GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 157.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cartman! schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:59:
[...]

Mja, wat ik wel en niet goed aan de kaarten vind kun je lezen in mn reviews van de kaarten toch? Die lijken me vrij duidelijk...
Als de R4DS firmware update die er nu aankomt inderdaad doet wat hij belooft, dan lijkt het verschil tussen de R4DS en de Cyclo DS Evo me vrij klein worden. Sterker nog, de R4DS is dan volgens mij de enige die SDHC ondersteunt, toch?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Acekard R.P.G. ondersteund dit ook, deze is echter nog niet goed leverbaar. Was over de kaart ook niet zo tevreden. Maar als de R4 DS alles doet zoals beloofd is dan zal het verschil met de Cyclo DS Evo kleiner worden. Cyclo DS Evo heeft wel het ingame menu wat ik erg handig vind en ik neem aan dat ze druk bezig zijn met realtime save/load gezien dit al in het menu staat (weliswaar niet kiesbaar nog). Dat zou een sterk punt kunnen worden tov. de R4. De config van de Cyclo DS Evo vind ik ook handig, dit heeft de R4 niet echt.

edit: Cyclo DS Evo ondersteunt ook SDHC kaartjes

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 18-10-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe systeemsoftware uit voor de G6 DS Real: v2.42a X (op de site staat hij echter als 2.41A genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Inderdaad ja :) Er is een optie 'GBA' bijgekomen waar je GBA games vanaf kunt starten icm. een slot 2 apparaat. Heb dit even getest met mn G6 Lite en dit werkte, leuke feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

Hmmm, ik heb nu een R4DS + een EZflash 3 in 1. Werkt allemaal goed op 1 ding na, als ik een GBA spel start geeft die aan. The internal battery has run dry. The game can be played but clock based events cannot be done. Is er een manier om dit te omzeilen oid? Of moet ik er mee leven?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lijkt me dat de batterij in je 3in1 dan leeg is, zit er geen handleiding bij mn oplaadinstructies oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:07:
Lijkt me dat de batterij in je 3in1 dan leeg is, zit er geen handleiding bij mn oplaadinstructies oid?
Nee er zit helemaal niets bij :S Zit er wel een batterij in dat ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Razor.Timo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:58:
Hmmm, ik heb nu een R4DS + een EZflash 3 in 1. Werkt allemaal goed op 1 ding na, als ik een GBA spel start geeft die aan. The internal battery has run dry. The game can be played but clock based events cannot be done. Is er een manier om dit te omzeilen oid? Of moet ik er mee leven?
Pokemon games maken gebruik van een batterij voor de klok. Die doen het dus zonder klok op de 3in1. Alleen op de EZFlash 2 werkte de games met klok geloof ik.

Heeft dus niets met het geheugen van je 3in1 te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pewwy op 20-10-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Pewwy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:17:
[...]

Pokemon games maken gebruik van een batterij voor de klok. Die doen het dus zonder klok op de 3in1. Alleen op de EZFlash 2 werkte de games met klok geloof ik.

Heeft dus niets met het geheugen van je 3in1 te maken.
Ah oke dan weet ik dat. Gelukkig is de klok niet super belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Razor.Timo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

Ah oke dan weet ik dat. Gelukkig is de klok niet super belangrijk :)
In Pokémon games juist wel. Sommige van die beesten komen alleen overdag of alleen 's nachts naar buiten. :P Ik weet niet wat het spel doet als hij geen klok meer heeft...misschien dat je ze dan gewoon allemaal altijd kan vangen, ongeacht het tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

-NMe- schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

In Pokémon games juist wel. Sommige van die beesten komen alleen overdag of alleen 's nachts naar buiten. :P Ik weet niet wat het spel doet als hij geen klok meer heeft...misschien dat je ze dan gewoon allemaal altijd kan vangen, ongeacht het tijdstip?
Dat is alleen zo met Diamond/Pearl en Silver/Gold/Crystal. Voor emerald maakt het niet echt uit geloof ik. Daarnaast heb ik ruby ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Razor.Timo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Dat is alleen zo met Diamond/Pearl en Silver/Gold/Crystal. Voor emerald maakt het niet echt uit geloof ik. Daarnaast heb ik ruby ook nog :)
Ruby heeft toch ook dag en nacht?

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 20-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:07:
[...]

Ruby heeft toch ook dag en nacht?
Nee, de GBC games gold en silver hadden dat alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje8
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 11:51
Hallo,
Ik heb een klein tooltje gemaakt voor mezelf enkele dagen geleden, die het mogelijk maakt om snel al je saves van je flashcard te backupppen naar een locatie op je computer.
Omdat ik het toch wel handig vond dacht ik dat het misschien leuk is als ik het deel met de rest van de wereld.
Hier kun je er verdere info over vinden en het downloaden: http://www.krisje8.nl/index.php?page=sgbu/index
Als je het leuk/handig vindt, of tips hebt of wat dan ook mail me maar gerust zodat ik het kan verbeteren.
(Ben wel de komende week op vakantie...)

Lijkt best verdacht he, net een nieuw lid, eerste post en dan meteen reclame. Als dit bericht verwijderd wordt heb ik daar elk begrip voor. Maar ook al ben ik pas lid van GoT, ik kijk al jaren mee, maar heb nu pas echt iets gehad wat waard is om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vind het vet handig. Heb er even een nieuwsberichtje voor gemaakt op mn site. Als je hosting zoekt om de bestanden kwijt te kunnen als de vraag (te) groot is moet je me even mailen (info@nentindo.nl), dan kan ik wel wat regelen voor je. Ga dit zeker zelf gebruiken ieder geval want ben al n paar keer opnieuw begonnen in games omdat mn microSD corrupt raakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heeft iemand dit al werkend gekregen? Hij blijft bij mij op connecten staan. Nu snap ik dat het de alfa versie is, maar ben gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:17:
[...]

Nee, de GBC games gold en silver hadden dat alleen.
In Ruby/Sapphire/Emerald zorgt de klok volgens mij alleen voor het doorgroeien van de bessen als de de cartridge niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Voor de mensen die het niet zo fijn vinden hun .gba'tjes te moeten patchen om ze op een 3in1 te kunnen draaien heeft Rudolph een patch gemaakt voor eWin's GBALDR (voor hun eWin Expansion Pak). Daarmee kun je 'cleane' ROMs voor je ze op je 3in1 laadt supersnel vanaf je slot-1 kaart patchen zodat ze werken op de 3in1.

Rudolph's patches waren wat .bin bestandjes die je zelf moest plaatsen in de GBALDR binary van versie 1.3.0. Ik kreeg dat niet voor elkaar, maar gw42005 wel. Hier de gepatchte binary:

http://rapidshare.com/fil.../Fixed_GBALDR_v_1_3_0.zip

Je moet wellicht een EWIN_GBA map op de root van je MicroSD maken met daarin een SAVE subdir.

Draaide perfect icm mijn 3in1. De savegame die ik ermee heb gemaakt draaide vervolgens perfect op mijn eWin Expansion Pak (EEP). Die vind ik trouwens een stuk beter dan de 3in1, zowel kwa bouwkwaliteit (rammelt niet, plastic delen zitten goed op elkaar, past perfect in de DS Lite) als kwa software. Hoewel het stukje software nu gelijk wordt getrokken omdat je GBALDR ook kunt gebruiken op de 3in1. De EEP heeft geen rumble, maar dat vind ik toch niks. Ook geen NOR trouwens, dat kan wel een nadeel zijn voor sommigen, bijv. als je wilt dat je je favo spel direct kunt starten ipv eerst te moeten laden.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07426/EEP_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07426/EEP_02.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door jelbo op 20-10-2007 23:42 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Knip. Vraag het de makers van het spel maar even als het niet werkt :+

[ Voor 87% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Razor.Timo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:38:
Ik hoefde voor mijn 3 in 1 de GBA roms al niet te patchen. Hij deed het gewoon :)
Maar dan werkt saven toch niet goed?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
ikbenwouter schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Idd, volgens mij is het enige wat het patchen doet de saveroutines aanpassen zodat gebruik wordt gemaakt van het 3in1 SRAM. De EEP (eWin Expansion Pak, niet EEPROM :P) verschilt daarvan niet veel, vandaar dat Rudolph de EEP Loader best makkelijk kon patchen voor de 3in1.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

ikbenwouter schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Owh lol dat wist ik niet aangezien ik saven nog niet geprobeerd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of er zoiets is als de 3-in-1 maar dan in het wit ipv zwart? Dat zwarte ding in een witte DS vind ik echt geen gezicht :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:38:
Ik hoefde voor mijn 3 in 1 de GBA roms al niet te patchen. Hij deed het gewoon :)

Heeft iemand Duke Nukem 3d al werkend gekregen? Hij geeft aan dat hij een bepaalde map niet kan vinden, maar die staat wel in de directory. Hetzelfde heb ik bij lemmings, daar kan hij de config niet vinden. Wat doe ik fout?
Heb je al geprobeerd de nds file in de root te zetten en dan de map die je nodig heb ook in de root (dus niet in een map)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

Heb je al geprobeerd de nds file in de root te zetten en dan de map die je nodig heb ook in de root (dus niet in een map)?
ja heb ik al geprobeerd zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kaartje formatteren en opnieuw proberen? Heb je gepatcht met de goede DLDI driver of heb je een kaartje die zelf patcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:17:
Weet er iemand of er zoiets is als de 3-in-1 maar dan in het wit ipv zwart? Dat zwarte ding in een witte DS vind ik echt geen gezicht :$
Kijk eens even boven je ;) De 3in1 is er trouwens ook in het wit hoor, maar als je net zoals ik een zo onopvallend mogelijke look wilt ziet de EEP er imho het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje8
Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:41:
Ik vind het vet handig. Heb er even een nieuwsberichtje voor gemaakt op mn site. Als je hosting zoekt om de bestanden kwijt te kunnen als de vraag (te) groot is moet je me even mailen (info@nentindo.nl), dan kan ik wel wat regelen voor je. Ga dit zeker zelf gebruiken ieder geval want ben al n paar keer opnieuw begonnen in games omdat mn microSD corrupt raakte...
Bedankt voor de positieve reactie!
Als je nog ideeen hebt of andere opmerkingen mail me gerust.
Ook bedankt voor het evetuele hosten, maar ik denk dat ik dit op sourceforge ga zetten en dan heb ik ook prima hosting. (Maar als je het wilt mirroren ga je gang)
Mooi dat ik toch nog eens iets nuttigs heb gemaakt :) (En mooi dat de post gebleven is).

Ik post dit nu vanuit Tsjechie, ben op vakantie, en ben niet yeker of ik de komende week op het internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:09:
[...]

Kijk eens even boven je ;) De 3in1 is er trouwens ook in het wit hoor, maar als je net zoals ik een zo onopvallend mogelijke look wilt ziet de EEP er imho het beste uit.
Die is niet 3 in 1 toch? Juist de rumble spreekt me ook wel aan, ook al ondersteunen niet veel spellen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:22:
[...]

Die is niet 3 in 1 toch? Juist de rumble spreekt me ook wel aan, ook al ondersteunen niet veel spellen het.
Klopt, geen rumble. Maar witte 3in1's zijn er ook. Check DealExtreme of andere shops uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Cartman! schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:49:
Kaartje formatteren en opnieuw proberen? Heb je gepatcht met de goede DLDI driver of heb je een kaartje die zelf patcht?
Formateren lijkt me beetje extreem aangezien de rest het wel allemaal doet behalve die homebrew spellen. Ik heb de R4DS, die patch toch zelf? Ik heb overigens zelf ook gepatchet, maar werkt ook niet. Zal straks nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De R4 DS patcht zelf inderdaad, zou goed moeten werken dan. Ik heb ooit Duke3DS eens gespeeld op mn R4 en dat ging toen prima. Probeer eens wat andere homebrew tools die DLDI patching nodig hebben. Zeker dat je de laatste firmware van de R4 hebt ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Cartman! schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:13:
De R4 DS patcht zelf inderdaad, zou goed moeten werken dan. Ik heb ooit Duke3DS eens gespeeld op mn R4 en dat ging toen prima. Probeer eens wat andere homebrew tools die DLDI patching nodig hebben. Zeker dat je de laatste firmware van de R4 hebt ook?
Ja, alleen de homebrew games werken niet. Alle apps en dergelijke wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben Marlies en ben nieuw hier op het forum, ik heb twee vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ten eerste: Ik heb een r4 kaart, maar hoe moet ik mijn spellen daarop zetten? Dus mijn originele spellen backuppen, hoe doe ik dat?
Mijn tweede vraag. Er zit een manual bij , maar mijn engels is wel aardig, maar computertermen en technische woorden snap ik niet zo goed, dus wie wil dit stukje voor mij vertalen en eventueel met eigen inbreng uitleggen?
1) Hardware Installation
Connect the TF card to PC with the card reader, then, go to the "/SYSTEM" directory on the disk.
A- Loading the game kernel: Copy the "_DS_MENU.DAT" at the directory of the simplified game kernel/ traditional game kernel to the root directory of TF card.
B- Loading the media kernel: Copy the "moonshl" folder and the "_DS_MSHL.NDS" file at the "moonshell" directory to the root directory of TF card;
C- Load the DIY interface: Copy all the folders "_system_" to the root directory of the TF card.

Alvast heel erg bedankt, en ik hoop dat ik ook eens iemand kan helpen,
Groetjes Marlies

edit: ik zoek een topic om me voor te stellen, maar vind niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb een R4 (ong 3 maanden) en na een tijdje spelen raakt de kaart corrupt. De DS start niet meer meer op of geeft aan dat de sd corrupt is.
Ik heb nu ook al een 2de MicroSD aangeschaft van een beter merk maar die bleek nog gevoeliger te zijn.
Beide kaartjes zijn niet meer te gebruiken omdat ze niet meer door m'n pc herkend worden en ze zijn niet meer te formateren.
'n vriend heeft ook het zelfde probleem dat het redelijk snel de zaak corrupt gaat.
Enkele vraagjes
Q1: Hoe komt het dat de r4/microsd corrupt raakt bij gebruik (in de DS)
Q2: Wat doe ik fout dat ik al een 2de sd defect maak
Q3: kan ik een sd die niet meer formateerbaar is toch weer goedmaken? Is er software die dit kan?
Q4: wat voor merk gebruiken jullie? En welke geheuge capaciteit?
Q5: Er wordt soms in dit forum over frmware gesproken. Is dit de software van R4 revolution dir je als extra op de sd zet? dus de huidige versie is 1.11

alvast bedankt voor de informatie: Wilko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe systeemsoftware uit voor de G6 DS Real: v2.42c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Check de bestandsnaam, dit is ook meteen de firmware voor de M3 DS Real. Lijkt me steeds duidelijker worden dat de G6 DS Real en M3 DS Real identiek zijn behalve de manier van opslaan en de expansion pack.

Wilco, ik kan aanraden om te gaan voor Kingston 1GB MicroSD uit Japan (bij bijv. sidder.nl)

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 22-10-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan helpen/adviseren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:19:
Iemand die mij kan helpen/adviseren??
Connect the TF card to PC with the card reader Doe de mucro sd in de bijgeleverde USB cardreader.

Kijk dan even : http://djoen.dommel.be/R4/Hoe_je_R4_klaarmaken.htm

succes

Wilko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Marlies, download de laatste firmware hier en pak dit uit met bijv. Winrar (www.rarlabs.com). Alle bestanden die je nu hebt moet je kopieren naar de root van je kaart (dus niet in een map). Dan kun je daar rom bestanden (.nds) bij plaatsen (die mogen wel in een map als je wilt, bijv 'NDS'). Het backuppen van games kan met diverse tools zoals bijv. de NDS Backup Tool Wi-Fi 0.31c maar dat vereist aardig technische kennis dus of dat wat voor je is weet ik niet. Succes :)

Edit: Wilko, het is hier niet de bedoeling dat je je naam apart vermeld aan het einde van je post, die staat immers al links er naast.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 22-10-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Wilko en Cartman,

Dus mijn eigen games op r4 zetten dat is lastig?
Iemand die daar een nederlandse beschrijving voor heeft?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:11:
Ik heb een R4 (ong 3 maanden) en na een tijdje spelen raakt de kaart corrupt. De DS start niet meer meer op of geeft aan dat de sd corrupt is.
Ik heb nu ook al een 2de MicroSD aangeschaft van een beter merk maar die bleek nog gevoeliger te zijn.
Beide kaartjes zijn niet meer te gebruiken omdat ze niet meer door m'n pc herkend worden en ze zijn niet meer te formateren.
'n vriend heeft ook het zelfde probleem (..)
Jij gebruikt zeker de MicroSD USB reader die bij de R4 geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:49:
Bedankt Wilko en Cartman,

Dus mijn eigen games op r4 zetten dat is lastig?
Iemand die daar een nederlandse beschrijving voor heeft?

Alvast bedankt.
Marlies, zelf je games backuppen is geen eenvoudig klusje. Ik raad je daarom aan om gewoon de roms te donwloaden via internet (uiteraard alleen van de spellen waarvan je het origineel hebt, we zijn hier tenslotte niet om Nintendo te f*cken). Google maar even rond op nds en roms, dan vind je wel wat.

En ons steed bedanken is niet nodig hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireMotion schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:25:
[...]

Jij gebruikt zeker de MicroSD USB reader die bij de R4 geleverd is?
Ja. Is dat niet goed. Ik heb ook zo'n SD Card reader in'm PC zitten alleen ik vind de USB reader makkelijker.

Weet iemand hoe je zo'n kaartje weer goed kan krijgen als deze niet meer acceseerbaar is?}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:45:
[...]Ja. Is dat niet goed. Ik heb ook zo'n SD Card reader in'm PC zitten alleen ik vind de USB reader makkelijker.

Weet iemand hoe je zo'n kaartje weer goed kan krijgen als deze niet meer acceseerbaar is?}:|
Het is redelijk bekend dat die bijgeleverde USB MicroSD Card Reader van de R4DS voor problemen zorgt. Stap 1 is die in ieder geval niet meer te gebruiken. Probeer het kaartje in je normale SD Card reader van je PC te stoppen en zo te formatteren, andere oplossing zou ik niet weten. Misschien dat andere mensen raad weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
FireMotion schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Het is redelijk bekend dat die bijgeleverde USB MicroSD Card Reader van de R4DS voor problemen zorgt. Stap 1 is die in ieder geval niet meer te gebruiken. Probeer het kaartje in je normale SD Card reader van je PC te stoppen en zo te formatteren, andere oplossing zou ik niet weten. Misschien dat andere mensen raad weten.
Ik heb het een paar keer gehad, 2x met een Kingston, 1x met een Sandisk. In alle gevallen werd de MicroSD niet meer gemount in zowel Windows als Linux. De verkenner liep of vast of de reader werd wel herkend maar gaf aan dat er niks in zat.

De Sandisk heb ik aan de praat gekregen met een van m'n readertjes die hem na heel veel moeite wilde mounten. Erop klikken gaf ie dan alsnog een foutmelding, dus ipv erop klikken deed ik Start > Run > cmd > format j: (waarbij j: de driveletter van de MicroSD was). Dat werkte.

Bij de Kingstons werkte dit niet, met geen enkele reader, OS of PC. Gelukkig bieden ze levenslange garantie dus kon ik ze op de (terugstuur-)verzendkosten na kostenloos ruilen voor een nieuwe (bij Cheapmemory.nl).

Dus mijn advies: probeer eens wat verschillende readers, PC's en een Live Linux BootCD (zoals Knoppix of een BootCD variant van Ubuntu) en heb vooral geduld bij het mounten (wil zeggen dat ie herkend wordt en een driveletter krijgt). Probeer op een of andere manier met een formatteercommando de MicroSD te formatteren. Succes!

/edit: wat je ook kunt proberen is formatteren in een digitale fotocamera. Werkte bij mij niet, maar je weet het maar nooit :P

/edit2: een exotisch formatting tooltje wat je kunt proberen is de Panasonic SD Formatter (staat ook op sdcard.org, dus het wordt blijkbaar ondersteund door de SD organisatie).

[ Voor 11% gewijzigd door jelbo op 23-10-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe is dankzij Cartman! aan het twijfelen. Ik wilde eigenlijk een R4 kopen, maar die CycloDS ziet er inderdaad een stuk beter uit. Alleen...die is dus nergens uit voorraad te leveren, en dat is nogal lastig gezien het feit dat ik er 2 nodig heb, waarvan er één een sinterklaaskado moet worden. Dan toch maar die R4. :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat ie slecht leverbaar is snijden ze zichzelf echt mee in de vingers heb ik t idee. Iedereen die de keuze moet maken kiest denk ik voor de R4 nu. En geef ze gelijk ook hoor, de Cyclo DS Evo is beter maar niet zoveel beter dat ik er 2 maanden op zou gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cartman! schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:52:
Dat ie slecht leverbaar is snijden ze zichzelf echt mee in de vingers heb ik t idee. Iedereen die de keuze moet maken kiest denk ik voor de R4 nu. En geef ze gelijk ook hoor, de Cyclo DS Evo is beter maar niet zoveel beter dat ik er 2 maanden op zou gaan wachten.
Tsja, ik heb dan het geluk dat ik een vriendin heb die ook een DS heeft. Over een paar maanden wil zij ook zo'n kaartje...laat ik haar gewoon de mijne goedkoop overnemen en koop ik die CycloDS Evo. Als het overzetten van savegames dan maar goed gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die geef je dan toch wel gratis aan je vriendin???? misschien kan je er nog winst opmaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Mijn 3-in-1 komt bijna aan, als het goed is, van DealExtreme.
Nog leuke programmaatjes ofzo daarmee icm een M3 Simply? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:12:
Mijn 3-in-1 komt bijna aan, als het goed is, van DealExtreme.
Nog leuke programmaatjes ofzo daarmee icm een M3 Simply? :)
Rudolph's Expansion Pak Tool, EZ-Flash 4 patcher software (om GBA ROMs te patchen voor de 3in1), eWin GBA Loader gemod voor EZ-Flash 3in1 (maakt GBA ROMs patchen overbodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Poeh, tijdje niet meer geweest, maar nog steeds een TS van de middeleeuwen. Ik lees niks over de CycloDS bijvoorbeeld in de TS.

Ik zeg: update ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Djerique schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:44:
Poeh, tijdje niet meer geweest, maar nog steeds een TS van de middeleeuwen. Ik lees niks over de CycloDS bijvoorbeeld in de TS.

Ik zeg: update ;) ..
Je bent ook altijd zo heerlijk subtiel he :> Ipv elke maand even te komen zeuren voor een nieuwe/herziene TS kun je beter je mond houden. Niemand staat je in de weg zelf aan te timmeren aan een nieuwe TS. Ik heb er zelf geen zin meer in. Ik vind het megainteressant allemaal, maar ik heb het gevoel dat ik uiteindelijk aan het werk ben om piraterij te bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Laten we voten dat Djerique een nieuwe TS maakt. ;)

Ik stem voor

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Naast Jelbo, heb ik in deze TS een groot aandeel gehad, dus ik zeg tijd dat iemand anders er mee begint ;)

Ik heb momenteel eindelijk ScummVM draaiend op mijn NDS.
Ik beschrijf nu even de uitgebreide methode die ook voor beginners makkelijk te begrijpen is:

ScummVM is een DOS emulator die vele oude DOS adventure games emuleert.

Op deze manier krijg je ScummVM op je DS werkend:

Download de nieuwste ScummVM voor NDS

In dat zip-bestand vind je de volgende 3 ScummVM emulators:
  • scummvm-a.nds
  • scummvm-b.nds
  • scummvm-c.nds
De volgende spellen werken met de A emulator
Manic Mansion
Zak McKracken and the Alien Mindbenders
Indiana Jones and the Last Crusade
Loom
Passport to Adventure
The Secret of Monkey Island
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Day of the Tentacle
Sam & Max Hit the Road

De volgende spellen werken met de B emulator
Beneath a Steel Sky
Flight of the Amazon Queen

De volgende spellen werken met de C emulator
Gobliiins
Simon the Sorcerer 1
Simon the Sorcerer 2
The Legend of Kyrandia

PLAATS DEZE EMULATORS NOG NIET OP JE GEHEUGENKAART
Eerst moet je namelijk een DLDI patch downloaden voor je geheugenkaartje.

Ook heb je dit DLDI programma nodig

Vervolgens maak je een map waar je je gedowloade DLDI patch + DLDI programma ingooit.
Open het DLDI programma en selecteer de emulators die je wilt(scummvm-a.nds, scummvm-b.nds, scummvm-c.nds)

Druk daarna op Patch en je emulators zijn gepatcht voor je specifieke geheugenkaart.

Nu kan je deze emulators op je geheugenkaart zetten

Tenslotte zet je je originele pc-games datafiles in mapjes op je geheugenkaart. Welke datafiles je wel en niet erop moet zetten staat hier uitgelegd.

Hier mijn NESDS handleiding:
  • Download de nieuwste nesdswip en pak deze uit.
  • Gebruik vervolgens ndstool.exe.
  • Save deze ndstool.exe in je nesDS folder.
  • Klik op de exe file: make_nds.bat. (deze staat standaard in je nesDS map)
  • Zet geen roms in de lijst en wanneer je gaat saven moet je de naam niet hernoemen, maar het origineel houden
  • Hierna zie je 2 files, genaamd: nesds.nds & nesds.ds.gba
  • Gebruik de nesds.nds file en kopieer deze naar je SD kaart.
  • Daarna maak je een folder aan op je SD kaartje met de naam NES bijvoorbeeld en plak alle roms die je daarin wilt hebben
  • Daarna moet je nesds.nds laden en wanneer deze klaar met laden is ga je naar je NES folder en kies je welke rom je wilt.
Dit is een leuke emulator, want je kan met L en R spelen met de tijd. Zo ga je bijvoorbeeld terug in de tijd als je op L drukt en vooruit in de tijd als je R drukt.

Emulators voor op de DS
Amstrad 6128: AmeDS
Amstrad CPC: CrocoDS
Arcade(MAME): Marca DS & Space Invaders
Atari 2600: Stella DS
Chip- 8: nds-8
Colecovision: ColecoDS & Cologne
Commodore64: FrodoDS
Dreamcast VMU: Virtuamunstaz DS
Gameking: Gamekengu
Gameboy & Color: DS_GBC
Sega GameGear&Master System: DSMS
Sega Genesis/mastersystem: GPNDS & PicodriveDS (Max media Version)
Macintosh: Mini V-Mac
Msx: Fmsx DS & Fmsx DS Modified & Penko
NeoGeo Pocket : NDS Neopop
NES(Nintendo 8bit): Nester DS & NesDS (Modified NesDS) & RetroBox DS
PC(ScummVM): ScummVM DS (laatste versie met DLDI support)
SNES(Super Nintendo 16bit): SnesDS & SNEmulDS (GBFS) & SnezziDS
Spectrum: SpeccyDS
Thomson MO5: ThomDS
TI 85 Calculator: DS85
Vectrex: VectxDS
Watari Supervision: PotatorDS
Wonderswan: Dualswan & WonderS & Normatt DualSwan
Zx81: DS81

Er zijn er vast meer, dus check emulator nieuwssites e.d. Meer bij de Links

Emulators voor op de GBA, te gebruiken met GBA backup tool of DS backup tool met GBA ondersteuning
BBC: PocketBeeb
Gameboy: Goomba
Gameboy Color: Goomba Color
MSX: MSXAdvance
NES(Nintendo 8bit): PocketNES
PC Sierra: GBAGI
PCE: PCEAdvance
Sega Master System: DrSMS & SMSAdvance
Spectrum: Foon
SNES(Super Nintendo 16bit): snesadvance & snezziboy
Verschillende Arcade emulators: FluBBa's site
WonderSwan Color: SwanAdvance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Hmm, GBA games werken gewoon, met die eWin GBA Loader, maar ik krijg de rumble en expansion pack niet aan de praat.
Ik heb dus een Ez-Flash 3-in-1 in combinatie met een M3 DS Simply.
Ik heb álleen die eWin GBA loader erop staan, moet ik nog wat anders op mijn TF zetten zodat ik de expansion en rumble kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:12:
[...]

Hmm, GBA games werken gewoon, met die eWin GBA Loader, maar ik krijg de rumble en expansion pack niet aan de praat.
Ik heb dus een Ez-Flash 3-in-1 in combinatie met een M3 DS Simply.
Ik heb álleen die eWin GBA loader erop staan, moet ik nog wat anders op mijn TF zetten zodat ik de expansion en rumble kan gebruiken?
Om de RAM functionaliteit voor de DS Browser (ik neem aan dat je die bedoelt) te gebruiken kun je ofwel

• die gemodde eWin GBA Loader gebruiken en L+R drukken, terug naar het menu en dan de Browser starten (werkt misschien niet met de 3in1)
• Rudolph's tool gebruiken, RAM functionaliteit aanzetten en terug naar het menu, dan Browser starten
• de DS Browser patchen met een hack (@mods: mag ik die patch hier posten of niet? Laat je slot-2 flashcards met RAM gebruiken als RAM Pak ipv de officiële RAM Pak)

De laatste is dus het makkelijkst.

Om Rumble te gebruiken:

• Rudolph's tool gebruiken, Rumble functionaliteit aanzetten en terug naar het menu, dan game met rumble ondersteuning starten
• game met rumble ondersteuning patchen zodat ie de 3in1 altijd als Rumble Pak ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Dankje jelbo :)

Wat is de rumble functie vaag zeg :') en nutteloos :P
Expansion pack werkt wel, als ik rudolphs tool of eWin gba loader gebruik.
Als ik gewoon de browser start, werkt het niet :{ en hij is wel gepatcht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:42:
Dankje jelbo :)

Wat is de rumble functie vaag zeg :') en nutteloos :P
Expansion pack werkt wel, als ik rudolphs tool of eWin gba loader gebruik.
Als ik gewoon de browser start, werkt het niet :{ en hij is wel gepatcht...
Gepatched met de 3in1 patch? OPERA_31.BDF heet die. De andere zijn namelijk voor M3, G6 en SuperCard.

Die gemodde eWin GBA Loader werkt met L+R icm de 3in1? Zelf nog niet geprobeerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
jelbo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:53:
[...]

Gepatched met de 3in1 patch? OPERA_31.BDF heet die. De andere zijn namelijk voor M3, G6 en SuperCard.

Die gemodde eWin GBA Loader werkt met L+R icm de 3in1? Zelf nog niet geprobeerd namelijk.
Oh, ik had het met M3 gedaan, maar dat zal wel zijn voor de M3 Perfect dan?
Ik probeer het wel even met die 31 :)

En die (default) eWin GBA Loader, ik dacht dus dat het daarmee werkte, maar kennelijk hier niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:57:
[...]

Oh, ik had het met M3 gedaan, maar dat zal wel zijn voor de M3 Perfect dan?
Ik probeer het wel even met die 31 :)

En die (default) eWin GBA Loader, ik dacht dus dat het daarmee werkte, maar kennelijk hier niet dus.
De XX in OPERA_XX.BDF geeft aan voor welke slot-2 kaart de patch is (M3/G6/SC) (de SC patch werk trouwens met de EEP). Vanaf welke slot-1 kaart je de gepatchte browser draait zou niets uit moeten maken.

De standaard eWin GBA Loader is voor de eWin Expansion Pak, dus die doet het niet icm een 3in1. Ik had het over de gepatcht-voor-3in1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Je kan zelfs een GBA rom op je 3in1 hebben geladen, dan werkt je browser alsnog gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Whehe die browser :')
Vrij traag. Het is te hopen dat Nintendo met een versie 2 komt.
Hij is toch uit de handel genomen? Versie 1 doel ik dan op.

Zijn er ook goeie homebrew browsers? Okiwi is er een geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PolluxDKB schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:10:
Whehe die browser :')
Vrij traag. Het is te hopen dat Nintendo met een versie 2 komt.
Hij is toch uit de handel genomen? Versie 1 doel ik dan op.

Zijn er ook goeie homebrew browsers? Okiwi is er een geloof ik?
Voor PDA sites is die gewoon snel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vind de browser prima werken opzich. Als je sites met veel afbeeldingen inlaad dan is t niet snel nee maar dat is de bedoeling ook niet.

Meer homebrew browsers zijn bijv. Okiwi en DSHobro. DS Linux en DSOrganize hebben ook browsers aan boord, dit zijn wel tekst browsers zover ik weet. Opera DS is wel de beste imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het afspelen van .pls streams in DSorganize?

Soms gaat het een half uur goed, de andere keer kapt de stream ermee na 2 minuten. Dan loopt de DS vast en is uit en aanzetten de enige optie.

Ik gebruik een R4DS en een Dane-Elec kaartje van 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje8
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:43:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het afspelen van .pls streams in DSorganize?

Soms gaat het een half uur goed, de andere keer kapt de stream ermee na 2 minuten. Dan loopt de DS vast en is uit en aanzetten de enige optie.

Ik gebruik een R4DS en een Dane-Elec kaartje van 1 GB.
Ik wist niet dat dat kon, maar nu ik het uit probeer, ja.. soms zelfs instantly :|

EDIT: Kheb trouwens een r4ds, ndsl en een kingston 1gb jpn. (dsorganize 3.01). Verbinding is mixedmode (speeds bedoel ik) en met wep en mac beveiliging.

EDIT2: Ik heb in de wiki gelezen dat het nogal bitrate afhankelijk is hoe goed het afspelen van de streams werkt, de streams die ik heb geprobeerd waren mp3 96k en de andere was 48k (denk ook mp3). Misschien is dit te veel? Gaat het beter als je een kleinere stream beluistert?

[ Voor 30% gewijzigd door krisje8 op 28-10-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:57:
[...]

Heb de firmware gelijk geupdate, het niet meer gebruik maken van een savelist is wel aantrekkelijk.

Wat ik wel heb gemerkt is bij starten dat de rom list even geladen moet worden.
En bij de "shutdown" knop, als je beetje mist tikt op "NO" dat de DS alsnog uitgaat.
EZ heeft kernel v1.62 uitgebracht, hiermee moet de rom list bug opgelost zijn, en nog een hoop andere bugs.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou daadwerkelijk beter aan de CycloDS t.o.v. de R4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Compabiliteit is iets beter (ARM7 fix soms nodig voor R4), ingame menu, SDHC ondersteuning zijn de voornaamste verschillen. Of je daar een paar euro meer voor over hebt is de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:57:
Wat is er nou daadwerkelijk beter aan de CycloDS t.o.v. de R4?
Ik heb geen Cyclo dus mss moet ik m'n mond houden, maar volgens mij is het:

-ingame menu met functies als slowmotion en brightness

Ingame brightness aanpassen kan op de R4 ook icm een speciale brightness cheat. Op GBAtemp.net loopt een topic waar je een regelmatig geupdate cheatfile kunt downloaden met per spel dat cheats heeft (85%) een 'brightness code'.

Slowmo kan dan weer niet op de R4, maar dit zou altijd nog kunnen komen. Verder belooft Cyclo realtime saven/loaden, maar ik heb van verschillende tech mensen op de gbadev forums gehoord dat dit onmogelijk is voor de DS.

-SDHC ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Maar aangezien de volgende firmware van de R4 DS ook een fix krijgt zodat je geen arm7 meer hoeft, en hoogstwaarschijnlijk ook SDHC odnersteuning, is dat ingame menu het enige pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
PolluxDKB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:50:
Maar aangezien de volgende firmware van de R4 DS ook een fix krijgt zodat je geen arm7 meer hoeft, en hoogstwaarschijnlijk ook SDHC odnersteuning, is dat ingame menu het enige pluspunt.
SD HC ondersteuning is hardwarematig, dus je zult dan toch echt een nieuwere R4 kaart moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Djerique schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

SD HC ondersteuning is hardwarematig, dus je zult dan toch echt een nieuwere R4 kaart moeten kopen.
SDHC ondersteuning is niet hardwarematig, het is ook flashbaar en dus softwarematig.
Wacht maar af op kernel 1.11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
PolluxDKB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:20:
[...]

SDHC ondersteuning is niet hardwarematig, het is ook flashbaar en dus softwarematig.
1.11 is al uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:20:
[...]

Het is idd 'flashbaar' in de zin van dat support is toe te voegen door nieuwe firmware (mieeschien zit ik er kwa bewoording iets naast). Probleem is alleen dat de R4 geen herschrijfbare firmware heeft, maar altijd de loader (_DS_MENU.DAT) start/wilt starten vanaf een non-SDHC MicroSD. Dus het enige wat ze kunnen doen is de loader updaten, maar die kan door de hard- en firmware alleen van een non-SDHC MicroSD worden gestart.

Misschien dat het R4 team toch met een of ander onverwacht geniale oplossing komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
1.12 dan :P
Ik heb geen R4, ik heb een M3 DS, dus ik weet niet echt hoe ver ze zitten met de firmware versies.

Maar op GBATemp heeft een persoon die altijd inside info heeft van R4, die ook al van te voren voorspelde dat er een cheatfunctie inkwam etc, gezegd dat er SDHC support komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PolluxDKB schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

1.12 dan :P
Ik heb geen R4, ik heb een M3 DS, dus ik weet niet echt hoe ver ze zitten met de firmware versies.

Maar op GBATemp heeft een persoon die altijd inside info heeft van R4, die ook al van te voren voorspelde dat er een cheatfunctie inkwam etc, gezegd dat er SDHC support komt.
Iemand met inside informatie voorspelde dat er een cheat functie in komt? 8)7 Dat weet 'ie dan toch gewoon?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 20:27
Door de bomen zie ik het bos niet meer. De TS is (volgens mij) redelijk gedateerd, dus daar krijg ik mijn info ook niet vandaan.

Ik wil binnenkort een DS Lite gaan halen en daar ook een cartridge voor ROM's, homebrew etc. bij halen. Mijn broertjes hebben sinds kort ook een DS Lite en die hebben er een Supercard DS One bij. Werkt volgens mij prima, maar ik zie hier ook veel mensen die zeggen dat je beter een R4DS kunt kopen. De prijs is bijna hetzelfde, dus wat maakt dan het verschil? Als ik zo kijk zijn de specs vrijwel hetzelfde.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:16:
Door de bomen zie ik het bos niet meer. De TS is (volgens mij) redelijk gedateerd, dus daar krijg ik mijn info ook niet vandaan.

Ik wil binnenkort een DS Lite gaan halen en daar ook een cartridge voor ROM's, homebrew etc. bij halen. Mijn broertjes hebben sinds kort ook een DS Lite en die hebben er een Supercard DS One bij. Werkt volgens mij prima, maar ik zie hier ook veel mensen die zeggen dat je beter een R4DS kunt kopen. De prijs is bijna hetzelfde, dus wat maakt dan het verschil? Als ik zo kijk zijn de specs vrijwel hetzelfde.
De R4DS zou een betere compatibiliteit hebben met games. Als je ff googled op Super Card DS One versus R4 dan krijg je heel veel info, zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=b3vDbhSL8yI

Als het je vooral om homebrew gaat maakt het niet zoveel uit.

Sommige mensen zeggen dat je nog beter een CycloDS kan kopen, tov de R4 heeft die een slechtere miniSD slot maar wel nu al SDHC ondersteuning (R4 krijgt dit ook) en slowmode voor games (al schijnt die niet altijd even goed te werken) en in game menus.

Volgens mij is de R4 wel de voordeligste van de 3 (Ik had de mijne voor 38 euro, de andere twee zijn iets van 50 euro per stuk geloof ik?) en hij is veruit de meest gebruikte kaart waardoor het makkelijker is om problemen op te lossen en info te krijgen, al komt de CycloDS ook steeds vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:32:
[...]

De R4DS zou een betere compatibiliteit hebben met games. Als je ff googled op Super Card DS One versus R4 dan krijg je heel veel info, zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=b3vDbhSL8yI

Als het je vooral om homebrew gaat maakt het niet zoveel uit.

Sommige mensen zeggen dat je nog beter een CycloDS kan kopen, tov de R4 heeft die een slechtere miniSD slot maar wel nu al SDHC ondersteuning (R4 krijgt dit ook) en slowmode voor games (al schijnt die niet altijd even goed te werken) en in game menus.

Volgens mij is de R4 wel de voordeligste van de 3 (Ik had de mijne voor 38 euro, de andere twee zijn iets van 50 euro per stuk geloof ik?) en hij is veruit de meest gebruikte kaart waardoor het makkelijker is om problemen op te lossen en info te krijgen, al komt de CycloDS ook steeds vaker voor.
Kijk, dat is informatie waar ik iets aan heb. Nadeel van dit soort dingen is dat het een beetje op de rand van de legaliteit zit en dat ik mijn twijfels heb over de objectiviteit van reviews die ik tegenkom. Maar als ik zo kijk komt de CycloDS er heel goed uit. Nadeel is alleen dat die heel beroerd leverbaar is. Beetje jammer als ik volgende week een DS koop bij de Bart Smit en vervolgens meer dan een maand moet wachten voor ik kan gaan spelen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:02:
[...]

Kijk, dat is informatie waar ik iets aan heb. Nadeel van dit soort dingen is dat het een beetje op de rand van de legaliteit zit en dat ik mijn twijfels heb over de objectiviteit van reviews die ik tegenkom. Maar als ik zo kijk komt de CycloDS er heel goed uit. Nadeel is alleen dat die heel beroerd leverbaar is. Beetje jammer als ik volgende week een DS koop bij de Bart Smit en vervolgens meer dan een maand moet wachten voor ik kan gaan spelen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je met de R4 en Cyclo allebei niet verkeerd zal gaan. Sidder heeft de R4 op voorraad voor 38 euro in elk geval. Toen ik bestelde was ie niet op voorraad en moest ik iets van twee weken wachten ofzo. Ik weet niet welke shop goedkoop is met de CycloDS eerlijk gezegd, maar ff wat rondgooglen moet je er wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Of de EZflashV. Die bevalt mij ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
posttoast, een review zal altijd een beetje subjectief zijn denk ik omdat de een dingen prettig vind wat een ander vervelend vind (ik heb een oude R4, witte zelfs, met dat kliksysteem voor MicroSD wat ik geweldig vind wat anderen verafschuwen). Zelf vind ik de Cyclo DS Evo beter dan de R4, waarom? Lees mn reviews maar (zie sig) of lees even terug in dit topic waarin ik dit al een paar keer heb aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
maartend schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:02:
Of de EZflashV. Die bevalt mij ook erg goed.
Mij ook. Kernel1.63 ook inmiddels uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Karlok[JY-616] schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:28:
[...]

Mij ook. Kernel1.63 ook inmiddels uit.
Hee bedankt, heb al enkele dagen niet gekeken.
Bevalttie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

maartend schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:50:
[...]

Hee bedankt, heb al enkele dagen niet gekeken.
Bevalttie?
Niet veel nieuws hoor sinds 1.62:
fix and improvement since 1.62
.Browser issue
.1556 save size confirm
Hier kan je hem downloaden (nieuwe Kernel plus vervanging voor de oude Shell map, nu genaamd moonshl):
http://www.ezflash.cn/zip/ez5kernel071031.zip

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ikbenwouter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:29:
[...]

Niet veel nieuws hoor sinds 1.62:

[...]

Hier kan je hem downloaden (nieuwe Kernel plus vervanging voor de oude Shell map, nu genaamd moonshl):
http://www.ezflash.cn/zip/ez5kernel071031.zip
Bedabkt, had hem al binnen van een RS, de site ging zo slow.
enkel de kernel update.

Vreemd eigenlijk, iedereen brawlt over de R4DS, maar ik ben meer tevreden over de EZflashV

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 01-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
maartend schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:49:
[...]

Bedabkt, had hem al binnen van een RS, de site ging zo slow.
enkel de kernel update.

Vreemd eigenlijk, iedereen brawlt over de R4DS, maar ik ben meer tevreden over de EZflashV
Ik ook, zeker nu hij voor minder dan 20 euro te koop is bij Dealextreme. Geweldig ding, mijn zoontje heeft er al 1, nu ik nog. Maar eerst Zelda kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Heb geen ervaring met de EZflasV, maar wat is er beter/prettiger aan dan de R4? Moe(s)t je bij de EZ overigens niet spellen patchen voor ze te spelen zijn en waren er geen problemen met het saven van spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Patchen hoeft bij de EZ-Flash V al lang niet meer en save problemen zijn er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
posttoast schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:16:

Volledig met Posttoast eens!

Zoals ik al erder aangaf is het tijd voor een nieuw deel van dit topic. Jelbo heeft de vorige keer hard gewerkt aan de TS en gaf al aan dat die niet Deel6 wou gaan maken. Ikzelf heb de vorige keer ook meegeholpen en kan qua tijd ook geen Deeltje 6 voorzien.

Vandaar mijn vraag: vrijwilligers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Djerique schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:19:
[...]
Volledig met Posttoast eens!

Zoals ik al erder aangaf is het tijd voor een nieuw deel van dit topic. Jelbo heeft de vorige keer hard gewerkt aan de TS en gaf al aan dat die niet Deel6 wou gaan maken. Ikzelf heb de vorige keer ook meegeholpen en kan qua tijd ook geen Deeltje 6 voorzien.

Vandaar mijn vraag: vrijwilligers? ;)
Waaorm doe je het zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
ikbenwouter schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:43:
Patchen hoeft bij de EZ-Flash V al lang niet meer en save problemen zijn er ook niet meer.
Dan is het inderdaad een goedkoop alternatief voor de R4. Hoe is het met updates gesteld? Komen die een beetje regelmatig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DaSaN schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:24:
[...]

Waaorm doe je het zelf niet?
Omdat ie geen tijd heeft, dat citeer je zelfs :+ Ik heb eigenlijk ook niet echt tijd gezien ik het druk zat heb met mn eigen site. Ik vind opzich de huidige TS vrij compleet gezien er ook voldoende informatie over slot 1 tools in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Schweino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:05:
[...]

Dan is het inderdaad een goedkoop alternatief voor de R4. Hoe is het met updates gesteld? Komen die een beetje regelmatig uit?
Als er problemen zijn komt er wel een update ja. Ik denk dat het voorlopig niet nodig is (nieuwe spellen werken gewoon altijd en saven werkt ook gewoon en de laatste Kernel is gebaseerd op nieuwe Moonshell dus die zit ook goed ingebouwd), R4 heeft wel de hele tijd die arm7 patches enzo nodig geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:57:
[...]

Als er problemen zijn komt er wel een update ja. Ik denk dat het voorlopig niet nodig is (nieuwe spellen werken gewoon altijd en saven werkt ook gewoon en de laatste Kernel is gebaseerd op nieuwe Moonshell dus die zit ook goed ingebouwd), R4 heeft wel de hele tijd die arm7 patches enzo nodig geloof ik?
Ik heb nog nooit een arm7 patch hoeven toepassen, alles wat ik er op zet werkt gewoon vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb je toevallig mazzel gehad dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje8
jelbo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Het is idd 'flashbaar' in de zin van dat support is toe te voegen door nieuwe firmware (mieeschien zit ik er kwa bewoording iets naast). Probleem is alleen dat de R4 geen herschrijfbare firmware heeft, maar altijd de loader (_DS_MENU.DAT) start/wilt starten vanaf een non-SDHC MicroSD. Dus het enige wat ze kunnen doen is de loader updaten, maar die kan door de hard- en firmware alleen van een non-SDHC MicroSD worden gestart.

Misschien dat het R4 team toch met een of ander onverwacht geniale oplossing komt :+
Partities? Een kleine partitie van 10 mb ofzo voor de dsmenudat en de rest is dan sdhc.
(Dit gok ik zomaar ik weet er verder weinig over)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.