Ja dat kan. Let wel: op die 30inch kan het niet!wenze schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:57:
Kan je de xbox360 aansluiten op een Dell 2405FPW en kan je dan HD resolutie spelen?
Kon het niet vinden via de search
[afbeelding]
VGA, DVI, Component, Composiet, S-video zit er op.
k jammer, zal konami wel ff vragen of ie region free is of wanneer anders de pal versie komt.Wiseguy1983 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:19:
[...]
Zo werkt dat helaas niet. Er zijn namelijk zat Tv's die zowel PAL als NTSC aankunnen, de regio lock is in je xbox360 "geregeld" en heeft niks te maken met de manier waarop je het naar je tv stuurt.
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Ik ben het er mee eens. Maar ik heb sinds kort ook een Xbox360, en ik ga ook even kijken wat voor speler er in zit, alleen al om gewoon de kennis te hebben, mocht er iets fout gaan. Het maakt mensen er nu eenmaal alerter op, en dan kun je zo'n reacties verwachten.mobygo76 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:58:
[...]
Amen, ik vind het ook allemaal een beetje overtrokken, okay het is een storingsgevoelig apparaat, ik heb vorige week ook mijn 4e xbox gekregen. En ook een 2e handse, zolang hij het doet vind ik het prima. Zelf ook wel es een kapotte dvd door dat ding gekregen, maar wanneer je de winkel belt krijg je indien je de game nog geen 90 dagen hebt gewoon een nieuwe. Wanneer je de game langer hebt dan 90 dagen kun je bij de uitgever een nieuwe bestellen, okay dat kost je 5 euri portokosten, en ik geef toe dat het slecht is dat de xbox krassen maakt, maar voor kassa hoorde ik maar weinig verhalen hierover op dit forum, nu alleen maar......
[...]okay het is een storingsgevoelig apparaat, ik heb vorige week ook mijn 4e xbox gekregen. En ook een 2e handse, zolang hij het doet vind ik het prima. Zelf ook wel es een kapotte dvd door dat ding gekregen, maar wanneer je de winkel belt krijg je indien je de game nog geen 90 dagen hebt gewoon een nieuwe.[...]
Persoonlijk vind ik dit dus niet kunnen met een apparaat waar je 300 euro voor betaald. Ik verwacht niet dat er dergelijke fouten ontstaan, en al zeker niet dat men dan deze service (welke service? juist...) aanbiedt.
&
Ben nu al een tijdje bezig met het 360 gebeuren en zodra ik genoeg geld heb koop ik er denk wel een.
Maar nu zit ik toch nog wat vraagjes wat xbox live betreft
Als ik een gold acount neem hoe werkt dat dan,kan ik meerdere namen hebben?
Dan ik bijvoorbeeld DR161 en als me broer er bijvoorbeeld op de xdoos wil dat hij dan met zijn eigen account online kan.
Heb wel gezocht maar kon het niet vinden
En als ik op marktplaats 2x een jaar abbo koop "stacken" ze dan?
(hier krijg ik met google alleen maar hits over live arcade,wellicht de verkeerde trefwoorden
Dan ik bijvoorbeeld DR161 en als me broer er bijvoorbeeld op de xdoos wil dat hij dan met zijn eigen account online kan.
Heb wel gezocht maar kon het niet vinden

(hier krijg ik met google alleen maar hits over live arcade,wellicht de verkeerde trefwoorden

pssst geld kopen?
Je kan meerdere accounts nemen, en zijn standaard silver, je zal dus per account gold moeten betalen.DR161 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:59:
Ben nu al een tijdje bezig met het 360 gebeuren en zodra ik genoeg geld heb koop ik er denk wel een.
Heb wel gezocht maar kon het niet vinden![]()
Als je aan dezelfde account meerdere keren een abonnement toewijst dan stacken ze.
Dus als jij en je broer met een eigen account online willen , dan moet je per account een gold abbo kopen
Ok bedankt voor de snelle hulpit0 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:06:
[...]
Je kan meerdere accounts nemen, en zijn standaard silver, je zal dus per account gold moeten betalen.
Als je aan dezelfde account meerdere keren een abonnement toewijst dan stacken ze.
Dus als jij en je broer met een eigen account online willen , dan moet je per account een gold abbo kopen

Wat denken julie moet ik wachten tot de volgende versie van de 360 eentje met die stootkussentje s op de lens? Of valt het eigenlijk wel mee?
Edit: hier een linkje over die kussentjes van de lens,thx nFo
nFo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:19:
http://www.hardware.info/...ZGia/Krassende_XBOX_360/1
Krassende XBOX 360 ?
Onderzoek naar het bekrassen van schijfjes door de XBOX 360 spelcomputer.
[ Voor 22% gewijzigd door DR161 op 27-02-2007 17:12 ]
pssst geld kopen?
Daar zit ik ook aan te denken, wil ook binnenkort een 360 aanschaffen. Maar komt er een nieuwe productie binnenkort of kan ik gewoon een huidige 360 kopen?DR161 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:10:
[...]
Wat denken julie moet ik wachten tot de volgende versie van de 360 eentje met die stootkussentje s op de lens? Of valt het eigenlijk wel mee?
[...]
er is al een 'nieuwe', het enige wat veranderd is is de dvd speler, bij de laatste versie heb je een benq dvd speler, welke stiller is en als het goed is niet krast. De geruchten met de hdmi poort zijn vooralsnog niet uitgekomen en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet te gebeuren. Wel zijn er geruchten van een prijsdaling rond de 23ste (maart). Misschien even daar op wachten dus.Dosed schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:23:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken, wil ook binnenkort een 360 aanschaffen. Maar komt er een nieuwe productie binnenkort of kan ik gewoon een huidige 360 kopen?
Kijk dit is nou precies wat ik bedoelde: wat dan nog als er een Samsung in zit (of niet), tis niet alsof je een keuze hebt, en het betekent niet bijvoorbaat dat het een brakke drive is.
Al die TSST-paranoia is nergens goed voor, en mensen die nu erover nadenken om een 360 te halen krijgen het idee dat 90% van de 360's brak zijn. Je kan wachten tot je een ons weegt, een ultieme versie komt er niet, grotere HD? 65nm? HDMI aansluiting? HDD speler ingebouwd?
Als het gaat gebeuren, zal het echt niet volgende maand hier in de winkels liggen hoor, ook niet binnen paar maanden.
Al die TSST-paranoia is nergens goed voor, en mensen die nu erover nadenken om een 360 te halen krijgen het idee dat 90% van de 360's brak zijn. Je kan wachten tot je een ons weegt, een ultieme versie komt er niet, grotere HD? 65nm? HDMI aansluiting? HDD speler ingebouwd?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Het begint er weer op te lijken op Live Arcade....Worms is eindelijk door de Microsoft Certification heen, er staat dus niets meer in de weg om een release te krijgen. De officiele pagina op xbox.com is er ook wel dus misschien volgende week?
Denk het niet. Microsoft zal wel wachten tot de release hun goed uitkomt hun kennende, want ze weten ook best dat veel mensen er op zitten te wachten.
Is er een speciaal kenmerk voor die dvd speler?DarkShadow schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:26:
[...]
er is al een 'nieuwe', het enige wat veranderd is is de dvd speler, bij de laatste versie heb je een benq dvd speler, welke stiller is en als het goed is niet krast. De geruchten met de hdmi poort zijn vooralsnog niet uitgekomen en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet te gebeuren. Wel zijn er geruchten van een prijsdaling rond de 23ste (maart). Misschien even daar op wachten dus.
Ik wacht iig op 23 maart(geld het ook voor het GoW paket?)
kan niet wachten
pssst geld kopen?
Verwijderd
dan heb ik het nog getroffen ik had er 1 uit november 2005. Heb er nu 1 uit april 2006Wiseguy1983 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:30:
[...]
Ik ben ook al een paar keer "genaaid" met die refurbished xbox-en. Ik ben nu aan mijn 4e xbox toe, maar ik blijf steeds in de 2005 range hangen. En dit terwijl mijn oorspronkelijke xbox van 02-2006 was! Mijn huidige xbox is van 10-2005![]()
Je Hardeschijf moet je niet meesturen, ze zeggen soms dat het wel moet, maar gewoon niet doen
Wanneer komt het hun dan goed uit? Volgens mij kunnen ze het beter asap releasen, áls ie klaar is.TwyLight schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:40:
Denk het niet. Microsoft zal wel wachten tot de release hun goed uitkomt hun kennende, want ze weten ook best dat veel mensen er op zitten te wachten.
Heb geen idee.Muthas schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:12:
[...]
Wanneer komt het hun dan goed uit? Volgens mij kunnen ze het beter asap releasen, áls ie klaar is.
Misschien heb ik het ook wel helemaal fout hoor, maar zou het wel een typische Microsoft streek vinden om nog te wachten met de release tot een speciale datum o.i.d.
volgens mij, maar dan moet je me maar verontschuldigen, kan je bij het aanmaken van een live account via de x360 1 maand gratis gold. Dit had mijn vriendin, ze maakt accountje aan voor live en kreeg dus 1 maand gratis gold. Ik had het gedaan via de website en kreeg geen 1maandit0 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:06:
[...]
Je kan meerdere accounts nemen, en zijn standaard silver, je zal dus per account gold moeten betalen.
weet iemand waar ik goedkoop live points kan kopen? ik wil graag poker kopen voor 800 punten maar dat is het enige en om daar nou 25 euro voor te betalen vind ik een beetje veel. ik heb al op ebay gekeken maar daar kan ik alleen uit het buitenland vinden en ik geloof dat die codes niet werken voor een nederlands account...
mischien op marktplaats?McBBvB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:42:
weet iemand waar ik goedkoop live points kan kopen? ik wil graag poker kopen voor 800 punten maar dat is het enige en om daar nou 25 euro voor te betalen vind ik een beetje veel. ik heb al op ebay gekeken maar daar kan ik alleen uit het buitenland vinden en ik geloof dat die codes niet werken voor een nederlands account...
pssst geld kopen?
helemaal niks gevonden. vond ik nogal raar...
hmmm...McBBvB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:49:
[...]
helemaal niks gevonden. vond ik nogal raar...
ook ff gekeken zie ook niks
pssst geld kopen?
Worms is eindelijk af en goedgekeurd door Microsoft. Het enige probleem is dat Microsoft maar één spel per week wil releasen en de komende weken al vol zitten. Het kan nog een tijdje duren voordat Worms beschikbaar is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Wat een BS zeg; 1 game per week? Is dat echt zo?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Het is nog maar één keer eerder voorgekomen dat er twee spellen in een week tijd zijn gereleased voor Live Arcade. De rest van de tijd komt er of één spel of geen.RappieRappie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:12:
Wat een BS zeg; 1 game per week? Is dat echt zo?
[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 27-02-2007 20:40 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Das correct. Hier het zelfde. Via de website niet een maand gratis, via de xbox wel. Heb de laatste optie niet zelf geprobeerd, omdat ik goedkoop (eBay) een gold kon krijgen, al wat gamerpoints had staan, en dus die gratis maand maar heb laten schieten.GBI schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:23:
[...]
volgens mij, maar dan moet je me maar verontschuldigen, kan je bij het aanmaken van een live account via de x360 1 maand gratis gold. Dit had mijn vriendin, ze maakt accountje aan voor live en kreeg dus 1 maand gratis gold. Ik had het gedaan via de website en kreeg geen 1maand
Dus als je gratis wil, maak je account aan via de xbox
Heb afgelopen weekeinde flink gezocht. Wat me opviel is dat in tegenstelling tot de Gold abbo's, welke wel (veel) goedkoper zijn op het net, dit voor de Live points niet zo is. Scheelt misschien 50 cent, dus ik zeg geen gezeur, gewoon ff naar de winkel...McBBvB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:42:
ik moet nog een keer een gold abbo aanschaffen, maar ik wil nog zoveel. gold abbo, lost planet (ben me nu maar aan het vervelen op de demo), ms points en nog meer....
[ Voor 15% gewijzigd door MeneerKrab op 27-02-2007 21:18 ]
Je Gold abbo boven alles! Loont echt! Zorg dat dat boven aan je prioriteiten lijstje staat!
of gewoon een goeie baan zoeken, dan hoef je die keuze niet meer te maken...
aan de andere kant, dan heb je weer geen tijd om te gamen...
ik zou zelf voor Lost Planet (of Crackdown) gaan...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Die perfect ronde krassen komen in 9 van de 10 keer gewoon door het omstoten van de xbox of kantelen zonder het in de gaten te hebben (in 1 van de 10 keer echter niet!), Ik vind dat ze daar gewoon rekening mee moeten houden, hadden ze hem maar fatsoenlijk moeten bouwen, dit is gewoon een defect. Ik heb overigens ook last van spontane krassen op mijn schijfjes, je kan aan het spel zien of ik het veel speel of niet, gears of war is 1 en al kras (overigens niet perfect rond maar een heleboel dunne random half ronde krassen duidelijk veroorzaakt door het loopwerk). Ik heb mijn XBox al sinds het begin horizontaal staan aangezien ik al op de hoogte was van de instabiliteit van de schijfjes in verticale positie maar het heeft niet mogen baten. Project Gotham Racing 3 is al gesneuveld (er zit zelfs een scheur in!) en ook Gears of War gaat het niet lang meer volhouden (Disc Unreadable all over the place
).
Ik heb maar 1 ding tegen MS te zeggen: Screw you... HIPPIES!
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Ik heb ook bij games die errors maar nog geen schade kunnen zien. Ik ga em deze week dan maar terug sturen want ik wil geen risico nemen. Zal meteen even vragen of ik me eigen terug kan krijgen met andere drive en geen oude refurb uit 2005.D4V3 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:46:
Die perfect ronde krassen komen in 9 van de 10 keer gewoon door het omstoten van de xbox of kantelen zonder het in de gaten te hebben (in 1 van de 10 keer echter niet!), Ik vind dat ze daar gewoon rekening mee moeten houden, hadden ze hem maar fatsoenlijk moeten bouwen, dit is gewoon een defect. Ik heb overigens ook last van spontane krassen op mijn schijfjes, je kan aan het spel zien of ik het veel speel of niet, gears of war is 1 en al kras (overigens niet perfect rond maar een heleboel dunne random half ronde krassen duidelijk veroorzaakt door het loopwerk). Ik heb mijn XBox al sinds het begin horizontaal staan aangezien ik al op de hoogte was van de instabiliteit van de schijfjes in verticale positie maar het heeft niet mogen baten. Project Gotham Racing 3 is al gesneuveld (er zit zelfs een scheur in!) en ook Gears of War gaat het niet lang meer volhouden (Disc Unreadable all over the place).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
D4V3 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:46:
...Screw you... HIPPIES!

[ Voor 31% gewijzigd door DR161 op 28-02-2007 07:21 . Reden: quote tag verkeerd gedaan... ]
pssst geld kopen?
Als je een goede baan hebt kan je zeker toch nog wel genoeg tijd hebben om te gamen?party42 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:24:
of gewoon een goeie baan zoeken, dan hoef je die keuze niet meer te maken...aan de andere kant, dan heb je weer geen tijd om te gamen...
Crackdown is PAL-60 wat mijn tv dus niet blijkt te ondersteunen. Misschien nog op een andere ingang dat hij het dan wel doet, maar mijn tv gaat dus helemaal flippen als ik PAL-60 selecteer. Lost Planet is daarin tegen een verrukkelijk spel, vooral nu ik weet waar ik op moet schieten bij die beesten en hoe ik mezelf kan opladen.
Hulde!Terryb47 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:51:
Kijk dit is nou precies wat ik bedoelde: wat dan nog als er een Samsung in zit (of niet), tis niet alsof je een keuze hebt, en het betekent niet bijvoorbaat dat het een brakke drive is.
Al die TSST-paranoia is nergens goed voor, en mensen die nu erover nadenken om een 360 te halen krijgen het idee dat 90% van de 360's brak zijn. Je kan wachten tot je een ons weegt, een ultieme versie komt er niet, grotere HD? 65nm? HDMI aansluiting? HDD speler ingebouwd?Als het gaat gebeuren, zal het echt niet volgende maand hier in de winkels liggen hoor, ook niet binnen paar maanden.
&
Maar het is wel een bekend probleem van die TSST drive. En die zit hoorde ik vooral bij die premium, dus veel mensen met een premium systeem hebben een probleem met de xbox die krassen maak. Ik krijg denk ik over 2 weken mijn 3e. Ik heb al geroepen dat die drive krassen maakt sinds het grote xbox 360 topic deel 26
Ik vind anders dat de consument mag verwachten dat je een goed product krijgt. En dit is gewoon onacceptabel. En dan ook de schijfjes die kapot gaan niet vergoeden
Ben je gewoon ff 60-70 euro kwijt ) Duure hobby

Ik ga vandaag maar eens bellen en ook meteen om een uitleg vragen + garantie voor een nieuw of dat ze me oude repareren en die terug sturen ik wil geen oudere xbox uit 2005 terug krijgen.

Ik ga vandaag maar eens bellen en ook meteen om een uitleg vragen + garantie voor een nieuw of dat ze me oude repareren en die terug sturen ik wil geen oudere xbox uit 2005 terug krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 28-02-2007 09:04 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
in mijn premium zit een hitachi drive ongeveer 3 maanden geleden gekochtLeVortex schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:42:
Maar het is wel een bekend probleem van die TSST drive. En die zit hoorde ik vooral bij die premium, dus veel mensen met een premium systeem hebben een probleem met de xbox die krassen maak. Ik krijg denk ik over 2 weken mijn 3e. Ik heb al geroepen dat die drive krassen maakt sinds het grote xbox 360 topic deel 26
wat een ophef allemaal.. leg het apparaat dan gewoon horizontaal ipv verticaal..klaag IKEA aan omdat ze geen plaats hebben voor je xbox horizontaal in je tv kast 
ik heb ook een TSST en gebruik em heavy duty en heb helemaal nergens last van (horizontaal)
ik heb ook een TSST en gebruik em heavy duty en heb helemaal nergens last van (horizontaal)
Bears and Bulls
Verwijderd
ik zat zo net te kijken welke drive ik had, wist niet dat er maar twee versies waren. Had dan ook niet verwacht dat ik een samsung drive (TSST) zou hebben. Maar ik heb echt totaal geen problemen met deze drive. Maakt een fijner geluidje als de hitachi die ik hiervoor had en doet gewoon zijn werk. Hij bekrast mijn spellen ook niet. Dus ik zie het probleem niet zo zeer. Ws hebben de mensen met problemen gewoon net een brakke drive te pakken.
Ik heb gisteren Dead Rising gekocht. En nu viel me op (net als bij de demo) dat de ondertitels amper te lezen zijn. Aangezien veel teksten niet ingesproken zijn vind ik dit behoorlijk irritant. Vanmiddag maar eens op zoek naar de Advanced Scartcable. Hopelijk haalt dit wat uit...
&
Dan heb jij heel waarschijnlijk een SDTV (standard definition).Weltschmerz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:09:
Ik heb gisteren Dead Rising gekocht. En nu viel me op (net als bij de demo) dat de ondertitels amper te lezen zijn. Aangezien veel teksten niet ingesproken zijn vind ik dit behoorlijk irritant. Vanmiddag maar eens op zoek naar de Advanced Scartcable. Hopelijk haalt dit wat uit...
Kan me namelijk herinneren dat hier een tijdje terug wat ophef over was.
Ik zou eerst es googlen of die kabel wat uit hoort te maken, zou zonde zijn van je geld.
Verwijderd
Haalt niks uit, de ondertitels blijven slecht leesbaar. Is op zich niet erg, maar ze gaan ook nog eens gigantisch snel. Eén troost: er wordt in deze ondertitels geen informatie genoemd die cruciaal is voor het verdere verloop van het verhaal. In het begin is het inderdaad wat irritant, maar het heeft (bij mij in ieder geval) totaal geen invloed gehad op de gameplay en / of het volgen van informatie.Weltschmerz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:09:
Kan het niet vaak genoeg zeggen: wat een supergame. Gister eindelijk de Genocider achievement gehaald, en heb nu dus de Mega Blaster. Hulde voor dat wapen. Ik heb nu 520 uit de 1000, ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Iemand al een idee of dit progje meer soorten HD files kan streamen via je 360 dan enkel HD mpeg2 bestanden?
http://www.madcatzstore.c...roduct=2815&idCategory=10
[ Voor 7% gewijzigd door hully op 28-02-2007 10:29 ]
Toch een advanced scart kabel kopen, is de beste accesoire die ik heb voor mijn 360Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:15:
[...]
Haalt niks uit, de ondertitels blijven slecht leesbaar. Is op zich niet erg, maar ze gaan ook nog eens gigantisch snel. Eén troost: er wordt in deze ondertitels geen informatie genoemd die cruciaal is voor het verdere verloop van het verhaal. In het begin is het inderdaad wat irritant, maar het heeft (bij mij in ieder geval) totaal geen invloed gehad op de gameplay en / of het volgen van informatie.
Kan het niet vaak genoeg zeggen: wat een supergame. Gister eindelijk de Genocider achievement gehaald, en heb nu dus de Mega Blaster. Hulde voor dat wapen. Ik heb nu 520 uit de 1000, ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Dat progje is niet boeiend, gebruik gewoon tversity of transcode360, werkt exact hetzelfde en kan in principe ieder formaat streamen.hully schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:27:
Iemand al een idee of dit progje meer soorten HD files kan streamen via je 360 dan enkel HD mpeg2 bestanden?
ik vond juist wel dat het hielp met de ondertiteling, ik kan ze nu tenminste goed lezen 
Dat ze wat snel gaan klopt maar het is wel een stuk beter leesbaar dan met de composite kabel.
Dat ze wat snel gaan klopt maar het is wel een stuk beter leesbaar dan met de composite kabel.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
Dat sowieso.Blaasvis schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:09:
ik vond juist wel dat het hielp met de ondertiteling, ik kan ze nu tenminste goed lezen
Verwijderd
Gast om de megablaster te halen moet je dan eerst een achievement unlocken of lig het ergens te graaien?Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:15:
[...]
Haalt niks uit, de ondertitels blijven slecht leesbaar. Is op zich niet erg, maar ze gaan ook nog eens gigantisch snel. Eén troost: er wordt in deze ondertitels geen informatie genoemd die cruciaal is voor het verdere verloop van het verhaal. In het begin is het inderdaad wat irritant, maar het heeft (bij mij in ieder geval) totaal geen invloed gehad op de gameplay en / of het volgen van informatie.
Verwijderd
Eerst de Genocider achievement halen (53.594 Zombie Kills in 72 uur), niet vergeten een ending te halen (!) en dan ligt dit meesterlijke wapen op je te wachten in de Security Room.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:26:
[...]
Gast om de megablaster te halen moet je dan eerst een achievement unlocken of lig het ergens te graaien?
Zo ja, teach me master yoda
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 11:48 ]
De ene zegt dat de scart dus wel helpt, en de ander niet. Ik ga over een paar maanden een HDTV kopen, maar ik denk dat die scart alsnog wel baat heeft voor de komende maanden dan. Sowieso, al wordt het maar een beetje helderder, dan vind ik het al goed. Ik heb namelijk 27 euro betaald voor Dead Rising, en 30 euro voor die scart dan (als ik het goed heb?), en 57 euro zal nog steeds niet veel zijn in totaal, voor zo'n top game.
Maar die scart zorgt de eigenlijk gewoon voor de verheldering van alle graphics of wat?
-W.
Maar die scart zorgt de eigenlijk gewoon voor de verheldering van alle graphics of wat?
-W.
&
Is er al ergens een goed werkende Transcode360 beschikbaar? 'k krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat...DarkShadow schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:31:
[...]
Dat progje is niet boeiend, gebruik gewoon tversity of transcode360, werkt exact hetzelfde en kan in principe ieder formaat streamen.
Voor zolang je nog geen HDTV is de Advanced Scart een absolute MUST!Weltschmerz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:06:
De ene zegt dat de scart dus wel helpt, en de ander niet. Ik ga over een paar maanden een HDTV kopen, maar ik denk dat die scart alsnog wel baat heeft voor de komende maanden dan. Sowieso, al wordt het maar een beetje helderder, dan vind ik het al goed. Ik heb namelijk 27 euro betaald voor Dead Rising, en 30 euro voor die scart dan (als ik het goed heb?), en 57 euro zal nog steeds niet veel zijn in totaal, voor zo'n top game.
-W.
Zeker doen!
ps Kijk wel even in je TV Manual of je TV RGB over Scart aan kan.
En kijk dan direct even welke SCARTaansluiting dit heeft.
Ik had namelijk in het begin de Adv. Scart cable op de verkeerde SCART aansluiting geplaats, waardoor je geen verschil ziet
[ Voor 14% gewijzigd door Semper Fight op 28-02-2007 12:27 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Ja, nou, ik heb een tv van mijn broer gekregen, en het is echt zo'n ontzettend oude (de tv, niet mijn broer). Ik heb er dus geen manual van, en hij heeft maar 1 scartaansluiting. Misschien even op internet gaan zoeken of mijn tv "TV RGB" via de scart aan kan (wat dat ook moge zijn...).
-W.
-W.
&
Zodra RGB over SCART niet mogelijk is op jou TV zul je geen winst boeken uit deze kabel.Weltschmerz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:
Ja, nou, ik heb een tv van mijn broer gekregen, en het is echt zo'n ontzettend oude (de tv, niet mijn broer). Ik heb er dus geen manual van, en hij heeft maar 1 scartaansluiting. Misschien even op internet gaan zoeken of mijn tv "TV RGB" via de scart aan kan (wat dat ook moge zijn...).
-W.
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
zijn er nog mensen met een recente xbox360 (laten we zeggen vanaf jan 2007) die krassen maakt?
of is dit echt een probleem van de wat oudere modellen.
of is dit echt een probleem van de wat oudere modellen.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Als je nog op zoek bent, heb ik er eventueel nog wel 1 voor je. Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik de 360 via component aan mijn lcd heb hangen tegenwoordig. Het is een officiele kabel van Microsoft zelf.Weltschmerz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:09:
grrr, mijn tv ondersteund waarschijnlijk geen 60hz. Wat dus betekend dat een aantal spellen niet meer werkt. Ga na werktijd maar eens even kijken anders gaat die tv weer verkocht worden
Ik heb die advanced scart kabel nog liggen, kan je voor 20euro van me hebben. Het helpt een hoop die kabel, maar dead rising is wel een heel erg rottig spel qua text grootte.
Hier TSST horizontaal en read error + krassen ontdekt op een van mijn DVD'smindcre8r schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:18:
wat een ophef allemaal.. leg het apparaat dan gewoon horizontaal ipv verticaal..klaag IKEA aan omdat ze geen plaats hebben voor je xbox horizontaal in je tv kast
Bedankt voor je aanbod, maar ik ga vanmiddag eerst even kijken of mijn TV het überhaubt aankan. Zo ja, dan fiets ik snel even naar de winkel om daar te kijken wat zij voor aanbiedingen hebben, aangezien ik dan alles makkelijker kan ruilen mocht er iets mis gaan, en er vandaag al van kan genieten, mocht het goed gaan ; )Sh0ckTr00per schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:57:
[...]
Als je nog op zoek bent, heb ik er eventueel nog wel 1 voor je. Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik de 360 via component aan mijn lcd heb hangen tegenwoordig. Het is een officiele kabel van Microsoft zelf.
-W.
&
Mijn tv officieel ook niet, maar veel tv's ondersteunen dan wel 60hz via de scart. Waarschijnlijk werkt het wel hoor...GBI schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:11:
grrr, mijn tv ondersteund waarschijnlijk geen 60hz. Wat dus betekend dat een aantal spellen niet meer werkt. Ga na werktijd maar eens even kijken anders gaat die tv weer verkocht worden
edit, nogmaals. IEDEREEN die een tv heeft zonder hd maar met RGB (bijna elke tv) MOET een advanced scartkabel kopen
[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 28-02-2007 14:58 ]
Anders wordt men geliquideerd door de Xbox360 maffia? ;Psander-sp schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:56:
[...]
Mijn tv officieel ook niet, maar veel tv's ondersteunen dan wel 60hz via de scart. Waarschijnlijk werkt het wel hoor...
edit, nogmaals. IEDEREEN die een tv heeft zonder hd maar met RGB (bijna elke tv) MOET een advanced scartkabel kopen
edit: Krijgen we anders razzias? van die mannen die bij mensen thuis de deur open breken om te kijken of men ook wel daadwerkelijk een HD scherm, of een Advanced scartkabel heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Weltschmerz op 28-02-2007 15:06 ]
&
Ja, dan kom ik persoonlijk langs om je xbox voor 25 euro aan iemand te verkopen die wel een advanced kabel gaat kopen. Maar zonder gekheid, het is echt een enorm verschil. Iedereen die zegt van niet heeft geen rgb of min 3
Verwijderd
wat voor krassen een kring of lopen ze kris kras door elkaar. Mits het laatste het geval is ligt het toch echt aan jezelfAstennu schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:31:
[...]
Hier TSST horizontaal en read error + krassen ontdekt op een van mijn DVD'sEens kijken of die nog op te poetsen is.
Verwijderd
ha dan weet ik gelijk het probleem waarom hij niet werkt :-) hahaha.
GBI schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:05:
[...]
Die ga ik denk ik maar halen. Heb de flash game gespeeld en dat was al lachen.
[...]
Je moet naar www.xbox.com/pcsetup
Daar die handleiding volgen. Wel zorgen dat je een legale versie hebt van xp. Want zonder werkte hij bij mij ook niet.
hier een launch-box (nee geen lunchbox
), met een Hitachi drive die al sinds het begin verticaal staat. Ruim 10 spellen; 0 krassen zover ik weet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Nou gisteren met 4 wireless controllers geprobeerd pgr3 te spelen maar dat ging voor geen meter. Klopt het dat de Xbox maar 2 wireless controllers lust? Want toen we 4 controllers aan hadden gezet zag je twee van hen functioneren en andere twee deden niks. Toen we via zijn oplader hadden aangesloten kregen we nog 1 actief. Is PGR3 trouwens ook speelbaar voor 3 of 4? Want er stond steeds 'only for 2'.
ja op hun site, bij mij werkt het gewoonTheVMaster schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:07:
[...]
Is er al ergens een goed werkende Transcode360 beschikbaar? 'k krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat...
Ik heb de xbox nu ruim een maand maar nog geen krassen geconstateerd. Wel heb ik dat het ding bij Crackdown schaamteloos begint te ratelen en lawaai te maken als ik naar menus ga. Filmpjes kijken in crackdown (van bazen) levert me ook gestotter op. In andere games merk ik er echter niets van. Op de crackdown disc is ook geen krasje te zien.
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:57:
Als je nog op zoek bent, heb ik er eventueel nog wel 1 voor je. Ik heb 'm niet meer nodig omdat ik de 360 via component aan mijn lcd heb hangen tegenwoordig. Het is een officiele kabel van Microsoft zelf.
op zich heb ik wel interessen in een van de kabels moet alleen ff thuis kijken of mijn TV het ondersteund.cycloon_ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:18:
Ik heb die advanced scart kabel nog liggen, kan je voor 20euro van me hebben. Het helpt een hoop die kabel, maar dead rising is wel een heel erg rottig spel qua text grootte.
Kan iemand op een rij zetten wat er nu op je xbox360 te streamen (via PC+mediacenter) valt aan soorten HD-files en voorts welke programmaatjes je nodig hebt om dat te doen.DarkShadow schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:31:
[...]
Dat progje is niet boeiend, gebruik gewoon tversity of transcode360, werkt exact hetzelfde en kan in principe ieder formaat streamen.
Voor alle duidelijkheid: ik heb nu windows mediacenter 2005 + hdtvpump geinstalleerd en daarnaast transcode360. Ik kan gewoon via mediacenter op mijn xbox360 mpeg2 HD bestanden als .TS formaat afspelen en hier en daar (maar niet van harte) soms een H.264 HD bestand via transcode, al loopt dat niet lekker.
Verwijderd
Heeft iedereen problemen met de XBox 360 headset...? M'n zoon heeft er nu al drie versleten in nauwelijks drie maanden... Die dingen lijken binnen no time kapot te gaan. Ik heb het dan over de headset met draad. Over die wireless headset hoor ik ook berichten dat die gauw kaduuk zijn. Kan je ook andere headsets aansluiten eigenlijk? Of heeft hij gewoon pecht gehad met z'n headsets...?
Zelf heb ik sinds begin oktober een xbox. En gebruik de headset dagelijks, maar hij doet het nog altijd. Heb wel een aantal vrienden die er wel eens een kapot gehad hebben.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
Heeft iedereen problemen met de XBox 360 headset...? M'n zoon heeft er nu al drie versleten in nauwelijks drie maanden... Die dingen lijken binnen no time kapot te gaan. Ik heb het dan over de headset met draad. Over die wireless headset hoor ik ook berichten dat die gauw kaduuk zijn. Kan je ook andere headsets aansluiten eigenlijk? Of heeft hij gewoon pecht gehad met z'n headsets...?
Wireless headset doet het hier perfect, en m'n wired deed het perfect tot de katten de kabel doorbeten. Volgens mij moet je je zoon eens uitleggen dat ie frustraties over verliezen afreageert op het volgende spel ipv z'n headset
even een vraagje voordat ik zo'n HD DVD add-on koop: alle hd dvd films zijn toch regio vrij of niet?
wireless headset is : 'bzzzzzt -- bzzzzt bzz bzz bzzzzzt'... altjd mega-irritant als er iemand online is met zo'n prulcurry684 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:23:
Wireless headset doet het hier perfect, en m'n wired deed het perfect tot de katten de kabel doorbeten. Volgens mij moet je je zoon eens uitleggen dat ie frustraties over verliezen afreageert op het volgende spel ipv z'n headset
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die van mij is een keer kapot gegaan toen ik hem wat onhandig verwijderde uit de controller en het stangetje krom boog. Ik denk dat idd het zwakke punt van het ding is.TranceSetter schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:52:
[...]
Zelf heb ik sinds begin oktober een xbox. En gebruik de headset dagelijks, maar hij doet het nog altijd. Heb wel een aantal vrienden die er wel eens een kapot gehad hebben.
valt me op dat er maar weinig over games gepraat wordt. wat zijn de nieuwe musthaves volgens jullie?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
De must haves:
Gears Of War
Rainbow Six Vegas
PGR 3
binnenkort:
Assassins creed
Gears Of War
Rainbow Six Vegas
PGR 3
binnenkort:
Assassins creed
Verwijderd
De echte must haves op dit moment (volgens mij):dadj schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:07:
valt me op dat er maar weinig over games gepraat wordt. wat zijn de nieuwe musthaves volgens jullie?
- Gears of War
- Lost Planet
- Rainbow Six Vegas
- Call of Duty 3
- Crackdown
Allemaal zeer goed!
Ik heb hier een Xbox360 van ruim een jaartje oud maar mijn DVD speler is aan het overlijden
Games inladen duurt 20+ seconden. Bovendien laad TDU duidelijk langzamer als eerst. Hitachi dingetje...
Maargoed wat ik wou vragen waar kun je het slimst M$ points kopen en is dit misschien een idee om dat in de startpost te zetten ?
Maargoed wat ik wou vragen waar kun je het slimst M$ points kopen en is dit misschien een idee om dat in de startpost te zetten ?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
die heb ik allemaal behalve crackdown, die heeft me nog niet helemaal overtuigd.. lost planet viel me ook een beetje tegen eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:21:
[...]
De echte must haves op dit moment (volgens mij):
- Gears of War
- Lost Planet
- Rainbow Six Vegas
- Call of Duty 3
- Crackdown
Allemaal zeer goed!
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
De HD-DVD standaard heeft op dit moment geen regiocodering, dus alle films zijn regio vrij. Aan het einde van dit jaar wordt de standaard pas uitgebreid met een regiocodering.Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:26:
even een vraagje voordat ik zo'n HD DVD add-on koop: alle hd dvd films zijn toch regio vrij of niet?
Verwijderd
hoi, even vraag aan de system linkers........is het mogelijk met 5 xboxen360 en een hub te systemlinken..????
Verwijderd
Ik gebruik een gewone panasonic headset, die je normaal op een telefoon hoort aan te sluiten. Mijn officiele MS headset was in één dag al kapot. (De Xbox 1 headset doet het overigens ook prima!!!)Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
Na toppers als GoW en Lost Planet ben ik toch maar eens wat oude games gaan spelen: Kameo erg leuk, maar door al het Dead Rising gepraat hier ben ik ook eindelijk begonnen: echt super!
Het is aan het begin beetje ronddwalen en de bazen zijn echt niet makkelijk, zoals die clown: niet echt te doen als je level4 bent
of die gasten in de tuin. Ook vind ik de handgun erg moeilijk om mee te mikken. Maar er zitten zoveel dingetjes zitten in de game die het zo leuk maken, ik noem maar eens de tijdschriften
ben nu net klaar met "save brad" echt cool dat stuk in de supermarkt.
Het is aan het begin beetje ronddwalen en de bazen zijn echt niet makkelijk, zoals die clown: niet echt te doen als je level4 bent
Verwijderd
Meesterlijke game inderdaad. Zit nu op level 50 en ga zo de true ending halen. Eindelijk Overtime Mode en Infinity Mode spelen. Denk je dat de game uitgespeeld is, komen er gewoon nog even 2 nieuwe modus bij!Terryb47 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:41:
Na toppers als GoW en Lost Planet ben ik toch maar eens wat oude games gaan spelen: Kameo erg leuk, maar door al het Dead Rising gepraat hier ben ik ook eindelijk begonnen: echt super!
Het is aan het begin beetje ronddwalen en de bazen zijn echt niet makkelijk, zoals die clown: niet echt te doen als je level4 bentof die gasten in de tuin. Ook vind ik de handgun erg moeilijk om mee te mikken. Maar er zitten zoveel dingetjes zitten in de game die het zo leuk maken, ik noem maar eens de tijdschriften
ben nu net klaar met "save brad" echt cool dat stuk in de supermarkt.
Verwijderd
Belangrijk nieuws overigens! Het schijnt dat er een exploit gevonden is in een oudere 360 kernel waardoor het mogelijk is om daarop unsigned code te draaien! Da's natuurlijk helemaal niet zo mooi, "onze" 360 is gekraakt..... Dit opent vast deuren naar andere exploits
:
http://www.securityfocus.com/archive/1/461489/30/0/threaded
Waar gaat het heen met de wereld als we per-se steeds alles moeten hacken..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 22:21 ]
Mijn analyse, valt best mee.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:21:
Belangrijk nieuws overigens! Het schijnt dat er een exploit gevonden is in een oudere 360 kernel waardoor het mogelijk is om daarop unsigned code te draaien! Da's natuurlijk helemaal niet zo mooi, "onze" 360 is gekraakt..... Dit opent vast deuren naar andere exploits:
Verwijderd
Misschien moet je er even bij zetten dat je na 4552 niet meer terug kan, omdat Microsoft de Xbox fysiek heeft aangepast doormiddel van een e-fuse.
http://www-306.ibm.com/chips/news/2004/0730_efuse.html
Verwijderd
LOL ik ben pas level 15 en dat vind ik al heel watVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:31:
[...]
Meesterlijke game inderdaad. Zit nu op level 50 en ga zo de true ending halen. Eindelijk Overtime Mode en Infinity Mode spelen. Denk je dat de game uitgespeeld is, komen er gewoon nog even 2 nieuwe modus bij!
Nu ben ik door gozers in gele pakken meegenomen maar ik kan nog mijn vorige save laden. Kan ik die gozers uberhaupt wel verslaan? Ze gooien steeds slaappoeder in gezicht. Is dit ook de bedoeling of kan ik ze direct uitschakelen?
Verwijderd
Microsoft vindt aanval Kassa flauw
"Wat ik verder nog kwijt wil is dat het ook Hardware.info (dat in opdracht van Kassa het probleem onderzocht) niet is gelukt het probleem op een stabiele ondergrond te reproduceren. Dat dit niet gemeld is in het programma vinden wij erg flauw. Vandaar dat we ook niet gereageerd hebben in het programma."
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 23:05 ]
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:53:
[...]
LOL ik ben pas level 15 en dat vind ik al heel wat![]()
Nu ben ik door gozers in gele pakken meegenomen maar ik kan nog mijn vorige save laden. Kan ik die gozers uberhaupt wel verslaan? Ze gooien steeds slaappoeder in gezicht. Is dit ook de bedoeling of kan ik ze direct uitschakelen?
spoiler: Dead Rising
Je kan ze wel verslaan, maar of het op lvl. 15 al lukt weet ik niet.
Als je een hoger level bent is je attack veel sterker e.d. dus kan je met het zwaard wat daar ligt veel meer mannen uitschakelen, en als het zwaard kapot is met 2 of 3 klappen met zo'n mini-trappetje ook telkens de laatste paar doodmeppen, maar op lage lvl's is je attack nog laag dus doe je er veel langer over en gaan de wapens dus ook al allemaal kapot voordat je ze allemaal dood hebt.
Als je een hoger level bent is je attack veel sterker e.d. dus kan je met het zwaard wat daar ligt veel meer mannen uitschakelen, en als het zwaard kapot is met 2 of 3 klappen met zo'n mini-trappetje ook telkens de laatste paar doodmeppen, maar op lage lvl's is je attack nog laag dus doe je er veel langer over en gaan de wapens dus ook al allemaal kapot voordat je ze allemaal dood hebt.
Werd net ook al meegenomen door de sekte: kon net de helft van die gasten in m'n nakie afmaken, meer niet...
gelukkig kon ik ook m'n oude save nog laden, kon hun gelijk ontwijken naar m'n missie "Isabella" (wat een mooie rendering, haar bewegingen lijken zo echt), maar goed die gasten van de sekte staan nu overal
er zit zoveel in de game - ben er nog wel een tijdje mee zoet denk ik
gelukkig kon ik ook m'n oude save nog laden, kon hun gelijk ontwijken naar m'n missie "Isabella" (wat een mooie rendering, haar bewegingen lijken zo echt), maar goed die gasten van de sekte staan nu overal

er zit zoveel in de game - ben er nog wel een tijdje mee zoet denk ik
Verwijderd
Thanks for the info!TwyLight schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:13:
[...]
spoiler: Dead RisingJe kan ze wel verslaan, maar of het op lvl. 15 al lukt weet ik niet.
Ik zal proberen hen met mijn katana te bewerken en anders met mijn uzi of zo.
Ik bedoelde als je gepakt was hè. Dan heb je geen wapens meer e.d. dus kan je alleen het zwaard en de 2 trapjes gebruiken die in die kamer liggen.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:38:
[...]
Thanks for the info!![]()
Ik zal proberen hen met mijn katana te bewerken en anders met mijn uzi of zo.
Het makkelijkste is als je ze uit wil schakelen en je bent nog niet zo hoog om gewoon even een spitfire te maken.
Condiment and Condiment: Produces "spitfire." Condiments like bottles of hot sauce can be found in the taco restaurant in the food court. Once you have activated spitfire, you can spit and kill zombies from a distance. To spit, hold down the R trigger and press the X button when you have no weapons in your hand. 1UP.com: Dead Rising Walkthrough |
[ Voor 12% gewijzigd door jmxd op 01-03-2007 00:00 ]
Jammer, want ik zou wel eens afwillen van die vervelende transcode, divx/xvid zijn zeer welkom. Games konden toch al illegaal gespeeld worden en dat is imho als enige slecht. Unsigned code is meer dan welkom.
iemand zin in een partijtje heavy weapon survival vanavond? vanaf 22:00
msg me.
msg me.
[ Voor 8% gewijzigd door MeneerKrab op 01-03-2007 08:48 ]
Ik zou wel willen, maar vanavond en morgenavond zit het er helaas niet in.
Moet vandaag leren voor mijn MS 70-291 examen van morgen...
Moet vandaag leren voor mijn MS 70-291 examen van morgen...

Dit topic is gesloten.