulatie eigenlijk een voordeel voor ons consumenten tav de amerikaanse versie met ps2 chip ? :)
Volgens mij is het makkelijker en uitgebreider updatebaar. Een chip is een chip en kan hoogstens een firmware hebben, maar is altijd wel gelimiteerd aan bepaalde hardware-specs(bvb. de opslagcapaciteit van zijn firmware en de logica die gebakken zit op de chip en dus niet veranderbaar is). Sowieso gaat die hele emulatielaag ws nooit volledig in de firmware van zo'n chip zitten, waardoor niet zomaar álles kan aangepast worden.
Software is 100% aanpasbaar en updatebaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:07:
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Volgens mij is het makkelijker en uitgebreider updatebaar. Een chip is een chip en kan hoogstens een firmware hebben, maar is altijd wel gelimiteerd aan bepaalde hardware-specs(bvb. de opslagcapaciteit van zijn firmware). Sowieso gaat de hele emulatielaag ws nooit volledig in de firmware zitten, waardoor niet zomaar álles kan aangepast worden.
Het is om 1 reden gedaan: Kostenbesparing

De voordelen voor de consument zijn puur theoretisch.

Dat Sony het doet uit kostenbesparing is over gewoon logisch. Als het op deze manier kan, en je zo $15,- kan besparen per console, gaat het hard als je er een paar miljoen verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:17:
[...]

[...]

Het is om 1 reden gedaan: Kostenbesparing
En kan er daarom dan ineens geen voordeel uit te halen zijn? Ik heb het niet over de motieven, maar over een voordeel voor de consument.
De voordelen voor de consument zijn puur theoretisch.
Hoezo? Worden er geen updates gereleased voor de PS3 dan?
Dat Sony het doet uit kostenbesparing is over gewoon logisch. Als het op deze manier kan, en je zo $15,- kan besparen per console, gaat het hard als je er een paar miljoen verkoopt :)
Dat neemt niet weg dat er geen voordeel uit software-emulatie kan gehaald worden. Op korte termijn is het misschien niet handig ivm compatibiliteitsproblemen, maar op lange termijn kunnen deze problemen er makkelijker uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:24:
Hoezo? Worden er geen updates gereleased voor de PS3 dan?
Tuurlijk, maar die Chip in de US PS3 is ook gewoon van nieuwe Firmware te voorzien. Daarbij, zou indien de software matige update beter is, de US versie ook eenvoudig van die software worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:41:
[...]

Tuurlijk, maar die Chip in de US PS3 is ook gewoon van nieuwe Firmware te voorzien. Daarbij, zou indien de software matige update beter is, de US versie ook eenvoudig van die software worden voorzien.
In de US komt ook gewoon de versie met (gedeeltelijke) software-emulatie. Kans is zelfs groot dat uiteindelijk alles via de software gaat, zodat de PS2-chip niet meer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Volgens mij is het makkelijker en uitgebreider updatebaar. Een chip is een chip en kan hoogstens een firmware hebben, maar is altijd wel gelimiteerd aan bepaalde hardware-specs(bvb. de opslagcapaciteit van zijn firmware en de logica die gebakken zit op de chip en dus niet veranderbaar is). Sowieso gaat die hele emulatielaag ws nooit volledig in de firmware van zo'n chip zitten, waardoor niet zomaar álles kan aangepast worden.
Software is 100% aanpasbaar en updatebaar.
Wat dacht je van PlayStation 2-games in High Definition? Dat is uiteraard niet mogelijk op de normale PS2-chipset, maar als ze de software ver genoeg doorontwikkelen, is het wel mogelijk om de kracht van de Cell te gebruiken in een PlayStation 2-game. (niet zo efficiënt als bij een PlayStation 3-game uiteraard, maar in theorie is dit wel mogelijk)

En vanaf heden (weekje logistiek etc. erbij voordat ze in de winkels liggen) worden er geen PlayStation 3's meer geproduceerd mét de PS2-chips, aangezien Sony op 23 maart Firmware 1.6 online zet en daarmee softwarematige emulatie op grote schaal start. Firmware 1.6 zorgt voor speelbaarheid van 1.200 PS2-games die hier in Europa zijn uitgegeven, dat blijft Phil Harrison de hele tijd volhouden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou het wel fijn vinden als ik Shadow of the Colossus kan spelen zonder die framerate drops die ik nu heb op mijn stokoude PS2. Als de PS3 veel PS2 titels mooier en vloeiende kan weergeven dan ga ik serieus nadenken om zo'n ding te kopen.

Tot die tijd wacht ik even af en blijf ik de berichten volgen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Even vragen voor de zekerheid. Ik begrijp dat ik een memory card adapter nodig heb als ik mijn ps2 save games wil mee nemen naar de ps3. Maar als het mij niet kan schelen of ik die save games meeneem en het spel gewoon op nieuw wil beginnen gaat de save game automatische op harddisk worden opgeslagen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ja, je kan een virtuele mem. card aanmaken op de PS3. De adapter gebruik je alleen om de echte mem card te kunnen kopieren naar de virtuele. De PS3 zelf gebruikt alleen de virtuele (dus die op de HD) voor het saven van PS2 games.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:54:
Nou, massaal importeren dan maar? ;)
Ja graag, waar dan?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Creepy schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:06:
Ja, je kan een virtuele mem. card aanmaken op de PS3. De adapter gebruik je alleen om de echte mem card te kunnen kopieren naar de virtuele. De PS3 zelf gebruikt alleen de virtuele (dus die op de HD) voor het saven van PS2 games.
Dus eigenlijk koop je die memcard adapter om maar 1!!!!! keer je savegames over te kunnen zetten naar de HDD van de PS3??

Daarna kan je al je PS2 games gewoon saven op de PS3 HDD??

Gelukkig kost dat ding maar 15 dollar in de VS dus dan mag ik toch wel aannemen dat die adapter 15 euro gaat kosten in Nederland. Meer zal ik er ook niet voor over hebben btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sony wilde proberen of mensen de adapter konden lenen bij de winkel ipv kopen, omdat je deze inderdaad maar 1x nodig hebt. Hier heb ik verder niets meer over gehoord. Maar als je nog meer mensen met de PS3 kent (die ook een PS2 hebben) kun je evt. de kosten delen ofzo.

Ben al lang blij dat ze het op deze manier mogelijk maken. En evt is 15 euro ook nog wel te overzien. (Bij de MM kun je alles binnen 14 dagen ruilen, dus denk dat ik dat maar doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 15-09 13:33
De site voor backwardscompatibility is online gezet:

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm

Edit:
moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben: metal gear solid 2 staat er niet bij, FFX geeft problemen, GT geeft problemen. Hm. GoW 1 en 2 lijken het wel prima te doen.

Advies: FMV skippen, geen netwerk, geen 60hz.

Overigens heb ik het natuurlijk niet zelf geprobeerd, maar als er op de pagina staat 'Should play on PLAYSTATION®3 with noticeable issues', dan vind ik het niet echt een goed voorteken.

[ Voor 75% gewijzigd door Blaurens op 20-03-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Blaurens schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:46:
De site voor backwardscompatibility is online gezet:

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm

Edit:
moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben: metal gear solid 2 staat er niet bij, FFX geeft problemen, GT geeft problemen. Hm. GoW 1 en 2 lijken het wel prima te doen.

Advies: FMV skippen, geen netwerk, geen 60hz.

Overigens heb ik het natuurlijk niet zelf geprobeerd, maar als er op de pagina staat 'Should play on PLAYSTATION®3 with noticeable issues', dan vind ik het niet echt een goed voorteken.
Ok voor mij is deze lijst echt verschrikkelijk!!! Ik heb op zich niet veel PS2 spellen (7!) en dat nou net de 2 die ik het beste vind helemaal niet worden ondersteund is :/ .

Staan NIET in de lijst! - en werken dus NIET op de PS3!!!
SLES 01370 - Metal Gear Solid (PS1 spel)
SLES 50383 - Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
SLES 82042 - Metal Gear Solid 3: Subsistence
SCES 51719 - Gran Turismo 4

Staan wel in de lijst, maar MET 'noticeable' problemen
SCES 52460 - Jak 3

Staan wel in de lijst en werken GOED
SCES 50878 - Tekken 4
SCES 53202 - Tekken 5
SCES 50760 - ICO

Er blijft dus voor mij niet veel over |:( 8)7 :? Laten we hopen dat dit niet de 'final' versie is en dat Sony blijft proberen om de spellen zo smooth mogelijk te laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flatwhite op 20-03-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Flatwhite schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Ok voor mij is deze lijst echt verschrikkelijk!!! Ik heb op zich niet veel PS2 spellen (7!) en dat nou net de 2 die ik het beste vind helemaal niet worden ondersteund is :/ .

SCES 51719 - Gran Turismo 4

Staan wel in de lijst, maar MET 'noticeable' problemen
SCES 52460 - Jak 3

Staan wel in de lijst en werken GOED
SCES 50878 - Tekken 4
SCES 53202 - Tekken 5
SCES 50760 - ICO

Er blijft dus voor mij niet veel over |:( 8)7 :? Laten we hopen dat dit niet de 'final' versie is en dat Sony blijft proberen om de spellen zo smooth mogelijk te laten lopen.
Toch wel heel veel titels die de term: 'Should play on PLAYSTATION®3 with noticeable issues'

Daarnaast veel titels waarvan slechts bepaalde versies het doen.

Xbox BC sucks, maar hiervan ben ik ook niet echt onder de indruk.

"Ja, we ondersteunen 1100 1782 spellen. Met noticeable issues, dat wel, maar we hebben lekker wel een lange lijst :P "

Daarbij, als er van een spel 2 product codes wel op de lijst staan, en 20 niet, staat die titel wel op de lijst als zijnde BC.

Ach, BC wordt imho toch altijd overdreven. Ik speel ook geen oude spellen op nieuwe consoles.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Om precies te zijn, 1,782 spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Silent Hill serie, GT 3 A-Spec en Soul Calibur 3 met problemen, SC 2 niet in de lijst :{ crap :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik heb maar vier spellen. Waarvan er waarschijnlijk maar één werkt en dat is nog de vraag omdat hij vaker genoemd wordt en dus de vraag is of ik de juiste versie heb.

Dat Gran Turismo 4 en Dragom Ball Z Budokai Tenkaichi 2 er niet opstaan wordt ik echt niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik snap die versies niet echt.

Van een hoop spellen wordt 1 of 2 productcode's ondersteund, en veel andere niet.

SCES 51728 en SCES 58722 dus wel, en SCES 51719 tot SCES 89346 niet.

Het zijn toch dezelfde games?

Voorbeeld:
  • SLES-53703 PETER JACKSON'S KING KONG WERKT WEL
  • SLES-53704 PETER JACKSON'S KING KONG WERKT WEL
  • SLES-53705 PETER JACKSON'S KING KONG Noticable Problems
Rest van de King Kong versies werken niet.

[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 20-03-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook GEEN Final Fantasy 8 en 7!! Waarschijnlijk HET spel die in t begin ( van de PS1) voor veel sales zorgde was Final Fantasy 7!! :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
De spellen die ik persoonlijk het interessants vind zijn uit de Final Fantasy en Gran Turismo series...

Was toch al van plan om te wachten met aanschaf van PS3 (verhuizen is al duur genoeg :P), maar als al m'n spellen niet meer zouden werken duurt het zeker nog een aantal jaar voordat ik zo'n ding (als PSthree) zal aanschaffen. Ik speel toch regelmatig nog m'n "oudere" spellen. De nieuwe oude vertrouwde PStwo mag voorlopig blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:49:
Ook GEEN Final Fantasy 8 en 7!! Waarschijnlijk HET spel die in t begin ( van de PS1) voor veel sales zorgde was wel Final Fantasy 7!! :? :?
Wat mij dus op valt is dat de grote (system) sellers gewoon niet, tot niet goed worden ondersteunt!!
Zie de FF serie, MGS-serie, GranTurismo-serie, Ratchet&Clank-serie enz.

Ze heben nog veel te doen daar bij Sony....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Flatwhite schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:11:
[...]

SLES-11734 Metal Gear Solid en SLES-01734 Metal Gear Solid staan wel degelijk op de lijst waarvan de eerste met 0 problemen en de tweede met "noticeble issues"
METAL GEAR SOLID 3 - SNAKE EATER en METAL GEAR SOLID 3 - SUBSISTENCE staan ook op de lijst waarvan Subsistence zonder problemen.

Ik weet niet waar je hebt gekeken of dat de lijst nu net is geupdate of dat je de "next" knop onderaan niet hebt gezien nadat je een letter hebt geselecteerd maar wat je zegt klopt niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Hij heeft een andere versie van het spel, hij heeft andere SLES nummers dan er de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Misschien dat die nummers niet zijn getest maar ik kan me niet voorstellen dat een nummer op de disc die anders is voor ontzettend veel problemen kan zorgen omdat de games voor het gros toch echt hetzelfde zijn (vaak op wat bugfixes na). Meldingen dat de grote titels ala Metal Gear Solid niet of niet goed ondersteund worden vind ik dan ook overdreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 20-03-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Creepy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:55:
[...]

SLES-11734 Metal Gear Solid en SLES-01734 Metal Gear Solid staan wel degelijk op de lijst waarvan de eerste met 0 problemen en de tweede met "noticeble issues"

[...]

METAL GEAR SOLID 3 - SNAKE EATER en METAL GEAR SOLID 3 - SUBSISTENCE staan ook op de lijst zonder problemen.

Ik weet niet waar je hebt gekeken of dat de lijst nu net is geupdate of dat je de "next" knop onderaan niet hebt gezien nadat je een letter hebt geselecteerd maar wat je zegt klopt niet helemaal ;)
Wat ik zeg klopt HELEMAAL! :) . Je kijkt zelf niet goed! Als je namelijk naar de serienummers kijkt dan worden de MGS versies die IK heb niet ondersteund en DAT zeg ik nou juist!!

Hieronder zie ik nl nergens: SLES 01370 - Metal Gear Solid staan (LET OP de serienummers!!)

SLES-01047 Men in Black ***
SLES-01734 Metal Gear Solid *
SLES-11734 Metal Gear Solid ***
SLES-02136 Metal Gear Solid - Special Missions ***

SLES-03575 Metal Slug X ***

Hetzelfde geldt voor SLES 82042 - Metal Gear Solid 3: Subsistence

SLES-82044 METAL GEAR SOLID 3: SUBSISTENCE ***
SLES-82046 METAL GEAR SOLID 3: SUBSISTENCE ***
SLES-82048 METAL GEAR SOLID 3: SUBSISTENCE ***

SLES-52599 METAL SLUG 3 *

@ Blaurens

;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Creepy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:01:
Misschien dat die nummers niet zijn getest maar ik kan me niet voorstellen dat een nummer op de disc die anders is voor ontzettend veel problemen kan zorgen omdat de games voor het gros toch echt hetzelfde zijn (vaak op wat bugfixes na). Meldingen dat de grote titels ala Metal Gear Solid niet of niet goed ondersteund worden vind ik dan ook overdreven.
Zou het logisch zijn, dat ze van 1 hetzelfde spel 4 codes neerzetten en 10 niet?

Als het geen probleem was, hoefde ze het toch niet per code neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Beetje teleurgesteld. Ik ging nog wat PS2 games kopen, voor op mijn oude crt. Maar zo te zien is het niet echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Jij kijkt volgens mij ECHT niet goed naar de site 8)7 Je zegt dat hetzelfde spel met een ander serie nummer niet voor veel problemen kan zorgen, terwijl Sony dat zelf min of meer zegt/laat zien. Kijk bijvoorbeeld naar MGS 3: Snake Eater. Er zijn in totaal 4 versies getest, waarvan er maar 1 zonder problemen werkt.

De andere 3 hebben 'noticeable issues' Dan zegt het helemaal ontbreken van een bepaald serienummer IMO al genoeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ok, maar ik bedoelde dan ook Metal Gear Solid 2, en die staat er helemaal niet op. Overigens is dit wat ik letterlijk zei:
moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben: metal gear solid 2 staat er niet bij, FFX geeft problemen, GT geeft problemen.
Dat staat gewoon op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Zie Final Fantasy VII er niet op staan, andere met noticable issues zoals XII :-( Vind het toch wel raar dat ze niet naar de best verkochte spellen kijken van de PSOne en PS2. Dat zijn toch wel de meeste de backwardscompatible moeten zijn omdat de meeste mensen de spellen nog hebben.

Hou voorlopig mijn PS2 nog wel dicht bij me in de buurt en hopelijk wordt deze lijst een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Weet niet of het iemand al was opgevallen, maar een cursus nederlands kan handig zijn voor die mensen daar :P

UK
Afbeeldingslocatie: http://www.toorn.org/pics/ps3_uk.gif

NL
Afbeeldingslocatie: http://www.toorn.org/pics/ps3_nl.gif

van: http://faq.eu.playstation.com/bc/

[ Voor 8% gewijzigd door enrico670 op 20-03-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
enrico670 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:
Weet niet of het iemand al was opgevallen, maar een cursus nederlands kan handig zijn voor die mensen daar :P

UK
[afbeelding]

NL
[afbeelding]

van: http://faq.eu.playstation.com/bc/
IMO hebben ze het goed vertaalt! Ze hebben alleen de zinnen/uitleg verkeerd geplaatst!

EDIT:

some [bijv.nw. / bijw.]
sommige
enkele
enige
wat
een paar

minor [bijv.nw. / bijw.] (insignificant)
weinig
minimaal
miniem
gering
luttel
minste

noticeable [bijv.nw. / bijw.]
herkenbaar
waarneembaar
tastbaar
zichtbaar
merkbaar
hoorbaar
bemerkbaar
voelbaar

[ Voor 25% gewijzigd door Flatwhite op 20-03-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Flatwhite schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:
[...]

IMO hebben ze het goed vertaalt! Ze hebben alleen de zinnen/uitleg verkeerd geplaatst!
Het is anders ook niet goed vertaald, wat zijn nou "duidelijke problemen", heb je dan ook "onduidelijke problemen"? Een probleem = een probleem bij de BC compatibility...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flatwhite schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:
[...]

Ik vind de Nederlandse uitleg zeggen van 'dit spel geeft problemen als je het op je PS3 speelt' terwijl de Engelse zegt 'het is goed speelbaar, er zijn maar een paar probleempjes'. Toch wel een verschil(letje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mja, die site is dus duidelijk: voor BC heb je een PS2 nodig. Gelukkig heb ik nog een scart aansluiting over maar echt vrolijk word je niet van die lijst. Maar wellicht verhelpen ze de problemen nog.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoedje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:45:
[...]

Het is anders ook niet goed vertaald, wat zijn nou "duidelijke problemen", heb je dan ook "onduidelijke problemen"? Een probleem = een probleem bij de BC compatibility...
Nee, je kunt prima verschillende gradaties met problemen hebben.

Ze hebben het inderdaad de onderste 2 omgedraaid.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
homernt schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:28:
Ik heb maar vier spellen. Waarvan er waarschijnlijk maar één werkt en dat is nog de vraag omdat hij vaker genoemd wordt en dus de vraag is of ik de juiste versie heb.

Dat Gran Turismo 4 en Dragom Ball Z Budokai Tenkaichi 2 er niet opstaan wordt ik echt niet vrolijk van.
Die ene werkt. Ik zat scheef te kijken dus hij deed het zoiezo maar dat neemt niet weg dat 1 van de vier werkt terwijl dat nog niet echt oude spellen zijn. De oudste die ik heb is Gran Turismo 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar de NIET european b/c lijst, heeft iemand daar een linkje van?
Zo ben ik erg nieuwsgierig welke 'Winning Eleven' titels te spelen zijn op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:43:
Ik ben opzoek naar de NIET european b/c lijst, heeft iemand daar een linkje van?
Zo ben ik erg nieuwsgierig welke 'Winning Eleven' titels te spelen zijn op de PS3.
http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft ons dus gewoon misleidt door te stellen: "We ONDERSTEUNEN een heleboel spellen". Dat blijkt inderdaad te kloppen - maar niet heeft sony gezegd: "We ONDERSTEUNEN ze met minor/major issues". Dat hebben ze voor het 'gemak' maar even onvermeld gelaten al die tijd. Fuckers..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:53:
Sony heeft ons dus gewoon misleidt door te stellen: "We ONDERSTEUNEN een heleboel spellen". Dat blijkt inderdaad te kloppen - maar niet heeft sony gezegd: "We ONDERSTEUNEN ze met minor/major issues". Dat hebben ze voor het 'gemak' maar even onvermeld gelaten al die tijd. Fuckers..
Zoals altijd :z Zo werken ze nou eenmaal, bergen beloven en dan steeds kleine schepjes eraf halen zonder dat teveel mensen het zien. Kregen we niet 2x HDMI dual 1080p support? En we kregen natuurlijk drie ethernet poorten, zodat de PS3 een ware hub werd in de huiskamer. Volledig backwards compatible. Zes keer USB was ook geen probleem en de PS3 zou "an always on, always connected device," worden..

En uiteraard wilde ze ook nooit twee edities uitbrengen toch Phill?

"So I think we wouldn't take that strategy. We wouldn't create confusion,"

Maarja sommige mensen zijn niet te overtuigen ;) die waren bij de Killzone 2 CGI footage heilig overtuigd dat de PS3 dit wel makkelijk ging laten zien en zeggen straks, als Killzone 2 er uiteraard never nooit zo gaat uitzien, dat het 'natuurlijk' een CGI was en ze het nog steeds een mooi spel vinden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

"Veel beloven en weinig geven laat de dwaas in vreugde leven" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codefinder
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2023
ik ben opzoek naar de NIET european b/c lijst, heeft iemand daar een linkje van?
Goed voor mij is het duidelijk. Aangezien ze in amerika wel de spellen die ik voor de ps2 zonder problemen ondersteunen maar in europa ze niet eens in de lijst staan ga ik nog minstens een jaartje met mijn ps2 door. jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
TroonStaal schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:02:
"Veel beloven en weinig geven laat de dwaas in vreugde leven" ;)
haha geweldig :)

tja erg triest inderdaad hoe ver mensen kunnen gaan in hun sony/ms/nintendo religie. Die bedrijven zouden soort altaren moeten maken waarop je je console kan offeren, gegarandeerd dat ze dan nog wat extra verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
F e r o x schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:07:
Beetje teleurgesteld. Ik ging nog wat PS2 games kopen, voor op mijn oude crt. Maar zo te zien is het niet echt de moeite.
Dat snap ik nou niet. Als je zegt 'voor op mijn oude crt' dan neem ik aan dat je daar dan gewoon een PS2 en geen PS3 aan hangt. Wat is dan het probleem, kun je toch probleemloos PS2 games kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hierbij een overzicht van Joystiq:

Afbeeldingslocatie: http://www.gametoday.nl/images/article/60715971/PS2_BC_1929781a.jpg

Note: Games waarvan bijvoorbeeld 2 product codes listed zijn als werkend, en andere product codes niet in de lijst staan, zijn aangemerkt als WEL speelbaar. Er is dus alleen naar het aantal titels gekeken.

Het percentage ligt dus nog iets lager dan hier staat.

Overigens, nog steeds beter dan bij de 360 en Wii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand nog enig idee wat Sony verstaat onder "No known issues to date"? Betekent dit ook dat de FMV's goed werken? Immers staat er op de voorpagina: "You should skip optional FMV sequences (a small number of games have graphical corruption in one or more video sequences)". Hoe hebben ze eigenlijk getest? Spel erin, game starten, 5 minuten spelen en dan het volgende spel proberen? Of hebben ze het softwarematig getest?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerNummer op 21-03-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ze tot nu toe geen problemen hebben gevonden met het spelen van het spel waar het over gaat. Dus ze zeggen dat ze geen bugs gevonden hebben gevonden, maar tegelijkertijd zeggen ze ook dat de game niet bugvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
PWM schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:45:
Hierbij een overzicht van Joystiq:
FWIW, wij hebben 111 PS2 games. Daarvan werkt 40% niet, en 30% gedeeltelijk.
Het is vooral jammer dat de grote franchises (en zeg maar: de leukste games) niet of slechts gedeeltelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:37:
[...]

FWIW, wij hebben 111 PS2 games. Daarvan werkt 40% niet, en 30% gedeeltelijk.
Het is vooral jammer dat de grote franchises (en zeg maar: de leukste games) niet of slechts gedeeltelijk werken.
Als ik eenmaal de PS3 heb dan gaat de PS2 incl controllers, memory cards en games op marktplaats of richting vriendenkring, dus eigenlijk maakt het mij geen reet uit die BC.
Alle PS2 games die ik heb inmiddels toch al helemaal grijs gespeeld, dus kom maar op met die nieuwe PS3 titels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
PWM schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:45:
Overigens, nog steeds beter dan bij de 360 en Wii :)
Hoe kom je daarbij?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, de Wii is bijna een gamecube en speelt dan ook alle GC-games zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik naar http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus daar staan wat 'Winning Eleven' titels die zouden moeten werken, maar welke ik er ook in stop ik krijg continu een regio-melding.
M.a.w de game start dus niet op, das even een tegenvaller zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:19:
Nu ben ik naar http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus daar staan wat 'Winning Eleven' titels die zouden moeten werken, maar welke ik er ook in stop ik krijg continu een regio-melding.
M.a.w de game start dus niet op, das even een tegenvaller zeg.
1) Heb je een US Playstation dan? Want die site is van de US playstation....
2) Van welke regio is je PS2 spel? En wat is de spel-code?

Als je een EU PS3 hebt en een US spel probeert te spelen is het wel interessant voor ons om te weten dat dit niet gaat werken.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerNummer op 23-03-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Welnu, vanaf vandaag zijn die dingen te krijgen in Nederland. Zijn er al tweakers die wat PS2 spellen hebben getest?

Ben benieuwd hoe het zit met de BC :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 23-03-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:24:
[...]

1) Heb je een US Playstation dan? Want die site is van de US playstation....
2) Van welke regio is je PS2 spel? En wat is de spel-code?

Als je een EU PS3 hebt en een US spel probeert te spelen is het wel interessant voor ons om te weten dat dit niet gaat werken.
Dat heb ik over het hoofd gezien, het gaat om een NTSC-J game.
Ik heb een PAL systeem.

Bij mij werken 'Winning Eleven' deel 7, 8, 8 international en 9 niet.

@ TroonStaal, waar ben je nieuwsgierig naar? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@ Noax: even verduidelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
TroonStaal schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:29:
Welnu, vanaf vandaag zijn die dingen te krijgen in Nederland. Zijn er al tweakers die wat PS2 spellen hebben getest?

Ben benieuwd hoe het zit met de BC :)
En we willen ook graag wat screenshots en dan niet alleen van spellen die goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Np!

Je kan trouwens alleen PS3 games spelen he, die zijn regio-vrij ;) PS2 games zijn echter wel regio verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:22:
[...]

Np!

Je kan trouwens alleen PS3 games spelen he, die zijn regio-vrij ;) PS2 games zijn echter wel regio verbonden.
Ah, das heel 'mooi' om te weten, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ben gisteren een hele tijd bezig geweest om al m'n PS en PS2 spellen te testen (stuk of 30)......ze doen het allemaal :p
Nu kan ik mijn PS2 opbergen, scheelt aardig wat ruimte in het kleine kastje wat ik heb.

Raarste is dat GT 3 het niet zou doen maar die lijkt het wel te doen hier, heb het niet echt gespeeld hoor alleen even gekeken of het spel wel boot zeg maar.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Zijn er overigens al ergens PS2/PS1 memcard adapters verkrijgbaar? Heb vanochtend wat rondgelopen in de stad en deze dingen lijken nergens (meer?) verkrijgbaar. Ik wil natuurlijk wel m'n oude saves kunnen overzetten voor de PS1 en PS2 games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gisteren bij de gameshop in Enschede hadden ze er eentje liggen (19,50). Verder heb ik behalve Sixaxis en de BT-remote niets aan Sony accesoires gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Ik vraag me af of er al mensen zijn die hebben uitgeprobeert wat er aan de hand is met spellen die "minor issues" en "major issues" hebben. Zou iemand voor de lol Final Fantasy X en final fantasy XII willen proberen om te kijken wat er nou eigenlijk mee aan de hand is?

Ik had namelijk al op een paar websites gelezen dat een aantal spellen die niet op de lijst staan wel gewoon werken en dat een aantal spellen die met major issues werken ook gewoon zonder problemen werken. Kortom ik ben wel benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik kan je alvast wel vertellen dat spellen die niet op die lijst staan niet worden opgestart. Je krijgt dan een melding dat het incompatible is met deze software-versie.
Heb hier GT4 en WRC: Rally Evolved liggen die het dus helaas niet doen.

Soul Calibur II doet het fantastisch en ziet er zeer goed uit op de PS3.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
he maar Soul Calibur 2 staat niet op de lijst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
FWIW: Final Fantasy XII werkt gewoon op PS3, alleen lopen sommige videoclips niet helemaal lekker, voornamelijk qua audio. Qua gameplay werkt alles gewoon prima... iig tot nu toe, want ik ben nog niet superver. Ik verwacht eigenlijk ook geen zware problemen verder.

In mijn geval was het ook wel een risicootje: Ik heb alleen een PS3 (mijn eerste console!), maar wachten op FF XIII duurt me te lang, dus heb ik met goede hoop FF XII gekocht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Singstar Party doet het ook. Het beeld verspringt alleen af en toe een beetje. Beetje vreemd, maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lekker is dat. Ik heb Dancing Stage Max net gehaald omdat ik geen originele PS2-games had voor de dansmat. Volgens de website van BC zou deze probleemloos moeten werken, maar het k**spel loopt de hele tijd vast.
Voor niets gekocht dus. Lekker hoor... Ook het aansluiten van de dansmat is wat omslachtig, maar volgens mij komt dat door mijn PS3-controller USB adapter.
Inmiddels Sony even gebeld. Die kunnen natuurlijk ook niets doen, behalve de website aanpassen en als een gek aan het klussen gaan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 30-03-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, over compatible gesproken, ik heb al een tijdje een spel dat ik niet aan de praat kreeg op een ps2, geprobeerd op een oude ps2 en op een splinter nieuwe, hij wilde het maar niet doen!
Nu probeer ik het spel (kingdom hearts) op de ps3 en hij doet het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:53:
Grappig, over compatible gesproken, ik heb al een tijdje een spel dat ik niet aan de praat kreeg op een ps2, geprobeerd op een oude ps2 en op een splinter nieuwe, hij wilde het maar niet doen!
Nu probeer ik het spel (kingdom hearts) op de ps3 en hij doet het 8)7
Misschien is het een bekraste DVD die de PS3 wel kan lezen? Kingdom Hearts is gemaakt voor de PS2 dus die zou gewoon moeten werken op de PS2. Het zou ook een verkeerde regio versie kunnen zijn, maar dan zie je vaak een waarschuwing en die zou op de PS3 ook niet moeten werken.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerNummer op 08-04-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:37:
[...]

Misschien is het een bekraste DVD die de PS3 wel kan lezen? Kingdom Hearts is gemaakt voor de PS2 dus die zou gewoon moeten werken op de PS2. Het zou ook een verkeerde regio versie kunnen zijn, maar dan zie je vaak een waarschuwing en die zou op de PS3 ook niet moeten werken.
Nee, het is gewoon een pal versie, zat bij een tweede hands ps2 die ik een keer heb gekocht (toen ik daar nog in handelde).
De tweede hands ps2 en de nieuwe ps2 (was toen 2 dagen oud) starten het spel allebij op, alleen bleef het spel na 10 sec filmpje hangen zodat ik de ps2's moest resetten :?
Heb het spel daarna nog meegegeven aan een vriendin van mijn dochter, maar bij haar ps2 het zelfde verhaal.
Alleen de ps3 start hem perfect op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren na een update ook gewoon PS2 spellen kunnen spelen, nog geen problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:51
hoe werkt het eigenlijk met savegames; kan ik de memorycard kopieren naar de harddisk van de ps3?

(heb nog geen ps3 maar wil dit graag even weten)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Phusebox schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:31:
hoe werkt het eigenlijk met savegames; kan ik de memorycard kopieren naar de harddisk van de ps3?

(heb nog geen ps3 maar wil dit graag even weten)
Er is een adapter te koop waarme je je gegevens op de ps2 memorycard kan kopieren naar de ps3 harddisk, alleen je zult ff moeite moeten doen om aan zo'n ding te komen. Ze zijn nl. slecht verkrijgbaar.

Je kan natuurlijk ook opnieuw begginnen...

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb zo'n kaartlezer gekocht bij Gameshop Twente. (import)

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 09-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, echt belachelijk dat GT4 niet op mun PS3 doet. Ik had er nog zo op verheugd om te kijken of het iets mooier of scherper was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:26:
Pfff, echt belachelijk dat GT4 niet op mun PS3 doet. Ik had er nog zo op verheugd om te kijken of het iets mooier of scherper was...
GT3, concept en prologue doen het wel, en het is een verbetering qua scherpte, (moet je hem natuurlijk wel op een HDTV hebben aangesloten)

Volgens mij bereik je het zelfde op een ps2 met component kabel..

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:51
wàt GT4 doet het niet? dat is het enige spel dat ik extra NIET verkocht heb bij mijn ps2.... en gt3, concept en gt4:prologue wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-04-2007 19:53 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
weet je wat k*t is: als je je xbox360 hebt verkocht met oa pes6 360 omdat je pes6 ps2 hebt en denkt dat ie het wel goed doet op je ps3... NOT
Pagina: 1 2 3 Laatste