Ik quote mezelf evenExorcist schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:41:
Vraagje :
Ik heb sinds een tijd een Pioneer DV 490-S, die kan upscalen naar 720p en 1080p.
Nu heb ik een Samsung LE32R41B, een HD Ready TV dus.
Als ik mijn DVD speler instel op 720p, heb ik bij sommige DVD's volledig beeld *bijv. Phil Collins First Final Farewell Tour*, maar bij sommige DVD's een verkleind beeld *Friends, Paul de Leeuw Brult*.
Op 480p is alles beeldvullend. Ik kan ook echt geen opties vinden dit in te stellen, maar wellicht is het normaal? Wie kan mij meer vertellen?
Ik heb, als ik 4:3 DVD's afspeel geen volledig scherm. Dit kan ik niet rechtbrijen met mn TV of DVD speler. Op 576p is alles beeldvullend, en wordt 4:3 ook 16:9 weergegeven. Ik heb geen zin om als ik een 4:3 DVD kijk steeds mn DVD speler weer op 576p te zetten. Iemand met dezelfde ervaring?
Ik heb bijv. Titanic in 4:3 Letterbox, die wordt dan ook met balken links en rechts weergegeven. De Leeuw Brult van Paul de Leeuw heb ik met balken onder, boven, links en rechts. DVD's als Oceans Eleven, Final Destination, Toppers in Concert e.d. zijn allemaal beeldvullend (native 16:9 DVD's).
Redelijk storend.