Toon posts:

Asus 8800gts traag:/

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Ik heb sinds kort een 8800gts aangeschaft. Nu merk ik tot mijn verbazing dat spellen als oblivion tragen lopen al met mijn vorige kaart (7950GT). Hoe kan dit? Oblivion herkent de 8800gts ook niet dus AA en HDR kan ik ook niet tegelijk aanzetten (terwijl de 8800 dat toch wel moet kunnen). Heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd. Heb al vanalles geprobeerd. Iemand enig idee? Zal meteen even mij systeem specs geven. Intel pentium D 3 ghz, 2,5 Gb intern geheugen, Asus 8800gts.

Gr

Chris

Verwijderd

/me kijkt in glazen bol...

Jammer hij werkt vandaag niet...

wat meer info etc is handig

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 13:27 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:22
laatste tijd staat het bekend dat de drivers voor de 8800 seris niet zo soep zijn. er zijn veel problemen met de drivers. (zie de algemene nvidia 8 serie topic op het forum hier)

wat je in ieder geval kan checken is of je de oude drivers goed hebt weggehaald. gebruik hiervor eventueel drivercleaner. en werkt het nog steeds neit dan is de kans groot dat het gewoon aan de drivers ligt.

check even wel of de temps etc van de kaart goed zijn, kan zijn dat de kaart zichelf langzamer zet als deze te warm wordt..

@michael: heb je wel de drivers van je glazen bol goed geinstalleerd

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 22-02-2007 13:31 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Welke driver gebruik je? Welke windows? Welke versie van Oblivion?
dangerpaki schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:29:
laatste tijd staat het bekend dat de drivers voor de 8800 seris niet zo soep zijn. er zijn veel problemen met de drivers. (zie de algemene nvidia 8 serie topic op het forum hier)

wat je in ieder geval kan checken is of je de oude drivers goed hebt weggehaald. gebruik hiervor eventueel drivercleaner. en werkt het nog steeds neit dan is de kans groot dat het gewoon aan de drivers ligt.

check even wel of de temps etc van de kaart goed zijn, kan zijn dat de kaart zichelf langzamer zet als deze te warm wordt..
Dat is wel erg overdreven. Er zijn wat kleine probleempjes met sommige spellen waarbij meestal het wachten is op een fix van de maker van het spel.
PhaeTom schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:29:
[...]

Gast, 2.5GB geheugen, kun je me even vertellen hoe je dat hebt opgebouwd (hoeveel en welke modules)
??? 2x 1GB en 2x 256? Maar wat heeft dat met het probleem te maken en van waar zo offensief?

[ Voor 100% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2007 13:32 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:24:
Beste mensen. Ik heb sinds kort een 8800gts aangeschaft. Nu merk ik tot mijn verbazing dat spellen als oblivion tragen lopen al met mijn vorige kaart (7950GT). Hoe kan dit? Oblivion herkent de 8800gts ook niet dus AA en HDR kan ik ook niet tegelijk aanzetten (terwijl de 8800 dat toch wel moet kunnen). Heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd. Heb al vanalles geprobeerd. Iemand enig idee? Zal meteen even mij systeem specs geven. Intel pentium D 3 ghz, 2,5 Gb intern geheugen, Asus 8800gts.

Gr

Chris
Gast, 2.5GB geheugen, kun je me even vertellen hoe je dat hebt opgebouwd (hoeveel en welke modules)

Verwijderd

Weet je zeker dat je bij www.nvidia.com de 8800serie graphics driver hebt gekoze en niet de normale serie ..dat was mijn eeerste fout..exact hetzelfde probleem met exact dezelfde kaart..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 module van 1 gb en drie van 512mb.

En, ja. Ik weet (bijna) zeker dat ik de goede drivers (97.92) heb. En, nee, ik weet niet zeker of ik de oude drivers heb weggehaald. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat nodig was. Hij installeerd de nieuwe drivers er toch gewoon overheen? Ik had het al wel in het achterhoofd dat die drivers niet optimaal waren, maar ik heb tot nu toe nog weinig problemen gehoord. De temp van de kaart is iig goed.

De versie van oblivion is 1.1 geloof ik. Ik heb laatst nog een patch gedownload. Ik draai XP media center edition.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ho, wacht even. Ik zat even op nvidia.com en volgens mij het ik de U.S drivers (43.2mb) ipv de International drivers (64mb) gedownload. Zou dit het misschien zijn? Zou dat veel verschillen?
Modbreak:Gelieve de Edit-knop te gebruiken als je iets binnen 24u toe te voegen hebt. Zo snel omhoogschoppen is vrij asociaal namelijk :o

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 22-02-2007 17:21 ]

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:05:
Ho, wacht even. Ik zat even op nvidia.com en volgens mij het ik de U.S drivers (43.2mb) ipv de International drivers (64mb) gedownload. Zou dit het misschien zijn? Zou dat veel verschillen?
Nee dat maakt niet uit. Het enige verschil is de taal.
Maar waarom installeer je windows enzo niet ff opnieuw als je een nieuwe videokaart in je pc stopt? Op die manier sluit je al héél véél problemen uit. Grote kans dat je nog tegen meer problemen behalve oblivion gaat aanlopen.

edit: overigens zijn dat wel de correcte drivers die je moet hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Gurneyhck op 22-02-2007 14:21 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik denk eerlijk gezegd dat je CPU je behoorlijk bottleneckt. Een pentium 4 met een 8800GTS gaat niet zo geweldig samen denk ik. Draai eens 3dmark05 en 06 en post je scores eens hier. Ook zou je je CPU eens kunnen overclocken naar 3.8 GHz ofzo en kijken of het dan beter draait.

Verwijderd

Topicstarter
Is een dual core 3ghz niet genoeg dan? Ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar het lijkt me toch dat dat geen probleem moet zijn.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:
Is een dual core 3ghz niet genoeg dan? Ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar het lijkt me toch dat dat geen probleem moet zijn.
Die CPU is behoorlijk outdated (4 jaar al ofzo geloof ik...?). Zelf een Core 2 Duo e6600 is al een beetje een bottleneck voor de 8800GTX. Jouw CPU is denk ik zo'n 3/4 keer trager (weet niet precies uit m'n hoofd).

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Heb je een PCIEx16 slot? Staat supersampling wel uit?
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:
Niets is wat het lijkt :). De Pentium D is inderdaad een zwakke cpu, dual core of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik deze een half jaar geleden gekocht, ik dacht dat dualcore CPU's nog maar een jaar bestonden ofzo. Het is een intel VIIV, speciaal voor entertainment. Dacht dat die het wel zou trekken. Ach...ik moet nog veel leren, zucht ;) Dat word dus overklokken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:17 ]

Verwijderd

met 3ghz is prima in oblivion te spelen. Alleen als jij alles op maximaal en Ultra wil zetten, dan loopt je 8800 prima mee, en loopt je CPU gigantisch te zweten om het bij te houden. Obivion is 1 van de zwaarste pc spellen nog altijd, en dan alles om ultra of max zetten dan moet alles in je pc wel nieuw zijn denk ik...

de 5ghz dual core komt binnenkort uit, of is al uit geloof ik. daar zitten we nu (ongeveer)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar met mijn 7950gt liep hij een stuk beter.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:17:
de 5ghz dual core komt binnenkort uit, of is al uit geloof ik. daar zitten we nu (ongeveer)
Bron? Er komt iig geen Pentium 4 / Pentium D die op 5 GHz is geclockt hoor, ze zijn geheel van de Pentium reeks afgestapt. Ook van de Core 2 Duo komt absoluut geen 5GHz versie, want die is met extreem overclocken mischien nét naar de 5GHz te pushen.

Wat je moet weten: bij dual-core mag je niet de clocksnelheden van beide cores bij elkaar optellen. Mischien bedoelde je dat de huidige Core 2 Duo ongeveer even snel is als een Pentium D op 5GHz, maar dat kun je gewoon niet met elkaar vergelijken, aangezien de Core 2 Duo toch echt heel anders is.

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:17:
Lol, heb ik iets gemist? Een 5Ghz Dual Core CPU :9~ ? Heb je een (betrouwbare) bron/link?

Edit: Ik denk inderdaad dat je in de war bent met het optellen van de 2 cores die erop zitten, maar deze mag je, zoals eerder niet bij elkaar optellen! De architectuur van de core 2 duo's is veranderd, dus deze kun je niet met elkaar vergelijken!

[ Voor 29% gewijzigd door Sonic1986 op 22-02-2007 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
aval0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:13:
Heb je een PCIEx16 slot? Staat supersampling wel uit?

[...]

Niets is wat het lijkt :). De Pentium D is inderdaad een zwakke cpu, dual core of niet.
Supersampling? Waar kan ik dat veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, al gevonden

• Gosukiller
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Chrizz, heb je de modbreak gelezen hierboven? Dit soort posts moet je met de edit knop maken.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Verwijderd in "Asus 8800gts traag:/"
Dat berichtje van de edit-knop van eerder was je even ontgaan?

Maar hoe dan ook...Ik sluit me enigszins aan bij de meeste meningen hierboven. Je CPU is een tikkeltje achterhaald bij deze kaart. En als ik zo je systeem zie dan vraag ik me eigenlijk af waarom je de 7950 wilde upgraden. Zoveel beter is de 8800 serie in mijn ogen niet. De rest van je systeem kun je beter upgraden.
Persoonlijk vind ik het zonde om een grafische kaart te upgraden als er niet minstens 2 generatie's tussen zitten. Nu betaal je de hoofdprijs voor - als het meezit - een kleine verbetering. (in jouw geval komt dat ook niet echt uit de verf)

Overigens wel weer leuk omdat je nu wellicht genoodzaakt bent e.e.a. wat te overklokken. Ben benieuwd wat je eruit geperst krijgt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:16:
Verwijderd in "Asus 8800gts traag:/"
Dat berichtje van de edit-knop van eerder was je even ontgaan?

Maar hoe dan ook...Ik sluit me enigszins aan bij de meeste meningen hierboven. Je CPU is een tikkeltje achterhaald bij deze kaart. En als ik zo je systeem zie dan vraag ik me eigenlijk af waarom je de 7950 wilde upgraden. Zoveel beter is de 8800 serie in mijn ogen niet. De rest van je systeem kun je beter upgraden.
Persoonlijk vind ik het zonde om een grafische kaart te upgraden als er niet minstens 2 generatie's tussen zitten. Nu betaal je de hoofdprijs voor - als het meezit - een kleine verbetering. (in jouw geval komt dat ook niet echt uit de verf)

Overigens wel weer leuk omdat je nu wellicht genoodzaakt bent e.e.a. wat te overklokken. Ben benieuwd wat je eruit geperst krijgt.
Heb de 8800gts gekocht Omdat ik mijn oude kaart goed kon verkopen en de 8800gts goedkoop kon krijgen.

Nog een overclock tip trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:20 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:18:
[...]

Nog een overclock tip trouwens?
Yep, ik heb ze in de TCA FAQ gezet ;). Maar even serieus: mijn tip is om gewoon rustig steeds stapjes te nemen van 100 MHz in het begin, en later 50 MHz, en dan eventjes tussendoor elke keer stresstesten voor een half uurtje om te kijken of het stabiel blijft, en als dit niet zo is, gewoon het voltage verhogen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:18:
Ja, maar met mijn 7950gt liep hij een stuk beter.
Ga eerst eens al je drivers erafgooien, Drivercleaner eroverheen, en dan de nieuwste drivers er goéd op. Mocht het niet werken, consider a new Windows-install.
leonpwner1 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:53:
Yep, ik heb ze in de TCA FAQ gezet ;). Maar even serieus: mijn tip is om gewoon rustig steeds stapjes te nemen van 100 MHz in het begin, en later 50 MHz, en dan eventjes tussendoor elke keer stresstesten voor een half uurtje om te kijken of het stabiel blijft, en als dit niet zo is, gewoon het voltage verhogen.
Eehhh.... sorry? :X

Chrizz1981 komt hier net kijken op GoT, heeft niet al te veel basiskennis, en dan kom jij met VOLTMODS? :> Ik denk dat hij zich beter eerst eens wat gaat inlezen over hoe oc-en moet (no offence maar het is wel een apart hoofdstuk van de pc).

En dan nog... voltmods moet je alléén doen als je echt goede kwaliteitskoeling hebt, anders sloop je de boel. Volgende keer wat genuanceerdere tips? :+

• Avalaxy
Jejking schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:19:
Chrizz1981 komt hier net kijken op GoT, heeft niet al te veel basiskennis, en dan kom jij met VOLTMODS? :> Ik denk dat hij zich beter eerst eens wat gaat inlezen over hoe oc-en moet (no offence maar het is wel een apart hoofdstuk van de pc).

En dan nog... voltmods moet je alléén doen als je echt goede kwaliteitskoeling hebt, anders sloop je de boel. Volgende keer wat genuanceerdere tips? :+
Nee, geen voltmods ^__^ Gewoon het voltage met 0.125 verhogen is het BIOS. Ik zeg niet dat ie gelijk z'n mobo moet gaan solderen en extreme voltmods moet toepassen om hem naar de 5GHz te krijgen ofzo :Y)

Ik heb ook niet uitgelegd hoe overclocken werkt, dus hij zou er sowieso niet aan kunnen beginnen, vandaar de verwijzing naar de FAQ.

Ik zet er ook maar meteen 2 links bij waar de TS wat aan heeft:
Frequently Asked Questions TCO
PMG FAQ

Moet wel lukken zo, gok ik.

Verwijderd

[...]

Ga eerst eens al je drivers erafgooien, Drivercleaner eroverheen, en dan de nieuwste drivers er goéd op. Mocht het niet werken, consider a new Windows-install.

[...]

Voltmod en voltage verhogen zijn 2 verschillende dingen. voltage verhogen kan vanuit de bios, voltmod is solderen geblazen.

De cpu is wel degelijk een bottleneck voor de 8800 trouwens.
En het geheugen draait never nooit niet dual channel, dus optimaal is het allemaal echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 19:53 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Srry, met voltmods bedoelde ik dus standaardveranderingen aan het voltage, dus softwarematig.

Was even vergeten dat voltmods de diehard physical mods aan de bordjes zijn :+

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

Overclocken gaat trouwens niet denk ik. Heb een dell dimension 9150. Volgens mij is die redelijk beveiligd.

Driver cleaner heb ik eroverheen gehaald. Geen effect. Waarom trouwens drivers 'goed' installeren, bestaat er ook een 'foute' manier dan?

Heeft iemand trouwens ook nog een die waarom oblivion mijn videokaart niet herkend? 'Videocard not recognized' zegt hij. 'all videosettings will be set on medium' (o.i.d). Dit is toch wel een driver probleem neem ik aan. Of ligt dit toch aan de versie van oblivion. Heb naar mijn weten wel de nieuwste patch geinstalleerd. Bij fear heb ik ook al rare dingen. Ik kan hem niet op 1650x1050 zetten in het options menu. Staat er gewoon niet bij. Nou ja, ideeen zijn welkom

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:06:
[...]

Overclocken gaat trouwens niet denk ik. Heb een dell dimension 9150. Volgens mij is die redelijk beveiligd.
Klopt. Maar mischien zou je er een nieuw BIOS in kunnen flashen, dan lukt het mischien wel?
Driver cleaner heb ik eroverheen gehaald. Geen effect. Waarom trouwens drivers 'goed' installeren, bestaat er ook een 'foute' manier dan?
Ja, een foute manier is er wel degelijk. Er kunnen namelijk restjes van de oude drivers achterblijven op je pc (denk aan keys in het register van Windows, mappen die blijven staan, andere meuk...). Door drivercleaner te draaien haal je dit allemaal weg, waardoor het systeem niet meer vertraagd raakt. Waarom het de pc precies trager maakt weet ik ook niet, maar het is nou eenmaal zo.
Heeft iemand trouwens ook nog een die waarom oblivion mijn videokaart niet herkend? 'Videocard not recognized' zegt hij. 'all videosettings will be set on medium' (o.i.d). Dit is toch wel een driver probleem neem ik aan. Of ligt dit toch aan de versie van oblivion. Heb naar mijn weten wel de nieuwste patch geinstalleerd. Bij fear heb ik ook al rare dingen. Ik kan hem niet op 1650x1050 zetten in het options menu. Staat er gewoon niet bij. Nou ja, ideeen zijn welkom
De reden waarom Oblivion je kaart niet herkent is omdat je kaart nog niet uit was toen Oblivion werd gereleased ;) Mijn (oude) 7900gt wordt ook niet herkend, maar dat is geen probleem want je kunt zelf ook gewoon alle instellingen op high zetten. Voor de performance maakt het niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

De reden waarom Oblivion je kaart niet herkent is omdat je kaart nog niet uit was toen Oblivion werd gereleased ;) Mijn (oude) 7900gt wordt ook niet herkend, maar dat is geen probleem want je kunt zelf ook gewoon alle instellingen op high zetten. Voor de performance maakt het niet uit.
[/quote]

Nee das waar, maar ik vind het zonde dat hdr en aa dan niet samen kunnen, terwijl deze kaart het wel kan.

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 08:11
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:50:
[...]

[/quote]

Nee das waar, maar ik vind het zonde dat hdr en aa dan niet samen kunnen, terwijl deze kaart het wel kan.
Zet aa maar aan in de software van Nvidia en dan zet je HDR aan in oblivion, zo moet het wel werken als ik het goed heb begrepen :*)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 14:59
Misschien is je processor gewoon de bottleneck?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hello_moto schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:49:
Hij zegt dat het met zijn 7950gt beter liep.. Nu heb ik er geen verstand van, maar is het mogelijk (bij corecte installatie van de juiste drivers) dat een snellere videokaart de algehele performance naar beneden haalt? (want dat maak ik op uit TS zijn verhaal, als het niet aan de drivers(installatie) ligt)

• Avalaxy
hello_moto schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:49:
Goede morgen :Y)

Mag ik je aanraden pagina 1 ook even te lezen ;)

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Probeer eens 3dmark05 te draaien, dan weten we zeker of de CPU een ernstig bottleneck is of niet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:03

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is er na de wissel van die videokaart een herinstallatie van Windows uitgevoerd of heb ik daar overheen gelezen?
Dat wil nog wel eens helpen, want soms heeft zelfs drivercleaner weinig nut.

Wat voor chipset zit er op je moederbord trouwens?
Want een populaire Intel chipset voor de P4 laat je geheugen een stap langzamer draaien zodra je er 4 repen in prikt. Je zou even met ene programma als CPU-Z je geheugenklok uit kunnen meten.
Wat voor repen zitten er in? PC3200 ?

Zoals ook al geopperd wordt is een Pentium4 3GHz niet bepaald een snelheidsmonster, van de 2de core wordt door de huidige games nog geen gebruik gemaakt helaas. Oblivion doet standaard ook niet aan multithreading, maar de engine biedt wel enige multithreading support. Om die aan te zetten zul je wat moeten tweaken met de .ini file van Oblivion. Daar zijn guides voor geschreven, bijvoorbeeld de TweakGuides.com - Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide [Page 9] Advanced Tweaking (Pt.2). Op pagina 9 staat gelijk de tweak voor multithreading. Ik stel voor dat je het gehele document doorneemt en zo ook nog eens wat gaat spelen met die settings, ze kunnen soms de performence aanzienlijk beïnvloeden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Avalaxy
Wat cybersteed bedoelt is de volgende tweak:

In oblivion.ini eventjes de volgende dingen veranderen:

code:
1
2
3
iThreads=20
iOpenMPLevel=20
iPreloadSizeLimit=2000000000

De originele waarden weet ik niet, maar een Ctrl+F op iThreads levert je deze zo op ;) suc6

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:39:
Is er na de wissel van die videokaart een herinstallatie van Windows uitgevoerd of heb ik daar overheen gelezen?
Dat wil nog wel eens helpen, want soms heeft zelfs drivercleaner weinig nut.

Wat voor chipset zit er op je moederbord trouwens?
Want een populaire Intel chipset voor de P4 laat je geheugen een stap langzamer draaien zodra je er 4 repen in prikt. Je zou even met ene programma als CPU-Z je geheugenklok uit kunnen meten.
Wat voor repen zitten er in? PC3200 ?

Zoals ook al geopperd wordt is een Pentium4 3GHz niet bepaald een snelheidsmonster, van de 2de core wordt door de huidige games nog geen gebruik gemaakt helaas. Oblivion doet standaard ook niet aan multithreading, maar de engine biedt wel enige multithreading support. Om die aan te zetten zul je wat moeten tweaken met de .ini file van Oblivion. Daar zijn guides voor geschreven, bijvoorbeeld de TweakGuides.com - Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide [Page 9] Advanced Tweaking (Pt.2). Op pagina 9 staat gelijk de tweak voor multithreading. Ik stel voor dat je het gehele document doorneemt en zo ook nog eens wat gaat spelen met die settings, ze kunnen soms de performence aanzienlijk beïnvloeden.
Ik ben bang dat de meeste mensen hier toch gelijk hebben. CPU is de beperkende factor. Heb 3Dmark06 gedraaid. Dit kwam eruit rollen.

S.M 2.0 2762
S.M 3.0 3128
CPU (!) 1467

Overall 6396

Repen: PC2-5300 (1x1gb, 3x512)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:03

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zeg ook niet dat je CPU niet de beperkende factor is, want dat zal hij uiteindelijk heus wel zijn.
Maar je kunt met mijn tips misschien nog wel wat kleine winsten er bij halen als je niet wilt/kunt overklokken. Het tweaken van Oblivion kan sowieso lonen :)
Zo te zien kun je DDR2 geheugen in je mobo kunt prikken, zijn er dan ook geen goede snellere CPUs die je er in kunt prikken?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:47:
[...]

Ik ben bang dat de meeste mensen hier toch gelijk hebben. CPU is de beperkende factor. Heb 3Dmark06 gedraaid. Dit kwam eruit rollen.

S.M 2.0 2762
S.M 3.0 3128
CPU (!) 1467

Overall 6396

Repen: PC2-5300 (1x1gb, 3x512)
Je videokaart score is wel erg laag. Normaal zie je waardes rond de 3700 voor SM 2.0 en SM 3.0. Er lijkt dus iets mis te zijn met je videokaart drivers. En je CPU score valt wel mee.

[edit] ik bedenk me opeens dat ik niet 100% zeker weet of de proggrammeurs van 3D Mark 2006 ervoor gezord hebben dat de SM 2.0/3.0 en tests onafhankelijk zijn van de CPU. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 24-02-2007 16:13 ]

Verwijderd

Blaat O-)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 16:07 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
idd moeten we eerst je volledige specs weten voordat je uberhaupt aan overklokken kan gaan denken (van je cpukoeler, moederbord dan, gheugen gaat wel makkelijk meewerken).

en het verschil van 7950 naar 8800 is wel degelijk groot, iets van 100% beter ofzo. :9
Geheugen zit beter in duel-channel, dan dus 1 channel a 1gb en 2x512 in channel B.

zal ff kijken naar de specs van de dell 9150 =Intel 945P Express hm zegt nog niet zoveel, moet eigenlijk ook het merk weten van het moederbord.

die preloadsize staat er echt bij, want heb dit zelf ook meerdere malen verandert.

edit>> :P had alweer wat posts overgeslagen ofzo 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Powrskin op 24-02-2007 16:35 ]

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:35:
Wat cybersteed bedoelt is de volgende tweak:

In oblivion.ini eventjes de volgende dingen veranderen:

code:
1
2
3
iThreads=20
iOpenMPLevel=20
iPreloadSizeLimit=2000000000

De originele waarden weet ik niet, maar een Ctrl+F op iThreads levert je deze zo op ;) suc6
iPreloadSizeLimit staat helaas niet in de lijst (!). Heb echt goed gezocht en de lijst gecopy past naar excel en daar gezocht? Raar?

• TweakerNummer
  • Niet online
Overigens is er hier nog een topic dat voor de TS interessant is: 8800GTX 3dmark niet hoger dan 6900

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:29:
[...]

iPreloadSizeLimit staat helaas niet in de lijst (!). Heb echt goed gezocht en de lijst gecopy past naar excel en daar gezocht? Raar?
Hmmm als ik hier naar \Mijn documenten\My Games\Oblivion ga en daar oblivion.ini open in kladblok zie ik iPreloadSizeLimit staan op regel 82, iThreads op regel 754 en iOpenMPLevel op regel 755. Nog maar een keertje heel goed CtrlF'en dan ;).

• TweakerNummer
  • Niet online
Soms is het zo bij ini tweaks dat er handmatig een regel bijgezet moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:34:
[...]

Hmmm als ik hier naar \Mijn documenten\My Games\Oblivion ga en daar oblivion.ini open in kladblok zie ik iPreloadSizeLimit staan op regel 82, iThreads op regel 754 en iOpenMPLevel op regel 755. Nog maar een keertje heel goed CtrlF'en dan ;).
Nope, niet aanwezig, de rest heb ik wel gevonden. Vaag

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 14:59
leonpwner1 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Goede morgen :Y)

Mag ik je aanraden pagina 1 ook even te lezen ;)
Doe ik altijd hoor O-) , maar ik vind het niet heel erg gek of zo dat een 7950GT iets beter draait, het zal niet veel schelen omdat de processor gewoon niet heel erg snel is voor deze kaarten.
Pagina: 1