Goh, zou dat komen omdat er geen videoversnelling iszerokill schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:35:
een h264 720P video kan eigenlijk gewoon niet worden afgespeeld

Goh, zou dat komen omdat er geen videoversnelling iszerokill schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:35:
een h264 720P video kan eigenlijk gewoon niet worden afgespeeld
Nee, omdat de decoders nog niet geschikt zijn gemaakt voor Cell.johnnyv.nl schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:05:
[...]
Goh, zou dat komen omdat er geen videoversnelling is
PSN: Shiver23
google is je vriend!zerokill schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:35:
de wifi werkt op dit moment nog niet maar dr wordt bij ydl hard aangewerkt heb ik gelezen.
Ik kan ook vertellen dat draadloze logitech muis + toetsenborden goed werken. Let wel op: toetsenborden die via bluetooth werken heb ik geen ervaring mee. Ik denk eigenlijk dat die niet werken maar de meeste toetsenborden gaan niet via bluetooth.
Is er al iemand die snes9x en VLC heeft geinstalleerd? Ik heb ondertussen beide geinstalleerd. De performance van VLC valt me echt tegen. een h264 720P video kan eigenlijk gewoon niet worden afgespeeld
snes9x is ook niet echt geweldig. de roms werken perfect en het loopt soepel alleen het geluid werkt niet goed. Hopelijk wordt dat nog opgelost.
Zet ze om met dit programmatje. Hoef je ook geen linux te installeren.--Christiaan-- schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:37:
Mijn excuses voor de kick, ik kon geen recenter topic vinden over Yellow Dog Linux, dus als die er is, sluit deze maar en verwijs me daarnaar door. Maar ik ben nu YDL aan het downloaden voor op de PS3, en wil deze gebruiken om streamend vanaf mijn PC een 720p .mkv bestand te bekijken. Ondersteunt YDL dit?
PSN: Shiver23
Hier: http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=53776.PaPi36 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:01:
Is het iemand nu eigenlijk al gelukt om via Linux...DivX en HD content af te spelen vanaf de PC streamend naar de PS3?
Hoe?
Zou gewelidg zijn om dan niet meer mn Sitecom Media Player te hoeven gebruiken.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Om linux te gebruiken heb je een HD-tv nodig, weet niet zeker of het ook over component werkt.MikeVM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:20:
hoe installeer je linux (ydl) als je geen hdmi tv hebt, of geen 3x rca tv...
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Volgens instructies kan je je resoluties aanpassen 576i was het nr 38 in een kboot.conf echter heb ik nog niet voldoende tijd gehad om hem te installeren ook tijdens de installatie zag ik helaas maar een kwart van het scherm... weet iemand hoe vaak je op tab moet klikken en op enter moet drukken om toch iets geinstalleerd te krijgen?Martijn80 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:56:
YDL ondersteund inderdaad alleen maar HD resoluties via HDMI of via component, als je de PS3 via scart of composiet aangsloten hebt, dan gaat het niet werken. Debian werkt wel op lagere resoluties, maar voor Debian heb je wel wat verstand van Linux nodig, en daarnaast vind ik GNOME of KDE niet echt werkbaar op lagere resoluties, omdat de de applicaties dan te groot zijn voor je werkblad
Ja.FuQ schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:47:
Misschien een domme vraag, maar kun je er dan nog wel playstation 3 spellen mee spelen als er linux op staat?
[ Voor 21% gewijzigd door -NRG- op 29-10-2007 07:00 ]
Als je de kernelsources hebt kijk dan of in-NRG- schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 06:58:
Hi all,
Heb dus linux geinstalleerd gekregen via installtext dan krijg je een kleinere resolutie zodat je hem ook via je gewoone tv kan installeren maar nu heb ik het volgende:
ik zou graag willen weten hoe ik het volgende moet gebruiken:
http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg17777.html
Dit zou je dan weer ergens in de linux kernel moeten compile maar ik heb geen idee in welk bestand ik dit moet toevoegen of aanpassen.
Ik zou erg graag mijn Logitech DiNove Edge willen gebruiken met mijn PS3 YDL, het toestenbord werkt wel maar mijn touchpadje niet..
alvast bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door drikus op 30-10-2007 19:19 ]
Bedankt voor de info echter heb ik nog totaal geen ervaring met dit soort patches maken of uberhaubt t compilen. ik ga nog wel een beetje googlen maar als iemand mij verder op weg kan helpen hoe ik zoiets moet editen en met welke progamma's dan zou dat heel fijn zijn, ben echt een noob op dit gebied.drikus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:13:
[...]
Als je de kernelsources hebt kijk dan of in
/drivers/usb/input/hid-core.c
/drivers/usb/input/hid-input.c
of de regels al toegevoegd zijn, waarschijnlijk wel. De post die je noemt is al enige tijd oud of de patch heeft het niet gemaakt tot in de vanilla sources en mag je ze zelf even toevoegen en een nieuwe module maken. In het laatste geval een nieuwe patch aanleveren is dan wel zo netjes zodat evt. later niet iemand anders hetzelfde ervaart.
[ Voor 8% gewijzigd door -NRG- op 01-11-2007 20:33 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Werkte voor een deelJaap-Jan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 01:27:
Alt+F indrukken? Volgens mij is dat de sneltoets om de knop te activeren die je naar het volgende scherm brengt.
[ Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 09-11-2007 01:57 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik las dat je met een HDMI kabel wel full screen heb ?Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:48:
Je kunt proberen om Ubuntu te installeren zonder GUI: http://psubuntu.com/installation-instructions/
Dat had ik ook gelezen, ja, maar dat sloeg wel op Yellow Dog Linux. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor Ubuntu, maar ik heb geen PS3 zodat ik dat kan testen.Mars18 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:16:
[...]
Ik las dat je met een HDMI kabel wel full screen heb ?
[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-11-2007 13:20 ]
heb hem nu aangesloten met een HDMI kabel, nu wel goede resolutie, klein stukje zag ik niet maar het ging goed.Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:19:
[...]
Dat had ik ook gelezen, ja, maar dat sloeg wel op Yellow Dog Linux. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor Ubuntu, maar ik heb geen PS3 zodat ik dat kan testen.
Verder, als je Ubuntu installer vastloopt op 15%, dan vraag ik mij af of de resolutie daarmee te maken heeft. Vandaar dat ik de tip gaf om Ubuntu in text- mode te installeren.
[ Voor 52% gewijzigd door Mars18 op 09-11-2007 21:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door scorpie op 31-12-2007 17:03 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
| Youtube |
Anoniem: 169123
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Anoniem: 114719
heb van alles geprobeerd:scorpie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:49:
Simpele Google query gaf mij dit terug:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=316047&page=3
Denk dat je een andere dvd moet opofferen om te kijken of dat wel werkt, of anders even je PS3 HD (opnieuw) formatten en kijken wat de installer dan doet.
denk toch echt dat het aan jou ligt, hier geen probs iigAnoniem: 169123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:22:
[...]
heb van alles geprobeerd:
andere dvd + -
andere dvd brander
op windows gebrand en op ubuntu
denk dat het aan ps3 zelf ligt..
probleem opgelost:) het lag aan de bootloader. op de iso bestand van yld 6 is er een mapje die ps3 heet dus die heb ik geplaatst op een memorystick ipvfreekweb schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:24:
[...]
denk toch echt dat het aan jou ligt, hier geen probs iigzowel met ydl 6.0 als ubuntu niet...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 03-04-2008 18:15 ]
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 03-04-2008 20:43 ]
Meestal is ubuntu te installeren via de livecd.Anoniem: 169123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:22:
Vraagje..
de ubuntu 7.10 versie is dat alleen live cd voor ps3 ? kan je het niet installeren ?
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2008 23:01 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 36% gewijzigd door Nipje op 08-04-2008 11:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aangezien je gewoon je standaard tobo kunt gebruiken op je PS3 is het beide prima mogelijk lijkt mij..oisyn schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:59:
Hoe gaat dit in z'n werk eigenlijk? Installeer je linux op het ding, en ga je dan *op de PS3* coden? Of doe je dat remote, zoals wij het in principe doen (met die fantastische ProDG debugger en SN target manager![]()
![]()
doe mij maar een 360 icm visual studio
). De cell is wel cool om voor te programmeren trouwens.
Jah, dat is ook waarom ik nu in dit topic zit, ik was nieuwsgierig naar code voorbeelden ofzo.oisyn schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:11:
Uhm, is dit een "hoe installeer ik linux op de PS3" topic, of gaat de topic over programmeren voor de PS3?
ik bedoelde eth0 idd, maar wat ik heb geprobeerd:scorpie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:26:
Heb je iets van sysctl in ubuntu? Zo ja, even de output van sysctl -hw hier gooien.
En misschien is het 'voor het nageslacht' ook wel handig om dan meteen hier neer te zetten wat je allemaal hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen. ('Het is gelukt', maar er vervolgens niet bijzetten hoe, heeft voor niemand enig nut).
PS. ik denk dat je eth0 bedoelt ipv oth0, maar dat terzijde
Precies. Je boot linux op je PS3 en gaat dan daadwerkelijk op de PS3 coden, testen, debuggen etc.SH4D3H schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:17:
[...]
Aangezien je gewoon je standaard tobo kunt gebruiken op je PS3 is het beide prima mogelijk lijkt mij.
[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 09-04-2008 13:16 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Anoniem: 42901
Ik heb Ubuntu gekozen als smaakje en het developen is net als op m'n gewone Ubuntu desktop/laptops. Je kan direct op de machine coden, maar ik vind een SSH connectie handiger:.oisyn schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:59:
Hoe gaat dit in z'n werk eigenlijk? Installeer je linux op het ding, en ga je dan *op de PS3* coden? Of doe je dat remote, zoals wij het in principe doen (met die fantastische ProDG debugger en SN target manager![]()
![]()
doe mij maar een 360 icm visual studio
). De cell is wel cool om voor te programmeren trouwens.
Ik ben atm met de gedachte aan't spelen om een gedeeltelijke implementatie van OpenGL ES te maken die de 6 SPU's gebruikt om te renderen(met simpele lighting en texturing en vertex buffers).Creepy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:17:
[...]
Het nut ervan voor een echte game developer zie ik er overigens niet in aangezien het 3d gebeuren door de hypervisor niet is aan te spreken. Het enige voordeel hiervan is dat je de architectuur van de cell onder de knie kan krijgen zonder een echte PS3 devkit nodig te hebben.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 09-04-2008 16:43 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Kenny_026 op 22-04-2008 16:50 ]
Heb je in linux ook geen toegang tot die 7e? JammerAnoniem: 42901 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:28:
Ik ben atm met de gedachte aan't spelen om een gedeeltelijke implementatie van OpenGL ES te maken die de 6 SPU's gebruikt om te renderen(met simpele lighting en texturing en vertex buffers).
Anoniem: 42901
Geen 7de, da's jammer inderdaad..oisyn schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:58:
[...]
Heb je in linux ook geen toegang tot die 7e? Jammer. Verder wel interessant. Heb je al nagedacht over hoe je texture-caching gaat implementeren? Want 256KB voor code, stukje framebuffer én stukje texture data is nou niet heel erg veel
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 23-04-2008 10:08 ]
[ Voor 28% gewijzigd door !null op 08-02-2009 14:08 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Anoniem: 209041
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 24-05-2009 11:36 ]
Kusjes ja voor het geval dat er mensen daar om beginnen te zeuren( Wat geen kusje!)!null schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:35:
Kusjes?
Nee het is in principe zo traag als wat. Je kunt het wel snel krijgen hoor, met een efficiente window manager (dus niet gewoon Ubuntu installeren), maar dan nog, de PS3 heeft maar 256MB RAM, dan gaat ie vrij snel swappen en daar wordt je ook niet vrolijk van met het 2.5 inch schijfje. Met een SSD erin gaat het vast veel sneller maar goed, het is in die zin geen snelheidswonder voor gewoon gebruik. Dat ding heeft wel een batterij aan rekenkracht, maar dat moet je aanspreken.
Verder is het een andere architectuur (powerpc ipv x86) dus kun je eigenlijk alleen opensource games zoals Warzone 2100 en OpenTTD spelen. Warzone 2100 wil bij mij niet echt, OpenTTD wel, maar dat zou ik alleen spelen op Full HD.
Volgens mij zijn er wel mogelijkheden om oude games van de PS1 en Nintendo uit die tijd te emuleren. Dosgames lukt ook vast wel, maar het is een beetje zonde natuurlijk.
Edit: Dit is trouwens het programmeer topic, maar ik snap wel dat je je vraag hier stelt, er is geen algemeen PS3 - Linux topic.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Sorry ik pas...dit is niet wat ik gehoopt hadFaust schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:47:
Grappige "discussie".
Linux op de ps3 is niet 'echt' om te gamen, anders zou je wel toegang tot de rsx hebben.
maar je kan er wel lol mee hebben hoor
[video]
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209041 op 24-05-2009 16:39 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Er zijn haast geen OS dat mogelijk zijn op de ps3, vanwege een andere processor architectuur. Afvallers: vele linuxdistributies, windows en mac os x. Stel dat je een ander besturingssysteem zou vinden, dan zou gamen nog niet mogelijk zijn omdat de toegang tot de rsx er niet is.Anoniem: 209041 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:38:
[...]
Sorry ik pas...dit is niet wat ik gehoopt had
Is het installeren van OSX al mogelijk? Die OS is ook niet om te gamen maar geschikter dan Linux?
Euh, de CELL *is* een PPC variant, dus what's your point?Boeboe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:36:
OSX bestaat voor x86/64 en powerpc processoren. De ps3 bevat een Cell processor. Zoek het verschil
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2009 22:55 ]
Oftewel: er zijn nog maar een paar zaken geoptimaliseerd voor de cell architectuur. Dus het draait allemaal wel maar er valt nog meer te optimaliseren.CVCell is currently able to speed up some functions.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
[ Voor 18% gewijzigd door !null op 17-07-2009 09:35 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq