Ik heb een MAGO speedlite van Pixel (
http://www.pixelhk.com/Proshow.aspx?id=292) Dit is eigenlijk een hele goede
flitser (nu) na vele firmware updates maar helaas nog net niet perfect door de 35-55mm bug in ETTL via bounce. Deze bug zorgt ervoor dat hij veel te weinig
flits in het 35-55mm bereik. Alleen op de hotshoe dan, remote maakt dat niet uit. Ook de
flitser op een vaste zoom postie instellen helpt helaas niet. Daardoor is hij nu lastig bruikbaar want binnen zit ik graag op die range. Update zijn ze mee bezig maar ik krijg geen response meer als ik vraag wanneer ze denken het te hebben opgelost.... jammer.
Het is verder een hele goede
flitser met veel vermogen (GN65) en leuke features zoals zoom, remote, 2W leds edg. Als je dan naar de prijs kijkt (nog geen 80 euro op ebay) is de keus vrij simpel. Bouw kwaliteit is verbazend goed voor het geld. Ik heb de mijne al 2 keer open moeten maken. De eerste keer was om de contacten na te kijken vanwege gek gedrag (software issue achteraf) en de 2e keer omdat de lens begon in te branden (veel op vol vermogen aan het
flitsen met diffuser plaat erop). Lens polijsten en klaar al weer. Van binnen zier het er allemaal heel netjes uit en het voelt degelijk en 'duur'. Hij oogt ook erg goed en luxe met het verlichte lcd scherm. Remote via de ingebouwde
flitser van de camera werkt hij feilloos. ETTL meting is behoorlijk goed nu met de laatste updates.
Ik gebruik hem ook steeds meer buiten als vul licht en dan is het vermogen heerlijk. Ook de zoom die tot 200mm gaat is lekker met een 70-300 lens. Batterij verbruik is redelijk al zeker gezien het vermogen. Er gaan 4 AA's in maar een extern pack kan ook. Ik heb hem vaak een dagje aan staat binnen op een kast als vul licht op feestjes. De ingebouwde
flitser werkt dan als trigger en filler. Daarvoor zou ik wel een keer een 2e willen maar ik wacht nog even of ze de bug oplossen.
Wat ik mis (beetje, en heeeel soms) is een ingebouwde radio trigger. Een losse is zeker mogelijk maar die zijn vaak prijzig. Ingebouwd is ook wel zo praktisch. Optisch werkt binnen super dus het voldoet nu nog.
Hebben meer mensen deze
flitser en wat zijn jullie ervaringen ermee?