Zo, daar zijn we weer, met het eerste volledige seizoen bij NEC Nijmegen in de Gouden Gids Divisie.
De doelstelling van zowel board als supporters was gematigd: beiden wensten een respectable league position. Mijn persoonlijke doelsteling was minimaal de playoffs halen en indien mogelijk promotie.
Laten we met de financien beginnen. Die zijn fantastisch, begin van het seizoen 11 miljoen in kas, nu ruim 15 miljoen. Verder zit ik ook zeer ruim onder het wagebudget.
Dan de transfers. Hier is het een en ander te melden. Ik wilde wat versterking, dus gekomen zijn een AM/FC, een AMRLC, een DC/DM, twee DLC's, en een DM. Gegaan zijn een AMRL, een ST, een DC, een DM en een AMR, plus nog wat overbodige jeugdspelers.
De 1e speelronde (tweede ronde) van de Gatorade Cup lootte me tegen HSC21, die ik met 7-0 makkelijk opzij zette. De volgende ronde was Sparta het slachtoffer: 4-1 winst. In de vierde ronde kwam er serieuze tegenstand, en wel in de vorm van Roda JC. Met wat mazzel (goal net voor het fluitsignaal) wist ik ze met 2-1 te verslaan, waardoor in de kwartfinale terecht kwam. Hier was helaas AZ iets te sterk voor me, maar een 0-1 verlies is nog niets zo heel erg slecht.
Vervolgens de competitie: deze begon super, ik won de 1e periode zonder puntverlies. Ook daarna bleef het nog een hele tijd supergoed gaan, maar zo rond de 30e wedstrijd begon de vermoeidheid toch toe te slaan, er werd erg veel gelijk gespeeld en verloren, en slechts 1 van de 8 wedstrijden werd gewonnen. Helaas heeft dit er dus ook voor gezorgd dat ik de 1e plaats, waar ik heel lang stond, heb verspeeld.
Aangezien ik me geplaatst had, mocht ik dus gaan spelen in de playoffs. In de eerste ronde moest ik tegen ADO Den Haag. De eerste wedstrijd ging kansloos verloren met 2-0, de return werd met 1-1 gelijkgespeeld. In de decider game werd met 3-2 verloren. Geen promotie dus dit jaar voor mij
Voor volgend jaar gaan er helaas een hoop spelers op free transfer weg (Bugaev, Worm en Babos in ieder geval, Hemmen waarschijnlijk ook). Ik kon ze niet verkopen en ze willen niet meer verlengen. Ik moet dus een aantal nieuwe spelers gaan aantrekken...
Competitie:
Selectie:
Beste speler qua ratings, tevens topscorer: