• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 16:44
In december heb ik een wrt54g v7.0 gekocht en in het begin veel problemen gehad met bereikbaarheid van wifi. Hiervoor was de oplossing: firmware upgraden. Daarna prima ontvangst in mijn huis met vele betonwanden en vloeren.

Nu heb ik nog steeds problemen met mijn verbinding tussen mijn Linksys wrt54g router en internetverbinding Casema. Eens in de zoveel tijd (random?) wordt de verbinding verbroken. Ik gebruik dhcp om het IP adres van casema te krijgen. Ik heb een paar geprobeerd om een static Ip adres in mijn linksys in te tikken maar op een of andere manier wordt de verbinding met Casema dan niet opgebouwd. Het lijkt er op dat Casema je verplicht om via dhcp je ip adres te configureren. Weet hier iemand hier van?

Ik ben nu maar een rma procedure ingegaan voor de router want het maakt me langzamerhand gek. Weet iemand of ik in deze rma procedure kan vragen of ik een wrt54gl (linux versie) kan krijgen. Ik ben anders bang dat ik weer zo'n gare wrt54g v7.0 terugkrijg.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hmmm, bookmark. Heb toevallig met een klant hetzelfde probleem. Zijn alternatieve firmware's geen oplossing?

Default blanke hetero

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27
Volgens mij is dit gewoon een probleem van Casema modem wat de connectie dropt. Dan moet je het routertje opnieuw opstarten en werkt het weer. Omdat je dan van casema een nieuw ip krijgt. Inderdaad via DHCP.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

dennismaus schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:45:
Volgens mij is dit gewoon een probleem van Casema modem wat de connectie dropt. Dan moet je het routertje opnieuw opstarten en werkt het weer. Omdat je dan van casema een nieuw ip krijgt. Inderdaad via DHCP.
Ja precies, maar met mijn Linksys WRT54GL met firmware v4.30.7 thuis heb ik dat probleem nooit. Waarom wel bij die klant met de non-linux versie :?

[Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 13-02-2007 14:44]

Default blanke hetero

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alternatieve firmware gaat niet meer vanaf versie 7. Versie 5 had nog wel die optie, maar minimaal, voor versie 5 werd er nog linux gebruikt en had het apparaat meer geheugen.

TS, heb je Casema er al over gebeld? Misschien is het probleem bij hun bekend met dit soort routers en hebben ze een oplossing voor je (zal wel een andere router zijn).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 16:44
Ik heb ook een wrt54g v2.0 met linuxversie en die houdt gewoon zijn verbinding. Daarom denk ik dat het aan de linksys wrt54g v7.0 ligt en niet aan Casema of het Casema Motorola modem.

• ralpje
  • Laatst online: 11:23

ralpje

Deugpopje

Er zijn hier op GoT inderdaad al meerdere topics te vinden over problemen met de non-L versie van de WRT54g. Het lijkt dat die een stuk buggyer is dan de L-versie. Echte oplossingen heb ik echter niet voorbij zien komen, behalve dan het ding ruilen voor een L-exemplaar :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Anoniem: 119037

-- never mind --

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 119037 op 16-04-2007 09:50. Reden: opmerking gewist]

• Fodder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01-2019

Fodder

Ik houd niet van...

Nou als we het er dan toch over hebben... ik heb helaas ook een v7.0 gekocht en inderdaad dat gaat op een Casema aansluiting niet goed. De router moest dagelijks gereset worden. Op een Chello aansluiting had ik daarentegen geen problemen. De helpdesk van Linksys was bekend met het Casema probleem en vertelde dat een firmware upgrade maar 7.0.0.4 het probleem zou oplossen. Die versie zat er natuurlijk al in. Hierop moest de medewerker met een collega overleggen en kwam tot de conclusie dat het Casema modem (en ik quote) "een te kleine bandbreedte" zou hebben. Na wat doorvragen bedoelde deze hij dat de ethernetaansluiting van het modem niet op 100Mbit maar op 10Mbit zou werken en dat ondersteunt de router niet. Ja, tuurlijk joh.

Uiteindelijk maar een GL versie gekocht, Tomato firmware er in en alles werkt perfect.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
Pas had een klant van mij precies hetzelfde. Misschien een stomme vraag, maar heb je het MAC-adress van je computer wel gecloned? Mijn klant had namelijk ook een dergelijk probleem, hoewel hij geen casema maar een andere kabelprovider had.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jarrovanginkel schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:54:
Pas had een klant van mij precies hetzelfde. Misschien een stomme vraag, maar heb je het MAC-adress van je computer wel gecloned? Mijn klant had namelijk ook een dergelijk probleem, hoewel hij geen casema maar een andere kabelprovider had.
Hoeft bij het Casema modem niet.

Default blanke hetero

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 01:16
Heb exact dit probleem ook al een tijd, verbinding tussen modem en WRT54G wordt constant verbroken. Vorige week dus maar eens gebeld met linksys, ze kenden nu het probleem tussen casema en de WRT54G, en er was nieuwe firmware uit (nog niet via de site) versie 7.00.6. Het leek een dagje goed te gaan, maar de problemen bleven. Vandaag is het te bond, dus ga ze maar weer bellen, en evt. om zo'n L versie van het modem (had ik die gelijk maar gekocht)..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218248

Onlangs dit probleem besproken met de helpdesk van Linksys. Blijkt inderdaad een bekend probleem te zijn. Firmware aanpassing op korte termijn worden niet verwacht. Op advies van Linksys terug gebracht naar de winkel. Inmiddels werk ik zonder problemen met een Belkin router.
O ja, DD WRT firmware schijnt wel te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09-2022
Het lijkt echt een probleem te zijn tussen de Casema modem en de linksys WRT54G V7.
Firmware v7.00.6 verhelpt dit probleem niet en een oplossing staat bij linksys nog niet geplanned is wat ze mij vertelde. Zelf gebruik ik de Versie 7 router niet meer maar bij linksys vertelde ze me dat er op dit moment een van hun medewerkers met casema thuis een V7 aan het testen is. Ze gaan een packet log maken om te kijken waar het probleem ontstaat en indien mogelijk een nieuwe firmware uit te brengen om het zo te verhelpen..

[Voor 22% gewijzigd door densoN op 07-05-2007 12:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monsieurpinot
inmiddels weer een paar weken verder, en geen concrete oplossing gevonden. Het is dus wel duidelijk dát er een probleem is met de WRT54G v7 en Casema, dus maar even geen v7 kopen als je casema hebt! Linksys wil m zeker niet inruilen voor de L versie, en de Dixons of all places wilde m wel ruilen maar heeft de L versie helemaal niet in hun assortiment. Balen dus. Dus vond ik uit dat er inmiddels ook een wildgroei aan firmware varianten is voor de WRT54G, misschien biedt dat een oplossing. Alleen, tot nu toe kan ik er natuurlijk weer geen voor de v7 vinden, weet iemand er één te vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• densoN
  • Laatst online: 29-09-2022
monsieurpinot schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:11:
inmiddels weer een paar weken verder, en geen concrete oplossing gevonden. Het is dus wel duidelijk dát er een probleem is met de WRT54G v7 en Casema, dus maar even geen v7 kopen als je casema hebt! Linksys wil m zeker niet inruilen voor de L versie, en de Dixons of all places wilde m wel ruilen maar heeft de L versie helemaal niet in hun assortiment. Balen dus. Dus vond ik uit dat er inmiddels ook een wildgroei aan firmware varianten is voor de WRT54G, misschien biedt dat een oplossing. Alleen, tot nu toe kan ik er natuurlijk weer geen voor de v7 vinden, weet iemand er één te vinden?
heb je het dan over 3rd party firmware of originele?
de originele 7.00.4 kan je op linksys.nl vinden en de 7.00.6 kan je toegestuurd krijgen van de helpdesk. een 3rd party firmware voor de versie 7 is mij nog niet bekend..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monsieurpinot
densoN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:27:
[...]

heb je het dan over 3rd party firmware of originele?
de originele 7.00.4 kan je op linksys.nl vinden en de 7.00.6 kan je toegestuurd krijgen van de helpdesk. een 3rd party firmware voor de versie 7 is mij nog niet bekend..
ik heb het niet over de originele. De 7.00.6 die ze bij linksys zelf aanbieden als betaversie lijkt het probleem niet op te lossen. Inmiddels ben ik erachter dat het lastig zal worden 3rd party firmware te installeren op de 7 inderdaad. Edoch, de laatste dagen lijkt het erg goed te gaan tussen de WRT54G en de Casema. Wie weet hebben ze bij Casema een instelling veranderd..

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Helaas heb ik ook het zelfde probleem |:( , ik zag dat het alweer een week geleden is dat de laatste post is gepost. Ik zou graag net als de andere users een oplossing hebben. Vandaar een soort van kickje O-) ..

Ik heb op dit moment het goedkoopste abbo van casema. En heb ook het probleem dat ik me router bijna dagelijks moet resetten. Ik heb een paar vraagen aan andere hier waar ik zelf niet het antwoord op kon vinden.
Wat is MTU, waar dient het voor? En waarom staat het in mijn linksys op 1500 en in mijn oude edimax op 1428?
Ik heb het nu zelf ook op 1428 gezet, kijken of het werkt..

Verder hoor ik dat jullie allemaal met firmware aan het klooien zijn.. maar ik kan helemaal geen firmware voor de versie 7 vinden..

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
nope gaat niet werken;) ik zou terug gaan naar de winkel en hem omruilen voor een wrt54gl dat werkt wel succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 08:30
Heej allemaal. Ook ik heb casema kabel internet en een WRT54G router.. Probleem kwam hier eerst erg vaak voor, nu een stuk minder.

Het af en toe verliezen van de verbinding kwam vooral door MSN en UPnP.. Heb UPnP nu uitgezet en sindsdien een stuk minder last (ik zeg niet GEEN last) meer van verliezen van der verbinding wanneer MSN aan staat.

Verder heb ik wel het probleem dat ik af en toe geen verbinding kan maken met het internet (al voor dat hij uitviel oid). Ik los dit meestal op door gewoon de router en het modem opnieuw in te pluggen, waarna er opnieuw verbinding wordt gemaakt en alles weer werkt.

Heeft er iemand in de tussentijd al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ps. Ik draai op firmware 7.00.4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boagriuz
niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:36

Nutral

gamer/hardware freak

ik had ook problemen met een wrt54G v5.0 maar ik heb er dd wrt firmare ofzo opgezet en nu doet hij het wel gewoon goed.

Anoniem: 92171

Ik voeg me maar ook aan het lijstje toe (WRT54G + Casema).

Mijn verbinding blijft wel behouden maar het is vooral s´morgens als ik op internet wil dat ik geen verbinding kan maken. Ik moet dan in de router inloggen en dan in het status scherm DHCP Release klikken en daarna op DHCP Renew. Nadien heb ik meteen verbinding.

Ik heb nu V7001 draaien op mijn tweede router. Op de eerste had ik ook die beta van Linksys gekregen, maar dat hielp ook niet.

Anoniem: 59829

Ook ik voeg me hier maar bij , alleen heb ik de WRT54G + @Home

heb hem geupgrade naar 7.00.4 en dat is eigenlijk heel de tijd goed gegaan.

Maar na een week of 3 is ie weer precies z'n eigen gang aan het gaan |:( 7(8)7

is er misschien al een oplossing?

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:21
Ga eens met Google op zoek naar de WRT54G en het verliezen van verbindingen, crashes of hoe je het ook wilt noemen.
Dat het een probleem is met de combinatie Casema Linksys is gel*l.
Hier exact dezelfde problemen gehad bij de combinatie Demon Linksys.
Het probleem is ontstaan sinds Linksys een ander OS is gaan gebruiken in combinatie met een andere chipset.
Dit zijn dan ook de routers waar GEEN 3rd party firmware ingezet kan worden.
Volgens diverse sites wordt het probleem veroorzaakt door te weinig ram in de router.
De router slaat veel informatie over connecties op in ram en dat ram wordt slechts eens per 5 dagen weer leeggegooid.
Veroorzaak je 'veel' verkeer loopt het ram dus eerder vol, kan er niet meer geschreven worden naar ram en 'crashed' de router waardoor je geen verbinding meer hebt.
Spanning eraf en weer erop is dan de enige oplossing.
De huidige WRT54G werken prima zolang je weinig doet op internet |:(

Anoniem: 62126

hoi ik heb ook een versie 7 en hetzelfde probleem.

Wil er nu ook nieuwe firmware opzetten, lees dat het niet helpt, maar moet toch iets proberen he.

Nu ging ik naar de site van linksys en zie ik versie er helemaal niet meer tussen staan. Het gaat van 6 naar 8?

Is 8 erop zetten geen oplossing of wat deze firmware simpel weg niet ondersteund?

• Fodder

Fodder

Ik houd niet van...

Kijk even op de linksys.nl site daar staat V7.0 wel tussen.

Anoniem: 24456

Ik ben ook zo stom geweest om een Linksys aan te schaffen, ik heb 6 jaar geleden zo'n wrt54g aangeschaft en hij heeft me nooit in de steek gelaten, tot een maand geleden, ik dacht ik koop weer een wrt54g maar nu niets dan problemen uitval, uitval en nog eens uitval, minimaal 1 keer per dag.

• tom_aagten
  • Laatst online: 01-02 15:05
Hallo mede-gedupeerden of gelukkige gebruikers van de wrt54gl,

Nadat ik een aantal jaren geleden de wrt54g v2.0 had gekocht voor mijn ouders, had ik nu ook voor mezelf nadat ik op kamers ben gaan wonen een wrt54g gekocht alleen de versie 7.0. Deze beviel dan ook helemaal niet, constant reconnections, later kon hij zelfs de router niet meer vinden. Deze omgeruild en mocht een nieuwe meenemen (jammergenoeg hadden ze geen gl). Zelfde problemen met deze nieuwe, dagen met linksys aan de lijn maar het helpt allemaal geen ene moer, zelfs de firmware 7.00.6 niet. Na enig aandringen bij de BCC kreeg ik mijn geld terug en heb ik ergens anders de wrt54gl gekocht en tot nu toe, naar 1 week bevalt mij linksys weer zoals het was en zoals het hoort. Conclusie: koop geen wrt54g maar zoek even verder en bestel een wrt54gl.

Groeten Tom

Anoniem: 54235

Voeg mij ook bij deze post

* Anoniem: 54235 heeft zijn asus WL500G met 2 werkende LAN poorten weer uit de kast gepakt, morgen maar een nieuwe WL500G(x) opf premium ophalen in Eindhoven. Ik wordt hier kribbig van.

• Jero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 11:30
Hier nog iemand…

Heb gister ook een WRT54G aangeschaft en heb de hele dag dat ding proberen te tweaken om een PC die 8 meter van de router vandaan staat (met 1 muur ertussen) te bereiken. Het beste resultaat wat ik heb kunnen bereiken was een signaalsterkte van 20%……… Daarna viel de verbinding natuurlijk weer weg.

Ik heb er dus echt de pest in dat ik weer terug moet naar die winkel. Hopelijk hebben ze daar nog een GL liggen.

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:44
Nog een slachtoffer meldt zich!

Wij hebben de Linksys WRT54G versie 5.1. Ook hiermee problemen. De router valt meerdere keren per dag uit. Stroom erop en eraf en dan doet hij het weer. Zoals het topictitel al zegt ook icm met Casema.

Helpdesk al meerdere malen gebeld, eerst moesten we firmwire upgraden = geen resultaat.
Tweede gesrek alle instellingen nagelopen = geen resultaat
Derde gesprek kwamen we op Casema uit. Hier zou de fout dus liggen. Maar.. Geen oplossing :S

Waarschijnlijk moeten wij nu ook maar gaan bedelen of we de router mogen omruilen.
Toch nog maar een keer de helpdesk bellen met die vraag.

;(

[Voor 7% gewijzigd door rutje1 op 31-08-2007 14:50]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:03
Ligt aan de modem waarop je wrt54g is aangesloten.

Ik heb dit probleem bij mijzelf en 2 klanten gehad (ook v7). Nieuwe modem heeft het bij allemaal opgelost.. Het betrof hier wel modems die ouder dan een jaar waren...

Anoniem: 92171

I.p.v. de router steeds uit en aan te zetten kun je ook gewoon ff DHCP release en renew doen (wel ff inloggen op de router).

Ik heb inmiddels ook de nieuwste firmware geinstalleerd (V7006) maar de problemen blijven.
Volgens Linksys ligt het probleem bij Casema en zijn ze daar opzoek naar een oplossing.

• Pruts0r
  • Laatst online: 31-05 22:10
Ik heb hetzelfde probleem, ik zal proberen een uitgebreide beschrijving te geven daar ik deze link heb doorgegeven aan een medewerker van Casema (Dhr. George S.).

Probleem: Linksys Router WRT54G verliest geregeld verbinding met Internet van Casema, frequentie variërend van enkele keren per dag tot meerdere keren per uur.

Router: Linksys Router van het type WRT54G v7.0 met firmware 7.0.0.1 of 7.00.1 - 7.0.0.4 of 7.00.4)

Modem: Casema modem van het type Moterola Surfbord SB 5100E (Software Version: SB5100E-2.3.2.5-SCM01-NOSH, Hardware Version: 3, MIB Version: II, GUI Version: 1.0, VxWorks Version: 5.4)

Symptoom: Tijdens een applicatie die een continue verbinding met het internet heeft (zoals Skype, of streaming video, of bijv. een download applicatie/browser) vliegt de verbinding met casema er gedurende een paar seconden uit waarna de Linksys router weer verbinding met het Casema modem moet aanvragen, dit kan enkele seconden tot enkele minuten duren. DHCP release en renew versnelt dit proces.

[Voor 11% gewijzigd door Pruts0r op 01-09-2007 20:15. Reden: links toegevoegd]

• Boagriuz
Tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar het probleem heb ik nog steeds. Zoals Pruts0r hierboven zegt varieert het bij mij ook van enkele malen per uur (zit momenteel in zo'n golf) tot eens per dag(of heel misschien iets langer).

Ook wij hebben zo'n motorola modem icm casema multi breedband internet.

Internet werkt altijd, BEHALVE icm MSN Messenger.. Snap er nog steeds de ballen niet van en alle mogelijke oplossingen op internet verhelpen dit probleem NIET.

Anoniem: 235516

Ook ik heb het probleem met de wegvallende verbinding. Heb een WRT54G ism Casema. Heb vandaag weer met linksys gebeld. Ben wederom netjes geholpen. Dit was de reactie:
---
Het probleem met Casema ontstaat doordat Casema de DHCP heel snel vernieuwd(1 dag) terwijl andere providers meestal 1 week aanhouden, daardoor is onze router niet ingesteld op die snelle DHCP verversing.

Een workaround voor dit probleem:

-Open de internet explorer.
-Maak de adresbalk leeg en typ in: http://192.168.1.1
-Normaal is de gebruikersnaam blanco (laat deze dus leeg) en het wachtwoord "admin". Sommmige apparaten hebben als gebruikersnaam ook "admin", probeer dit als het leeg laten niet werkt.
-Hier kunt u onder Status 2 knoppen vinden, DHCP release/DHCP renew.

Druk eerst op DHCP release, het IP adres word nu 0.0.0.0 daarna op DHCP renew, dan komen de gegevens weer terug en zou het internet moeten werken.
---

Ook ik zou moeten wachten op nieuwe firmware....

Is het zeker dat een L versie deze problemen niet heeft? Dan ga ik nl binnenkort naar de winkel om er een aan te schaffen.

• Fodder

Fodder

Ik houd niet van...

Ook ik zou moeten wachten op nieuwe firmware....
Sja... het probleem is al een half jaar bekend bij Linksys. Je zou verwachten dat ze toch wat meer energie zouden steken in hun populairste product. Want alle negatieve reviews en ervaringen ten spijt zie je deze router nog steeds in bijna alle winkels verkocht worden.

De GL (v1.1) doet het goed, ik heb er na aanschaf direct Tomato 1.06 op gezet. Alleen als Casema werkzaamheden aan het netwerk had verricht moest de router gereset worden of je moest de DHCP release/renew optie gebruiken. Aangezien de router bij m'n ouders staat werkt de optie "trek de stekker er maar even uit" beter. ;) Voor de test heb ik er DD-WRT v23 sp2 op gezet en sindsdien heb ik niet meer gehoord dat de stekker er uit getrokken moest worden.

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-03 02:02
Ik heb nu een V5 en een V7 in combinatie met een Casema Maxi internet abo.
Met beide routers heb ik hetzelfde probleem (internet ligt eruit iedere paar uur of dag).

Bij mijn V5 was dit makkelijk op te lossen met DD-WRT (er bestaat een micro versie voor routers met extreem weinig geheugen als de V5 en V7).

Ik heb sinds deze firmware niets te klagen over mijn WRT54G V5. Ik ging er vanuit toen ik een nieuwe kocht dat het probleem door Linksys wel opgelost zou zijn... en zo niet ik er wel DD-WRT op kon zetten.

Het bleek een V7 te zijn en helaas Linksys heeft nog steeds niets opgelost en heeft (weer) hardware veranderd waardoor ook de DD-WRT firmware niet meer te installeren is...

Linksys had nooit moeten proberen om de V4 nog wat goedkoper te maken door op het geheugen te bezuinigen... sinds die besparing is het van een super product naar een router met super veel problemen gegaan... jammer, nu maar inruilen voor een GL....

Anoniem: 235516

Ik denk dat ik idd maar ga denken aan een GL..

Kan iemand mij vertellen wat voor software DD-WRT en Tomato precies is?

Mogelijk zou deze software voor mij nog een ultieme poging kunnen zijn om toch in vrede door te leven met mijn WRT54G en Casema.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 13:13
Anoniem: 92171 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:55:
Mijn verbinding blijft wel behouden maar het is vooral s´morgens als ik op internet wil dat ik geen verbinding kan maken. Ik moet dan in de router inloggen en dan in het status scherm DHCP Release klikken en daarna op DHCP Renew. Nadien heb ik meteen verbinding.
Aan kennissen adviseer ik ook de work-around om via DHCP Release en Renew de verbinding nieuw leven in te blazen.

Bij mezelf heb ik weleens ervaren dat een andere computer ondertussen gewoon door kon internetten. Herkent iemand dit?

Inmiddels weinig last meer van storingen. Geen idee of dat komt door capaciteitsuitbreiding in onze buurt bij Casema, of door een betere firmware (Tomato op wrt54g v2.2.)

• Boagriuz
Oke, ik gebruik sinds een aantal weken ook het DHCP Release/Renew, maar ik verwacht toch onderhand wel dat er wat aan gedaan wordt. Ik heb geen zin om elke dag opnieuw Release/Renew in te drukken alvorens ik kan internetten..

Verder heb ik nog steeds af en toe last van het wegvallen van de internet verbinding wanneer er met twee computers tegelijk Windows Live Messenger wordt gebruikt..

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:22
Ik heb ook die v7, veel problemen mee gehad. Steeds weer nieuwe firmware versies eringepompt, probleem bleef. Ik zat me vandaag een beetje te vervelen, dus ik dacht.. nog maar een keer met zo'n linksyssupportmeneer praten. En deze keer waren lief! Ze hebben me een beta gegeven van de 7.007 firmware gegeven. Ik heb m in mn V7 gepompt, en hij draait nu als een zonnetje! Geen hoge pings meer op de wireless, valt niet meer weg!

Harsh (46139E): Please find the link listed below in order to get the latest firmware:-
***** URL Received: http://www.linksysdata.co..._V7.00.7%23000%20Beta.bin
You: it asks me for a username and password
Harsh (46139E): Username : linksys
Password : beta4753

Anoniem: 153006

Net deze firmware op een router gezet, ging erg soepel.

Ga het morgen uitproberen bij klant en zal eea laten weten.

UPDATE: De klant meld dat er nog steeds release/renew gedaan moet worden. Deze laatste firmware biedt dus niet een 100% oplossing :'(

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 153006 op 26-11-2007 12:06]

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:26
Ik zelf heb het probleem enigszins opgelost door het volgende autoit script in te plannen.
Je moet wel even je login en password invoegen Zie hiervoor:
[voeguserid_in] en [voegwachtwoordhierin]

$website = "http://192.168.1.1/StaRouter.htm"
Run(@ProgramFilesDir & "\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" & " " & $website)
If Not WinActive("Connect to 192.168.1.1","") Then WinActivate("Connect to 192.168.1.1","")
WinWaitActive("Connect to 192.168.1.1","")
Send("[voeguserid_in]{TAB}[voegwachtwoordhierin]")
Send("{ENTER}")
WinWait("Router - Windows Internet Explorer","")
If Not WinActive("Router - Windows Internet Explorer","") Then WinActivate("Router - Windows Internet Explorer","")
WinWaitActive("Router - Windows Internet Explorer","")
Send("{CTRLDOWN}f{CTRLUP}")
sleep(500)
Send("{SHIFTDOWN}mtu{SHIFTUP}{ENTER}{ESC}")
sleep(500)
Send("{TAB}{ENTER}")
If Not WinActive("Router - Windows Internet Explorer","") Then WinActivate("Router - Windows Internet Explorer","")
sleep(500)
sleep(2000)
Send("{TAB}{TAB}{ENTER}")

Anoniem: 237186

Iemand al een oplossing of word het toch een andere kopen?
Waarom waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden, heb ik toch niet goed gezocht

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
wie kan mij beta 7.00.7 mailen? of ergens online zetten? ik heb hetzelfde casema v7 probleem. erg irritant. dank alvast!!!

• Hardcore-Maniac

Anoniem: 248537

Stien schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:56:
Ik zelf heb het probleem enigszins opgelost door het volgende autoit script in te plannen.
Je moet wel even je login en password invoegen Zie hiervoor:
[voeguserid_in] en [voegwachtwoordhierin]

$website = "http://192.168.1.1/StaRouter.htm"
Run(@ProgramFilesDir & "\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" & " " & $website)
If Not WinActive("Connect to 192.168.1.1","") Then WinActivate("Connect to 192.168.1.1","")
WinWaitActive("Connect to 192.168.1.1","")
Send("[voeguserid_in]{TAB}[voegwachtwoordhierin]")
Send("{ENTER}")
sleep(500)
sleep(500)
Send("{TAB}{ENTER}")
sleep(500)
sleep(2000)
Send("{TAB}{TAB}{ENTER}")

Ik ook heb het probleem met lynksys WRT54G / casema, en dan te weten dat ik het de router 3 dagen geleden gekocht heb....
Maar waar moet ik bovenstaande tekst inzetten, in een batchfile ofzo?

Volgens casema is het in de nieuwste firmware versie van de lynksys opgelost? Of kan ik beter versie 7 installeren?

• Hardcore-Maniac
ik heb toenstrax even gebeld met de helpdesk van linksys, er is sinds versie 7.00.7 geen nieuwe firmware meer uitgebracht en het is ook nog niet opgelost...

wat wel kan: zet een tijdschakelklok tussen de linksys en de stroom, laat deze snachts even een keer van de stroom springen en binnen de kortste tijd weer aan, probleem opgelost

Anoniem: 248537

Hardcore-Maniac schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:03:
ik heb toenstrax even gebeld met de helpdesk van linksys, er is sinds versie 7.00.7 geen nieuwe firmware meer uitgebracht en het is ook nog niet opgelost...

wat wel kan: zet een tijdschakelklok tussen de linksys en de stroom, laat deze snachts even een keer van de stroom springen en binnen de kortste tijd weer aan, probleem opgelost
Goed idee, kan ik hem net zo goed heel de nacht uit laten staan bespaart weer stroom...

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
tnx, beta 7.007 werkt fantastisch!!

• Anoniem: 16536
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu beta 7.007 geinstalleerd, als deze het nog niet doet breng ik em gewoon terug naar paradigit hoor... ga niet met tijdklokken of scripts klooien, zo'n ding moet 't gewoon doen, ongeacht je provider (kheb dus ook kaashema)

• Hardcore-Maniac
nou bij mij had ik hetzelfde probleem met een andere sitecom router, dus er hebben meerdere modellen last van...

Anoniem: 247087

misschien een domme vraag maar heb vandaag eindelijk mijn probleem met dezelfde router opgelost. Hoever staat die router van de modem af want bij mij stond de modem benenden en de router boven en dat werkte niet en nu staat de router ook beneden dus een vfeel kortere kabel en het loopt als een trein.

• Niet online
[center]Firmware V7.2 van 9 januari is nu gepost @ de linksys beta FTP :D[/center]

http://www.linksysdata.co...ksys/Firmware/WRT54G/7.2/

Hier inloggen met

user: linksys
pass: beta4753

En zie daar, V7.2 van 9 januari :D

Nog niet getest zelf, maar voor de mensen die nog steeds met problemen lopen... Misschien ook een update van de startpost waard?

Edit: Grrrr laat maar, krijg bij het proberen vrijwel meteen update are failed... rrrrioogghtt :P

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 13-01-2008 21:35]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:05

TheBorg

Resistance is futile.

Probleem zit inderdaad in de DHCP lease time. Niet alleen de Linksys WRT54G heeft er last van, ook een aantal modellen routers van Sitecom. In sommige routers zit een optie "Keep alive", "Automatically renew IP", o.i.d, dat helpt af en toe om het probeem op te lossen.

• Hardcore-Maniac
Anoniem: 16536 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:19:
[center]Firmware V7.2 van 9 januari is nu gepost @ de linksys beta FTP :D[/center]

http://www.linksysdata.co...ksys/Firmware/WRT54G/7.2/

Hier inloggen met

user: linksys
pass: beta4753

En zie daar, V7.2 van 9 januari :D

Nog niet getest zelf, maar voor de mensen die nog steeds met problemen lopen... Misschien ook een update van de startpost waard?

Edit: Grrrr laat maar, krijg bij het proberen vrijwel meteen update are failed... rrrrioogghtt :P
komt omdat deze voor de Hardware versie 7.2 is en niet voor de V7 die jij hebt ;)

• Niet online
Hardcore-Maniac schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:09:
[...]

komt omdat deze voor de Hardware versie 7.2 is en niet voor de V7 die jij hebt ;)
Ja zoiets had ik al gefigured idd... maar goed, met 7.00.7 gaat 't iig stukken stabieler... Hij is nog niet gecrashed tot nu toe :) Al bijna 'n week :o

• Hardcore-Maniac
mooizo!

zouden jullie trouwens willen posten welke modems jullie hebben? ik heb een 5121 model... misschien hebben alleen sommige types modems daar last van?

Anoniem: 249369

De combinatie Linksys WRVS4400N met wanadoo/orange/casema cable werkt trouwens ook niet goed. Zelfde probleem het het uitvallen van de internetverbinding. DHCP-renew brengt uitkomst maar is natuurlijk uitermate irritant. Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd (1.07ETI).

Iemand soortgelijke ervaring en mogelijke oplossingen?

• Hardcore-Maniac
nieuwste Firmware is 1.01,03?

Anoniem: 193080

Ik heb dit probleem ook. Extreem vervelend. Is er al een oplossing voor inmiddels?

• Hardcore-Maniac
zoals ik al zei post eens welk modem je hebt, wellicht kunnen we een lijstje maken want er zijn veel mensen die er last van hebben, maar andere ook weer totaal niet.

ze leveren zelf sitecom routers op hun site dus ben benieuwd of deze hetzelfde probleem heefT?

• Henricus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05-2020
heb ook zo'n fijne router ... (Linksys WRT54G v7 icm Casema kabelinternet)
heb hem 2e hands gekocht en ik dacht dat dit goede routers zijn
heb er vorige week 7.00.7 beta firmware op gezet maar dat helpt helaas ook niet
ik moet iedere 1 a 2 dagen de router resetten, behoorlijk irritant :(

iemand al een andere oplossing?

• Niet online
Updateje

Ik heb naar Linksys tech support gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Ze gaven direct toe dat ze bekend zijn met het probleem en vroegen m'n mail en telefoongegevens.

Vervolgens kreeg ik de uitleg dat Casema iets veranderd heeft aan de manier waarop het Motorola modem DHCP leases uitgeeft. Linksys en Casema schijnen in gesprek te zijn op zoek naar een oplossing voor het probleem. De helpdeskmedewerker gaf aan dat ik telefonisch of via mail bericht kan verwachten wanneer er een oplossing zoals bijvoorbeeld een firmware update beschikbaar is.

Misschien dat het (een beetje) helpt als ze meer meldingen binnenkrijgen. Het techsupport nummer is gratis en over het algemeen goed bereikbaar, dus ik zou niet weten waarom niet... Bel ze op: 0800 020 0101

• Henricus
ik heb ze gemailed
als ik nieuws heb horen jullie van me

• JortK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09-2022
Hier iemand met precies hetzelfde probleem :)

Ik ga eerst die .7 versie van de firmware wel uitproberen :)

• Hardcore-Maniac
[quote]Hardcore-Maniac schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:33:
zoals ik al zei post eens welk modem je hebt, wellicht kunnen we een lijstje maken want er zijn veel mensen die er last van hebben, maar andere ook weer totaal niet.
[/quote]

Post eens welke modems jullie gebruiken!

• Henricus
ik heb van Casema een Motorola SBV5120E gekregen.
Antwoorden van de helpdesk van Linksys
---4/3/08
Het door u genoemde probleem is inderdaad bij ons bekend, echter hebben wij hier op dit moment geen directe oplossing voor.
Wij hebben van een aantal klanten vernomen dat zij met de nieuwste firmware geen problemen meer ondervinden, deze vind u als bijlage aan deze email.
---
Zelfde beta firmware die ik al had en ook niet hielp.
Heb daarna nog gereageerd en kreeg toen (snel) weer antwoord.
---5/3/08
Aangezien het probleem zich alleen met Casema voordoet en niet met andere providers en daarbij niet alleen Linksys routers problemen hebben maar ook de door henzelf uitgeleverde routers vermoeden wij dat het probleem zich bij Casema bevind. Wij houden dit probleem uiteraard verder in onderzoek en indien wij een oplossing kunnen bieden zullen wij dit uiteraard aan u mededelen.
---
Zijn er veel mensen die Casema hebben benaderd? Tot nu toe wordt er meer naar de routers gekeken dan naar Casema.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

* J2pc meld zich
Tijdje geleden van een wired sweex (of all brands) overgegaan naar een wireless linksys wrt54g v7
Altijd goede verhalen gehoord, maar helaas, ook ik moet steeds de dhcp vernieuwen.

Nog geen tijd/zin gehad om de nieuwste firmware erin te gooien. Dat ga ik nu eerst nog even proberen. Anders denk ik dat ik de sweex er maar weer voor hang en de linksys alleen voor wireless ga gebruiken. Weet 't anders ook niet...

Heb nu eigenlijk geen tijd/zin/energie om erin te steken.

[Voor 6% gewijzigd door J2pc op 06-03-2008 22:29]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Acid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10-2022
Beste heren,

Ik heb ondertussen behoorlijk wat ervaring met linksys router (V1 t/m V7)
1 ding heb ondertussen begrepen, de problemen die jullie voorschrijven komt van
de houding van linksys.

sinds versie 7 hebben ze namelijk broadcom chipset in de linksys router.
Ik ben destijds (1,5 2 jaar geleden) zover gegaan dat ik "DE" linksys support kreeg.
(Overingens gebruikt het gros van de eminent routers en sweex deze chipset)

Deze vertelde me dat meedere testen (ik had ook probs met ppoe 3des verbindingen) dat
cisco heeft besloten om de linksys te beprerken met het aantal verbinden dat deze kan maken.

Tevens heeft het broadcom chipset ook niet veel meer geholpen, zonder diep in de techniese details
te treden is simpel weg het stroom voor 10 seconden van de router te halen de oplossing.

P.s. Linksys komt nu met routers met V8 en anders is DDWRT zie [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares

GL :*)

• Niet online
Acid schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:42:
Beste heren,

Ik heb ondertussen behoorlijk wat ervaring met linksys router (V1 t/m V7)
1 ding heb ondertussen begrepen, de problemen die jullie voorschrijven komt van
de houding van linksys.

sinds versie 7 hebben ze namelijk broadcom chipset in de linksys router.
Ik ben destijds (1,5 2 jaar geleden) zover gegaan dat ik "DE" linksys support kreeg.
(Overingens gebruikt het gros van de eminent routers en sweex deze chipset)

Deze vertelde me dat meedere testen (ik had ook probs met ppoe 3des verbindingen) dat
cisco heeft besloten om de linksys te beprerken met het aantal verbinden dat deze kan maken.

Tevens heeft het broadcom chipset ook niet veel meer geholpen, zonder diep in de techniese details
te treden is simpel weg het stroom voor 10 seconden van de router te halen de oplossing.

P.s. Linksys komt nu met routers met V8 en anders is DDWRT zie [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares

GL :*)
Klok-klepel :|

De V8 is al vét lang uit, en de v7 gebruikt een Atheros chippie. Het is dan ook de enige met Atheros chippie van de hele WRT54G reeks. Verder kun je de WRT54GL halen als je gewoon linux support wilt :)

• Henricus
Heb een serviceaanvraag gemaakt bij de Casema. Heb hier overigens weinig hoop op.
Denk dat ik een andere router ga aanschaffen.
Hoe weet ik dat deze niet hetzelfde probleem heeft?
Kan iemand mij advies geven?

• Fodder

Fodder

Ik houd niet van...

Post eens welke modems jullie gebruiken!
Mijn ouders hebben een Motorola SBV5121E kabelmodem en daar doet de v7 het niet goed op. De GL v1.1 met DDWRT doet het prima.

Ja je hebt gelijk. Is er al een nieuwere beta uit voor de WRVS 4000N? Het is echt waardeloos. Ik moet iedere paar uur de router resetten en aangezien ik alles wireless heb moet ik voor de DHCP renew met een laptop en een netwerkkabeltje knoeien omdat ik wireless niet meer bij de router kan komen (in de setup). Stroom eraf halen werkt ook vaak niet. ALS het werkt dan trek ik wel gewoon de maximale bandbreedte uit mijn Power abonnement

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henricus
Henricus schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:33:
Heb een serviceaanvraag gemaakt bij de Casema. Heb hier overigens weinig hoop op.
Denk dat ik een andere router ga aanschaffen.
Hoe weet ik dat deze niet hetzelfde probleem heeft?
Kan iemand mij advies geven?
------
Casema is bekend met dit probleem. Met de nieuwste firmware zou het probleem verholpen kunnen zijn. Helaas dus.
------
Heb nu een Netgear te leen, kijken of dit beter gaat.

• Hardcore-Maniac
Anoniem: 249369 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:30:
[...]

Ja je hebt gelijk. Is er al een nieuwere beta uit voor de WRVS 4000N? Het is echt waardeloos. Ik moet iedere paar uur de router resetten en aangezien ik alles wireless heb moet ik voor de DHCP renew met een laptop en een netwerkkabeltje knoeien omdat ik wireless niet meer bij de router kan komen (in de setup). Stroom eraf halen werkt ook vaak niet. ALS het werkt dan trek ik wel gewoon de maximale bandbreedte uit mijn Power abonnement
is opgelost zover ik weet met 1.1.0 6 deze is te krijgen via de helpdesk maatje van mij had dit ook _/-\o_

is opgelost zover ik weet met 1.1.0 6 deze is te krijgen via de helpdesk maatje van mij had dit ook _/-\o_
[/quote]

Thanks, hardcore maniac,
_/-\o_
Helpdesk gebeld en via betafiles de 1.1.06 beta meegekregen.
Netjes geholpen trouwens door de boyz van linksys.

Inmiddels werkt het al een dag probleemloos terwijl ik normaal gesproken nu al een keer of 4 de boel had moeten resetten. We zijn blij :) :) :) :)

Voor wie hier - de slechte combi van linksys met casema cable - ook mee kampt is hier de link naar firmware 1.1.06x-etsi: http://rapidshare.com/files/91095363/wrvs4400n.img

Dit bestandje laden via 'administration > firmware upgrade' vanuit het setupmenu van de router.

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 249369 op 14-03-2008 11:47]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

JayVee

shibby++!

Ik heb ook de WRT54G en een Motorola modem (weet niet precies welke versies). Ik had het probleem met de originele 7.00.1 firmware, moest elke dag wel een paar keer DHCP lease vernieuwen. Ik had daarbij nog een probleem wat nog niet eerder is genoemd volgens mij: ik kon niet eens verbinden met de router via HTTP om bij de admin console te komen!

Met de 7.00.7Beta firmware gaat het al een heel stuk beter, maar ik moet nog steeds af en toe (elke twee dagen of zo) ingrijpen.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Niet online
Sinds vandaag werkt mijn router helemaal niet meer met casema (WRT54g). Krijg geen IP meer... Op PC direct nog wel.

Edit: Hikje in casema netwerk zo lijkt waardoor het de Sitecom te lang duurde voor de DHCP lease voor het WAN IP binen was. Vista gaf iets meer tijd dus daarom werkte het zonder de sitecom wel. Is nu weer opgelost :)

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 17-03-2008 23:24]

• BHQ
  • Laatst online: 05-06 22:38
Mind you dat de WRT54G vanaf v1 een Broadcom is en de V7 een Atheros. Cheapo Sweex-zut maakt gebruik van andere hardware. Buiten dat draait die Broadcom hardware gewoon Linux, iets waar de v1 tot v4 (en de GL) op draait.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ik heb even een php script geschreven wat ik in de cron van een server op mijn netwerk ga zetten. Deze pingt (via de shell) de casema gateway, en als deze niet bereikbaar is doet hij release / renew op de router.

Alstu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
#!/usr/bin/php
<?php

// -- Configuration --
define( 'GATEWAY', '83.83.248.1' );
define( 'ROUTERAUTH', ':PASS' );   // username is empty, pass starts AFTER semicolon

// -- check gateway --
echo 'ping gateway...' . "\n";
$result = shell_exec( 'ping -c 1 -w 1 -q ' . GATEWAY );
$ar_result = explode( "\n", $result );
$result = $ar_result[3];

// -- check if gateway was reachable --
if ( strpos($result, '1 received') !== false ) {
    echo 'reached gateway, done' . "\n";
    exit;
}

// -- release DHCP lease --
echo 'releasing DHCP lease...' . "\n";

$ch = curl_init();
curl_setopt( $ch, CURLOPT_URL, 'http://192.168.1.1/rstatus.tri' );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true );   // don't let curl_exec print result but have it return it

curl_setopt( $ch, CURLOPT_USERPWD, ROUTERAUTH );

curl_setopt( $ch, CURLOPT_POST, true );
curl_setopt( $ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'action=release' );
curl_exec( $ch );

sleep( 5 );   // this may not even be necessary

// -- renew DHCP lease --
echo 'renewing DHCP lease...' . "\n";

curl_setopt( $ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'action=renew' );
curl_exec( $ch );

// -- done --
curl_close( $ch );
echo 'done' . "\n";

?>

Heb het nog niet getest tijdens een "outage", maar het releasen / renewen werkt, en het pingen natuurlijk ook. Ik hoor graag als iemand ervaringen / verbeteringen heeft!

Enjoy!

[Voor 2% gewijzigd door JayVee op 18-03-2008 11:11. Reden: code iets aangepast]

• Niet online
Je moet ff opletten dat je gateway veranderd als je een nieuw WAN IP krijgt... Tenminste, dat is bij mij altijd het geval geweest tot nu toe. Dus dan klopt ie ping opdracht niet meer en released/renewed ie iedere keer dat ie em checked...

• JayVee

JayVee

shibby++!

Anoniem: 16536 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:06:
Je moet ff opletten dat je gateway veranderd als je een nieuw WAN IP krijgt... Tenminste, dat is bij mij altijd het geval geweest tot nu toe. Dus dan klopt ie ping opdracht niet meer en released/renewed ie iedere keer dat ie em checked...
Goede tip! Misschien beter om google (en /) of t.net te pingen misschien? Heb geen zin om eerst de gateway uit de router config te parsen.

Tot nu toe heb ik trouwens bij elke release/renew hetzelfde IP (gateway weet ik niet, heb ik niet op gelet) gekregen, maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Heb casema pas een week draaiend.

[Voor 17% gewijzigd door JayVee op 18-03-2008 11:17]

• Niet online
JayVee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Goede tip! Misschien beter om google (en /) of t.net te pingen misschien? Heb geen zin om eerst de gateway uit de router config te parsen.

Tot nu toe heb ik trouwens bij elke release/renew hetzelfde IP (gateway weet ik niet, heb ik niet op gelet) gekregen, maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Heb casema pas een week draaiend.
Ik krijg meestal idd ook hetzelde IP, en bij hetzelfde IP hoort voor zover ik tot nu toe gezien heb altijd dezelfde gateway :) Heb het op dit adres nu een half jaar draaien en twee of drie keer een nieuw ip gehad. Lijkt me dan handiger idd om een ander adres te pingen. Ik gebruik zelf altijd 208.68.222.222 of 208.67.220.220, zijn de IP's van de DNS servers van OpenDNS.

Verder relaxed dat je 't hebt gebouwd... kan zelf niet proggen maar zag toevallig gisteren mn gateway veranderen :P

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 18-03-2008 13:56]

Anoniem: 247171

zelfde prob met de linksys wrt54g kan om de dag of om de 2 a 3 dagen mijn dhcp renewen etc

morgen de wrt45gl maar is kopen hopen dat het dan wel werkt maar als ik het zo lees wel

• Collen
  • Laatst online: 09-02 14:06

Collen

Dude..

Hmm heb nu wat raars gehad met de 7.00.7 beta firmware.

na 2, 3 maanden gewerkt te hebben, is de hele firmware weg vande routers (ja we hebben er 5 met allemaal de zelfde problemen)

het hele ding is gereset, en kan hem alleen nog benaderen met het standaard ip (192.168.1.2)
en dan heb je 1 optie, firmware upgade.

dus het lijkt wel op die 7.00.7 maar tijdelijk werkt....

k*t routers....

• To_Tall
  • Laatst online: 07:54
Ik heb met de 7 versie geen problemen heb dan wel een versie 3 daar naast draaien.

7 werkt alleen als acces point/switch. doet verder niets. Ik denk dan ook dat droppen van de verbining licht aan geheugen van dat ding. Wanneer je hem meer taken geeft zal ie het moeilijker hebben

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Henricus
Henricus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:52:
[...]

------
Casema is bekend met dit probleem. Met de nieuwste firmware zou het probleem verholpen kunnen zijn. Helaas dus.
------
Heb nu een Netgear te leen, kijken of dit beter gaat.
Casema en Linksys geven elkaar de schuld. Erg jammer dat ze samen niet een oplossing bedenken.
Overigens had ik hetzelfde probleem met de Netgear. Heb nu een Airport Extreme van Apple en nu gaat het goed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02-2022
Ook ik heb dit probleem al meer dan een half jaar, 1 á 2 keer per dag doet het probleem zich bij mij voor dus een grote ramp is het niet aangezien ik niet zo zeer 24/7 continu een verbinding nodig heb maar vervelend is het wel.

Ook ik heb met de Linksys helpdesk gebeld en zij geven mij dezelfde antwoorden als hier al staan.
Tot op de dag van vandaag zit ik na alle mogelijke oplossingen in dit topic geprobeerd te hebben nog steeds met dit probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 16:47
Ook ik heb nu 2 Casema klanten, die allebei met de wert54g werken.

En allebei hebben ze hetzelfde probleem, net als iedereen hier.

Wat mij wel opviel was dat Azereus (Torrent-Client) verbinding bleef houden, terwijl mijn internet er wel uitlag.

Van het weekend ga ik proberen de nieuwste firmware erop te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbm_
  • Laatst online: 17-08-2019
ik heb een sitecom WL-153, en heb nu casema sinds zaterdag. heb nu vanochtend dit probleem gehad dat mn verbinding weg was gevallen. rare is dat uit de log van mn router blijkt dat ie zelf de dhcp renew doet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
May 27 08:08:02 (none) user.debug udhcpc: Sending renew...
ETC ETC
May 27 08:08:06 (none) user.info udhcpc: Lease lost, entering init state
May 27 08:08:09 (none) user.debug udhcpc: Sending select for 83.82.xxx.xxx...
May 27 08:08:11 (none) user.debug udhcpc: Sending select for 83.82.xxx.xxx...
May 27 08:08:11 (none) user.info udhcpc: Lease of 83.82.xxx.xxx obtained, lease time 86400

toch, toen ik om 10 uur mn pc aanzette had ik geen internet.. nadat ik de router in ging en renew deed reageerde de router even niet en daarna werkte alles weer..

btw, toen mn internet down was maakte ik verbinding via wireless via een linksys router in de buurt, die volgens mij ook op casema zat. Daar deed dan ook soms het internet niet, maar volgens mij hoef je niet perse dhcp release/renew te doen. Als je op de 1e pagina waar je op komt als je inlogt onderin op save drukt dan werkte het bij mij ook al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JortK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09-2022
Met Firmware Version: v7.00.7 Beta hier nog steeds dagelijks problemen :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 263734

Hallo,

Sinds 2006 heb ik een linksys (WRT54G v7) en casema. Ik heb de firmware van v7.00 naar v7.00.4 gedaan. Zoals in de afgelopen berichten is gesteld heb ik wel tot tweemaal toe Casema gebeld maar dat is een dure aangelegenheid (zelfs met 10ct/min).

Dit probleem heeft zo te zien (aan de vele replies) al een aardige baard. Maar linksys zegt het ligt aan casema en casema zegt het omgekeerde. Linksys zegt in overleg te zijn met casema, wat en na twee jaar nog geen fatsoenlijk update?

Kijk je naar de mensen die de GL (?) versie hebben en daar DD-WRT of wat dan ook voor firmware opzetten dan is het probleem weg. Lijkt mij dan simpel. Hier is sprake van een in-compatibliteitsprobleem EN niet goed werkende firmware (v7).

Linksys kan toch de code van DD-WRT bekijken en testen waarom dat wel werkt.
Casema zou eventueel de lease op een week kunnen zetten en kijken of dat helpt, zoals gesuggeerde wordt.Ook wordt gesteld dat mensen die een ander modem krijgen geen problemen meer hebben.
Beide producten werken dus prima alleen niet met elkaar op het punt wat hier beschreven wordt. Laat casema een modem opsturen naar linksys en hun testen, maar ik had begrepen dat een medewerker van linksys reeds de config thuis heeft staan. Waarom duurt het dan zo lang? Binnen een week ligt je verbinding eruit!

Wellicht is het handig om dit bij een derde instantie aanhanig te maken want geen van beide partijen komt in beweging en wij zijn met zijn alle de dupe al zo´n beetje ruim 1,5 jaar.

• gbon
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 04:53
Hi all,

Ook ik ben Casema (nu Ziggo)-kabel klant met Motorola-modem en Linksys wrt54g v7 router. De helpdesk van Linksys leverde mij een werkende oplossing in de vorm van een beta-release firmware (WRT54Gv7_V7.00.7#000 Beta.bin).

Omdat ons probleem 1 specifieke ISP betreft ontwikkelt Linksys geen firmware die dit specifieke probleem oplost (zegt Linksys-hd). Rest ons niets anders dan te proberen wat wel of niet ons probleem oplost. Nu 2 dagen met bovenstaande firmware bezig en nog geen enkele keer de internet-verbinding verloren :*) ! Anders was dit zo'n 3 keer per dag en iig bij opstarten pc's (1 wireless, 1 bedraad).

Makkelijkste manier om aan deze firmware te komen is ff te bellen met de helpdesk van Linksys: 0800 0200101 ,

Succes! Gerrit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
kan em ook hier downloaden:

http://www.linksysdata.co..._V7.00.7%23000%20Beta.zip

user linksys
pass beta9755

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook dit probleem met de laatste versie, de 7.2. Had ik maar eerder gekeken voordat ik tot aankoop overging, maarja, toen was mijn router kapot :+

Hopen dat er nog een oplossing komt. Anders een nieuwe router, maar in ieder geval nooit meer 1 van Linksys.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kick:

Ik las ergens dat Casema (Ziggo) een firmware update biedt voor hun modem die de problemen oplost. De update kan door de helpdesk worden uitgevoerd.

Iemand die dit weet? Ik krijg Ziggo niet te pakken, heb geen tijd om 30 minuten in de wacht te staan.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:59

The Third Man

The Third Jellyfish

PWM schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:35:
Kick:

Ik las ergens dat Casema (Ziggo) een firmware update biedt voor hun modem die de problemen oplost. De update kan door de helpdesk worden uitgevoerd.

Iemand die dit weet? Ik krijg Ziggo niet te pakken, heb geen tijd om 30 minuten in de wacht te staan.
De modems worden automatisch van updates voorzien. Als het modem zich aanmeldt dan controleert het direct op een nieuwe firmware en installeert die indien nodig. Als je er zeker van wilt zijn dat je de laatste hebt dan moet je hem even van de stroom loshalen en weer aansluiten.

(edit: nog een reactie op je vorige post: het is alleen de WRT54G waar dit probleem speelt. De WRT54GL is juist naar mijn mening één van de beste routers die te koop zijn voor de thuisgebruiker.)

[Voor 13% gewijzigd door The Third Man op 14-07-2008 12:47]

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee