Toon posts:

Speedtouch 546 poort 21 forwarden dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 3.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Nadat ik in mijn nabije omgeving had gezien hoe makkelijk een NAS server kan zijn, besloot enkele dagen geleden er zelf een temaken.

Ik heb freeNAS thuis op een van mijn computers geïnstalleerd en "juist" geconfigureerd.
De geïntegreerde Samba server werkt perfect en ook de ftp server werkt intern naar behoren. Het probleem komt echter wanneer ik de ftp server van buiten af probeer te benaderen. Steeds krijg ik maar geen verbinding met mijn server

wat heb ik allemaal gedaan:
gecontroleerd of poort 21 los staat
http://www.checkmyports.com/index.php?port=21&doscan=yes
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
in allebei de gevallen blijkt poort 21 niet los te staan

Nu had ik al wat problemen om poort 21 te forwaarden dus heb ik mijn speedtouch 546, dus heb ik de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Ook hier mocht het "correct" (dit nog eens dunnetjes overgedaan in 45 minuten met helpdesk van speedtouch a 0.70 eurocent per minuut) invullen van de port forwarding niet helpen.

Ook heb ik via telnet geprobeerd om de poort te forwarden. Ook dit mocht niet baten.

Om een lang verhaal kort te maken, wat ik ook probeer om poort 21 te forwarden, het modem slaat

Hier een link met de screenshot van de instelling

Ik ben nu al 2 dagen bezig met het forwarden van die ene poort en wordt er nogal moedeloos van, dus als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:23:
Beste medetweakers,

Nadat ik in mijn nabije omgeving had gezien hoe makkelijk een NAS server kan zijn, besloot enkele dagen geleden er zelf een temaken.

Ik heb freeNAS thuis op een van mijn computers geïnstalleerd en "juist" geconfigureerd.
De geïntegreerde Samba server werkt perfect en ook de ftp server werkt intern naar behoren. Het probleem komt echter wanneer ik de ftp server van buiten af probeer te benaderen. Steeds krijg ik maar geen verbinding met mijn server

wat heb ik allemaal gedaan:
gecontroleerd of poort 21 los staat
http://www.checkmyports.com/index.php?port=21&doscan=yes
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
in allebei de gevallen blijkt poort 21 niet los te staan

Nu had ik al wat problemen om poort 21 te forwaarden dus heb ik mijn speedtouch 546, dus heb ik de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Ook hier mocht het "correct" (dit nog eens dunnetjes overgedaan in 45 minuten met helpdesk van speedtouch a 0.70 eurocent per minuut) invullen van de port forwarding niet helpen.

Ook heb ik via telnet geprobeerd om de poort te forwarden. Ook dit mocht niet baten.

Om een lang verhaal kort te maken, wat ik ook probeer om poort 21 te forwarden, het modem slaat de instelling wel op, maar vervolgens gaat de poort niet los.

Hier een link met de screenshot van de instelling

Ik ben nu al 2 dagen bezig met het forwarden van die ene poort en wordt er nogal moedeloos van, dus als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.
Vergeet niet dat je ook poort 22 moet forwarden ... 21 is control 22 is data!
Nu was er ook zoiets als passive mode die alles door 21 kon sturen, maar daar twijfel ik op dit moment aan...

Overigens, die screenshot is nogal klein... heb je hem ook wat groter ?

Verwijderd

Topicstarter
De link heb ik al groter gemaakt

• Dieter
Waarom heeft de freenas server een publiek ip adres ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit werd mij bij de helpdesk aangeraden, dan moest die sowieso van buiten af zijn te benaderen..
Echter helpt dit helemaal niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 15:41 ]

• Dieter
Mh, lijkt mij sterk.

Hoe ik het zou doen en hoe het ook zou moeten werken :
- De Freenas een statisch intern ip adres (192.168.x.x)
- port 21 & port 22 forwarden naar dit ip adres.

Kan je een screenshot nemen van de plaats waar je de forwarding doet ?

(oh en hoe test je deze zaak ? Want vanaf je eigen netwerk via het publieke IP proberen gaat zowieso niet werken, je gaat het aan iemand moeten vragen die werkelijk extern zit)

(nog een andere optie is om je freenas in je DMZ te zetten, echter opletten! dan zijn alle services bereikbaar vanop het internet)

[ Voor 38% gewijzigd door Dieter op 19-02-2007 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier zie je een link naar screenshot van napt menu

Nu vraag een kekende nog steeds of mijn server te benaderen is of kijk ik op http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 (shield up) of er een poort los staat.

"(nog een andere optie is om je freenas in je DMZ te zetten, echter opletten! dan zijn alle services bereikbaar vanop het internet)" hoe is dit te doen? dat zou de zaak nog makkelijker maken om te testen (hoef ik niet steeds degene te vragen).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 16:00 ]

• Dieter
Ok, zoals ik het nu zie staan je ports geforward naar 192.168.1.171. Dus moet je server ook dat adres krijgen natuurlijk. Wanneer dit gebeurd is, moet je aan iemand extern vragen of hij/zij op je ftp server kan verbinden. Die persoon moet dan niet het intern adres gebruiken (192.168.x.x) maar je extern adres (WAN adres, waarschijnlijk 82.x of 81.x). Alle requests op port 21 of 22 op de WAN kant zullen dat geforward worden naar je intern adres.

Laat ons even weten wat de uitkomst is van deze test.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-st780.html
Hier staat hoe je het modem in DMZ kunt zetten, maar ik heb het idee dat de helpdesk je dit heeft laten doen aangezien je zegt dat ze hadden gezegd dat je je NAS-server een publiek ip-adres moest geven.
15 Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Ja, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zul met NAT werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

# Klik in het menu op Thuisnetwerk.
# Klik in het menu op Apparaten.
> U komt in het scherm Lokale netwerkapparaten.
# Klik onder Kies een taak... op Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen.
> U komt in het scherm Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat.
# Klik in de tabel Internetservice op Bewerken.
# Selecteerd onder Apparaat De PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
# Klik op Toepassen.
Op deze manier zou je de poorten moeten open zetten (Ik heb het config-scherm van mijn ST780WL in het Engels staan, maar dat zou even goed wel moeten lukken lijkt me):
Klik op "Toolbox", "Game & Application Sharing", "Create a new game or application", geef het een naam, kies voor "Manual entry of Port Maps", klik op "Next". Kies het protocol (of laat het gewoon op "Any" staan), vul in beide "Port Range" vakjes 21 in en vul ook bij "Translate to" 21 in. Mep nu op "add" en doe hetzelfde nog eens voor poort 22.
Nu klik je op "Assign a game or application to a local network device" en dan kies je in dat dropdown menu de naam uit die je het gegeven hebt en je NAS-server kies je in het device-dropdown menu. Daarna weer op "add" klikken en het zou in principe moeten werken.

Ik ga er maar even vanuit dat in je FTP-server ook staat dat ie poort 21/22 moet gebruiken. Als dit niet zo is, dan moet je die poorten wat in je FTP-server staan invullen bij "Translate to".
Als je een firewall op je NAS-server hebt staan (ook standaard Windows Firewall kan al genoeg zijn), schakel die dan compleet uit.

Probeer je trouwens zelf via het externe ip-adres verbinding te maken met je server of laat je iemand op een andere locatie dit proberen? Als je het zelf probeert kan het nl. ook nog zo zijn dat local nat-loopback uit staat en dan kom je inderdaad niet op je eigen server.

[ Voor 37% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 10:44 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Dieter schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:30:
Ok, zoals ik het nu zie staan je ports geforward naar 192.168.1.171. Dus moet je server ook dat adres krijgen natuurlijk. Wanneer dit gebeurd is, moet je aan iemand extern vragen of hij/zij op je ftp server kan verbinden. Die persoon moet dan niet het intern adres gebruiken (192.168.x.x) maar je extern adres (WAN adres, waarschijnlijk 82.x of 81.x). Alle requests op port 21 of 22 op de WAN kant zullen dat geforward worden naar je intern adres.

Laat ons even weten wat de uitkomst is van deze test.
Gisteren moest ik zelf nog weg en heb ik dus met die instelling zoals die in het laatste screenshot staan geprobeerd de pc te bereiken, maar het lukt niet.

Overigens heb ik de pc ook al in de DMZ gehad op aanraden van de helpdeks (wist niet dat dat DMZ hete, maar wel op wikipedia gekeken). Dit is te zien op het eerste screenshot Ook dit mocht niet baten.

Ik zelf begin mij steeds meer te vinden in het scenario van het volgende topic:
Thomson 740 Firmware (port forwarding drama) vooral het volgende stuk tekst lijkt veel op mijn probleem.
"Het vreemde is ook dat in de router de poorten wel als open aangegeven staan maar deze het niet zijn....."

Edit: deze Freenas versie is een linux distro die geheel is toegespits op opzetten van een ftp server. het lijkt me dus niet dat er nog een soft firewall aanwezig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 13:09 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Heb je al eens geprobeerd om poort 20 ipv 22 te forwarden ?
Dit is namelijk (wel) de standaard data port voor een active ftp server.

Als je passive draait, moet je (afhankelijk van de server die je gebruikt) een port range forwarden.

Als je telnet naar je server (van buiten af !) op port 21 (telnet [server] 21), wordt er dan wel gecommuniceerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Psies 20 is de standaard poort voor ftp data... Je kan idd in de ftp server software andere poorten configureren maar 20 is de standaard.

Poort 22 is standaard voor ssh verkeer, zeker niet standaard voor ftp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel 20 als 21 en 22 los staan, maar de server is nog steeds niet van buiten af te bereiken. Zelf begin ik steeds meer te denken aan een brakke NAPT server en vraag me af hoe ik deze weer nieuwe leven kan inblazen (resetten of zo...)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer eens een paar andere ports, ikzelf heb ook FreeNAS draaien maar heb FTP gewoon op 20202 e.d. (puur als voorbeeld) staan daarbij forward ik een paar data ports b.v. 1701-1710.
Met deze instellingen heb ik totaal geen problemen met inloggen/fxp'en etc.
Ik moet wel zeggen na mijn 546V1 vervangen te hebben met de 546V6 het ff aankloten was omdat de keuzes in de eerdere versies gewoon veel makkelijker lees toegankelijker waren.

Ik zou zo niet durven zeggen wat ik precies gedaan heb dat te fixen, misschien dom geluk maar het werkt dus ik raak het niet meer aan ;)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ook poort 20202 los gooien mocht niet baten, de vuurmuur blijft helemaal dicht.

• sjongenelen
  • Laatst online: 23-03 11:26
je nas zit intern op een hele andere range??? kun je vanuit de nas het modem pingen?

je moet je nas het ip geven waar je de poorten naar open hebt gezet; 192.168.1.171

of zet m dhcp en gebruik de hostname van het apparaat als je het niet snapt:/

edit: en zie je in de logging van je modem wat er fout gaat? (je hebt logging op je portforwarding aan staan zag ik)

[ Voor 19% gewijzigd door sjongenelen op 21-02-2007 14:34 ]

you had me at EHLO

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 11:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:52:
Ik heb zowel 20 als 21 en 22 los staan, maar de server is nog steeds niet van buiten af te bereiken. Zelf begin ik steeds meer te denken aan een brakke NAPT server en vraag me af hoe ik deze weer nieuwe leven kan inblazen (resetten of zo...)
Zie je wel in de logging van de FTP-server dat iemand heeft proberen in te loggen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:30:
je nas zit intern op een hele andere range??? kun je vanuit de nas het modem pingen?

je moet je nas het ip geven waar je de poorten naar open hebt gezet; 192.168.1.171

of zet m dhcp en gebruik de hostname van het apparaat als je het niet snapt:/

edit: en zie je in de logging van je modem wat er fout gaat? (je hebt logging op je portforwarding aan staan zag ik)
1) zoals je hier kunt zien zit 192.168.1.171 wel in de range van de dhcp pool van de speedtouch

2) Verder verloopt het pingen van uit NAS naar het modem goed

3) hier zie je overzicht van het log bestand (ik heb de externe ip adressen door "x" vervangen:

20:41:16 (since last boot) FIREWALL event (1 of 13): disabled rules

20:41:16 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

20:34:26 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 2) : Protocol: TCP Src ip: xx.xx.xxx.xx Src port: 10067 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 51003 Chain: forward_host_service Rule Id: 9 Action: accept

20:32:53 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: xx.xx.xxx.xx Src port: 10065 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 51003 Chain: forward_host_service Rule Id: 9 Action: accept

20:31:25 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 3) : Protocol: TCP Src ip: xx.xx.xxx.xx Src port: 10063 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 51003 Chain: forward_host_service Rule Id: 9 Action: accept

20:31:03 (since last boot) IDS proto parser : udp null port (1 of 2) : xxx.xx.xxx.xxx xx.xx.xxx.xxx 0394 UDP 0->1026

20:29:55 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: xx.xx.xxx.xx Src port: 10051 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 51003 Chain: forward_host_service Rule Id: 9 Action: accept

20:24:56 (since last boot) FIREWALL event (1 of 2): created rules

20:21:16 (since last boot) FIREWALL event (1 of 12): enabled rules

20:21:16 (since last boot) FIREWALL event (1 of 43): modified rules

20:19:59 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: xx.xx.xxx.xxx Src port: 44077 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 20202 Chain: forward_host_service Rule Id: 7 Action: accept

19:46:27 (since last boot) FIREWALL level changed to Disabled.

19:45:12 (since last boot) FIREWALL level changed to BlockAll.

19:33:11 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 2) : Protocol: TCP Src ip: x.xx.xxx.xxx Src port: 57495 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 20202 Chain: forward_host_service Rule Id: 7 Action: accept

19:30:31 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: x.xx.xxx.xxx Src port: 57374 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 20202 Chain: forward_host_service Rule Id: 7 Action: accept

19:29:58 (since last boot) FIREWALL event (1 of 11): created rules

19:23:24 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: x.xx.xxx.xxx Src port: 57057 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 20 Chain: forward_host_service Rule Id: 5 Action: accept

19:23:07 (since last boot) IDS proto parser : tcp null port (1 of 20) : x.xx.xxx.xxx xx.xx.xxx.xxx 0040 TCP 57042->0 [......] seq 3782039179 win 8192

19:23:07 (since last boot) FIREWALL rule (1 of 1) : Protocol: TCP Src ip: x.xx.xxx.xxx Src port: 57042 Dst ip: 192.168.1.171 Dst port: 22 Chain: forward_host_service Rule Id: 3 Action: accept

19:23:07 (since last boot) IDS scan parser : tcp syn scan: x.xx.xxx.xxx scanned at least 20 ports at xx.xx.xxx.xxx. (1 of 1) : x.xx.xxx.xxx xx.xx.xxx.xxx 0040 TCP 57042->79 [S.....] seq 3211763454 win 8192

17:38:09 (since last boot) IDS proto parser : udp null port (1 of 2) : xxx.xx.xx.xxx xx.xx.xxx.xxx 0394 UDP 0->1026

14:45:44 (since last boot) IDS proto parser : udp null port (1 of 2) : xx.xxx.xx.xxx xx.xx.xxx.xxx 0394 UDP 0->1026

11:53:21 (since last boot) IDS proto parser : udp null port (1 of 2) : xxx.xx.xx.xx xx.xx.xxx.xxx 0394 UDP 0->1026

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 16:48
Kan je die router niet gewoon via telnet benaderen en de zooi instellen en zo'n brakke webinterface achterwege laten?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd, zowel via command en via telnet (niet gelukt) en met Nubz_alcatool9d wat wel lukte om te voorwaarden, maar ook hier is dan mijn server nog niet te bereiken.

• sjongenelen
in je screenshot staat de NAS op een 81.x.x.x. ip.. klopt dat wel? of heb je dat al aangepast :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in de eerste screenshot, daar staat de NAS server in de DMZ, dit was op aanraden van de helpdesk. Omdat dit niet hielp, heb ik de NAS server later weer een statisch intern netwerk adres gegeven en tevens uit de DMZ gehaald.

Ook het uit de DMZ halen en het forwarden van poort 20,21,22 op het interne adres helpt niet (zie screenshot 2).

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:09
FTP is idd een lastig protocol, volgens mij moet je ook nog iets doen met poorten boven de 1024. Na wat google werk kwam ik een voorbeeld van een sessie tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~paderijk/pics/ftp-act-chat.jpg
Misschien dat je hier wat mee kan..... :|

My weblog

• sjongenelen
nee, je moet waarschijnlijk de passive / active mode veranderen van je ftp server..
Porten worden nl. ook nog eens random gekozen (erg hoge nummers) dit voor de veiligheid. Jouw speedtouch zal dit niet ondersteunen... :/

zie volgende link voor info:

http://slacksite.com/other/ftp.html

edit:

volgens die site:

Active FTP :
command : client >1023 -> server 21
data : client >1023 <- server 20

Passive FTP :
command : client >1023 -> server 21
data : client >1023 -> server >1023

edit2: misschien heb je wat aan dit topic, vooral dat local ip versturen:

Topnotch's FTP-en via Planet

[ Voor 70% gewijzigd door sjongenelen op 23-02-2007 10:12 ]

you had me at EHLO

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
1. Geef je ftp server een vast ip adres in de interne range van je modum 192.168.1.x
2. test de instellingen.. zorg dat je intern vanaf een andere pc kan pingen/connecten
3. test de instellingen.. zorg dat je vanaf de ftp server kunt pingen naar het modum/internet

4. verzeker je dat je provider geen portrange blokkeert...
5. zorg dat je server direct op het modum staat aangesloten, dus geen extra router ertussen.
6. Zorg dat je modum in standard NAT mode staat.. geen DMZ onzin..
7. zet de firewall op je modum eerst uit!!!! (mocht deze aanwezig zijn)
8. Controlleer ook of je niet toevallig de ftp server in het modum zelf hebt aangezet.

9. Maak een portmapping aan:

extern ip --- port ---- intern ip ---- port ----- protocol
0.0.0.0 ---- 21 ----- 192.168.1.x ---- 21 ------ TCP

Vergeet niet "apply" en te saven!!!

10. test dit door nu vanaf het internet (bij een kennis) te verbinden naar je eigen publieke ip adres.

START > cmd <ENTER> "telnet jouwipadress 21" en dan kijken of je antwoord krijgt.

Als dit werkt is de portmapping in orde. Werkt het niet ga terug naar stap 4

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja leuk Terrestrial, maar soms heb je toevallig wel meerdere PC's staan, en de router zit in dit modem ingebouwd. Jouw optie is er dus een die niet toe te passen is. En testen of poorten open staan hoeft niet bij kennissen, maar kan ook op bijvoorbeeld www.checkmyports.com.

@TS: Wanneer checkmyports.com een poort niet kan vinden, zal er wel een probleem zijn? Wat ik even na zou kijken:

1. Heeft de server-PC een vast IP-adres (dus niet via DHCP), en is dit ook echt het IP-adres wat je instelt in de modem/router? Wanneer je andere poorten forward naar de server, werkt dit dan wel?
2. Schakel alle virusscanner- en firewallsoftware op de server uit
3. Zorg dat de FTP-server ook verbindingen van externe netwerken ondersteunt!
4. Zorg dat de FTP-server op externe verbindingen ook het externe IP meestuurt. (anders gaat 'ie "PORT 192,168,1,71,x,y" naar buiten sturen, en nee, dat werkt niet)
5. Stel in je FTP-server-software een portrange in voor dataverkeer (ergens tussen de 7000 en 7999 bijvoorbeeld) en forward deze range in je router ook naar je server

Hopelijk kun je hiermee wat verder.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 23-02-2007 15:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
CodeCaster schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:14:
Ja leuk Terrestrial, maar soms heb je toevallig wel meerdere PC's staan, en de router zit in dit modem ingebouwd. Jouw optie is er dus een die niet toe te passen is. En testen of poorten open staan hoeft niet bij kennissen, maar kan ook op bijvoorbeeld www.checkmyports.com.
Misschien toch wat beter lezen codecaster... Wat hebben meer pc's hier in godsnaam mee te maken.? Ten 2e ik weet dat de meeste modums meestal ook router spelen. Alleen de meeste mensen weten dat vaak niet. Zien 1 uitgang op het ding en kopen een extra router voor hun "meerdere pc's" Vat je 'm?

Testen op poorten kun je beter via telnet doen. Dat is een stuk betrouwbaarder dat zo'n webservice die zich weet jij veel waar bevind hoor.

Verwijderd

Volgens mij kan je alleen "passive"mode gebruiken als je achter je router een FTP-server hebt.
Voor passive heb je hoge poorten nodig die nodig zijn om een verbinding op te zetten.

Zit je FTP direkt aan internet en kan FTP ook gebruik maken van je externe adres dan kan active mode gebruikt worden.

Voor meer info: http://www.aesir.nl/active_vs_passive_ftp.html

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 15:50 . Reden: extra info ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:45:
Volgens mij kan je alleen "passive"mode gebruiken als je achter je router een FTP-server hebt.
Voor passive heb je hoge poorten nodig die nodig zijn om een verbinding op te zetten.

Zit je FTP direkt aan internet en kan FTP ook gebruik maken van je externe adres dan kan active mode gebruikt worden.

Voor meer info: http://www.aesir.nl/active_vs_passive_ftp.html
Goed link (engelse versie staat in de grote portfarding faq.) maar foute conclusie.

ALs je alleen poort 21 goed open zet kun je verbidning maken met ftp maar nog geen files overbrengen of directories listen. Maar dat lukt de ts nog niet eens. ( en dit topic lijkt idd wel heel veel op dat andere speedtouch wanhoop topic)

poort 20 open zetten hoeft NIET. voor active werkt het tenzij de andere ook achter een firewall zit. Voor passive zul je een extra range moeten open zetten en die range aangeven in je ftp server. Maar dat heeft allemaal pas zin als je een eerste connect kunt maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Terrestrial schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Misschien toch wat beter lezen codecaster... Wat hebben meer pc's hier in godsnaam mee te maken.? Ten 2e ik weet dat de meeste modums meestal ook router spelen. Alleen de meeste mensen weten dat vaak niet. Zien 1 uitgang op het ding en kopen een extra router voor hun "meerdere pc's" Vat je 'm?

Testen op poorten kun je beter via telnet doen. Dat is een stuk betrouwbaarder dat zo'n webservice die zich weet jij veel waar bevind hoor.
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:23:
(...) op een van mijn computers geïnstalleerd (...)
Hij heeft meerdere computers, en dus een router nodig. Anders kunnen ze niet allemaal op internet. En een Speedtouch 546 heeft 4 uitgangen.

En de site checkmyports.com is al geruime tijd in de lucht, wanneer ze onzorgvuldig met je gegevens om zouden gaan zou dat wel bekend worden. Verder, wat moeten ze met je IP-adres en het feit dat er een poort open staat? Hier is niks geheims aan hoor...

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 23-02-2007 19:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT, de FTP server is nu van buiten af te benaderen. Hoe ik het precies allemaal heb gedaan, staat in onderstaande link.

http://freenas.bcapro.com...&CategoryID=25&EntryID=76 _/-\o_ _/-\o_

Jullie worden allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken!!! O-)
Pagina: 1