Only fools are enslaved by time and space.
Zoiets had ik ook in 2007/2008LoneRanger schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:47:
Oei het wordt wel erg spannend zo.
Arsenal was het hele seizoen super maar verliest 2 keer op rij.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Chelsea.
Als ik hier geld op in moest zetten dan gok ik op Newcastle.
Gelukkig was mijn match tegen Man-U verzet wegens de vele interland verplichtigingen.![]()
[afbeelding]
Tot ik er achter kwam dat ik nog 5 wedstrijden te goed had
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Eindstand vorig seizoen bij mij (2006-2007) ik speel met chelseaLoneRanger schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:47:
Oei het wordt wel erg spannend zo.
Arsenal was het hele seizoen super maar verliest 2 keer op rij.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Chelsea.
Als ik hier geld op in moest zetten dan gok ik op Newcastle.
Gelukkig was mijn match tegen Man-U verzet wegens de vele interland verplichtigingen.![]()
[afbeelding]
Chelsea 78
Arsenal 77
Man Utd 77
Liverpool 75
Man City 75
Echt spannend. Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij chelsea mezelf heb aangemaakt (in de editor) als wonderkid
Je wil dit waarschijnlijk niet horen, omdat je het al weet maar tochPaul Hewson schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:07:
Raaagh, ben je op een 11 match unbeaten run halverwege het 1e seizoen in League One crasht FM. Weg je goede klassering en het resultaat van 14 wedstrijden![]()
Autosave....

Voor wie die gele kaart is, is mij een raadsel
Verwijderd
Moet wel een bug zijn wants0k schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:58:
Ik heb hier last van een rare bug. ik zat even niet op te letten en een beetje hersenloos op space en enter te drukken, en ik ging dus een match in met Corinthians als uitploeg tegen Bragantino in de Sao Paulo state competitie. Wat blijkt nou, het is 11 tegen 0. Nee, niet in goals, maar in spelers. Hierdoor verlies ik fijn de eerste match met 27-0.Dat kan je wel een record-vernedering noemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor wie die gele kaart is, is mij een raadsel
als je op spatie drukt en je hebt geen 11 veldspelers kan je niet naar de wedstrijd. BIj niet genoeg wisselspelers geeft ie alleen een waarschuwing aan maar je kan wel door naar de wedstrijd.
Ach, het kan gebeuren. Wel een leuk feit is dat ik nu in 1 match al meer tegendoelpunten heb gekregen dan vorig jaar in de Sao Paulo comp.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:04:
[...]
Moet wel een bug zijn want
als je op spatie drukt en je hebt geen 11 veldspelers kan je niet naar de wedstrijd. BIj niet genoeg wisselspelers geeft ie alleen een waarschuwing aan maar je kan wel door naar de wedstrijd.
het valt me al mee dat er maar 8 offsides zijn. en dat ik 30% balbezit hadTom G schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:11:
Dat is dan nog weinig, met 27-0 winnen. 90 minuten lang telkens lopen naar het goal moet toch meer goals opleveren
Verwijderd
Waarom lopen gewoon vanaf de middenstip schietenTom G schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:11:
Dat is dan nog weinig, met 27-0 winnen. 90 minuten lang telkens lopen naar het goal moet toch meer goals opleveren
Zelfs dat is te moeilijk voor sommige spelersVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:19:
[...]
Waarom lopen gewoon vanaf de middenstip schieten
* Zephyer heeft Liverpool - Barca gekeken ..
Staat op 3 maanden ingesteld en daarmee haal ik het grootste gedeelte van de wedstrijden niet mee terug. Word vanavond net zolang opnieuw opstarten van FM totdat ik me punten terughebm4yall schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:39:
[...]
Je wil dit waarschijnlijk niet horen, omdat je het al weet maar toch![]()
Autosave....
Verwijderd
2e wedstrijd van het seizoen pas, het was duidelijk dat Haarlem de vorige wedstrijd dik had verloren.
http://members.lycos.nl/pascalf50/hoezorood.JPG
Dat ik daarna niet meer heb kunnen scoren is mij een raadsel.
Verwijderd
M'n eerste seizoen zit er al even op en het is tijd voor een verslag! Na een onstabiele voorbereiding begon het seizoen met bekerwedstrijden. De eerste ronde makkelijk gewonnen, ondanks een record-rode kaart in de 1e minuut, 3-0 tegen Arameiska-Syrianska, ook uit de 2e divisie. De 2e ronde tegen Syrianska uit de eerste divisie, thuis 1-2 onderuit. Tot zover de beker.
De competitie:
In Zweden zijn er 4 niveaus te spelen. Ik ben begonnen op het laagste niveau, de divisie 2, die uit 6 leagues van 12 ploegen bestaat. De kampioen van elke league promoveert naar de divisie 1, die uit 2 leagues (Noraettan/Södraettan) van 14 bestaat. Uit de div1 degraderen weer 3 ploegen per league. De kampioenen promoveren en de nr's 2 spelen een play-off. Hierboven bevind zich weer de 'championship' Superettan van 16 ploegen en daarboven de 'premierleague' Allsvenskan van 14 ploegen.
Ik ben, zoals bekend, begonnen met Sleipner. Omdat die een redelijke waarde leek te hebben en in een fatsoenlijk stadion speelt (Idrottsparken te Nörrkoping, gedeeld met nog 2 ploegen). Financieel was er dus niets. Geen geld voor transfers en € 600 onder het salarisplafond van € 4000. Sappelen dus. Verder, 1 coach, een speler/assistent, 1 fysio en 1 scout. Allemaal van abominabele kwaliteit en soms nog overbetaald ook tot 2010. Ondanks dat de board 1 coach genoeg vond heb ik dit uitgebreid tot een man of 5 en 2 redelijke zweedse scouts (scout-stats 14/15) weten te scoren. Allesch Gratisch. De selectie was niet denderend, weinig centrale verdedigers, twee goede Keniaanse spelers, international notabene, een SC en een AM RC Verder een paar spelers aangetrokken op free transfer, wat redelijk lastig is aangezien er geen hond wil komen. Dankzij de scouts/assistent toch een paar jongens weten te vinden die echt 'worth signing' waren. Als de assistent dit niet meldt haal ik een speler gewoon niet. Een daarvan, een veelbelovende (voor dat niveau) DC is het hele seizoen zo'n beetje geblesseerd geweest. Een ander, AM F RLC begon fantastisch maar raakte ook langdurig gebleseerd. En viel daarna steeds weer terug in blessures. Een verbintenis aangegaan met Djurgarden, die direct 3 behoorlijk goede jonge spelers bij mij stalden.
Ondanks die blessure malaise en een degradatie prognose en een nederlaag in de eerste wedstrijd bleven we maar winnen en was ik op een gegeven moment zelfs zo'n 7 punten los! Dit was met name te danken aan de 3 gehuurde spelers van Djurgarden en m'n talentvolle AM C. De laatste 3 wedstrijden zouden nog een eitje zijn, zoals ik al eerder postte. Maar (wegens save/load/aquaplaning) ik verspeelde gewoon alle 7 punten, en eindigde gelijk met de concurrentie en 1 doelpunt meer in mijn voordeel. Zweten, maar kampioen! Toch een leuk begin van m'n eerste FM'07 game die ik echt speel.
Eindstand Division 2 Mellersta Götaland (Zweden)
Topscoorder: Patrik Lindqvist
14(2) wedstrijden 8 goals 1 assist 2 MoM
Beste eigen speler: Kristian Uusihannu
Beste gehuurde speler: Panos Dimitriadis (Djurgarden), inmiddels verkocht
Talent: Johan Söderberg
Financiën
Januari/Februari '07 start voorbereiding en geld sprokkelen!
LOL@friendly's, welgeteld 1 gelijkspel en de rest verloren
Verwijderd
De moraal was op een dieptepunt, maar ik had nog tijd genoeg om die om te buigen. Nu na een paar simpele friendlies is dat allemaal weer 'good'/'superb'.
In de handleiding van het spel zelf staan veel nuttige tips, net zoals de tips die tussen het processen door komen. Anders moet je een op de fora van SI Games kijken.Rorata schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:14:
Weet iemand of er ergens een tutorial is waarin staat hoe je het beste je tactiek kan maken en per speler moet instellen hoe hij moet spelen? Alvast bedankt want met standaard tactieken spelen en verliezen is niet zo leuk.
Verwijderd
Na 23 wedstrijden dik bovenaan! Enige aankoop is vandenBorre en wat talentjes. Lekker dus
Verwijderd
Als het bestuur mij een aantal clubs heeft aangeboden en ik sla die aanbiedingen af, gaan ze dan opnieuw zoeken of moet ik dat weer aangeven?
Alvast bedankt!
Dat moet je dan een aantal weken daarna opnieuw aangeven (meteen daarna kan niet)Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:29:
Ik heb een vraagje omtrend et zoeken van Satellietclubjes.
Als het bestuur mij een aantal clubs heeft aangeboden en ik sla die aanbiedingen af, gaan ze dan opnieuw zoeken of moet ik dat weer aangeven?![]()
Alvast bedankt!
Verwijderd
In de CL league gaat het redelijk, 2x gewonnen (Lille en Besiktas) en 1x verloren van Man. United)
1
Maar in de competitie gaat het wel heel bizar...9 wedstrijden gespeeld, 9 gewonnen, 30 voor en 1 tegen...dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt..ben benieuwd hoelang ik it volhou...:D
Ik had overigens Tevez gratis gehaald, en ik ben bang dat ie ook gratis de deur weer uitloopt...:(...zijn contract loopt over 8 maanden af, en hij wil nog geen nieuw contract...:(...Dus ikdenk...dan nog even geld vangen en verkopen...werd ie boos dat ik hem bij clubs aanbood...
zou best met je willen ruilenAngeloonie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 02:00:
Weet iemand een truc om een feeder club in Nederland te krijgen?
Ik heb nu affiliates Crystal Palace (ENG), Falkirk (SCO), Zulte Waregem (BEL), Salt Lake (USA), maar ik wil een club uit de eredivisie, bij voorkeur ADO Den Haag. Waarom kan je zelf niet een club voorstellen?
Ik heb Fortuna en Nec al een keer aangeboden gekregen.
Ik heb nu :
Boavista
Nantes
Bielefield
Getafe
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Als je hem toch wilt behouden, moet je hem regelmatig ophemelen (alleen als het ook terecht is)Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:26:
Ik zit intussen in 2012 met Ajax, en het gaat wel erg goed...De JC schaal gewonnen van Feyenoord...De Europeese supercup verloren...óók tegen Feyenoord...:(
In de CL league gaat het redelijk, 2x gewonnen (Lille en Besiktas) en 1x verloren van Man. United)
1
Maar in de competitie gaat het wel heel bizar...9 wedstrijden gespeeld, 9 gewonnen, 30 voor en 1 tegen...dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt..ben benieuwd hoelang ik it volhou...:D
Ik had overigens Tevez gratis gehaald, en ik ben bang dat ie ook gratis de deur weer uitloopt...:(...zijn contract loopt over 8 maanden af, en hij wil nog geen nieuw contract...:(...Dus ikdenk...dan nog even geld vangen en verkopen...werd ie boos dat ik hem bij clubs aanbood...en niemand die hem wilde hebben....hopelijk vang ik nog een beetje cash voor hem....:)
misschien dat je dan bij hem bij zijn favorieten komt. waardoor hij makkelijker zijn contract verlengt en niet zo eigenwijs is
Verwijderd
maar ik krijg het zooitje niet aan het voetballen
waar kan dit aan liggen?
Verwijderd
Verwijderd
Vanwege dat laatste ga ik met grote vreze mijn Cambuur-game vanavond dan eindelijk toch weer openen. Zal je zien sta je net bij plaatsen voor de play-off is vorm wegVerwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:29:
Meestal als je veel spelers haalt moeten ze aan elkaar wennen, dus dat het niet loopt is vrij logisch, echter FM is ook nogal wisselvallig. Zo kan je bijvoorbeeld niet vorm saven. Dus als je voor je savegame op een goeie winstreak zit, wil dat niet zeggen dat na het laden doorgaat met die vorm.
Verwijderd
Ja echt he, ik stond op een 7 game winning streak met Taiyuan Boa en een mooie 2e plek in de Chinese divisie verlies je er vervolgens 6/10.. Afgezakt naar de zesde plek, maar toch voor een degradatieteam best netjes. Alleen mijn financien willen niet lukken, kan iemand mij daar een beetje mee helpen? BvDVerwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:40:
[...]
Vanwege dat laatste ga ik met grote vreze mijn Cambuur-game vanavond dan eindelijk toch weer openen. Zal je zien sta je net bij plaatsen voor de play-off is vorm weg
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
En zo nee... Zullen wij een "slow" server opzetten?
Wij als Tweakers moeten daar toch een leuk feest van kunnen maken?
Opzetje:
Donderdag inloggen van 19.00-21.00
Zondag inloggen van 20.00-22-00
Competitie: Eredivisie
Deelnemers: Thije
Teams: a.d.h.v. loting en zonder PSV,Ajax, Feijenoord en AZ?
IP-adres:***.***.**.**
Wachtwoord:********
Hosting: Ik zou kunnen hosten maar weet niet of mijn internetverbinding daar toe in staat is
Hoe maak ik een verbinding?
Regels: (onder voorbehoud)
Help een beetje mee gasten
[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 18:13 ]
Laat staan dat het bewijsbaar is.Sherlock schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:04:
Sorry hoor, maar hier geloof ik echt niks van. Als 'vorm' niet te saven is dan zit het ook niet in het spel.
Vorm kan net zo snel verdwijnen als verschijnen.
Daarnaast heb je ook nog zoiets als de vorm van de tegenstander en andere factoren die wisselend kunnen zijn bij het opnieuw laden van een savegame. [uitvoerig getest in m'n eerste seizoen]
Kortom, het is gewoon niet bewijsbaar aangezien er teveel radom factoren in het spel zitten.
Verwijderd
Bewijzen kan ik het niet, maar het gebeurt me naar mijn gevoel net iets te vaak dat een team dat alles van het veld afspeelt, dat het na een save opeens de simpelste ballen niet meer kan inschieten.
Virussen? Scan ze hier!
Het verhaal wat jij verteld had je geloof ik in een van de FM2006 topics ook al eens verteld dus ik hou veiligheidshalve altijd een buffer van 2 dagen in het geval ik wil gaan saven.
Zou kunnen dat op de dag v/d wedstrijd saven op de een of andere manier buggy is maar wetende dat dat kan gebeuren doe je dat dan toch niet?
Ik herken het probleem iig niet.
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat het niet bestaat.
Hmm, ik heb er nooit aan gedacht om niet te saven op wedstrijddagen. Ik klik altijd door tot de dag van de wedstrijd zodat ik direct weer aan de slag kan. Zal het eens testen aangezien ik er soms moedeloos van werd dat mijn team van kampioenskandidaat naar degradatiekandidaat ging zonder enige aanleiding.LoneRanger schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:19:
Ok maar dat is natuurlijk een ander verhaal dan dat vorm niet mee gesaved wordt.
Het verhaal wat jij verteld had je geloof ik in een van de FM2006 topics ook al eens verteld dus ik hou veiligheidshalve altijd een buffer van 2 dagen in het geval ik wil gaan saven.
Zou kunnen dat op de dag v/d wedstrijd saven op de een of andere manier buggy is maar wetende dat dat kan gebeuren doe je dat dan toch niet?
Ik herken het probleem iig niet.
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat het niet bestaat.
Even kijken hoe ik nu online speel:Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:10:
Zijn er online servers?
En zo nee... Zullen wij een "slow" server opzetten?
Wij als Tweakers moeten daar toch een leuk feest van kunnen maken?
[...]
Regels: (onder voorbehoud)
Help een beetje mee gasten- geen onderlinge fraudegevoelige transfers. - spelleider is scheids en maakt beslissingen over onduidelijke zaken. - een verslaggever die verslag doet van de competitie.
- Geen landen managen
- Niet jobhoppen in het eerste seizoen
- Alleen spelen onder je echte naam en nationaliteit
- Merendeel van de spelers moet aanwezig zijn om te spelen (1 meer dan de helft (3/5, 4/7 etc etc))
En qua instellingen:
- Standaard skin!!!
- Spelerfoto's en logo's uit
- Geluid uit, niet per se nodig
- Matchspeed op snelste
- Highlights op 1 na snelste
En het allerbelangrijkste:
- Move matches voor tv NIET!!!! aanzetten (heel erg irriterend als je in 1 weekend 3 of 4x een wedstrijd moet spelen ipv 1 of 2)
Persoonlijke mening:
Een sessie van 2 uur is niet lang
Mijn voorkeur gaat uit naar een lagere divisie. Redenen zijn dacht ik wel bekend bij het gros hier. Maar goed, op donderdag en zondag kan ik toch niet
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Het 100 jarig bestaan van de club begon uitstekend met een 3-2 overwinning op NAC voor de JC schaal. Totaal onbelangrijk in mijn ogen maar de grote kale leider vond het fantastisch. Terwijl ik probeerde om mijn 2 aankopen te laten wennen aan mijn 4-4-2 variant riep hij in de pers hoe enorm gaaf het wel niet was. Naja, als hij er blij mee is... De competitie en de champions league vond ik belangrijker. Goed, het seizoen begon eigenlijk waar het vorige seizoen mee was afgelopen: het winnen van wedstrijden. De pool in de CL was op papier pittig maar haalbaar: Manchester United, HSV, Benfica en Anderlecht. Doelstelling was minimaal 3e worden zodat er in ieder geval overwinterd kon worden in Europa.
Nou, die doelstelling werd makkelijk gehaald: pool winnaar met glans! Slechts 1 wedstrijd (de uit pot tegen Man U.) ging verloren. Moraal was hoog en elke tegenstander was bang van ons
In de KNVB beker ging het ook lekker, met als mooiste overwinning de 7-0 tegen aartsrivaal ajax.
In de champions league ging het ook cresendo maar uiteindelijk kwam de finale op een verkeerd moment: 5 basis spelers geblesseerd en Manchester United nam na een 4-2 overwinning de cup mee naar huis. De eredivisie werd voor de 2e keer op rij gewonnen en ook de KNVB beker namen we weer mee naar Rotterdam
De plaatjes:
Eindstand eredivisie:
De selectie
Topscorer Charisteas
Charisteas was ook de man met de meeste assists (24) & man of the match awards (18):

Edit: kijk net naar de records en zie dat die gekke Griek met zijn 18x man of the match een record heeft
[ Voor 4% gewijzigd door hilgo op 10-03-2007 16:50 ]
Verwijderd
Sinds waarneer worden in de CL poules met 5 clubs gespeeld?
Tom G, kijk eens (wat langer) rond op op het SI games forum. Daar zijn echt genoeg tactieken te vinden hoorTom G schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:23:
Netjes, hilgo! Ik heb zelf nog steeds heel veel moeite om een goede tactiek te vinden. Die van FM06 werkt helaas niet en andere varianten die ik probeer werken ook niet. Zou jij heel misschien je tactiek willen uploaden? Zou ik heel erg blij mee zijn
Mijn ervaring is trouwens ook dat je aan één taktiek niet genoeg hebt, ik gebruik er zelf ook twee (uit- en thuiswedstrijden), en dan nog win je niet alle 34 wedstrijden met met 3 of 4 nul.
Scorito: FC Bal op ons dak
Ik heb de taktiek uit dit draadje (Synax 4-4-2 Free V3 Tactic Set.zip)Tom G schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:23:
Netjes, hilgo! Ik heb zelf nog steeds heel veel moeite om een goede tactiek te vinden. Die van FM06 werkt helaas niet en andere varianten die ik probeer werken ook niet. Zou jij heel misschien je tactiek willen uploaden? Zou ik heel erg blij mee zijn
Maar als je hem niet terug kan vinden upload ik hem wel een keer, moet alleen nu weg.
Verrek, je hebt helemaal gelijk.. lol.. ik zat de lijst van gespeelde wedstrijden terug te lezen om mijn pool terug te halen maar Anderlecht was dus de 1e knock out rondeDe pool in de CL was op papier pittig maar haalbaar: Manchester United, HSV, Benfica en Anderlecht.
Sinds waarneer worden in de CL poules met 5 clubs gespeeld?
Ben ineens in vorm! Won wel en pakte wel punten, maar echt overtuigend was het niet, 2-1, 1-0 e.d.
De laatste 8 wedstrijden nu:
3:0 Red Star Belgrado (3e in CL groep) Henry 2x
2:0 Manchester United (2e in EPL)
4:1 Tottenham (6e in EPL) Henry 2x
6:1 Fulham (7e in EPL) Henry 2x
4:0 Sporting CP (1e in Portugal op dit moment, voor die wedstrijd 1e in CL groep) Henry 2x
4:0 Orlando Pirates (Club World halve finale)
7:0 San Lorenzo (Club World finale) Henry 3x
5:2 Chelsea (3e in EPL) Henry 2x
Huidige stand in EPL:
1. Chelsea 18-44
2. Man Utd 18-42
3. Arsenal 15-40
Erg zielig vind ik dit seizoen Middlesbrough, vorig seizoen gedegradeerd en nu op 2 na laatste in de Championship
[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 10-03-2007 22:47 ]
Ik gebruik zelfs 3 tactieken.Spike-man schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:01:
[...]
Tom G, kijk eens (wat langer) rond op op het SI games forum. Daar zijn echt genoeg tactieken te vinden hoor
Mijn ervaring is trouwens ook dat je aan één taktiek niet genoeg hebt, ik gebruik er zelf ook twee (uit- en thuiswedstrijden), en dan nog win je niet alle 34 wedstrijden met met 3 of 4 nul.
1 voor de simpele thuisduels
1 voor de moeilijke thuisduels en makkelijke uitduels
en 1 voor de moeilijke uitduels.
Ik ben affiliates met Falkirk, Zulte Waregem en Crystal Palace.
Bijna al mijn spelers zitten bij Falkirk/Zulte, en waar het bij Zulte wat minder gaat, die staan nog in de middenmoot, daar is Falkirk nu serieus titelkandidaat
Arturo Lupoli ST 23apps/12gls
Vito Mannone GK 30 apps
Alexandre Song DM 20(2) apps
Marc Randall AM C 11(3)apps/2gls
Vincent van den Berg AMR/ST 13(7)apps
Lupoli is tevens clubtopscorer
Alleen jammer dat sommige betere spelers niet meer naar de affiliated clubs willen
Net ff Juventus uit de CL geknikkerd
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 11-03-2007 13:15 ]
Verwijderd
Hmmm ik ben ook op zoek naar de tactiek maar ik kan hem nergens vinden. Waar staat die dan precies ?Tom G schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:30:
Thx. Heb hem gevonden. Toch staan er een pak minder goede tactieken op het SI forum dan vorig jaar. Had er wel één gevonden die goed werkte, maar die was vreselijk aanvallend, waardoor het eigenlijk met kleinere ploegen niet werkte. Tactieken zelf maken is erg lastig, heb zelf nog nooit een echt werkende combinatie gevonden.
Overigens zal ik in de toekomst een luxe-probleem krijgen. Heb drie goede spitsen rond de 20 jaar (Valdez, Andrade en Sahar) en drie goede spitsen rond de 18 jaar (Smits uit eigen jeugdtraining, Hoogland van Sparta en Alexandre) en daarnaast heb ik nog een goede spits van rond de 17 (Millàn). Wordt nog leuk...
Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlands talent, die hebben iets meer kans op een basisplaats in de toekomst, tenzij een buitenlands talent zoveel beter is dat de keuze voor een NL'er stom zou zijn
De andere spitsen ga ik of voor veel geld verpatsen, of voor veel geld verhuren.
Verwijderd
PP-70 overigens opnieuw degradatiekandidaat nummer 1. Dus dat word weer zwoegen dit seizoen net als bij Tauyuan Boa.
Edit// Spel bleef hangen -_-' ben nu dus weer werkloos en nu wil PP-70 me niet hebben
Edit #2//
Ik ben nu (volgens sommige) de grootste challenge van FM aan het doen, ben aangenomen bij ASA in de 3e divisie van Brazillie (128 teams)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:13 ]
Ik vond het niets, het was ontzettend irritant eigenlijk
En ik kon er niets van
[ Voor 6% gewijzigd door nXXt op 11-03-2007 15:16 ]
Verwijderd
Mijn pc is niet zo up-to-date meer dus de grote leagues trekt hij niet echt super meer. mja tot nu toe gaat het lekker met de kleine clubjes dus we gaan nog maar ff door. Doelstelling voor deze savegame is met een klein clubje helemaal uitbouwen tot CL kampioen, ergens in de richting van Servie of Kroatie
Edit//
Wat soms wel irritant is is de voorspelling van blessure's
"Speler X ligt eruit van ongeveer 1 dag tot 2 weken" nee daar heb ik wat aan -_-'
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:26 ]
Eerst even, koel om te zien dat je LLM speeltVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:25:
Nja om eerlijk te zijn heb ik ook niet zoveel keuze
Mijn pc is niet zo up-to-date meer dus de grote leagues trekt hij niet echt super meer. mja tot nu toe gaat het lekker met de kleine clubjes dus we gaan nog maar ff door.
Maareuh... grote leagues trekt je pc niet meer, maar je speelt in de Braziliaanse 3e divisie. Volgens mij is de Braziliaanse competitie qua aantal clubs net zo groot als de Engelse competitie vanaf de Conf. N/S
Eigenlijk boeit het weinig of je nu 10 landen met alleen de hoogste divisie laadt of 3-4 landen met alle divisies. Ik denk dat het qua prestaties meer zal afhangen van de grote van de database.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Northwich Victoria Seizoen 2006/2007
Na de ongelofelijke promotie naar de League Two van vorig seizoen, was het doel van dit seizoen redelijk simpel. Overleven. In de zomer heb ik geprobeerd een aantal spelers te halen, dit was niet echt simpel. Ik wilde vooral de defensie verjongen en dat is niet echt gelukt. Heb uiteindelijk 1 snelle jonge linksback kunnen halen. Een centrale verdediger heb ik niet kunnen vinden en heb die positie opgevuld met 2 huurlingen en een nieuwe aankoop in de winterstop.
Sleutelspelers
GK - Phil Senior
Vorig seizoen pakte hij veel belangrijke ballen. Solide keeper voor dit niveau en ook dit jaar gewoon weer 1e keus. Verschrikkelijk constante keeper. 2e keeper is een huurling.
DC - Kieran Charnock
De leider van de defensie en onmisbaar in mijn elftal.
MC - Sean Mackle
Een middenvelder als topscorer zegt al genoeg. Komt uit de jeugdopleiding van Hearts en moest daar weg. Na de winterstop ging het allemaal wat minder door diverse blessures
FC - Jonny Allan / Paul Brayson / John Dunn
3 goede spitsen. Dunn was de topscorer voor de Vics in 2006/2007. Roteer mijn spitsen verschrikkelijk veel, komt ook door mijn systeem. Spitsen raken erg snel vermoeid en meestal is de tank na 60 minuten gewoon leeg.
Competitie / Bekers
De oefencampagne verliep wederom niet al te best. Ik hou ook dit seizoen vast aan mijn defensieve 4-5-1 opstelling. Ik krijg heel weinig goals tegen in deze formatie en vaak is 1 doelpunt al genoeg voor een overwinning.
Ik begon de competitie gelijk met een overwinning. Daarna 2 nederlagen, maar na een aantal wedstrijden draaide ik lekker mee in de top van de middenmoot. De teams in League Two zijn bijna allemaal even sterk en daardoor bleef het lang spannend in de top van het klassement. Ik wist op te klimmen naar een 4e plek en heb die even kunnen vasthouden, maar door een slechte run zakte ik weer terug naar plaats 7. Met nog 5 wedstrijden te gaan stond ik op een 2e plaats, maar ik had maar 7 punten voorsprong op de nummer 8.
laatste 5 wedstrijden (tussen haakjes, positie op de ranglijst)
42e speelronde: Rochdale (9) - Northwich (2) 0-0
- Rochdale was duidelijk de betere ploeg, heb in de heel de wedstrijd maar 1 kans gehad. Een belangrijk punt.
43e speelronde: Northwich (2) - Leyton Orient (
44e speelronde: Barnet (4) - Northwich (2) 1-1
Gelijke opgaande wedstrijd, Northwich kreeg na 5 minuten al een penalty maar die ging ver over richting Thames. Barnet kwam daarna op voorsprong maar dankzijn een sterk slotoffensief pakten we nog een belangrijk punt.
45e speelronde: Northwich (2) - Northampton (12) 3-0
Op dit moment was ik al zeker van promotie maar ik had nog steeds zicht op de titel. Hartlepool had maar 3 punten meer. Het kwam dus aan op de laatste speeldag. Hartlepool moest op bezoek bij aartsrivaal Darlington. De Darlington manager ging lekker tekeer tegen de manager van Hartlepool en ik deed natuurlijk even mee met wat praises richting Darlingon.
Matchday:
46e speelronde: Notts County (17) - Northwich (2) 0-1
Ik kreeg al na 9 minuten een penalty en deze ging er gelukkig in waardoor ik snel op voorsprong kwam. De wedstrijd zelf was het aanzien niet waard, ik speelde vol op de defensie en alle ballen gingen gelijk naar voren toe. Notts County kon ook geen vuist maken. Ik zat ondertussen ook meer te kijken naar de stand bij Darlington - Hartepool. Het bleef daar heel lang 0-0. In de 81e minuut kwam Darlington op voorsprong en op dat moment was ik dus op doelsaldo kampioen. Die laatste 10 minuten duurden heel lang...
De ontknoping.

FA Cup: 4e ronde exit tegen Manchester City
Carling Cup: 3e ronde met een hele mooie loting uit naar de Spurs. Kwam zelfs op, door Mackle, voorsprong maar werd in de 2e helft compleet weggespeeld, eindstand 1-4. Wel goed voor de kas.
Selectie

Schurrer kreeg ik aangeboden voor nop, daarom heb ik dus een argentijn in mijn elftal
Beste Speler (tevens Topscorer):

Doelstelling voor het Seizoen 2007/2008
Wederom overleven. Ik vind het erg moeilijk om goede spelers te vinden. Dat is echt een uitdaging. Financieel heb ik gelukkig weinig reden tot klagen. Ik heb bijna 2,000,000GBP op de balans en ik heb een transfer budget van ruim 150k.
Mission accomplishedBenotti schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:47:
Juistem
[afbeelding]
Vier dagen later speel ik Man U uit
http://img98.imageshack.us/img98/9017/03112007203726yr4.jpg
En de grote man
http://img98.imageshack.us/img98/2581/03112007203820fs5.jpg
David Villa
[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 11-03-2007 20:42 ]

Zo, het derde seizoen Arsenal (2008/2009) zit er ook weer op. Een vreemd seizoen waar het in de beginfase niet echt lekker draaide, maar vanaf oktober met een 2-1 overwinning op Chelsea ontzettend goed ging. Ik heb na oktober slechts 2 wedstrijden gelijk gespeeld en voor oktober 4 gelijk en 1 verloren. Ik ben dan ook dik kampioen geworden met 13 punten voorsprong. Chelsea is 2e geworden, en heel vreemd is Manchester United na de winterstop de solide 3e plek kwijtgeraakt (5e geëindigd) aan Newcastle United. Het is onvoorstelbaar maar waar, Wigan is zowaar 5e geworden in de EPL. En dat terwijl de club problemen had, en werd overgekocht voor 15.25M (
Champions League
In de Champions League ging het ook net zo makkelijk als in de competitie, met in de groepsfase wedstrijden tegen Rode Ster Belgrado (2:0, 3:0), Sporting CP (0:1, 4:0) en Sparta Praag (5:1, 3:0) had ik het ontzettend makkelijk.
In de eerst knock-out ronde moest ik tegen Juventus, die ik echt zwaar overclassed heb met 1-4 en 4-1 overwinningen. In de kwartfinale tegen Barcelona, uit 3-3 gespeeld, en thuis met 2-0 gewonnen
In de finale moest ik het opnemen tegen Chelsea, die na penalties van Manchester United won. Finale won ik met 3-2 (scoreverloop 1:0, 1:1, 2:1, 2:2, 3:2)
Carling Cup
De Carling Cup had ik zonder het te weten gewonnen
FA Cup
FA Cup was helemaal makkelijk, tot de halve finale toe alleen maar clubs uit de Championship gehad, en in de finale met 3-2 van Fulham gewonnen (na ET)
Club World Championship
Met 4-0 gewonnen in de halve finale van Orlando Pirates, en in de finale met 7-0 van San Lorenzo. Eitje dus.
Financieën
Financieël gaat het ook lekker, mede dankzij 2 affiliated clubs: Salt Lake en Shanghai Shenhua. Hierdoor zijn de Merchandising sales met ruim 50M toegenomen tot 110M. Qua salarissen ben ik wel ruim 30M meer kwijt, maar dankzij die merchandising sta ik nog steeds 11M in de plus
Lekker transferbudget gekregen voor volgend seizoen, 75M
Manager van Nederland
Met Nederland nog niet heel veel wedstrijden gespeeld.
1-1 vs Engeland, friendly
3-0 vs Montenegro, WCQ
2-0 vs Andorra, WCQ
5-1 vs Bulgaria, WCQ
3-3 vs Greece, friendly
3-0 vs Austria, friendly
4-3 vs Turkey, friendly
Niet heel erg overtuigend tegen Griekenland en Turkije, maar dat kom door een tactische fout van mij
Spelers
Seizoen 2009/2010 komt er aan en ik ga er alles aan doen om Sergio Ramos vast te leggen
Qua spelers zit ik eigenlijk op alle posities vol:
Begin seizoen:

Heb nu aanvallers in overvloed:

Ik heb dus 6 spitsen, waarvan er 3 échte spitsen zijn. Van Persie staat meestal gewoon ML/AML, maar indien nodig kan hij ook in de spits. Henry staat sowieso altijd in de spits (tenzij hij geblesseerd is), dus ik zit nu met 5 spitsen die ik eigenlijk amper kan laten spelen. Baptista is veruit de beste, maar Collins en Roberto doen het ook wel goed. Carlos Vela en Theo Walcott wil ik erg graag verhuren, maar niemand toont interesse.
Qua verdediging zit het ook wel lekker:

Precies genoeg verdedigers, maar omdat ik Richards ook als DM gebruik wil ik met Sergio Ramos voor afwisseling zorgen.
Qua echte middenvelders zit ik wel krap:

Keepers:
In de reserves heb ik ook nog echt goede spelers zoals Nuri Sahin (€59,000 per week in de reserves
Opvallend talent is ook Nacer Barazite (NED), die bij mij nu pas 18 jaar is en al bijna al zijn stats boven de 10 heeft, en zelfs een paar al boven 17 heeft. Talentje voor de toekomst dus
Staff
Verder heb ik mijn Ast. Manager Giorgio Ciaschini verloren aan een of andere kutclub genaamd Brighton.. Zonder enige melding was hij ineens weg
Verder wil ik ook nog een record opeisen:
Meeste MoM:
Thierry Henry - 24
Verwijderd
Oeps, ja inderdaadVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:57:
Hahah Shanghai Shenhua was mijn Aartsrivaal in de eerste divisieleuk dat ze nu dus zelfs een Moederclub hebben
, verder wel netjes... Maar heb je nou de CL gewonnen
je vergat het er bij te zetten.
Sergio Ramos had eerst een Minimum Release Fee clausule van 43.5M. Ik bieden, en dat bod werdt dus geaccepteerd. Ik trek m'n bod terug, Sergio Ramos krijgt een nieuw contract en hij heeft ineens een clausule van 29M
Scheelt toch mooi weer 14,5M
Verwijderd
In de CL gaat het ook goed. Net tegen Lille gespeeld en 2-2 gespeeld, in de 91e minuut scoor ik de 2-1, en in de 97e minuut scoort pouplin....hun keeper....:D...dus 2-2
Zou je aub iets minder overdreven de ... willen gebruiken en de smilies gewoon los van die punten willen plaatsen, dat leest iets fijner.
[ Voor 63% gewijzigd door JanW op 12-03-2007 13:59 ]
Verwijderd
Me broer heeft op me Tauyuan game zijn spel gesaved. Ik ben dus nu die kwijt -_-', ik was net begonnen met ASA en het begon net lekker te draaien. Kutzooi.
Mja nu iets andere opstelling:
China (1e en 2e divisie)
Finland (1e en 2e divisie)
Oekraine (1e en 2e divisie)
Servie (1e en 2e divisie)
Tjechie (1e en 2e divisie)
Peru (1e divisie)
Nu maar zorgen dat hij er niet weer overheen saved.
//Edit//
Ben werkloos begonnen en ben aangenomen bij Kalush, (2e divisie Oekraine) en ik wil toch wel weten hoe jij dat hebt gedaan met je vriendschappelijke wedstrijden, qua vergoeding & waar. Want mij lukt het niet.
lol je mag dus 5 keer wisselen in de oekrainse divisie. Weet ik dat ook weer
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:28 ]
Gebeurd idd wel vaker en opzich niet zo raar vanuit het spel gezien.Angeloonie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:29:
LOL
Sergio Ramos had eerst een Minimum Release Fee clausule van 43.5M. Ik bieden, en dat bod werdt dus geaccepteerd. Ik trek m'n bod terug, Sergio Ramos krijgt een nieuw contract en hij heeft ineens een clausule van 29M
Scheelt toch mooi weer 14,5M
Sergio Ramos krijgt een nieuw contract zodat hij niet weggaat immers kan hij [volgens mij] iig een jaar geen andere aanbieding accepteren.
Daarnaast moet die clausule toch ergens op gebaseerd zijn en volgens mij heeft dat dan te maken met zijn leeftijd.[evt duur van het contract en waarde daling]
Voor een oude speler wordt doorgaans minder uitgegeven, zie ook advies van je scout als je een oudere speler scout. [ouder dan 30]
Maar goed, het komt er volgens mij op neer dat je het het komende seizoen nog zonder Sergio Ramos moet doen.
Kan zijn dat ik het mis heb en dat het per land verschild maar het is mij al een paar keer overkomen dat ik geen contract aan kon bieden omdat de speler minder dan een jaar geleden een nieuw contract had getekend.
Verwijderd
Ik heb hem dus na dat nieuwe contract aangetrokken bij Arsenal..LoneRanger schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:12:
[...]
Gebeurd idd wel vaker en opzich niet zo raar vanuit het spel gezien.
Sergio Ramos krijgt een nieuw contract zodat hij niet weggaat immers kan hij [volgens mij] iig een jaar geen andere aanbieding accepteren.
NopeMaar goed, het komt er volgens mij op neer dat je het het komende seizoen nog zonder Sergio Ramos moet doen.![]()
Kan zijn dat ik het mis heb en dat het per land verschild maar het is mij al een paar keer overkomen dat ik geen contract aan kon bieden omdat de speler minder dan een jaar geleden een nieuw contract had getekend.
Contractverlening/nieuwe voorwaarden is geen transfer. Dat mag maar 1x per seizoen, nieuw contract mag elke week als je wilt.
Hij speelt iig lekker met een 7-8-9 beoordeling in de 1e 3 wedstrijden
Ach, aangezien hij nog maar 23 is, bij mij jumping 12 heeft en pace 14, kan hij nog wel groeien. Hij is iig op bijna alle punten beter dan Terry, Cole of ToureBenotti schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:42:
Wat zo jammer is aan Ramos, is dat hij niet echt snel is, en met 11 van jumping ook bepaald niet hoog komt. Technisch en mentaal is hij zeer goed en hij is ook sterk, maar aan een centrale verdediger die geen snelheid heeft en ook niet goed kan springen, heb ik dus eigenlijk niks...
Hoe kan ik spelers trouwens beter laten worden in penalties? Daar heb ik problemen mee, m'n hoogste is 16
[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 12-03-2007 21:46 ]
penalties is onderdeel van set pieces.Angeloonie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:44:
[...]
Ach, aangezien hij nog maar 23 is, bij mij jumping 12 heeft en pace 14, kan hij nog wel groeien. Hij is iig op bijna alle punten beter dan Terry, Cole of Toure(om er maar een paar te noemen)
Hoe kan ik spelers trouwens beter laten worden in penalties? Daar heb ik problemen mee, m'n hoogste is 16
wbt contract issues, je hebt gelijk nu ik terugdenk.
Het ging bij mij idd om transfers.
Wel vaag dat je iemand kunt wegkopen die net een verbeterd[?] contract heeft getekend.
Hij mag dan wel jong zijn, maar hij zit, helaas pindakaas, bij het begin van het spel al vrijwel aan zijn plafond. Hij zal dan ook niet tot nauwelijks zichtbaar beter worden. Ga dan ook vooral geen hoop koesteren dat hij sneller wordt of hoger kan gaan springenAngeloonie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:44:
[...]
Ach, aangezien hij nog maar 23 is, bij mij jumping 12 heeft en pace 14, kan hij nog wel groeien. Hij is iig op bijna alle punten beter dan Terry, Cole of Toure(om er maar een paar te noemen)
Ramos is overigens alleen beter dan Terry op concentration. Bij alle andere relevante attributen waarbij er een groter verschil is dan 1 punt, wint Terry. (tackling, anticipation, decisions, positioning, teamwork, natural fitness en JUMPING). Touré heb ik nooit gehad en welke Cole je bedoelt, Joost mag het weten
Neemt niet weg dat Ramos verdomd goed is, maar ja, als je noch snel bent en noch goed kunt springen, dan hoef ik hem dus niet
[ Voor 3% gewijzigd door Benotti op 12-03-2007 21:58 ]
Nou, dan is jouw game toch echt andersBenotti schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:56:
[...]
Bij alle andere relevante attributen waarbij er een groter verschil is dan 1 punt, wint Terry. (tackling, anticipation, decisions, positioning, teamwork, natural fitness en JUMPING). Touré heb ik nooit gehad en welke Cole je bedoelt, Joost mag het weten
Bij mij: (SR-JT)
Tackling: 17-16
Anticipation: 18-18
Decisions: 15-17
Positioning: 17-17
Teamwork: 18-17
Natural fitness: 13-17
Jumping: 12-16
Op een 3-tal punten is Terry wel beter, maar op ALLE andere punten (behalve penalties
Behalve aggression dan, maar dat is niet zo erg
Terry lag er vorig seizoen ook 5 maanden uit, misschien dat hij daardoor wat gezakt is..
Verwijderd
Ramos is trouwens niet echt waardevol, was DE flop bij Real Madrid in mijn 1e seizoen daar, bracht nog wel mooi 10 mil in het laatje, jong braziliaans talentje en Problemo was solved.
Btw is er iemand die mij een beetje kan helpen bij het trainen, in de grote leagues met grote clubs was dat geen probleem, maar nu ik LLM speel wil ik toch wel wat verbeterde dingen zien.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 22:08 ]
Weet niet of je spelers en staff op part time of full time zijn maar dat maakt nogal een verschil. Daarbij is het natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de trainings faciliteiten. In LLM is het vooral een kwestie van geduld, spelers opleiden terwijl je bij de slechts denkbare club zit zit er helaas niet in. Dat komt pas met de jaren wanneer e.e.a. er op vooruit gaat.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:06:
Btw is er iemand die mij een beetje kan helpen bij het trainen, in de grote leagues met grote clubs was dat geen probleem, maar nu ik LLM speel wil ik toch wel wat verbeterde dingen zien.
Zit nu zelf met Slough Town in League One in Engeland maar met mijn jeugd is het nog steeds treurig gesteld. Mijn eerste elftal spelers gaan er wel op vooruit maar ook nog niet met punten per seizoen.
Verwijderd
Bij mij: (SR-JT)Angeloonie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:04:
[...]
Tackling: 17-16
Anticipation: 18-18
Decisions: 15-17
Positioning: 17-17
Teamwork: 18-17
Natural fitness: 13-17
Jumping: 12-16
Tackling: 14-18
Anticipation: 16-18
Decisions: 13-16
Positioning: 16-19
Teamwork: 15-18
Natural fitness: 9-19
Jumping: 11-17
Lijkt me een duidelijk verschil. Welke database gebruik jij? Een onofficiele waar geknoeid is met Terry en Ramos? Natural fitness bijv. veranderd normaal gesproken niet. Vier punten erbij voor Ramos is dan wel heel erg vreemd (evenals twee punten er af voor Terry.)
Via training kun je maximaal één punt erbij krijgen voor een aantal attributen, maar dat is het dan ook (aangezien Ramos dus vrijwel niet beter kan worden). Hoe hij met teamwork en tackling dan bijv. drie punten extra krijgt is mij een raadsel. (terwijl Terry bijv. weer twee punten verliest op tackling en positioning
Voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de database van 7.0.2, maar Ramos heeft bijvoorbeeld in elke officiele database een 9 gehad voor natural fitness.
[ Voor 6% gewijzigd door Benotti op 12-03-2007 22:50 ]
Vooral niet jaar je voorzitter luisteren als ie miept dat 1 coach genoeg is, gewoon zoveel aannemen totdat ze zeggen dat het echt toch genoeg is. Hoe je 5 sterren per onderdeel kunt halen moet je even in de startpost kijken.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:42:
Ja maar zowiezo, qua schema's opstellen, coaches bepaalde taken geven daar ben ik nog een beetje een beginnelingetje in
Verder heb ik zelf een schema per positie die maar denkbaar is op het veld en indien nodig voor een specifieke speler mocht hij erg slecht in 1 onderdeel zijn. Wil ze met alle plezier wel een keer ergens uploaden of screenshots van posten.
Maar spelers worden beter wanneer ze spelen dus of de jongelingen verhuren of veel rouleren zodat iedereen aan het spelen toekomt. Vooral jonge spelers gaan met sprongen vooruit wanneer ze regelmatig spelen. Normaliter worden spelers beter tot hun 24e ongeveer.
Je moet met jonge spelers wel goed oppassen dat je ze niet opbrand door te veel te laten spelen, sommigen kunnen prima op hun 18e 50 wedstrijden in een seizoen speler terwijl anderen de helft maar halen.
Zie OP, daar staathoe je alles op 5 sterren krijgt.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:42:
Ja maar zowiezo, qua schema's opstellen, coaches bepaalde taken geven daar ben ik nog een beetje een beginnelingetje in
Met een beetje fantasie weet je dan ook ongeveer welke trainer je welke taken kunt laten uitvoeren.
Overigens kun je daar zelf ook achter komen door trainers per taak te screenen op hoeveel sterren dat opleverd.
Dan komt het er op aan wat jij belangrijk vind als je het budget niet hebt.
Wat wel een tip is om geen jeugd-trainers aan te nemen.
"Gewone" trainers, dus niet specifiek, kunnen alle spelers trainen, jeugd en 1st team.
Ik gebruik wel een aangepaste database, maar daar heb ik zelf maar een paar dingen veranderd (winterstop transfers in NL, en ADO Den Haag wat meer geld gegevenBenotti schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:48:
[...]
Tackling: 14-18
Anticipation: 16-18
Decisions: 13-16
Positioning: 16-19
Teamwork: 15-18
Natural fitness: 9-19
Jumping: 11-17
Lijkt me een duidelijk verschil. Welke database gebruik jij? Een onofficiele waar geknoeid is met Terry en Ramos? Natural fitness bijv. veranderd normaal gesproken niet. Vier punten erbij voor Ramos is dan wel heel erg vreemd (evenals twee punten er af voor Terry.)
Via training kun je maximaal één punt erbij krijgen voor een aantal attributen, maar dat is het dan ook (aangezien Ramos dus vrijwel niet beter kan worden). Hoe hij met teamwork en tackling dan bijv. drie punten extra krijgt is mij een raadsel. (terwijl Terry bijv. weer twee punten verliest op tackling en positioning)
Voor de duidelijkheid, ik gebruik gewoon de database van 7.0.2, maar Ramos heeft bijvoorbeeld in elke officiele database een 9 gehad voor natural fitness.
Door training kan een speler echt onwijs verbeteren, Baptista heeft bij mij op al zijn stats, behalve penalties, in de laatste 3 seizoenen minstens 2 punten hoger gehaald, een flink aantal skills zijn nu ook max: Finishing, Heading, Bravery, Determination, Influence, Off The Ball, Work Rate, Natural Fitness (toevallig net deze week omhoog gegaan), Stamina, Strength. Al zijn skills behalve corners en marking zitten nu boven de 14
Foutje
[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 12-03-2007 23:05 ]
Hoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:26:
Die titel <> antwoorden kloppen perfect. Heitinga is namelijk john met de voornaam(alsof je dat niet weet) maar dit is dus volkomen normaal. Ik zit soms ook vreemd te kijken, tot ik (voor de zoveelste keer) besef dat dat de voornaam van die speler is...
OMFG die is echt te dom van mij
Ik was zo gefixeerd op de performance van Collins John (3 goals), dat ik alleen maar aan die John kon denken
Hoe dom is het commentaar soms
Win net uit bij Man. City met 0-1, het doelpunt viel bij 94:03, en direct erna was afgefloten, staat er doodleuk "A comfortable win for Arsenal"
[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 13-03-2007 00:50 ]
Verwijderd
It sure beats my thing, Schiet je 10/15 op goal, zij 1x uitslag: 1-1. Mja ik moet de volgende 2 wedstrijden tegen de nummer 2 en nummer 3. Ik hoop natuurlijk op 2 W'sAngeloonie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:35:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
OMFG die is echt te dom van mij
Ik was zo gefixeerd op de performance van Collins John (3 goals), dat ik alleen maar aan die John kon denkenIk dacht ook dat daar altijd achternamen in stonden
Hoe dom is het commentaar soms
Win net uit bij Man. City met 0-1, het doelpunt viel bij 94:03, en direct erna was afgefloten, staat er doodleuk "A comfortable win for Arsenal"
Zit de hele tijd te stressen dat het niet lekker gaat en hopen dat Man. City niet scoort, nee is het een comfortabele 0-1 overwinning met een extreem late goal
1 Gewonnen, 1 gelijk. Maar het spitsen probleem moet echt worden opgelost. Ze hebben de kwaliteit maar ze maken het niet genoeg af.
2 trainers met Aanvallen 19 gehaald, that should do the trick.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 01:20 ]
Dat is 1 van de leuke dingen jaAngeloonie schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:35:
[...]
Verwijderd
Mwa, ik vind die "He puts the ball to row Z!!" grappiger bij een bekerduel tegen de amateurs.Jan Willems schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:16:
[...]
Dat is 1 van de leuke dingen ja. Of deze: "He puts the ball to row Z!!" . En dan kijk je op 2d veld en dan zie je die bal met een slakkengangetje over de zijlijn rollen
.
In de winterstop wilde ik een centrale verdediger hebben omdat Dervite niet altijd goed presteerd, dus haal ik een goede verdediger bij Real Madrid weg voor 20 miljoen. (Nu is dat al een goede grap, dat Ajax voor 20 miljoen een topper weghaalt bij Real Madrid). Vervolgens was mijn transferbudget op, maar dat maakte mij niks uit omdat mijn team al goed genoeg was..
Komt Manchester United ineens met een bod van 40 miljoen op Haestad (inmiddels gezakt in de pikorde achter Gago, Van der Vaart en gelijk aan Sivok voor de positie centraal op het middenveld). John Jaakke vond het nodig om te accepteren en gelukkig was ik het daar deze keer volledig mee eens. 40 miljoen voor een bankzitter
Ik heb er aan gedacht om een goedkope vervanger te halen, maar ik ga mijn nederlandse jeugd eens een kans geven
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Verwijderd
weet niet of ik het juist heb, ben op me werk en kan het niet controleren. maar volgens mij op de profielpagina van de desbetreffende speler. als het nog niet is opgelost kijk ik vanmiddag wel effe...Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:31:
Even een vraagje trouwens, ik zie soms de term Wonderkid wel is hier op het topic, maar waar kan ik zien of een van mijn spelers dat ook is (welk individueel scherm)? Bvd
Verwijderd
dat bedoel ikJan Willems schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:45:
Bij persoonlijk staat het. Als je daar kijkt, en dan achter omschrijving, daar kan soms staan wonderkid.
Verwijderd
Me spitsen beginnen nu met de nieuwe training eindelijk te scoren, sta na 21 wedstrijden 11 punten boven met nog 1 wedstrijd in de Opening stage te gaan. Hierna (2 maanden later), de Closing Stage.
//Edit//
Heb net een 17-Jarige spits aangenomen met echt ongeloofelijke stats:
Afwerken: 18
Balaanname: 15
Dribbelen: 16
Koppen: 17
Techniek: 15
Kan je nagaan als hij nog flink groeit
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:37 ]
Verwijderd
Heb je al ervaringen met die tactiek?. Bij mij werkt hij niet echt denderend, pas het wel allemaal op de goeie manier toe maar ben halverwege het seizoen met Feyenoord alweer ontslagen. Hmmm had misshien ook niet interesse moeten tonen in Herta BSC toen hun manager eruit werd gedonderd.
Maar op dat moment stond ik rond de 10e plek en was er geen redden meer aan. Uefa cup ging nog wel, de groepsfase ook wel goed doorgekomen. Het zou ook kunnen liggen aan de kwaliteit van de selectie maar dat betwijfel ik ten zeerste aangezien ik toch een redelijk team op de been kon brengen dat toch zeker bij de eerste 5 moest rond huppelen.
Verwijderd
Ik had ook niet echt succes met die tactiek, misschien moet je het volgende is proberen:Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:00:
[...]
Heb je al ervaringen met die tactiek?. Bij mij werkt hij niet echt denderend, pas het wel allemaal op de goeie manier toe maar ben halverwege het seizoen met Feyenoord alweer ontslagen. Hmmm had misshien ook niet interesse moeten tonen in Herta BSC toen hun manager eruit werd gedonderd.
Maar op dat moment stond ik rond de 10e plek en was er geen redden meer aan. Uefa cup ging nog wel, de groepsfase ook wel goed doorgekomen. Het zou ook kunnen liggen aan de kwaliteit van de selectie maar dat betwijfel ik ten zeerste aangezien ik toch een redelijk team op de been kon brengen dat toch zeker bij de eerste 5 moest rond huppelen.
4-1-3-2
de 3 middenvelders instellen als Aanv Middenvelde en die 1 als Verd middenvelder (verder gewoon de normale positie instellingen) En dan heel aanvallend spelen. Werkt bij mij erg goed.
//Edit//
6 blessures in een westrijd, ik moest de wedstrijd afspelen met 9 man (op dat moment 4-0 voorsprong) eindig ik de wedstrijd nog met 6-0, volgende wedstrijd opnieuw belangrijke speler geblesseerd... De Peruaanse Divisie is hard?!?
Maak daar maar 2 belangrijke spelers van
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:39 ]
Phillip Cocu aangenomen als Youth Coach
En hij is nog best goed ook
Mental: 19
Tactical: 19
Technical: 18
Dit topic is gesloten.
![]()