Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:22:
Exact, hier ook. De utility zit op het hoogste level. Had ik ook al gechecked. Wat raar. (En wat irritant dat je die firmware niet gewoon kunt downloaden bij Apple :X )
En als je software update doet (klikkend op het appeltje linksboven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ervaring met de AEBS in combinatie met een Ubee modem? en is die verbinding stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:43:
heeft er iemand ervaring met de AEBS in combinatie met een Ubee modem? en is die verbinding stabiel?
Ik heb die combinatie en dat gaat prima. Ubee modem van Ziggo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, het is een Ziggo abonnement (AiE plus). ik had wat problemen met het iedere keer moeten doen van een 'DHCP Release' in het Airport configuratieprogramma. Dat is, elke 20 minuten viel het contact met internet weg (op mijn Mac) en dat kwam pas weer terug nadat ik die release deed. maar nu lijkt het weer stabiel? :? vage problemen in elk geval.
/edit: ik ga dit topic thuis nog eens nalezen.... ben niet de enige met dergelijke problemen.
Ik had in het algemeen verwacht dat het probleemlozer zou zijn. het koppelen van een netwerkdisk ging goed, maar het maken van incrementele backups op de bestaande backupset was een puinhoop. hangende backups en het niet meer zien van de disk in Time Machine, en op een gegeven moment begon hij gewoon met een nieuwe backup.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag ben ik de AirportExtreme maar eens gaan testen na een jaar ontevreden te zijn geweest. In het 'open veld' haal ik maximaal 50 meter bereik op N 5GHz en 30m op G 2,4GHz. De transmit rate is al snel rond de 13mbit bij een beetje afstand. Naast de AE is het rond de 100mbit.

Nu is mijn vraag: ik ben bang dat Apple me €89 onderzoekskosten in rekening gaat brengen en me met dezelfde AE terug stuurt, onder het mom van 'hij is niet defect'.

Heeft iemand ervaring met het claimen van garantie ivm het bereik?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:29
Omdat de Netgear WNDR3700 het heel slecht deed in mijn thuis situatie (vreemde verbindingsproblemen, slecht bereik e.d.) had ik maar een Aiport extreme meegenomen.

Hij doet het echt super goed, het bereik is echt ontzettend er op voor uit gegaan en op zolder heb ik nu een hele goede stabiele verbinding. So far so good.

Het enige probleempje waar ik nu tegen aan loop heeft te maken met de Airdisk functionaliteit. Ik heb een 500GB WD My Book aan de usb poort gehangen (HFS+ geformateerd). Al mijn pc's herkennen de Airdisk direct en mappen hem ook automatisch. Het benaderen van de schijf gaat ook vele malen sneller in vergelijking met de Netgear, maar wanneer ik heel veel data er naar toe wil schrijven verliest de pc opeens de verbinding.

Ik kopieer dan een aantal GB, na een paar honderd MB krijg ik opeens de error dat het bestand niet gelezen kan worden en da tik de verbinding moet controleren. Als ik de melding dan annuleer en het kopieren annuleer maakt de pc direct weer draadloos verbinding en kan ik weer opnieuw beginnen met kopieren. Maar dit is geen doen als je GB's wil backuppen.

Heb alleen windows 7 clients in huis overigens. Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Okee, zie mijn vorige post...

Inmiddels een andere airport extreme gehaald, maar ik heb hetzelfde probleem. Dus, het ligt of aan mijn WD My Book van 500GB of het ligt aan de firmware.

Het enige wat ik nog kan doen is testen wat de airport doet met FAT32 en met
hfs - niet journaled maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

Mooody

elmoody

Ik ben ook toe aan een nieuwe n-router.

Ik heb alleen maar Mac's in huis, dus een Airport Extreme zou niet misstaan :)

Wat is de reden om voor de Airport Extreme te kiezen i.p.v bijv. een Netgear 3700? Deze laatste is natuurlijk veel nieuwer en waarschijnlijk ook sneller.

Ik zie namelijk veel snelheidsproblemen met de Airport Extreme. Nemen mensen die voor lief alleen omdat ze het design mooi vinden? Just asking :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik ging juist eerst voor de Netgear 3700 vanwege de superieure hardware. Echter,bij mij thuis was het apparaat kansloos. Bereik was slechter dan mijn oude Netgear en om de zoveel tijd was er gewoon geen draadloze verbinding mogelijk. Het herstelde zichzelf wel weer na enige tijd maar het was super vervelend. DAcht eerst dat de 3700 defect was, dus een andere gehaald.. maar deze had dezelfde problemen.

TOen maar een airport extreme meegenomen en deze doet het beter hier. Het bereik is een stuk beter en ook super stabiel. De 3700 schommelde onwijs.

Qua prestaties heb ik nog niet gemerkt dat mijn airport schommelt, hij is zo stabiel als maar zijn kan. Het enige waar ik mee zit is dat (zie de 2 posts boven je) ik geen gebruik kan maken van de airdisk functionaliteit. Ik heb nu ook een andere USB stick getest, FAT32, en ook deze heeft hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik zit toch ook weer met problemen. De snelheid is oke, maar niet up to N standaard, zeker boven niet. Echter wil ik ook af en toe in de tuin wat internetten op mijn foon, maar op een afstand van 15m en twee glazen deuren is het no-go wifi in de tuin. Zelfs niet op G standaard.
Ik vraag me toch serieus af of Apple hier ook de plank heeft misgeslagen of ik toch een antenne defect heb in mijn AEBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Hey mensen,

Ik ben een beetje aan het kijken voor deze airport extreme maar zit met een vraag voor ik hem echt ga halen..
Nu gebruik ik hier thuis de WRT54G2 van Linksys. Heb een mediaspeler en heb m'n externe hardeschijf aan m'n laptop hangen. Maar als ik 720p of 1080p films wil kijken duurt het een halve minuut voor de film start en de film schokt heel vaak, dus die film is niet bekijkbaar!
Deze router is een G netwerk router, nu is m'n vraag:

Als ik m'n externe hardeschijf aan de airport extreme hang dat m'n mediaspeler wel deze films afspeelt zonder schokken via wlan? De films zijn perfect in orde, nu kijk ik ze via de usb aansluiting op de mediaspeler.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus vandaag een Airport Express aangesloten, maar hoe kan ik deze nou het beste aansluiten?

Huidige situatie:
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Sitecom router (met wifi) <---wireless---> MacBook Pro

Nu mag wat mij betreft de Sitecom router vervallen, maar zonder het Telfort modem kan ik uiteraard niet. Hoe kan ik de Airport Express nou het beste in deze situatie gebruiken?

Mogelijke situatie?
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Sitecom router (met wifi) <---wireless---> Airport Express <---wireless---> MacBook Pro

of

Mogelijke situatie?
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Airport Express <---wireless---> MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

Mooody

elmoody

RD schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:
Ik zit toch ook weer met problemen. De snelheid is oke, maar niet up to N standaard, zeker boven niet. Echter wil ik ook af en toe in de tuin wat internetten op mijn foon, maar op een afstand van 15m en twee glazen deuren is het no-go wifi in de tuin. Zelfs niet op G standaard.
Ik vraag me toch serieus af of Apple hier ook de plank heeft misgeslagen of ik toch een antenne defect heb in mijn AEBS?
Ik kan toch prima internetten (volledig bereik) met 2 binnenmuren en bijna 25 meter tuin ertussen....
Wellicht storen andere signalen het bereik?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:06:
Heb dus vandaag een Airport Express aangesloten, maar hoe kan ik deze nou het beste aansluiten?

Huidige situatie:
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Sitecom router (met wifi) <---wireless---> MacBook Pro

Nu mag wat mij betreft de Sitecom router vervallen, maar zonder het Telfort modem kan ik uiteraard niet. Hoe kan ik de Airport Express nou het beste in deze situatie gebruiken?

Mogelijke situatie?
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Sitecom router (met wifi) <---wireless---> Airport Express <---wireless---> MacBook Pro

of

Mogelijke situatie?
Internet <-> Telfort modem (zonder wifi) <---bekabeld---> Airport Express <---wireless---> MacBook Pro
Denk dat het vrij nutteloos is van nog uw sitecom router ertussen te steken. Op die manier zal je sitecom router de snelheid bepalen, ook al is je airport beter en rapper. Rechtstreeks van router naar airport lijkt me best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Afgelopen uit. Zwaar ontevreden over dit ding. Bereik is onder de maat, en snelheden blijven alleen acceptabel als ik b/g only of n only gebruik. Een mix zorgt er voor dat snelheden dramatisch worden. En als ik zo eens wat zoek op het net zie ik dat ik niet de enige ben. Op het moment dat ik een goede dualband vind gaat hij er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu rechtstreeks op het Telfort modem geknalt en dat bevalt me toch het beste!
De verbinding knalt er iig niet meer uit als ik mijn MacBook Pro waarmee ik op de zaak werk mee naar huis neem.

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een oplossing voor mijn volgend probleem:

Alle thuiscomputers en laptop hangen achter mijn airportextreme router inclusief mijn NAS met schijven. Nu heb ik ook nog een telenet digibox voor mijn router hangen(powerline verbinding van de televisie beneden naar de modem boven). Deze powerline aan mijn modem hangt voor mijn router want moet een uniek IP adres krijgen anders werkt ie niet.

Nu gebruik ik dikwijls mijn laptop aan de televisie om content vanop mijn NAS te bekijken. Wifi is aan de televisie niet snel genoeg om te streamen dus meestal kopieer ik dan eerste men content naar men laptop om hem dan aan te sluiten aan de TV.

Ik heb nu een hubje gehangen aan de powerline bij de televisie waarop ik dan mijn digibox heb aangesloten en men laptop. Internet werkt prima en een stuk sneller maar nu zit ik dus voor mijn router en geraak niet aan de NAS achter de router.

Hoe geraak ik nu toch achter mijn router ? Via een VPN vebindng ? Hoe werkt dit juist ?

Alvast bedant,

Mvg

Verwijderd

Portforwarding gebruiken?

Verwijderd

EDIT: Werkt nu zowel voor ftp als afp. Voor afp moet je de private tcp port op 548(standaard poort airport disk) laten staan en de public kan je dan zelf kiezen.

Thx!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:47:
Alle thuiscomputers en laptop hangen achter mijn airportextreme router inclusief mijn NAS met schijven. Nu heb ik ook nog een telenet digibox voor mijn router hangen(powerline verbinding van de televisie beneden naar de modem boven). Deze powerline aan mijn modem hangt voor mijn router want moet een uniek IP adres krijgen anders werkt ie niet.
Waarom hang je 'm niet gewoon achter je router en zorg je ervoor dat het van de DHCP server een vast IP adres krijgt? Hoef je namelijk ook je firewall niet open te zetten of te kloten met port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hallo,

Ik ga binnenkort over op Ziggo en heb dan een router nodig aangezien Ziggo die niet standaard meelevert maar eentje verkoopt van 30 euro voor 99 euro.

Ik zat dus zelf te denken aan een Airport Extreme en aangezien ik weleens met een Airport Express heb gewerkt kan ik alleen maar zeggen dat dat icm een mac fantastisch werkt. Toch heb ik een paar vragen.

Dit is mijn Setup: Modem -> AE -> 1 kabel naar PC boven en 1 kabel 1 verdieping omlaag naar een 8 port gigabit switch -> Op die switch: Spelcomputer (2x), Synology NAS, Acer Homeserver, MBP en Airport Express (voor Airtunes).

Eerste vraag is of de AE problemen hierin zal opleveren (trouwens alles is Cat-5e of Cat-6 bekabeld), lijkt me niet. Maar nu komt de echte vraag.. voor mijn Synology moet je een aantal poorten open zetten in de AE, gaat dit ook zo makkelijk en goed als de rest of niet?

Alvast bedankt voor uw moeite :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nickalicious schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:03:
Hallo,

Ik ga binnenkort over op Ziggo en heb dan een router nodig aangezien Ziggo die niet standaard meelevert maar eentje verkoopt van 30 euro voor 99 euro.

Ik zat dus zelf te denken aan een Airport Extreme en aangezien ik weleens met een Airport Express heb gewerkt kan ik alleen maar zeggen dat dat icm een mac fantastisch werkt. Toch heb ik een paar vragen.

Dit is mijn Setup: Modem -> AE -> 1 kabel naar PC boven en 1 kabel 1 verdieping omlaag naar een 8 port gigabit switch -> Op die switch: Spelcomputer (2x), Synology NAS, Acer Homeserver, MBP en Airport Express (voor Airtunes).

Eerste vraag is of de AE problemen hierin zal opleveren (trouwens alles is Cat-5e of Cat-6 bekabeld), lijkt me niet. Maar nu komt de echte vraag.. voor mijn Synology moet je een aantal poorten open zetten in de AE, gaat dit ook zo makkelijk en goed als de rest of niet?

Alvast bedankt voor uw moeite :-)
Simpel. Ja gaat goed. Geeft geen problemen. Is simpel...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:55:
[...]

Waarom hang je 'm niet gewoon achter je router en zorg je ervoor dat het van de DHCP server een vast IP adres krijgt? Hoef je namelijk ook je firewall niet open te zetten of te kloten met port forwarding.
Aan mijn TV heb ik via een hubje de digibox+laptop hangen. Als ik deze dan achter men router kan ik een uniek IP naar aan de hub verkrijgen en toch nog op men netwerk ? Hoe stel ik dit dan juist in ?

Het werkt nu hoor via port forwarding, maar ik zet idd liever minder poorten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router heeft waarschijnlijk zijn langste tijd gehad. Nu heb ik dus waarschijnlijk een nieuwe nodig. Ik wil er 1 van apple. De keuze is dus vrij makkelijk aangezien er mar 2 modellen zijn. Nu wil ik eigenlijk weten of er nog verschil zit in de signaalsterkte van de extreem en de express. (ik wil hem in de meterkast plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valderrama schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:03:
Okee, zie mijn vorige post...

Inmiddels een andere airport extreme gehaald, maar ik heb hetzelfde probleem. Dus, het ligt of aan mijn WD My Book van 500GB of het ligt aan de firmware.

Het enige wat ik nog kan doen is testen wat de airport doet met FAT32 en met
hfs - niet journaled maar ik vrees het ergste.
Fat 32 gaat maar tot 4 GB en geeft een foutmelding. Je zult dus de harde schijf moeten converteren naar NTFS. Probleem is dat je extra software op je mac moet hebben om dit toe te voegen. Ik gebruik zelf Paragon hiervoor ( naar alle tevredenheid) maar je kunt ook even googlen op mac ntfs. Deze additionele software zorgt ervoor dat je MAC NTFS kan lezen en vooral schrijven. Probleem ligt dus niet aan airport extreme.
Wel je gegevens op de harde schijf backuppen anders ben je ze kwijt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:15:
Mijn router heeft waarschijnlijk zijn langste tijd gehad. Nu heb ik dus waarschijnlijk een nieuwe nodig. Ik wil er 1 van apple. De keuze is dus vrij makkelijk aangezien er mar 2 modellen zijn. Nu wil ik eigenlijk weten of er nog verschil zit in de signaalsterkte van de extreem en de express. (ik wil hem in de meterkast plaatsen)
De Express is niet echt bedoeld als router. Meer als network extender. Er zit ook maar één ethernet poort op.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
De vraag is alleen: kan de Airport base station wel overweg met NTFS harde schijven? Want dat is ook een belangrijke vraag :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
Dringent hulp nodig :P !
Ik heb een airport extreme hier op heb ik een 5 Ghz N netwerk gemaakt volgens mijn mac is de verbinding dan ook 270 mbits draadloos . Maar nu is mijn internet abo verhoogt naar 120 mbit en dit wilt de router maar niet halen draadloos is nu 72 mbit bedraad 93 mbit !
Wat ik al heb geprobeerd is:
Nieuwe Kabel
Reset
Fabriek instelling terug gebracht
Netwerken gewisseld
Modem herstart
Verschillende kanalen.
Ohja kabel recht streeks in de modem levert wel 120 mbits op !

Iemand nog een idee ik word hier een beetje zuur van !

[ Voor 6% gewijzigd door CTwiest op 03-11-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
CTwiest schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:33:
Dringent hulp nodig :P !
Ik heb een airport extreme hier op heb ik een 5 Ghz N netwerk gemaakt volgens mijn mac is de verbinding dan ook 270 mbits draadloos . Maar nu is mijn internet abo verhoogt naar 120 mbit en dit wilt de router maar niet halen draadloos is nu 72 mbit bedraad 93 mbit !
Wat ik al heb geprobeerd is:
Nieuwe Kabel
Reset
Fabriek instelling terug gebracht
Netwerken gewisseld
Modem herstart
Verschillende kanalen.
Ohja kabel recht streeks in de modem levert wel 120 mbits op !

Iemand nog een idee ik word hier een beetje zuur van !
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 14:36
Volgens mij is het tegen de forum regels om je eigen vraag binnen zo'n korten tijd te "kicken" maar goed.
Ook begrijp ik niet wat hier zo "dringend" aan is.

Het je al een geprobeerd wat de snelheid is zonder de AE er tussen?
Mogelijk haal je op jou locatie die snelheid niet.
Als je een bedraade verbinding maakt heb je dan we een GB verbinding?

[ Voor 11% gewijzigd door Piebas op 03-11-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
Piebas schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:22:
Volgens mij is het tegen de forum regels om je eigen vraag binnen zo'n korten tijd te "kicken" maar goed.
Ook begrijp ik niet wat hier zo "dringend" aan is.

Het je al een geprobeerd wat de snelheid is zonder de AE er tussen?
Mogelijk haal je op jou locatie die snelheid niet.
Als je een bedraade verbinding maakt heb je dan we een GB verbinding?
jah zonder airport is het 120 mbits ik heb ook naast me router gezeten verbindings sterkte optimaal en verbindings snelheid : 270 mbits. bedraad is GB. En sorry voor het kicken :s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zit hier op de bank ongeveer 5 meter van mijn AE af (deze staat in een nisje vlak tegen een muur achter een speaker dus geen "vrij zicht" naar mijn Macbook pro) en meet de volgende resultaten met dezelfde verbinding als jij.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1016106363.png

Ik kom ook wel eens boven de 100 uit overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
D-Ed schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:46:
Ik zit hier op de bank ongeveer 5 meter van mijn AE af (deze staat in een nisje vlak tegen een muur achter een speaker dus geen "vrij zicht" naar mijn Macbook pro) en meet de volgende resultaten met dezelfde verbinding als jij.

[afbeelding]

Ik kom ook wel eens boven de 100 uit overigens..
op welke website doe je deze ? als ik naar speedtest.net gaat gaat het maar tot 50 mbits :P oja op ziggo's speedtest is de snelheid nu maar 55 mbits ik zit ook met een openzicht naar de router met macbook pro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zoals je ziet via speedtest.net ;) Mijn snelheid kan af en toe variëren, aangezien ik hem deel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
ik haal wel 23mbits bij speedtest.net ! iemand een idee ik word helemaaaal gek ik wil me snelheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Ik haal maar 4.2 mbps hoor. Ik denk dat we het internet abo een keer moeten upgraden :p Het abonnement dat we nu hebben stamt nog uit de tijd van deze reclame, of wordt je abo in de verloop van de tijd/ontwikkelingen sneller?

[ Voor 11% gewijzigd door Awoodentree op 04-11-2010 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die speedtests zijn niet echt representatief. Download eens een grote file vanaf newsgroepen ofzo.
Ik zit ook op N en 5Ghz. 4 Meter vanaf de AE. En de iMac geeft aan 300Mb/s en ik haal ook mijn volledige 100Mbit met downloaden. (rond de10MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
Tylen schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:03:
Die speedtests zijn niet echt representatief. Download eens een grote file vanaf newsgroepen ofzo.
Ik zit ook op N en 5Ghz. 4 Meter vanaf de AE. En de iMac geeft aan 300Mb/s en ik haal ook mijn volledige 100Mbit met downloaden. (rond de10MB/s)
Nee ik haal dan maar 6mb\s ! Kan je misschien jou instellingen anders vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

CTwiest schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:10:
[...]

Nee ik haal dan maar 6mb\s ! Kan je misschien jou instellingen anders vertellen ?
???? 6mb/s??? Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag.

mijn instellingen zijn gewoon normaal. Alleen N netwerk op 5Ghz kanaal euhh pak iets. Voor de rest iMac verbinden. Heb je een ouwe of nieuwe AE? Als je een oude hebt kan die niet N en B/G tegelijkertijd aan. Als je dan een oud device op je netwerk hebt die babbelt op B/G dan gaat je iMac ook op B/G werken. Anyways, speedtest blabla is niet representatief. Download eens vanaf newsgroepen iets dan weet je je echte snelheid. Ennuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
hey ik heb de speedtest gewoon bij ziggo uitgevoerd zonder router 120mbits met router 70 mbits :S .. verder heb ik de nieuwe en ook alleen een N 5 Ghz netwerk en daarmee verbind i naar me mac pro en macbook pro ! bij de computers zelfde snelheid. Ik zit er aan te denken misschien een andere firmware er op te zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

CTwiest schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:54:
hey ik heb de speedtest gewoon bij ziggo uitgevoerd zonder router 120mbits met router 70 mbits :S .. verder heb ik de nieuwe en ook alleen een N 5 Ghz netwerk en daarmee verbind i naar me mac pro en macbook pro ! bij de computers zelfde snelheid. Ik zit er aan te denken misschien een andere firmware er op te zetten ??
Test nou maar eens gewoon vie newsgroepen ofzo. Ik haal met speedtest ook niet veel. Maar als ik daadwerkelijk ga downloaden haal ik wel de juiste snelheden. En vergeet niet dat bedraad full duplex is en wifi euhh niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
jah ik weet het maar ik download via torrents en daar haal ik bij de beste torrents dus 6,0 mb per sec. ik heb al met firmware lopen spelen hielp niet echt. Verder heb ik trouwens een standaard cat5e kabel er tussen zitten tussen modem en router is dit goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
CTwiest schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:54:
jah ik weet het maar ik download via torrents en daar haal ik bij de beste torrents dus 6,0 mb per sec. ik heb al met firmware lopen spelen hielp niet echt. Verder heb ik trouwens een standaard cat5e kabel er tussen zitten tussen modem en router is dit goed ??
iemand nog een idee ?

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik heb zojuist de Airport Express gekocht. Nu kan ik met dit apparaat 1) een nieuw draadloos netwerk aanmaken, 2) een bestaand basisstation of een bestaande router vervangen door de Airport Express of 3) de airport verbinding laten maken met mijn huidige netwerk.
Mijn huidige modem/ruiter is de Thomson twg850-4u (802.11 b/g).

Wat is dan de beste optie. Ik zou eigenlijk wel gebruik willen maken van de 802.11 n mogelijkheid van de Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Door de tijd ben ik eigenlijk heel tevreden geworden met mijn Airports. Echter, een ding blijft mij storen:

Ik heb een externe harddisk aan mijn Airport gehangen, om daarop mijn Time Machine te draaien. Dat draait prima, totdat er een fout optreedt. Die fout is bijvoorbeeld het afsluiten van mijn laptop voordat Tim Machine klaar is, of wisselen van draadloos netwerk (ik heb hier drie netwerken, met dezelfde SSID en beveiliging). Ook logisch, dat mag niet gebeuren. Echter, die fout blijft lang 'geldig', alsof de disk gereserveerd blijft voor die ene sessie die misliep.

Herkennen jullie dit? Ik ben juist zo blij dat ik Airplay en het overschakelen tussen netwerken onder de knie heb. Dit is echter een irritatiepunt waar ik nog niet vanaf ben.

@Marc84: Ik zou de beslissing die je maakt laten afhangen van het bereik wat je door het huis hebt en de hoeveelheid netwerken om je heen (van bijvoorbeeld de buren). Als jij je bereik wilt verbeteren, zou ik de Airport Express op een andere plek in huis neerzetten als extra netwerk. Als je juist veel netwerken om je heen hebt, zou ik het draadloze gedeelte op de originele router uitzetten. Die is langzamer en verstoort dan alleen jouw signaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Krisp op 30-12-2010 10:27 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Weet iemand waar je ookalweer de statistieken e.d. van het wireless gebruik kon zien van de Extreme? Ik kan het niet meer terugvinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Doel je hierop? klik!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Heb al een tijdje een probleem met mijn verzendsnelheid, het zakt regelmatig weg van 130 naar 65 als ik de AE uit en weer aanzet is vaak weer goed, wie herkend dit probleem?
Intussen van Ziggo een andere modem gekregen (Cisco) het probleem blijft.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Wie kan mij helpen met het verzendsnelheid constant te houden, heb er nog geen oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 22:36
Zelf twijfel ik nog tussen de Airport Extreme en een Time Capsule.
Met mijn huidige (nu nog windows 7, maar misschien op de termijn vervangen door een MBP) laptop zal ik geen gebruik (kunnen) maken van time machine, waardoor ik waarschijnlijk net zo makkelijk voor een oplossing met een externe HDD aan de Extreme zou kunnen gaan.
Volgens mij zit er verder geen groot voordeel aan de Time Capsule volgens mij (,want hem gebruiken als iTunes-server voor AirTunes is volgens mij niet mogelijk toch)?

Voor zover ik het kon vinden is het zowel met de TC als Extreme mogelijk om met Windows 7 laptop en een Express mogelijk om de muziek van iTunes naar een geluidsset te streamen, kan iemand dit bevestigen?

Verder had ik mbt. de Airport Express nog de vraag of deze icm. een TC of Extreme het netwerk draadloos vergroot, of dat je dan bijv. je Laptop weer met een UTP-kabel op de Express aan moet sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

rjvisje schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:41:
Voor zover ik het kon vinden is het zowel met de TC als Extreme mogelijk om met Windows 7 laptop en een Express mogelijk om de muziek van iTunes naar een geluidsset te streamen, kan iemand dit bevestigen?

Verder had ik mbt. de Airport Express nog de vraag of deze icm. een TC of Extreme het netwerk draadloos vergroot, of dat je dan bijv. je Laptop weer met een UTP-kabel op de Express aan moet sluiten?
een airport express heeft inderdaad een audio uitgang die je aan een versterker kunt aansluiten en daarop zo draadloos je itunes bibliotheek kunt afspelen. met airfoil kun je ook andere programma's gebruiken om je muziek af te spelen (ik gebruik bv. spotify).
ook kan de express een draadloos netwerk uitbreiden, in de setup kun je dat aangeven.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
Ook ik heb een airport extreme. Mijn internet abo is verhoogt naar 120 mbit en die snelheid wil de router maar niet halen. Draadloos is nu 60 a 70 mbit maar bedraad haalt de AE wel 120 Mbit !

Ik zit zo'n 4 mtr bij de AE vandaan met mijm imac. Als ik router dichterbij breng........stel anderhalve meter bij de imac vandaan (midden in de kamer), dan geefttie wél 120 Mbit maar 20 cm naar links en hij dropped naar 58 Mbit.

Ik heb ook nog gekeken wat voor snelheid hij geeft bij het downen van een groot bestand.dan kom ik uit op zo'n 6MB (draadloos) als de AE op de normale plek staat. Dit komt wel overeen met de eerder doorgegeven gemeten snelheid.

Ik zal het maar niet hebben over de 15 Mbit die ik boven haal.

Met nieuwsgroepen hetzelfde verhaal.

Het enig wat ik hieruit kan ophalen is dat de signaalsterkte van de AE een drama is. Met istumbler heb ik gekeken naar de kanalen, die zijn niet bezet en de noise zit rond de 9%

Iemand nog een idee ik word hier een beetje niet lekker van ! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb je al je Wireless-N apparaten op 5GHz band geforceerd ? Zowiezo is wireless héél erg gevoelig voor storingsbronnen zoals draadloze telefoons, vloerverwarming helpt het hele gebeuren ook niet. Als je op de 5GHz band kan werken, verhelpt het wel meestal een hoop van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jammer dat je geen externe antennes aan dat ding kan hangen, maar ja dan ziet het er niet meer zo cool uit natuurlijk (zal Apple ontwerper hebben gedacht..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Marc84 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:46:
Ik heb zojuist de Airport Express gekocht. Nu kan ik met dit apparaat 1) een nieuw draadloos netwerk aanmaken, 2) een bestaand basisstation of een bestaande router vervangen door de Airport Express of 3) de airport verbinding laten maken met mijn huidige netwerk.
Mijn huidige modem/ruiter is de Thomson twg850-4u (802.11 b/g).

Wat is dan de beste optie. Ik zou eigenlijk wel gebruik willen maken van de 802.11 n mogelijkheid van de Airport Express.
Dit topic gaat toch over Airport Extreme??? Het valt me op dat hier heel veel posts staan (bovenstaande is mar een voorbeeld) mbt een Airport Express.

Misschien is het een idee om een '[Airport Express] Ervaringen & Discussie' topic te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Van plan om een een Airport Extreme te kopen en daar een externe hdd op aan te sluiten. Zou ik deze externe hdd ook direct kunnen laten communiceren met mijn mediacenter? Wil de iMac dan niet aan hebben.

Gaat om een Tvix M 6500 mediaplayer en die NFS/SMB en UnPn opties. Wil dat? En wat is dan de beste optie om te kiezen.

Nog een vraagje, wat is het grote verschil tussen een Airport Extreme wireless N die je nu kan kopen en de 2009 wireless N model(len)? Al gevonden. De dual band dus en beter bereik.

[ Voor 22% gewijzigd door Reverb_ op 19-01-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
Phuncz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:19:
Heb je al je Wireless-N apparaten op 5GHz band geforceerd ? Zowiezo is wireless héél erg gevoelig voor storingsbronnen zoals draadloze telefoons, vloerverwarming helpt het hele gebeuren ook niet. Als je op de 5GHz band kan werken, verhelpt het wel meestal een hoop van de problemen.
Yup heb ik al gedaan......Helpt helaas niks.

Echt balen.

Probleem is in principe ook niet verholpen als ik een andere koop.

Heeft iemand een idee of het signaal beter wordt als ik er nog een airport express tussen gooi, zodat die het signaal doorversterkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Soutje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:03:
[...]

Echt balen.

Heeft iemand een idee of het signaal beter wordt als ik er nog een airport express tussen gooi, zodat die het signaal doorversterkt ?
Naja lijkt me logisch van wel, echter of het genoeg is.. Dat is de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Soutje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:03:
[...]

Echt balen.

Het kan helpen, een ander kanaal kan soms ook helpen. Ik heb een kanaal moeten kiezen met theoretisch gezien meer storing van andere zenders (buren) maar dat kennelijk toch beter door de muren komt.
Het blijft een radio techniek, en radio is altijd gevoelig voor storing. Net als met een draagbare radio kan iemand die door de kamer loopt de ontvangst al veranderen. Tel daarbij op dat iedereen vrij is om uit te zenden op de 2.4 GHz band wat-ie wil (binnen een bepaald maximum vermogen wat dan ook door iedereen gebruikt wordt) en je kunt wel nagaan dat het radiotechnisch gezien een chaos is op de 2.4 GHz band. Bluetooth, DECT, Wi-Fi, babyfoons, draadloze muizen, noem maar op. En dan nog magnetrons. Je kunt geen wonderen verwachten van een accesspoint.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Daarmee dat ik ook vroeg of de 5GHz band al geprobeerd was, want die is nagenoeg ongebruikt in consumer electronics. Maar blijkbaar biedt dat geen heil, dus we mogen ervan uitgaan dat er gewoon teveel metaal of ondoordringbare materialen in het huis zijn wat het signaal blokkeert.

Een Airport Express kan in WDS-mode gezet worden. Als je deze juist op het bereik zet waar het signaal nog goed is zonder weg te vallen, dan gaat hij het wireless netwerk uitbreiden. Een goede optie, als je met eentje toekomt. Anders kun je misschien beter naar Homeplug systemen gaan, ook al hebben die weer een hele andere resem beperkingen en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
Ik ga kijken of ik een express op de kop kan tikken. Als dat niet helpt kan ik die nog altijd verkopen.

Ik ga nog 's even kijken wat er gebeurt als ik de kanalen wijzigen naar een groter storings niveau.

Weet je wat pas echt irritant is....schijnbaar zit er bij de buren iemand met een Sweex LW050 (g-netwerk) routertje, en die komt 2 keer zo sterk hier binnen dan mijn AE........grrrrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soutje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:30:
Ook ik heb een airport extreme. Mijn internet abo is verhoogt naar 120 mbit en die snelheid wil de router maar niet halen. Draadloos is nu 60 a 70 mbit maar bedraad haalt de AE wel 120 Mbit !

Ik zit zo'n 4 mtr bij de AE vandaan met mijm imac. Als ik router dichterbij breng........stel anderhalve meter bij de imac vandaan (midden in de kamer), dan geefttie wél 120 Mbit maar 20 cm naar links en hij dropped naar 58 Mbit.

Ik heb ook nog gekeken wat voor snelheid hij geeft bij het downen van een groot bestand.dan kom ik uit op zo'n 6MB (draadloos) als de AE op de normale plek staat. Dit komt wel overeen met de eerder doorgegeven gemeten snelheid.

Ik zal het maar niet hebben over de 15 Mbit die ik boven haal.

Met nieuwsgroepen hetzelfde verhaal.

Het enig wat ik hieruit kan ophalen is dat de signaalsterkte van de AE een drama is. Met istumbler heb ik gekeken naar de kanalen, die zijn niet bezet en de noise zit rond de 9%

Iemand nog een idee ik word hier een beetje niet lekker van ! }:O
Welke airport extreme heb je ? Ik heb een wifi n uit 2008 maar niet met de dubbele antenne(wel g/n modus natuurlijk). Met de laatste nieuwe firmware(en eigelijk sinds firmware 7.4.x) is het draadloos signaal brak. Zowel in 5ghz modus als in 2.4ghz b/g/n als n only.

Installeren van 7.3.2 firmware lost alle problemen op. Zeer raar. Gebeurt precies wel meer bij apple dat oudere devices met nieuwe firmware traag beginnen lopen(iphone 3G bvb). Hopelijk onbewust...

Als je het nieuwste type met 2 antennes hebt geldt dit niet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Welke airport extreme heb je ? Ik heb een wifi n uit 2008 maar niet met de dubbele antenne(wel g/n modus natuurlijk). Met de laatste nieuwe firmware(en eigelijk sinds firmware 7.4.x) is het draadloos signaal brak. Zowel in 5ghz modus als in 2.4ghz b/g/n als n only.

Installeren van 7.3.2 firmware lost alle problemen op. Zeer raar. Gebeurt precies wel meer bij apple dat oudere devices met nieuwe firmware traag beginnen lopen(iphone 3G bvb). Hopelijk onbewust...

Ik heb m gekocht in januari 2010.

Ik dacht dat het de nieuwste versie was: MC340Z/A Modelnr: A1354.

kzal s kijken wat dat ding doet als ik de oude firmware erop zet. (als dat lukt).

Net gedaan, maakt geen verschil |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Soutje op 22-01-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Reverb_ schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:10:
Van plan om een een Airport Extreme te kopen en daar een externe hdd op aan te sluiten. Zou ik deze externe hdd ook direct kunnen laten communiceren met mijn mediacenter? Wil de iMac dan niet aan hebben.

Gaat om een Tvix M 6500 mediaplayer en die NFS/SMB en UnPn opties. Wil dat? En wat is dan de beste optie om te kiezen.
De Airport extreme laat je aangesloten hdd als netwerkschijf werken, afhankelijk van welke software je gebruikt gebruikt kan je je mediacenter ermee verbinden (XBMC gaat perfect). Houd er wel rekening dat de Airport Extreme niet bepaald hoge doorvoersnelheden haalt voor de usb-poort, dus als het je bedoeling is om het voor videomateriaal te gebruiken, dan kijk je beter naar een echte netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Een tijdje geleden had ik in dit topic gevraagd als iemand iets weet waarom de verzendsnelheid zakt van 130 naar 65, heb zelf al van alles geprobeerd, zijn er hier nog van die netwerk goeroe's? die mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Chris5488 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:16:
[...]

De Airport extreme laat je aangesloten hdd als netwerkschijf werken, afhankelijk van welke software je gebruikt gebruikt kan je je mediacenter ermee verbinden (XBMC gaat perfect). Houd er wel rekening dat de Airport Extreme niet bepaald hoge doorvoersnelheden haalt voor de usb-poort, dus als het je bedoeling is om het voor videomateriaal te gebruiken, dan kijk je beter naar een echte netwerkschijf.
Volg eens mij houd ik ruim voldoende over om goed te kunnen streamen in HD. Biedt dacht ik zo/n 8-12 mb/s in een bekabeld netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Net ook de firmware van m'n Airport Extreme en Express terug gezet naar 7.4.2 want 7.5.2 gaf erg veel problemen op het extended netwerk (via de Express). Ik kon met 7.5.2 bijna nooit een complete TV aflevering bekijken via m'n PS3 (hangt aan de Express) zonder dat de boel hing. Terug naar 7.4.2 en helemaal geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Heb een USB hdd met stroom aan mijn Airport Extreme hangen, maar deze schijf gaat voor mijn gevoel erg vaak in een slaapmodus en gebruik deze schijf juist voor torrentdownloads en het seeden lukt niet echt zo als dat ding vaak op sleep is. Krijg bijvoorbeeld dan bij een torrent de melding ' no such file'. Is er ook een trucje op de schijf nooit te lapten slapen? Een schrijf scripte die elke 5 minuten een bestandje erheen copy't? Irritant dat de schijf elke keer weer opgang moet komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Reverb_ op 27-01-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik zit te denken aan de volgende setup: een Airport Extreme met daaraan 2x een USB harde schijf.

De harde schijf A wil ik gebruiken als server ruimte, schijf B is een backup die ik dagelijks mee naar huis wil nemen voor als de boel hier bijvoorbeeld af fikt.

Mijn vraag is nu. Als ik een backup uitvoer van schijf A naar schijf B vanaf mijn iMac (C), welke snelheid kan ik dan verwachten? Gaat het direct van A naar B of ook nog via C, mijn iMac?

Op schijf A staat data die voor het bedrijf (3 personen) nodig is. Iedereen slaat hier de projecten op en de werkbestanden.

Is dit een goede oplossing? Of zijn er andere betere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

MaKK0 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:44:
Ik zit te denken aan de volgende setup: een Airport Extreme met daaraan 2x een USB harde schijf.

De harde schijf A wil ik gebruiken als server ruimte, schijf B is een backup die ik dagelijks mee naar huis wil nemen voor als de boel hier bijvoorbeeld af fikt.

Mijn vraag is nu. Als ik een backup uitvoer van schijf A naar schijf B vanaf mijn iMac (C), welke snelheid kan ik dan verwachten? Gaat het direct van A naar B of ook nog via C, mijn iMac?

Op schijf A staat data die voor het bedrijf (3 personen) nodig is. Iedereen slaat hier de projecten op en de werkbestanden.

Is dit een goede oplossing? Of zijn er andere betere mogelijkheden?
Ik heb weinig verstand van een Airport maar als dat ding over ssh beschikt kun je natuurlijk elke dag op tijd x een rsync laten lopen (of een backuptool) die synct tussen disk a en disk b. Dan staat je imac gewoon buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Hoe snel zou een backup gaan van 200 GB of 10 GB naar een AirPort Extreme via N? Ik zit er over te denken met backupdrive ook hierop aan te sluiten. Weet iemand dit?

Weet ook iemand of je de externe drive als het niet in gebruik is gewoon kunt uitzetten? of gaat de AE dan moeilijk lopen doen met de drive? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op Wireless N kan ik momenteel tegen gemiddeld 10MB/s kopiëren, de wireless router en receiver staan in dezelfde kamer. Per minuut is dat dan 600MB en op 10 minuten is dat dus 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Phuncz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:48:
Op Wireless N kan ik momenteel tegen gemiddeld 10MB/s kopiëren, de wireless router en receiver staan in dezelfde kamer. Per minuut is dat dan 600MB en op 10 minuten is dat dus 6GB.
10 GB is dus nog wel te doen, 200 GB (verse backup o.i.d.) duurt dus wel erg lang, jammer dat deze niet eerst lokaal is aan te sluiten (en dan firewire800 gebruiken) en daarna aansluiten op de AE en dat de machine alsnog die backups gebruikt... of weet iemand wel die mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
kdbruin schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:21:
Net ook de firmware van m'n Airport Extreme en Express terug gezet naar 7.4.2 want 7.5.2 gaf erg veel problemen op het extended netwerk (via de Express). Ik kon met 7.5.2 bijna nooit een complete TV aflevering bekijken via m'n PS3 (hangt aan de Express) zonder dat de boel hing. Terug naar 7.4.2 en helemaal geen enkel probleem meer.
Kheb ff gechecked. Ik heb mijn router niet naar 7.4.2. terugezet waarschijnlijk, maar naar 7.5 ofzo.

ik heb even zitten zoeken maar ik kom er niet zo goed achter hoe ik de AE terugzet naar 7.4.2. Want als ik m wil installeren geefttie aan dat het niet kan.

Moet ik iets handmatig verwijderen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik vroeg mij eens iets af ;) Zou de AE gebruikt kunnen worden (icm usb disk) als online backup? Zodat ik mijn laptop (windows) via internet naar huis kan backuppen op de disk. Misschien beetje raar, maar zou wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Tylen schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:34:
Ik vroeg mij eens iets af ;) Zou de AE gebruikt kunnen worden (icm usb disk) als online backup? Zodat ik mijn laptop (windows) via internet naar huis kan backuppen op de disk. Misschien beetje raar, maar zou wel lekker zijn.
disk met het protocol (afp..?) sharen en portfowarden en het zou moeten werken! ;) En ik denk dat het super traag gaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Step schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:38:
[...]

disk met het protocol (afp..?) sharen en portfowarden en het zou moeten werken! ;) En ik denk dat het super traag gaat! :P
AFP is de truuk dus :P Daar ga ik eens mee spelen. Poortforwarding hoeft niet, aangezien de AE rechtstreeks aan internet hangt. En het gaat niet zo heel traag denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
ik kon het hier in dit topic zo snel even niet terug vinden, dus bij deze maar even de vraag hier.
Ik las dat sommigen een USB-stick op hun airport aangesloten hebben gehad, betekend dit dat ook een unpowered 2,5" externe schijf zonder enig probleem moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
dacht ik netjes m'n huiswerk gedaan te hebben door de AE site op apple.nl en dit topic door te lezen, helaas..
Kende de site dus nog niet, maar bedankt voor de tip.

(las trouwens in een ander topic dat het streamen van een film vanaf een externe HD aangesloten op een AE met de huidige versie van een AE naar een ATV2 met xmbc erop geen probleem was, is dat de algemeen heersende ervaring hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Waar heb je die 7.3.2. Firmware precies vandaan? Ik kan niet kiezen voor een firmware ouder dan 7.4 en ook op de Apple site lukt downloaden niet. Als ik op de downloadlink voor de firmware klik linkt hij me door naar de support page van Apple waar staat dat dit via Airport Utility kan, alleen daar kan ik dus niet ouder downloaden dan 7.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Sinds kort mijn dualband Airpot Extreme op 802.11a t/m n gezet (stond eerst op 802.11a t/m g toen ik nog een iPhone 3G had en een oude iBook)
Maar zowel mijn iPhone 4 als mijn Macbook Air (beide wifi-n capable) maken geen verbinding met het n-netwerk. Nu heb ik al begrepen na een beetje googlen dat de Wifi - n van de iPhone 4 slechts een selling point is, want je hebt er niets aan omdat die geen 5Ghz kanalen ondersteunt. So far.
Maar mijn nieuwe Macbook Air pakt ook geen n netwerk. Steeds als ik met ALT ingedrukt op het Airport icoontje ga staan, zie ik: "PHY-modus: 802.11g".
Waar heb ik nu precies een n-router voor gekocht vraag ik mij af?

Overigens is het wel gelukt om handmatig een 802.11n 5Ghz netwerk aan te maken, met een eigen/ aparte netwerknaam of SSID, maar daar kan dus vervolgens alleen de Macbook Air mee verbinden (immers niet mijn iPhone 4) en dan krijg ik ineens rare problemen met Airtunes (er hangt een oude Airport Express b/g als client in het netwerk voor Airtunes) vanaf mijn Macbook Air.

Ik krijg steeds meer de indruk dat ik aan dat N-netwerk en dual band gelul maar weinig heb, in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zie je een apart 5GHz netwerk in je AirPort lijst staan.
Check goed of je het 'normale' (niet 5GHz-netwerk) niet bovenaan in de lijst met bekende netwerken hebt staan! Anders blijft hij die pakken.

Ik werk zelf met een MBP, iPhone4 en iPad en ze pakken allemaal 't 5GHz netwerk.

Edit: Ik zie het al. Die 'oude' Express is de boosdoener, je hele netwerk neemt dan de laagste snelheid aan (b/g) dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:22:
Check goed of je het 'normale' (niet 5GHz-netwerk) niet bovenaan in de lijst met bekende netwerken hebt staan! Anders blijft hij die pakken.

Ik werk zelf met een MBP, iPhone4 en iPad en ze pakken allemaal 't 5GHz netwerk.

Edit: Ik zie het al. Die 'oude' Express is de boosdoener, je hele netwerk neemt dan de laagste snelheid aan (b/g) dus.
iPhone 4 kan helemaal niet verbinden met een 5 GHz netwerk. 5 GHz hoeft per definitie ook niet beter te zijn. Mijn iPad had ik eerst op 5 GHz staan en nu gewoon op 2.4 GHz en heb een kortere ping en stabiele verbinding door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Weet iemand of er ook een scriptje om je USB disk op je Airport Extreme niet in slaap te laten gaan? Dus dat je om de vijf minuten 1 kb bijvoorbeeld erheen stuurt. Irritant dat ding op slaapmodus gaat, lastig met torrents downloaden/seeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
....

Hoezo dan? Kun je me dat uitleggen? Waarom zou die AE het hele netwerk naar b/g forceren dan? Ik heb immers een dualband router om die reden...?
En het is al gezegd, maar je iPhone4 kan onmogelijk met een 5Ghz netwerk verbonden zijn, kun je dat nog eens nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05

Als jij mij kan vertellen hoe ik de iPhone 4 op het 5 GHz netwerk krijg dan hoor ik het graag.
Ik vind het erg knap namelijk:

802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz only)

http://www.apple.com/iphone/specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de iPhone 4 klopt, mijn excuses... Ik lette enkel op de 'n'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
m'n AExtreme herkent m'n USB powered 2,5" externe hd wel zag ik net, nu nog ff zien hoe ik die HFS+ geformateerd ga krijgen met alleen maar W7 pc's in huis, maar ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 12:43

Ma®tin

Hallo

autoreverse schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:08:
[...]

Hoezo dan? Kun je me dat uitleggen? Waarom zou die AE het hele netwerk naar b/g forceren dan? Ik heb immers een dualband router om die reden...?
En het is al gezegd, maar je iPhone4 kan onmogelijk met een 5Ghz netwerk verbonden zijn, kun je dat nog eens nakijken?
Je netwerk neemt altijd de snelheid van de langzaamste deelnemer aan, 802.11g in jouw geval dus.

Dual-band maakt alleen dat er op 2 frequenties tegelijk uitgezonden kan worden.
Of zoals apple zelf zegt;

Sommige draadloze apparaten, zoals iPhone, iPod touch en 802.11b/g-apparatuur, zijn afgestemd op de draadloze 2,4-GHz frequentie. Andere apparaten, zoals de nieuwste Macs met een 802.11n-voorziening en de Apple TV, zijn geschikt voor zowel de 2,4-GHz als de snellere 5-GHz frequentie. Kiezen tussen de twee frequenties is niet meer nodig: AirPort Extreme is tegelijkertijd op beide frequenties actief. Apparatuur die geschikt is voor beide frequenties, gebruikt automatisch de beste frequentie. Dat betekent dat al je Wi-Fi-apparatuur altijd op de hoogste snelheid werkt en over het grootst mogelijke bereik beschikt.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
rjvisje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:18:
[...]

m'n AExtreme herkent m'n USB powered 2,5" externe hd wel zag ik net, nu nog ff zien hoe ik die HFS+ geformateerd ga krijgen met alleen maar W7 pc's in huis, maar ben dus benieuwd.
update, m'n externe USB powered 2,5"externe hd werkt samen met m'n Aextreme. Heb hem net met macdrive naar HFS+ geformateerd en kreeg direct op de laptop een melding dat er een schijf aan m'n Aextreme was toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soutje
kdbruin schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:21:
Kun je mij uitleggen hoe je m naar 7.4.2 zet ?

Mij lukt het niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ma®tin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:43:
[...]

Je netwerk neemt altijd de snelheid van de langzaamste deelnemer aan, 802.11g in jouw geval dus.

Dual-band maakt alleen dat er op 2 frequenties tegelijk uitgezonden kan worden.
Of zoals apple zelf zegt;

Sommige draadloze apparaten, zoals iPhone, iPod touch en 802.11b/g-apparatuur, zijn afgestemd op de draadloze 2,4-GHz frequentie. Andere apparaten, zoals de nieuwste Macs met een 802.11n-voorziening en de Apple TV, zijn geschikt voor zowel de 2,4-GHz als de snellere 5-GHz frequentie. Kiezen tussen de twee frequenties is niet meer nodig: AirPort Extreme is tegelijkertijd op beide frequenties actief. Apparatuur die geschikt is voor beide frequenties, gebruikt automatisch de beste frequentie. Dat betekent dat al je Wi-Fi-apparatuur altijd op de hoogste snelheid werkt en over het grootst mogelijke bereik beschikt.
Sorry, maar ik snap het nog steeds niet.
Als ik apparatuur (zeg mijn nieuwe Macbook Air) heb 'die geschikt is voor beide frequenties', zou hij dus met het 802.11n netwerk moeten verbinden toch, als die 'automatisch de beste frequentie' gebruikt.

De werking van een niet-dual band router zou zijn dat hij het hele netwerk terugzet naar b/g zodra een b/g client verbindt. De werking van een dual-band router zou dit 'ongemak' dan toch niet hebben? Dat is toch de luxe van een dual band? Ik dacht: alle 802.11n apparaten zullen dan op het n-netwerk gaan zitten, terwijl alle b/g apparaten op het, door de dual band tegelijkertijd uitgezonden, 802.11b/g netwerk blijven hangen.
Of begrijp ik dit verkeerd en heb ik een verkeerde voorstelling van zaken...?

[ Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 05-02-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 12:43

Ma®tin

Hallo

autoreverse schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:16:
[...]

Als ik apparatuur (zeg mijn nieuwe Macbook Air) heb 'die geschikt is voor beide frequenties', zou hij dus met het 802.11n netwerk moeten verbinden toch, als die 'automatisch de beste frequentie' gebruikt.

De werking van een niet-dual band router zou zijn dat hij het hele netwerk terugzet naar b/g zodra een b/g client verbindt. De werking van een dual-band router zou dit 'ongemak' dan toch niet hebben? Dat is toch de luxe van een dual band? Ik dacht: alle 802.11n apparaten zullen dan op het n-netwerk gaan zitten, terwijl alle b/g apparaten op het, door de dual band tegelijkertijd uitgezonden, 802.11b/g netwerk blijven hangen.
Op smallnetbuilder staat het mooi uitgelegd.

Daar wordt het volgende geschreven:

If you are using a mix of N and "legacy", i.e. 802.11a, b or g, clients connected to an N router, you will see slower speeds from all types of clients.

But you will experience reduced performance only when N and "legacy" clients are transmitting at the same time when associated with the same radio.

If the N router has two radios, you will see the slowdown only when mixed clients are associated with the same radio. If N clients are associated with one radio and legacy clients are associated to the other radio, you won't see reduced performance.

The reason is that when N clients are much faster than the older clients. So when both are used, N clients must slow down to allow time for the slower clients to communicate. And because the "air time" (bandwidth) is being shared, the slower clients will also not communicate at top speed.

See Add, Don't Replace When Upgrading to 802.11n for more info.

:)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
autoreverse schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:16:
[...]

in je eerste post heb je het er over dat je je router juist op a tm n hebt gezet, dit duidt dus op 1 netwerk met als hoogste snelheid N, maar dit is dan natuurlijk alleen het geval wanneer er ook N-apparaten verbinden. Wanneer je express dus aan het netwerk toegevoegd wordt haalt deze de snelheid naar beneden (aangezien dit dus een abg versie is)
Je zal dus de extreme juist op a tm g + extra N moeten hebben staan, zo kan je express wel verbinden met het a/g netwerk en kan je met je mba op het N-netwerk, wat apart netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geldt geloof ik niet voor de nieuwste type Airport Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:58:
Dit geldt geloof ik niet voor de nieuwste type Airport Express.
klopt, de nieuwste ondersteund dus wel a t/m n en zal dus niet je netwerk naar g terugstellen, maar de versie waar het hier om ging was een oude a/g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
@Martin: dank voor de leestip, maar ik snap geloof ik nog steeds niet wat ik er niet aan begrijp. Er wordt uitgelegd in jouw verhaal dat je beter 2 routers kunt hebben, 1 die b/g uitzendt voor legacy apparaten, en 1 die je wifi-n uitzendt, zodat het probleem voorkomen wordt dat je netwerk in z'n geheel terugschakelt naar b/g.
Mijn verwarring is nu juist: de dual-band Airport Extreme is toch eigenlijk 2 routers in 1? Dat is nu juist waarom ik die gekocht had; zodat ik met mijn nieuwste wifi-n apparaten op het n-netwerk kon surfen, en met mijn oude iPhone 3G en mac mini (en dus ook met mijn iPhone 4) op het b/g netwerk kon surfen, en dat tegelijkertijd.

Maar nu begrijp ik uit de post van @rvisje dat ik daarvoor de Airport Extreme alleen maar anders hoef te configureren; een extra of apart N-netwerk aanmaken... Ga ik dat eens proberen :D

Edit: het werkt; m'n macbook Air (als enigste, dus ik weet niet of ik dat nou zo de moeite waard vindt om er een extra netwerk voor in de lucht te gooien...) zit nu op het 5Ghz n-netwerk. De dual band airport express kan dus tegelijkertijd een 2,4Ghz b/g of n én een 5Ghz n netwerk in de lucht houden, maar niet tegelijkertijd een 2,4Ghz b/g én een 2,4Ghz n netwerk. En dat dacht ik wel. Daar zat dus mijn verwarring: je hebt 802.11 n op 2,4Ghz en/of 5Ghz.

[ Voor 32% gewijzigd door autoreverse op 12-02-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sinds de laatste update van de extreme is mn download snelheid enorm omlaag gezakt, echter heb ik de oude firmware bestanden nergens meer op de hdd staan. Waar kan ik de vorige versie vinden en hoe kan ik die het beste erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
ido schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:23:
sinds de laatste update van de extreme is mn download snelheid enorm omlaag gezakt, echter heb ik de oude firmware bestanden nergens meer op de hdd staan. Waar kan ik de vorige versie vinden en hoe kan ik die het beste erop zetten?
Via de Airport Utility kun je gemakkelijk een oude firmware installeren. In het statusscherm op de huidige firmware versie klikken (of daar in de buurt) en dan kun je een andere versie selecteren en installeren. Zo heb ik ook m'n 7.4.2 firmware geinstalleerd na de upgrade naar 7.5.2.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.