[PS3] Linux programmeren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zerokill schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:35:
een h264 720P video kan eigenlijk gewoon niet worden afgespeeld :/
Goh, zou dat komen omdat er geen videoversnelling is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
Ik vraag me eigenlijk een beetje af hoeveel de rsx kan doen voor het decoderen van video. Er zit geen pure video meer op de video kaart.... Sowieso lijkt het me dat de Cell wel geschikt moet zijn voor het decoderen van video op 720P. De codecs moeten alleen wel worden aangepast.

Heeft iemand al Fedora 6 op zijn ps3 geprobeert te zetten? Ik ga dat vandaag maar is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

johnnyv.nl schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:05:
[...]

Goh, zou dat komen omdat er geen videoversnelling is :X
Nee, omdat de decoders nog niet geschikt zijn gemaakt voor Cell.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:22

Convoy

g44p

zerokill schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:35:
de wifi werkt op dit moment nog niet maar dr wordt bij ydl hard aangewerkt heb ik gelezen.

Ik kan ook vertellen dat draadloze logitech muis + toetsenborden goed werken. Let wel op: toetsenborden die via bluetooth werken heb ik geen ervaring mee. Ik denk eigenlijk dat die niet werken maar de meeste toetsenborden gaan niet via bluetooth.

Is er al iemand die snes9x en VLC heeft geinstalleerd? Ik heb ondertussen beide geinstalleerd. De performance van VLC valt me echt tegen. een h264 720P video kan eigenlijk gewoon niet worden afgespeeld :/

snes9x is ook niet echt geweldig. de roms werken perfect en het loopt soepel alleen het geluid werkt niet goed. Hopelijk wordt dat nog opgelost.
google is je vriend! :D

Yellow Dog Linux v5.0.1 for the Sony Computer Entertainment PLAYSTATION(R)3
adds greater than 500 package updates to v5.0 and now includes support for
built-in wireless!

Yellow Dog Linux v5.0.1 offers:
- Support for the Sony PS3.
- More than 500 updated packages.
- Built-in Wi-Fi now supported.
- USB printers fixed.
- The bootloader is now included on the DVD.

Learn how to update your v5.0 installation to support PS3 Wi-Fi:
http://www.terrasoftsolut....0/ps3-wifi-install.shtml

Learn how to configure PS3 Wi-Fi:
http://www.terrasoftsolut...5.0/ps3-wifi-config.shtml

To learn more about Yellow Dog Linux:
http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Hoop dat deze dingen ook snel terug geport worden naar de normale kernel, zodat ook andere distributies er profijt van hebben.

Heeft iemand al iets gemaakt? Ikzelf heb wel al leuk ziten brainstormen, en wat leuke parallel te maken dingen bedacht, maar gemaakt heb ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
Niet dat ik wifi aan de praat heb gekregen maar het is me wel gelukt de nieuwe kernel te gebruiken bij fedora core 6. Niet dat die zo enorm verschild van YDL5 maar toch. Ik zal morgen is kijken of ik wifi aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easy Rider
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 08:03
Ik hoop dat Linux op de PS3 als een goeie mediacenter gaat dienen ik vind de XMB wat te beperkt namelijk, als VLC bijvoorbeeld ondersteuning krijgt voor de SPE's dan kun je leuk films kijken lijkt mij.

Wat pas echt mooi zou zijn is dat je de Xbox HD-DVD drive aan de praat kan krijgen (is onder windows al gelukt volgens mij) dan heb je de best of both worlds maar dat zal nog wel ff duren denk ik eerst maar eens de Blu-Ray drive.

edit spelfoutje

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Mijn excuses voor de kick, ik kon geen recenter topic vinden over Yellow Dog Linux, dus als die er is, sluit deze maar en verwijs me daarnaar door :+. Maar ik ben nu YDL aan het downloaden voor op de PS3, en wil deze gebruiken om streamend vanaf mijn PC een 720p .mkv bestand te bekijken. Ondersteunt YDL dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
Wat is nou eigenlijk de reden om Linux te installeren op de ps3 als bijv. HD content niet afspeelbaar is?
Op het moment is het eigenlijk leuk om even te kijken en te experimenteren maar voor mensen zoals ik die iets functioneels willen is er geen reden om het te gaan installeren....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

--Christiaan-- schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:37:
Mijn excuses voor de kick, ik kon geen recenter topic vinden over Yellow Dog Linux, dus als die er is, sluit deze maar en verwijs me daarnaar door :+. Maar ik ben nu YDL aan het downloaden voor op de PS3, en wil deze gebruiken om streamend vanaf mijn PC een 720p .mkv bestand te bekijken. Ondersteunt YDL dit?
Zet ze om met dit programmatje. Hoef je ook geen linux te installeren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:13
Is het iemand nu eigenlijk al gelukt om via Linux...DivX en HD content af te spelen vanaf de PC streamend naar de PS3?
Hoe?

Zou gewelidg zijn om dan niet meer mn Sitecom Media Player te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:53
PaPi36 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:01:
Is het iemand nu eigenlijk al gelukt om via Linux...DivX en HD content af te spelen vanaf de PC streamend naar de PS3?
Hoe?

Zou gewelidg zijn om dan niet meer mn Sitecom Media Player te hoeven gebruiken.
Hier: http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=53776.
staat een tuturial voor Yellow Dog Linux en VLC. Ik heb het zelf nog niet getest, ik heb namelijk Debian met KDE geinstalleerd. Ik ga het nog wel uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

waar kan je de yellow dog linux afhalen, op ydl moet je betalen

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
hier is een Duitse mirror ftp://sunsite.informatik....e/pub/Linux/yellowdog/iso
kies voor het bestand yellowdog-5.0.1-phoenix-20070511-PS3.iso

Op deze pagina http://www.terrasoftsolutions.com/support/installation/
vind je een handleiding voor het installeren. Het gaat wisselwaar om versie 5.0.2, maar werkt ook met versie 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

hoe installeer je linux (ydl) als je geen hdmi tv hebt, of geen 3x rca tv...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

MikeVM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:20:
hoe installeer je linux (ydl) als je geen hdmi tv hebt, of geen 3x rca tv...
Om linux te gebruiken heb je een HD-tv nodig, weet niet zeker of het ook over component werkt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
YDL ondersteund inderdaad alleen maar HD resoluties via HDMI of via component, als je de PS3 via scart of composiet aangsloten hebt, dan gaat het niet werken. Debian werkt wel op lagere resoluties, maar voor Debian heb je wel wat verstand van Linux nodig, en daarnaast vind ik GNOME of KDE niet echt werkbaar op lagere resoluties, omdat de de applicaties dan te groot zijn voor je werkblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een beetje late opmerking, maar wat heeft dit met games te maken? Het gaat over linux op een specifiek hardwareplatform, dat dit platform normaal voor games gebruikt wordt doet er dan niet zoveel toe. Ik zou dit eerder in NOS verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 19:34
Voor degene die het interesseert. Sinds kort is er wat progressie om mplayer en de decoding over de spu's te verdelen. Zie http://forums.ps2dev.org/viewforum.php?f=29

Zelf al geïnstalleerd en werkt prima, stof in de spu's wordt lekker weggeblazen. Let wel het werkt nog niet met windows in bijv. X maar daar wordt aan gewerkt. Maar alleen in framebuffer is net zo makkelijk. Freevo erop wat ook in framebuffer kan en hopsakee klaar voor de toekomst om 1920x1080i formaten af te spelen.

Moet alleen de BT controller nog werkend krijgen om het helemaal 'domestic authority' proof te krijgen.

Oh en het is redelijk wat werk als je deze configuratie werkend wilt krijgen. gcc 4.3.0 is een vereiste bijvoorbeeld. Maar je kan meer op dat bovengenoemde forum vinden of op irc #gentoo-ppc64 op bijv. freenode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 14:46
Martijn80 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:56:
YDL ondersteund inderdaad alleen maar HD resoluties via HDMI of via component, als je de PS3 via scart of composiet aangsloten hebt, dan gaat het niet werken. Debian werkt wel op lagere resoluties, maar voor Debian heb je wel wat verstand van Linux nodig, en daarnaast vind ik GNOME of KDE niet echt werkbaar op lagere resoluties, omdat de de applicaties dan te groot zijn voor je werkblad
Volgens instructies kan je je resoluties aanpassen 576i was het nr 38 in een kboot.conf echter heb ik nog niet voldoende tijd gehad om hem te installeren ook tijdens de installatie zag ik helaas maar een kwart van het scherm... weet iemand hoe vaak je op tab moet klikken en op enter moet drukken om toch iets geinstalleerd te krijgen? :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Laatst online: 24-06-2024
Misschien een domme vraag, maar kun je er dan nog wel playstation 3 spellen mee spelen als er linux op staat? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

FuQ schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:47:
Misschien een domme vraag, maar kun je er dan nog wel playstation 3 spellen mee spelen als er linux op staat? :$
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Hi all,

Heb dus linux geinstalleerd gekregen via installtext dan krijg je een kleinere resolutie zodat je hem ook via je gewoone tv kan installeren maar nu heb ik het volgende:

ik zou graag willen weten hoe ik het volgende moet gebruiken:

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg17777.html

Dit zou je dan weer ergens in de linux kernel moeten compile maar ik heb geen idee in welk bestand ik dit moet toevoegen of aanpassen.
Ik zou erg graag mijn Logitech DiNove Edge willen gebruiken met mijn PS3 YDL, het toestenbord werkt wel maar mijn touchpadje niet..

alvast bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door -NRG- op 29-10-2007 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
-NRG- schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 06:58:
Hi all,

Heb dus linux geinstalleerd gekregen via installtext dan krijg je een kleinere resolutie zodat je hem ook via je gewoone tv kan installeren maar nu heb ik het volgende:

ik zou graag willen weten hoe ik het volgende moet gebruiken:

http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg17777.html

Dit zou je dan weer ergens in de linux kernel moeten compile maar ik heb geen idee in welk bestand ik dit moet toevoegen of aanpassen.
Ik zou erg graag mijn Logitech DiNove Edge willen gebruiken met mijn PS3 YDL, het toestenbord werkt wel maar mijn touchpadje niet..

alvast bedankt
Als je de kernelsources hebt kijk dan of in
/drivers/usb/input/hid-core.c
/drivers/usb/input/hid-input.c
of de regels al toegevoegd zijn, waarschijnlijk wel. De post die je noemt is al enige tijd oud of de patch heeft het niet gemaakt tot in de vanilla sources en mag je ze zelf even toevoegen en een nieuwe module maken. In het laatste geval een nieuwe patch aanleveren is dan wel zo netjes zodat evt. later niet iemand anders hetzelfde ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Oh en nog even een update over de laatste ontwikkelingen. De RSX kan inmiddels uit linux worden aangeroepen zie. http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=8364 :9~ :9~ :9~ en 2D accel alsmede 3D accel wordt dan mogelijk... Kleine waarschuwing, tis een vrij technisch verhaal.

En voor de liefhebbers die gelijk aan de slag willen :)
http://wiki.ps2dev.org/ps3:rsx

[ Voor 14% gewijzigd door drikus op 30-10-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
drikus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Als je de kernelsources hebt kijk dan of in
/drivers/usb/input/hid-core.c
/drivers/usb/input/hid-input.c
of de regels al toegevoegd zijn, waarschijnlijk wel. De post die je noemt is al enige tijd oud of de patch heeft het niet gemaakt tot in de vanilla sources en mag je ze zelf even toevoegen en een nieuwe module maken. In het laatste geval een nieuwe patch aanleveren is dan wel zo netjes zodat evt. later niet iemand anders hetzelfde ervaart.
Bedankt voor de info echter heb ik nog totaal geen ervaring met dit soort patches maken of uberhaubt t compilen. ik ga nog wel een beetje googlen maar als iemand mij verder op weg kan helpen hoe ik zoiets moet editen en met welke progamma's dan zou dat heel fijn zijn, ben echt een noob op dit gebied.

btw weet iemand hoe je in windows kan compile ik zie alleen compilers voor linux?

[ Voor 8% gewijzigd door -NRG- op 01-11-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
ik ben linux -ubuntu aan het installeren op de ps3, alles al gedaan. was bezig in de install, echter is de resolutie maar 500x nog wat. waardoor ik niet goed het menu onderin kan doorlezen. hierdoor lukt het me niet om volgens mij het laaste menu door te gaan, dan gaat die telkens terug als ik paar keer tab doe. ben al voorbij het gebruikers aanmaken menu gekomen.

iemand een oplossing ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53
Alt+F indrukken? Volgens mij is dat de sneltoets om de knop te activeren die je naar het volgende scherm brengt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 01:27:
Alt+F indrukken? Volgens mij is dat de sneltoets om de knop te activeren die je naar het volgende scherm brengt.
Werkte voor een deel :)
Hij is nu bezig met ubuntu aan het installeren. mag toch hopen dat de uiteindelijke versie een grote resolutie heeft, en dat die niet zo traag is als deze instal zooi

en nu loopt die op 15procent vast :(

[ Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 09-11-2007 01:57 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Het lukt voor geen meter,hoe kan ik full screen krijgen ?

ik zie maar een half scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Je kunt proberen om Ubuntu te installeren zonder GUI: http://psubuntu.com/installation-instructions/

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik las dat je met een HDMI kabel wel full screen heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mars18 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:16:
[...]

Ik las dat je met een HDMI kabel wel full screen heb ?
Dat had ik ook gelezen, ja, maar dat sloeg wel op Yellow Dog Linux. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor Ubuntu, maar ik heb geen PS3 zodat ik dat kan testen. :)

Verder, als je Ubuntu installer vastloopt op 15%, dan vraag ik mij af of de resolutie daarmee te maken heeft. Vandaar dat ik de tip gaf om Ubuntu in text- mode te installeren. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-11-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:19:
[...]
Dat had ik ook gelezen, ja, maar dat sloeg wel op Yellow Dog Linux. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor Ubuntu, maar ik heb geen PS3 zodat ik dat kan testen. :)

Verder, als je Ubuntu installer vastloopt op 15%, dan vraag ik mij af of de resolutie daarmee te maken heeft. Vandaar dat ik de tip gaf om Ubuntu in text- mode te installeren. :)
heb hem nu aangesloten met een HDMI kabel, nu wel goede resolutie, klein stukje zag ik niet maar het ging goed.

Echter weer op 15 procent blijft die hangen, laat hem nog wel even aan staan. maar vind het raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
na een uur blijft die gewoon nog op 15 procent hangen.

ik ga dat text based eens proberen

Mijn laptop werkt weer gelukkig, dacht echt dat die nooit meer zou werken. Ik laat Linux lekker zitten, ik ga gewoon weer verder gamen. Jammer van die format :P weg videos en SP games maar goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Mars18 op 09-11-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 11:40
Ik ben bezig om Ubuntu op m'n ps3 te installeren.
Dit gaat goed tot 82%.

Dan krijg ik de volgende melding:
De opgegeven Ubuntu-archief-spiegelserver is of niet beschikbaar, of heeft geen geldig 'Release'-bestand. U kunt best een andere spiegelserver proberen.
Een paar keer op OK geklikt, maar dan krijg ik de foutmelding telkens weer.

Even op internet gezocht. En op een ander forum gelezen dat andere mensen ook het idee hadden dat de installatie vastliep bij de 82%. Maar daar gaat die na verloop van tijd( zo'n 20-25 min) verder met de installatie. Bij hun wordt dan de spiegelserver nagelopen.

Maar ik krijg dus bovenstaande foutmelding en er gebeurt verder helemaal niks meer.
Ik gebruik deze Ubuntu versie: http://news.softpedia.com...u-7-10-on-PS3-73272.shtml.
Wie weet wat er verkeerd gaat? En kan mij verder helpen met de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

scorpie

Supra Addict

https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3

Dit is de officiele link naar documentatie hoe je Ubuntu op je PS3 installeert. Heb je die al gelezen / geprobeerd? Misschien dat softpedia een niet werkende versie van de iso heeft..

edit: overigens is dit ook wel een goede url om in de gaten te houden:
http://linux.yes.nu/PS3Ubuntu/

Gaat onder andere over hardware accelerated MPlayer playback op linux.

[ Voor 27% gewijzigd door scorpie op 31-12-2007 17:03 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:13

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Ik heb een Hd besteld voor m'n PS3 (WD Scorpio 250gb),
en wil Yellow dog Linux 6.0 gaan installeren op de ps3
In de handleidingen zie ik dat ze steeds voor een 10 gb partitie kiezen voor het installeren van Linux.
Is het ook mogelijk om dit groter te doen, bvb 25 gb. en is de rest van de hd te benaderen vanuit Linux.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 21:08
Nee, helaas (nog) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169123

ik heb telkens de onderstaande foutmelding tijdens het installatie van Yellow dog 6 of Ubuntu..

zou iemand mischien weten waar het aan ligt ?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2253/2383278386_89fa4fefc3.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Simpele Google query gaf mij dit terug:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=316047&page=3

Denk dat je een andere dvd moet opofferen om te kijken of dat wel werkt, of anders even je PS3 HD (opnieuw) formatten en kijken wat de installer dan doet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Waar gebruiken jullie linux op de ps3 voor? ik heb het namelijk ook geinstalleerd echter heb ik het niet voor elkaar kunnen krijgen verbinding te krijgen met mijn windows machine en heb het toen maar gelaten. ik heb overigens ydl erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik hoorde dat er nogal probleem was met intern geheugen ?, en het is ook mogelijk virtueel een windows xp te doen als je dat liever hebt mij voorkeur gaat toch uit van ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:49:
Simpele Google query gaf mij dit terug:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=316047&page=3

Denk dat je een andere dvd moet opofferen om te kijken of dat wel werkt, of anders even je PS3 HD (opnieuw) formatten en kijken wat de installer dan doet.
heb van alles geprobeerd:

andere dvd + -
andere dvd brander
op windows gebrand en op ubuntu

denk dat het aan ps3 zelf ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:22

Convoy

g44p

Anoniem: 169123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:22:
[...]

heb van alles geprobeerd:

andere dvd + -
andere dvd brander
op windows gebrand en op ubuntu

denk dat het aan ps3 zelf ligt..
denk toch echt dat het aan jou ligt, hier geen probs iig 8) zowel met ydl 6.0 als ubuntu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freekweb schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:24:
[...]

denk toch echt dat het aan jou ligt, hier geen probs iig 8) zowel met ydl 6.0 als ubuntu niet...
probleem opgelost:) het lag aan de bootloader. op de iso bestand van yld 6 is er een mapje die ps3 heet dus die heb ik geplaatst op een memorystick ipv

http://www.terrasoftsolutions.com/support/installation/ps3/

en nu is die bezig met de installatie :)

hoe stel je draadloos en bluetooth in eigenlijk bij yld ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 03-04-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje..

de ubuntu 7.10 versie is dat alleen live cd voor ps3 ? kan je het niet installeren ?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 03-04-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:22:
Vraagje..

de ubuntu 7.10 versie is dat alleen live cd voor ps3 ? kan je het niet installeren ?
Meestal is ubuntu te installeren via de livecd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 04-04 14:35
Ik heb gewoon het probleem dat ie bij de bootloader blijft hangen ... hij zegt :

kboot:_

nou dan doe ik de DVD er in, maar dan blijft ie gewoon staan op kboot:_..... hij zegt ook geen mounting ofzo ... heb de bootloader van de DVD af geprobeerd, wat hierboven ook aangegeven staat.

weet iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Opgelost door gewoon de bootloader te gebruiken die op de CD-rom staat, dus niks op usb stick zetten maar gewoon vanaf linux cd, met yellow dog 6 dan ... iemand een idee hoe je de wireless netwerk adapter aan de praat krijgt van de PS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

[google=playstation 3 ubuntu wireless[/google]

Een beetje zelf zoeken mag ook wel hoor, ga je niet dood van... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe gaat dit in z'n werk eigenlijk? Installeer je linux op het ding, en ga je dan *op de PS3* coden? Of doe je dat remote, zoals wij het in principe doen (met die fantastische ProDG debugger en SN target manager :r :r :r doe mij maar een 360 icm visual studio :P). De cell is wel cool om voor te programmeren trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2008 23:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
heb zelf gezocht, maar kon het niet vinden. Daarom vraag ik of jullie weten hoe je die wireless adapter in je ps3 werkend krijgt :P

edit

heb zelf ook nog nooit met linux gewerkt, dus dat is ook een probleempje :P

Nou niet zegen : "dan moet je ook niet met linux gaan werken"

[ Voor 36% gewijzigd door Nipje op 08-04-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ok ik ben er uit hoe het ingesteld moet worden. Heb ik nu gedaan maar ik krijg deze melding bij het activeren van het draadloze apparaat :

Naagaan van ip informatie voor oth0...mislukt.

Iemand een idee wat ik dan fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Heb je iets van sysctl in ubuntu? Zo ja, even de output van sysctl -hw hier gooien.
En misschien is het 'voor het nageslacht' ook wel handig om dan meteen hier neer te zetten wat je allemaal hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen. ('Het is gelukt', maar er vervolgens niet bijzetten hoe, heeft voor niemand enig nut).

PS. ik denk dat je eth0 bedoelt ipv oth0, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, is dit een "hoe installeer ik linux op de PS3" topic, of gaat de topic over programmeren voor de PS3?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
.oisyn schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:59:
Hoe gaat dit in z'n werk eigenlijk? Installeer je linux op het ding, en ga je dan *op de PS3* coden? Of doe je dat remote, zoals wij het in principe doen (met die fantastische ProDG debugger en SN target manager :r :r :r doe mij maar een 360 icm visual studio :P). De cell is wel cool om voor te programmeren trouwens.
Aangezien je gewoon je standaard tobo kunt gebruiken op je PS3 is het beide prima mogelijk lijkt mij.
.oisyn schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:11:
Uhm, is dit een "hoe installeer ik linux op de PS3" topic, of gaat de topic over programmeren voor de PS3?
Jah, dat is ook waarom ik nu in dit topic zit, ik was nieuwsgierig naar code voorbeelden ofzo :P

Maar vertel eens, waarom vind jij programmeren voor de cell zo cool? :)
De meeste gameprogrammers schijnen vooral 'lastig' een passende omschrijving te vinden als je de nieuwsberichten enzo leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
scorpie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:26:
Heb je iets van sysctl in ubuntu? Zo ja, even de output van sysctl -hw hier gooien.
En misschien is het 'voor het nageslacht' ook wel handig om dan meteen hier neer te zetten wat je allemaal hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen. ('Het is gelukt', maar er vervolgens niet bijzetten hoe, heeft voor niemand enig nut).

PS. ik denk dat je eth0 bedoelt ipv oth0, maar dat terzijde ;)
ik bedoelde eth0 idd, maar wat ik heb geprobeerd:

heb het apparaat verwijderd en opnieuw toegevoegd en gewoon alles ingesteld(ssid, wepkey, etc). Alleen bij het inschakelen van het apparaat krijg ik dan die melding ... beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SH4D3H schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:17:
[...]

Aangezien je gewoon je standaard tobo kunt gebruiken op je PS3 is het beide prima mogelijk lijkt mij.
Precies. Je boot linux op je PS3 en gaat dan daadwerkelijk op de PS3 coden, testen, debuggen etc.
.oisyn: ik neem @ campzone m'n PS3 mee en laat daar nu Linux op staan, dus als je er eens mee wil spelen... ;)

Het nut ervan voor een echte game developer zie ik er overigens niet in aangezien het 3d gebeuren door de hypervisor niet is aan te spreken. Het enige voordeel hiervan is dat je de architectuur van de cell onder de knie kan krijgen zonder een echte PS3 devkit nodig te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 09-04-2008 13:16 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ydl op de ps3 staan en denk dat ik het weer afhaal daar ik er net 10mn mee bezig ben geweest, het kan voor mij te weinig (momenteel).

Ik vind het niet makkelijk werken, ik zit op de bank, de tv staat ongeveer 3.5m verder, je moet dus dichterbij zitten met mijn formaat tv.

Ik zou er windows xp op willen draaien of in ieder geval linux op een goede snelheid kunnen gebruiken zodra eventueel later als ze 3d beter weten aan te spreken, emulators erop te gooien.

Voor media doeleinden ga ik het niet gebruiken omdat ik genoeg heb aan de ondersteuning die de ps3 momenteel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

.oisyn schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:59:
Ik heb Ubuntu gekozen als smaakje en het developen is net als op m'n gewone Ubuntu desktop/laptops. Je kan direct op de machine coden, maar ik vind een SSH connectie handiger:
Je gebruikt een console om te builden en via ingebouwde SSH support op de Ubuntu desktop kan je gewoon files browsen over SSH. Het lijkt dan alsof je gewoon lokaal files aan't editten bent, net als met windows file sharing.
Omdat ik nog geen grafische apps draaiende heb kan ik gewoon m'n unit tests en dergelijke in de console testen op afstand.

Een andere oplossing is het opstellen remote networking en inloggen via de Ubuntu terminal software(zit standaard in het login scherm van een Ubuntu installatie). Het is echter zo dat de huidige Ubuntu niet een simpele "enable server" feature heeft hiervoor, maar ik heb begrepen dat dit een van de grote punten is die in de volgende versie wel gaat werken.

Debuggen doe ik natuurlijk wel lokaal, alhoewel er vast gcc remote debuggers bestaan.

Wat ProDG betreft: Als je ProDG al erg vind, dan vind je kdbg(KDE debugger voor GCC) vast nog erger :P
[edit] http://coweb.cc.gatech.ed...an/uploads/64/mainwnd.png
Creepy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:17:
[...]
Het nut ervan voor een echte game developer zie ik er overigens niet in aangezien het 3d gebeuren door de hypervisor niet is aan te spreken. Het enige voordeel hiervan is dat je de architectuur van de cell onder de knie kan krijgen zonder een echte PS3 devkit nodig te hebben.
Ik ben atm met de gedachte aan't spelen om een gedeeltelijke implementatie van OpenGL ES te maken die de 6 SPU's gebruikt om te renderen(met simpele lighting en texturing en vertex buffers).

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 09-04-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even een vraag, Daemon Tools en Powerdvd installeren op de PS3 en dan DVD images afspelen, kan dat? Of zitten hier nog beperkingen aan.

Dit is de enige stap die ik nog verwijderd ben om Linux te installeren. Dit zou het erg interessant maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Kenny_026 op 22-04-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 42901 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:28:
Ik ben atm met de gedachte aan't spelen om een gedeeltelijke implementatie van OpenGL ES te maken die de 6 SPU's gebruikt om te renderen(met simpele lighting en texturing en vertex buffers).
Heb je in linux ook geen toegang tot die 7e? Jammer :). Verder wel interessant. Heb je al nagedacht over hoe je texture-caching gaat implementeren? Want 256KB voor code, stukje framebuffer én stukje texture data is nou niet heel erg veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

.oisyn schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:58:
[...]

Heb je in linux ook geen toegang tot die 7e? Jammer :). Verder wel interessant. Heb je al nagedacht over hoe je texture-caching gaat implementeren? Want 256KB voor code, stukje framebuffer én stukje texture data is nou niet heel erg veel :P
Geen 7de, da's jammer inderdaad.
Die texture-caching was inderdaad een probleem. Ik had eerst gedacht om een texture pass op de PPU te doen(*), maar onze lead tech coder op't werk had een betere suggestie:
Je stuurt de adressen van de textures en ook de properties van die textures naar je SPU. De SPU kan dan berekenen waar pixel (X,Y) van een texture ergens in het main geheugen zit en die kan deze dan via DMA uitlezen(**). DMA is natuurlijk niet het allersnelste, maar het is natuurlijk nog wel érg snel en je moet het slechts een keer doen per pixel(+ eventueel extra als je transparante materials hebt).

(*)De SPU zou dan in de GBuffer een texture ID en UVs wegschrijven ipv een kleur.
(**)Jij weet vast hoe dit gaat, maar anderen mss niet, vandaar de uitleg: Hiermee bedoel ik dat je via de cell SDK een soort van memcopy hebt die een blok geheugen van main naar SPU geheugen kopieert.

[edit] Dezelfde denkwijze kan je dan ook voor je geometry gebruiken: je geeft enkel een robuuste overview mee aan de SPU, zodat die zelf kan berekenen welke vertices hij wil renderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 23-04-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ik ben van plan straks als ik wat meer tijd heb ook Linux op de PS3 te gaan zetten. Dan wil ik ook gaan experimenteren met Cell programmeren. Wat is dan de beste keuze? Mij lijkt Ubuntu wel mooi vanwege de bekende GUI die m'n vriendin ook nog kan gebruiken om maar wat te noemen, en goeie ondersteuning (ook vanwege onderliggend Debian verhaal uiteraard).
Of is het traagjes? Ik kan me voorstellen dat het ook goed zou werken om bijvoorbeeld Debian met XFCE te installeren, om de GUI wat vlotter te maken.
Er zit natuurlijk genoeg rekenkracht in de PS3, maar ik kan me voorstellen dat het geheugen limiterend is voor de performance van een normaal OS.

Het lijkt mij zeer leuk om een 3d engine aan de praat te krijgen (moet ik me nog helemaal op inlezen) en eventueel te experimenteren met headtracking d.m.v. een infrarood camera. Zoals dit bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=8SDGG9HhbgQ

Geïnspireerd door:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Ik wil het idee gewoon aan de praat krijgen, met een paar blokjes etc, ik mik niet erg hoog. Het moet nog maar blijken of dit niet in z'n geheel niet veel te hoog is gegrepen voor me :P

[ Voor 28% gewijzigd door !null op 08-02-2009 14:08 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209041

Mensen,

Ik wilde graag even de meerwaarde weten van Linux op de PS3.

Wanneer ik dit geïnstalleerd heb ben ik dan in staat om PC games af te spelen?

Kusjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kusjes?

Nee het is in principe zo traag als wat. Je kunt het wel snel krijgen hoor, met een efficiente window manager (dus niet gewoon Ubuntu installeren), maar dan nog, de PS3 heeft maar 256MB RAM, dan gaat ie vrij snel swappen en daar wordt je ook niet vrolijk van met het 2.5 inch schijfje. Met een SSD erin gaat het vast veel sneller maar goed, het is in die zin geen snelheidswonder voor gewoon gebruik. Dat ding heeft wel een batterij aan rekenkracht, maar dat moet je aanspreken.
Verder is het een andere architectuur (powerpc ipv x86) dus kun je eigenlijk alleen opensource games zoals Warzone 2100 en OpenTTD spelen. Warzone 2100 wil bij mij niet echt, OpenTTD wel, maar dat zou ik alleen spelen op Full HD.
Volgens mij zijn er wel mogelijkheden om oude games van de PS1 en Nintendo uit die tijd te emuleren. Dosgames lukt ook vast wel, maar het is een beetje zonde natuurlijk.

Edit: Dit is trouwens het programmeer topic, maar ik snap wel dat je je vraag hier stelt, er is geen algemeen PS3 - Linux topic.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 24-05-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:35:
Kusjes?

Nee het is in principe zo traag als wat. Je kunt het wel snel krijgen hoor, met een efficiente window manager (dus niet gewoon Ubuntu installeren), maar dan nog, de PS3 heeft maar 256MB RAM, dan gaat ie vrij snel swappen en daar wordt je ook niet vrolijk van met het 2.5 inch schijfje. Met een SSD erin gaat het vast veel sneller maar goed, het is in die zin geen snelheidswonder voor gewoon gebruik. Dat ding heeft wel een batterij aan rekenkracht, maar dat moet je aanspreken.
Verder is het een andere architectuur (powerpc ipv x86) dus kun je eigenlijk alleen opensource games zoals Warzone 2100 en OpenTTD spelen. Warzone 2100 wil bij mij niet echt, OpenTTD wel, maar dat zou ik alleen spelen op Full HD.
Volgens mij zijn er wel mogelijkheden om oude games van de PS1 en Nintendo uit die tijd te emuleren. Dosgames lukt ook vast wel, maar het is een beetje zonde natuurlijk.

Edit: Dit is trouwens het programmeer topic, maar ik snap wel dat je je vraag hier stelt, er is geen algemeen PS3 - Linux topic.
Kusjes ja voor het geval dat er mensen daar om beginnen te zeuren( Wat geen kusje!)

Diablo 3 of Sims 3 zal ik dus nooit kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zelfs het antieke tuxracer gaat te traag spelen....

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Grappige "discussie".
Linux op de ps3 is niet 'echt' om te gamen, anders zou je wel toegang tot de rsx hebben.

maar je kan er wel lol mee hebben hoor
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-E-rAlZI_ts]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:47:
Grappige "discussie".
Linux op de ps3 is niet 'echt' om te gamen, anders zou je wel toegang tot de rsx hebben.

maar je kan er wel lol mee hebben hoor
[video]
Sorry ik pas...dit is niet wat ik gehoopt had ;)

Is het installeren van OSX al mogelijk? Die OS is ook niet om te gamen maar geschikter dan Linux?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209041 op 24-05-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

OSX bestaat voor x86/64 en powerpc processoren. De ps3 bevat een Cell processor. Zoek het verschil :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 10:50
Anoniem: 209041 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Sorry ik pas...dit is niet wat ik gehoopt had ;)

Is het installeren van OSX al mogelijk? Die OS is ook niet om te gamen maar geschikter dan Linux?
Er zijn haast geen OS dat mogelijk zijn op de ps3, vanwege een andere processor architectuur. Afvallers: vele linuxdistributies, windows en mac os x. Stel dat je een ander besturingssysteem zou vinden, dan zou gamen nog niet mogelijk zijn omdat de toegang tot de rsx er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het lijstje is nu:

- Debian
- Ubuntu (ook met Xfce of KDE, is allemaal bovenop Debian gebouwd)
- OpenWRT
- Yellow Dog Linux
- Fedora
- Gentoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Boeboe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:36:
OSX bestaat voor x86/64 en powerpc processoren. De ps3 bevat een Cell processor. Zoek het verschil :z
Euh, de CELL *is* een PPC variant, dus what's your point?
(Hiermee wil ik overigens niet aangeven dat OS X dus wel gaat werken, maar slechts dat je argument kul is ;))

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inderdaad, je krijgt 1 of 2 PPC cores, de rest van die Cell units moet je handmatig aanspreken (maar zijn ook PPC architectuur). Ik denk ook niet dat OSX een succes wordt, ik denk eerder dat het een drama wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Even het stof hier vanaf blazen....

Maar wat ik me afvroeg, zijn hier nou mensen die hier veel mee expirimenteren? Ik ben benieuwd of mensen hier al bezig zijn geweest met OpenCV?
OpenCV is een computer vision library zoals het noemen, kan allemaal leuke dingen als:
- face recognition
- motion tracking
- andere herkenning en tracking dingen
- structure from motion
- functies zoals inverteren, negatief beeld, stereovision etc

Het OpenCV framework is geschikt gemaakt voor de Cell processor:
http://cell.fixstars.com/opencv/index.php/OpenCV_on_the_Cell

Face recognition is erg traag als je het mij vraagt, maar wel een goed voorbeeld van wat voor vooruitgang de Cell SPE's maken. Zonder SPE's doet ie er (dus met de standaard PPC core(s)) 840ms over om uit 1 beeld een gezicht te herkennen :/
Met alle 6 de beschikbare SPE's in gebruik is dat gereduceerd naar 100ms, aardig effect dus. Maar goed, als je de volledige hardware nodig hebt en dan alleen face recognition hebt kunnen doen (op maar 10fps effectief) dan blijft er weinig over om andere dingen te doen 8)7

Als je de Performance pagina bekijkt:
http://cell.fixstars.com/opencv/index.php/Performance
Dan zie je dat er sowieso weinig bewerkingen 100ms of korter duren. Nou weet ik niet hoeveel SPE's ze dan gebruiken, misschien maar 1.zodat je nog wat simultaan kunnen doen. Misschien zie ik het allemaal verkeerd maar ik dacht toch echt dat OpenCV voornamelijk voor realtime bewerkingen was. Op Youtube zijn ook wel wat succesvolle filmpjes te zien, vaak op vrij gewone PC's heb ik het idee. Misschien is de port naar de Cell processor toch niet zo goed gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

CVCell is currently able to speed up some functions.
Oftewel: er zijn nog maar een paar zaken geoptimaliseerd voor de cell architectuur. Dus het draait allemaal wel maar er valt nog meer te optimaliseren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, ze hebben dus een library geoptimaliseerd voor Cell, welke in eerste instantie al bedoelt was voor realtime computer vision operaties. Nu is realtime ook maar net wat je definieert, maar als je een realtime library "versneld" en dat dan 10fps al moeilijk is...

Eigenlijk bedoel ik gewoon dat het jammer is dat je filmpjes ziet van mensen die het op hun PC (of gewoon laptops zelfs) aan de gang hebben, behoorlijk vloeiend allemaal, en dat het op een PS3 (helemaal geoptimaliseerd voor de PPC SIMD's van de Cell SPE's) een stuk trager doet.
Face recognition is een goed voorbeeld, op youtube filmpjes loopt die op een laptop of macbook behoorlijk vloeiend (zeer hoge fps) en dan gaat het op een PS3 zo traag als wat. Is me niet duidelijk waarom.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 17-07-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Slotje a.u.b. :w :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, jammer idd. Ik vraag me af waarom ze er zo konten over lopen te draaien. Wellicht vonden ze dat er teveel werd blootgelegd door hackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja, dat lijkt de aangewezen reden. Ik denk ook wel dat dat het geval is. Toch lang vol gehouden, als ongehackt platform. En het is nog steeds niet toepasbaar voor de gemiddelde gebruiker.

Pagina: 1 2 Laatste