Goed..ik ben fervent FM (vroeger CM) speler. Speel dit spel al sinds CM2 in 1996 ofzo... En eindelijk ben er ik dan ook aan toegekomen om FM2007 eens wat grondiger te spelen. Net mijn 1e seizoen gedraaid met Ajax...Een klein verslagje..
De voorbereidingen liepen redelijk...aankopen waren Jo van CSKA, Vela van Arsenal, en Drost van Heerenveen. Niemand verkocht. Ik begon met een gelijkspel tegen Steaua..2 andere wedstrijden tegen lagere teams met gemak gewonnen. Toen mijn eerste succesje...de overwinning van de Johan Cruijf schaal tegen PSV. Het was een spannende wedstijd, die we maar net met 1-0 wonnen. Vervolgens de 1e competitie wedstrijd, Feijenoord was de tegenstander. In de Kuip verloren we met 2-1. Dat was in de competitie dan ook mijn laatste verlies t/m maart. Alle competitiewedstrijden werden gewonnnen..Daarna draaide het wat moeilijker...mede doordat we zware tegenstanders hadden in de CL.
Tijdens de winterstop wel een grote domper, tijdens interlandwedstrijden raakt Jo geblesseerd, 5 maanden uit de roelering...Ook Roger, Sneijder en Madura raakten voor langere tijd geblesseerd. Jo kon nog net 2 wedstrijden spelen aan het einde van het seizoen, Roger heeft er een paar keer uitgelegen..Sneijder een keer 2 maanden...een keer 4 weken..Maduro ook een keer 6 weken. Ook Perez een keer 4 weken..Rosales een keer een week of 4.. Veel blessureleed dus. Op een gegeven moment was ik genoodszaakt om Anita uit het -19 elftal te halen, om de basis 11 te versterken.
In de Champions League ging het fantastisch.. Voor de groepswedstrijden werden we ingedeeld bij Real Madrid, Anderlecht en Olympiakos. Op papier een redelijke poule, en dat bleek ook. Alle wedstrijden werden vrij makkelijk gewonnen. Alleen in Madrid werd er met 2-1 verloren. Thuis werd er met 0-0 gelijkgespeeld. We werden uiteindelijk 2e in de poule. De eerste afvalronde hadden we Munchen geloot. Thuis werd met 2-0 gewonnen, uit met 2-1 verloren. De tegenstander voor de kwartfinale was Inter. Thuis werd er met 3-0 gewonnen, uit werderom met 1-0 verloren. Opvallend was dat zowel in de uitwedstijd tegen Munchen, als in de uitwedstrijd tegen Inter, de tegenstander 2 rode kaarten kreeg. Dat maakte het wel zo makkelijk.
In de halve finale werd vervolgens Manchester United de tegenstander. Thuis werd het slechts 1-1, waardoor ik eigenlijk al half was uitgeschakeld. Echter..in de uitwedstrijd hebben we Manchester vervolgens met 4-2 verslagen. Een fantastisch resultaat.
De finale uiteindelijk werd een grote kraker. Real Madrid was wederom de tegenstander. Na 90 minuten was de stand 1-1, en in de 119e minuut werd het verlossende doelpunt gemaakt, in mijn voordeel..
De champions League was dus ook binnen.
Ook in de beker ging het eigenlijk gewoon fantastisch...Zonder problemen eerst Feijenoord en FC Utrecht verslagen, om uiteindelijk in de finale PSV met 2-1 naar huis te sturen.
De Treble was dus binnen.

.
De benodigde screenshots..
Eindstand Eredevisie
Spelerslijst aan het einde van het seizoen
Legendarische halve finale CL
Finale CL..Minstens net zo legendarisch..
Finale Beker
Gebruikte tactiek
Wat een seizoen...comments zijn natuurlijk meer dan welkom..ook eventuele tips over versterkingen?