Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antec Nine Hundred PSU op de bodem :S

Pagina: 1
Acties:
  • 1.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil een nieuwe pc maken met de onderdelen van best buy guide van Jan 2007.
Alleen vind ik de kast niet zo mooi maar geen probleem even een andere zoeken. Zo kwam ik de Antec Nine Hundred tegen :9~ .
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxaz1.jpg
Mooie kast veel ventilatie veel lichtjes. Maar toen ik beter keek zag ik dit.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxaz1_2.jpg

De PSU zit op de onderkant :? Nou vroeg ik mij af kan dit geen kwaad tegenover me extra slots die daar zitten? Ik gebruik er namelijk minimaal 2, 1 voor me geluidskaart en 1 voor me (te dure) netwerkkaart. Beide wil ik niet graag kapot zien gaan |:( .

Kan iemand mij een goed advies geven? (dus niet een andere kast ^^)

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
Als ik het goed zie (aan de schroefgaten) word de voeding op zijn kop opgehangen.

Dus als je een voeding hebt met een 120MM fan onderin dan zuigt hij de lucht bij je kaarten vandaan! Dit gaat dus geen probleem opleveren :)

En zolang je 1 intake fan gebruikt en 1 outtake zal er sowiezo al geen probleem optreden met de hitte.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 21:12

CdD

Nou vroeg ik mij af kan dit geen kwaad tegenover me extra slots die daar zitten? Ik gebruik er namelijk minimaal 2
Wat is het probleem :?
Denk je dat je ruimte tekort komt? Of denk je dat het te warm wordt in je kast?
Ik snap het probleem niet..

Die kast is gewoon prima :/

Op het plaatje zie je:
• aan de voorkant 2 x 120mm fans (intake);
• aan de achterkant een 120mm (exhaust);
• bovenin een 200mm (ook exhaust)

Met deze fans heb je genoeg airflow, dus warm zal het écht niet worden hoor..

Qua ruimte heb je met deze kast ook niets te klagen..

[ Voor 32% gewijzigd door CdD op 11-02-2007 22:27 ]

99pixels.nl

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:45
Heb ook nog een vraagje over deze kast. Moet je bij de aanschaf van een voeding voor deze kast er op letten dat de voeding lange kabels heeft of heeft elke voeding gewoon kabels die lang genoeg zijn? :?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou me afvragen of je de voedingskabels wel langs de (uber grote) videokaart (die er waarschijnlijk wel in gaat komen) krijgt.

Lang genoeg zullen ze soms misschien wel zijn, maar pak een gemiddelde high-end vga-kaart en je zit of met de kabels in de fan of je moet ze langs de voorkant leiden.

[ Voor 39% gewijzigd door max op 11-02-2007 22:35 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• n0pe
  • Laatst online: 07:45
Je zult de kabels idd tussen de HD bays/ pci kaarten door moeten lijden.. Vandaar ook mijn vraag: Moet je (meer dan normaal) letten op de lentgte van de kabels:?

edit: ff overzichtplaatje erbij waar je duidelijk ziet dat je geen problemen krijgt met de plaatsing van de voeding (btw heeft die reviewer de voeding nou op de normale (dus foute) manier geplaatst manier geplaatst? :S)
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/14/0,1425,sz=1&i=143944,00.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door n0pe op 11-02-2007 22:36 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

n0pe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:31:
Je zult de kabels idd tussen de HD bays/ pci kaarten door moeten lijden.. Vandaar ook mijn vraag: Moet je (meer dan normaal) letten op de lentgte van de kabels:?
1 + 1 = ?

Wat denk je zelf? ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Valt denk ik wel mee; de 'hoogte' van een videokaart is altijd een stuk minder dan de breedte van de kast. Tussen de videokaart en het zijpaneel zit dus genoeg ruimte!

Edit: de voeding op de foto heeft misschien een 80mm fan aan de voorkant/achterkant, zodat het voor de fan niet uitmaakt hoe de voeding is gemonteerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 22:38 ]

• CdD

CdD

max schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:27:
Ik zou me afvragen of je de voedingskabels wel langs de (uber grote) videokaart (die er waarschijnlijk wel in gaat komen) krijgt.

Lang genoeg zullen ze wel zijn, maar pak een gemiddelde high-end vga-kaart en je of met de kabels in de fan of je moet ze langs de voorkant leiden.
Zal wel meevallen..

Zie hier (i.c.m. Antec NeoHE):
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/cases/antec/900/13.jpg

Ook hier kan het makkelijk (maar dan óver de 8800GTX heen):

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/Antec_Nine_Hundred/26.jpg

Genoeg ruimte dus..

[ Voor 12% gewijzigd door CdD op 11-02-2007 22:51 ]

99pixels.nl

• CdD

CdD

n0pe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:31:
[...]

(btw heeft die reviewer de voeding nou op de normale (dus foute) manier geplaatst manier geplaatst? :S)
[afbeelding]
Neehoor, sommige voedingen hebben 2 x 80mm fans (i.p.v. 1 x 120mm), dus dan maakt het geen zak uit of ie ondersteboven hangt of niet..

99pixels.nl

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hey super bedankt had ik even niet aangedacht dat een PSU naar buiten blaast 8)7. Nou nog op zoek naar een goede voeding heeft iemand mischien een advies voor een goede voeding O-)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Coolermaster iGreen moet erg goed zijn. Ook een hoog rendement :)

Verwijderd

Voor voedingsvragen kun je het best terecht in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16, daar zitten mensen met verstand van voedingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha die mensen weten net iets te veel want ik er snap er niks van. Ik heb een voeding nooit zo serieus genomen. Ik vraag me gewoon af wat ik het beste kan kiezen. Het enige wat ik nu weet is dat de luchtstroom naar buiten moet en met de IGreen blaast die de lcuht de kast in.....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 10:22 ]

Verwijderd

Het idee van dat topic is dus dat mensen hun ervaringen met verschillende voedingen kunnen delen, zodat je zelf een model kunt uitzoeken met de features die jij belangrijk vindt. Ook kun je in dat topic vragen wat het wattage moet zijn voor een pc met bepaalde specs. Hulpmiddel hierbij is bijvoorbeeld een PSU Calculator

Verwijderd

Topicstarter
Thnx dankzij die calculator weet ik ongeveer wat ik nodig heb. Ik ben dus op zoek naar een 550Watt PSU met 2 fans. :D

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:57:
Thnx dankzij die calculator weet ik ongeveer wat ik nodig heb. Ik ben dus op zoek naar een 550Watt PSU met 2 fans. :D
Ik wil niemand tegen zijn schenen schoppen maar overdrijven is ook een vak.

Ik heb die calculator gedaan en die zegt dat ik een voeding van 584 watt nodig heb. Mijn Antec voeding is 380 watt en ik heb geen enkel probleem gehad. Misschien haal ik piekspanningen en alles nu door elkaar maar om blindelings een paar gigawatt aan te schaffen vind ik wel redelijk nutteloos. Mijn voeding heeft het na zwaar gamen nog niet eens warm, fan draait altijd op max 800rpm onderin mijn Antec P180.

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:19:
[...]
Ik wil niemand tegen zijn schenen schoppen maar overdrijven is ook een vak.
Ik kan natuurlijk niet contorleren of die calculator gelijk heeft maar het is wel een redelijke schatting denk ik...
Zeker weten kan je natuurlijk nooit :*)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Over voedingen kan ik je beter verwijzen naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CdD

CdD

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:19:
[...]
Het enige wat ik nu weet is dat de luchtstroom naar buiten moet en met de iGreen blaast die de lucht de kast in..
Dat is niet waar.

Een voeding blaast de warme lucht naar buiten. Dit geldt zowel voor voedingen met 80mm fans als met 120mm fan. Logisch toch? :X

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4571/airflowed9.png

99pixels.nl

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_7532.jpg
Dus deze voeding zuigt warme lucht naar binnen? Maar er zit geen Fan aan de Buitenkant...
Ik heb zelf alleen maar voedingen gehad met 2 fans dus ik weet niet hoe dit werkt maar waarom zuigt een voeding warme lucht van uit de koeling naar binnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:15:
[afbeelding]
Dus deze voeding zuigt warme lucht naar binnen? Maar er zit geen Fan aan de Buitenkant...
Ik heb zelf alleen maar voedingen gehad met 2 fans dus ik weet niet hoe dit werkt maar waarom zuigt een voeding warme lucht van uit de koeling naar binnen?
Om geen warme lucht de kast in te blazen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:15:
[afbeelding]
Hij zuigt de lucht uit de kast, via de voeding naar buiten door het roostertje. Ik heb al zoveel van deze voedingen in mijn handen gehad en logischerwijs blazen ze de lucht naar buiten. Ik heb zelfs het idee dat het niet toegestaan en niet veilig is om een voeding de lucht naar binnen te laten zuigen.

Of je die lucht nou langs de voeding trekt of duwt maakt verder niet uit, het kan maar 1 kant op. Ik vind dit een goed design aangezien je met je oor verder van de ventilator af bent dan met een fan direct op de achterkant.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 13-02-2007 09:34 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

sorry dat ik het topic even omhoog kick, maar deze kast is in de aanbieding bij een bepaalde winkel en ik vond hem erg erg mooi uitzien en met een prijs van 99 euro ook niet heel erg duur
zijn er al mensen die heb hebben, en wat zijn jullie ervaringen?
past er een beetje makkelijk een 8800 gts in?

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:51

link_mario

Ofwa?

koekoek2003nl schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:55:
sorry dat ik het topic even omhoog kick, maar deze kast is in de aanbieding bij een bepaalde winkel en ik vond hem erg erg mooi uitzien en met een prijs van 99 euro ook niet heel erg duur
zijn er al mensen die heb hebben, en wat zijn jullie ervaringen?
Denk het wel, als hij niet achter je moederbord uitsteekt zeker! Ik ga 'm zelf ook halen, maar niet met 'n 8800GTS, maar 'n 7600GT.

Als hij niet achter je moederbord uitsteekt moet 't zeker lukken! Echter doet hij dat wel, dan word het krap(aangezien er daarachter volgens mij niet al te bijster veel ruimte over is).
Wat ik mezelf afvraag of m'n 4pin stekker lang genoeg is, maar dat zien we dan wel(4pin stekker zit hoog, asus p5b in combinatie met 'n tagan 480w u15 modulair)

• CdD

CdD

koekoek2003nl schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:55:
[...]
Jep! Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9612/img0274zh7.jpg

Een 8800GTS is dus niet groter dan een normaal ATX mobo en past dus prima.

:>

Edit:

Trouwens, in de Nine Hundred zit zo'n 20cm fan bovenin. Stel nou dat ie kapot gaat, kan je dan ergens een nieuwe 20cm kopen? Heb ik namelijk nog nooit ergens te koop gezien..

[ Voor 23% gewijzigd door CdD op 04-05-2007 10:41 ]

99pixels.nl

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:51

link_mario

Ofwa?

CdD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:16:
[...]

Jep! Kijk maar:

[afbeelding]

Een 8800GTS is dus niet groter dan een normaal ATX mobo en past dus prima.

:>

Edit:

Trouwens, in de Nine Hundred zit zo'n 20cm fan bovenin. Stel nou dat ie kapot gaat, kan je dan ergens een nieuwe 20cm kopen? Heb ik namelijk nog nooit ergens te koop gezien..
Misschien dan(of nu, als je het al wilt weten) even contact op nemen met Antec? Lijkt me logisch dat ze die dan nog voor 'n klein prijsje verkopen. Anders modden of nieuwe kast, vrees ik. :| :'(

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
Ik meen ergens een parts-shop van Antec zelf gezien te hebben waar ook die 20 cm fan verkocht werd, alleen geen idee meer waar dat was :(

edit:

http://www.antec.com/Detail.bok?no=490

Alleen kan ik m in de Europese versie van de shop niet vinden :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Carpento op 04-05-2007 13:40 ]

• CdD

CdD

link_mario schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:17:
[...]

Misschien dan(of nu, als je het al wilt weten) even contact op nemen met Antec? Lijkt me logisch dat ze die dan nog voor 'n klein prijsje verkopen. Anders modden of nieuwe kast, vrees ik. :| :'(
Was gewoon nieuwsgierigheid..
(Toch wel iets om rekening mee te houden imo, hoewel bij mij nog nooit een fan kapot gegaan is)

99pixels.nl

• TEAMIKKE
  • Niet online
CdD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:17:
[...]

Was gewoon nieuwsgierigheid..
(Toch wel iets om rekening mee te houden imo, hoewel bij mij nog nooit een fan kapot gegaan is)
Maar na een jaar of 2 beginnen ze vaak wel irritant te ratelen enz. ;)

• CdD

CdD

TEAMIKKE schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:30:
[...]

Maar na een jaar of 2 beginnen ze vaak wel irritant te ratelen enz. ;)
Beetje olie ertussen doen, schijnt dan meestal te helpen. Zelf nog nooit geprobeerd, nog nooit problemen gehad met fans.

99pixels.nl

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Wat ik me afvraag is of deze kast geen overkill is. Je hebt twee 120mm fans aan de voorkant zitten, bij de onderkant. Als je de koeling niet nodig hebt gaat hij dan niet enorm veel stof in je kast zuigen?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• TEAMIKKE
  • Niet online
CdD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:18:
[...]

Beetje olie ertussen doen, schijnt dan meestal te helpen. Zelf nog nooit geprobeerd, nog nooit problemen gehad met fans.
Klopt maar vaak zijn ze dan niet weer zo stil als het hoort.
Coldcat schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:02:
Wat ik me afvraag is of deze kast geen overkill is. Je hebt twee 120mm fans aan de voorkant zitten, bij de onderkant. Als je de koeling niet nodig hebt gaat hij dan niet enorm veel stof in je kast zuigen?
Dan zet je ze uit? :P

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

TEAMIKKE schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:33:
[...]

Klopt maar vaak zijn ze dan niet weer zo stil als het hoort.

[...]
Dat klopt, koelers zijn na een tijdje gewoon "gaar". Zit er gewoon te veel stof tussen alle componenten en draait hij niet zo lekker meer zijn rondjes, gewoon vervangen dus als je geen herrie wil.
Dan zet je ze uit? :P
Dan kun je beter een andere case zoeken lijkt mij

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 13:56

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

ben ook nieuwschierig naar de nine-hundred, alleen spijtig dat de 5.25" bays niet uitneembaar zijn zoals de 3.5" bays, zal dus beide deuren opendoen worden en vijzen, en als de 200mm fan kapot is; je geen andere zal kunnen kopen aangezien de antec shop niet naar europa verzend

[ Voor 54% gewijzigd door TwistedAnimator op 06-05-2007 21:46 ]

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:38:
Het idee van dat topic is dus dat mensen hun ervaringen met verschillende voedingen kunnen delen, zodat je zelf een model kunt uitzoeken met de features die jij belangrijk vindt. Ook kun je in dat topic vragen wat het wattage moet zijn voor een pc met bepaalde specs. Hulpmiddel hierbij is bijvoorbeeld een PSU Calculator
die calculator heb je dus geen **** aan, als ik zeg dat ik een Q6600(zonder overclock), 8800GTX(zonder overclock), 2 DDR2 RAM sticks, 2 HDD's, 1 dvd rom, 1 pci kaart, 5 fans(zonder LED) heb, geeft ie als advies 758 watt, dat is dus echt brute overkill, dus die calculator moet je met een korreltje zout nemen

The number one enemy of progress is question

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Waar zitten de fan controllers/switches van de fans? Ik kan het niet vinden op in reviews. Lijkt er een beetje op de je er de kast voor moet open maken...

Hallo met Tim

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
@guumuus
Dan vul je wat verkeerd in. Ik geloofde het al niet dus heb je specs ingevoerd en kom enkel uit op 375 415W. Heb je soms Quad Processor ingevuld ipv single processor? dan kom je daar inderdaad ergens op uit, maar moet je wel lezen: Attention: Dual Core CPU is a Single Processor. Dat geldt natuurlijk ook voor quad cores.

edit, oh en met capacitor aging op 477.

[ Voor 56% gewijzigd door .Johnny op 08-05-2007 00:02 ]

• michi mara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik heb deze kast sinds een jaar en heb er zopas een hd4870 in gestoken, levert geen problemen.
De 4870 is btw ietwat groter dan een 8800gts (zit in een andere pc)
Pagina: 1