[DVD spelers] DVD players met 1080p upscaling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 22:21
Fietsbel schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:30:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om die philips te kopen, is het kastje even breed als de samsung decoder die je hebt staan?
Breder. De Samsung H360R is 35cm breed en de Philips is 43cm.

Hier de antwoorden:

DivX over scart met kleur?
Ik heb geen scart kabel maar ik heb het wel met een composiet kabel geprobeerd. Er kon gewoon met kleur gekeken worden.

Tot welke resoluties kan de 5980 upscalen?
720p, 1080i en 1080p

Kan het lettertype en grote worden aangepast?
Oeps, vergeten te checken 8)7 (zal binnenkort weer kijken)

[ Voor 37% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-09-2007 18:29 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:34:
[...]

Breder. De Samsung H360R is 35cm breed en de Philips is 43cm.

Hier de antwoorden:

DivX over scart met kleur?
Ik heb geen scart kabel maar ik heb het wel met een composiet kabel geprobeerd. Er kon gewoon met kleur gekeken worden.

Tot welke resoluties kan de 5980 upscalen?
720p, 1080i en 1080p

Kan het lettertype en grote worden aangepast?
Oeps, vergeten te checken 8)7 (zal binnenkort weer kijken)
Geweldig! Bedankt hiervoor! :D

Ik denk dat het voor mij ook de Philips wordt. Qua prijs is dit gewoon erg gunstig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:41:
Pioneer 400 geeft zwart-wit beeld bij het afspelen van een divx film via de USB op een scart-kabel.
Bij mij speelt de Pioneer DIVX via USB en scart op een gewone 4:3 TV netjes in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:26:Mijn HDTV kan alleen 720p en 1080i maar volgens iemand anders kan de 5980 tot 1080p. Ik zal is even kijken wat ik hierover kan terug vinden.
Hij kan 1080p inderdaad gewoon aan. Werdt eerder in dit topic ook vermeld. Ik heb nog niet kunnen testen of m'n mooie IMAX HD divx'jes via USB soepel werken. Weet niet wat de precieze doorvoer is van de USB aansluiting (anders maar een RW-DVDtje testen en kijken of 't daar wel goed mee gaat)

Verder prima dvdspeler/upscaler, maar volgens mij (of ik had 't nog niet kunnen vinden) kun je niet 'doorspoelen' ermee. Alleen switchen naar volgende chapters :S

Zal m'n ervaringen in 't komend weekend nog's even hier plaatsen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:12:
[...]

Hij kan 1080p inderdaad gewoon aan. Werdt eerder in dit topic ook vermeld. Ik heb nog niet kunnen testen of m'n mooie IMAX HD divx'jes via USB soepel werken. Weet niet wat de precieze doorvoer is van de USB aansluiting (anders maar een RW-DVDtje testen en kijken of 't daar wel goed mee gaat)

Verder prima dvdspeler/upscaler, maar volgens mij (of ik had 't nog niet kunnen vinden) kun je niet 'doorspoelen' ermee. Alleen switchen naar volgende chapters :S

Zal m'n ervaringen in 't komend weekend nog's even hier plaatsen ^^
Zou het een USB 1.1 hebben? Misschien is dat de reden waarom zijn doorvoersnelheid zo laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 23:45
Als je een fullhd plasma of fullhd lcd scherm hebt, heb je toch eigenlijk geen upscaling dvd speler nodig? het scherm doet deze upscaling toch zelf?

Is het zelfs niet zo dat als je je dvd speler laat scalen en vervolgens je tv nog een keer, dat je dan juist slechter beeld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JustTrying schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:08:
Als je een fullhd plasma of fullhd lcd scherm hebt, heb je toch eigenlijk geen upscaling dvd speler nodig? het scherm doet deze upscaling toch zelf?

Is het zelfs niet zo dat als je je dvd speler laat scalen en vervolgens je tv nog een keer, dat je dan juist slechter beeld krijgt?
De scalers in bijna alle tv's zijn zo ongelovelijk slecht dat een goede scaler in de dvdspeler bijna een must is. In sommige tv's kun je de scaler/beeldverbeteringen uitschakelen, sommige doen niets met het signaal indien het signaal 1080p is. Maar bijna alle hier genoemde dvdspelers hebben ook niet al te beste scalers (maar sommige nog steeds beter dan de meeste tv's).

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 06-10-2007 11:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
|sWORDs| schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

De scalers in bijna alle tv's zijn zo ongelovelijk slecht dat een goede scaler in de dvdspeler bijna een must is. In sommige tv's kun je de scaler/beeldverbeteringen uitschakelen, sommige doen niets met het signaal indien het signaal 1080p is. Maar bijna alle hier genoemde dvdspelers hebben ook niet al te beste scalers (maar sommige nog steeds beter dan de meeste tv's).
Een Oppo dvd speler is dan waarschijnlijk nog de betere, of wat raad je aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n pa heeft hier een Pioneer 600 en die scaled erg netjes op moet ik zeggen. Gisteravond op de beamer gekeken en het was echt een _stuk_ beter dan de Phillips speler die niet upscalede. Alle lelijke kartels bij scherpe lijnen waren verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:57:
M'n pa heeft hier een Pioneer 600 en die scaled erg netjes op moet ik zeggen. Gisteravond op de beamer gekeken en het was echt een _stuk_ beter dan de Phillips speler die niet upscalede. Alle lelijke kartels bij scherpe lijnen waren verdwenen.
Ja maar dan gaat het weer over een beamer, daarvoor heb je idd een upscalende dvd speler nodig, heeft iemand ook ervaring met lcd of plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
JustTrying schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:14:
[...]
Ja maar dan gaat het weer over een beamer, daarvoor heb je idd een upscalende dvd speler nodig, heeft iemand ook ervaring met lcd of plasma?
Ik heb een Panasonic plasma, de TH-37PV70, en een - al wat oudere - Panasonic DVD-recorder die ik via een hoogwaardige componentkabel (QED) op de plasma heb aangesloten. De DVD-recorder geeft het signaal van een gewone DVD (SD) op 576p uit (de DVD-recorder kan zelf niet upscalen) en ik laat dus de TV de upscaling naar 720p doen. Ik kan niet anders zeggen dan dat het resultaat prachtig is, en veel beter dan ik aanvankelijk had verwacht. Ook ik was van plan om een nieuwe DVD-speler/recorder te kopen, maar die behoefte is voorlopig verdwenen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen technische kijker ben die voortdurend naar allerlei artefacten loopt te speuren, zoals nogal wat mensen op dit forum, die zich in mijn ogen druk maken over allerlei futiliteiten. Ga gewoon lekker kijken en wees niet zo perfectionistisch! Mij gaat het om het totale plaatje en daarover ben ik zeer tevreden.

[ Voor 17% gewijzigd door mh1956 op 06-10-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 10:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JustTrying schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:53:
[...]

Een Oppo dvd speler is dan waarschijnlijk nog de betere, of wat raad je aan dan?
Je hebt Oppo's ook met verschillende scalers, tevens ligt het natuurlijk ook helemaal aan je budget. Elke scaler heeft trouwens zijn eigen plus en min punten, maar over het algemeen:
  1. Silicon Optix/Teranex HQV (Realta/Reon)
  2. Anchor Bay Technologies ABT (1010/1018/2010)
  3. Faroudja DCDi (Edge/Cinema)
Met als opmerking dat nr 1 en 2 erg dicht tegen elkaar aanzitten. En DCDI in meerdere varianten leverbaar is. Tevens zijn de HQV Realta en DCDi chips programeerbaar.
mh1956 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:36:
[...]

Ik heb een Panasonic plasma, de TH-37PV70, en een - al wat oudere - Panasonic DVD-recorder die ik via een hoogwaardige componentkabel (QED) op de plasma heb aangesloten. De DVD-recorder geeft het signaal van een gewone DVD (SD) op 576p uit (de DVD-recorder kan zelf niet upscalen) en ik laat dus de TV de upscaling naar 720p doen. Ik kan niet anders zeggen dan dat het resultaat prachtig is, en veel beter dan ik aanvankelijk had verwacht. Ook ik was van plan om een nieuwe DVD-speler/recorder te kopen, maar die behoefte is voorlopig verdwenen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen technische kijker ben die voortdurend naar allerlei artefacten loopt te speuren, zoals nogal wat mensen op dit forum, die zich in mijn ogen druk maken over allerlei futiliteiten. Ga gewoon lekker kijken en wees niet zo perfectionistisch! Mij gaat het om het totale plaatje en daarover ben ik zeer tevreden.
Ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van een op component aangesloten DVD-recorder. Het zal heus een fraai plaatje geven, maar er zijn ook mensen die voor het echte wauw effect gaan. SDI en een goede scaler zijn dan onmisbaar. Of een dvdspeler met geïntegreerde goede scaler.

Ik heb zelf helaas nog DCDi (Denon 3910) en moet eerlijk zeggen dat het beeld hiervan me toch tegen valt. De ABT's en HQV's zijn duidelijk vele malen beter.

[ Voor 50% gewijzigd door |sWORDs| op 06-10-2007 20:57 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week de DVP5980 besteld. Hij wordt vastgeknoopd aan de 37PFL9632D die ik volgende week hoop op te kunnen halen. Zoals het nu lijkt zal de DVP5980 helaas geen WMV9 HD bestanden kunnen weergeven. Ik zoek dus software die WMV9 HD om kan zetten naar HD DivX (kan tot 1080p) maar ik heb nog niets kunnen vinden. Graag tips!

@Underworld: natuurlijk zal ge-upscaled materiaal nooit mooier kunnen zijn dan footage dat in dat formaat is geschoten. Maar..... het zal altijd beter zijn dan "opgeblazen" 720x576 plaatjes op een groot scherm. De vergelijking met foto's is al gemaakt, maar dan alleen in relatie tot kleur beheer en contrast e.d. Maar het programma PowerZoom kan van 1024x768 (of zelfs 800x600) heel fatsoenlijk printbare plaatjes maken. De pixels worden geen zichtbare vierkantjes maar beredeneerd door foto analyse software. Uiteraard zal het resultaat nooit op kunnen boxen tegen een 5 Mpixel foto maar met groot gemak winnen van een simpel opgeblazen plaatje. En daar gaat het de meesten op dit forum in eerste instantie om. Iedereen zal begrijpen dat uiteindelijk BluRay of HD DVD echt wel scherper is, maar voorlopig zijn deze varianten duur en de verkrijgbaarheid van materiaal matig.

Verwijderd

Topicstarter
[trapje...]
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:58:
Ik heb deze week de DVP5980 besteld. Hij wordt vastgeknoopd aan de 37PFL9632D die ik volgende week hoop op te kunnen halen. Zoals het nu lijkt zal de DVP5980 helaas geen WMV9 HD bestanden kunnen weergeven. Ik zoek dus software die WMV9 HD om kan zetten naar HD DivX (kan tot 1080p) maar ik heb nog niets kunnen vinden. Graag tips!
Ikzelf heb sinds deze week een LCD , Philips 5322, en ga nu (na veel getwijfel met de Pioneer 400) ook maar de 5980 bestellen (tis 'maar' voor de slaapkamer...).

Ben dus benieuwd of je al een oplossing voor je probleem hebt. En hoe het afspelen van film vanaf een harde schijf via USB gaat ?

Verwijderd

Inmiddels ben ik het volgende wijzer geworden: de DVP5980 kan een signaal uitgeven tot 1080p, dus resolutie technisch gezien zou de speler makkelijk overweg moeten kunnen met WMV9 of HD DivX materiaal. De software om WMV9 om te kunnen zetten heb ik inmiddels gevonden. Echter..... mijn speler accepteert alleen DivX in het Home Theatre formaat (640x480). Dus dat schiet niet echt op want de speler gaat dit dan weliswaar upscalen maar ik wil juist het originele HD formaat onbewerkt doorgestuurd krijgen. Heb inmiddels Philips gevraagd of ze niet een Bèta versie van hun driver voor de DVP 5980 kunnen sturen omdat ik graag hier mee wil experimenteren. Kreeg echter een cd met precies dezelfde driver als er op de website staat. Verder kan ik tot op heden JPEG nog steeds niet in HD doorsturen, ik krijg dan zwart beeld.

Lang verhaal kort gemaakt: ik ga doorsparen voor een HTPC, die kan bijvoorbeeld ook rechtstreeks VOB bestanden van de harde schijf afspelen, kan ik daarna nog wel zien of ik het wil branden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:30:
Inmiddels ben ik het volgende wijzer geworden: de DVP5980 kan een signaal uitgeven tot 1080p, dus resolutie technisch gezien zou de speler makkelijk overweg moeten kunnen met WMV9 of HD DivX materiaal. De software om WMV9 om te kunnen zetten heb ik inmiddels gevonden. Echter..... mijn speler accepteert alleen DivX in het Home Theatre formaat (640x480). Dus dat schiet niet echt op want de speler gaat dit dan weliswaar upscalen maar ik wil juist het originele HD formaat onbewerkt doorgestuurd krijgen. Heb inmiddels Philips gevraagd of ze niet een Bèta versie van hun driver voor de DVP 5980 kunnen sturen omdat ik graag hier mee wil experimenteren. Kreeg echter een cd met precies dezelfde driver als er op de website staat. Verder kan ik tot op heden JPEG nog steeds niet in HD doorsturen, ik krijg dan zwart beeld.

Lang verhaal kort gemaakt: ik ga doorsparen voor een HTPC, die kan bijvoorbeeld ook rechtstreeks VOB bestanden van de harde schijf afspelen, kan ik daarna nog wel zien of ik het wil branden.
Of je neemt een Pioneer 400 of 600?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:57:
Yep, gisteren ook een test gedaan : DVP5980 scaler versus de Reon scaler in m'n Onkyo 875 >:)
(filmpje van King Kong)

De Reon is duidelijk superieur ... op 720p zag je al een PAK verschil..mischien loopt het op 1080p nog verder uiteen, maar dat kan m'n HD ready plasma niet trekken...

Nu ik moet zeggen dat de 720p van m'n Philips niet "slecht" is te noemen hé, maar via de Onkyo ziet het er precies perfect uit...

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28
Heb net nieuwe firmware op m'n DVP5980 gezwierd en al direct minder last van HMDI handshake issues. (stond ook in de lijst met fixes : "improve HDMI compatibilities") die ik wel eens had met Audio PCM CD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het upscalen van PAL/NTSC DVD's.
De native resolutie van een DVD is 720x576 of 720x480 bij PAL/NTSC.

Stel dat een fabrikant een 42 inch plasma maakt met exact de zelfde specs. Echter de een is een HD Ready 720p model en de ander is een SD model (852x480).

Waar ziet de DVD er dan beter op uit. Volgens mij op het SD model omdat de resolutie van de SD plasma dichter bij het SD signaal van de DVD zit.Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Ik heb een jvc met een hdmi out en een samsung lcd tv, waar zo'n dvi aansluiting zit? is dat nou component ofzo?

ik wil dus die upscaling gebruiken, maar ik weet echt niet welke kabel ik moet hebben, en of die uberhaupt wel bestaat??

Op de dvd speler zit zo'n kleine platte (usb achtig?) hdmi aansluiting, en op me tv zit zo'n computer (dvi) aansluiting ?

XV-N652SEU
http://www.jvc.nl/product.php?id=XV-N652SEU&catid=213

mijn minimale eisen waren:
- DTS
- HDMI out
- coax digitaal & optisch out

En geloof mij maar, dat deze eisen moeilijk te vinden waren voor een dvd speler onder de 100euro.

Dan kom je een hele mooie tegen, goedkoop, hdmi, etc, maar dan ineens geen dts, wel dolby 5.1 doh.

[ Voor 32% gewijzigd door Mister_X op 04-12-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-07 22:10
De Onkyo SP405:
http://www.kieskeurig.nl/...92AFEC125736F0038B3CA.htm

Deze doet 1080p ik weet alleen niet wat voor chip die heeft.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

JME

zeg maar Jamie

Klein schopje...
|sWORDs| schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:50:
Kun je me helpen met een concreet voorbeeld? Ik heb een Panasonic TH-42PY70 Full HD plasma-TV. Daar hangt momenteel een al wat oudere Sony dvd-speler aan die met progressive scan via component een 576p signaal doorgeeft aan de TV. De rest schaalt de TV zelf op. En ik moet zeggen, het beeld ziet er niet verkeerd uit!
Als ik nu zo’n Pioneer DV400 of Philips 5980 zou kopen en die via HDMI aansluit, ga ik dan op 4 meter kijkafstand nog een aanmerkelijke beeldverbetering zien? Oftewel: wie weet hoe belabberd de upscaler van de Panasonic 42PY70 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
JME schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:50:
Klein schopje...
Kun je me helpen met een concreet voorbeeld? Ik heb een Panasonic TH-42PY70 Full HD plasma-TV. Daar hangt momenteel een al wat oudere Sony dvd-speler aan die met progressive scan via component een 576p signaal doorgeeft aan de TV. De rest schaalt de TV zelf op. En ik moet zeggen, het beeld ziet er niet verkeerd uit!
Als ik nu zo’n Pioneer DV400 of Philips 5980 zou kopen en die via HDMI aansluit, ga ik dan op 4 meter kijkafstand nog een aanmerkelijke beeldverbetering zien? Oftewel: wie weet hoe belabberd de upscaler van de Panasonic 42PY70 is?
Niet helemaaaaal dezelfde situatie, maar wel enigszins vergelijkbaar...

Ikzelf heb een Panasonic TH-37PV70. Hierop heb ik aangesloten een Pioneer DVD speler (DV-575) via component kabels welke dus 576p doorgeeft, en een Sony HDD-DVD recorder (RDR-HX650) via HDMI aangesloten met de mogelijkheid tot upscalen naar 720p of 1080i of 1080p. Die recorder heb ik ingesteld op upscalen naar 720p omdat mijn scherm een HD-ready scherm is.

Als test heb ik de gedownloade (Xvid) film The Simpsons Movie op beide DVD spelers afgespeeld (beiden kunnen DivX en Xvid afspelen).
Eerst op de Pioneer op 576p en daarbij waren toch duidelijk kartelrandjes zichtbaar.
Daarna op de Sony op 720p geupscaled en het beeld was significant mooier met nauwelijks kartelrandjes zichtbaar.

Op basis hiervan geconcludeerd dat een externe upscaler wel degelijk zinvol is met een Panasonic plasmascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 09:15
Hoeveel mensen hier hebben een PS3 ?
De reden dat ik het vraag is omdat de PS3 een uitstekende benchmark is. Veel persoonlijke ervaringen lijden immers onder het eenoog-koning fenomeen. Als je niets hebt om mee te vergelijken en hetgeen je hebt beter is dan wat je ervoor hebt, dan ben je vanzelf onder de indruk. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hetgeen je nu hebt zo fantastisch is.
Persoonlijk heb ik destijds een Sony DVP-NS76H gekocht die op verschillende forums ook de hemel in geprezen werd. Maar alhoewel het een ok speler is, is de upscaling toch verre van indrukwekkend. Tijdje erna kocht ik een PS3 en toen pas werd ik omvergeblazen door de mogelijkheden van upscaling. Mijn DVD-speler staat dan ook stof te vangen nu.
Dus in eerste instantie zou het interessant zijn als mensen hun DVD-speler dan eens kunnen vergelijken met een PS3. Bovendien wordt bijna nooit gezegd met welk materiaal er getest wordt. Ik denk dat de ene DVD al betere upscaling resultaten oplevert dan een andere... Zelf test ik voornamelijk met een specifieke test DVD (Silicon Optix HQV) al is het verschil ook merkbaar in films zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Bedankt voor je reactie. Ieder type TV is anders, en zal dus ook andere technieken in zich hebben. Verschil tussen de PV en de PY is ongetwijfeld meer dan alleen HD-Ready versus Full HD.
Desalniettemin: leuke testopstelling heb je staan! Zou je het daarmee ook eens willen proberen met kwalitatief beter bronmateriaal? Een gekochte of gehuurde originele dvd van een recente film bijvoorbeeld? Mijn dank zou groot zijn!

Edit: dit was een reactie op het bericht van Haay.

[ Voor 6% gewijzigd door JME op 04-01-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Goede tip over de PS3. Helaas heb ik er geen en die zal er ook wel niet komen. We willen een Wii...
Twixie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:48:
Zelf test ik voornamelijk met een specifieke test DVD (Silicon Optix HQV) al is het verschil ook merkbaar in films zelf.
Dat laatste mag ik toch hopen. Als het verschil alleen maar met een fancy test-dvd te zien is, dan bedank ik vriendelijk. De laatste keer dat ik gezellig een avondje naar het testbeeld hebben zitten koekeloeren is al weer een poosje terug... ;)
Zonder gekheid: mijn vraag was gericht op de verschillen die je daadwerkelijk ziet tijdens het kijken van een normale dvd-film. Vandaar ook de info over de kijkafstand van 4 meter bij mijn 42". Had ik misschien wat duidelijker moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 11:17
Binnenkort krijg ik mn Samsung LE40M87BD Full HD scherm en ben op zoek naar een nieuwe dvd speler die ik via HDMI kan aansluiten en zodoende de dvd's kan upscalen naar 1080p.

Nu heb ik zelf de Pioneer DV 400 op het oog, maar twijfel toch of ik niet beter een hdd recorder kan kopen die ook aan upscaling doet.
Ik zit dan te denken aan de Sony RDR-HX650, deze doet toch ook upscaling naar 1080p?

Zijn er evt nog andere goed hdd recorders die tevens upscalen naar 1080p?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Panasonic TH-37PV70 met een panasonic dvd speler ( mooi bijpassend zwart) hierin zit ook een upscaling functie. Ik heb hem op 720p staan en geeft een super strak beeld. Deze dvd speler is aangesloten via HDMI. Oude dvd speler aangesloten via Scart en zag er toch echt een stuk minder mooi uit! Alleen een vraag als ik dvd speler heb aangesloten en kijk films zoals LOTR en Star Wars hou ik nog steeds zwarte balken boven en onder. Deze krijg ik ook niet weg met de functie knop op de afstandbediening en heb ook al gekeken naar de instellingen van de Dvd speler. Meer mensen hier last van? ik vind het niet heel erg die zwarte balken omdat het ook films in superbreedbeeld zijn, maar zou mooier zijn als het beeldvullend is iemand nog tips??
Haay schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Niet helemaaaaal dezelfde situatie, maar wel enigszins vergelijkbaar...

Ikzelf heb een Panasonic TH-37PV70. Hierop heb ik aangesloten een Pioneer DVD speler (DV-575) via component kabels welke dus 576p doorgeeft, en een Sony HDD-DVD recorder (RDR-HX650) via HDMI aangesloten met de mogelijkheid tot upscalen naar 720p of 1080i of 1080p. Die recorder heb ik ingesteld op upscalen naar 720p omdat mijn scherm een HD-ready scherm is.

Als test heb ik de gedownloade (Xvid) film The Simpsons Movie op beide DVD spelers afgespeeld (beiden kunnen DivX en Xvid afspelen).
Eerst op de Pioneer op 576p en daarbij waren toch duidelijk kartelrandjes zichtbaar.
Daarna op de Sony op 720p geupscaled en het beeld was significant mooier met nauwelijks kartelrandjes zichtbaar.

Op basis hiervan geconcludeerd dat een externe upscaler wel degelijk zinvol is met een Panasonic plasmascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Qosmic schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:01:
Binnenkort krijg ik mn Samsung LE40M87BD Full HD scherm en ben op zoek naar een nieuwe dvd speler die ik via HDMI kan aansluiten en zodoende de dvd's kan upscalen naar 1080p.

Nu heb ik zelf de Pioneer DV 400 op het oog, maar twijfel toch of ik niet beter een hdd recorder kan kopen die ook aan upscaling doet.
Ik zit dan te denken aan de Sony RDR-HX650, deze doet toch ook upscaling naar 1080p?

Zijn er evt nog andere goed hdd recorders die tevens upscalen naar 1080p?
Ikzelf heb die Sony RDR-HX650 en kan bevestigen dat die kan upscalen naar 720p, 1080i en 1080p. Nu heb ik een Panasonic 37PV70 HD-ready plasmascherm. Heb wel geprobeerd bij die Sony of ik verschil zie tussen upscalen naar 720p of 1080p, maar op m'n 720p scherm zie ik geen verschil.

Heb wel duidelijk verschil gezien tussen een Xvid (The Simpsons Movie) afgespeeld op m'n Pioneer (niet-upscalende) DVD speler via component aangesloten en afspelend op 576p, en diezelfde Xvid op m'n Sony geupscaled naar 720p. In het eerste geval zag ik duidelijk kartelrandjes, die bij de upscaling naar 720p zo goed als weg waren.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:54:
Alleen een vraag als ik dvd speler heb aangesloten en kijk films zoals LOTR en Star Wars hou ik nog steeds zwarte balken boven en onder. Deze krijg ik ook niet weg met de functie knop op de afstandbediening en heb ook al gekeken naar de instellingen van de Dvd speler. Meer mensen hier last van? ik vind het niet heel erg die zwarte balken omdat het ook films in superbreedbeeld zijn, maar zou mooier zijn als het beeldvullend is iemand nog tips??
Nee, dit is gewoon een gevolg van een keuze van de regisseur. Sommige films worden door de regisseur in 1.78:1 (16:9) kader gefilmd, terwijl andere films in 2.35:1 kader gefilmd worden. In het eerste geval zal die film beeldvullend weergegeven worden op je 16:9 TV, terwijl in het tweede geval er zwarte balken onder en boven het beeld aanwezig zullen zijn.

De keuze voor het kader formaat is een artistieke keuze van de regisseur die de film maakt zoals hij (of zij) die film in de bioscoop wil vertonen. Als je trucs gaat uithalen om een 2.35:1 film toch beeldvullend te maken op je breedbeeld TV dan verkracht je feitelijk de film zoals de regisseur hem bedoeld heeft. Net zo erg als vroeger toen breedbeeld films via pan&scan in een 4:3 frame verknipt werden om ze beeldvullend op 4:3 TVs te tonen. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Haay op 23-01-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx Haay

jammer dat ze gewoon niet in 16.9 uitbrengen op dvd, want wat heb je aan die extra breedte op normale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 27-07 11:17
Zijn er verder nog andere HDD recorders met upscaling dan de Sony RDR-HX650 met dezelfde,
danwel betere kwaliteit?

En is de kwaliteit van upscaling van de Sony RDR-HX650 net zo goed als van de Pioneer DV 400?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:43:
jammer dat ze gewoon niet in 16.9 uitbrengen op dvd, want wat heb je aan die extra breedte op normale tv?
beetje offtopic
Tja, smaken verschillen. Ik zie een film liever precies zoals de regisseur hem bedoeld heeft, en zoals hij in de bioscoop gedraaid heeft, dan in een versie waarbij links en rechts een stuk afgeknipt is om de film beeldvullend te maken. Als je van een 2.35:1 beeld naar een 1.78:1 beeld gaat moet je wel ongeveer 23 à 24 procent beeldmateriaal links en rechts wegknippen!

Overigens wordt dit heel soms wel gedaan hoor, maar echte filmliefhebbers gruwen er van! Als voorbeeld kan ik je geven de film Memento welke in 2.35:1 formaat in de bioscoop te zien was, en ook in 2.35:1 op DVD uitgekomen is in Engeland en de VS (om maar wat te noemen) maar voor de Nederlandse release in 1.78:1 versie is uitgekomen. In die versie zul je dus soms details missen die zich aan de rand van het beeld afspelen, wat bij de 1.78:1 versie eraf gesneden is...
Qosmic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:03:
Zijn er verder nog andere HDD recorders met upscaling dan de Sony RDR-HX650 met dezelfde, danwel betere kwaliteit?
En is de kwaliteit van upscaling van de Sony RDR-HX650 net zo goed als van de Pioneer DV 400?
Weer on topic ...
Op DVD.nl staat een vergelijkingstest van 5 HDD-DVD recorders. Geen Sony HDD-DVD recorder in die test, maar geeft je wel een idee waar je op moet letten.

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 24-01-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ik heb onlangs een dvd speler van Philips (DVP5980) aangeschaft en aangesloten via HDMI (Monster 300) op een Philips Full HD scherm van 94 cm. De dvd-speler kan upscalen naar 1080p. Het beeld is erg scherp en strak. Wat me alleen opvalt, is dat bijvoorbeeld bij scenes waarin veel beweging is, blokjes waar te nemen zijn (bijv. bij Ice Age 2 - the meltdown). Zou dit komen omdat de upscaler van de dit apparaat niet optimaal is?

[ Voor 10% gewijzigd door NRGetic op 29-01-2008 09:53 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

NRGetic schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:44:
Ik heb onlangs een dvd speler van Philips (DVP5980) aangeschaft en aangesloten via HDMI (Monster 300) op een Philips Full HD scherm van 94 cm. De dvd-speler kan upscalen naar 1080p. Het beeld is erg scherp en strak. Wat me alleen opvalt, is dat bijvoorbeeld bij scenes waarin veel beweging is, blokjes waar te nemen zijn (bijv. bij Ice Age 2 - the meltdown). Zou dit komen omdat de upscaler van de dit apparaat niet optimaal is?
De DVP5980 wordt overal juist geroemd om zijn bijzonder goede upscaler. Vreemd...
Ik zit er zelf over te denken om een 5980 aan te schaffen, dus ook ik ben benieuwd of iemand hier meer over weet te vertellen.

Ook ben ik nog steeds benieuwd naar reacties op mijn eerdere vraag: is de upscaler in de DVP5980 beter dan de upscaler die mijn plasma (Panasonic 42PY70 full hd) aan boord heeft? Ga ik verschil zien bij een 1080p signaal via HDMI vergeleken met mijn huidige 576p signaal via component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 10:30
Ik heb inmiddels ook interesse in een nieuwe dvd speler...

Ik ben echter benieuwd in hoeverre ik verschil ga zien met m'n huidige dvd speler??
Ik heb momenteel een Philips DVP630 (als ik me niet vergis), dat was toen (een van) de goedkoopste dvd spelers van Philips die divx kon weergeven. Deze zou ik willen vervangen door een Philips 5980. Ik heb een Samsung LCD televisie, die inmiddels bijna 2 jaar oud is (LE32R71). Is het de moeite waard of is het zinloos?

Verder maakt het toch niet uit wat voor HDMI kabel je gebruikt, neem ik aan? Aangezien het digitaal is en er dus geen kwaliteitsverlies zal optreden omdat er geen ruis aanwezig is (het betreft maar 1.5m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze dvdspeler Philips (DVP5980) ook al 2 weken icm philips 37pf9732.
Wel tevreden hierover, zeer strak beeld, beter dan via scart.
Bij sommige films waar veel mensen in beeld zijn of veel actie, zag ik een vertraging. Dit kan aan de dvdspeler liggen of slechte kwaliteit dvd films (kopies).
In andere dvdfilms met autoscenes, achtervolgingen totaal geen last van vertraging.
Wat wel mooi is, dat dvdrips naar xivd met upscalings (usbstick) zeer mooi afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:25:
...
Verder maakt het toch niet uit wat voor HDMI kabel je gebruikt, neem ik aan? Aangezien het digitaal is en er dus geen kwaliteitsverlies zal optreden omdat er geen ruis aanwezig is (het betreft maar 1.5m).
Klopt, of je nu een dure Monster kabel of een 10 euri Lidl hdmi kabel koopt, er zal geen verschil zijn in beeld kwaliteit.
Een dure hdmi kabel voegt geen extra data toe aan het bronbestand zodat het beeld bijv. scherper wordt.

Zolang alle bitjes van het bronbestand maar door worden gegeven, dit zal hetzelfde resultaat geven met een Lidl kabel of een Monster kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pioneer DV-400V-S aangeschaft als tussen oplossing totdat de HD-spelers wat in een verder stadium zijn.
Hij bevalt prima, films via USB afspelen gaat zeer goed.
Kan alleen zeggen dat het beeld op mijn standaard ouderwetse tv prima te pruimen is, mooi scherp. Helaas heb ik nog geen plasma scherm dus daar kan ik verder ook niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 10:30
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:45:
[...]
Klopt, of je nu een dure Monster kabel of een 10 euri Lidl hdmi kabel koopt, er zal geen verschil zijn in beeld kwaliteit.
Een dure hdmi kabel voegt geen extra data toe aan het bronbestand zodat het beeld bijv. scherper wordt.

Zolang alle bitjes van het bronbestand maar door worden gegeven, dit zal hetzelfde resultaat geven met een Lidl kabel of een Monster kabel.
Dan vraag ik me toch af waarom veel mensen toch een duurdere kabel kopen van Monster? Wordt mensen voorgelogen dat het een betere kwaliteit zal opleveren? En er zal vast wel een reden zijn waarom een dure kabel gebruikt zal worden, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:24:
Dan vraag ik me toch af waarom veel mensen toch een duurdere kabel kopen van Monster? Wordt mensen voorgelogen dat het een betere kwaliteit zal opleveren? En er zal vast wel een reden zijn waarom een dure kabel gebruikt zal worden, maar welke?
Voor zover ik weet zijn mensen 'in de waan' dat een HDMI-kabel hetzelfde werkt als een analoge kabel, dit is dus niet het geval.
HDMI is een digitale kabel, het bronbestand is het originele bestand (bv DVD), dit bestand kan alleen beter (scherper) worden als er data aan word toegevoegd.
Vergelijk het met een 1MP foto en een 10MP foto van hetzelfde object of situatie, of een SD-DVD en HD-DVD van dezelfde film.

De HDMI-kabel zorgt puur en alleen voor het transport van de data, in de vorm van bitjes (nullen en enen). Een duurdere HDMI-kabel zal niet voor een scherper beeld zorgen, omdat deze gewoonweg niet de mogelijkheid heeft om data toe te voegen aan het bronbestand :)
Het maakt niet uit of de bitjes goed bij de tv aankomen door een Lidl-kabel of dure monster-kabel, het aangekomen bestand is en blijft hetzelfde = beeld is hetzelfde op dezelfde tv.

De materialen van een dure HDMI-kabel zijn waarschijnlijk beter, waardoor deze minder snel zal 'slijten' (bijv. de connectoren), als je daar al van kunt spreken.

Misschien dat een duurdere kabel wel beter is voor langere afstanden.

Als een kabel niet goed werkt zal het beeld gewoonweg niet goed zijn (veel bitjes zullen niet goed zijn aangekomen), waardoor er blokken ontbreken, zwart zijn of dat er lijnen ontstaan in het beeld.

Mijn mening is dat mensen die een dure HDMI kabel kopen (normale lengte) zichzelf voor de gek houden of voor de gek zijn gehouden door bijv. verkopers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252025

Volgende week heb ik mijn Samsung PS-42Q92 plasma in huis en ik ben van plan mijn dvd speler (HomeElectronisc) te vervangen door een andere DVD speler die HDMI aan boord heeft en kan upscalen.
De samsung is een HD Ready scherm met een resolutie van 1024*768

Volgens wat ik hier gelezen heb, zijn er veel tevreden van die Philips DVP5980. Dus in principe zou die voor mijn scherm een goeie keuze zijn?

Ik was eerst van plan een PS3 te kopen, maar als die philips zijn ding doet voor die prijs, dan weet ik wat kiezen natuurlijk :)

Thanks
Trigun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252456

Anoniem: 252025 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:39:
Volgende week heb ik mijn Samsung PS-42Q92 plasma in huis en ik ben van plan mijn dvd speler (HomeElectronisc) te vervangen door een andere DVD speler die HDMI aan boord heeft en kan upscalen.
De samsung is een HD Ready scherm met een resolutie van 1024*768

Volgens wat ik hier gelezen heb, zijn er veel tevreden van die Philips DVP5980. Dus in principe zou die voor mijn scherm een goeie keuze zijn?

Ik was eerst van plan een PS3 te kopen, maar als die philips zijn ding doet voor die prijs, dan weet ik wat kiezen natuurlijk :)

Thanks
Trigun
Ik zit met dezelfde vraag... Binnenkort een nieuwe Panasonic HD-ready, en nog op zoek naar een goeie upscaler. een PS3 is me wat te duur, keuze gaat tussen de Philips 5980 of de Pioneer DV 400-K, respectievelijk 100 en 120€. Morgen ga ik even langs bij mn tv-leverancier om beiden in actie te zien...
Heeft iemand ervaring met deze of andere modellen? Aanraders?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:01
Anoniem: 252456 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:24:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag... Binnenkort een nieuwe Panasonic HD-ready, en nog op zoek naar een goeie upscaler. een PS3 is me wat te duur, keuze gaat tussen de Philips 5980 of de Pioneer DV 400-K, respectievelijk 100 en 120€. Morgen ga ik even langs bij mn tv-leverancier om beiden in actie te zien...
Heeft iemand ervaring met deze of andere modellen? Aanraders?
thx
Als eerste zou ik je bestaande DVD speler eens aansluiten met een goede Scart (dus wel volledig bedraad) kabel, het apparaat instellen op RGB en kijken hoe het er dan uit ziet. Panasonic plasma's hebben best een goede interne scaler en de echte beeldkwaliteit van die plasma's komt toch pas tot zijn recht als je er een echt HD signaal in stopt.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Iemand die me kan vertellen of mijn half jaar oude Onkyo 404E met hdmi ,upscaling heeft, want mbv de website kom ik er nog niet achter. Heb nog geen hd-ready plasma, maar die komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

jalumsx schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:29:
Panasonic plasma's hebben best een goede interne scaler
Dank je, ik had al tweemaal specifiek hiernaar gevraagd 8)
Sjah schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:53:
Iemand die me kan vertellen of mijn half jaar oude Onkyo 404E met hdmi ,upscaling heeft, want mbv de website kom ik er nog niet achter. Heb nog geen hd-ready plasma, maar die komt er wel.
Als ze er niet mee te koop lopen, kun je er met een gerust hart vanuit gaan dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Ik heb het uiteindelijk toch gevonden, hij doet 720p upscaling, dat is genoeg voor hd-ready tv, 1080i doet die ook, maar die zal ik maar niet kiezen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
jalumsx schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:29:
Als eerste zou ik je bestaande DVD speler eens aansluiten met een goede Scart (dus wel volledig bedraad) kabel, het apparaat instellen op RGB en kijken hoe het er dan uit ziet. Panasonic plasma's hebben best een goede interne scaler en de echte beeldkwaliteit van die plasma's komt toch pas tot zijn recht als je er een echt HD signaal in stopt.
Tja, zoals ik al eerder aangaf, ik HEB een Panasonic HD-ready plasmascherm (37PV70) en hierop 2 DVD spelers aangesloten, nl. een Pioneer dmv. component kabels die 576p doorgeeft, en een Sony harddisk-DVD recorder dmv. HDMI die ge-upscaled naar 720p beeld doorgeeft.

Vooral bij (kinder) animatiefilms waarbij je vaak gekleurde vlakken met zwarte lijntjes als scheidingslijnen hebt zie je bij schuine lijnen op 576p kartelrandjes. Bij precies dezelfde film op 720p ge-upscaled zijn die kartelrandjes door anti-aliasing van het upscalen nagenoeg verdwenen en ziet het beeld er zichtbaar mooier uit.

Bij een gewone (niet geanimeerde) speelfilm zal dit overigens veel minder duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips DVP5980 - Heeft iemand last van trillend beeld tijdens het bekijken van fotos op de 5980?
Als je een DVD met fotos (gewoon jpg) in de dvd speler stopt krijg je trillend beeld. Zelfs als je dan in het menu gaat, trilt het menu mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Wat moet die vraag in deze thread?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePupD schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:32:
Wat moet die vraag in deze thread?...
Eeehm.. dit is een dvdspeler met 1080p upscaling. Ik las hier het meest over deze speler,
vandaar dat ik de vraag hier heb gesteld. Nieuw topic aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
Philips DVP5980 - Heeft iemand last van trillend beeld tijdens het bekijken van fotos op de 5980?
Als je een DVD met fotos (gewoon jpg) in de dvd speler stopt krijg je trillend beeld. Zelfs als je dan in het menu gaat, trilt het menu mee.
Welke aansluiting gebruik je? Bij composiet ziet het beeld er niet zo goed uit maar bij component en hdmi werkt alles goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Welke aansluiting gebruik je? Bij composiet ziet het beeld er niet zo goed uit maar bij component en hdmi werkt alles goed hier.
Hij is HDMI aangesloten op een Samsung m87 LCD.
Een slideshow via de xbox360 (ook hdmi) geeft ie gewoon goed weer, dus het ligt niet aan de tv
zou je zeggen.

Dan zal er iets niet goed zijn met de dvd-speler denk ik (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Philips DVP5980 of een Pioneer Dv 400 te kopen maar kan iemand me vertellen hoe groot de letters van deze spelers zijn bij Divx movies(dus de srt files).
Ik heb nu een Pioneer DVR-550HX-S dvd recorder maar daarvan zijn de srt ondertitels erg klein en gewoon niet te lezen als je niet op een meter afstand van de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:09:
Ik ben van plan om een Philips DVP5980 of een Pioneer Dv 400 te kopen maar kan iemand me vertellen hoe groot de letters van deze spelers zijn bij Divx movies(dus de srt files).
Ik heb nu een Pioneer DVR-550HX-S dvd recorder maar daarvan zijn de srt ondertitels erg klein en gewoon niet te lezen als je niet op een meter afstand van de tv zit.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! De Philips is overigens wel erg gunstige geprijsd zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 12:13
Aanvullende vraag over DivX op bovenstaande twee dvd dpelers.
Ondersteunen deze ook zgn HD-Divx/Xvid files?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Op de site van pioneer staat ook de DV-600V-B met als extra t.o.v. 400 serie:
divx ultra, ingebouwde DTS en dolby digital decoder.
Zijn deze extra functies nu die 60 euro extra waard.
Ik heb een technics 2.0 stereo reciever met een paar B&W's (boekenplank model)
De dvd speler moet een Bravia 32D3000 complementeren via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Ik merk dat Philips een nieuwe versie heeft uitgebracht van zijn 1080p dvd speler (de 5990).
zie: http://www.consumer.phili...et-HDMI-en-USB+DVP5990-12

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ikzelf heb de 5980, werkt wel goed, maar zou ook graag HD divx-jes af willen spelen, en ook VOB files (complete DVD's) via de USB poort op een harde schijf, waarvoor USB2 ondersteuning nodig is (model 5980 heeft USB1.1)...

En model 5980 is zooooo langzaaaaaaammmm...

edit: typo in modelnummer eruit gehaald...

[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 09-05-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:17:
Ik merk dat Philips een nieuwe versie heeft uitgebracht van zijn 1080p dvd speler (de 5990).
zie: http://www.consumer.phili...et-HDMI-en-USB+DVP5990-12

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ikzelf heb de 5980, werkt wel goed, maar zou ook graag HD divx-jes af willen spelen, en ook VOB files (complete DVD's) via de USB poort op een harde schijf, waarvoor USB2 ondersteuning nodig is (model 5980 heeft USB1.1)...

En model 5990 is zooooo langzaaaaaaammmm...
Ik neem aan dat je bedoelt dat de 5980 langzaam is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:29:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat de 5980 langzaam is ;)
helemaal gelijk, my bad... ik hoop juist dat de 5990 wat prettiger werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:36:
[...]

helemaal gelijk, my bad... ik hoop juist dat de 5990 wat prettiger werkt...
:)

je kunt ze hier kopen:
http://www.kieskeurig.nl/...code=0&gq=dvp5990%2F12%20

Zo te zien heeft het prima specs meegekregen voor een dvd speler.
http://www.consumer.phili...et-HDMI-en-USB+DVP5990-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Mijn philips 5980 heeft nog niet de laatste firmware update, ik zit er aan te denken om dat even te doen, maar in de zipfile van files met de laatste firmware update zitten 2 files: DVP5980_12.bin en DVP5980S_12.bin. Weet iemand welke ik op de CD moet branden om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Ik had die specs ook bekeken, maar ik kan in die lijst niet ontdekken of het apparaat USB2.0 heeft (voor DVD op portable harde schijf) en/of HD divx kan afspelen. (ik kan er natuurlijk ook overheen kijken, maar ik zie het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de volgende dvd spelers voor nu de beste zijn in hun categorie (1080p upscaler):

- Philips 5990
http://www.kieskeurig.nl/...EB3ACC125741A00522ACE.htm
- Panasonic dvd-s54
http://www.kieskeurig.nl/...B51DBC1257410004C155F.htm
- Pioneer dv-400v-k
http://www.kieskeurig.nl/...DC530C125730F003D9BB8.htm
- Pioneer DV-600AV-K
http://www.kieskeurig.nl/...0FA65C125731A003E38CF.htm

De Philips en de Pioneer hebben overigens wel een USB poort. Hiermee kun je vanaf je externe hdd video / mp3 streamen.

Zijn er hier gebruikers van de Pioneer dv400 of dv600? Kunnen zij in het kort hun ervaring hiermee vertellen? Is het USB2.0? Verloopt het streamen vlekkeloos? Kun je .srt ondertiteling aan toevoegen? Is 1080p ook echt FULL HD kwaliteit? Kun je ook 1080p bestanden afspelen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Die Philips DVP-5990 kost in de US maar een schamele $60,- bij BestBuy. Waarom moeten wij er dan, ook gezien de $ vs € koers er minimaal €85,-- voor betalen?

Echt...je mag hier ook nooit eens iets goedkoper kopen dan in het buitenland van deze regering :(

Alternatief is natuurlijk wel in de US bestellen, maar ik vermoed dat met verzendkosten en de douane je uiteindelijk nog duurder uit bent dan 'm hier in NL te kopen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Heeft iemand inmiddels hier al ervaring met de Philips 5990 DVD speler? Is deze (veel) beter dan de hier al geroemde 5980?
Ik kan op de Philips site maar heel moeilijk opmaken wat er nou eigenlijk nieuwer/beter aan deze ten opzichte van de 5980.

En hebben deze DVD spelers ook al duidelijk voordelen bij het combineren met een HD ready TV of heb je echt een Full HD tv nodig voor deze DVD spelers en kan ik beter met een HD ready tv een goedkope dvd speler nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-07 09:30

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:18:
Ik denk dat de volgende dvd spelers voor nu de beste zijn in hun categorie (1080p upscaler):

- Philips 5990
http://www.kieskeurig.nl/...EB3ACC125741A00522ACE.htm
- Panasonic dvd-s54
http://www.kieskeurig.nl/...B51DBC1257410004C155F.htm
- Pioneer dv-400v-k
http://www.kieskeurig.nl/...DC530C125730F003D9BB8.htm
- Pioneer DV-600AV-K
http://www.kieskeurig.nl/...0FA65C125731A003E38CF.htm

De Philips en de Pioneer hebben overigens wel een USB poort. Hiermee kun je vanaf je externe hdd video / mp3 streamen.

Zijn er hier gebruikers van de Pioneer dv400 of dv600? Kunnen zij in het kort hun ervaring hiermee vertellen? Is het USB2.0? Verloopt het streamen vlekkeloos? Kun je .srt ondertiteling aan toevoegen? Is 1080p ook echt FULL HD kwaliteit? Kun je ook 1080p bestanden afspelen? :)
Ik heb een dv600 van pioneer. En DIVX gaat perfect vanaf USB. SRT subs worden gewoon toegevoegd. Ik moet wel zeggen dat als de scenes erg druk worden met bv blaadjes die allemaal bewegen ofzo dat ie dan gaat stotteren, komt zelden voor. Misschien dat de bitrate dan te hoog wordt voor de USB poort. Maar ik weet het niet precies. Het is wel een USB2.0 poort
http://www.pioneerfaq.inf...yer=DV-600AV&question=USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:17
KarlMarX schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:12:
Heeft iemand inmiddels hier al ervaring met de Philips 5990 DVD speler? Is deze (veel) beter dan de hier al geroemde 5980?
Ik kan op de Philips site maar heel moeilijk opmaken wat er nou eigenlijk nieuwer/beter aan deze ten opzichte van de 5980.
Ik heb nu een DVP 5990, en heb ook een DVP 5980 gehad. Een paar verschillen die me opvielen:
  • USB 2.0 (was 1.1) geeft veel betere response bij het browsen en kijken vanaf USB hdd
  • 14 karakters van de filename zichtbaar voor USB drives (was 8.3)
  • DVD afspelen gaat niet verder waar je gebleven was, de DVP 5980 deed dat wel
  • Bij het upscalen naar 1080p blijft er een zwarte rand zichtbaar (waarschijnlijk om te compenseren voor overscan bij TVs). Ik weet niet of de DVP 5980 dat ook deed (had toen geen full HD tv). Je kan natuurlijk je TV op 16:9 zetten (met overscan) maar dan wordt de kwaliteit zichtbaar slechter. Bij HD ready TVs zal je de zwarte rand niet zien, omdat deze TVs allemaal overscan toepassen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb de 5990 en deze gaat wel verder waar je gebleven was. Zelfs als je tussendoor een andere DVD gekeken hebt. Alleen niet als de stroom er af is geweest (na vakantie).

De mijne maakt wel een verschrikkelijk herrie als je een nieuwe DVD erin doet (zoeken, dus niet het laatje). Echt alsof de DVD door de schredder gaat. Bij alle DVDs, dus niet bij eentje welke toevallig krassen heeft. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hmmm, ik zal er nog eens op letten, want ik was onaangenaam verrast dat ik weer het hele menu door moest vorige keer. Rare geluiden heb ik gelukkig nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:03
Heb de beide spelers eens vergeleken bij Philips. Zie dat de 5980 betere specs heeft dan de 5990, vooral op het gebied van vervorming, kanaalscheiding etc. Iets wat ik toch ook belangrijk vind.

http://www.consumer.phili...12%5D%5Bcompare%3Btrue%5D

[ Voor 63% gewijzigd door rolfio op 12-09-2008 15:57 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 12:24
Ik heb gisteren de DVP5990 gekocht. Nou ja gekocht, mijn andere speler was defect en ik mocht 'm omruilen. Omdat er niet veel in die prijsklasse te kiezen viel heb ik gekozen voor de 5990. Thuisgekomen las ik dat je films vanaf een externe harde schijf kon afspelen via de USB-ingang. Nou heb ik een aantal films op een externe hd staan maar toen ik die aansloot op de speler kreeg ik alleen maar 1 lege map te zien.

Browsend op het internet zag ik wel dat ik geen iso-files kan afspelen, maar nu vraag ik me af; zou ik wel gewone dvd-films af moeten kunnen spelen? En zo ja, hoe moeten die dan op de harde schijf staan? Nu heb ik dus films als iso-files (die hij niet kan afspelen) en films die als BUP, IFO en VOB-files in de map VIDEO_TS zitten. Maar die ziet de speler dus ook niet.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dvd-films van mijn externe harde schijf kan afspelen?

Alvast bedankt voor de eventuele hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb zelf geen DVP5990, maar ik neem aan dat je alleen DivX af kunt spelen, misschien ook wel gewoon Avi bestanden. Maar een DVD als Iso of Vob zie ik niet gebeuren, volgens mij kan geen enkele speler dat rechtstreeks.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hij speelt naast gewone dvd's ook avi en mpg video's. Het is echter wel zo dat hij minder bandbreedte heeft over de usb dan via zijn optische station. Ik had een dvd rip van Starship Troopers zowel op een usb stick als op een dvd gebrand. Van de usb stick deed hij het in het begin even vloeiend maar begint na een korte tijd te schokken. Als je hem dan even op pauze zet dan doet hij het weer een paar seconden normaal daarna. Via het optische station blijft hij wel gewoon vloeiend spelen. Het ging hierbij om een divx video van 2mbps en 192kbps voor het geluid.

[ Voor 57% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-10-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
rolfio schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:53:
Heb de beide spelers eens vergeleken bij Philips. Zie dat de 5980 betere specs heeft dan de 5990, vooral op het gebied van vervorming, kanaalscheiding etc. Iets wat ik toch ook belangrijk vind.

http://www.consumer.phili...12%5D%5Bcompare%3Btrue%5D
Volgens mensen op kieskeurig is juist de 5990 de opvolger van de 5980. O.a. heeft de 5990 nu USB 2.0 support en kan die COAX en HDMI audio out tegelijk aan. En nog wat kleine verbeteringen. De 5980 zou niks hebben wat de 5990 ook niet heeft.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Het verbaasd me dat niemand hier Toshiba DVD spelers noemt, terwijl die dingen prima scoren en ook nog eens goedkoop zijn (behalve de XD-E500 dan).

Zie bijvoorbeeld:
whathifi.com
trustedreviews.com
homecinemachoice.com

Hoe scoren Medion DVD spelers overigens qua upscaling in vergelijking met de Toshiba en Philips? Heb er 2, de MD81290 en de MD81777.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 27-11-2008 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
musicfreak schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:50:
Het verbaasd me dat niemand hier Toshiba DVD spelers noemt, terwijl die dingen prima scoren en ook nog eens goedkoop zijn (behalve de XD-E500 dan).
...en zelfs die E500 is op kieskueirg maximaal 130.- , dus ook nog best redelijk. Wellicht inderdaad een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Omdat onze huidige Philips dvd speler kuren begint te tonen, ben ik nu op zoek naar een alternatieve speler.
Nou leek mij een DVD speler met HDMI aansluiting wel handig aangezien wij al een HD ready tv hebben staan.

Mij vraag die ik nu wil stellen is, of er al goede alternatieven zijn voor bijv. Philips DVP5990
Volgens de site kieskeurig.nl lijkt het erop dat je voor de Philips DVP5990 nog het meeste functies krijgt voor een laag bedrag. Aangezien ik niet meer dan 100 euro wil besteden, wil dus vragen of er personen zijn die ervaring hebben met deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Zie mijn bevindingen over de Philip DVP5990.

Pagina: 1 2 Laatste