[VISTA] Catalyst 7.2 start Control Center niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Hoi,

Ik ben niet de enige; maar sinds ik Catalyst 7.2 heb geinstalleerd krijg ik het tot nu toe met geen mogelijkheid voor elkaar om het Control Center op te starten. In Catalyst 7.1 werkte dit nog wel..

Specs:
Windows Vista Ultimate (dutch) met engelse language pack er overheen
Catalyst 7.2 + Control Center

Wat heb ik geprobeerd:
- CCC.EXE, CLI.EXE & MOM.EXE ge-allowed in de firewall.
- Firewall compleet uitgezet
- Handmatig CCC.exe opgestart als admin
- Clean driver install & upgrade vanaf 7.1
- ATiTool geinstalleerd maar daarmee kan je de res niet aanpassen (wat mn doel is)
- ATiTrayTools geinstalleerd maar die bugged; hij start niet op (staat loading in de tray, ook als admin) en hij heeft bovendien een mem leak.

Mocht dus allemaal niet baten.

Het probleem moet toch ergens liggen wat wij als users moeten kunnen verhelpen, lijkt me? Ik heb al gegoogled maar kon geen oplossing vinden...
Framework 2.0 staat al default in Vista geinstalleerd, dus die (her)installeren heeft ook geen nut.

Je ziet trouwens wel dat hij word opgestart word in task manager, maar hij verschijnt gewoon niet in beeld.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Welke video kaart heb je?

En als deze niet werken zou ik even terug gaan naar de 7.1 drivers. Lijkt mij dat ze wat niet goed hebben gedaan bij ati.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Sapphire ATi Radeon X1900XTX

Tsja het is toch maf, het moet gewoon ergens niet goed gaan en ik vind dat wij dat als tweakers ook op zouden moeten kunnen lossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb PRECIES hetzelfde. In Vista (32) werkte de 7.1 perfect met CCC, in 7.2 krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Mijn vermoeden was het .NET 3.0 Framework, maar na deze in het control panel opnieuw te hebben geïnstalleerd werkt het nog steeds niet.

/x1950Pro btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 23-02-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb dit dus met XP, maar ik zie iedereen met Vista en dit probleem. Dus iemand die dit ook heeft maar dan met XP toevallig? (Had het al met versie 6.2 btw, al eens ATi uninstall gerunned en alles verwijderd maar helaas, misschien is Windows wel te vervuild na 2 jaar te hebben gedraaid).

(x850xt)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik had het probleem juist met Catalyst 7.1 op Vista, dat het Control Center niet startte. Maar gisteravond heb ik bij het installeren van Catalyst 7.2 gekozen voor de "update" optie, en na de verplichte reboot kon ik gewoon vanuit het ATI tray-icoontje naar het Control Center komen.

Heb een X800XL en Vista Home Premium 32-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Exorcist schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:16:
Ik heb PRECIES hetzelfde. In Vista (32) werkte de 7.1 perfect met CCC, in 7.2 krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Mijn vermoeden was het .NET 3.0 Framework, maar na deze in het control panel opnieuw te hebben geïnstalleerd werkt het nog steeds niet.

/x1950Pro btw.
Probeer juist eens .NET 3 eraf te gooien. Ik had soortgelijk probleem met Cat 7.1. (in XP weliswaar)

Na .NET 3 er af gehaald te hebben draait alles als een zonnetje

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Demon_Eyez schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Probeer juist eens .NET 3 eraf te gooien. Ik had soortgelijk probleem met Cat 7.1. (in XP weliswaar)

Na .NET 3 er af gehaald te hebben draait alles als een zonnetje
Thanks for the tip, zal het vanavond zeker eens proberen. Mits andere Vista onderdelen in de knel komen als er van Framework 3.0 naar een oudere versie gegaan wordt.
Desalniettemin ligt klaarblijkelijk het probleem bij Ati, zie ook alle reacties op de FP.

Wellicht dat ze snel met een extra update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde probleem hier met Vista Business 32-bit en een X1900XT, zowel met 7.1 als 7.2. Na een installatie is het vaak mogelijk de CCC eenmaal op te starten, daarna start het nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik heb exact hetzelfde probleem. Catalyst Control Center wil niet laden na het installeren van de drivers.
Ik heb een X1950 XTX en draai Vista 64bit home premium.
Behoorlijk irritant want nu valt alles alleen vanuit een spel in te stellen wat ik meestal niet zo lekker vind werken.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden/verzonnen? Ik heb al .net 1 erop gezet (met en zonder .net3). Heb 7.1 en 7.2 geprobeerd, ook de beta.
Ook dat cccc.reg inladen helpt hier niet.
En dit alles elke keer op een kale vista installatie. Maar het mocht allemaal niet helpen.

Verder al een ticket aangemaakt op ati.amd.com maar dat schiet ook niet echt op. De eerste reactie die ik kreeg was zo'n standaard bericht hoe je drivers moet installeren 8)7 . Heeft er iemand daar echt gewoon niet mijn bericht gelezen waar ik alles tot in detail had uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 06-08 17:19
installeer .net framework 1.1 eens, deze wordt niet standaard met vista geleverd en dit framework staat apart van .net2.0/3.0
hoewel het eigenlijk niet meer nodig is, althans op mijn pc start hij zonder .net 1.1 op, ik hebt wel een gemodificeerde driver van lenovo

//edit mn mijn post zal blijkbaar niet erg veel helpen

[ Voor 9% gewijzigd door oeLangOetan op 24-02-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
RaptorRVL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:18:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Catalyst Control Center wil niet laden na het installeren van de drivers.
Ik heb een X1950 XTX en draai Vista 64bit home premium.
Behoorlijk irritant want nu valt alles alleen vanuit een spel in te stellen wat ik meestal niet zo lekker vind werken.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden/verzonnen? Ik heb al .net 1 erop gezet (met en zonder .net3). Heb 7.1 en 7.2 geprobeerd, ook de beta.
Ook dat cccc.reg inladen helpt hier niet.
En dit alles elke keer op een kale vista installatie. Maar het mocht allemaal niet helpen.

Verder al een ticket aangemaakt op ati.amd.com maar dat schiet ook niet echt op. De eerste reactie die ik kreeg was zo'n standaard bericht hoe je drivers moet installeren 8)7 . Heeft er iemand daar echt gewoon niet mijn bericht gelezen waar ik alles tot in detail had uitgelegd.
Eerste reactie van ATI is altijd een standaard reactie, pas bij de 2e keer krijg je met een persoon te maken, tenminste das mijn ervaring :)

Verder ontopic: Bij mij werkt CCC in 7.1 en 7.2 ook niet. Ik heb Framework .Net 1.1 er ook opgezet, maar dat mocht niet baten. Framework .Net 2.0 kon ik niet installeren omdat Framework .NET 3.0 er al op staat.

Hopelijk wordt het gefixed in 7.3, ik kan in iig games spelen. Jammergenoeg werkt de nieuwste Ati Tray Tools nog niet op de Vista 64-bit versies anders had ik die wel gebruikt.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:11

nFo

Het zelfde probleem hier met: Vista Ultimate en: Sapphire ATI Radeon X1900XT CF :/

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 25-02-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Had toen ik voor het eerst 7.2 geinstalleerd had precies het zelfde.

Toen drivers verwijderd en Driver Cleaner gebruikt. Toen opnieuw alles geinstalleerd en sindsdien werkt alles naar behoren.
Dit met een X1900XT en Vista Home premium.

Wel is het zo dat ik normaal twee keer mn videokaart tegenkwam bij Hardware en nu maar 1x.

Aangezien ik nooit TV-out gebruik is het geen probleem.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hier ook hetzelfde probleem, Vista Ultimate met 9600pro, sinds de installatie van 7.2 werkt het allemaal niet meer. Met 7.1 werkte alles nog naar behoren.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

TommyGun schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:20:
Ik heb dit dus met XP, maar ik zie iedereen met Vista en dit probleem. Dus iemand die dit ook heeft maar dan met XP toevallig? (Had het al met versie 6.2 btw, al eens ATi uninstall gerunned en alles verwijderd maar helaas, misschien is Windows wel te vervuild na 2 jaar te hebben gedraaid).

(x850xt)
Yep heb ik ook in XP met een X1950XTX. Het rare is dat hij het wel heeft gedaan en er toen in 1 keer mee ophield. Het pictogram rechtsonder is ook pleiten bij mij :? Nja kan niet zeggen dat ik er zoveel last van heb dat ik er al wat aan heb proberen te doen maar het viel mij ook op dat er veel mensen dit probleem met vista hebben terwijl ik het in XP had. Dit is voor mij wel de eerste keer dat het niet werkte oudere versies werkten wel prima.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zelfde hier. Alleen nadat ik 7.2 heb gedeinstalleerd en 7.1 heb geinstalleerd wil de CCC nog steeds niet opstarten... overigens vista home premium 64bits.

Er draait nu bij processen ook niks van ATI meer. Eerst alleen ccc.exe maar die is later ook weg. Heb al geprobeert om alles met driver cleaner etc te vewijderen maar dat helpt ook niet.

edit: na nog maar een poging inclusief alles in het register onder ATI, control center, catalyst etc te verwijderen en daarna weer 7.1 installeren werkt alles nu wel goed.

Denk er nu nog over na om 7.2 weer te proberen maar voorlopig maar niet denk ik. Wacht liever 7.3 af.

[ Voor 28% gewijzigd door schnumi op 25-02-2007 16:33 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb ook een probleem, kheb vista ultimate 32 bit en een x1700... krijg telkens deze fout bij het opstarten van windows of het openen van catalyst: catalyst control centre: command line interface werkt niet meer

pff zwaat irritant... is ff 7.1 installeren maar aan voorgaande reacties te zien zal dat ook niet veel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok toch geprobeerd om 7.2 te installeren door middel van een update in plaats van een normale installatie maar ook nu wil de CC niet opstarten.

Erg jammer ga weer terug naar 7.1 en wacht wel op 7.3 Als die tenminste wel normaal wil functioneren.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
seninha schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:50:
Had toen ik voor het eerst 7.2 geinstalleerd had precies het zelfde.

Toen drivers verwijderd en Driver Cleaner gebruikt. Toen opnieuw alles geinstalleerd en sindsdien werkt alles naar behoren.
Dit met een X1900XT en Vista Home premium.

Wel is het zo dat ik normaal twee keer mn videokaart tegenkwam bij Hardware en nu maar 1x.

Aangezien ik nooit TV-out gebruik is het geen probleem.
Precies hetzelfde als jij hebt gedaan en CCC doet het nu wel alleen Overdrive werkt jammergenoeg niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb hetzelfde probleem, met Vista Home Premium 32-bit en een ATi X800 GTO. Net zoals iedereen hier ook driver cleaner etc. gedraaid maar zonder resultaat.

Iemand al nieuws of is het echt wachten op 7.3?

Waar ik eigenlijk op wacht is de overlay support (cinema mode) zodat alle films automatisch op TV terecht komen. En ik heb vaak het probleem dat ik corruptie krijg in Media Center als ik 'm even van full screen gehad heb, ook irritant. Bekend probleem? (extra info: primair scherm op DVI is een 19" Samsung op 1280x1024, secundair scherm op vga is een Samsung 32" hdtv op 1360x768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Ik meld me met dezelfde problemen;
Vista Home Premium NL 32-bit, Sapphire X1650 Pro.
Catalyst 7.2 werkte prima bij installatie, maar start daarna niet meer op.

Net Catalyst 7.1 geïnstalleerd, opnieuw opstarten en zelfs foutmeldingen door hardware- of softwarematige fout tijdens het opstarten (nog voor het login scherm).

Afwachten dus maar! Ik baal er wel van, gebruik de TV-out namelijk vaak (voor MCE).
Zijn er alternatieven om de TV-out aan te zetten en de resolutie te verkleinen? (moet van 1280x1024 naar 800x600 of 640x480).

Edit: zou mijn BSOD bij het starten van LiveTV (error op atikmdag.sys) hier ook mee te maken hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door TonyB op 28-02-2007 19:57 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Nouja, een kleine update hier. Ik ben alweer 3-4 mailtjes verder met AMD/ATI (3 als je automatisch bericht niet mee telt :) ). Maar een oplossing weten ze nog niet te verzinnen.
Ik weet niet hoe de communicatie daar is, maar de helpdesk is in ieder geval dan niet op de hoogte van een eventuele oplossing.

Ik heb ondertussen wel Catalyst 7.1 aan de gang gekregen mét CCC and tray icon. Alleen switched de 7.1 driver niet tussen 2d and 3d clockspeeds :/ Dus ik moet wel aan de 7.2 welke dat ook niet echt lijkt te doen (gezien de temp van mijn kaart ook. normaal zeker 60C stressed ingame, nu komt ie niet boven de 48-50 uit.)

Tot duseverre niet echt een soepele overgang naar Vista met mijn ati kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
En hoe heb je 7.1 aan de gang gekregen?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
7.2 gewoon met ati installer verwijderd, reboot, 7.1 installeren.
Ik heb geen idee waarom ze nu wel ineens werkten aangezien ze eerder niet wilden werken. Ik heb verder niks speciaals gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
rb338 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:42:
Ik heb hetzelfde probleem, met Vista Home Premium 32-bit en een ATi X800 GTO. Net zoals iedereen hier ook driver cleaner etc. gedraaid maar zonder resultaat.

Iemand al nieuws of is het echt wachten op 7.3?

Waar ik eigenlijk op wacht is de overlay support (cinema mode) zodat alle films automatisch op TV terecht komen. En ik heb vaak het probleem dat ik corruptie krijg in Media Center als ik 'm even van full screen gehad heb, ook irritant. Bekend probleem? (extra info: primair scherm op DVI is een 19" Samsung op 1280x1024, secundair scherm op vga is een Samsung 32" hdtv op 1360x768)
je wilt zeggen: die diagonale "lijn" en zo wat noise op de knoppen? Das ook een ati driver issue, iets waar nvidia geen probs mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Nog geen fix ? :|

Ik heb ATI AMD maar even een mail gestuurd.
Formulier kan je hier vinden: http://support.ati.com/ic...894&surveyID=486&type=web
Als iedereen dat even invult, dan gaat er misschien een lampje branden bij AMD. O-)

[ Voor 19% gewijzigd door nFo op 01-03-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Eej guys, weet niet of deze fix ook voor Vista werkt, maar het werkt wel op XP in elk geval. :)
Als je last hebt van Cat 7.2 CCC die alleen de basic tab laat zien kan het volgende aan de hand zijn:

In de install code staat een verwijzing naar een d: drive ipv c: drive
Als je nu geen d: drive op je pc hebt, kan de installer de mist in gaan, alleen krijg je hier geen melding van. Het enige wat je eraan overhoud is dat je alleen de 'basic view' in CCC tot je beschikking hebt. Dit is de fix hiervoor:
Originally Posted by Eck
I have a similar problem on Vista. With both Cat's 7.1 and 7.2 I got an error while installing that said that an unnamed component failed to install. The install log showed that every component had installed successfully.

Then, there is no advanced button on any screen within the basic Catalyst Control Center. So although CCC opens and the few options in there work, it is basically only that minimal wizard that is available to me. The only controls available seem to be the standard screen resolutions that are available in Vista anyway.

So I've got this thing (CCC) running all the time in the system tray but no advanced controls.

The information panel does show everything looking normally. AGP speeds are correct, the right versions of everything, no problems reported, etc.

I tried uninstalling and reinstalling, repairing, etc and it always just leaves the same thing. I get that failed to install error with no report that specifies what failed to install, and only the basic CCC screens available.

I had the exact same problem.. After some event log viewing and tinkering I figured out the problem.
In the event log on your machine you'll likely see this message in the Application event log:
Product: Catalyst Control Center Graphics Full Existing -- Installation operation failed.
If you do a regular install it will _never_ show that it failed. The driver will work as usual but you only ever get a wizard when you run CCC.
So I went to the driver folder and found the file C:\ATI\SUPPORT\7-2_xp_dd_ccc_wdm_enu_41238\CCC\CCC\Graphics-Full-Existing\ccc-graphics-full-existing.msi and tried to run it. It gives me a invalid drive D:\ error and closed. What I ended up doing is looking at it with a hex editor and finding that stupid D:\ and changed it to a C:\ after that, it installed fine (however, it still acted wonky). So I reran the full install again (with my modified MSI) and its now working fine.

However! Instead of doing this, what _you_ can do is run a simple net use command that will give you a network d:\ drive, then re-run the install.
run this command in a command line box:
net use d: \\127.0.0.1\c$

run the install, then when you see that it works, run this command:

net use d: /del

to remove it. Those people with real live, bonafide D:\ drives obviously won't have this issue, those with CD/DVD drives etc (I had assigned mine to e:\). Another option is using a flash drive and assigning it to d: would likely work as well.

Enjoy the fix.

VMaxx

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 08-09 14:48
Same prob hier hoor, en ik heb een D drive, een 120 gig schijf, en prob blijft zich voordoen, denk dat ik maar eens op zoek ga naar de 7.1 om tijdelijk verder te kunnen..

MSI K9A Platinum Express 3200 Mobo
MSI X850XT 256MB

doet dus niet wat het moet doen :p

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nFo schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:13:
Nog geen fix ? :|

Ik heb ATI AMD maar even een mail gestuurd.
Formulier kan je hier vinden: http://support.ati.com/ic...894&surveyID=486&type=web
Als iedereen dat even invult, dan gaat er misschien een lampje branden bij AMD. O-)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
PeGys schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:41:
Same prob hier hoor, en ik heb een D drive, een 120 gig schijf, en prob blijft zich voordoen, denk dat ik maar eens op zoek ga naar de 7.1 om tijdelijk verder te kunnen..

MSI K9A Platinum Express 3200 Mobo
MSI X850XT 256MB

doet dus niet wat het moet doen :p
Hmmm, gister aan het klooien geweest. Echt letterlijk die fix gedaan, dus ook met een hex editor aan de slag geweest, maar krijg het ook niet voor elkaar.
heb ook geprobeerd om alles vanuit m'n tijdelijke d: drive te installeren, dus dat de ATI Support map op d: komt te staan, de foutmeldigen in het log zijn nu wel verdwenen wat d: betreft, maar op die manier start CCC helemaal niet meer op. Krijg zelfs geen basic meer te zien.
ATI is lekker bezig met de drivers sinds die overname :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaat het toevallig steeds mis bij moederborden met de VIA chipsets ?

Er is namelijk bekend dat een groot probleem de VIA chipset is, en zelfs de nieuwste Hyperion Pro 5.11a drivers fixen dit nog niet. Het liggt dan met name aan de AGP-CPU en PCIe-CPU drivers van deze chipset.

Ik ken hetzelfde probleem bij een X1600 die dankzij de VIA chipset geen D3D ondersteuning krijgt.
Het installeren van de Catalyst 7.2 drivers veroorzaakt de beruchte 'infinite loop' fout.
Als je googlet op 'ATI INFINITE LOOP' dan vindt je tig meldingen dat het fout gaat en elke keer weer is het een VIA chipset bord en in 90% van de gevallen ook nog een AGP Videokaart.

Just trying :)

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik heb een 939Dual-SATA2 met ULi chipset (nu van nvidia dus geen driver update meer te bekennen).
Maar tis iig geen VIA :) Dus daar kan het dan niet aan liggen. Tenzij alleen met ULi en VIA er last van hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Nah. Ik heb een Intel chipset dus lijkt me sterk :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Nouja, AMD zelf heeft ook geen fix, ik kreeg nu eindelijk na 5x reageren dit terug:
Hi Richard,

We are aware of some issues with Catalyst 7.2. Please be patient while we work to resolve these issues. We will be rolling out Catalyst 7.3 sometime later this month.
Another thing you can do for us is submit a catalyst crew feedback form from our website. These forms go directly to our catalyst team and they will be made aware of your particular problem.

The site can be found here: http://support.ati.com/ic...894&surveyID=486&type=web

Thank you for your continued support.
Regards,
AMD Customer Care for ATI Products
Tis altijd grappig dat ze een week nodig hebben om bijv te vertellen dat je de laatste moederboard drivers moet gebruiken :) Maar nu dit antwoord dus, iets wat wij eigelijk ook wel weten dat de 7.2 drivers 'issues' hebben :D

Maargoed, sturen die feedback! Zoals een mede tweaker al eerder vermelde :)

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorRVL op 02-03-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Demon_Eyez schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:32:
[...]

Hmmm, gister aan het klooien geweest. Echt letterlijk die fix gedaan, dus ook met een hex editor aan de slag geweest, maar krijg het ook niet voor elkaar.
heb ook geprobeerd om alles vanuit m'n tijdelijke d: drive te installeren, dus dat de ATI Support map op d: komt te staan, de foutmeldigen in het log zijn nu wel verdwenen wat d: betreft, maar op die manier start CCC helemaal niet meer op. Krijg zelfs geen basic meer te zien.
ATI is lekker bezig met de drivers sinds die overname :(
Bij jou doet die dus wel degelijk iets, ik zie niets van ati opstarten. Echter wordt men X850XT wel herkend met ati drivers en niet meer met Microsoft drivers. Dus gamen gaat zonder prob.
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:40:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaat het toevallig steeds mis bij moederborden met de VIA chipsets ?

Er is namelijk bekend dat een groot probleem de VIA chipset is, en zelfs de nieuwste Hyperion Pro 5.11a drivers fixen dit nog niet. Het liggt dan met name aan de AGP-CPU en PCIe-CPU drivers van deze chipset.

Ik ken hetzelfde probleem bij een X1600 die dankzij de VIA chipset geen D3D ondersteuning krijgt.
Het installeren van de Catalyst 7.2 drivers veroorzaakt de beruchte 'infinite loop' fout.
Als je googlet op 'ATI INFINITE LOOP' dan vindt je tig meldingen dat het fout gaat en elke keer weer is het een VIA chipset bord en in 90% van de gevallen ook nog een AGP Videokaart.

MSI K9A Platinum:

AMD/ATI RD580 NorthBridge
AMD/ATI SB600 SouthBridge

Niet echt via materiaal zoals je ziet, alles uit 1 huis, en nog niet werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:40:

Nope wel AGP maar een Nforce 3 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Ik zit met een Asus A8V Deluxe (VIA dus) en een X1650 Pro AGP dus echt verkeerd.... :(
Hopen dat 7.3 snel komt en het probleem oplost.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
dafz0r schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:00:
[...]

je wilt zeggen: die diagonale "lijn" en zo wat noise op de knoppen? Das ook een ati driver issue, iets waar nvidia geen probs mee heeft :)
Klopt idd. En daarbij nog een heleboel kleine verticale streepjes over het videobeeld. Dat heb ik al sinds Vista RC1 oid, met de toenmalige ATi drivers. Raar dat het zowat een half jaar later nog steeds een probleem is. Valt me enorm tegen van ATi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Even nog mijn bijdrage, bij mij draaide de CCC ook niet.

echter..

Ik ben van de week van X800GTO naar een 1900pro gegaan, hierbij heb ik gewoon de X800 eruitgehaald en 1900 erin gestopt. Vista opgestart, en nu werkt het Catalyst center wel... :) Erg apart. Maar misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, dit is een workaround die ik op het net tegenkwam, hij werkt bij mij (Vista Utimate)
1) restart de runtime as administrator.
2) er lijkt niets te gebeuren
3) schakel over op andere user en kies bij het loginscherm weer voor je eigen account
(niet herstarten dus)
4)in de systemtray moet nu het pictogram van ccc te zien zijn, paneel is nu gewoon te starten

cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Allright! Werkt hier ook, perfect! Kan ik eindelijk weer lekker in bed naar m'n MCE opnames kijken :)

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ja! Dat werkt! Je bent mn held! :)

Eindelijk weer normaal instellingen veranderen en de tv-out gebruiken. Heeeeeeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Toch hopen dat 7.3 snel komt, na iedere boot moet het geintje dus opnieuw worden gedaan...
Maar toch fijn dat het werkt~.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
ja het werkt, alleen overdrive werkt niet...

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik zit nu weer op XP omdat inderdaad overdrive niet werkt en ik dat zeker wel kan gebruiken in TDU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:30:
Hoi, dit is een workaround die ik op het net tegenkwam, hij werkt bij mij (Vista Utimate)
3) schakel over op andere user en kies bij het loginscherm weer voor je eigen account
(niet herstarten dus)
4)in de systemtray moet nu het pictogram van ccc te zien zijn, paneel is nu gewoon te starten

Hoi ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn Nvidia Nforce 4 chipset drivers geinstalleerd en ook de Catalyst 7.1 drivers van mijn Radeon x1600pro. Mobo: Asus 8an-sle SE.
Ik heb mijn pc in dualboot met Xp en vista. Xp gaf echter ook een fout, maar nadat ik .net framework 2.0 geinstalleerd was heb ik dit verholpen. Deze zit automatisch in vista ingebakken dus ik weet niet wat ik er hier aan kan doen. Maargoed, Ik snap niet goed wat er hierboven word bedoeld. Ik zie dat het bij verschillende mensen is gelukt, Maar wat word er bedoeld met 'runtime herstarten'? Moet ik rebooten en inloggen als Admin. En dan uitloggen en weer naar mijn eigen gebruikersaccount gaan?
Het is echt gruwlijk iritant. De Aero interface werkt nu ook niet bij me....En hier verheugde me ik zo op! |:(

Sjoertum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn dit werkt!
Wat een lompe manier, maar thanks!!!!!

*een blije dude*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:26:
[...]

Hoi ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn Nvidia Nforce 4 chipset drivers geinstalleerd en ook de Catalyst 7.1 drivers van mijn Radeon x1600pro. Mobo: Asus 8an-sle SE.
Ik heb mijn pc in dualboot met Xp en vista. Xp gaf echter ook een fout, maar nadat ik .net framework 2.0 geinstalleerd was heb ik dit verholpen. Deze zit automatisch in vista ingebakken dus ik weet niet wat ik er hier aan kan doen. Maargoed, Ik snap niet goed wat er hierboven word bedoeld. Ik zie dat het bij verschillende mensen is gelukt, Maar wat word er bedoeld met 'runtime herstarten'? Moet ik rebooten en inloggen als Admin. En dan uitloggen en weer naar mijn eigen gebruikersaccount gaan?
Het is echt gruwlijk iritant. De Aero interface werkt nu ook niet bij me....En hier verheugde me ik zo op! |:(

Sjoertum
Als je de Catalyst drivers installeerd krijg je in je startmenu een mapje/sectie dat:
"Catalyst Control Center" heet, daarin vind je de snelkoppeling: "Runtime opnieuw starten".
Je klikt met de rechtermuisknop op deze koppeling en kiest voor de optie:
"Als administrator uitvoeren". Daarna overschakelen op andere gebruiker en weer inloggen op je eigen account. Dan zul je in de systemtray het pictogram vinden van CCC.
Helaas moet je dit bij elke herstart opnieuw doen maar persoonlijk verander ik na 1 keer instellen nooit zo veel. Vind het "for the time being" niet zo'n probleem. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Bij mij installeert ie niet eens de drivers, ik krijg een fout bij het installeren. Dit met een X1900XT onder Windows XP x64. Terug naar 7.1 drivers en alles werkt als een zonnetje. Dus maar even versie 7.3 afwachten....

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, bij mij met Vista Home Premium 32bit start Catalyst Control Center wél prima.. ;)

Alleen kan ik daarin niet meer het shared videogeheugen veranderen, wat hiervoor in XP gewoon van 32 MB tot 256 MB in te stellen was.. :S

Heb express m'n laptop laten upgraden naar 2GB Ram zodat ik lekker het lekker naar me Videokaart kon gooien. Alleen staat het geheugen nou standaard op 64 MB, wat niet altijd helemaal kosjer loopt met Vista Aero.

Iemand hier misschien een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia is momenteel de (grote) koploper wat Vista betreft.

Ikzelf heb een ATI radeon X800GTO en een aantal spellen werken nog niet onder Vista, die met Nvidia kaarten nergens last van hebben.

was altijd erg goed te spreken over ATI, m'n 9600pro heeft het lang uitgehouden en alleen omdat m'n nieuwe mobo PCI-e had moest ie weg.

maar goed, de workaround werkt voor mij ook, iig dat Catalyst werkt, hoop net zoals vele dat 7.3 een stuk beter is, ook qua ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:34:
Nvidia is momenteel de (grote) koploper wat Vista betreft.

Ikzelf heb een ATI radeon X800GTO en een aantal spellen werken nog niet onder Vista, die met Nvidia kaarten nergens last van hebben.
Baseer je de bovenste opmerking op jouw ervaring eronder? Want dan krijg ik namelijk meer het idee dat je SM3.0 spellen probeert te spelen met een x800 (die dat niet ondersteunt). Spellen als Splinter Cell, Rainbow Six Vegas enz.
Ik game best wel wat, en heb met mn x1950 geen last onder Vista hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na een beetje vluchtig kijken op de reacties hierboven, moet ook ik zeggen dat ik problemen ondervind bij de X1950 GT van Sapphire. Ik kan bepaalde drivers wel installeren door middel van Apparaatbeheer en dan automatisch laten zoeken op de computer naar de drivers die op de cd bij de X1950 GT in de verpakking zat, zodat hij herkent wordt in Vista in Apparaatbeheer, maar ga ik vervolgens kijken in Windows Prestatie-Index, dan staat zowel Grafisch voor Aero op 1.0 en ook Grafisch voor spellen staat 1.0.
Als ik dan de nieuwste versie 7.2 van Catalyst Center wil installeren die ik gedownload heb via de ATI-site, dan herkent de Installatie-manager ook geen geinstalleerde onderdelen. Hij installeert dan ook niet de Catalyst Center.
Ik heb ook geprobeerd om 7.1 te installeren, maar dan geeft ie al aan dat deze versie compatibiliteitsproblemem heeft met Vista..ik kan het schermpje van de CCC wel open, maar ik kan dus niks instellen in CCC. Helemaal nada.

Ook nog zoiets raars is dat wil ik mijn pc opnieuw opstarten, dan krijg ik een blauwscherm waar volgens mij een foutmelding vermeld wordt van een ATI driver (ati2dvag.dll). Hij geeft in ieder geval een Memory Dump aan en doet dit dan ook, waarna hij inderdaad weer opstart. Ik krijg dan elke keer weer een melding na opstarten van Vista een bericht dat het systeem hersteld is van een fout. Dan gaat ie weer zoeken naar Oplossingen, waarbij hij dus niet een echt een goede oplossing vind.

Wat nog veel raarder is, dat onder XP alles het perfect doet..Mijn Catalyst Control Center start gewoon netjes op, via ATI-Tool kan ik alles uitlezen...ik begrijp niet echt hoe het kan, maar hij is volledig functioneel onder XP en dus niet onder Vista...

Systeem:

Vista 32 Ultimate NL
AMD 64 4000+ s.939 San Diego
ASUS A8N-SLI
Corsair TWINX2048-3200C2
Sapphire X1950 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:18

Meller

Much to learn, you still have

Ikzelf had ook problemen met versie 7.2 met mijn X1900GT onder Vista. Kwam ook niet in de control center.

Dus gister maar 7.1 gedownload en geinstallerd en het werkt nu gewoon.

Toch maar even op versie 7.3 wachten.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik net op de site van ATI/AMD onder de Release Notes van CCC 7.2

Caution: The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system. Software driver support will be available starting with Catalyst 7.3.

Dat verklaart een hoop dus dat wordt even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb ook het probleem dat catalyst niet wil opstarten. Heb een X300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:30:
(niet herstarten dus)

Oke even alles onder elkaar:
Moederbord: Asus A8N-SLI SE (Nforce 4 amd drivers geinstalleerd)
Grafische kaart: Ati Radeon x1600pro
Driver: Catalyst 7.2 geinstalleerd
Als ik mezelf aanmeld krijg ik deze melding:
http://img393.imageshack....age=foutmeldingatiby3.jpg
Die blijft zich herhalen....Ik heb 'runtime opnieuw opstarten' als admin uitgevoerd,
Toen overgeshakelt naar het inlogmenu doormiddel van 'Andere gebruiker' en niet
'afmelden' toen meteen weer terug in mijn account. ik kreeg die foutmelding weer
en ik zag geen pictogram van CCC in mn systemtray. HELP! Herkend iemand deze
Error?

Sjoertum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoida
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 23:46
Oke even alles onder elkaar:
Moederbord: Asus A8N-SLI SE (Nforce 4 amd drivers geinstalleerd)
Grafische kaart: Ati Radeon x1600pro
Driver: Catalyst 7.2 geinstalleerd
Als ik mezelf aanmeld krijg ik deze melding:
http://img393.imageshack....age=foutmeldingatiby3.jpg
Die blijft zich herhalen....Ik heb 'runtime opnieuw opstarten' als admin uitgevoerd,
Toen overgeshakelt naar het inlogmenu doormiddel van 'Andere gebruiker' en niet
'afmelden' toen meteen weer terug in mijn account. ik kreeg die foutmelding weer
en ik zag geen pictogram van CCC in mn systemtray. HELP! Herkend iemand deze
Error?

Sjoertum
Ik heb dat probleem als in jouw screenshot met mijn X800XT PE met Vista Ultimate x64...
Nog geen oplossing gevonden jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xennt
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb het zelfde probleem dat CCC van 7.2 niet start onder WinXP SP2. Driver en CCC 7.1 geinstalleerd. Het CCC 7.1 werkt gewoon goed.
Het is dus aannemelijk dat het CCC 7.2 niet alleen onder VISTA niet goed werkt.
Hebben hier meer mensen last van onder WinXP SP2 ?
Oude drivers waren verwijdert met DriverCleaner zowel met het installeren van 7.1 als van 7.2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik sluit me maar even aan in dit rijtje. Mn X1650 werkt perfect onder XP, echter wil CCC met Vista heel vaak niet werken. Soms wel, maar meestal sluit hij gelijk al af met een foutmelding bij het opstarten. Even wachten op 7.3 dus, ergens in April denk ik. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f4665e3a9fb684e416853e1b13e0150b/thumb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DaannO op 19-03-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik draai hier sinds 7.2 uit is ism Vista Home Premium.
Aan het begin had ik het zelfde probleem, Control center wou niet opstraten.Toen ff Driver cleaner erdoor gehaald en sindsdien werkt deze goed.

Maar..... toch ga ik nu 7.1 er weer op zetten.
ik heb namelijk nog al last met spellen, en weet niet of het aan de drivers ligt.
Ten eerste , GTR2. Om de paar seconden hoor ik een hik in het geluid. En volgens mij schokt het beeld ook ff, maar dit gaat zo snel dat je het eigenlijk niet ziet.

In Call of duty, heb ik dat als ik het beeld van links naar rechts doe of andersom, dan zie je dat het midden van het beeld (als je het beeld in drieen deelt dan de middelste deel) wat vertraging heeft.
Je zit gewoon dat het beeld uit drie breede horizontale balken bestaat :|
Erg vaag.

Daarom ga ik nu 7.1 weer eens proberen.

Ik speel sinds RTM GTR2 zonder enig probleem.Toen wel met een X800XT PE. Nu heb ik een X1900 XT.
Daarom vind ik dit erg vreemd.

UPDATE

7.1 er op gezet en GTR2 reageert nog steed het zelfde :( Het is net of iets in de achtergrond aan het werk is :?

Denk dat ik maar weer naar XP terug moet, ook is het allen maar om te testen of mn spellen daar wel goed werken.

[ Voor 11% gewijzigd door seninha op 19-03-2007 22:42 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:44
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:38:
Dit vind ik net op de site van ATI/AMD onder de Release Notes van CCC 7.2

Caution: The ATI Radeon™ X1950 GT is currently not supported under the Windows Vista operating system. Software driver support will be available starting with Catalyst 7.3.

Dat verklaart een hoop dus dat wordt even afwachten....
Heb zelf een Sapphire X1950 GT en heb 'm aan de praat gekregen in Vista Home Premium met de 8.35 Beta driver, http://www.sapphiretech.c.../VISTA/beta/8.35vista.zip :)

[ Voor 53% gewijzigd door steeg370 op 24-03-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nou , wou dus Xp er opnieuw opdoen ,maar dat ging niet lekker.
Toen maar Vista opnieuw op gedaan en nu lopen mn spellen wel weer goed :)

probleem is nu dat ik met geen mogelijkheid dus de Control Center aan de praat krijg terwijl eerst wel het geval was :?

Erg vaag allemaal.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

steeg370 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Heb zelf een Sapphire X1950 GT en heb 'm aan de praat gekregen in Vista Home Premium met de 8.35 Beta driver, http://www.sapphiretech.c.../VISTA/beta/8.35vista.zip :)
Ook is maar even kijken of dat wel werkt.
Wordt een beetje moe van die verrotte drivers. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
nFo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:17:
[...]

Ook is maar even kijken of dat wel werkt.
Wordt een beetje moe van die verrotte drivers. :/
Jammer genoeg heeft dit niet bij mij mogen baten. CC knalt er nog steeds uit bij elke start van het systeem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta 7.3 is uit: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1603

Het werkt nog steeds niet goed op mijn Vista :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CJ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:58:
Catalyst 7.3 komt trouwens morgen. :) Officieel bevestigd door Catalyst Maker.

[...]

Bron: http://www.driverheaven.net/1037235-post17.html
Als je het stukje even naleest dan zijn ze idd op de hoogte van de bug en denk ik dat ze het opgelost hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Helaas. Ik heb nog steeds deze bug met de 7.3 drivers :(
En wat misschien wel nog erger is: De workaround werkt ook niet meer! (runtime herstarten, van user wisselen en weer gewoon inloggen). Ik krijg nu een fijne error dat de host application niet meer werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
RaptorRVL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:24:
Helaas. Ik heb nog steeds deze bug met de 7.3 drivers :(
En wat misschien wel nog erger is: De workaround werkt ook niet meer! (runtime herstarten, van user wisselen en weer gewoon inloggen). Ik krijg nu een fijne error dat de host application niet meer werkt :/
Yep same here, maar dan alleen met de officiële 7.3 drivers.... damn Ati is echt de weg kwijt sinds dat ze zijn overgenomen :|

edit: misschien toch hoop voor de 7.3: http://gathering.tweakers...message/27758504#27758504

ok CCC werkt dus, maar er wordt niet meer geschkeld tussen 2d en 3d snelheden :? 3d wordt nu dus ook met 2d snelheden gedraaid, wat uiteraard dramatisch is voor de prestatie. Zie bij Services ook alleen nog maar de Ati external event utility en niet meer de Hot key poller (oid). Kan dit de oorzaak zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 29-03-2007 09:59 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
helaas ook hier werkt de control centre van 7.3 niet

Wat gedaan?
  • Uninstall
  • Reboot
  • Driver Cleaner met selectie alles van ATI
  • Delete dir c:\ati, c:\program files\ati en c:\program files\ati technologies
  • via regedit gezocht op catalyst en verwijderd
  • CC cleaner voor de laatste restjes
  • reboot
  • opstarten in 640*480 via F8
  • 7.3 geinstalleerd
  • reboot
en toen.... Geen CCC :(

De drivers zelf werken wel prima, geen problemen in games

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
winwiz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:03:
helaas ook hier werkt de control centre van 7.3 niet

Wat gedaan?
  • Uninstall
  • Reboot
  • Driver Cleaner met selectie alles van ATI
  • Delete dir c:\ati, c:\program files\ati en c:\program files\ati technologies
  • via regedit gezocht op catalyst en verwijderd
  • CC cleaner voor de laatste restjes
  • reboot
  • opstarten in 640*480 via F8
  • 7.3 geinstalleerd
  • reboot
en toen.... Geen CCC :(

De drivers zelf werken wel prima, geen problemen in games
En als je nu nog voordat je Cat 7.3 installeert, eerst nog .Net Framework helemaal verwijderd en er weer opzet, en dan pas Cat 7.3 installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Jammer dat er nog steeds zat mensen zijn die in Catalyst 7.3 geen CCC aan de praat krijgen :(

Werkt de 3D modus nu al wel in games of blijft hij dan ook nog vrolijk in 2D verder draaien?

Zonder deze 2 functies blijf ik helaas nog maar even op XP draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesdeluxe
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2007
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:37:
ok, nog één tech opmerking over de 7.3 dan.

Heb inmiddels CCC onder vista (32 bit) aan de praat. heb het volgende gedaan:

- deinstalleer alle ATi software via de deinstallatie tool in het configuratiescherm
- verwijder alle Ati mappen van je computer (zowel in root C:\ als in Program Files)
- draai CrapCleaner om foutieve register settings te verwijderen
- draai Driver Cleaner PE (platinum) (met de laatste updates) en selecteer alle ATi opties om te cleanen
- Letop dat je bovenstaande in veilige modus doet en alles van ati selecteerd
- reboot Vista in de 640*480 resolutie (F8 tijdens opstarten)
- reboot vista gewoon
- installeer drivers (7.3 versie)
- reboot

en het werkt (bij mij in ieder geval) :) Alleen overdrive werkt nog niet, maar dat krijgen we ook nog wel aan de praat :P
Bovenstaande plus een aantal kleine aanpassingen (zie vetgedrukt + doorgestreepte) heeft voor mij ook/wel gewerkt. Plus dat mijn tv-out het nu eindelijk doet! (heb nog geen games gespeeld)

Specs:
Vista Business 32 bit
P4 3,2 HT
Club3d X1300
1Gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heeft iemand dit al geprobeerd?
waarom niet gewoon alleen de driver installeren zonder CC en dan ati traytools gebruiken voor configuratie zaken? Onder vista.

[reageer] Gepost door Han van Vilsteren - donderdag 29 maart 2007 10:08 Score: 1
Omdat Ati Traytools niet werkt onder Vista!

[reageer] Gepost door YoYoost - donderdag 29 maart 2007 11:57 Score: 1
De nieuwste beta's wel kijk eens op http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=206455
Ik kan 7.3 niet eens downloaden van de Ati site. Bij 45% stopt hij ermee. :S

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 29-03-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft er iemand hier Catalyst 7.3 op zijn laptop aan de praat?

Bij mij kan ie geen "installed components" vinden. Ik gebruik Vista home premium 32 en een ATI Mobility X1600. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Eergister Vista Ultimate geinstalleerd 7.2 erop geen problemen CCC starte gewoon, icoontje kwam gewoon in taskbar, gister 7.3 geinstalleerd update functie gekozen en werkt perfect.

Enige wat ik wel had was dat tijdens het spelen van Warfront Turningpoint dat ik een popup kreeg en CCC zou gecrashed zijn, maar kwam gewoon weer terug? :P

In die performance dinges rating staat hij nu op 5.9, waar mijn cpu op 4.2 en geheugen op 4.7 staat...
kan niet zeggen dat het 'sneller' of 'langzamer' gaat, maar geen problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Demon_Eyez schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:23:
[...]

En als je nu nog voordat je Cat 7.3 installeert, eerst nog .Net Framework helemaal verwijderd en er weer opzet, en dan pas Cat 7.3 installeert?
Had ik inmiddels ook geprobeerd (vanuit windows onderdelen) maar helaas helpt dit ook niet.

Ik kan hooguit .NET 2.0 erbij zetten maar dat zou niet nodig moeten zijn aangezien .NET 3.0 standaard in Vista zit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
CCC start hier wel op en alles werkt behalve het Overdrive gedeelte, wat wel jammer is want volgens mij werkt men kaart dus nu met de 2d speeds in games als ik me niet vergis.

Dit alles op:

Asus P5N-E SLI
Intel E6600
Sapphire1950xt 256mb
Vista 64-bit Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ok, ik heb het niet starten van CCC bij de 7.3 drivers opgelost.
Ik heb deze aanwijzingen gelezen in de meuktracker, het gaat als volgt!:

Verwijder via apparaat beheer je videokaart driver (vink ook aan dat ze wilt verwijderen), de-installeer de CCC, reboot en installeer de 7.3 weer normaal.
Reboot, en nu ineens werkt CCC en tray icon wel weer.

Hieronder een wat meer uitgebreide versie van dit:

1:
Ga naar de devicemanager/apparaatbeheer en de-installeer daar je video kaart/beeldscherm adapter. (windowstoets-pauze/break -> apparaatbeheer -> beelschermadapters -> rechtermuisknop op Radeon, installatie ongedaan maken -> aanvinken: De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen).

Als het goed is merk je dat Aero nu ook niet meer werkt. Zodra je ziet dat deze wel weer aan springt dan heeft Vista de standaard drivers weer geinstalleerd en kun je na stap 2, stap 3 uitvoeren.

2:
Ga naar configuratie scherm -> programma's -> programma's en onderdelen.
Selecter hier de 'ATI Catalyst Install Manager' en druk in bovenmenu op 'wijzigen'.
Je komt nu in het ATI programma, selecteer de uninstall manager. Kies voor 'Aangepast' en selecteer uit de lijst Catalyst Control Center om die te de-installeren.

3: *optioneel*
Ik merkte bij mij dat Vista weer de standaard ati driver installeerde. Ik heb deze voor de zekerheid weer verwijderd middels stap 1.
Het beeld werd echter zwart, maar wees gerust, als je op de power knop van je computer drukt dan sluit deze windows netjes af zonder dat je iets hoeft te zien.

4:
Start computer opnieuw op. Eenmaal weer in Vista voer de standaard installatie van de 7.3 drivers weer uit -> Reboot -> Voila! Ineens werkte de CCC weer en kreeg ik de tray icon te zien.

Vraag mij niet waarom dit werkt, ik heb echt geen idee. Ik had de 7.3 drivers op een kale vista installatie geinstalleerd en ze werkten niet. Gelijk hierna heb ik het bovenstaande gedaan en ineens werkt CCC enzo. 8)7
Vage boel!

Hopelijk werkt dit voor meer mensen, dus als je succes hebt met de bovenstaande methode rapporteer dat dan hier weer even. Misschien had ik mazzel, misschien is het een aardige workaround.

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorRVL op 29-03-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 06-08 17:19
Probeer dit eens:
in de taalinstellingen zet je de default taal voor non-Unicode programma's op engels (dit vindt je in het tab blad geavanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Alle tips zijn welkom en laten we wel aan mekaar weten wat wel en niet helpt.

De taalinstellingen hadden bij mij ook geen invloed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ondanks dat ik de CCC wel aan de gang heb gekregen switched de kaart nog steeds niet van 2d naar 3d speeds. Jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het probleem met de 7.1 en 7.2 versie!
Mobo: Asus a8n-sli SE
Radeon x1600pro
1gb intern
1000GB (1 TB) Hdd

Vista opnieuw kaal geinstalleerd, toen meteen 7.3 erop geknalt.
Opnieuw opgestart...CCC draarde, Let wel op! Je moet je prestatie
gegevens(de punten die vista aan je hardware geeft) Wel vernieuwen.
Dit staat er autmatisch bij als het nodig is! Werkt nu perfect bij mij.
Alleen vista is nog ff uivogele enzo...ik blijf het startmenu K*T vinden
en de klasieke is ook niets...Zou graag de xp layout daarvan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk dit, ben al dagen aan het kloten met die Catalyst drivers. Nu werkt het wel, even, maar het is een groot drama hier op Vista 32-bit.

Heb 7.3 geinstalleerd zoals hier beschreven, perfect met Driver Cleaner en alles. Werkt prima, CCC doet het, maar als ik reboot dan duurt het wel 4 of 5 keer voordat ik in Windows zit, hij blijft rebooten.

Catalyst eraf, erop, eraf, erop, eraf, geen effect. Maar CCC doet het nu in ieder geval, voorlopig maar zorgen dat hij niet teveel crasht en niet meer rebooten. Waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

RaptorRVL schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:18:
Ok, ik heb het niet starten van CCC bij de 7.3 drivers opgelost.
Ik heb deze aanwijzingen gelezen in de meuktracker, het gaat als volgt!:

Verwijder via apparaat beheer je videokaart driver (vink ook aan dat ze wilt verwijderen), de-installeer de CCC, reboot en installeer de 7.3 weer normaal.
Reboot, en nu ineens werkt CCC en tray icon wel weer.
Ik heb het ook aan de praat gekregen:

Ik had eerst Stap 2 gedaan: ATI driver verwijderen.
Reboot.......
Stap 1: In apparaatbeheer de installatie ongedaan maken van de videokaart driver.
Toen weer een: Reboot dacht ik en de 7.3 driver geinstalleerd.

Goed uitgelegd: RaptorRVL d:)b

[ Voor 55% gewijzigd door nFo op 30-03-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Inmiddels ook aan de praat gekregen. Eigenlijk niet anders gedaan dan anders en nu werkt hij wel :) :) :)

Enige extra stap wat inderdaad het deinstalleren van de standaard vista driver na de reboot. Direkt daarna Cat 7.3 erop, reboot en het werkte nu. De overklok functie werkt echter niet maar dat boeit me niet.

Beetje vreemde manier van installeren als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:43:
Hmmm, bij mij met Vista Home Premium 32bit start Catalyst Control Center wél prima.. ;)

Alleen kan ik daarin niet meer het shared videogeheugen veranderen, wat hiervoor in XP gewoon van 32 MB tot 256 MB in te stellen was.. :S

Heb express m'n laptop laten upgraden naar 2GB Ram zodat ik lekker het lekker naar me Videokaart kon gooien. Alleen staat het geheugen nou standaard op 64 MB, wat niet altijd helemaal kosjer loopt met Vista Aero.

Iemand hier misschien een oplossing voor gevonden?
Ik wacht hier ook nog op. Ik heb het idee dat Vista niet helemaal slim omgaat met dat Shared Memory want hij hapert veel meer bij het inladen van textures dan onder XP.

Ben benieuwd of dit ooit nog terug gaat komen, ik heb 7.3 nog niet geprobeerd.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Nou, hier werkt 7.3 dus niet (X1650 Pro AGP, Vista HP 32bit, A8V Deluxe)...
Was ik er maar nooit aan begonnen. 7.2 draaide vlekkeloos, alleen dus iedere keer gebruiker opnieuw aanmelden om de CCC te laten verschijnen.
Dus 7.3 maar geïnstalleerd volgens het eerder vernoemde trucje --> fout tijdens installatie, fouten bij het opstarten van CCC. Dan maar weer terug naar 7.2 --> fouten tijdens installatie, geen CCC. Naar 7.1 ---> zelfde verhaal. Zo bijna 2,5 uur aan het klooien geweest.

Nu doet 7.1 het prima, behalve dat hij telkens m'n schermen omwisselt bij het schakelen naar TV out enz. ATI/AMD heeft wat mij betreft nog een hoop te doen!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb info gevonden over mijn BSOD's tijdens het opstarten. Staat nu ook op ATi's website. Wel heel treurig dat er nog zoveel fouten in zitten.
737-26900: Radeon™ products - Catalyst 7.3 for Vista Causes BSOD Error Referencing Win32k.sys in Some Systems

The information in this article applies to the following configuration(s):
Catalyst Display Driver 7.3
Windows Vista 32-bit Edition
Windows Vista 64-bit Edition
Symptoms:
After installing Catalyst 7.3 drivers and rebooting the computer, in rare cases, some users may experience a blue screen (BSOD) error referencing Win32k.sys.

Cause:
The cause of this issue is not yet known.

Workaround:
To work around this issue, you can disable the ATI External Event Utility service or revert back to using Catalyst 7.2.

To revert back to Catalyst 7.2:

Start the system in safe mode by pressing F8 before the Windows loading screens.
Once at the desktop, click on the Windows logo button (start)>Accessories>System Tools>System Restore.
Use the "Recommended Restore" option, which should restore the system to before you installed the updated drivers.
OR

To disable the ATI External Event Utility, please use the following steps:

Boot to Safe Mode by pressing F8 before the Windows loading screen
When loaded to the desktop, click on the Windows logo button (start)>Control Panel>Administrative Tools>Services
Right click on the ATI External Event Utility and select properties
Use the drop down menu to set the startup type to disabled, click OK
Restart the system

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik krijg CCC best gestart maar mijn videokaart wil niet op zijn 3dcore lopen :'( :'(
Sapphire 1950xt

Iemand hier een idee hoe het wel moet gaan werken?

Kvind het btw echt TE belachelijk dat ATI hier nog geen oplossing voor heeft. Dit probleem speelt zich al 4 maanden af en nog steeds geen goede oplossing. TE kansloos voor woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC start nu wel weer normaal met de oplossing die ik hierboven heb gepost. Alleen de CCC gebruikt geen OverDrive, dus nu is mijn videokaart continu zwaar underclocked (500/600 ipv 625/725). ATiTool 0.27 beta 1 blijft crashen, dus nu zit ik met een behoorlijk aantal FPS minder. In 3d Mark kost het 700 punten, maar zelfs in zware games heb ik nu zo'n 10-20% minder FPS. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Dat probleem heb ik nu ook. Ben bang dat het wachten gaat worden op de volgende update :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Heb eigenlijk hetzelfde probleem. Heb het opgelost door ATT te installeren en daar een 3dprofiel aan te maken met de 3D speeds (625/900) van mijn kaart (X1950XT). Dit bleek niet helemaal stabiel (ligt zeer waarschijnlijk aan ATT want onder XP loopt hij een stuk hoger dan standaard snelheden), dus de kaart iets lager (600/850) dan default ingesteld en werkt prima.

ff het 3dprofiel activeren voor een game starten en dan kun je toch op 3d speed gamen :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs dat werkt niet voor mij. Dan loopt ie vast. Ik krijg hem gewoon niet op zijn 3D core. Wat zijn het toch een stelletje kneuzen bij ATI :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Zijn er nog meer mensen die er met 7.2 last van hebben, dat bij gebruik van 2 beeldschermen en dan schakelen naar 1 beeldscherm + TV-out, de startbalk van scherm wisselt?
Mega irritant!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Na instalatie van 7.3 telkens een blauw scherm bij het opstarten van Vista... System Restore gedaan naar 7.2. Nu werkt alles wel weer maar af en toe nog een blauw scherm, terwijl ik dat voorheen nooit had.. Bedankt maar weer ati/amd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorRVL schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:39:
Dat probleem heb ik nu ook. Ben bang dat het wachten gaat worden op de volgende update :/
Ik ben toch maar weer naar 7.2 gegaan, nu werkt CCC en crash ik niet bij het opstarten en werk ATi Overdrive weer. Performance is nu goed. Al zitten er nog wel fouten in, want helemaal stabiel werkt het nog niet, maar een betere oplossing is er niet in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Bij mij draait alles zoals het hoort. ATI Overdrive gebruik ik niet echt aangezien ik de performance voor 't geen ik speel perfect vind, dusjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ik had ook het probleem met het niet starten van de Control Center met de 7.2 en 7.3 drivers.
Heb alles geprobeert wat er aan tips hier in dit topic te vinden zijn, maar steeds zonder success.

Ik begon met zo langzamerhand zeer te ergeren aan die User Account Control (UAC) van Vista,
en na die uitgezet te hebben dacht ik, laat ik maar weer eens een poging wagen met die ATI 7.3 driver.
En verdomd, nu start Control Center netjes op. 8)7

Heel vaag dit, en wat betreft de BSOD's die deze driver zou veroorzaken heb ik hier nog geen last van gehad.
Pagina: 1 2 Laatste