Thomson 740 Firmware (port forwarding drama)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-03 07:50
Hallo, ik zit hier met een Thomson 780 WL router. De Port forwarding van de router is zodanig brak dat je na een week de opengegooide poorten weer helemaal opnieuw kan instellen. Het probleem zit hem ergens in de Games En Application sharing, hier moet je een applicatie aan een computer toekennen zo gooit de router dan poorten open. ik heb al van alles geprobeerd waarond UPNP uitschakelen/inschakelen en firewall uitschakelen. maar niets werk. Het vreemde is ook dat in de router de poorten wel als open aangegeven staan maar deze het niet zijn.....

Ik wordt hier zo langzamerhand een beetje gek van en overweeg een andere router aan te schaffen (een simpele sweex die niet aan games en application sharing doet). Maar misschien is er iemand die een andere firmware weet voor mijn thomson 780 (een geh@ckte of zo). En anders zou ik baat hebben bij advies voor het aanschaffen van een andere (annex B) router. eentje die gewoon simpel is en waarbij de poorten ook onthouden worden.

Verwijderd

join the family.....Speedtouch 546 poort 21 forwarden dilemma |:( ;(

Precies hetzelfde, wel zeggen dat ze los staan, alleen zijn de poorten niet los.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 00:57 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je zelf die ST780 gekocht of heb je die icm InternetPlusBellen gekregen? Als je die bij het IPB hebt gekregen dan heb je helaas pech en zul je moeten wachten tot KPN een nieuwe firmware erin heeft gezet waar het probleem mee opgelost is.
Ik heb zelf hier ook de 780WL (zelf gekocht) en heb totaal geen problemen met poorten open zetten. Firmware versie die ik erin heb staan is 6.1.7.2.
Maar wat is je exacte probleem? Het werkt totaal niet of het werkt na een week niet meer?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Annihilism
Het werkt na een week niet meer, en ik heb hem dus niet bij het IPB gekregen, ik heb hem los aangeschaft. Het is dus een normale Thomson Speedtouch router:
SpeedTouch

Information

Product Name: SpeedTouch 780
Serial Number: CP0606JT39P
Software Release: 6.1.9.6

Configuration

Service Name: Routed PPP (modified by user)
Time Since Power-on: 1 day, 16:17:03

ik heb dus versie 6.1.9.6

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zat de firmware er standaard in of heb je die er zelf in geflashed? Je zou dan natuurlijk eens die 6.1.7.2 kunnen proberen.
Er zit me iets bij dat er nog bepaalde problemen mee waren en dat was voor mij een reden om die 6.1.9.6 er nog niet in te flashen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Annihilism
Ik heb de firmware er zelf in geflashed omdat ik dacht dat dat het probleem zou oplossen. Het probleem is dus dat wanneer ik DC++ wil gebruiken dat ik eerst de poort open moet gooien, dan doe ik dit en het gaat goed. DC werkt dus. Maar na een week (of soms al enkele dagen) doet DC++ het niet meer en moet ik alle poorten weer opnieuw in voeren (ze staan er nog in, ze staan ook aangegeven als open, maar zijn het niet) en moet ik dus de entries verwijderen en opnieuw toevoegen.

Maar ik zal eens proberen of die 6.1.7.2 firmware werk :) (is het trouwens wel mogelijk om een oudere firmware terug te flashen?)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Firmware downgraden gaat ook gewoon. Waarschijnlijk krijg je bij de "upgrade" dan de waarschuwing/melding dat je een oudere firmware gaat installeren.

• Annihilism
Nou ik heb hem gedowngrade naar versie 6.1.7.2. Zal nog laten weten hoe het afloopt :). iig bedankt voor je help :)

• Annihilism
Nou, 2 weekjes later...

Hij doet t weer :) was dus de firmware. Na 2 weken heeft ie alle poorten nog onthouden en werken ze ook allemaal nog.

Conclusie:
De firmware 6.1.9.6 is nog niet helemaal stabiel (bij die van mij iig). Laat dus mooi 6.1.7.2 er op staan :)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Annihilism schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:23:
Nou, 2 weekjes later...

Hij doet t weer :) was dus de firmware. Na 2 weken heeft ie alle poorten nog onthouden en werken ze ook allemaal nog.

Conclusie:
De firmware 6.1.9.6 is nog niet helemaal stabiel (bij die van mij iig). Laat dus mooi 6.1.7.2 er op staan :)
Roep nog even niet te hard, morgen heb je het probleem misschien ineens weer :P
Hopelijk niet iig, firmwares zijn af en toe rare dingen..

Pagina: 1