Toon posts:

laptop info vorig topic gesloten ????????

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn vorige topic is gesloten maar snap nie helemaal waarom.
Ik ben zelf totaal niet bekend met de inhoud van pc's en laptops vandaar dus dat ik er een topic over opende.

ik zoek me rot naar info maar als er dan ineens over benchmarks enzo gepraat gaat worden en dat ik zelf niet aan het zoeken zou zijn ...........???

ik krijg dan van turkish deze post te lezen:

Tja zoek eerst eens uit hoe de materie in elkaar zit. Benchmarks van videokaarten zijn in overvloede te vinden.

Dit is in ieder geval niet de manier om een topic te openen en zeker niet om zo te dicussiëren. Op got verwachten gewoon dat je zelf het één en ander uitzoekt en dat is iets wat niet uit je postings blijkt. Dicht dus.

ik ben dus wel degelijk op zoek en aan het rondvragen over hoe en wat maar de meningen verschillen over bepaalde laptops.

ik heb echt totaal geen verstand van laptops vandaar dat ik de vraag hier stelde.
het gaat mij er dus gewoon simpelweg om dat er een goeie videokaart in zit en jullie kunnen mij daarbij helpen.

En een vrouw die hulp nodig heeft willen jullie toch wel helpen :P

mja als iemand nog opties heeft dan hoor ik ze graag en in de tussentijd ben ik zeker zelf ook op zoek naar een laptop die dus voldoet aan degene die ik zelf nu heb maar moet deze dus om gaan ruilen in de winkel maar heb een marge van 1000 euro en dus kan ik een andere laptop krijgen in de winkel maar niet duurder als 1000 euro.
nu zijn we dus terecht gekomen bij de acer aspire 9302 maar ben op zoek naar nog een betere in dezelfde prijsklasse maar dan met een nog betere videokaart.

graag jullie advies dus en hoop niet dat het topic weer gesloten wordt want ik doe zelf ook mn best om te zoeken.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je dit topic: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook al doorgelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 17-02-2007 22:50 . Reden: typo ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar heb je de pricewatch voor, daar kan je gaan zoeken naar de verschillende laptops en hun specificaties. Er zijn in je vorige topics suggesties gedaan (zoals de MSI L677), en die kun je toch gaan opvolgen, door in de Pricewatch te gaan kijken waar deze het goedkoopste is? Kijk ook even naar de FAQ en policy topics, daar staat uitgebreider uitgelegd wat Turkish bedoelde.

offtopic:
je geslacht maakt echt niet uit, hoor. Je zal het toch zelf moeten doen 8)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Als je je vraag niet beter formuleerd dan dit heb je aardig grote kans dat dit topic ook weer gesloten wordt, helemaal omdat het 'not done' is om klakkeloos een nieuwe te openen terwijl je vorige met een goede reden gesloten is. Kortom, formuleer je vraag duidelijk, zoek eerst zelf dingen op, en mocht je ergens op stuiten waar je totaal niet verder mee komt kun je dat hier posten, maar probeer eerst zelf een antwoord te vinden.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Tsja, gathering is nou eenmaal bedoeld voor mensen die enige voorkennis hebben. Heb je die niet dan moet je jezelf eerst een beetje inlezen. Overigens is dat niet heel lastig. Google is een goede vriend.

Bovendien (al heb ik je vorige gesloten topic niet gelezen) zie ik niet staan waarvoor je de laptop wilt gaan gebruiken. Denk daar over na en zoek zelf een aantal laptops uit waarvan jij denkt dat het wat is.

Succes

overigens: "duurder als 1000 euro" --> duurder DAN 1000 euro ;)

www.maartenlangelo.nl

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Maarten L schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:56:
Tsja, gathering is nou eenmaal bedoeld voor mensen die enige voorkennis hebben. Heb je die niet dan moet je jezelf eerst een beetje inlezen. Overigens is dat niet heel lastig. Google is een goede vriend.

Bovendien (al heb ik je vorige gesloten topic niet gelezen) zie ik niet staan waarvoor je de laptop wilt gaan gebruiken. Denk daar over na en zoek zelf een aantal laptops uit waarvan jij denkt dat het wat is.

Succes

overigens: "duurder als 1000 euro" --> duurder DAN 1000 euro ;)
Nederlands is makkelijker als je denkt!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:46

Willem2

Ω is futile

Als je nou iets duidelijker bent, dan komt het erop neer dat de Acer die je noemt een NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache videokaart heeft en dat jij voor max. 1000 euro een laptop wilt met een betere videokaart.

Het is niet de bedoeling dat mensen dit zelf opzoeken maar dat jij dat zelf aangeeft in je topic start. Ik heb het nu even voor je gedaan. Hopelijk is dit een duidelijker uitgangspunt voor de meeste mensen.

Misschien kun je er ook nog even bijvertellen waarom je een zo snel mogelijke videokaart wilt hebben?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Willem2 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:02:
Als je nou iets duidelijker bent, dan komt het erop neer dat de Acer die je noemt een NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache videokaart heeft en dat jij voor max. 1000 euro een laptop wilt met een betere videokaart.
nee ik heb nu een dv 6137 met een 6150 nvidia erin maar daar draaien de meeste spellen niet op.
ik krijg nu de aanbieding dat ik dus die acer met die 7300 go kan krijgen maar wil dus weten wat de ervaringen zijn met de 7300go.

ohwja de reden dat ik dus een laptop wil met een goeie videokaart is omdat ik nfs wil spelen of iig spellen die net zo zwaar zijn als nfs.

aangezien nfs niet veel eist en toch mijn laptop met de 6150go het niet trekt wil ik dus een betere.
zoals ik in mn vorige topic ook vertelde :
ik stap een winkel binnen en zeg wat mn eisen zijn en deze laptop ( dv 6137) werd em aangeraden want die zou dat makkelijk aankunnen maar helaas dus niet dus nu zijn ze op zoek naar een oplossing.

vandaar dus mijn vraag heeft iemand ervaring met de 7300go van nvidia geforce?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 23:40 ]

Verwijderd

Welke spellen ? Kaarten, 3D schaken, The Sims2, zware 3D spellen (noem eens wat :? )?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
ZUCHT.

google naar 7300 go review en lees jezelf in :)
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3111
Met een GeForce Go 7300 is zwaar gamen geen aanrader, maar een potje Battlefield 2, Unreal 2K4 of Serious Sam 2 gaat hem zeer gemakkelijk af. In 3DMark06 haalde ik 600 punten. Verder is de harde schijf ook relatief snel, zodat lang laden niet aan de orde is.
kostte me nog geen 20 seconden.

dit is dus wat er (klaarblijkelijk - heb het vorige topic niet gezien - ) bedoeld werd ;)

EDIT en dit misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door iceheart op 17-02-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:38:
Welke spellen ? Kaarten, 3D schaken, The Sims2, zware 3D spellen (noem eens wat :? )?
need for speed carbon,colin mcrae rally,live for speed (online game) rayman.
dat soort spellen.

Verwijderd

Als je graag dit soort spellen speelt dan zou ik zelf geen laptop kopen maar een desktop. Vooral als je budget maar 1000 euro is hiervoor heb je namelijk wel een snelle PC maar geen gaming laptop.

Edit: En natuurlijk welkom op GoT...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 23:53 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
as above :)

maar op lage kwaliteit zou het wel moeten lukken AFAIK. verwacht alleen niet erg veel eyecandy :)

[ Voor 79% gewijzigd door iceheart op 17-02-2007 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de link van iceheart ff gevolgd en ik zie dat de 7300go 700 punten scoort.

verdere info op die site zegt me echt allemaal niks.

en tja wat blackspot zegt een desktop,die heb ik juist weggedaan omdat ik gewoon een laptop wilde en nee niet om echt op te gamen maar ik wil er wel op ''kunnen gamen'' en als je dan in de winkel komt met de eisen die je stelt aan een laptop van joh ik wil ''kunnen'' gamen met goeie kwaliteit dan moeten ze me niet iets aansmeren wat niet goed werkt.terwijl ik duidelijk heb aangegeven welke spellen ik wilde spelen.

maar goed vandaar dus mijn advies gevraagd aan jullie omdat ik zelf niet weet waar ik moet zoeken en ik snap al die gegevens niet als ik op een site terecht kom waar alles staat over een desbetreffende videokaart vandaar jullie hulp gevraagd

greetz Daan

Verwijderd

Tja, dat is helaas een erg veel voorkomend probleem, winkels die slechte adviezen geven. Ze hadden natuurlijk gewoon moeten zeggen dat ze geen laptop konden leveren voor dat soort games (binnen je budget).

Volgens mij moet je toch al snel tussen de 1400 en 2000 euro denken wil je alles een beetje vlot kunnen spelen. Ik heb hier zelf te weinig kijk op dus misschien dat iemand anders nog een merk of type kan voorstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 00:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:52:
ik heb de link van iceheart ff gevolgd en ik zie dat de 7300go 700 punten scoort.

...
count down to slotje, 10, 9, 8...

Ahh wth, heb momenteel toch niks beter te doen.

Stap 1: stel een lijstje op met dingen die je belangrijk vindt, design, schermgrootte , prijs, 'gamen', etc.

Stap 2: Kijk bij diverse winkels zowel online als offline (in de echte wereld dus) welke laptops hier het beste aan voldoen (1000 euro is nou niet echt voldoende om een echte desktop vervanger te vinden, naar mijn mening dan)

Stap 3: Zoek benchmarks (vergelijkingen dus die de prestaties van 1 product vergelijken met een hoop anderen) voor processor en grafi kaart en bekijk welke het beste is.

Stap 4: kopen

Dit zou ik doen, daarnaast zou ik eens wat FAQ's en topics door gaan lezen over hoe het hier op Tweakers er aan toe gaat, scheelt weer een topic of 4.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zul je je budget aan moeten passen, of je eisen. Voor 1000 euro heb je een goede desktop met gamemogelijkheden, maar een laptop is altijd verhoudingsgewijs een stuk duurder. Nu kun je gaan roepen dat je het wilt, maar dat verandert de zaak niet.

Aangaande het aantal punten, je kunt toch opzoeken hoe deze score zich verhoud tot andere grafische kaarten in laptops?

Ben je trouwens al in de Pricewatch gaan zoeken? Niet afwachten, gewoon zelf aan de slag en voorstellen doen :) .

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 18-02-2007 00:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
juist en dat is nu dus het probleem .
de winkel gaat me nu dus een andere laptop meegeven (acer aspire 9302) en die mag ik dan gaan testen of ik dan dus wel die spellen kan spelen zoals nfsc.
is dat niet het geval gaan we weer verder kijken want het is een fout van hun dat ik verkeerd geinformeerd ben.

mja dat ik hier dus mn vragen stel is echt niet omdat ik andere mensen moeite wil laten doen zodat ik zelf niks hoef te doen maar gewoon omdat ik er de ballen nie van snap van al die pc taal qua uitleg over videokaarten enzo.

greetz Daan

Verwijderd

Die acer heeft een:

NVIDIA GeForce Go 6100

Met een benchmark score van 225 in 3D mark 2006 wat zeker niet genoeg is voor nieuwe games...

bron: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[edit] Groeten hoef je niet te doen onder elke post (zie forum regels).

[edit2] Volgens mij heb ik de specs van die laptop fout en zit er een NVIDIA GeForce Go 7300 in (score: 700). Acer site is een beetje traaaag...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 00:20 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DriftBitch: je vorige topic is niet voor niets dichtgegaan. De eerste post van dit topic wees je er ook al op, Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! is een topic met informatie hoe je verder kunt wanneer je topic gesloten is.

Er zijn veel laptops (zie bijv laptops in de Tweakers.net pricewatch). Ook zijn er via Google genoeg reviews en benchmarks te vinden over hoe een laptop presteert. Tot slot zijn er in dit forum veel laptop-ervaringen topics te vinden zoals [Ervaringen] Asus F3 serie notebooks, [Ervaringen] Asus A6 serie deel 8, Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II en [Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1). Doe er je voordeel mee, zoek af en toe een laptop die je leuk lijkt op via Google of gebruik de search :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:06:
[...]
mja dat ik hier dus mn vragen stel is echt niet omdat ik andere mensen moeite wil laten doen zodat ik zelf niks hoef te doen maar gewoon omdat ik er de ballen nie van snap van al die pc taal qua uitleg over videokaarten enzo.
Dan is dit een mooie gelegenheid om het te leren, zo is iedereen begonnen. Er zijn FAQ's per forumtopic, zo ook voor Complete systemen en Laptops (CSL) en Videoplanken en Beeldkanonnen (VB). We helpen jou om jezelf te gaan helpen ;)

Edit: Ik heb nog even snel door je vorige topic gebladerd, en daar staan toch al een heleboel suggesties in? Daarmee kun je in de Pricewatch gaan bladeren, oftewel je kunt daar je energie beter in steken. Ervaringen met merken en types kun je dan gaan zoeken via de search optie van GoT en via Google.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 18-02-2007 00:30 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

ik heb echt totaal geen verstand van laptops vandaar dat ik de vraag hier stelde.
het gaat mij er dus gewoon simpelweg om dat er een goeie videokaart in zit en jullie kunnen mij daarbij helpen.
Dan wordt het tijd om je in te lezen i.p.v. klakkeloos een nieuw topic te openen :o.

Die verdere informatie zegt mij in principe ook helemaal niets. Is dat erg? Zijn die gegevens altijd van belang? Neen :)
Waarom? Zaken zoals "clock: chip: 350 MHz, memory: 700 MHz" bepalen niet hoe een videokaart (en in dit geval zowel de grafische processor als het geheugen) presteren. Immers zeggen MHz'en niets over de performance. MHz'en zijn enkel onderling vergelijkbaar zodra men te maken heeft met dezelfde chiparchitectuur. Uiteraard moeten zaken zoals busbreedtes (e.d.) dan niet afwijken omdat deze ook invloed hebben op de prestaties :o.

Wat een betere indicatie is zijn de 3DMark scores. Let echter wel op dat 3DMark niet representatief voor alles is. Het is dus een leuke leidraad maar bij exacte vergelijkingen zijn andere benchmarks meer dan welkom. Een ander punt is dat de rest van de hardware ook invloed heeft op de 3DMark scores. Zie daarvoor ook de tekst op die site welke ik hieronder even quote:
Here you find a list with approximative benchmark values, which can be achieved with this video card. The values can strongly deviate due to different hardware (processor, memory).
Afijn: Zodra ik kijk naar de prestaties van de nVidia GeForce Go 6100/6150 dan zie ik dat deze minder punten scoort dan de GeForce 7300 Go. Voor de gemakkelijkheid zal ik even de resultaten in een tabel zetten:
GeForce Go 6100/6150GeForce Go 7300
3DMark01400011300
3DMark0312003700
3DMark056301600
3DMark06700

Nu weet ik niet de exacte specificaties van de notebooks welke gebruikt zijn dus moeten de scores met een korreltje zout genomen worden. Echter zijn de verschillen dusdanig groot dat we in principe wel mogen stellen dat de GeForce Go 7300 een flink pak sneller is. Games zullen dus ook aanzienlijk beter draaien.

Wil je sneller? Kijk dan even rond naar andere grafische chipsets en bekijk wat deze scoren. Zet dat naast de scores van de 6100/6150 en de 7300. Houdt er ook even rekening mee dat in bepaalde gevallen gebruikt wordt gemaakt van de techniek TurboCache of HyperMemory. Dat wil zeggen dat de videochip gebruikt maakt van het interne geheugen. Dat is trager én gaat ten koste van de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Zorg er dus voor dat er 128MB dedicated RAM aanwezig is voor de videochip :).

Uit ervaring kan ik vertellen dat Need for Speed Mosted Wanted in ieder geval wel speelbaar is op 800x600 met low-detail. Mijn inziens goed genoeg voor een 'af-en-toe' spelletjesnotebook. Wil je meer, ga dan niet voor de GeForce Go 7300 :). Games zoals Warcraft III zijn perfect speelbaar, ook op hoge detail en resolutie.

Interessante links:
Notebook review.com (De link laat reeds een review zien waarin ik zie dat een GeForce Go 7400 een rond de 2000 3DMark05's scoort.)
Tweakers.net - Productsurvey

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het wordt niet gewaardeerd als er klakkeloos een tweede topic geopent wordt. Tevens bestaat de topicstart niet uit veel nuttige informatie en laat deze niet veel eigen inzet zien. Met de laatste doelen we op het zélf uitzoeken van interessante notebooks. Deze op een rij zetten en de voor- en nadelen benoemen. Let er dan op dat je enkel de interessantste notebooks aangeeft en vooral: Wáárom je niet kan kiezen.
Zie daarvoor ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.