57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Catalyst Control Center wil niet starten onder VISTA Home Premium.
Ik heb nu versie 7.3 en 7.2 geprobeerd maar onder beide wil CCC niet starten.
Versie 7.1 moet ik nog uitproberen.
Heeft iemand misschien ook ervaring met een X1650 PRO onder VISTA Home Premium met CCC versie 7.1?
Of heeft iemand een oplossing gevonden voor het niet willen starten van CCC?
het verwijderen van de driver in apparaat beheer lijkt hierbij het meest belangrijk te zijn.
Verder zijn bij mij alle problemen opgelost door Vista 32-bit te installeren ipv 64-bit. Ook het switchen naar 3d snelheden in games werkt weer. Dus alle problemen in 1x opgelost, kennelijk hebben ze wat problemen met 64-bit

Leuk detail hierbij is wel dat ik gewoon mijn Vista Home Premium NL OEM key kon gebruiken voor een Home Premium engelse retail versie. Activation heeft er verder ook geen enkel probleem mee.
Is dit niet DE feature in Vista? En zij zeggen dat je die maar even uit moet zetten.Disable all background services such as antivirus, norton security, firewalls, spysweeper, etc. when trying to run the catalyst control center.
Ensure that User Account Control has been disable in Vista. This feature is enabled by default and can limit users to few priviledges.
http://technet.microsoft....indowsvista/aa906022.aspx
Hoe dan ook, heeft iemand dit al geprobeerd bij een kale vista install? UAC uitzetten en dan de drivers installeren. Wie weet, misschien werkt het wel
Maar zoals ik al zei, op Vista 32bit werkt alles ineens wel naar behoren bij mij. Dus ik denk dat ze bij ATI/AMD gewoon problemen hebben met de installatie op 64-bit systemen.
Tenzij er in dit topic ook veel mensen zijn die de boel niet aan de gang krijgen in 32bits Vista? Ik weet dat de topic titel 7.2 zegt, maar ondertussen zijn we bij 7.3 en die lijkt het wel normaal te doen.
Verwijderd
Ik vroeg me alleen wel af of fix, wel volledig gebruikt maakt van de rekenkracht van de kaart.
Ik hoop dat het nog lukt en dat ik die fix kan installeren.
Verwijderd
De Vista versie is een Home Premium 32 bit. Dus niet alleen de 64 bit geeft problemen. Ik zie dat vandaag CCC versie 7.4 beschikbaar is als donwload op de ATI site en die ga ik nu proberen.
Het Overdrive gedeelte werkt ook in 7.4 nog steeds niet en dus zit ik nog steeds met de lage 2d speeds in games....
Vind het toch vreemd dat ze dat niet werkzaam kunnen krijgen.

Asus P5N-E SLI
Intel E6600
Sapphire ATI Radeon x1950xt 256mb
Vista Home Premium 64-bit
edit: heb maar weer een support ticket gemaakt....
[ Voor 14% gewijzigd door Bull op 19-04-2007 15:48 ]
Verwijderd
CCC start nu weer gewoon op zoals het hoort.
Wel heb ik voor het installeren de virusscanner, UAC en Windows Defender uitgeschakeld. Windows Defender wil ook nog wel eens " vervelend" doen bij het installeren van software.
Bij mij draait CCC versie 7.4 nu goed op Vista Home Premium 32 bit.
OverDrive is voor overklokken, niet om de 3D speeds te enablen in games.Bull schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:47:
Weer hetzelfde probleem:
Het Overdrive gedeelte werkt ook in 7.4 nog steeds niet en dus zit ik nog steeds met de lage 2d speeds in games....
-- Edit: net 7.4 geïnstalleerd, maar nog steeds een niet-werkende CCC. *zucht*
[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 21-04-2007 11:37 ]
Hmm, maar ik kan nog steeds niet zien hoe snel men videokaart loopt. Daarnaast voelt ie ook veel langzamer aan dan in Windows XP.Wildfire schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:24:
[...]
OverDrive is voor overklokken, niet om de 3D speeds te enablen in games.
Met 3DMark 06 had ik trouwens een score van 5254 en dat vond ik ook niet echt super hoog. Vergelijkbaar met anderen met hetzelfde systeem als mij is dat wel 1000 punten lager.
Ik ga dus niet weer terug naar Windows XP, laat ATI/AMD maar voor goeie drivers zorgen voor Vista 64-bit!!
Ik heb met ATi Tray Tools de GPU- en memspeed laten monitoren terwijl ik aan het gamen was. Toen ik was uitgegamed, heb ik het kunnen nakijken: toen ik ging gamen schoten de GPU- en memspeeds omhoog.Bull schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:54:
[...]
Hmm, maar ik kan nog steeds niet zien hoe snel men videokaart loopt. Daarnaast voelt ie ook veel langzamer aan dan in Windows XP.
Ik heb CCC ondertussen trouwens aan de gang gekregen middels tips hier: driver verwijderd, CCC uninstalled, reboot, Catalyst 7.4 geïnstalleerd. Probleem opgelost.
Nu alleen het probleem dat als ik ATi Tray Tools settings laten toepassen (via 'Apply') dat dan m'n refreshrate terug springt naar 60hz...
Leuk detail hieraan is wel: Als je 3d speeds niet omhoog gaan in de games, grote kans dat de overdrive functie dan ook niet werkt.Wildfire schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:24:
[...]
OverDrive is voor overklokken, niet om de 3D speeds te enablen in games.
Bij mij gaf ie alleen de temperatuur aan maar wist niet wat de kloksnelheden waren. Dus ik denk dat die dingen toch wat met elkaar te maken hebben. Ik heb daar al heel veel posts over gelezen hier en daar.
Voor het checken van de kloksnelheden is idd toch ati tray tools het meest handig. Of je kunt alt-tabben uit je spelletje en dan in CCC bij overdrive kijken welke snelheden er staan. Als het goed is zal daar dan de 3d snelheid staan. En als er niks staat of de langzame snelheid dan zal ie wel niet goed naar 3d switchen
Maar ikzelf prefereer ati tray tools en dan in ati tray tools bij onscreen display de 'FlashOSD' aanzetten en gpu snelheid selecteren. Vergeet trouwens niet in dat kleine pulldown boxje aan te geven dat ie 'Show all the time' moet doen
Jammergenoeg werkt Ati Tray Tools niet op Vista 64-bit en Ati Tool kan de snelheden niet bepalen, dus die maakt er ook 0Mhz van...erg vaagRaptorRVL schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:53:
[...]
Leuk detail hieraan is wel: Als je 3d speeds niet omhoog gaan in de games, grote kans dat de overdrive functie dan ook niet werkt.
Bij mij gaf ie alleen de temperatuur aan maar wist niet wat de kloksnelheden waren. Dus ik denk dat die dingen toch wat met elkaar te maken hebben. Ik heb daar al heel veel posts over gelezen hier en daar.
Voor het checken van de kloksnelheden is idd toch ati tray tools het meest handig. Of je kunt alt-tabben uit je spelletje en dan in CCC bij overdrive kijken welke snelheden er staan. Als het goed is [URzal daar dan de 3d snelheid staan. En als er niks staat of de langzame snelheid dan zal ie wel niet goed naar 3d switchen
Maar ikzelf prefereer ati tray tools en dan in ati tray tools bij onscreen display de 'FlashOSD' aanzetten en gpu snelheid selecteren. Vergeet trouwens niet in dat kleine pulldown boxje aan te geven dat ie 'Show all the time' moet doen

Ik heb trouwens wel een verwijzing naar de 3d snelheden in Everest gevonden:

[ Voor 11% gewijzigd door Bull op 21-04-2007 23:52 ]
Ik heb het ook met Catalyst 7.3, Radeon 9700Pro en dan onder WinXP.. heel vaag.
Ben nu met de Omega's bezig (based op 7.1).
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Heb gewoon vista ultimate 32 bits versie.
Niets wilt werken bij mij ik heb alles gelezen wat hier beschreven staat.
Zelfs alle drivers getest. Catalyst wilt gewoonweg niet open
Verwijderd
- Vista Ultimate X64 NL (legaal)
- Asus P5B Deluxe
- Sapphire Radeon X1900 XTX 512MB
Ook bij mij wil CCC totaal niet starten, ook niet na alle tips en suggesties in dit topic. Heb 7.2, 7.3 en nu 7.4 geprobeerd, maar allemaal werken ze niet. De snelkoppeling verscheint wel in alle menu's waar hij hoort te komen, maar het icoon in de startbalk start niet. Alle services die horen te starten doen hun werk, maar als ik CCC probeer te starten gebeurt er niets.
Heb al contact opgenomen met ATI, maar na een standaardreply, een reply waarin ze mij een berg reports lieten maken en melde dat ik mijn drivers moest controleren beweren ze nu dat het waarschijnlijk een hardwareprobleem is, en verzoeken ze mij om het in een andere PC te proberen.
Een andere PC heb ik even niet voor handen waar deze kaart in past, dus dat gaat niet werken. Ook lijkt het me sterk dat het aan de hardware ligt, want bijvoorbeeld C&C 3 kan ik gewoon met Ultra High settings draaien, en ook de meeste andere games vertonen geen problemen.
Wel valt het mij op dat in dit topic veel mensen staan met een Sapphire kaart. Misschien dat er dan toch ergens een hardwarefoutje zit?
echter na een tijdje met tv-out bezig geweest te zijn was het ati icoontje weer weg en werkte control center niet meer, na reboot wel weer.
geruik echter catalyst 7.4 icm. Sapphire x1950GT met nieuwste bios (aanrader dan is de kaart een stuk stiller)
Ati heeft nog een hoop te fixxen aan die vista driver.
[ Voor 37% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-05-2007 11:23 ]
Moet wel elke keer als je opnieuw opstart. Geen oplossing dus, maar wel een workaround
Verwijderd
Bedankt, dit lijkt bij mij ook te werken. Het verwijderen van alle ATI software had ik al een aantal keren geprobeerd, maar nog niet in combinatie met het verwijderen van de driver uit apparaatbeheer.duncanvdlinden schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:18:
Bij mij was ook de oplossing > via apperatenbeheer driver uninstalleren > via configuratiescherm, programma's en onderdelen alles van ati verwijderen > reboot > drivers er weer op > reboot. Bedankt voor de workaround!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 14:03 ]
bij mij werkte dat ook, behalve dat ik niets op een ander acc deed, dus alleen gewoon in en uitloggenWoutF schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:41:
Probeer eens van user te switchen, en via het andere account Restart Runtime te doen. Als je dan weer terug switched zie je opeens het CCC. Werkte voor mij op Vista 32bit.
Moet wel elke keer als je opnieuw opstart. Geen oplossing dus, maar wel een workaround
Dat zou ook best kunnen, aangezien Vista bij het switchen de video-driver un- en reloadDarkShadow schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:40:
[...]
bij mij werkte dat ook, behalve dat ik niets op een ander acc deed, dus alleen gewoon in en uitloggen
Ik heb dan wel UAC uitgezet (msconfig > Tools).
Opgelost door het volgende te doen:
Start > Run > Services.msc
Ati External Event Utility op Automatic zetten en enablen.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ook hier gaat het weer om een Sapphire kaart: X1900XTX 512MB. De manieren van verwijderen (via apparaatbeheer, drivercleaner etc.) helpt ook niet.
Is er al iemand met een oplossing gekomen voor Windows Vista x64?
Videokaart: Sapphire X1900XTX 512MB
Drivers geprobeerd: 7.3 / 7.4 / 7.5
Hmmm. Bij mij werkte de CCC met versie 7.4 ook niet. Ik heb nu versie 7.5 erop gezet en warempel... het werkt!Me_Again schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:53:
De afgelopen tijd heb ik 7.3, 7.4 en sinds eergister 7.5 geprobeerd. Bij alle drivers werkt CCC niet. De ATI service staat (al) op "automatisch" en is gestart.
Ook hier gaat het weer om een Sapphire kaart: X1900XTX 512MB. De manieren van verwijderen (via apparaatbeheer, drivercleaner etc.) helpt ook niet.
Is er al iemand met een oplossing gekomen voor Windows Vista x64?
Videokaart: Sapphire X1900XTX 512MB
Drivers geprobeerd: 7.3 / 7.4 / 7.5
Ik heb ook een Sapphire kaart, de X1950XT met 512 MB. Alles geinstalleerd op de 64-bits versie van Vista (Home Premium NL).
Het enige wat ik anders heb gedaan, is de setup uitvoeren als Administrator (rechtermuisknop --> Als administrator uitvoeren).
Dit heb ik gedaan nadat ik met de ATI tool de 7.4 driver had verwijderd en de PC opnieuw had opgestart.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
[ Voor 81% gewijzigd door Me_Again op 03-06-2007 21:52 ]
Ik moest er dus weer een monitor aanhangen om de boel te repareren.
Ik heb alle ATi spul met crapcleaner uninstalled, de ATI folder op C weggehaald en vervolgens de ATi drivers niet als een pakket, maar als onderdelen gedownload en per stuk geinstalleerd.
Hij herkende meteen mijn analoge breedbeeld TV en stelde voor om de resolutie in te stellen op 720x576. Het werkt prachtig nu.
Ik heb het probleem zoals zovelen hier; namelijk dat het control center eenvoudigweg niet opstart. Hij laadt even, maar start het cc vervolgens niet op.
Ik draai XP home met een geïntegreerde Radeon Xpress 200M en heb ATI Catalyst™ 8.8 Display Driver for Windows XP Professional/Home Edition - Motherboard/IGP Drivers geïnstalleerd.
Toen ik hem zojuist geïnstalleerd had, gaf hij aan dat Microsoft .NET 2.0 vereist was. Die heb ik dus geïnstalleerd (en ge-reboot) en nu heb ik dus het probleem dat CCC niet opstart.
Suggesties?
Verwijderd
Verwijderd