Toon posts:

8800GTX 3dmark niet hoger dan 6900

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van een nieuwe pc en wat experimenteren met het overclocken van de cpu, had ik deze test nog niet geprobeerd. Hoog tijd dus om dit wel even te doen, maar wat blijkt: wat ik ook probeer, ik blijf het middelmatige resultaat van ongeveer 6900 punten bekomen, dat toch wel een flink stuk onder de referentie ligt (8000 als ik de cpu aan 3.2Ghz laat draaien, maar dan nog steeds aan de lage kant).

Dit zijn de resultaten (gebruik makende van een p5w dh deluxe met E6600 c2d, winxp)

3DMark Score 6939 3DMarks
SM 2.0 Score 2308 Marks
SM 3.0 Score 3602 Marks
CPU Score 2066 Marks

Het lijkt me dus vooral de SM 2.0 score te zijn die tegenvalt.

Ik gebruik nochtans de standaard instellingen van 3dmark, die ook zelf controle heeft. Ook heb ik al geprobeerd met nieuwe drivers, webupdate van directx, het volledig uninstallen (incl drivercleaner) en herinstalleren, maar alles zonder resultaat. Ook de stroomvoorziening lijkt me prima in orde (standaard antec sonata II voeding).

Hebben jullie soms nog enige tips?

Ps: ik weet niet of het topic hier op zijn plaats staat, maar in de aparte discussietopic staat duidelijk vermeld om geen vragen te stellen over tegenvallende 3dMark resultaten.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:16
Bij het begin van het gebruik van je nieuwe PC wel begonnen met een schone HD + windows installatie?

Je weet zeker dat je de test met de standaard benchmark instellingen doet?

Over de voeding: heb je wel eens nagekeken hoeveel volt er op de +3,3, +5 en +12 volt lijnen staan? Kan je simpel nagaan met een tooltje als bijv. Speedfan, of een multimeter er tussen hangen.

Wat zijn de temperaturen van je videokaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 23-02-2007 18:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:26:
Na installatie van een nieuwe pc en wat experimenteren met het overclocken van de cpu, had ik deze test nog niet geprobeerd. Hoog tijd dus om dit wel even te doen, maar wat blijkt: wat ik ook probeer, ik blijf het middelmatige resultaat van ongeveer 6900 punten bekomen, dat toch wel een flink stuk onder de referentie ligt (8000 als ik de cpu aan 3.2Ghz laat draaien, maar dan nog steeds aan de lage kant).

Dit zijn de resultaten (gebruik makende van een p5w dh deluxe met E6600 c2d, winxp)

3DMark Score 6939 3DMarks
SM 2.0 Score 2308 Marks
SM 3.0 Score 3602 Marks
CPU Score 2066 Marks

Het lijkt me dus vooral de SM 2.0 score te zijn die tegenvalt.

Ik gebruik nochtans de standaard instellingen van 3dmark, die ook zelf controle heeft. Ook heb ik al geprobeerd met nieuwe drivers, webupdate van directx, het volledig uninstallen (incl drivercleaner) en herinstalleren, maar alles zonder resultaat. Ook de stroomvoorziening lijkt me prima in orde (standaard antec sonata II voeding).

Hebben jullie soms nog enige tips?

Ps: ik weet niet of het topic hier op zijn plaats staat, maar in de aparte discussietopic staat duidelijk vermeld om geen vragen te stellen over tegenvallende 3dMark resultaten.
Hmm.. het probleem zit zowel bij SM3.0 & 2.0
Dus waarschijnlijk een instelling in het nvidia control panel die geactiveerd is.
Je moet eens goed nakijken als alles zeker wel uitgeschakeld is ik heb namelijk soortgelijk probleem gehad ;) Heb je ook al eens geprobeerd de nieuwere versie van 3Dmark06 te installeren of de patch te installeren , soms kunnen de problemen hierna ook verholpen zijn.
En hoe is de performance in games ? Kan evengoed zijn dat er helemaal niks mis is met je videokaart hoor dat enkel 3Dmark06 raar doet. Wat geef 3Dmark05 aan van punten?
Gelieve eens te testen normaal moet dat rond 15500 punten liggen , dat behaal ik met zelfde cpu + gpu.

Edit : Welke voeding heb je? Merk + wattage.
Volgens mij als zowel 3Dmark05 & 06 slechte punten geven ligt het aan het control panel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad vanaf een schone installatie begonnen en vrij zeker van standaard benchmark (een mens kan nooit zeker genoeg zijn, dus zelfs nog eens manueel op default gezet :P ). Voltages heb ik volgens pc probe: 3.23V 5.07V 12.25V. Temperatuur gpu bedraagt 66-70°.

Nieuwere versie heb ik inderdaad al geprobeerd (patch werkte namelijk niet op de meegeleverde asus editie), zelfde resultaat. Voeding is een Antec 450W, meegeleverd bij de sonata II case en zou in principe geen probleem mogen zijn voor zover ik weet.

Nu even 05 aan het afhalen en dat straks even proberen. Kan natuurlijk zijn dat ik gewoon scheel zie bij dat control panel :P

edit: 3dmark05 gedraaid

3DMark Score 7201 3DMarks
CPU Score 8665 CPUMarks

Wel, als ik ze optel kom ik alvast aan 15000 >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, raak er niet aan uit: ik tref echt geen instelling in het control panel aan die verkeerd zou staan. Verder heb ik ook nog even gekeken naar eventuele IRQ problemen, of een aantal bios wijzigingen enig effect hadden en zelfs de gebruikte molex-splitter, maar allemaal geen resultaat. 8)7

edit: enige post op het net wat ik tot nu toe kon vinden met een gelijkaardig probleem

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 22:58 ]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
Nee, raak er niet aan uit: ik tref echt geen instelling in het control panel aan die verkeerd zou staan. Verder heb ik ook nog even gekeken naar eventuele IRQ problemen, of een aantal bios wijzigingen enig effect hadden en zelfs de gebruikte molex-splitter, maar allemaal geen resultaat. 8)7

edit: enige post op het net wat ik tot nu toe kon vinden met een gelijkaardig probleem
Staat je PCI-16x bus niet op 1x, heb het al eens eerder gelezen, iemand had het zelfde probleem.
Je kan het checken via CPU-Z en dan bij Linkwith daar moet 16x staan :+ is dat niet zo dan werkt je bus niet op de volle snelheid, en probeer je Chipsetdrivers is te instaleren :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Verwijderd

Misschien dat je nvidia driver 8xAA en 16xAF e.d. forceert?

Verwijderd

Topicstarter
PCI-bus ben ik ook tegengekomen op mijn zoektocht, maar volgens cpu-z staat de link width wel degelijk op x16 (spijtig genoeg eigenlijk, want dan wist ik tenminste waar het aan lag :P)

Het forceren van instellingen lijkt me ook vreemd, want daar heb je het control panel toch voor, niet? Bovendien denk ik dat dit dan verholpen kon worden met het installeren van een nieuwe driver, maar ook dat hielp niet.

Ah ja, misschien moet ik me gewoon niet al te veel zorgen maken om die benchmark en gewoon genieten van het feit dat ik niet langer mijn games op minimale instellingen moet draaien. :9~

In ieder geval toch bedankt voor de tips!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Vergelijk Videokaarten

Check maar eens deze site, geeft 3d06 aan als 10000+ voor je kaart.

Kan je wat specifieker zijn met je systeem en instellingen?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik me bewust van, vandaar dat ik het ook maar vreemd vind. In ieder geval dit is mijn systeem:

Intel C2D E6600 2.4Ghz
Asus p5w dh deluxe
Kingston 2GB PC6400 (KHX6400D2LLK2/2G)
Asus EN8800GTX 768M
Antec Sonata II voeding: 450W
Creative X-Fi Xtreme Music
Western Digital Raptor X
WinXP SP2, verse installatie

Bios heb ik verschillende instellingen geprobeerd, tot nu toe zonder resultaat (al geeft overclocken natuurlijk een hogere score). Om de benchmark uit te voeren gebruik ik momenteel wel default settings, met speedstep & al quiet uitgeschakeld. Het gaat hier om versie 1907.

Directx: laatste versie via webupdate.
Driver: Forceware 9792
Desktop: 1280x960 - 85Hz - 32bit kleur
Performance & Quality Settings: Image Settings = High Performance; AA & AF = Application controlled

Control panel zelf staat standaard op "laat de 3d toepassing beslissen", heb ik ook al op "geavanceerde 3d instellingen" geplaatst en op eigen voorkeur met nadruk op prestatie.

3d instellingen beheren levert het volgende: (ik soms ze voor de volledigheid maar allemaal op)

Anisotropische filtering: Toepassing-gestuurd
Anisotropische voorbeeldoptimalisering: Aan
Anti-interferentiemodus: Toepassing-gestuurd
Conformerende patroonklem: Hardware gebruiken
Drievoudige buffering: Uit
Foutrapportage: Uit
Gammacorrectie voor interferentie: aan
Interferentie-instellingen: Toepassing-gestuurd (niet wijzigbaar)
Mipmaps dwingen: Geen
Negatieve LOD-vertekening: Toestaan
Patroonfilter: Hoge snelheid
Synchrone optimalisering: Automatisch
Transparantie-interferentie: Uit
Trilinear optimaliseren: Aan
Uitbreidingslimiet: Uit
Versnelling met meerdere grafische kaarten: Multi-beeldscherm-prestatiemodus
Verticale synchronisatie: Uit-forceren

Programma instelling van 3DMark06 gebruikt deze algemene instellingen

Denk dat dit zowat alles is, heb ook nog even de systeeminfo xml vanuit 3dMark online geplaatst met info over de verschillende drivers, etc.

Als ik nog iets heb vergeten te vermelden of je verder nog een speficieke instelling wenst, laat het maar weten. Kan gerust zijn dat ik de simpelste en meest voor de hand liggende instelling over het hoofd zie hoor, dus alvast mijn excuses als dat het geval blijkt. ;)

edit: oh ja, 3dmark instellingen:

Resolutie: 1280x1024, AA none, Texture filtering: Optimal, VS&PS Profile: 3_0, each test once en het overige niet aangevinkt

Verder nog staat Asus Splendid & OSD ingeschakeld. Splendid zelf uitschakelen maakte alvast geen verschil, de osd uitschakelen heb ik dan weer nog niet geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 19:14 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:07:
edit: oh ja, 3dmark instellingen:

Resolutie: 1280x1024, AA none, Texture filtering: Optimal, VS&PS Profile: 3_0, each test once en het overige niet aangevinkt
Moet de reso niet standaard 1024x768 zijn? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik geloof dat de versie die Asus erbij leverde inderdaad default op 1024x768 stond. De laatste build van futuremark daarentegen staat wel op 1280x1024.

In ieder geval heb ik beide al eens geprobeerd.... geen resultaat :(

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
3dmark05 is standaard 1024x768
3dmark06 is standaard 1280x1024

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Als je indderdaad maar 8000 score haald vindt ik dit niet zo vreemd.

Aangezien ik hetzelfde haalde met mijn oudere systeem waar ook een e6600 in zit.

Ik denk dat je cpu de boel ophoudt en behoorlijk.

Mijn oude systeem:
8800gts 640mb oced
e6600 2,4ghz
2gb ddr 553.

Ik haalde ongeveer een score van 8000 daarom heen.

Ik zou je CPU is wat naar boven gooien aangezien dit wel is het probleem kon zijn. E6600 kun je makkelijk naar 2,8ghz clocken met stock cooling. Probeer dit eens.

Mocht dit echter geen baat hebben kan het zijn dat misschien je geheugen niet lekker gepakt wordt door je mobo? aangezien ik dit bij een vorig bord ook had. Test je geheugen.

In mijn geval scheelde dit 3000 punten zo i zo.

Nieuwe systeem voor de info:
gtx 280
e6600 2,4ghz die wordt vervangen vandaag door een e8500 3,2ghz
8gb ddr 2 800mhz 4-4-4-12

Ik probeerde met mijn nieuwe systeem 3dmark en kwam tot een score uit van maar 10.000 punten met alles op standaard. Nadat ik mijn cpu overclockte naar 2,8ghz scoorde ik al rond de 13.000 punten. Wat een enorme boost is.

Mocht dit allemaal niet helpen. Probeer je bios te update en je geheugen handmatig in te stellen.

Uit je 3dmark score blijkt namelijk dat je gpu erg laag scoort dit kan komen doordat je geheugen iets niet goed pakt of dat je cpu onderclockt staat. Probeer dit ook even te checken en eventueel alles handmatig in het bios instellen. Ook je CPU

Hopelijk heb je hier wat aan.

edit

heb je wel alle tests aangevinkt? in 3dmark?

[ Voor 3% gewijzigd door Gatygun op 28-07-2008 12:29 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb je wel de chipsetdrivers van je moederboard geinstalleerd, lees daar namelijk niets van terug!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
Ik denk niet dat de CPU de bottleneck zou zijn, mijn systeem (signature) haalt met standaard clocks namelijk een score van 7500 in 3Dmark06. Het lijkt mij eerder ergens een driver probleem?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:01

Format-C

Tracing Rays

Gooi deze er eens af, gebruik daarna drivercleaner, en probeer deze driver eens:

http://www.nvidia.com/object/winxp_175.19_whql.html

En dan na het installeren niks aanpassen en 3DM draaien.En gooi dat ASUS Splendid maar eens van het systeem af, en kijk eens goed of er geen andere rotzooi op de achtergrond draait die je PC kan vertragen. Edit; trouwens: je CPU overklokken naar 3GHz kan ook geen kwaad...

:)

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 28-07-2008 14:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik hoop dat de TS zijn probleem intussen (anderhalf jaar later) heeft opgelost...

:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik hoop het ook :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.