Europese Playstation 3 minder backwards compatible*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
bron
hieronder was hier ook al een topic over dat gesloten is ontrecht vind ik waarom:
1: pre-orders zijn in grote delen van europa al begonnen en daarna worden de specs van de ps3 nog aangepast
2: een software emulator zal nooit zo goed zijn als een hardwarematige emulator
3: veel ps2 games zullen simpelweg niet te spelen zijn op de ps3
4: sony beloofde ten tijde van de xbox360 introductie proper backwards compatibility.. dit leveren ze dus niet.
5: voor veel mensen met een ps2 en spellen die ze nog willen spelen betekend dit zat ze 2 of misschien zelfs wel meer consoles onder de tv hebben staan.
6: vooraf wordt niet bekend gemaakt hoeveel games compabitel zijn
7: europa krijgt mindere hardware dan de vs en asia tegen een hogere prijs (in vergelijking met japan iig zeker)

[ Voor 16% gewijzigd door mazzl op 23-02-2007 16:11 ]

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:21

hilgo

Clear your mind of can't.

Inderdaad jammer dat beloofde functionaliteit er niet volledig in zit, dat wordt dan je oude ps2 bewaren.
"Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3," Sony Computer Entertainment said in a statement.
Kwiatowski said gamers with a PS2 would have to hold onto their device to play their current collection.
bron

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
Het topic was niet gesloten vanwege het onderwerp, maar omdat ik het had verzuimt om een zinnig comment te plaatsen, en (eingelijk) alleen een stukje uit het persbericht en 'Jammer' had gepost, en dat snap ik wel. Sorry crash :)

[ Voor 8% gewijzigd door Blaurens op 23-02-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Voor wie de volle details wil hierbij de press release vers uit m'n mailbox:
Sony Computer Entertainment Europe Announces Hardware Specification of PLAYSTATION®3 for Europe

London, 23 February 2007 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that PLAYSTATION®3 (PS3™) to be launched in Europe, Middle East, Africa and Australasia on 23rd March 2007 would utilise a new hardware specification.

The European PS3 will feature the Cell Broadband Engine™, 60 GB hard disc drive, Blu-ray Disc player, built-in Wi-Fi connectivity, SIXAXIS™ wireless controller. It also embodies a new combination of hardware and software emulation which will enable PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation® (PS) titles and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles.

“PS3 is first and foremost a system that excels in playing games specifically designed to exploit the power and potential of the PS3 system,” said David Reeves, President of SCEE. “Games designed for PS3 offer incredible graphics quality, stunning gameplay and massively improved audio and video fidelity that is simply not achievable with PS and PS2 games. Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3, truly taking advantage of this exciting technology.”
Some additional PS2 titles will become compatible on the PS3 system through regular downloadable firmware updates, which will be made available through the PLAYSTATION®Network, from http://www.playstation.com or via PS3 game discs, with the first update planned for the launch date of the 23rd March 2007.

Users will be able to check whether their titles are compatible with PS3 at http://faq.eu.playstation.com/bc. This site will be available on 23rd March to meet launch day.
1. A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch is required to output 7.1 ch audio, supported by Dolby TrueHD or a similar format, from the HDMI OUT connector.
2. This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch audio is output from a 5.1 or lower channel.
3. Usability of all storage media types is not guaranteed.
4. Certain PlayStation 2 format software titles may not perform properly on this system. Visit faq.eu.playstation.com/bc for the latest information regarding compatible titles
Legal Notes:
l Storage media (“Memory Stick”, SD memory card, and CompactFlash®) are sold separately.
l “Dolby” is a trademark of Dolby Laboratories.
l “DTS” is a trademark of DTS, Inc.
l Sony Computer Entertainment Inc. is an authorized licensee of the CompactFlash® trademark.
l HDMI, the HDMI logo and High-Definition Multimedia Interface are trademarks or registered trademarks of HDMI Licensing LLC.
l “Blu-ray Disc” is a trademark.
l The Bluetooth word mark is owned by the Bluetooth SIG, Inc. and any use of such mark by Sony Computer Entertainment Inc. is under license.
l “Memory Stick” is a trademark of Sony Corporation.
l “Super Audio CD” is a trademark.
l “PlayStation”, “PLAYSTATION” and “PSP” are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. Also, “Cell Broadband Engine” and “RSX” are trademarks of the same company.
Maar tis idd gewoon het 360-systeem van softwarematige B/C-fixes waar ze al 3 jaar lang tegen lopen te schoppen dat het zo slecht zou zijn :z

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"The backwards compatibility is not going to be as good as in the US and Japanese models," a Sony spokesperson told Reuters.
8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik vind het erg naar van sony. Ik begrijp dat dit een boel miljoenen kan besparen voor sony, maar ik vind het wel heel erg naar, zeker omdat de rest van de wereld wel goed de oude titels kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Tis gewoon cheapo geld besparen op de PS2-chips die ze er niet meer in hoeven stoppen. Tja, jammer, als je iets belooft moet je niet terugkrabbelen, en al helemaal niet voor 1 regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de titel even aangepast, want "BC" betekent maar voor weinig mensen "backwards compatible"

[edit]
Zo, nu ben ik tevreden met de titel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, massaal importeren dan maar? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Had sony niet aangegeven dat in de toekomst de ps2 chips zouden verdwijnen uit de ps3, en dat het in software zou gebeuren? Dit in het kader (uiteraard) van kostenbesparing? Dit staat mij in ieder geval wel bij, dus ik verwacht dat als je lang wacht met importeren, de (nieuwere) US en jap versies ook geen hardware meer zullen hebben voor emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, maar waarom stopten ze die chip er dan in de eerste plaats in, als software emulatie minder support biedt dan hardware emulatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Volgens diezelfde geruchten omdat de software-emu nog niet klaar/goed genoeg was ten tijde van de US/JAP launch. Niet dat die op basis van het huidige persbericht er mij van overtuigd dat hij dat nu wel is, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33
.oisyn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:03:
Klopt, maar waarom stopten ze die chip er dan in de eerste plaats in, als software emulatie minder support biedt dan hardware emulatie?
Misschien omdat de goede BC een van de speerpunten was van de PS3? Op deze manier hadden ze meteen een goede BC, zonder er al teveel software issues mee te hebben.

Ik vermoed dat ze vinden dat de softwarematige versie op dit moment een goede basis heeft en vervolgens via het MS-X360 model updates gaan uitbrengen om meer games te ondersteunen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3, truly taking advantage of this exciting technology
Blijkbaar vinden ze backwards compatibility toch niet zo heel erg belangrijk.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Huntor schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:15:
[...]
Ik vermoed dat ze vinden dat de softwarematige versie op dit moment een goede basis heeft en vervolgens via het MS-X360 model updates gaan uitbrengen om meer games te ondersteunen.
Of het is gewoon een 100% kostenbesparings issue.

Marketing technisch kunnen ze straks nog steeds claimen dat de PS3 in tegenstelling tot de 360 wel 100% backward compatible is, dat dat voor europa niet zo is laten ze dan voor het gemak maar even weg.

Maar laten we eerst maar eens afwachten welke lijst van games software matig 100% backward compatible zijn, misschien worden we aangenaam verrast.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
yzf1kr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:24:
Maar laten we eerst maar eens afwachten welke lijst van games software matig 100% backward compatible zijn, misschien worden we aangenaam verrast.
Sja, ze hebben ons wel voorbereid om toch behoorlijk matige compatibiliteitslijst:
a broad range of original PlayStation® (PS) titles and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
En op zo'n moment zie je dus geen playstation3 user in het topic, hij is er alleen om reclamepraatjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Laatst online: 01-09 10:42
een reply van sony zou hier wel gewenst zijn, wat zijn de verwachtingen voor de bc lijst, wat is acceptabel voor ze (20%, 50%, 80% bc)? hebben ze een planning? ed.
met het uitkomen van de nieuwe final fanasy en god of war 2 is het toch leuk als je deze topgames ook op je nieuwe console kan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door mazzl op 23-02-2007 14:49 ]

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat een vreemd bericht? Dus met een 4 maanden latere lancering in Europa krijgen we hier nog meer kinderziektes ook? Ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen, maar eerst de lancering afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

meh, copy paste dan maar :p

spijtige zaak....niet relevant aangezien ik de eerste 2 jaar nog geen ps3 plan te kopen, maar ik hoop echt dat deze chip in de latere revisies (wanneer de prijs gezakt is en er wat boeiende games komen) wel aanwezig zal zijn.

Waarom? Muziekgames.
Ik ben een grote fan van muzikale games, en de ps2 heeft een gigantisch groot aanbod op dit vlak (beatmania, dance dance revolution, guitar hero, pop 'n music, mad maestro,...) en deze games hebben 1 ding gemeen: de hardwaretiming is enorm cruciaal: zodra deze ook maar iets afwijkt krijg je syncproblemen (als het al uberhaupt start). Ondertussen is al bewezen dat emulatie van de ps2 sîmpelweg niet voldoet hiervoor: muziekgames zijn zo goed als onspeelbaar.

Aangezien ik veel import heb die hier noooooit zal verschijnen (dan vooral men favoriet, pop 'n music) had ik gehoopt van die ooit op de regiovrije ps3 te kunnen spelen, maar net een van de genres die me het meest aanspreken hebben het meeste problemen. Nu blijf ik dus aangewezen "oude" ps2 hiervoor, en het blijft een gepruts om import hierop aan de praat te krijgen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dersan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:40:
En op zo'n moment zie je dus geen playstation3 user in het topic, hij is er alleen om reclamepraatjes te maken.
de topic bestaat pas anderhalf uur, smartass :). En wat moet ie dan zeggen, dat het bericht klopt of niet oid? Een verklaring zal ie sowieso (nog) niet kunnen geven, hij gaat niet over dat soort beslissingen natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:40:
Ben er wel degelijk, kan alleen op dit moment niets toevoegen aan de discussie, helaas. En daar kun je dus kritiek op hebben ja, maar dat verandert het niet, ben ik bang. Als ik frisse info heb plaats ik die uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

tenzij onze playstation3 gebruiker mee aan de vergadertafel zat waar er beslist werd over wijzigingen in het ontwerp denk ik dat het nogal onredelijk is om hier direct uitleg over te verwachten B)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Crap, en dat was juist voor mij een bijzonder goede reden om (ooit :P) de PS3 te kopen. Zodat ik er álles op kan spelen.

Naja, ik wacht wel totdat de lijst is verschenen met wel bc spellen en dan leg ik die wel neer naast mijn lijst in mijn sig :9

Van Playstation3 verwacht ik niet dat hij het kan wijzigen, maar ik zou wél graag van hem willen horen wáárom Europa hier wordt benadeeld, itt Amerika en Japan. Zijn wij hier minder, of wordt er slechter verkocht of is het geld om te investeren op? Ik ben oprecht benieuwd naar deze gang van zaken :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Oke, we hebben dus slecht nieuws en misschien goed nieuws

slechte nieuws:
ik vind de xbox360 goedkope troep, failing hardware lawaai als een oude defecte en verstopte stofzuiger (1400 watt), maar bovenal: vorige spellen doen het niet fatsoenlijk omdat het softwarematig is (las ik).

En nu is de PS3 even goedkoop!
what's next?!
ze slopen de hdmi eruit?
er zit dadelijk geen Bluray drive meer in?
Ze maken hem van goedkope onderdelen waardoor 50% na een jaar defect is?
gaan ze de powersupply eruithalen?
geen linux installable?
gaat ie krassen op de cd's maken?!
Ik heb het bijna gehad met sony!!

misschien goede nieuws:

software emulatie kan betekenen dat er iets aan de slowdown gedaan wordt, en dat de spellen in hogere resoluties geoutput worden.
Grootste probleem van de playstation is gewoon dat er teveel toppers zijn.
elk genre is perfect met vele toppers vertegenwoordigd, dus ze moeten heel wat spellen gaan emuleren :(
maar van de andere kant: als de kwaliteit hetzelfde is als die van de ps1 emulator op de psp, dan is het wel in orde (heb nog geen slowdown gehad).

Naja, geen goed nieuws.

Hoop dat user PS3 ons kan beloven dat wij een lijstje maken wat sony vervolgens compatible maakt :D

edit: zie dit meteen als een feature request :P

Playstation1:
-Alle squaresoft games
-Alle Capcom games
-Alle konami games
-Alle (4) polyphony games
-Alle SCE games
En R-Type delta.

Playstation2:
Weet niet waar ik beginnen moet ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Faust op 23-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is niet dat Europa expres wordt benadeeld, het is gewoon dat wij een nieuwe batch PS3's krijgen waar de chip niet meer inzit. Zoals Blaurens al opmerkte gaat dit waarschijnlijk ook het geval zijn in toekomstige US en Asia consoles.

.edit: ELiA: moet je nou per se in elke post de PS3 tegenover de 360 zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelf ook jammer dat de PS3 blijkbaar minder goede PS2 compatibiliteit zal hebben bij de Europese launch, maar ik vraag me af of dit op lange termijn misschien juist beter is, omdat dit systeem beter update-baar zou zijn in vergelijking met een hardware-oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

.oisyn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
Het is niet dat Europa expres wordt benadeeld, het is gewoon dat wij een nieuwe batch PS3's krijgen waar de chip niet meer inzit.
En Europa dus expres wordt benadeeld omdat de software emulatie duidelijk de afgelopen 4 maanden nog geen concurrent voor de hardwarevariant geworden is.

Ik vind het iig redelijk zot, moet je 4 maanden wachten krijg je crippleware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Ik vind dit echt dieptriest!

Ik ben vanaf het begin van de Playstation altijd groot aanhanger geweest en heb dan ook nog een enorme stapel PSX en PS2 games liggen (en PSP maar dat terzijde). Ik had één van de eerste PS2's en die wordt nu aanzienlijk minder. Wat moet ik straks met mijn stapel PS2 games als ik ze niet eens op de PS3 kan spelen? Nog een nieuwe PS2 gaan kopen? Dacht het niet, zit er nu serieus over na te denken om geen PS3 meer te gaan kopen. :(

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

je doet het erom heb ik de indruk :|. En jij durft nog klagen over mensen die andere consoles afbreken.

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 23-02-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684: Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg alleen dat ze niet speciaal voor Europa de backwards compatibility hebben laten vallen.

Boeboe: Hij is niet voor niets gebanned geweest :Y). Van mij had het vinkje mogen blijven staan.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik vergeleek het met de xbox daar ik het ontbreken van een degelijke backwards compatibility als een serieus minpunt opvat.

Ik hou van mijn klassiekers :)

Nu blijkt zoals gezegd dat sony even goedkoop is, waardoor ik mijn angst uit dat sony net als microsoft gaat bezuinigen op de kwaliteit, het materiaal en de onderdelen.
Je betaalt meer voor een playstation omdat je ook meer kwaliteit krijgt.

In het geval van de backwardscompatibility is dat in dit geval dus duidelijk niet zo.

Nu is meteen duidelijk waarom de EU versie uitgesteld is: stel je voor:

"alleen de 1e 1.000.000 EU PS3's hebben 98% backwardscompatibility"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Faust schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:03:
Je betaalt meer voor een playstation omdat je ook meer kwaliteit krijgt.
Dikke vette onzin, je betaalt meer voor een PS3 omdat de onderdelen (cell, blu-ray) duurder zijn om te maken. Heeft geen zak met kwaliteit te maken.
"alleen de 1e 1.000.000 EU PS3's hebben 98% backwardscompatibility"
Zoals in de US en Azië nu het geval is bedoel je?

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Daahaag. Het is wel weer leuk geweest met je :w

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

.oisyn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
Het is niet dat Europa expres wordt benadeeld, het is gewoon dat wij een nieuwe batch PS3's krijgen waar de chip niet meer inzit. Zoals Blaurens al opmerkte gaat dit waarschijnlijk ook het geval zijn in toekomstige US en Asia consoles.

.edit: ELiA: moet je nou per se in elke post de PS3 tegenover de 360 zetten?
Maar het blijft jammer. Moet ik misschien toch zo'n ding importeren, want ze zijn toch regiovrij.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Boeboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:01:
[...]

je doet het erom heb ik de indruk :|. En jij durft nog klagen over mensen die andere consoles afbreken.
offtopic:
gewoon negeren, doe ik al maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
.oisyn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Dikke vette onzin, je betaalt meer voor een PS3 omdat de onderdelen (cell, blu-ray) duurder zijn om te maken. Heeft geen zak met kwaliteit te maken.

[...]
Zoals in de US en Azië nu het geval is bedoel je?
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1111/ps3_32.jpg
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2610&p=6 < hier staan de images

laat een expert hierheen kijken, ik zal in de toekomst mijn assumpties voor me houden.

Voor kwaliteit wil ik wel betalen, maar niet voor crippleware, zoals hierboven ergens voorgesteld werd.

edit: ik lees net dat het een prototype moederbord is, van die xbox360. Dat is de reden waarom het minder clean uitziet als de andere (die erboven staat). De nieuwere xbox360 ziet dus stukken 'beter' uit heb ik begrepen, mijn excuses als bovenstaande plaatjes dus enigszins misleidend overkomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Faust op 23-02-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja daar valt ook echt aan af te lezen wat de yields van een Cell CPU zijn, bijvoorbeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 07:41

The_DoubleU

Tweaker in München

Hou het wel nuttig en constructief

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Naarmate de launch van de PS3 dichterbij komt, ben ik steeds blijer dat ik mijn pre-order bij Dynabyte heb geannuleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nu ik dit zie, moet ik gelijk weer terugdenken aan de "CE-Oh no he didn't! Part XV - Europeans "don't mind" waiting for Sony products"
The third "CE-Oh no" moment for Sony this week came out of the mouth of SCE World Europe VP, Jamie MacDonald, who was asked: "What would you say to consumers who like Sony and want to buy your products, but perhaps feel that because they're in Europe they're always last in line?" Apparently Jamie feels little love for his whiny constituency, since his clueless response was thus: "European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan. In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan - in the long run - affects how consumers feel."
Ik gok dat de heer MacDonald nu ook zou zeggen dat wij Europeanen ook geen backwards-compatibility willen, maar wél graag meer willen betalen :)

en de foto bij het artikel:

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/10/pity-the-fool-europe.jpg
:D

(op engadget staan trouwens meer van deze leuke/bizarre Sony/andere bedrijven uitspraken; http://www.engadget.com/search/?q=%22CE-Oh+no%22, zoals CE-Oh no he didn't! Part XV: Sony Australia exec calls the Wii "a bit pricey")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
nieuws: 'Europese Playstation 3 minder compatibel met PS2-games'

Jammergenoeg was Sony ook voor de redactie helemaal onbereikbaar voor commentaar.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yoeri, je news0l klopt niet :)
Dit heeft tot gevolg dat slechts een beperkt aantal Playstation- en Playstation 2-games ondersteund zullen worden
It also embodies a new combination of hardware and software emulation which will enable PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation® (PS) titles and a limited range of PlayStation®2 (PS2) titles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Ok... Daar gaat nu een sterke verkoopspunt van de PS3. De backwards compatibility. (Soundwave herhinnert zich nog al die mensen die zeurden over een andere console met z'n backwards compatibility).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Nog even afwachten hoe de emulator gaat presteren.. voor ps1 games zie ik geen probleem, op de pc worden die nu al makkelijk geemuleerd, maar de ps2 is een erg exotisch stuk hardware, games als god of war 2 gaan misschien nooit op de ps3 werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
SoundWave729 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:30:
(Soundwave herhinnert zich nog al die mensen die zeurden over een andere console met z'n backwards compatibility).
True :P

nieuws: xbox360 is beperkt backwards compatible
xbox fan= ah, boeie, ik heb een xbox1 en daarnaast speel ik toch geen oude poep
playstation fan= nou, nu hoef ik dus geen xbox360 meer, wat een eikels!

nieuws: ps3 is beperkt backwards compatible
playstation fan= ah, boeie, ik heb een playstation 1 en 2 en daarnaast speel ik toch geen oude poep
xbox fan= nou, nu hoef ik dus geen playstation3 meer, wat een eikels!

hehe ik maak me er zelf ook 'wel eens' schuldig aan hoor :P

(maar in mijn ogen is een ps2 nog steeds de beste value for money, zelfs met mediacenter ps3. ps2 heeft betere games en deze zijn ook nog eens af te spelen op de goedkopere ps2)

[ Voor 4% gewijzigd door Faust op 23-02-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
De PS3 begint steeds meer op een zeepbel te lijken dan op een "must have" gadget. Het is de zoveelste toegezegde feature die omzeep wordt geholpen. Ik ga me echt afvragen of die 599euro wel rechtvaardig is voor wat je krijgt.

Ik zou graag willen zien waar we volgend jaar staan met de PS3 in europa (topic bookmarked :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn wacht op het eerste plaatje van een auto met gejatte 19" velgen die op 4 PS3's staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het niet zo dat de hardwarematige emulatie op de NTSC-U en op de NTSC-J niet 100% compatible was met de oude games tijdens de launch? Was dat later niet verholpen door updates? ^^

Zolang het goed gemaakt kan worden door middel van updates ben ik wel tevreden met mijn product. Sony heeft wel ervaring met de BC-compatibality zoals Microsoft ervaring heeft met hun Live-functie, dus dat komt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel zo'n slecht nieuws is. Als ik een PS3 in huis zou halen, dan speel ik ivm slijtage mijn ps2 games liever op de oude console, we weten ook nog niet hoe goed/brak die BlueRay drive in de PS3 is. Bovendien zal het met die emulatiesoftware wellicht makkelijker worden om PS2 games vanaf een harddisk/usb mass te draaien itt emulatie via hardware om nog minder slijtage aan de drive te bereiken.
Ook is het misschien wel een strategische keuze geweest: Sony is niet al te blij met de 2e hands gamemarkt en er is een enorme aanbod van goede PS2 spellen vergeleken met de relatief magere PS3 lineup binnen 1-2 jaar.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
^^0nMe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:59:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel zo'n slecht nieuws is. Als ik een PS3 in huis zou halen, dan speel ik ivm slijtage mijn ps2 games liever op de oude console, we weten ook nog niet hoe goed/brak die BlueRay drive in de PS3 is. Bovendien zal het met die emulatiesoftware wellicht makkelijker worden om PS2 games vanaf een harddisk/usb mass te draaien itt emulatie via hardware om nog minder slijtage aan de drive te bereiken.
Ook is het misschien wel een strategische keuze geweest: Sony is niet al te blij met de 2e hands gamemarkt en er is een enorme aanbod van goede PS2 spellen vergeleken met de relatief magere PS3 lineup binnen 1-2 jaar.
Wat versta jij onder slijtage precies. Ik neem dat die drive minimaal 4 jaar uithoudt zoals ieder gemiddelde drive doet. Mijn PS2 dvd drive doet het nog steeds en dat is er ook 1 van de eerste generatie. Ik mag toch echt voor die 599euro toch wel verwachten dat ik me niet druk hoef te maken over slijtage problemen, moet niet gekker worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:11:
[...]
Ben er wel degelijk, kan alleen op dit moment niets toevoegen aan de discussie, helaas. En daar kun je dus kritiek op hebben ja, maar dat verandert het niet, ben ik bang. Als ik frisse info heb plaats ik die uiteraard.
In elk geval tof dat je wel reageert :)

Wel erg jammer van de toch al beperkte backward compatibility; door het weglaten van de rumble kun je al niet 100% alle spellen spelen, door andere problemen waren er nog een paar die afvielen, maar nu met dit bericht wordt het allemaal toch wel heel beroerd. Gelukkig heb ik een PS2 (en met de huidige prijzen kun je die ook makkelijk betalen als je een PS3 kunt betalen ;) ) Alleen erg jammer dat het niet in 1 apparaat kan, het staat vooral zo slordig in de kast. Die PS2 slimeline is met z'n toploading gebeuren toch al niet zo handig om te plaatsen (rechtop is ook niet alles). De PS3 heeft tenminste (net als de Wii) een fraaie slot-in drive. Van mij mag MS dat ook doen op de volgende HD-addon van de 360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Miki schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:07:
[...]

Wat versta jij onder slijtage precies. Ik neem dat die drive minimaal 4 jaar uithoudt zoals ieder gemiddelde drive doet. Mijn PS2 dvd drive doet het nog steeds en dat is er ook 1 van de eerste generatie. Ik mag toch echt voor die 599euro toch wel verwachten dat ik me niet druk hoef te maken over slijtage problemen, moet niet gekker worden 8)7
Slijtage als in dat het apparaat steeds meer moeite heeft om een disk te lezen. Sowieso heb je meer slijtage als je ps2/3 games op 1 apparaat gaat spelen dan alleen ps3 games. Toevallig heb ik ook nog een goed werkende PS2(V3 NTSC-J), maar zelfs die begint games soms niet gelijk de eerste keer te lezen. Rond mijn vriendenkring vallen de ps2's toch aardig bij bosjes, enkele zijn al aan hun 3e ps2 toe met vooral dus problemen met niet meer goed werkende dvd-drives. Overigens moet ik wel erbij vermelden dat ik de laatste jaren gebruik heb gemaakt van het spelen van games via de HD, anders zou die van mij waarschijnlijk ook al het loodje hebben gelegd.
Verder is het wel ironisch dat je verwacht dat je voor e599,- geen problemen zou hoeven te krijgen met slijtage ed, maar dat dachten al die anderen vroeger met fl 1100,- ook. :P
Leuk is anders, maar ik zou ermee kunnen leven. Ze kweken alleen niet bepaald veel goodwill bij hun Europese klanten na al die kleine 'incidenten' ...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

^^0nMe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:59:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel zo'n slecht nieuws is. Als ik een PS3 in huis zou halen, dan speel ik ivm slijtage mijn ps2 games liever op de oude console...
Ik moet zeggen dat ik dit een wel erg vergezocht voordeel van deze ontwikkeling vind. Voor verreweg de meeste mensen is dit een regelrechte tegenvaller. Wat je echter niet moet vergeten is dat de BC functionaliteit op de eerste batch PS3 (mét EE en GS) ook niet optimaal was en dat men zelfs tot januari heeft moeten wachten totdat een nieuwe firmware een einde maakte aan allerlei BC foutjes en kwaliteitsproblemen. Wellicht dat deze laatste update al bepaalde PS2 game softwarematig emuleerde op de CELL en RSX waardoor wij eigenlijk geen tot weinig problemen zullen tegenkomen?

Het is even afwachten, natuurlijk is het niet al te hoopgevend nieuws maar ik denk dat Sony er veel aan zal doen om de BC functie zo optimaal mogelijk laat verlopen. Even afwachten dus...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ook de Amerikaanse versie is niet helemaal compatible. Ik zat even de hardware te vergelijken om met het argument van softwarematige emulatie te komen (de Cell processoren lijken mij krachtig genoeg om de 300MHz (ik rond het af ;) ) Emotion van de PS2 te emuleren).
Hier een paar qoutes van Wikipedia:
Sony stated that every PlayStation and PlayStation 2 game that observes its respective system's TRC (Technical Requirements Checklist) would be playable on PS3 at launch. SCE president Ken Kutaragi asked developers to adhere to the TRC to facilitate compatibility with future PlayStations, stating that the company was having some difficulty getting backward compatibility with games that had not followed the TRCs. It has been confirmed that initial PS3 units include the CPU/rasterizer combination chip used in the slim PS2 (EE+GS) to achieve backward compatibility. European launch units will ship without this combination, instead relying on software emulation. The backward compatibility function is region-locked.

The PlayStation 3 does not include interfaces for legacy PlayStation peripherals, though IGN.com tested a legacy controller using a PS2-to-USB adapter, finding that it is compatible, though most other devices (such as the Guitar Hero controller) may not be compatible. USB devices for PlayStation 2 may be compatible with PlayStation 3. The PS3 supports both the USB EyeToy camera/webcam and SOCOM Headset for video and voice chat. A memory card adapter is available so users can save their PS/PS2 data to a virtual memory card on the hard drive.[55] The PlayStation 3 can also use Memory Sticks to store save data for PlayStation and PlayStation 2 software.

Initially, at launch, approximately 3% of Playstation and Playstation 2 titles had minor compatability issues, such as dropped audio, freezes or controller malfunctions. Popular games reported to have these glitches included Tekken 5 and Gran Turismo. Many games had also been reported to have problems with garbled or unreadable text on-screen and generally blurry image quality, but the January 24, 2007, firmware release, which updated the system to version 1.50, has fully resolved this issue.

In a recent press release by SCEE Europe, the European version of PS3 will utilize software emulations for some of the functionality that was originally taken care of by dedicated chips, which means far fewer PlayStation 2 (PS2) games can be played on a European PS3 compared with the Japanese and American PS3 models. In the same press release, David Reeves, President of SCEE Europe, stated that rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, Sony will focus on new PS3 contents.
Een hele lap tekst, heel wat daarvan vond ik belangrijk genoeg om te accentueren :X
Oftewel: wij krijgen software-emulatie, wat in feite minder is voor meer geld (maar die kosten zitten hier ook in de verscheping en belastingen).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Resistor schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:03:
Ook de Amerikaanse versie is niet helemaal compatible. Ik zat even de hardware te vergelijken om met het argument van softwarematige emulatie te komen (de Cell processoren lijken mij krachtig genoeg om de 300MHz (ik rond het af ;) ) Emotion van de PS2 te emuleren).
Hier een paar qoutes van Wikipedia:

[...]

Een hele lap tekst, heel wat daarvan vond ik belangrijk genoeg om te accentueren :X
Oftewel: wij krijgen software-emulatie, wat in feite minder is voor meer geld (maar die kosten zitten hier ook in de verscheping en belastingen).
De OC'de Intel Core 2 met quad-cores op 4 GHz lijkt mij voldoende om de PS2 te emuleren. Helaas is dit niet zo. En PS1 emulatie is ook niet perfect op een hele zware PC. Waarom? Er zijn gewoon bepaalde hardware functies op de PS1/PS2 die heel zwaar zijn om door een PC met een andere architectuur uit te laten voeren. Zomaar stellen dat de PS3 wel de PS2 op alle fronten efficient kan emuleren lijkt me wat voorbarig.

Er zijn, zoals hierboven al aangegeven, voordelen rondom het software emuleren van PS1/PS2 games, maar je kan mij niet wijsmaken dat de USA/Japan de software emulator niet krijgt. Je kan mij ook niet wijsmaken dat wij, die zowieso al meer betalen dan Japan/USA voor hun PS3, het ook nog eens moeten stellen met een chip minder omdat dit komt door onze belasting/vervoerskosten. Ik zie MS dit toch ook niet doen.

Het enige argument wat ik nu kan bedenken is dat Sony het zat is om zoveel bij te moeten leggen op een PS3. Maar misschien verassen ze ons met een prijs-verlaging. We zullen wel zien.

Overigens: wat gaat er gebeuren als je PS1 console kapot gaat? Je wilt je oude spelletjes nog spelen. Je koopt nu dan een PS2. En wat ga je doen als je daar niet meer aan kan komen? Dan zal je een PS3 EU moeten kopen, maar of die goede backwardse compatabiliteit heeft valt nog te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het grote voordeel van de console vergeleken de PC was juist dat een console game ongeacht wat altijd werkt, het is jammer om te zien dat dat toch niet meer volledig het geval is.
Maargoed, we zullen wel zien in hoeverre dit daadwerkelijk een probleem blijkt te zijn, misschien valt het allemaal reuze mee.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:18:
[...]
Wel erg jammer van de toch al beperkte backward compatibility; door het weglaten van de rumble kun je al niet 100% alle spellen spelen
Dat betekent volgens mij niet dat je het spel niet kan spelen, maar alleen maar dat je misschien niet de volledige beleving zal hebben zoals je die op de PS2 had. Maar dat was dan ook al ruim van te voren bekend dat die optie niet op de PS3 zal zitten, dus echt sprake van minder backwards compatible vind ik het niet met dat voorbeeld.

En als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het ook niet zo'n probleem dat je geen volledige backward compatibility hebt. Je praat hier wel weer over een nieuwe architectuur die verwerkt is in de PS3, dus je kan het niet vergelijken met een PC die je upgrade waar de oudere spellen wel op zouden werken. Ik vind dat Sony het nog netjes doet. Als je het vergelijkt met Nintendo, mag je toch niet klagen. N64 -> Gamecube. Ook een opgvolger, met geen enkele backward compatibility.

[ Voor 28% gewijzigd door reuzekind op 24-02-2007 00:35 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Zou de "PlayStation3" user ons misschien binnenkort van meer informatie kunnen voorzien over het motief achter deze stap. Het is IMO erg jammer dat dit uit de PS3 wordt gehaalt, het was juist 1 van de pluspunten. Is het motief nou simpelweg kostenbesparing? (dat kan toch niet zo veel zijn voor 1 zo'n chipje?) Of zit er een andere reden achter?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:18:
[...]
Wel erg jammer van de toch al beperkte backward compatibility; door het weglaten van de rumble kun je al niet 100% alle spellen spelen, door andere problemen waren er nog een paar die afvielen, maar nu met dit bericht wordt het allemaal toch wel heel beroerd. Gelukkig heb ik een PS2 (en met de huidige prijzen kun je die ook makkelijk betalen als je een PS3 kunt betalen ;) )
Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Als je een controller met trilfunctie wil dan speel je de game toch fijn op de PS2? Je kunt blijven ageren dat de PS3 die rumble niet heeft en dat dat nadelig is voor de PS2 games die je gaat spelen op de PS3, maar no offence, een PS3 is op de 1e plaats voor PS3 games. Als ze er rumble in hadden gestopt ALLEEN MAAR op de PS2 games, dan ga je legacy zaken door laten sijpelen in je ontwerp en dat kan wel eens nadelig zijn, je sleept het nl. altijd mee. (overigens weet ieder kind waarom er geen rumble in zit, (patent licensing crap)) dus daar kunnen we zo langzamerhand wel eens over ophouden.
Alleen erg jammer dat het niet in 1 apparaat kan, het staat vooral zo slordig in de kast. Die PS2 slimeline is met z'n toploading gebeuren toch al niet zo handig om te plaatsen (rechtop is ook niet alles). De PS3 heeft tenminste (net als de Wii) een fraaie slot-in drive. Van mij mag MS dat ook doen op de volgende HD-addon van de 360 :)
Ik ben het met je eens dat het eruit halen van backwards compatibility een nadelig iets is, je zit dan inderdaad met 2 apparaten. Voor mij is backwards compatibility van de PS3 een van de features waarom ik uberhaupt voor de PS3 kies (plus ik heb geen zin in een 20gb nilfisk van de concurrent)

Echter, als ik mn PS2 games op mn PS2 moet blijven spelen omdat ze botweg niet draaien op de PS3, dan valt er wel veel voordeel weg voor de PS3 voor mij.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat na dit persbericht er wel wat ogen open gingen hier:
- europa krijgt het kreng veel later
- we betalen echt veel meer dan in de US en JP. Niet aankomen met btw geneuzel, sommige staten in de VS hebben echt maar een paar procent BTW
- we leveren compatibility in mbt de PS2.

Wat me vooral stoort is het feit dat Sony het kennelijk niet nuttig vindt om te melden welke games backwards compatible zijn voor 23 maart. Mensen die willen pre-orderen, toch de early adopters die veelal een PS2 hebben, moeten dus maar gokken dat hun games draaien of voor lief nemen dat de PS3 deze feature eigenlijk niet heeft.

Slechte beurt, en dit kan wel eens een van de dealbreakers zijn voor veel mensen in europa, althans in dit voorjaar. Het is dan maar afwachten of Sony dat goedmaakt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
reuzekind schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:30:
[...]
En als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het ook niet zo'n probleem dat je geen volledige backward compatibility hebt. Je praat hier wel weer over een nieuwe architectuur die verwerkt is in de PS3, dus je kan het niet vergelijken met een PC die je upgrade waar de oudere spellen wel op zouden werken. Ik vind dat Sony het nog netjes doet. Als je het vergelijkt met Nintendo, mag je toch niet klagen. N64 -> Gamecube. Ook een opgvolger, met geen enkele backward compatibility.
In de software zal je de complete hardware moeten emuleren. Iets wat VMware en Virtual PC ook al jaren doen. VMware heeft geen DOS 6.22 emulatie, Virtual PC wel. VMware heeft pas sinds kort hardware accelerated Direct3D emulatie in een beta (rumor), Virtual PC niet. Nu kan je zeggen dat de PC veel moeilijker is om te emuleren, maar kijk dan maar eens naar de XBox360 emulatie.

http://www.gadgetreview.c...rds-compatibility-is.html
The game is extremely choppy and has locked up on me several times. In the 5+ hours I played it on my old XBox, I never encountered one lockup. This time around, several.
Als je een hardware call niet emuleert in de software, dan heb je vaak een probleem op een of ander punt, wat zich pas heel laat in het spel kan manifesteren.

Natuurlijk is het een andere architectuur, maar dat betekent niet dat er een hele hoop hardware in de PS3 zit die je voor de PS2 kan gebruiken (USA PS3 console dus). Zo gaat het beeld van PS2 games ook door de RSX chip van de PS3 heen, wat in het begin tot problemen leidde omdat de RSX fouten maakte. Dit zie je ook bij die ECS PF88 die AMD & Intel CPU's aankan dmv een riser board; hergebruik van bestaand componenten.

Het is al lang een enorm verkoop punt van de PS2/PS3 dat deze een enorm hoge backwards compatibility heeft doordat er extra chips in zitten in tegenstelling tot MS. We klagen omdat wij dit als Europeanen weer niet krijgen.

Overigens is dit van de PS3 intro op dit forum:
De PlayStation 3 zal tevens compatibel zijn met de games die uitgebracht zijn voor zijn voorgangers. Ook ondersteunt het diverse accesoires zoals de EyeToy camera/webcam en de headset voor het spel SOCOM. Zelfs de opgeslagen data van de PlayStation en PlayStation 2 games kunnen gebruikt worden.
Wat ik mij nu afvraag is of de NTSC PS2 games wel op de PS3 spelen met software emulatie....even het bericht nog eens nalezen. Staat er niet in. Wel is het zo (meen ik, officieel heb ik dit nog niet gezien) dat de hardware emulatie van de PS3 op USA console's niet met PAL overweg kan.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerNummer op 24-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Zoals ik al zei op de frontpage. 3rd party software zoals dat van Datel zal hier zeker op inspringen. Dit is goud geld natuurlijk!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
reuzekind schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:30:
[...]
Als je het vergelijkt met Nintendo, mag je toch niet klagen. N64 -> Gamecube. Ook een opgvolger, met geen enkele backward compatibility.
Ik denk dat dat toch komt omdat ze op gegeven moment van de cartridges af moesten stappen omdat dat te duur werd. En een cartridge en een optische drive samen in een console stoppen is niet echt handig of efficient.
Voor de PS3 is er niet zo'n reden; de PS2 gebruikt gewone DVD's dus dat moet gewoon kunnen technisch gezien.
Aan de andere kant heeft de Wii 100% backward compatibility met de gamecube, en ook NES, SNES en N64 games kan je nu spelen op de wii. Dus wat dat betreft heeft de wii toch wel een streepje voor op de PS3.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat dat toch komt omdat ze op gegeven moment van de cartridges af moesten stappen omdat dat te duur werd. En een cartridge en een optische drive samen in een console stoppen is niet echt handig of efficient.
Voor de PS3 is er niet zo'n reden; de PS2 gebruikt gewone DVD's dus dat moet gewoon kunnen technisch gezien.
Aan de andere kant heeft de Wii 100% backward compatibility met de gamecube, en ook NES, SNES en N64 games kan je nu spelen op de wii. Dus wat dat betreft heeft de wii toch wel een streepje voor op de PS3.
Die NES, SNES en N64 games voor de Wii moet je online kopen van Nintendo toch? Dat is niet echt BC dan zoals ik BC zie. BC is voor mij dat ik naar de winkel ga, een product dat gemaakt is voor Console X koop, en dat op Console Y (een nieuwe generatie) kan spelen zonder extra kosten. Als ik een NES game cartridge koop in de winkel kan ik hem niet op een Wii spelen, maar dan moet ik eerst de download bij Nintendo kopen. Of zit ik er naast?

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 24-02-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
TweakerNummer schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Die NES, SNES en N64 games voor de Wii moet je online kopen van Nintendo toch? Dat is niet echt BC dan zoals ik BC zie. BC is voor mij dat ik naar de winkel ga, een product dat gemaakt is voor Console X koop, en dat op Console Y (een nieuwe generatie) kan spelen zonder extra kosten. Als ik een NES game cartridge koop in de winkel kan ik hem niet op een Wii spelen, maar dan moet ik eerst de download bij Nintendo kopen. Of zit ik er naast?
Je hebt gelijk maar dat is natuurlijk hetzelfde; dat komt omdat ze de wii niet kunnen uitrusten met cartridge-slots voor de NES, SNES en N64 zonder het apparaat heel veel duurder te maken. Maargoed ik zou persoonlijk de BC met recente consoles belangrijker vinden dan die met consoles van 20 jaar geleden :P Aangezien PS2 (en GC ook nog ) games ook nu nog volop gemaakt en verkocht worden is dat veel belangrijker lijkt me.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 15-09 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Wat maakt backward compatibiliteit eigenlijk uit nu de PS3 al 4 maanden oud is? BC is alleen leuk tijdens launch omdat er dan maar een beperkte lijst met nieuwe games is. Dan kan je tenminste nog wat oudere games spelen op je nieuwe console.

Ik heb al sinds launch een Xbox360 en heb vanaf de dag dat ik die in huis heb geen Xbox1 game meer aangeraakt. Die liggen nu echt weg te stoffen in de kast.
Waarom zou ik ook? Tuulk zou het leuk zijn als het zou kunnen, maar je koopt toch een nieuwe generatie console om nieuwe generatie games te spelen. Niet om oude games te spelen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Het gaat de meeste mensen hier dan denk ik ook om het principe
1) Europa wordt weer achtergesteld (is dit de eerste console ter wereld waar een latere release MINDER functionaliteit bevat ipv meer??). Hoe lang pikken de Europeanen dit nog...
2) Sony en zijn fanboys hebben microsoft jarenlang belachelijk gemaakt omdat deze min of meer dezelfde keuze gemaakt heeft.

Persoonlijk zou ik er totaal geen problemen mee hebben gehad als dit in een eerder fase was bepaald, maar nu is dit wel heel zuur nieuws voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Danfoss schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:58:
Wat maakt backward compatibiliteit eigenlijk uit nu de PS3 al 4 maanden oud is? BC is alleen leuk tijdens launch omdat er dan maar een beperkte lijst met nieuwe games is. Dan kan je tenminste nog wat oudere games spelen op je nieuwe console.

Ik heb al sinds launch een Xbox360 en heb vanaf de dag dat ik die in huis heb geen Xbox1 game meer aangeraakt. Die liggen nu echt weg te stoffen in de kast.
Waarom zou ik ook? Tuulk zou het leuk zijn als het zou kunnen, maar je koopt toch een nieuwe generatie console om nieuwe generatie games te spelen. Niet om oude games te spelen.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als er beloofte wordt gedaan dat PS3 volledig PS2 backwards compatible is en dat we vervolgens nog geen maand voor de release te horen moeten krijgen dat door productiekosten besparing waar de consument niets van merkt waardoor ze de compatibility er simpelweg grotendeels uitgesloopt hebben, zou ik me wel genaaid voelen als ik een PS3 ge-preordered zou hebben.

Ik wacht nog wel ff tot hier meer duidelijkheid over komt, maar vindt dit niet eerlijk tegenover de al erg late europese release... |:(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Danfoss schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:58:

Het aantal games dat hier in Europa tijdens de launch beschikbaar is is ook nog maar erg beperkt vind ik. Daaronder bevinden zich ook nog eens een groot aantal titels die voor andere platforms al lang uit zijn.

Sony was altijd fier op zijn "installed userbase" en die zou er wel vor zorgen dat de PS3 een succes zou worden. Die zelfde userbase krijgt nu een mes in zijn rug.

Ik heb sinds de launch een flink aantal xbox1 titels gekocht en gespeeld. Voornamelijk MP titels als Halo2, XIII, Splintercell en Darkwatch. Voor 5 a 10 euro lagen ze overal in de bakken en zo kon je toch al met een groep vrienden online spelen zonder dat iedereen meteen 60 euro moest ophoesten voor een spel of dat we altijd het zelfde spel zaten te spelen.

Wat is er nou leuker om nog wat PS2 titels uit de 5 euro bak te graaien en nog wat te spelen tot de echte systemsellers voor de PS3 uitkomen.

Daarnaast komt straks God of war 2 uit voor de PS2 en heb je straks kans dat hij niet eens loopt op de europese PS3. Dat zou pas echt een rotstreek zijn van Sony.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 18:24

dusty

Celebrate Life!

Op zich wel een misser in mijn mening, een van de grootste voordelen van de PS2 was dat je alle PS1 spelen nog steeds kon spelen, De grootste voordeel van de PS3 in mijn mening was juist dat je al je spelen van de PS2 nog steeds kon spelen, waardoor mensen die dus heel veel PS2 spelen hebben, juist van de PS2 naar de PS3 konden gaan terwijl ze nog steeds hun hele collectie zouden kunnen blijven spelen.

Juist dat vond ik een van de grootste plus punten ten op zichte van de andere consoles, waar je een spel wat je leuk vind overnieuw zou moeten gaan kopen om het op je nieuwe systeem te kunnen spelen.

Heb ik alleen dus geluk dat ik in USA woon :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gaat lekker of niet? Eerst al een hele tijd uitstellen en dan ook nog dit.

Beetje jammer maargoed denk dat de mensen die een PS3 wouden hem alsnog wel zullen halen, maar echt netjes is het allemaal niet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb ergens anders gelezen dat ze bezig zijn met software waardoor je PS2 games in 720p en zelfs 1080p weergegeven zullen worden, dus dan hoor je mij niet klagen hoor :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
Boeboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:18:
tenzij onze playstation3 gebruiker mee aan de vergadertafel zat waar er beslist werd over wijzigingen in het ontwerp denk ik dat het nogal onredelijk is om hier direct uitleg over te verwachten B)
en daarmee is de meerwaarde die zogenaamd aan dit forum voor de users zit ook volledig tot 0 gereduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:53:
[...]

en daarmee is de meerwaarde die zogenaamd aan dit forum voor de users zit ook volledig tot 0 gereduceerd
Nou nou, niet zo zuur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
SToRM666 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:51:
Ik heb ergens anders gelezen dat ze bezig zijn met software waardoor je PS2 games in 720p en zelfs 1080p weergegeven zullen worden, dus dan hoor je mij niet klagen hoor :)
Er is al software die je PS2 game op een hogere resolutie afspeelt; de Xploder HDTV Player. Maar dit is voor de PS2 gemaakt en werkt alleen maar goed op 480i games die geen 480p optie bieden in de config (zie http://gear.ign.com/articles/742/742965p1.html). Ben je daarmee in de war?

[ Voor 43% gewijzigd door TweakerNummer op 24-02-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:51:
Volgens mij word het dan nog moeilijker om al je ps2 spellen aan de praat te krijgen.

1. Volgens mij onderschat sony de waarde die gebruikers hechten aan BC (Zelfs al zouden ze het niet of bijna niet gebruiken)
2. Ervanuitgaan dat mensen hun ps2 moeten houden is ook niet erg slim. Mensen zitten niet echt te wachten op meer kabels, stekkers, etc. etc.
3. Dat verhaal met die muziek spellen en dat de timings dan off raken.(niet zo belangrijk maar toch)
4. Waarom deze kostenbesparing doorvoeren? Met het imago dat de ps3 heeft hakt iedereen hier natuurlijk graag op los. Breng het dan iig als een voordeel ipv nadeel. Met een of ander verhaal met de nadruk dat sommige spellen dus op 720p etc kunnen worden gespeeld met software emulatie.
5. Sony komt weer over als wel beloven niet nakomen.
6. Met deze nadruk op besparing, is het beeld van de kwaliteit van de ps3 ook niet beter op geworden.

Meer nadelen als voordelen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
ze kunnen met de psp heel goed psx spellen emuleren
lijkt me stug dat sony niet in staat zal zijn, hun eigen games van zowel psx en ps2 goed op de ps3 te emuleren. ik heb vertrouwen erin dat het allemaal goed gaat komen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Er is een PSX emulator voor de PSP gemaakt door Sony?

[ Voor 70% gewijzigd door SoundWave729 op 24-02-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is met custom firmware mogelijk om PSX spellen te spelen op de PSP, dit is niet door Sony gemaakt uiteraard.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de backwards compatibility minder tot niet goed gaat werken. Er zijn nog een hoop leuke bespeelbare titels van de PSX en PS2. Had eigenlijk gehoopt dat de PS3 een PSX/PS2-vervanger zou worden.

Laten we hopen dat dit met firmware fixes te verhelpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
^^0nMe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:56:
Rond mijn vriendenkring vallen de ps2's toch aardig bij bosjes, enkele zijn al aan hun 3e ps2 toe met vooral dus problemen met niet meer goed werkende dvd-drives.
Optische drives die kapot gaan of niet goed functioneren is niet alleen een bekend probleem bij PlayStation 2's, maar ook bij de originele PlayStation. Sony heeft al een paar class action suits tegen zich gehad (en in ieder geval één verloren) vanwege de slechte optische drives, maar momenteel weigert Sony PS2's gratis te repareren als ze buiten de garantie zijn. Het is nog maar even afwachten hoe goed de Blu-Ray drives van de PS3 het blijven doen, maar als PS3's net zo lang meegaan als Sony's vorige spelcomputers kan je beter gewoon je PSX/PS2 spellen op de bijbehorende apparaten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
evEndzhar schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:48:
Optische drives die kapot gaan of niet goed functioneren is niet alleen een bekend probleem bij PlayStation 2's, maar ook bij de originele PlayStation. Sony heeft al een paar class action suits tegen zich gehad (en in ieder geval één verloren) vanwege de slechte optische drives, maar momenteel weigert Sony PS2's gratis te repareren als ze buiten de garantie zijn. Het is nog maar even afwachten hoe goed de Blu-Ray drives van de PS3 het blijven doen, maar als PS3's net zo lang meegaan als Sony's vorige spelcomputers kan je beter gewoon je PSX/PS2 spellen op de bijbehorende apparaten spelen.
Het programma Kassa had eerder op de avond nog een item over de xbox360. Er waren veel klachten binnen gekomen van mensen die last hebben van krassen op hun DVD's door de dvd-drive die in de 360 zit. Dus blijkbaar is Sony niet de enige die slechte drives maakt :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MS maakt geen drives, en Sony volgens mij ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Als het goed is koopt Sony gewoon OEMS en gooit hun logo erop, met misschien enige cosmetische veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De 'gewraakte' drive is de Toshiba-Samsung, die in ongeveer de helft van de 360's zit. Op zich was het item niet onwaarschijnlijk, en de research van Hardware.info zag er ook overtuigend uit.

Echter, ik heb bij Kassa al vaak twijfels gezet over de kwaliteit van hun eigen onderzoek, en het openings item over Scarlett was vanavond ook echt weer tranentrekkend slecht, dus ik vraag me ten hoogste af waarom ik, dagelijks tientallen nieuwsitems, en honderden comments en forumposts van honderdduizenden gebruikers lezend, geen verhalen over bekraste discs meer heb gehoord sinds bleek dat de hardste klagers hun 360 van verticaal naar horizontaal hadden verplaatst terwijl het ding aan stond (goh :X ) of het over CoD2 ging (importeur heeft een hele batch teruggeroepen die slecht geperst was).

Iow, het zag er overtuigend uit, maar ik vraag me af hoe een consumentenprogramma op de publieke omroep een grootschalig probleem kan ontdekken dat elders weinig tot geen aandacht uitlokt. Want op zich is het allemaal oud nieuws, maar zoals gezegd was dat bij mensen die het apparaat kantelden tijdens gebruik, en daarvan staat toch echt in de handleiding dat je het niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
curry684 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:24:
De 'gewraakte' drive is de Toshiba-Samsung, die in ongeveer de helft van de 360's zit. Op zich was het item niet onwaarschijnlijk, en de research van Hardware.info zag er ook overtuigend uit.

Echter, ik heb bij Kassa al vaak twijfels gezet over de kwaliteit van hun eigen onderzoek, en het openings item over Scarlett was vanavond ook echt weer tranentrekkend slecht, dus ik vraag me ten hoogste af waarom ik, dagelijks tientallen nieuwsitems, en honderden comments en forumposts van honderdduizenden gebruikers lezend, geen verhalen over bekraste discs meer heb gehoord sinds bleek dat de hardste klagers hun 360 van verticaal naar horizontaal hadden verplaatst terwijl het ding aan stond (goh :X ) of het over CoD2 ging (importeur heeft een hele batch teruggeroepen die slecht geperst was).

Iow, het zag er overtuigend uit, maar ik vraag me af hoe een consumentenprogramma op de publieke omroep een grootschalig probleem kan ontdekken dat elders weinig tot geen aandacht uitlokt. Want op zich is het allemaal oud nieuws, maar zoals gezegd was dat bij mensen die het apparaat kantelden tijdens gebruik, en daarvan staat toch echt in de handleiding dat je het niet moet doen.
Mja, ik kan niet anders zeggen dan dat jij dus vindt dat Hardware.info niet weet waarover ze praten.

Zie artikel: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3183097

Nu kan ik er niet echt omheen: ze hebben een punt en jij niet. De vraag is nl. waarom die rubbertjes er niet inzitten. Omdat de xbox drive nogal wat herrie maakt bij gebruik (deze althans), is het logisch aan te nemen dat de disk fibreert tijdens gebruik, ookal staat de xbox stabiel, want daar komt die herrie van: de disk draait niet stabiel. Dit houdt dus in dat wanneer er geen bescherming zit tussen lens en disk, je het risico loopt dat de disk tegen de lens aankomt, bv wanneer er een vrachtwagen door de straat rijdt.

Wat helemaal schrijnend is is dat MS niet thuis geeft. Dit soort publiciteit is echt te debiel voor woorden en de reactie is er een die hetzelfde is als dat Hero gaat melden: "We hebben inderdaad vernomen dat mensen ziek werden na het eten van onze aardbeienjam maar toch halen we hem niet uit de handel want wij werden niet ziek na het eten ervan" nadat mensen ziek waren geworden van hun jam. Het is al jaren bekend dat wanneer er iets niet deugt aan je product en dat komt in de publiciteit het beste wat je kunt doen is accepteren dat het er is, oplossen en laten zien dat je het serieus neemt. IEDERE andere reactie heeft als averechts effect dat mensen dan gaan denken: "hmm, maar ik wil dat risico niet lopen".

Ze geven nu een visitekaartje af waarop staat "service totaan de voordeur! (de onze)", en mensen willen dat niet.

Tuurlijk heeft MS deze drives al vervangen maar de mensen die nog zo'n kreng hebben zitten er wel mee. Dan roepen dat het aan hen ligt is debiel, want dan had MS het maar meer solide moeten maken, e.g. met die rubbertjes erin.
.oisyn schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:43:
MS maakt geen drives, en Sony volgens mij ook niet ;)
Dat is niet relevant. Het ding zit in een apparaat van merk X, dat betekent dus dat het een onderdeel is van het product van merk X, en dus geleverd wordt door de fabrikant van merk X, die is dus verantwoordelijk, want ZIJ doen de QA, direct of indirect.

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 25-02-2007 12:48 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Het ontbreken van de PS2 hardware in de de PS3 heeft een nadeel en een voordeel.

Toen de PS3 pas uitkwam in japan en de VS was de BC ook niet optimaal, dit is pas sinds de 1.50 firmware bijna compleet rechtgetrokken. Met een softwarematige BC kan je echter wel meer met de data doen, je kunt dan de games in hogere resolutie naar buiten gooien (kijk naar halo 2 op de 360) Op termijn zal Spony zeker wel komne met firmware update waarmee de bibliotheek ondersteunde PS2 games groter en groter zal worden. laten we nu eerst even afwachten met zuur doen totdat de lijst PS2 games is gemaakt door Sony. Misschien is het beeld helemaal niet zo negatief als dat men denkt.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
EfBe schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:45:
[...]

Mja, ik kan niet anders zeggen dan dat jij dus vindt dat Hardware.info niet weet waarover ze praten.

Zie artikel: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3183097

Nu kan ik er niet echt omheen: ze hebben een punt en jij niet. De vraag is nl. waarom die rubbertjes er niet inzitten. Omdat de xbox drive nogal wat herrie maakt bij gebruik (deze althans), is het logisch aan te nemen dat de disk fibreert tijdens gebruik, ookal staat de xbox stabiel, want daar komt die herrie van: de disk draait niet stabiel. Dit houdt dus in dat wanneer er geen bescherming zit tussen lens en disk, je het risico loopt dat de disk tegen de lens aankomt, bv wanneer er een vrachtwagen door de straat rijdt.

Wat helemaal schrijnend is is dat MS niet thuis geeft. Dit soort publiciteit is echt te debiel voor woorden en de reactie is er een die hetzelfde is als dat Hero gaat melden: "We hebben inderdaad vernomen dat mensen ziek werden na het eten van onze aardbeienjam maar toch halen we hem niet uit de handel want wij werden niet ziek na het eten ervan" nadat mensen ziek waren geworden van hun jam. Het is al jaren bekend dat wanneer er iets niet deugt aan je product en dat komt in de publiciteit het beste wat je kunt doen is accepteren dat het er is, oplossen en laten zien dat je het serieus neemt. IEDERE andere reactie heeft als averechts effect dat mensen dan gaan denken: "hmm, maar ik wil dat risico niet lopen".

Ze geven nu een visitekaartje af waarop staat "service totaan de voordeur! (de onze)", en mensen willen dat niet.

Tuurlijk heeft MS deze drives al vervangen maar de mensen die nog zo'n kreng hebben zitten er wel mee. Dan roepen dat het aan hen ligt is debiel, want dan had MS het maar meer solide moeten maken, e.g. met die rubbertjes erin.

[...]

Dat is niet relevant. Het ding zit in een apparaat van merk X, dat betekent dus dat het een onderdeel is van het product van merk X, en dus geleverd wordt door de fabrikant van merk X, die is dus verantwoordelijk, want ZIJ doen de QA, direct of indirect.
En jij denkt dat het normaal is dat een disk die op hoge snelheid draait tegen rubbertjes aankomt? Daar zijn ook heel wat nadelen aan verbonden. Het is gewoonweg de bedoeling dat de drive zo afgesteld is dat er schokken tot een bepaalde kracht zonder problemen verwerkt kunnen worden. Het kantelen van een drive valt toch echt onder een schok van een veel te grootte kracht. Je moet je juist gaan afvragen waarom er drive's zijn die de DVD niet stabiel houden bij het draaien. Is de arm die de disk rondspint instabiel? Zou dit kunnen omdat deze arm niet meer goed gekalibreert is nadat de XBox 360 verticaal gebruikt is? Immers de arm wordt dan door de zwaartekracht naar beneden getrokken.

[ontopic] @ swopdark en je wilt zeggen dat de US/Japan PS3's niet de software kunnen gebruiken? Sony heeft het zelf over een "limited" list van PS2 compatible games. Overigens met hardware kan je ook games er beter uit laten zien. Je kan met je oude PC games toch ook met je nieuwe videokaart 16xAF en 16xTFSAA gebruiken? Voor zover ik weet heeft Halo 2 op de XBox 360 gewoon AF & FSAA en is het scherm opgeblazen tot 1080i zonder de interne resolutie van het spel hoger te laten draaien.

Een echt verschil is "The Incredible Hulk: Ultimate Destruction", waarin de render distance verder is op een Xbox 360. Als je http://www.gamespot.com/features/6140654/p-2.html mag geloven tenminste.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerNummer op 25-02-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh EfBe, volgens mij interpreteer je Curry's post verkeerd. Of ik doe dat, maar volgens mij zegt hij toch echt dat het dit keer wel overtuigend klonk, itt de andere dingen die je bij Kassa vaak voorbij komen :)

Overigens bedoelde ik niet te suggereren dat MS (of Sony) er niet voor verantwoordelijk was, dat zijn ze natuurlijk weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
@.oisyn, omdat jij developer op de PS3 bent:
Is het mogelijk om de specifieke PS2 chips aan te roepen op de PS3?

The Inquirer had er namelijk iets over gepost:
So, that brings us back to Sony and the removal of the hardware PS2 compatibility in the Euro PS3s. This is very problematic. The first reason is that if anyone wrote software that takes advantage of these features, the software will break on Euro PS3s. The state of games on the PS3 is pretty pitiful now, but this could still affect millions of disks.
bron: The Inq

Kan het me namelijk niet echt voorstellen dat Sony toegelaten heeft dat een PS3 spel ook gebruik maakte van de EE, terwijl ze wisten dat die EE in latere revisies er niet meer in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
EmRuTToY schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:16:
Het is met custom firmware mogelijk om PSX spellen te spelen op de PSP, dit is niet door Sony gemaakt uiteraard.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de backwards compatibility minder tot niet goed gaat werken. Er zijn nog een hoop leuke bespeelbare titels van de PSX en PS2. Had eigenlijk gehoopt dat de PS3 een PSX/PS2-vervanger zou worden.

Laten we hopen dat dit met firmware fixes te verhelpen zijn :)
nee ik zal het verduidelijke het is wel sony's eigen emulator alleen is de drm eruit gesloopt en hebben ze er voor gezorgt dat je eigen iso's kan draaien.
maar de emulator is echt door sony ontwikkeld.
alleen gehackt in de custom firmware.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Huntor schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:45:
Kan het me namelijk niet echt voorstellen dat Sony toegelaten heeft dat een PS3 spel ook gebruik maakte van de EE, terwijl ze wisten dat die EE in latere revisies er niet meer in zou zitten.
Die voorstelling is helemaal correct, en als The Inquirer ook maar een seconde had nagedacht hadden ze dat zelf ook wel kunnen bedenken. Zo dom is Sony nou ook weer niet :). Of ie technisch aan te spreken is weet ik niet, maar er is geen documentatie over dus reken er maar op dat niemand dat nog doet. Ik denk zelfs dat het onmogelijk is, het heeft namelijk nogal wat complicaties hardware-wise om de twee chips tegelijk op de bus te laten communiceren. Het is een goedkopere oplossing om gewoon maar 1 chip te laten werken - de ander wordt dan gewoon uitgezet. Geen idee of dat in de PS3 ook zo werkt, maar dit was bijvoorbeeld wel het geval in de GBA waar ook nog gewoon een Z80 in zit om oude GB spellen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

.oisyn schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:20:
Euh EfBe, volgens mij interpreteer je Curry's post verkeerd. Of ik doe dat, maar volgens mij zegt hij toch echt dat het dit keer wel overtuigend klonk, itt de andere dingen die je bij Kassa vaak voorbij komen :)
Ja, hij moet definitely m'n post nog een keer lezen :P

Ik kreeg trouwens sowieso een wee gevoel in m'n buik toen ik Koen Crijns op nationale TV een 360 zag kantelen terwijl ie aanstond :X Geef anders even het goede voorbeeld, of zeg er iig bij dat dat niet slim is om thuis te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door curry684 op 25-02-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[persoonlijke flames vecht je maar over andere communicatiemiddelen uit]

[ Voor 88% gewijzigd door Kees op 26-02-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:20:
[...]
Het is een goedkopere oplossing om gewoon maar 1 chip te laten werken - de ander wordt dan gewoon uitgezet. Geen idee of dat in de PS3 ook zo werkt, maar dit was bijvoorbeeld wel het geval in de GBA waar ook nog gewoon een Z80 in zit om oude GB spellen te draaien.
Waarom zou dit goedkoper zijn? Overigens kon de RSX chip geen interlaced aan en daarom zagen de PS2 games er zo ranzig uit (wordt verteld op forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TweakerNummer schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:41:
[...]

Waarom zou dit goedkoper zijn?
Euh ja, anders verdiep je je even in chip-ontwerp. Je kunt niet twee chips tegelijk op een bus zetten zonder synchronisatie daartussen te regelen.
Overigens kon de RSX chip geen interlaced aan en daarom zagen de PS2 games er zo ranzig uit (wordt verteld op forums).
Onzin, de RSX heeft niets met interlacing te maken, dat is iets voor de hardware dat de uiteindelijke output regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Om dan maar eens even de knuppel in het hoenderhok te smijten:
Wie is bereid om zijn (volgens de meerderheid van de posters van dit forum inferieure) Europese PS3 te ruilen tegen mijn Japanse? En inderdaad: op een Japanse PS3 zijn alleen Japanse PS1 en PS2 spellen te spelen, dus waarschijnlijk is niemand daartoe bereid...

Ik ben namelijk van mening dat met software-emulatie uiteindelijk veel meer mogelijk is dan met hardware-emulatie, zeker op het gebied van graphics. Dit staat er momenteel op The Magic Box te lezen (24 februari 2007):

- SCEE announced the Euro version of PlayStation 3 will use a combination of hardware and software emulation to support backward compatibility for PS2 and PS1 titles. Currently a limited range of PS2 games and 98% of all PSone games will be compatible with PS3; additional titles will be made compatible through firmware updates. The emulation approach will allow PS3 to play back PS2 and PSone titles in high resolution.

Wel ben ik benieuwd of de 100 % software emulatie ook mogelijk is op de PS3 die van EE+GS voorzien is. Maar dat zal tijd wel leren!

En dan een vraag aan de PlayStation3 user: Hebben jullie in die proefopstelling de PS3 met software-emulatie staan, oftewel: de uiteindelijke verkoopversie? Dan is het misschien interessant voor de mensen die langs gaan komen voor de demonstratie om een aantal favoriete PS2 spellen mee te nemen, om te kijken hoe e.e.a. in de praktijk functioneert. Bijvoorbeeld: God of War, Metal Gear Solid 3, Gran Turismo 4, Final Fantasy XII en meer van dat soort spellen die veel van de PS2 vergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik denk niet dat er uiteindelijk heel goede ps2 support zal zijn, tenzij sony zijn plannen een beetje aanpast. Uit het persbericht:
Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3, truly taking advantage of this exciting technology.
Dus het lijkt er niet op dat ze een boel aandacht willen richten op het fixen van backwards compatiblity, maar ik hoop het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Op de on-officiele blog van sony, ThreeSpeech, is wat meer info beschikbaar gekomen. Een interessante quote is de volgende:
The original PS3 used the Emotion Engine/Graphics Synthesiser to emulate PS2 titles. With the latest European specification we have removed the Emotion Engine, retaining the graphics chip. This has an impact on the number of PS2 titles that will be backwards compatible.
Dus niet _alle_ hardware is eruit gesloopt, 'alleen' de Emotion Engine. Verder zullen ze waarschijnlijk wel nog enige tijd de emulatie verbeteren:
PS one titles remain backwards compatible and we will continue to assess the compatibility of PS2 titles right up until launch We will continue to offer firmware upgrades to increase the number of titles that are compatible, but rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3, truly taking advantage of this exciting technology.
Gematigd goed nieuws, imho, wat denkt de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Blaurens schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:03:
Op de on-officiele blog van sony, ThreeSpeech, is wat meer info beschikbaar gekomen. Een interessante quote is de volgende:

[...]

Dus niet _alle_ hardware is eruit gesloopt, 'alleen' de Emotion Engine. Verder zullen ze waarschijnlijk wel nog enige tijd de emulatie verbeteren:

[...]

Gematigd goed nieuws, imho, wat denkt de rest?
Mwoah. Ik vind zelf BC niet zo heel belangrijk maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het wel belangrijk vinden.

Ik denk zelf dat het erg gaat afhangen van het aantal games dat initieel goed werkt, en hoeveel updates Sony gaat doen. Als het op de MS stijl gaat dan wordt de BC helemaal niks, maar stel Sony heeft nu al 60% werkend, dan vooral de toptitels en de games die nu nog voor de PS2 gaan uitkomen, en door updates wordt dit 70% tot 80% dan is er volgens mij niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Het zou leuk zijn als we hierop reactie zouden krijgen van Sony. Het lijkt alsof ze het niet echt op de Europeanen hebben. In plaats van een verbeterde revisie na 4 maand krijg je een afgeslankte versie. Niet een hele fijne actie dus, je kan nu beter een japanse of amerikaanse kopen voor minder geld meer functionaliteit.

EDIT: een speciale 8800 RSX zou een mooie opsteker zijn voor europa :P

[ Voor 10% gewijzigd door .kernel. op 26-02-2007 15:36 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste