Na installatie van een nieuwe pc en wat experimenteren met het overclocken van de cpu, had ik deze test nog niet geprobeerd. Hoog tijd dus om dit wel even te doen, maar wat blijkt: wat ik ook probeer, ik blijf het middelmatige resultaat van ongeveer 6900 punten bekomen, dat toch wel een flink stuk onder de referentie ligt (8000 als ik de cpu aan 3.2Ghz laat draaien, maar dan nog steeds aan de lage kant).
Dit zijn de resultaten (gebruik makende van een p5w dh deluxe met E6600 c2d, winxp)
3DMark Score 6939 3DMarks
SM 2.0 Score 2308 Marks
SM 3.0 Score 3602 Marks
CPU Score 2066 Marks
Het lijkt me dus vooral de SM 2.0 score te zijn die tegenvalt.
Ik gebruik nochtans de standaard instellingen van 3dmark, die ook zelf controle heeft. Ook heb ik al geprobeerd met nieuwe drivers, webupdate van directx, het volledig uninstallen (incl drivercleaner) en herinstalleren, maar alles zonder resultaat. Ook de stroomvoorziening lijkt me prima in orde (standaard antec sonata II voeding).
Hebben jullie soms nog enige tips?
Ps: ik weet niet of het topic hier op zijn plaats staat, maar in de aparte discussietopic staat duidelijk vermeld om geen vragen te stellen over tegenvallende 3dMark resultaten.
Dit zijn de resultaten (gebruik makende van een p5w dh deluxe met E6600 c2d, winxp)
3DMark Score 6939 3DMarks
SM 2.0 Score 2308 Marks
SM 3.0 Score 3602 Marks
CPU Score 2066 Marks
Het lijkt me dus vooral de SM 2.0 score te zijn die tegenvalt.
Ik gebruik nochtans de standaard instellingen van 3dmark, die ook zelf controle heeft. Ook heb ik al geprobeerd met nieuwe drivers, webupdate van directx, het volledig uninstallen (incl drivercleaner) en herinstalleren, maar alles zonder resultaat. Ook de stroomvoorziening lijkt me prima in orde (standaard antec sonata II voeding).
Hebben jullie soms nog enige tips?
Ps: ik weet niet of het topic hier op zijn plaats staat, maar in de aparte discussietopic staat duidelijk vermeld om geen vragen te stellen over tegenvallende 3dMark resultaten.